Gå til innhold
Medas

Resten av veien

Anbefalte innlegg

August 2015 gikk startknappen atter en gang for vekttap. Etter jeg fikk yngstedatteren min i 2012 klarte jeg ikke ta av svangerskapskiloene igjen. Jeg la på meg hele 17 kg i løpet av svangerskapet og kom hjem etter fødsel med en vekt på svimlende 97 kg. Så mye hadde jeg aldri veid før. Jeg karret meg ned noen kilo, bare for å legge de på meg igjen og enda noen til. Jeg forsøkte gang på gang, og gang på gang gikk vekta bare enda mer opp. 110 var det høyeset tallet jeg var innom. I august 2015 var vekta 108. Det var en vanskelig start og jeg var i et vanskelig ekteskap. Ved juletider ble jeg separert. Jeg var så utslitt og letta på samme tid at jeg bare muret meg inne de første månedene. Så skjedde det noe traumatisk i livet vårt i april. det rare med det er at i stedenfor å grave meg dypere ned, fant jeg frem en styrke i meg selv jeg knapt visste fantes. Og som alenemor til to flotte jenter så snudde flisa helt på veldig mange områder. Nå sitter jeg her, 17 kg lettere og er glad jeg tok de valgene jeg gjorde da.

likevel...Nå 17 kg etter og nesten et år etter seperasjon, føler jeg meg litt stuck. Jeg sliter med å finne den store motivasjonen for å gå ned de neste 25 kiloene på best mulig måte. Hvor blir det av treningsiveren? Og hvorfor er det så vanskelig å spise de rette tingene selvom jeg til stadighet handler de inn? Jeg VET jo hva jeg skal spise. Likevel, når morningen kommer, har jeg ikke samme gløden som kvelden i forveien, hvor jeg har planlagt alt jeg skal spise påfølgende dag. I 10 år har jeg vært en trofast bruker av slankere.com og når sida plutselig ble utilgjelgelig, så mistet jeg rett og slett litt piffen. Jeg trenger en slankedagbok for å logge, oppdatere og fortsette å motivere meg selv. :)/> Håper å finne litt av den motivasjonen her inne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så trøtt så trøtt i dag. Gikk halvannen times tur med minsten i regnet i dag. Digg å komme seg litt ut, men SÅ trøtt retsen av dagen. Håper energien kicker litt mer inn i morgen. Ellers har det gått greit med maten i dag. Venter veldig på 8-tallet og håper jeg ser det i løpet av neste uke. Dvs at jeg må klare å ta av 1 kg denne uka. Hjelper ikke å være trøtt å ligge på latsida da, nei. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, skuffet over dagens vekt. opp igjen 400 g. Vet ikke riktig hvorfor, men ufattelig hvor mange ukene jeg nå har stått fast uten å komme under 90. VIL ned på det 8-tallet! Må på et eller annet vis få det til å løsne.

Har gått i halvannen time i dag også. Prøve å få til noe styrketrening snart. B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trøtt igjen. Hvorfor skal det være så vanskelig å finne energien på vinterstid? Nå kan det jo ha noe med at minsten har kommet over til meg hver natt de siste nettene og hu sover ikke akkurat rolig. Bein og armer går i alle retninger og jeg våkner stadig med en fot eller arm i ryggen. Når klokka har ringt de siste morningene har det kjentes som det har vært midt på natta fortsatt. Likevel har vi på underlig vis klart å være tidligere i barnehagen enn vanligvis. :P

Vekta viste 90,3 i dag, så nå er det SÅ nærme 8-tallet. Vil krype så langt nedover det 8-tallet at jeg slipper å tenke på 9-tallet noe mer. Trenger å komme meg tilbake i treningsmodus. Holder ikke bare med trasketurer. I morgen håper jeg å få til noe trening litt tidlig på dagen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heia Medas :rolleyes:

Velkommen til forumet og grattis med 17 kg ned d e jo masse!!

Glad førr å se økende aktivitet på forumet det gir mæ motivasjon til å fortsette jobben.

Lykke til videre på veien mot en lettere dæ :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk, Clavicula!

Må jeg si jeg holdt på å skrike høyt da jeg gikk på vekta i dag. 91,5. OPP over 1 kg. Det kan da ikke stemme? Ikke IGJEN. Har holdt på sånn i ukesvis nå. Hver gang jeg nærmer meg 8-tallet så spretter vekta opp igjen. Ligger på ca.1600 kcal om dagen. Beveger meg mye, men har ikke vært noe flink til å trene på lenge. Vet ikke hvorfor jeg sliter sånn med å komme i gang med treninga igjen. Tror jeg må justere karbeinnholdet igjen. Har blitt lett for at jeg spsier potet og fullkornspasta til middag fordi barna får det. Har vel innbilt meg selv at så lenge det er LITT potet og litt pasta så går det greit, men det tror jeg slett ikke det er. For noe er det jo som gjør at jeg over hodet ikke går nedover. Så, planen fremover blir altså:

Minske karbeinnholde

Holde meg HELT unna potet og pasta

Trene minimun tre dager i uka. (det vil si utenom alt jeg går i løpet av dagen. trene styrke osv)

Holde meg unna salt mat

Da må da vel vekta gå nedover igjen snart?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her står det stille på både cm og vektfronten. Og jeg vet jeg spiser mindre enn jeg forbruker, så det må være HVA jeg spiser. Skulle ønske jeg hadde noen å trene med, for det er lettere å komme seg på trening sammen med noen. Jeg går ca halvannen time hver dag, men styrketrening og skikkelige svetteøkter blir bare en gang i mellom og ikke rutinert.

I dag skal jeg til broren min en tur og møte faren min sammen med barna. Jeg ser han ytterst sjeldent. En gang i tiåret omtrent, så kjenner det i magen. Drar mest for barnas skyld, men gleder meg også til å se lillesøstra mi og niesa mi som kommer. :) Nå blir det å pakke julegaver og få alle i stand før sammenkomsten.

Ønsker alle en flott lørdag!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velvel. Var SÅ fornøyd med 89,7 på vekta i dag. Endelig dette så etterlengdete 8-tallet. Men minsten lå med feber i hele natt og i hele dag og kasta opp og har i det hele tatt vært i skikkelig dårlig form. Hun har ikke orka å gjøre noenting og heller ikke spise stort. Da ble det akkurta det hun hadde lyst på og vips hadde jeg spist lefse med kanel og sukker. Så kom eldstejenta hjem og hadde vunnet frukteske med div. på juleavslutninga og hadde med krydderkake hu bakte på skolen. Så jada. Blei 1900 kcal på meg i dag og definitivt ikke bare sunne kcalorier. Får nå bare håpe jeg ikke har ødelagt alt igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider