Gå til innhold

Daglige betraktninger, på min vei nedover 60-tallet til jul


Anbefalte innlegg

Nå har jeg skrevet det! Daglige betraktninger! Jeg har vært med i en annen tråd, men velger nå å starte min egen, og her har jeg tenkt å skrive daglige betraktninger. For nå kan det ikke være mer helhjerta opplegg på meg. Nå VIL jeg ned, og det til jul!! Og helst til midten av desember, da jeg skal på julebord. Og da kan jeg ikke utsette min seriøse start lenger! Og NÅ SKAL JEG KLARE DET! Nå har jeg min egen tråd, det forplikter. Og jeg har skrevet DAGLIGE BETRAKTNINGER, det betyr at da må jeg være innpå her hver dag og skrive hvordan det går. Det kan bli intense greier, men jeg er bare nødt. Jeg må ha tilbake sukkerfrie uker, og godteri kun på lørdag, og da med tilmålte kosemerker. Ærlig talt, kan det virkelig være så vanskelig? Når jeg tenker på hvor deilig det er å føle seg slank og fresh, så er det jo verdt å legge ned en liten innsats. Jeg må fokusere på målet. Jeg er nå ca 66 kg, og ønsker å gå ned 3-4 kg. Jeg har ikke lyst å bruke penger på kurs, så jeg må greie det på egen hånd. Så kan jeg heller feire med å bruke kurspengene til å kjøpe meg nye klær før jul :)/> Det er ikke mange kiloene det er snakk om, men de viser utrolig godt på meg. Så derfor skal de AV!!!!

Så her starter jeg da; på min ferd nedover på 60tallet... Jeg sier tvi-tvi og ønsker meg selv lykke og hell! Denne gangen SKAL det lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig betraktning på en fredags kveld... ;)/> Det har gått fint i dag! Jeg har notert ned hva jeg spiser, og landet på ca 1400 kc. Fornøyd! Har hatt litt søtt siden det er fredag. Har bestemt meg for å dele kosemerkene i to, litt på fredag og litt på lørdag. Så er det ingen ting de andre dagene i uka. Dette SKAL jeg forholde meg til. Jeg er ved godt mot. Det føles på en måte godt å ha bestemt seg for at NÅ skal det skje, og ha opprettet denne tråden. Her blir jeg daglig en måneds tid. Så får vi se hvordan jeg ligger an da. I midten av desember. God helg til den som evt skulle lese dette :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var enda en dag til ende... Søndag og farsdag og hele pakka! Men jeg vil påstå jeg har klart meg bra. Det må jo bli omtrentlig kcal-beregning når man er på middags og kaffebesøk. Jeg tror likevel jeg har klart å begrense meg, og regne noenlunde riktig. Jeg enda opp like under 1400 kc. Jeg er så glad for at jeg har bestemt meg for dette, og for å registrere. I alle fall sånn ca registrering; for det hjelper meg til å ikke spise mer enn jeg bør, også når jeg er på besøk.

Det har vært tre fine dager, føler jeg har greid å innstille meg på rett fokus nå. I morgen er det en hektisk dag, både på jobb og fritid. Men jeg satser på å avlegge regnskap mot kvelden. Ønsker alle, inkl. meg selv, en god og fokusert uke ;)/>/>

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også i dag enda jeg på 1400 tallet på kcal, så det er jeg storlig fornøyd med. Og jeg klarer ikke unngå å snikveie meg, og jeg vet at på fredag får jeg lov å komme med et BRA tall, så bra som det ikke har vært på lenge. Det er SÅ motiverende. Jeg skal jammen ikke gi meg!! :)/> Det føles deilig å ha tilbake kontrollen på det jeg putter inn.. Den har vært fraværende noen måneder nå. Ikke på mat, men på søtsaker. Godt å merke at jeg nå klarer å begrense meg. Ja, da er det jammen sent igjen. Jeg får si god natt :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Jeg har vært inne og lest tråden din, og tenkte at jeg skulle sette igjen ett par ord her :) Jeg har også holdt på siden april 2016 og gått ned litt over 10 kilo. Den siste måneden har jeg gått på mange smeller, og ikke hatt motivasjon. Men nå skal jeg gjøre en siste innsats før jul, og har som mål å komme under 70 til jul. Nå er jeg 73-74, og full av motivasjon! Så jeg kommer sikkert til å titte innom tråden din frem til jul, og heie på deg og hente litt motivasjon selv om det skulle butte igjen. Men alt er enkelt så lenge motivasjonen er på topp og en har bestemt seg! Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da ble d en ny dag der jeg endet på 1400-tallet hva kcal angår:) Nå gleder jeg meg til veiing i morga. For nå går d ndover. Så

Gjelder d bare å holde koken....!!!! D nærmer seg helg, jeg skal prøve å være strukturert og holde meg til min tilmålte del av godteri. Kjenner jeg er motivert :)/>

Så flink du har vært, rizzi!! 10kg er jo kjempebra :)/>:) fint om tråden kan være til motivasjon for å gå ned siste rest for deg... kjekt at du stikker innom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg gleden av å meddele at jeg har klart å skjerpe meg kraftig denne uka. Jeg ser at suksessoppskriften er den harde veien; å notere ned hva man spiser, og å holde seg på ca 1400 kc. Så dette må jeg bare holde fokus på. Jeg har sagt at jeg vil være i mål i midten av desember, og jeg skal holde meg stabil videre utover julemåneden. Jeg orker ikke å måtte ta krafttak i januar, enda ett år. Det er jeg bare SÅ lei av. Nå har jeg bestemt meg.

Det blir mange fristelser fremover, men jeg SKAL holde fokus. Og jeg fortsetter med mine daglige betraktninger, selv om de ikke er så lange. Men den forpliktelsen er utrolig viktig for meg, slik livet er nå. Jeg trenger hjelp til å holde fokus. Jeg ønsker alle en riktig god helg. Så sier jeg tvi tvi til meg selv. Jeg skal kose meg med en stor Japp for kosemerkene minne, og den skal deles i to - en i kveld og en i morgen! Så da er jeg klar.

 

18.nov. 64,9 kg (ned 1,7 kg denne uken)

11.nov. 66,6 kg

 

Mål: 62-tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer - sååå bra! Jeg er også veldig fornøyd i dag :) Vekten viste 72,8 etter en veldig skjerpet uke. Jeg skriver også ned, og ligger på mellom 1300 - 1500 stort sett. Sist helg ble det alt for mye av både potetgull, øl, sjokolade og rødvin, rakfisklag osv.... Og jeg tok den selvfølgelig helt ut og spiste mye mer enn jeg hadde trengt. Det er så rart, for jeg overdriver så veldig når jeg skal kose meg. Men nå er jeg altså back on track frem til jul så da håper jeg at jeg kommer meg under 70. Hadde rett og slett vært digg å være på plass før jul, istedet for å begynne med nyttårsforsettene i januar :P

Da gjenstår det å stålsette seg for helgen, jeg har ikke helt bestemt hva jeg skal skeie ut med. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, Rizzi! Da er du i gang:) Ja, det er godt når man har bestemt seg. Jeg er også litt sånn, at jeg tar det HELT ut dersom jeg først gir blaffen, for meg er det godteri som er problemet, og da særlig sjokolade... Så nå er det godt å vite med meg selv hva som er min tilmålte del, og prøve å holde seg innafor. I dag har det gått fint. Men jeg ender på litt mer når det er helg; rundt 1500 kcal, kanskje nærmere 1600 enn 1500. Men jeg er likevel fornøyd, for jeg føler jeg har kontroll, og det er SÅ deilig. Det blir litt sene kvelder når jeg skal skrive innpå her. Så det blir bare en kort rapport. Jeg håper helga går bra for deg, Rizzi. Og kom gjerne innom her igjen, det er kjekt med besøk! Ja, det er jammen bedre om man klarer å skjerpe seg før jul, i steden for å måtte gå ned ENDA mer i januar!!! Så det får bli planen ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helga omme, og det har vært en hektisk dag. Så i dag har jeg faktisk ikke fått notert ned hva jeg spiser, men i morgen er det på an igjen. Jeg vil likevel si at jeg har holdt meg selv i sjakk. Fornuftige mengder; etter boka, både når det gjelder brødmat, melk, frukt, grønt og pålegg. Men så har jeg skeiet ut med kakestykke og kjeks. Ikke SÅ bra; men likevel - jeg har ikke overdrevet. Nå er jeg veldig spent på denne uka vi går inn i; jeg har nemlig tenkt å ta et stort steg ned på 64-tallet, jeg skal være under 64,5 på fredag. Det er målet. Det gikk fint forrige uke; da gikk jeg ned 1.7 kg. Men vet av erfaring at det er pangstarten, og så må man jobbe desto hadere for de neste kiloene som skal av. Men dette skal jeg klare, og jeg gleder meg til å ha kontroll på inntaket i desember, samt føle meg vell på julebord og i festklærne mine :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er en ny uke i gang. Jeg vil påstå at den har en litt trå start... Men jeg gir meg ikke. Det er den forb.... mensen som er på vei. Og da blir jeg bare SÅ godtesyk! Og når jeg da har rester fra helga i skapet, så er det veldig vanskelig å ikke gå på en smell. Så der er jeg i dag. Men når det er sagt, så har jeg ellers vært svært flink med maten, og jeg føler meg motivert og klar for å gå inn i en ny uke. Jeg har som mål å krype nedover 64-tallet; under 64,5 skal jeg veie inn på på fredag. Så her nytter det ikke å grave seg ned i godteri og gode rester fra helga... :(/> Jeg har for øvrig fått trent i dag, så det er pluss i margen!! Så da blir det ikke så ille likevel. Jeg er klar for en ny sunn dag i morgen; uten utskeielser. Nå må jeg bare være sterk. Jeg bruker å bli lei etter 10 dager, og der er jeg akkurat nå. Men gir meg? Nei, det gjør jeg overhode ikke :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Løffen:) Las d du skrev på andre tråden. Kjenner meg SÅ igjen å holde ut noen dager, for så å ikke orke regimet mer. Håper du finner styrke til å hente deg inn igjen!! Velkommen hit om du ønsker;) Jeg har landet på ca 1400'kc i dag, fornøyd m det etter å ha spist snop i går...!!!!! Nå er d natta igjen....;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅHHH! Der forsvant innlegget mitt, før jeg fikk trykke på SVAR NÅ. SÅ irriterende!! Så da må jeg skynde meg å skrive en gang til.. Det får bli kortversjonen. Faktum er at jeg sliter med motivasjonen! noe veldig. Det skjer alltid etter 10 dager med skjerping. D må være noe psykisk dette. Men nå VIL JEG holde fokus! Så jeg må tilbake til å registrere daglig hva jeg spiser, og melde antall kcal innpå her. Slik at jeg kan holde meg litt i ørene. Jeg bør holde meg på 1300 tallet. Så det må jeg bare prøve på. Dersom jeg skal nedover 60tallet, er dette eneste vei til suksess. Nå sier jeg god natt, det ble jammen seint igjen i kveld også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl er 19:04; jeg er oppe i 1373 kcog må gi meg for i dag. Resten av kvelden; en god kopp kaffe/te og en gulrot. Jeg må være sterk nå. Har lyst å gi blaffen og spise mer. Men nå lover jeg meg selv at d blir m disse kcaloriene for i dag. For jeg skal Og vil nedover 60-tallet. Selv om d er beintøft:( men jeg tenker på belønningen; føle meg fresh og fin i jula og slippe å gå ned enda mer etter jul. Derfor gir jeg meg ikke!!!:)/>:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fikk hentet inn igjen litt av motivasjonen! Alltid så vanskelig når den svikter... Jeg prøver også å hente opp bildene jeg har i hodet mitt av hvordan jeg ønsker å være til jul og forsåvidt fremover. Da husker jeg HVORFOR jeg vil ned i vekt, og hvorfor det er SMART å ikke ta den sjokoladen jeg hadde lyst på ;) Er bare 3-4 kg igjen til jeg er ved min idealvekt, tror jeg da. Men nå har det stått nærmest stille i over en måned ca, så helt på sin plass å gjøre ett rykk nærmere målet nå. Håper jeg får det til - og håper du får det til! Blir spennende å høre hvor vekten lander i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rizzi, det er kjekt at du stikker innom her! Du har jammen gjort en kjempejobb, som har gått ned SÅ mye. Og jeg håper du finner motivasjonen til å gå ned de siste kg du ønsker.. Det er virkelig vanskelig å komme seg ned de siste kiloene. Rart i grunnen. Man bør jo bare være glad for at man ikke må kjempe seg ned 20 kg liksom!!!! Men likevel så kan det være svært vanskelig å finne motivasjon til den siste innsatsen...!!

Jeg kjemper fortsatt med motivasjonen. Jeg fant den igjen på torsdag. Men var SÅ skuffet over vekta på fredag; 65,3 - det var opp 0,4 kg istedenfor ned denne uka. Og da tenkte jeg at huff, nå gir jeg bare blaffen i helga, jeg klarer ikke dette! Jeg skulle også få besøk... Og da er det ikke så lett å holde fokus, eller orientere om at man har et lite prosjekt på gang... siden jeg ikke sliter med overvekt akkurat, så føles det ikke riktig å si at man "slanker seg". Men jeg kunne jo sagt at jeg f eks kutter snop denne helga.. Men det gjorde jeg da selvsagt ikke, for det hadde jeg jo ikke viljestyrke til! Så nå har jeg spist altfor mye, både i går og i dag. Så er det til å hente seg inn igjen i morgen og videre neste uke... Jeg VIL IKKE ha mer i pluss før jul nå, det kan bli en fryktelig jobb i januar. Jeg skulle så inderlig ønske meg en januar der jeg kunne slippe å måtte slanke meg!!!!!! Jeg er bare SÅ lei!

Så nå ser jeg at jeg må lage et mer forpliktende opplegg her. Jeg skal rapportere ca kcal hver dag. Også når jeg er borte; da skal jeg regne sånn ca i hodet. For jeg vet jo hva som skjer om jeg bare dropper registreringa, det funker ikke for meg.

Jeg skal også ha veiing tirsdager i tillegg til fredager. For det er ofte så lett å tenke at det er en hel uke til neste veiing, å rydde opp for helgas utskeielser liksom. Men nå er det en halv uke, og jeg håper det kan hjelpe på motivasjonen.

Så er målet å få på plass trening igjen; tre ganger i uka. Det er snakk om prioritering. Men jeg kjenner at jeg TRENGER det. For humør og psyke! Så da vil jeg bare prioritere det, uansett hvor vanskelig det er, i alt det andre som også bør tas tak i og gjøres nå før jul....

 

Dagens kcal:

27.11.

28.11.

29.11.

30.11.

1.12.

2.12.

3.12.

4.12.

5.12.

6.12.

 

 

Vekt:

Fredag 18.11.64,9 kg (ned 1,7 kg)

Fredag 24.11. 65,3 kg (opp 0,4 kg denne uke, totalt ned 1,3 kg)

Tirsdag 29.11.

Fredag 2.12.

Tirsdag 6.12.

Fredag 9.12.

Tirsdag 13.12.

Fredag 16.12.

Tirsdag 20.12.

Fredag 23.12.

Startvekt 66,6 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har vært flink, livelife! Ok litt opp nå, men ikke noen krise likevel. Dette er det lett å kjenne seg igjen i: motivasjonen blir borte når en går litt opp og en tenker at ok, jeg gir f, spiser det jeg vil, dette nytter ikke etc. Men jeg vet også at å ikke følge med på inntaket er overhodet ikke bra for meg! Da er det liksom fritt vilt altså! :-)

Jeg sitter nå her og kjeder meg litt, knasker på popcorn og har litt vin. Denne uka har jeg trent fem kvelder og er vel fornøyd med det. Har ligget på mellom 1800-2000 kcal per dag, og da kan jeg vel ikke regne med store utslag på vekta. Men likevel, styrke gjør noe for rumpa og holdning;)ha ha!

Jeg må prøve å komme ned i 1600 kcal i neste uke. Egentlig skulle jeg sikkert ligget på 1400, men det går bare ikke. Jeg må ha mat! :-) I morgen skal jeg tvinge ungdommene ut på tur! Vekk med data og mobiler;)det blir nok surmuling ja!

Og som min mann sa i dag da jeg studerte rompa i en ny bukse kjøpt på black friday, du er jo syk i hodet om du synes rompa di er for stor(nam, jeg vil ha mer sa han!! :-)jeg må bare le :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, da må jeg bare rapporter om en dårlig helg - sånn matmessig i alle fall... Det er helt utrolig hvor fort man kan bli fristet ut på en usunn vei ;) Det startet med at jeg kjøpte en liten pose smågodt på black friday til 5,90 pr hekto. Jeg VET jo at jeg aldri bør kjøpe smågodt på salg liksom.. så det ble vel nesten en kilo. Tenkte at dette kunne jo bare ligge i skapet og ungene skulle få selvfølgelig. Så smågodt fredag, lørdag og søndag - spiser de siste nå til kaffen og uffer meg litt :angry:

 

Ingen undskyldninger, men vi fikk også besøk. Både fredag og lørdag, og da er det SÅ vankelig å holde seg i skinnet. Men mitt problem igjen - det er alt eller ingenting liksom. Så det ble ikke bare noen biter smågodt fredag og lørdag, det ble mesteparten av posen (på alle mann da - ikke bare meg ;) ) Spiser av en eller annen grunn langt forbi det punktet hvor det faktisk er godt. Dette må sitte i hodet.

Men vet du - jeg har lyst å bli med å ditt strenge regime, og veie meg hver dag inkl. skriving og rapportering av kcal daglig. Dette frem til 21. desember. Og da kan jeg faktisk si at jeg har ett opplegg på gang - kan jo si ett veddemål ;) Jeg VIL så gjerne komme meg ned på 60-tallet før jul, men da MÅ jeg være knall streng og ikke trå feil. Hadde vært en fantastisk boost til egen selvfølelse faktisk å fullføre før jul. Komme i mål liksom.

Jeg skal jammen gjøre alt jeg kan - vet det er flere seminarer på jobb, både mandag og tirsdag, og ett par julebord i tillegg. Men bare TENK så stolt jeg skal bli om jeg gjennomfører og holder det jeg lover ovenfor meg selv!

HAha, alltid lett å bli super motivert etter en real sprekk :P

Fortsatt god søndag - nå er det SISTE innspurt før jul!! Dette skal vi klare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg her igjen! Har heldigvis bestemt meg for å notere kcal, ca, så på tross av utflukt og besøk, så holdt jeg meg i skinnet, og jeg landet på ca 1400 kc. Absolutt godkjent. Skal avslutte kvelden med en god kopp te :)

 

Løffen; SÅ flink du er med treninga!! Veldig bra. Og så var det jo morsomt å lese sitatet fra mannen din; ja kan kjenne meg litt igjen der. Hehe. Men det er jo viktig for oss å FØLE oss vel, selv også, og ikke bare gjøre mannfolka våre happy ;) Men det er jo uansett kjekt at de setter pris på oss og hvordan vi ser ut.

 

Rizzi, hjertelig velkommen innpå her!! Ja, bare bli med. Så kan vi heie på hverandre. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skreiv om smågodt, jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gått på en lignende smell. Det er bare helt tåpelig. Men sånn er det! Jeg kjenner meg også veldigigjen i det du skriver om å være topp motivert etter en skikkelig sprekk. Man tenker liksom at nå er man så uvel av alt man har spist, og det går lenge før neste gang man har lyst å gjøre det samme. Men det går ofte ikke mer enn en dag, så er jeg klar for smågodt igjen, jeg ;) Så derfor: Må bare prøve å holde meg i sjakk denne måneden, som er full av utfordringer. Tror det er smart av meg å bare VITE at jeg må stå til regnskap. Så får det bli sånn ca kcal, de dagene jeg er ute noe. Men bare tanken på at jeg skal rapportere sånn ca kcal, hjelper meg. Nå er jeg klar for en motivert uke. Jeg veier meg tirsdag, og håper jeg da kan vise nedgang fra tallet 65,3 som var på fredag. Det var ikke godkjent utfra at jeg hadde gått opp istedenfor ned! Så nå vil jeg NED NED NED!

 

Dagens kcal:

27.11. ca 1440

28.11.

29.11.

30.11.

1.12.

2.12.

3.12.

4.12.

5.12.

6.12.

 

 

Vekt:

Fredag 18.11.64,9 kg (ned 1,7 kg)

Fredag 24.11. 65,3 kg (opp 0,4 kg denne uke, totalt ned 1,3 kg)

Tirsdag 29.11.

Fredag 2.12.

Tirsdag 6.12.

Fredag 9.12.

Tirsdag 13.12.

Fredag 16.12.

Tirsdag 20.12.

Fredag 23.12.

Startvekt 66,6 kg Mål: Under 63 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått greit i dag, endte på ca samme kcal som i går. Det er godkjent. Bør ikke krype lenger oppover 1400 tallet på kcal. Burde klart meg med hundre mindre, men ikke lett. Jeg gir meg ikke. Her er det fullt fokus! Men ingen trening i dag....

God natt fra meg. Spent på veiing i morgen tidlig.

Dagens kcal:

27.11. ca 1440

28.11. ca 1420

29.11.

30.11.

1.12.

2.12.

3.12.

4.12.

5.12.

6.12.

 

 

Vekt:

Fredag 18.11.64,9 kg (ned 1,7 kg)

Fredag 24.11. 65,3 kg (opp 0,4 kg denne uke, totalt ned 1,3 kg)

Tirsdag 29.11.

Fredag 2.12.

Tirsdag 6.12.

Fredag 9.12.

Tirsdag 13.12.

Fredag 16.12.

Tirsdag 20.12.

Fredag 23.12.

Startvekt 66,6 kg Mål: Under 63 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...