Gå til innhold

På vei til et bedre liv


Gjest mageflesk
 Share

Anbefalte innlegg

Oppretter en tråd her i håp at det kan hjelpe meg med å holde fokus på vektnedgang litt mer enn 14 dager. Har de siste månedene vært flink i en 14 dagers periode, for så å skli helt ut, flink i 14 dager igjen osv. Man går ikke ned i vekt av å holde på slik faktisk ;)/>/>/>/>/>/>/>/>

 

Jeg er 170 høy og veier i dag 85 kg. Ideelt sett burde jeg nok veid et sted rundt 65 kg, men har alltid vært overvektig så usikker på hvor langt ned i vekt jeg kommer. Har en hormonforstyrrelse (PCOS)som gjør det ekstra vanskelig å gå ned i vekt, og overflødig fett legger seg rundt magen. Nice...

 

Jeg har plutselig begynt å trene. Og den overgangen har vært brå og tung for kroppen. Prøver å jogge 2-3 ganger i uken. Styrketrening skal også inn på timeplanen etter hvert, men starter ikke opp med alt samtidig.

Tror ikke jeg kommer til å skrive hver dag, men når jeg føler for det.

 

Prøver på egenhånd først før jeg eventuelt melder meg på kurs.

 

Vektoversikt:

15.11.: 85

22.11.: 84,2 Totalt ned 0,8

28.11.: 83,5 Ned 700 gram siden sist, totalt ned 1,5 kg

15.12.: 83,5 Julestresset har tatt meg, glad for stillstand.

12.01.17.: 82.9.

03.03.17.: 81,9.

16.03.17.: 81,3

23.03.17.: 80,8, ned 500 gram siden sist, totalt 4,2 kg

30.03.17.: 82,3 opp 1,5 kg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom og vil bare ønske deg masse lykke til! :D

 

Visst du merker etterhvert at du ikke klarer å holde motivasjonen oppe, så kan jeg virkelig anbefale deg ett kurs for å komme ordentlig i gang. Jeg tar selv ett nettkurs nå og syns det er fint å ha en støttespiller som kommer med råd og tips samtidig som det forplikter meg å holde fokus.

 

 

Stå på! Dette klarer du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Hei!

 

Jeg hopper på her for å gjøre veien litt lettere mot en "ny" kropp. Har selv en historie med mye opp og ned i vekt, men har fra 2012-2015 vært stabil og fornøyd. I 2015 fikk jeg mitt tredje barn, og har siden det bruk baby somunnskyldning for de ekstra kiloene. Jeg er nå der at jeg må innse at baby snart blir to år og ikke lengre er noen unnskyldning????

 

Startskuddet gikk for en uke siden da vekta viste 82 kg????

I dag regestrerte jeg meg her i håp om å holde motivasjonen oppe. Vekt i dag var 80,2 kg så har nok mistet en del vann denne uka.

Jeg kommer til å ha veiedag på torsdager.

 

Håper vi kan motivere hverandre til å fortsette på denne nye og bedre veien. Gleder meg til fortsettelsen!????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ting gikk ikke helt som planlagt denne gangen heller. Etter å ha postet innlegget her klarte jeg å skli på islagt asfalt slik at jeg fikk en strekk i ryggen. Noe som igjen førte til at jeg fikk store smerter, ble sittende rolig og spise godteri. Snakker om å trøstespise :blink:/>

 

Men vekta viser 84,2 kg, dvs nesten en kg ned. Hanket meg inn igjen før helgen, så regner med at dette er mye vann.

 

Kjøpte meg juleantrekk i dag, og det var kanskje en anelse trangt over brystet, men satt ellers som et skudd. Det er 4 uker til jul..

 

Planen er en lang og rolig joggetur i kveld, og så lenge jeg har skrevet det her må jeg jo gjennomføre det, ikke sant :D/>

 

Mio min mio og Katrine 71 så koselig at dere har lagt igjen noen ord her, heng dere gjerne på :)/>

 

Yngstebarnet har bestilt pannekaker til middag i dag, ikke min favoritt, men har lurt inn litt havregryn for å få den bittelitt sunnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens treningsøkt ble gjennomført akkurat som planlagt, 2,4 trimpoeng :)

Er også fornøyd med matinntaket, endte på 1500 kcal.

Håper jeg klarer å fortsette i dette sporet, nei vent, jeg bestemmer meg for at jeg skal fortsette slik fram til jul!

Skal jeg klare å gjennomføre må jeg faktisk være veldig bestemt, og ikke bare si "håper jeg får det til".

JEG SKAL, JEG SKAL :)

 

Dagen i dag er også gjennomført etter planen. Ingen trening i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Uff, så kjedelig å få vond rygg i oppstarten på en livsendring. Da har man enda ikke kommet helt inn i rutiner og det er så lett å sprekke. Men det er jo flott at du klarte å ta deg en løpetur.

 

Jeg har vært på vekta i dag, og den viste 78,3 kg. Det er 1,9 kg ned denne uka. Jeg er foreløpig supermotivert, og at vekta går ned er en stor motivasjonsfaktor. Pga. helsemessige årsaker får jeg dessverre ikke trent noe, men prøver og ta tak i hverdagstrimmen (gå trapper, gå istedenfor å ta bilen osv.) Jeg håper at jeg på sikt kan klare å begynne og trene litt.

 

Da er det brare å stå på den neste uka. Dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow 1,9 kg på en uke er jo kjempebra!! Du gikk jo ned mye forrige uke også. Håper jeg klare å gå ned litt også :)

 

Har gjennomført 50 minutter med god trening på mølla i kveld og er kjempefornøyd. Inntak på cirka 1400 kcal.

Nå er det sent og jeg må prøve å finne senga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Håper jeg kan få være med! Jeg gikk på kurs i 2013 og gikk ned ca ni kilo. Da jeg hadde bestilt det som skulle bli det siste og avgjørende kurset fant jeg ut at jeg var gravid og avsluttet kurset. Graviditet, lite trening og et dårlig kosthold har gjort at kiloene har sneket seg på igjen og jeg veier nå 75 kilo. Vil gjerne veie et sted mellom 60 og 65 og har derfor blitt Gull-medlem i seks måneder. Jeg er lei av spørsmål om jeg er gravid og å føle at jeg ikke kan bruke de klærne jeg vil. Det hele vil være lettere, tror jeg, dersom man har noen å "rapportere" til, motivere og bli motivert av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hei

Trinemosse, her er det bare å joine. Jo flere jo bedre, da kan vi "dra hverandre i ørene" når det butter litt i mot og motivasjonen er dalene :)

 

Vekta viste i dag 83,5, og det på en mandag :D Jeg er kjempefornøyd.

Har gjennomført en helt OK helg, uten alt for mye snop og mat. Har nok fortsatt en del å gå på, men så lenge jeg går ned i vekt er jeg fornøyd!

Gått ned 1,5 kg siden jeg begynte 15 nov.

 

Uken som har gått:

Gjennomsnitt kcal: 1572

Gjennomsnitt skritt: 9500

Trimpoeng 8,1.

 

Kjøpte meg en Polar M400 på lørdag, og er foreløpig kjempefornøyd med den. Viser daglig aktivitet, og ved bruk av pulsbelte får man også nøyaktig registrering ved trening :)

 

Ellers er jeg fryktelig sulten i dag, så her gjelder det å være skjerpet. Og tillegg skal jeg i bursdag rett etter jobb. Planen er å spise meg passe mett og kun en kake, da holder jeg innenfor kcalbudsjettet mitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så teit!

I dag er jeg sliten, og synes verden er kjip. Har mest lyst til å spise masse snop og sjokolade, (Heldigvis er det ikke noe i nærheten akkurat nå) og legge meg på sofaen med en god bok.

Og da kommer tankene, om at dette kommer jeg ikke til å klare, så jeg kan bare gi opp med en gang. Ja, rett og slett teit!

Og det er nok her jeg har gitt meg hver gang tidligere.

Jeg har gått og ventet litt på denne reaksjonen, og da tenkt at det må jeg bare håndtere når den kommer, uten å legge en plan på hvordan.

 

Så nå har jeg spist en stor og sunn frokost, tenker at en mett mage kan takle disse teite tankene bedre enn en sulten mage :)

Og bare gjennomføre dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dagen i går ble jammen gjennomført med stil :)

Spiste ikke noe snop eller søtsaker, og det er jeg kjempefornøyd med.

Og avsluttet dagen med 1 time på tredemølla.

Men må si jeg jobbet hardt med hodet og negative tanker hele dagen.

 

Etter en urolig natt er jeg litt trøtt i dag. Får prøve å legge meg tidlig i kveld.

Har planlagt dagens matinntak, og tenker å holde meg til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Hei, hei, jenter!

 

Så flinke dere er! :D At du klarer å motstå de tøffe dagene skal sådd være stolt av! Det er veldig vanskelig å holde motivasjonen oppe når de tunge tankene kommer. Men skryt masse av deg selv når du har klart å stå i mot.

 

Her kommer ukesrapporten fra meg:

 

Ned 1,2 kg fra forrige uke og vekta viste i dag 77,1 kgEr superfornøyd! Motivasjonen er på topp, så her blir det forhåpentligvis ny kjole til jul... ;)

Min strategi er å være veldig streng med meg selv og kjører samme rutiner og nogenlunde like måltider hver dag. Blir litt kjedelig kost, men jeg synes at det er mye lettere å forholde seg til. Da vet jeg hva og hvor mye jeg kan spise hver dag. I helgene tillater jeg meg selv å kose meg litt, men klarer foreløpig å holde meg unna fråtsing.

Ellers drikker jeg masse vann og kaffe, holder meg lavt på karbo og koser meg med kesam og bær hver kveld ^_^

 

Lykke til med ny uke, jenter! Stå på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Tiden går jammen fort på denne tiden av året. Det er lange dager og mye som skal gjøres. Jeg henger noen lunde med, og prøver å ta greie valg underveis.

 

Har vært på jobbtur med hotellovernatting i 2 dager nå, og ikke kunnet kontrollere hva vi har fått servert. Har spist meg passe mett og stått over kaker og sjokolade.

Vekta viste 83,5 i dag, ingen endring fra forrige gang, og tenker at det er helt greit.

Trener så fort jeg har mulighet og ork, og akkurat nå er jeg kjempestøl etter en styrkeøkt på mandag. Lurer på om jeg må ta en tur på mølla i kveld i håp om at stølheten forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Hei! :)

 

Da har nok en uke gått. Så flink du har vært, som til tross for hotell, har klart å stå stille. Det fortjener et klapp på skulderen. Nå går vi vel inn i den værste tiden å slanke seg på, så jeg forventer at resultatene avtar noe. Jeg går ut i ferie 16/12 så fra da til torsdag 5/1 er målet mitt å stå stille. Vil kose meg i jula, men samtidig vil jeg ikke at den jobben jeg har gjort hittil skal være bortkasta. Dette er hard jobb og krever myyyye selvbeherskelse så jeg vil nødig starte på nytt etter jul.

 

Vekta i dag viste 75 kg, ned 2,1 fra sist uke. :D Det betyr at mitt første delmål er nådd, og jeg er kjempestolt! Nå blir det ny julekjole!

 

Lykke til kommende uke. Vi må heie på hverandre! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kan eg hive meg på her?? Trenger motivasjon til å ta tak i vekta -igjen... Fra 2011 til 2012 var eg med her og klarte å gå ned 23kg! Fantastisk fornøgd! Men så... Ikkje like flink å trene, unne seg litt meir her og der, og godtok 1kg ekstra her og der???? Idag, 10kg opp!!!! Hjelpes... Og dvs ei garderobe som ikkje passa! Og den gode følelsen er vekk.. Veit at det kun er meg sjøl d står i! =) Så no er planen og gå ned 10kg, fra 80 kg til 70kg. Første mål er å ikkje la jula bli ei unnskyldning for å spise alt!!! ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Hei!

 

Klart du kan bli med! Det er mye lettere å gå ned når man har noen å rapportere til. Velkommen skal du være, Havrosa.

 

Hvordan går det med deg, Mageflesk? Du har vel ikke gitt deg?

 

For meg er dette første uka med stillestående vekt... Jeg føler på nedturen samtidig som jeg er glad for at den ikke har gått opp. Men jula nærmer seg, og det begynner å bli tett mellom julebord og sammenkomster, og der mister jeg litt kontrollen. Men må være fornøyd med at vekta viser det samme som sist uke. :huh: Og ikke mer.

 

Når det er sagt kan jeg glede meg over at livvidde er minus 3 cm fra sist uke. Totalt har jeg gått ned 11 cm i livet, og er strålende fornøyd med det. Har gått fra å se ut som jeg er 7mnd på vei til 3mnd ;)

 

Håper dere holder ut, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei mio min min, og velkommen til deg havrosa.

Jeg henger såvidet med enda, og har ikke gitt meg, men det er så mye julestress, julelunsj, julebord med hotellovernatting at det blir vanskelig å gå ned. Så forsatt stillstand å rapporter her.

Jeg trener fortsatt 2-3 ganger i uka, og tenker vel at det er det som redder meg fra vektoppgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Hei!

Stillestand på denne tida av året må man ta son seier, Mageflesk. Dette er en vanskelig slanketid.

 

Hos meg løsnet det igjen denne uka og vekta viste 73,1kg. Det betyr ned 1,9 kg fra sist. Jeg er strålende fornøyd så langt. Motivasjonen er fremdeles på topp, og nå er det bare å komme seg igjennom den neste uka... :rolleyes:

Målet mitt for jula er å stå stille på vekta. Klarer jeg det er det en stor seier! Jeg har også tenkt å titte innom her neste torsdag. Må ha veiing da for å holde meg i nakkeskinnet den kommende uka.

 

God jul til dere! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flotte damer.

Jeg er dessverre ingen nybegynner i å minske litt av meg selv,men så kommer vondtene i veien.Har nettopp fjernet gipsen ,så nå homper

jeg bortover med en krykke,har hatt 3artroseoperasjoner på like mange år.Jeg er hjelpepleier så belastningen er fra jobben.Ble dessverre enke for 1år siden ,den grusomme kreften kom til min kjære :huh:/> :(/> Det tappet meg for alt av overskudd.Så det var litt om meg selv.Et trist år her i heimen.

 

Men om en mnd tid kan jeg trene igjen og nå vil jeg at 13-15kg bør fjernes. :o/>

veier 83idag og er 166cm lav,alder er60???Vurderer nettkurs hos GR,pga turnusjobb videre også.

Kanskje jeg kan slenge meg på denne tråden etter hvert?For det er et bedre

liv med barn og barnebarn og en stor Alaska husky som betyr noe. ^_^/>

Riktig god jul videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Neimen ikke mange tråder som er igang i gruppen " 10" kg eller deromkring?

Kanskje jeg kan få titte innom her iblant?

 

Her var det tilogmed litt eldre folk, 60 år, jeg er da ennå et tiår eldre...

Men vanligvis veldig sprek. Selv om jeg har vært gjennom to kreftoperasjoner siden september ifjor, med behandling etterpå, så har den gode formen hjulpet veldig gjennom det, og jegvhar trena hele tiden underveis. Prognosen var av de beste, og formen er på vei til normalen igjen.

 

Jobber ennå, i helsevesen, og har artrose som deg, nissemora. Har holdt den i sjakk med trening, ingen inngrep ennå, men det kommer nok en dag. Kanskje. Håper å slippe!

Det å være overvektig er iallefall et stort minus for den tilstanden.

 

Har hatt menisk problem de siste 3 ukene, med lite trening av slaget lange turer i skog og mark med en 3 årig lab. Men trener hos fysio og på senter. Hunden får bli med naboen...

 

På denne tiden har jeg gått opp til over 66, og kjenner det godt.

 

Jeg har veid 86 kg en gang, men det er lenge siden. Har de siste åra vært sånn ca 63 til 65 i kg i snitt. Men det er også for mye, kan godt være 60 eller ennå mindre, høyde er 1.59.

 

Jeg VIL ned til 60 nå, vil ha igjen knær som funker, ut i skog på tur igjen, har også noen medisiner å bli kvitt!

 

Første grep ble tatt igår. Start med registrering av matinntak igjen. Bakte de gode knekkebrødene i GR boka. De er veldig gode,

 

Lokket på kakeboksene får være på...

 

Gikk nettkurs GR en gang, gikk ned en del på det. Og lærdommen er god å ha, bruker mye bøkene, til motivasjon og oppskrifter!

Kan anbefales!

 

Nå går det jo mot lysere tider heldigvis, og med et nytt år rett rundt hjørnet våkner motivasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Titter innom en tur i julen, mellom alle middagsselskapene..

Det har blitt mye god mat og sjokolade i jula, men det kunne faktisk ha vært verre, noe det har vært tidligere år. Jeg velger ut det jeg synes er best og koser meg med det. Selvfølgelig har jeg spist mye mer enn jeg burde, men det er tross alt jul. Vekta viste 0,5 kg opp i dag.

 

Jeg prøver å trene eller være i aktivitet hver dag. I dag er planen å ta en tur på mølla igjen.

 

Velkommen til dere Nissemora og sekstito :) Her er det plass til alle, og alder er ingen hindring. Selv har jeg akkurat blitt 40 år.

Leit å høre deres erfaringer rundt kreft og hva det gjør med dere. Selv har jeg opplevd at begge mine foreldre fikk alvorlige kreftdiagnoser i ung alder,og samtidig, så har også sett og følt på hva det innebærer på nært hold. Kreft er og blir en forferdelig sykdom.

 

Jeg har planer om å fortsette å kose meg i jula, nyte fridagene med familien og venner, så får hverdagen komme med et brak på mandag ;)

Skal også prøve å legge en plan for første halvår 2017, med delmål og kanskje et lite nyttårsforsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo :rolleyes:/> Gleder meg allerede til å komme i gang etter helgedagene.

Det har blitt en del mer mat/knask enn man har godt av,det koster kalorier i selskap selv med innkoblet matradar.Etterhvert tenkte jeg å ta et nettkurs for å motta både bok og rettledning videre.Vi kan jo en del alle sammen,med det er noe med at fagfolkene som hjelper til og deres kunnskap.

 

Da må dere ha god romjul videre og kose oss det må vi nå. :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til dere!

 

Her er det rett på idag. Vekta viste 66.5, og målet er 60.

 

Har lest litt i jula, om div matopplegg.

 

Jeg hadde et opplegg da en tok en god del kilo. 1400 kal daglig, og en times trening.

 

De kaloriene ble nøye brukt på noe som mettet, men ikke ren lavkarbo. Spiser ei god grovbrødskive til frokost, og grove kornsorter i Yogurt og bær til lunsj. Ellers ren fisk eller kjøtt, og masssse grønnsaker, mye bakt i ovn. Var god og mett.

Knekkebrøda til GR med litt magerprim er " godis".

 

Jeg gledér meg litt faktisk.....

 

Ha ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...