Gå til innhold

På vei til et bedre liv


Gjest mageflesk
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest mageflesk

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg, men vekta stoppet på 83,8 i dag. Dvs en vektøkning på 800 gram siste uka :o/> Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig, og har egentlig lyst til å gi opp hele greia!

Men den som gir seg taper, ikke sant dere?

 

Har ikke trent siden søndag, men har spist et greit kosthold.

Jeg hadde på følelsen at stillstand ville være dagens resultat, jeg hadde ikke drømt om opp 800 gram!

 

Ja, ja, jeg furter meg ferdig i dag, og fortsetter som før i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Heisann, jenter! :)

 

Jeg har hatt en tung uke hvor formen har vært dårlig. Har utmattelsessyndrom, og er derfor opp og ned i energi. Har stort sett tilbrakt den siste uka i senga og på sofa', og tyr da også litt lettvinte løsninger i matveien og kjedespising. Var av den grunn superhappy da vekta i dag stoppa på 72,6 - altså ned 0,4 kg.

 

Jeg har også hatt lyst til å kaste inn håndkleet denne perioden, men som du sier, Mageflesk, den som gir seg taper. Og kampen mot kiloene har jeg ikke tenkt å tape, selv om det kanskje tar litt lengre tid å nå målet enn jeg hadde håpet. Det er bare så fryktelig frustrerende å ikke orke noe man har så veldig, veldig lyst til... :unsure:

 

Vel, vel, da er det bare til å brette opp ermene og gå en ny uke i møte.

Lykke til jenter! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mio min mio:min datter har også utmattelses syndrom ,fikk det først og fremst av stress.Så ta den tiden du trenger å komme deg over denne kneika så tar du en dag om gangen ,ikke gape over for mange ting.Denne sykdommen synes dessverre ikke på utsiden. :(

 

Lykke til med det du klarer, det er godt nok :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at man blir rådet til å veie seg en gang i uka!

 

Men jeg går hver dag, på morgenen.

 

Fordi at min vekt kan svinge noe veldig fra dag til dag, og da blir man så skuffet om det viser opp akkurat den Veiedagen!

 

Og da må en gå en hel uke og lure...

 

Om jeg spiser sjømat en dag, kan vekta svinge en- to kilo opp til neste dag. Pga saltinnholdet. Men da vet en jo hvorfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

God morgen, jenter! :)

 

Her står vekta bom-stille denne uka, noe som er veldig lite motiverende :(

Men som sagt tidligere er det vel bare å brette opp ermene og gå en ny uke i møte med friskt mot. Formen min er fortsatt dårlig, så sofaen slites med stil... Og som dere ser av signaturen min har jeg ikke klart å nå delmål 2 på 70kg i dag, men jeg har satt en ny dato og håper det kan motivere noe. Har jo tross alt gått ned 9,4 kg siden november så helt bortkasta er dette ikke ;)

 

Nissemora: Tusen takk for støttende ord!

 

Lykke til med uka som kommer, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Hei alle sammen :)

Ser at de fleste har hatt vektnedgang, og det er bra jobba.

 

Jeg for min del har gått ned 600 gram siden sist, men da hadde jeg gått opp 800 gram, så er vel egentlig fortsatt i pluss.

De 800 grammene jeg gikk opp forrige uke har sittet som støpt på hele uka, (ja jeg veier meg hver dag.... ;) )men slapp da 600 gram siste døgnet.

 

Denne siste uka har vært tøff synes jeg. Jeg noterer ned alt jeg spiser, og har trent bra så synes nok resultat kunne vært bedre. Men til slutt løsner det nok. Kanskje kroppen min bare er treig? Ha ha, prøver å finne motivasjon til å fortsette :)

Jeg begynte i november på 85 kg, og veier nå i slutten av januar 83,2, kan ikke si at det går fort nedover.

 

Siste 1-2 ukene har jeg endret kostholdet drastisk, og spiser mye mye mer frukt, grønnsaker og fiber enn jeg noen gang har gjort. Og til slutt må jo vektnedgangen komme!

 

I kveld skal jeg ut og spise med en god venninne, trente derfor litt ekstra i går, slik at jeg har "litt å gå på" i forhold til kalorier i dag.

 

...gir meg ikke...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

200 gram nedgang på meg siste uken. Dvs at jeg igjen er på 83 blank.

Jeg går opp og ned de samme kiloene hele tiden. Denne uken kan jeg skylde på 5 netter på hotell, og neste uke skal jeg ha 4 netter på hotell. Uken etter der skal jeg i selskap. Osv osv. Poenget er at det vil alltid være noe å skylde på. Men det er vel dette som er livet?! Det vil alltid være et eller annet som skjer. Jeg skjønner ikke hvordan dere andre klarer å gå ned i vekt. Kom gjerne med tips og innspill, for jeg må gjøre endringer skal jeg klare å gå ned i vekt skjønner jeg.

 

Det positive er at den fysiske formen min har blitt betraktelig bedre de siste ukene, og det er jeg kjempeglad for. Jeg kjenner at ting er mye enklere i hverdagen, og at jeg klarer mer. Jeg klarer hverdagen uten å være helt utslitt på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :rolleyes: Det er nok ikke lett å gå ned i vekt med så mange hotellopphold og kanskje mat deretter?Kanskje du er flink til å ta de magre matrettene osv? :huh:/>

Sist uke gikk jeg bare ned 200gr,men kurslederen satt meg ned til meny 1 =1300kcal pr.dag.Dette pga at jeg ikke kan trene så mye ennå,ligger totalt på ca6 tp i uka.

 

Men når det blir mer behagelig å sykle på ergometersykkelen og gå på stepbenken kan jeg øke både mat og trim sier de alle.Så det går helt fint med 1300kal.Mye grønt da som ikke gir for mange kalorier. :o/>

 

Jeg vil jo tilbake med å gå ned 0,7kg i uka.

Min trivsels vekt ligger nok ca 67-70kg.Nå veier jeg 79,6,så det er et stykke vei.

Stå på jenter. :blink:/>

 

ps:ha alltid med et eple i veska el.tilsvarende. :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Kjapt innom en tur før jeg igjen reiser på ny hotelltur. Denne gangen er det tur med jobben, og alt er planlagt av andre enn meg. Da blir det vanskeligere å ta de rette valgene, men jeg prøver.

Veide meg i dag tidlig og vekta viste fortsatt 83 kg, og det er jeg kjempefornøyd med! Jeg har økt aktivitetsnivået betraktelig når jeg har vært på hotell( i takt med inntaket tenker jeg... :P ).

Har gått uansett hvor jeg skulle, ikke kjørt bil eller offentlig transport, og det har nok "reddet meg" fra vektoppgang :)

 

Jeg merker nå at søtsuget har blitt mindre, og at kroppen blir mer fornøyd med riktig mat. Deilig.

 

Jeg har pakket frukt og knekkebrød i kofferten, slik at jeg alltid har et godt alternativ!

 

Nissemora: 1300 kcal om dagen er neimen ikke mye. Da hadde jeg vært konstant sulten og gått på en sjokoladesmell tror jeg. Du er flink som klarer det!

Selv skal jeg ligge rundt 1600 kcal om dagen, og går gjerne litt over i inntak - så jeg bør nok øke aktiviteten litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mageflesk: jeg klarer meg bra på 1300kcal,fordi jeg har ikke så stor aktivitet som andre her.har bare 6-7 tp i uka og det er ikke mye.Kan øke noe etter hvert sier fysioterapeuten :blink: .Så ikke vær bekymret jeg er ikke oversulten.Spiser MYE grønnsaker da vet du.Kos deg på tur og det går jo fint med det du klarer å gjøre. :P

 

Lykke til alle sammen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Hei, jenter.

Her kommer en litt sein oppdatering fra meg :unsure:/>

Formen var så dårlig på torsdag at jeg bare orket å veie meg, men ikke å gå inn på nettet. Vekten stoppet i midlertidig på 72.0, noe som betyr ned 0,6 kg sist uke. Når man skylder energi og aktivitet er vel ikke det så halvgale? ;)/>

 

Vi er vist flere som smyger oss nedover for tiden... Vi får trøste oss med ar vi er sammen om det, og at det tross alt er nedgang! :wub:/>

 

Lykke til resten av denne uka, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Endelig, endelig har vekten rikket seg riktig vei :rolleyes:/> :rolleyes:/> Jeg er så fornøyd :D/>

Veide 82,5 i dag, minus 500 gram på en uke.

Men det har krevd mye jobbing, da jeg har bodd mer på hotell enn hjemme siste 14 dagene. Jeg er kjempefornøyd, og har klart å bevise for meg selv at jeg kan klare det, bare jeg er fokusert nok og øker aktiviteten. Jeg har konsekvent gått en tur på minst 30 minutter hver dag (så fremt jeg har hatt tid)

Hotellfrokostene har ofte vært yoghurt med tørket frukt og frø, og så har jeg spist meg passe mett de andre måltidene. I tillegg har jeg alltid hatt frukt og knekkebrød i veska. Og unngått all småspisingen mellom måltidene.

Jeg har ikke registrert kcal i denne reise-perioden, men tenker å begynne med det igjen i dag. Synes det er litt mye jobb, men at det gir meg kontroll på inntaket og hjelper meg med å holde fokus.

 

Hvordan har veiingen gått for dere andre?

 

Håper Sekstito har funnet igjen motivasjonen, og at formen til Mio Min Mio snart bedrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :rolleyes:

 

Her går det nedover så det suser ca 0,7kg i uka med meny 1.Til tider når jeg kjenner at i dag er jeg litt mer fysen på noe,tar jeg en rett i koppen pose.Liker de fleste av dem. :blink:

 

Så nå har jeg gått ned 3.2kg siden jeg startet nettkurset for ca 3uker siden.Veldig fornøyd med at det fungerer så bra,det samme sier kostveilederen min. :lol:

 

Vi må huske å klappe oss selv på skulderen når det er grunn til det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sto vekta på 67 idag.

 

Solid opp, og hører ikke hjemme på en slanke side med flinke damer.

 

Men sånn er livet, man får noen prøvelser underveis som får trikken til å spore skikkelig av...

 

Så er det å ta grep da, og prøve å få tak i skinnene igjen.

 

Nå stabler jeg alle kriserådene på bena, så får en bare se om en kan snu. Jeg tror det, kjenner kamplysten kommer igjen!

 

Da er det bare å stå i det, ta fram boksehanskene og bite tenna sammen! ( bokstavelig talt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Hei

Ja, da var det veiedag igjen, og den viste det samme som sist, 82,5.

Men jeg kjenner at klærne har blitt mindre, spesielt BH'ene... :blink:/>

 

Men dere, det er en ting jeg lurer på. Etter at jeg la om kostholdet til mer fiber, frukt og grønnsaker har jeg blitt så innmari treg i magen, nærmest forstoppet. Hva gjør dere for å unngå dette? Ja, hvis dere har problemet da. Dette er liksom et tema man ikke snakker så mye om, men du så ubehagelig det.

 

Jeg sliter veldig med at jeg ikke går ned i vekt om dagen. Men sier til meg selv at jeg bare må fortsette som jeg gjør, og så ser jeg det i sammenheng med mageproblematikken min. Målte livvidden i dag, og til og med den har økt et par cm.

Har spist cirka 1600 kcal om dagen, og vært i mye bevegelse. Synes jeg får lite resultat for jobbingen min.

 

Håper alt står bra til med deg Sekstito, og kjempefint at du kommer inn og rapporterer vekt, selv om den har gått feil vei. Livet gir oss noen prøvelser innimellom, og som du sier må man prøve å stå i det, noe som ikke alltid er like lett. Lykke til og bra du har funnet igjen kamplysten!

 

Ja, ja jeg fortsetter min vei nedover ( eller bortover er kanskje mer riktig, for det går jo ikke nedover.... ;)/> )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mageflesk:

Det var det gamle gode rådet med svisker da...

Legg noen i vann om kvelden, spis til frokost. Svisker er faktisk både godt og fullt av antioksidanter. Jeg koker de med i havregrøten også iblant.

 

Vet at om en forandrer kosten ganske plutselig, kan magen protestere, selv om det er fiber og grovt som vanligvis er regulerende.

Det pleier å gå over etter en stund.

 

Det er noe rart med de siste kilo en skal ned. Særlig etter å ha gått ned en god del fra før.

 

Det er både en fysisk og en psykisk del.

Fettcellene bare står der og gaper av iver etter å få tilbake det som er tapt, og vi tenker ofte, jamen, det lille der liksom, ingen problem når det bare er så lite.....

 

Men små tuer kan velte store lass, og de siste kiloene kan ofte være de aller værste....

 

Nå har jeg prøvd å legge meg på ca 14-1500 P dag, og en ser fort resultater da.

 

Har fått dilla på supper laget med grønnsaker, og moses med stavmikser. Blander litt mager Snøfrisk i. Det er jo så godt.

Og egg der det passer. Egg inneholder faktisk alle næringsstoffer vi trenger, uten C vitamin.

Jeg presser en sitron og en appelsin hver dag, så får man det.

 

Er ikke så ille å være litt sulten iblant heller.

Vi her til lands er jo sjelden det....

 

Kanskje må det til innimellom..ikke så lenge, men nok til at kroppen sier ifra.

 

Det som har funka best for meg er dager med vanlig, sunn kost av alle slag.

Og sånne ganske magre innimellom, noen ganger en dags faste også.

 

Må liksom se at det går nedover, og få motivasjon av det....

 

Ønsker dere god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Kan rapportere om at jeg har gått OPP 300 gram siste uke. Jeg skjønner ingen ting. Registrerer kcal hver dag, og har ligget på rundt 15-1600 kcal. Skulle så gjerne ha gått nedover, men i stedet går jeg oppover :angry:/>

 

Sitter og lurer på om jeg skal kaste inn håndkleet og gå på butikken for å hamstre sjokolade, potetgull og cola, eller om jeg skal ta meg en joggetur i kveld. Håper fornuften seirer og at jeg kan melde om en joggetur i morgen... ;)/>

 

Jeg er veldig stresset om dagen, det er mye på jobben og privat, og bare tanken på alt jeg må gjøre de neste ukene tar pusten fra meg. Kjenner jeg har en "indre uro/stress". Det kan jo være en av årsakene til at jeg ikke går ned i vekt. Og som jeg nevnte i tidligere innlegg, mageproblematikken.

I tillegg er jeg veldig sliten om dagen, føler meg helt tom når jeg er ferdig på jobb. Orker nesten ikke noe på ettermiddagen/kvelden.

Tar vitaminpiller og spiser masse grønt uten at det ser ut til å hjelpe.

 

Uff, det ble negativt dette, jeg furter ferdig i dag, og kommer sterke tilbake i morgen :P/>

 

 

Hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene, mageflesk!

 

Når man har slike uro og stress perioder, så er det veldig vanskelig å gå ned.

 

Kroppen er vel full av stress hormoner, og de kan faktisk virke slik at vi lagrer kalorier på en helt annen og ufordelaktig måte. Kroppen tror det er en fare som truer, og gjør seg klar til enten sloss eller flykte.

 

Les boka til dr Grethe Støa Birketvedt, 2008, om hormoner! Veldig nyttig! Hun har jobbet på overvektsykehuset på Aker bl a.

 

Hun lærte meg å spise en god kake iblant og tenke mens man nyter den, mmmm dette var nydelig, jeg koser meg med det! Og fortjener det!

 

Hvis man derimot tenker, jeg skulle ikke ha tatt dette, fy søren, så dårlig samvittighet jeg har nå, så lagres kaloriene helt annerledes.

 

Jeg står på stedet hvil. Saft suse! Blir så sinna på meg selv!

 

Men så leser jeg om knekkebrødmetoden på overvektsenteret i Tønsberg, som får folk til å gå mye ned på kort tid. Og professoren der som sier det er helt ok å ta av en del kilo i full fart....

 

Det er håp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Hei

Takk for gode råd Sekstito. Nå har jeg bestilt meg boken av Grethe Støa Birketvedt på biblioteket. Men du, hva er knekkebrødmetoden?

 

Jeg gikk på vekta igjen i dag tidlig for å kontroll-veie meg, og da viste den 81,9. Det er 900 gram ned fra i går, og jeg er på nytt tall. Leeeenge siden jeg var på 81-tallet :D :D :D

 

Ble verken sjokolade eller joggetur i går, la meg tidlig og sov i 9 timer. Fantastisk deilig i dag.

Nå må jeg bare komme meg gjennom helga uten alt for mye søtsaker og potetgull, må jo beholde dette flotte tallet til neste veiedag!

 

God helg alle sammen, og ta sunne valg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at vekta gjorde et hopp, et stort et og!

 

Da har det lønt seg å være så flink som du faktisk har!

 

Og gratulerer med et nytt tall! Det er liksom en milepel!

 

Er det ikke rart hvor glad man blir over sånne resultater! Det har vel med mestring å gjøre, man greier faktisk noe som er ganske vanskelig! Tjo ho, en jippi dag!

 

Knekkebrødmetoden brukes på overvektsenteret i Tønsberg, professor Jøran Hjelmeseth jobber der, har vært mye på div TV program om temaet.

Den er enkel å bruke! Tipper du finner det på nett!

Jeg fant en reportasje derfra i et ukeblad, og er helt enig i hans uttalelser! Det er helt greit med noen raske kilo av. Bare man innser at det er etterpå den virkelige jobben begynner, å holde seg der!

 

Ha en fin helg alle sammen!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...