Gå til innhold

Min store motivasjonstråd


Anbefalte innlegg

Hei TinaP!

 

Så hyggelig at du stakk innom tråden min og la igjen noen ord til meg :)

 

Først og fremst så må du ha masse lykke til på kurset ditt. Jeg er så glad for at jeg gikk på kurs, for det hjalp meg ordenlig i gang. Håper at det vil være med på å gi deg ny giv til å bli kvitt de ekstra kiloene som har sneket seg på. Jeg er jo dronningen av jo-jo slanking så jeg vet hvor utrolig sårt det er å gå opp og ned de samme kiloene om og om igjen. Jeg opplevde det som store nederlag og at jeg ikke eide kontroll over meg selv. Jeg følte meg som en taper.

 

Jeg blitt mye snillere med meg selv i løpet av årene. Før var det mere sånn at hadde jeg en dag der jeg gikk på snørra så snakket jeg meg selv så ned, mens jeg glemte alle de gode dagene jeg faktisk hadde hatt. Den ene dagen fikk altfor mye fokus. Jeg tror å rose seg selv og fokusere på hva jeg faktisk får til har en god psykologisk effekt og hjelper meg på min vektreise.

 

Håper du får ett fint kurs, husk å rose deg selv for alle de gode valgene du gjør i løpet av dagen og visst du skulle snuble så er det ikke verdens undergang. Krum nakken, fortsett videre og tenk at ingenting er ødelagt pga en dag i ny og ned :)

 

Vekten er så snill med meg for tiden. Min snikveiing i dag viser at jeg har mistet 8,3 kilo siden start. Dette er utrolig moro og en skikkelig boost for selvfølelsen. Dette går rette veien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kommer innom for å gi litt rapport på hvordan ting går.

 

Forrige uke hadde jeg lov til å spise godteri etter 5 uker uten snop. Det ende så som så. Det ble godteri på tirsdag for jeg følte meg helt desperat, det ble litt til på lørdag selv om jeg egentlig ikke skulle spise mere den uken og det ble to muffins på søndag som min datter hadde bakt. Jeg klarte ikke å si nei siden dette var første gang hun bakte noe helt på egenhånd og var så stolt av innsatsen sin.

 

Den uka jeg vet at jeg skal spise godteri våkner alltid sukkermonsteret til liv og blir helt ustyrlig. Jeg klarer aldri å spise godteri kun en dag, men ender alltid med 2 eller 3 i stedet for. Jeg velger likevel å rose meg for at jeg klarer å hente meg inn igjen etter en slik uke. Det er kjempebra! :) Så i stedet for å snakke meg ned fordi jeg ikke klarer å holde meg til kun en dag, så roser jeg meg for at jeg klarer å slutte igjen. Det hjelper meg til å ikke tenke at jeg har ødelagt alt og la sabotasjetankene vinne over fornuften.

 

Mandag var det back on track og det har gått finfint. Snikveiingen min i går viste at jeg til nå har mistet 9 kilo siden start. Det går ikke fort, men jeg er så fornøyd! Jeg er fornøyd fordi jeg har funnet en måte å miste vekt som jeg kan leve med. En varig livstilsendring der jeg ikke føler at jeg må gi slipp på noe som helst hverken karbohydrater, sjokolade eller pizza. Cluet er å la være å spise det så ofte som jeg gjorde før. Så enkelt og samtidig så vanskelig.

 

Jeg er snart 10 kilo lettere enn jeg var i fjor i oktober. Jeg er stolt av meg selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vektnedgangen. Så fint at du har funnet ut din måte å gjøre det. Det er kanskje det som er greia, vi er forskjellige og det som passer for en passer ikke for alle.

 

Det er uansett en ting som er felles. Det må taes mere ut enn det settes inn for å gå ned i vekt.

 

Heier på at du fortsetter å få fin fremgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Gjest Shadows123

Endelig en litt positiv tråd. Føler at så mange her inne fokuserer på alt de «ikke kan klare» enn hva de faktisk KAN klare å nå! Følg gjerne min vektreise på:

 

Heier på deg ????

Slankejenta25

???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...