Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren


Anbefalte innlegg

Gjest solsikkene

Sånn, da er treningskortet innvia :)

Kjennes godt!

Har prøvd meg på organiserte gruppetreninger før, men det er sånn at det er litt vanskelig å få organisert ting til bestemte tider her i huset... (tre barn, og mann som ofte reiser bort på jobb) Og hvis jeg først har ramla av et par treninger, så er det mer tiltak å starte på igjen.

Trives bedre med at jeg bare kan stikke og trene når det passer oss (og at det er en del gruppetreninger som man kan slenge seg på)

 

Det er dessuten inspirerende å være med i denne tråden ;) dere står sånn på, og da må jo jeg også :D Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stål i ben og armer... nei, det har jeg så sannelig ikke. Etter to timer sammenhengende dansetrening så er bena som gelé og det svir under føttene. Armene henger og dingler... Men fy søren så gøy!! Fyrte av 1000 kcal også på denne økten :D Så nå har jeg akkurat skjenket meg et lite glass rødvin og sunket godt ned i sofaen med bena rett ut. Enig med deg Solsikkene i at fordelene og målet med trening er definitivt mye mer enn bare vektnedgang. Det kjennes deilig å være i god form både psykisk og fysisk.

 

Kjenner at det blir tidlig kveld her, men søvn skal visst ha mange helsebringende effekter det også ;) Ha en flott helg dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at dere er så godt i gang damer :D

 

Litt av en økt du hadde i går Flittiglisa, 1000 kcal er mye ekstra ;)

 

Drua, er du med?

 

Jeg har møtt veggen litt dessverre. Ikke sånn slankemessig altså, men helsemessig. Har jo slitt i et par år, er jo derfor jeg har gått opp i vekt også. De siste ukene har jeg prøvd meg forsiktig i jobb igjen, bare en dag i uka. Men kroppen har blitt veldig stresset og blodsukkeret mitt tuller fælt med meg, så jeg har vært veldig dårlig denne uken. Må spise med 1,5 time imellom ca for å ikke bli dårlig, så det er ikke lett å telle kalorier da. Har laget masse næringsrik suppe som står klart i kjøleskapet, så jeg har mat lett tilgjengelig. Så akkurat nå er næring og stabilt blodsukker første pri, så får jeg telle igjen når formen kommer seg igjen.

 

Håper dere har en fin og smal helg damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Håper det går fort bedre med deg melis!

Og to timers dansing er godt gjort flittiglisa :)

 

Har hatt rolig helg med oppgaveskriving, men har vært flinkere med maten ;)

 

Håper det blir litt snø i dag, så vi kan ake snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange flinke damer, får man slenge seg med? Jeg er 45 år og har de siste år gått ned fra str 46 til 38. Etter en slitsom høst og jul med lite søvn gikk vekten litt opp igjen og jeg er nå i ferd med å ta siste innspurt. Jeg har gått ned 2-3 kg etter jul, men sliter med helga og spiser alt for mye av feil mat, pluss godis. Gode råd for å gjennomføre helga med stil hadde vært topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er det plass til ei til?:-)

Hadde i utgangspunktet absolutt ikke tenkt å skrive inn her da jeg Ved tidligere anledninger har falt av lasset...

Men, her ser jeg det er så utrolig mange flinke og dedikerte at jeg likevel fikk lyst til å slenge meg på:-)

 

Går ikke på kurs, men har tatt to Kurs før, et Expresskurs hvor jeg gikk ned 3-4 kg og et vanlig kurs hvor jeg gikk opp :P/> Det var midt på sommeren for 1,5 år siden og gikk altså rett vest.

 

Nå vil jeg helst ha mest fokus på cm ned, da jeg vil ha mindre fokus på vekt. Jeg trener litt, men målet er å trene mer mot et løp jeg skal bli med på i mai (som jeg har vært med på de to siste åra). Vil bli strammere, lettere, sterkere, mer utholden og sprekere frem til da og deretter til juli-måned (skal i bryllup:-))

 

Jeg liker å trene Tabata hjemme (har meldt meg ut av treningssenteret da jeg likevel trente så mye hjemme), joggeturer på 5-6 km, gåturer, styrke og noe intervall. Dette er det jeg liker best :-)

Jeg har i første omgang laget meg en 8 ukers plan hvor jeg skal trene 3 ganger pr uke, og ha mer hevrdagsbevegelse. Er ped. Leder i bhg og går ca 6-7000 skritt på jobb, men vil bruke beina litt mer. I første omgang er 3 dager i uka fint, enten det er joggetur, styrke eller gåtur.

Er midt i 30-åra og merker kiloene er vanskeligere å få av...:P

 

Jeg veier 69,8 kg og vil helst ned til 62-63 kg.

 

Mulig jeg blir fornøyd med 5 kg også pga styrketrening, men jeg ser etterhvert.

Veiedag fredager - måling annenhver.

Mål på kropp:

 

Rumpe: 105,5 cm (mål: 99 cm)

Mage/navel: 90 cm (mål: 82 cm)

Under bryst: 72,5 cm (mål: 70 cm)

 

Spiser 5 ganger om dagen, spiser sunt og variert, men er fryktelig glad i sjokolade og kan peise på med litt for mye tilbehør på middagen.

Målet er tallerkenmodellen med 50%grønt (er ganske flink) og holde meg til 100 gram karber og 150 kjøtt/fisk.

 

Har spist litt smågodt og ca 130 gram sjokolade i helga, pluss vafler og en muffins på besøk i dag.. hei og hopp..

 

vekt fredag 26/1: 69,8 kg

Uke 1 fre 3/2:

 

Beklager at det ble langt, men håper jeg kan bli med!

 

Hilsen Magenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Hei Magenta!

Motiverer å være på gruppe med så mange med gode mål :)

 

Jeg har veiedag mandag, og andre uka mi viser 79,8

Det betyr 0,7 kg ned :)

da er jeg i alle fall på rett vei!

 

Har aldri målt meg... det tror jeg at jeg skal nå som jeg har tenkt å trene mer

 

Rumpe 103

Mage/navle: 93

Under bryst: 85

 

Sånn. Da er det bare å stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Lesedag igjen, og det stod en skål med potetgull i skapet etter helga...

frista å forsyne seg... og det hadde jeg vanligvis gjort. Men så kom jeg til å tenke på at dere er så flinke, så jeg henta meg inn igjen med et knekkebrød og stangselleri :) ble god og mett, og den skåla frister ikke lengre (må få de slanke folkene jeg bor med til å spise det opp)

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Loke og Magenta!

 

Melis, så fælt å se at du sliter slik med blodsukkeret! Håper at det ordner seg og at du får hjelp.

 

Du har virkelig fått dreisen på dette nå, Solsikkene :lol:/> Gratulerer med super nedgang også!

 

Veiedag på meg i dag, men har ikke all verdens av resultat å skryte av. Ned 0,3 kg fra forrige uke og da er jeg 61 kg. Merker jo at tre kg er borte, for nå får jeg faktisk på meg noen av buksene mine igjen. Så når de siste 3-4 kiloene forsvinner i løpet av februar og mars så får jeg på meg alle de fine og stramme kjolene mine også. Gleder meg sykt mye til det og kjenner at det er motivasjon til å fortsette med å være flink. Var ikke akkurat så flink i går :(/> Fikk gått en veldig lang tur i går i veldig raskt tempo og var da superfornøyd med meg selv. Følte meg så flink at jeg tenkte at jeg kunne kose meg litt. Skulle bare smake bittelitt på popcornet og kjeksen til datteren, men endte med å putte i meg både det ene og det andre :blink:/> Ja ja, det var de forbrente kaloriene liksom...

 

Nå er det ny uke og jeg gleder meg over at dagene blir lengre og lysere! Ha en fin uke alle sammen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at jeg får bli med! Gleder meg til fortsettelsen med dere i "ryggen" ;)

 

Wow!! Så bra Solsikke!! :-)) Er det ikke deilog å mestre sånne "småting" som fort blir store og kunne hatt en stor innvirkning på resen av uka? Klapp på skuldra til deg!:-))

 

I dag har jeg vært ute å gått en rask tur på 40 min, også tok jeg 15 min styrke hjemme etterpå

:) Veldig fornøyd!!

 

Hadde også en veldig bra middag med kjøttpølser med 80%kjøtt, rotmosstappe med kesam, samt woka grønnsaker. Tok ca 150 GR pølse, men mosen bare klatta jeg på. Orket ikke alt og ble god og mett på sunn mat :-)

 

God kveld videre!

 

Magenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Det som er, er at hver gang jeg bestemmer meg for å gå ned i vekt... så vil jeg at det skal skje så fort!

 

Men det har ikke fungert i lengden.

 

Nå tenker jeg at det er på tide å innse at det kommer til å ta litt tid, men jeg skal klare det. Nekter å være så stor som nå når det blir sommer igjen. Vil føle meg bra i sommerklær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt lik deg der :P/>

Skulle helst vært slank i morra! Dette er virkelig noe jeg må jobbe med altså.. Blir så fryktelig utålmodig.

Men tenker nå om dagen at "hva er egentlig alternativet?" Å fortsette sånn som nå å bli større, eller jobbe videre å prøve og nå målet?

Nettopp. Svaret er jo relativt enkelt, men dog vanskelig B)/>

 

Jeg veide 65,8 kg på mitt letteste på mange år nå i sommer. Trente veldig bra og gikk ned over 40 cm på kroppen. Følte meg så mye bedre!:)/>- Koste meg i helgene, men tror det var treninga (løping) som hjalp meg ned. Fra aug gikk det bare oppover. Vi kom hjem fra syden, jeg stoppet å trene til løpet og la bare mer og mer på meg. Jeg var hele 70,1 over jul, altså 4,3 kg over den vekta i sommer. Men etter jul nå var jeg flink i 3 uker:-) Spiste kanskje 20 gram sjokolade på 2,5 uke og trente litt tabata og styrke, men lite kondisjon. Så, jeg var lissom litt i gang, men hele forrige uke og helga spiste jeg godis hver dag :P

 

Så, nå skal det snu og jeg kommer absolutt til å fokusere mest på det fremover :-))

 

Var i byen istad for å kjøpe meg ny bukse, men ble helt deppa altså.. Seriøst, Molly- buksene på Gina er jo populære, og tenkte å kjøpe meg en ny da to av buskene mine "svikter" litt. Den ene har blitt slækk i knærna og sitter ikke veldig bra lenger, og den andre ha revnet i en søm (kan jo sy da, men.. Blæ..).

Men altså, XL??? Jeg? No way. Aldri om jeg kjøper meg en bukse i xl!! Var oppe på H&M etterpå og prøvde en med litt høyt liv, og det var 33/32. Det blir ikke én eneste bukse før jeg har gått ned i vekt!!

Kjøpte meg en fin kosebukse på Gina da, det var M, og var nydelig å ha på. Så det er forskjell gitt! Har også to bukser fra Cubus (kjøper aldri bukser der), sånne type chinos, og de har jeg 38 i. Så de møkka buksene til Gina Trikot blir det uaktuelt å prøve igjen. Makan.

 

Har dere noe favorittbukser? Hvilke og hvor kjøpes de? Jeg liker at de sitter bra, litt høyt liv, men at de former bra. På B.Young har de noen veldig gode (ITCHI??), men vi har ikke den butikken her i byen. Skal kjøpes når målet er nådd :)

 

Også den maten da... kan jo skrive hva jeg spiser per dag. Vil dere også dele?:-) Kanskje vi kan lære litt av hverandre eller få en øyeåpner?

 

Frok: 45 gram grov kornblanding, en ss rosiner, 5 Mandler, 2 dl ekstra lettmelk og litt banan eller eple. (Har veid frokosten min i mange år :P/>)

 

Lunsj: 2 grove skiver eller hjemmelaga grovt polarbrød med 1 egg, 2 skinke/Kalkunpålegg, agurk og 1 frukt. Noen ganger avokado eller litt majones på skinken.

(I dag var jeg tom for egg på jobb, så det ble lett eplesyltetøy istedet).

 

M2: 2 Rugsprø med 1 posjon Fløtemysost + 1 gulrot (i dag kjøpte jeg smoothie på Mac D da jeg var i byen)

 

Middag. Alt mulig, men prøve å ha ca 40-50 % av tallerkenen med grønt.,i dag var det wok med nudler, Coop shuey, grønnsaker og svinekjøtt.

 

Kvelds: 3-4 ss gresk yoghurt med havregryn, rosiner og litt honning ( i dag: speltbolle (hjemmelaga) med 1 egg og 1 skive Fløtemysost + en klementin.

 

Hva tenker dere? Sånn spiser jeg omtrent hver dag.

Til middag er det alltid forskjellig, men jeg kan sikkert spise 200 kcal for mye hvis det blir litt mye remulade/aioli , focaccia el.

 

(Som dere skjønner er det ikke maten som kanskje ødelegger for meg, jeg vet jeg spiser ganske sunt, mener veldig glad i sjokolade og snacks. Har forresten bare spist en pose siden jul! Og litt saltpinner.

 

Ha en fin kveld!

 

Idag ble det ikke trening. (Var ikke på planen heller). Har gjort lekser med begge barna, satt til kl 19.45 med eldste og hadde selv månedsplan og foreldrebrev å skrive som skal ut i morra.

 

God kveld!:-)

Stå på!

Vi når ikke målet hvis vi gir opp!

 

Magenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Jeg er helt lik deg der :P/>/>

Skulle helst vært slank i morra! Dette er virkelig noe jeg må jobbe med altså.. Blir så fryktelig utålmodig.

Men tenker nå om dagen at "hva er egentlig alternativet?" Å fortsette sånn som nå å bli større, eller jobbe videre å prøve og nå målet?

Nettopp. Svaret er jo relativt enkelt, men dog vanskelig B)/>/>

 

Jeg veide 65,8 kg på mitt letteste på mange år nå i sommer. Trente veldig bra og gikk ned over 40 cm på kroppen. Følte meg så mye bedre!:)/>/>- Koste meg i helgene, men tror det var treninga (løping) som hjalp meg ned. Fra aug gikk det bare oppover. Vi kom hjem fra syden, jeg stoppet å trene til løpet og la bare mer og mer på meg. Jeg var hele 70,1 over jul, altså 4,3 kg over den vekta i sommer. Men etter jul nå var jeg flink i 3 uker:-) Spiste kanskje 20 gram sjokolade på 2,5 uke og trente litt tabata og styrke, men lite kondisjon. Så, jeg var lissom litt i gang, men hele forrige uke og helga spiste jeg godis hver dag :P/>

 

Så, nå skal det snu og jeg kommer absolutt til å fokusere mest på det fremover :-))

 

Var i byen istad for å kjøpe meg ny bukse, men ble helt deppa altså.. Seriøst, Molly- buksene på Gina er jo populære, og tenkte å kjøpe meg en ny da to av buskene mine "svikter" litt. Den ene har blitt slækk i knærna og sitter ikke veldig bra lenger, og den andre ha revnet i en søm (kan jo sy da, men.. Blæ..).

Men altså, XL??? Jeg? No way. Aldri om jeg kjøper meg en bukse i xl!! Var oppe på H&M etterpå og prøvde en med litt høyt liv, og det var 33/32. Det blir ikke én eneste bukse før jeg har gått ned i vekt!!

Kjøpte meg en fin kosebukse på Gina da, det var M, og var nydelig å ha på. Så det er forskjell gitt! Har også to bukser fra Cubus (kjøper aldri bukser der), sånne type chinos, og de har jeg 38 i. Så de møkka buksene til Gina Trikot blir det uaktuelt å prøve igjen. Makan.

 

Har dere noe favorittbukser? Hvilke og hvor kjøpes de? Jeg liker at de sitter bra, litt høyt liv, men at de former bra. På B.Young har de noen veldig gode (ITCHI??), men vi har ikke den butikken her i byen. Skal kjøpes når målet er nådd :)/>

 

Også den maten da... kan jo skrive hva jeg spiser per dag. Vil dere også dele?:-) Kanskje vi kan lære litt av hverandre eller få en øyeåpner?

 

Frok: 45 gram grov kornblanding, en ss rosiner, 5 Mandler, 2 dl ekstra lettmelk og litt banan eller eple. (Har veid frokosten min i mange år :P/>/>)

 

Lunsj: 2 grove skiver eller hjemmelaga grovt polarbrød med 1 egg, 2 skinke/Kalkunpålegg, agurk og 1 frukt. Noen ganger avokado eller litt majones på skinken.

(I dag var jeg tom for egg på jobb, så det ble lett eplesyltetøy istedet).

 

M2: 2 Rugsprø med 1 posjon Fløtemysost + 1 gulrot (i dag kjøpte jeg smoothie på Mac D da jeg var i byen)

 

Middag. Alt mulig, men prøve å ha ca 40-50 % av tallerkenen med grønt.,i dag var det wok med nudler, Coop shuey, grønnsaker og svinekjøtt.

 

Kvelds: 3-4 ss gresk yoghurt med havregryn, rosiner og litt honning ( i dag: speltbolle (hjemmelaga) med 1 egg og 1 skive Fløtemysost + en klementin.

 

Hva tenker dere? Sånn spiser jeg omtrent hver dag.

Til middag er det alltid forskjellig, men jeg kan sikkert spise 200 kcal for mye hvis det blir litt mye remulade/aioli , focaccia el.

 

(Som dere skjønner er det ikke maten som kanskje ødelegger for meg, jeg vet jeg spiser ganske sunt, mener veldig glad i sjokolade og snacks. Har forresten bare spist en pose siden jul! Og litt saltpinner.

 

Ha en fin kveld!

 

Idag ble det ikke trening. (Var ikke på planen heller). Har gjort lekser med begge barna, satt til kl 19.45 med eldste og hadde selv månedsplan og foreldrebrev å skrive som skal ut i morra.

 

God kveld!:-)

Stå på!

Vi når ikke målet hvis vi gir opp!

 

Magenta

 

Fant ut at jeg liker godt noen bukser på bikbok... Linda high, tror jeg... de er smale (for jeg trives ikke så godt i vide bukser), behagelige, sitter fint- og er ikke dyre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var som om jeg fikk en nedtur etter mandagens veiing, men da jeg skulle kle på meg i dag så satt klærne betydelig løsere enn de har gjort. Jeg gikk i grunnen rundt og var litt småsur i hele går ;) Mistet motivasjonen og var dritt lei hele greia! Lei av å føre opp rubbel og bit og lei av ikke å kunne spise en ekstra matbit uten å måtte tenke meg om to ganger. Jeg er lav, godt voksen og har ikke stort å gå på når det gjelder kcal i utgangspunktet, så jeg må bare være forsiktig uansett. Var på nippet til å sveive innom butikken etter treningen for å kjøpe noe ekstra godt, men kjørte rolig forbi. Satt faktisk i sofaen i går kveld og ergret meg over at jeg ikke hadde kjøpt inn allikevel :P He he, men selvfølgelig superglad for at jeg ikke gjorde da jeg våknet opp blid og fornøyd i dag! Så her svinger det altså fra dag til dag, men vi gir bare ikke opp altså!

 

Magenta, dersom du har gullmedlemskap så vil du få opp ganske mye informasjon om den maten som du legger inn. Det registreres antall gram frukt, grønnsaker, kalsium og beregner prosentandel karbohydrater, fett og proteiner + kcal selvfølgelig da. Det beregnes en kostholdscore som er veldig motiverende! Bare et tips om du ikke allerede kjenner til det da.Det blir rødt dersom du ikke spiser nok av noe eller for mye av noe og grønt når målet for dagen er innenfor det akseptable.

 

Her så er det helt tilfeldig hvor jeg kjøper bukser. Har handlet en del på B.Young, Lindex og Kappahl. Har vel noen fra Bikbok også, men der er størrelsene på buksene litt små/smale syns jeg og passer kanskje mest til ungpikene. Andre klær fra Bikbok er gode i størrelsene.

 

Vurderer om jeg skal legge inn en treningsøkt i kveld også. Får se hvordan formen til lillemor er først. Hun har ranglet litt oppe i natt og det ble minimalt med søvn på oss begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at jeg liker godt noen bukser på bikbok... Linda high, tror jeg... de er smale (for jeg trives ikke så godt i vide bukser), behagelige, sitter fint- og er ikke dyre

 

Bik Bok altså? Har aldri kjøpt bukse der, faktisk. Synes alt er i str 34-36, det føles hvertfall sånn, og jeg er ei som har litt hofter.

Men jeg skal jammen meg ta en tur å se ;)

 

Takk for tips!

 

Magenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var som om jeg fikk en nedtur etter mandagens veiing, men da jeg skulle kle på meg i dag så satt klærne betydelig løsere enn de har gjort. Jeg gikk i grunnen rundt og var litt småsur i hele går ;)/>/> Mistet motivasjonen og var dritt lei hele greia! Lei av å føre opp rubbel og bit og lei av ikke å kunne spise en ekstra matbit uten å måtte tenke meg om to ganger. Jeg er lav, godt voksen og har ikke stort å gå på når det gjelder kcal i utgangspunktet, så jeg må bare være forsiktig uansett. Var på nippet til å sveive innom butikken etter treningen for å kjøpe noe ekstra godt, men kjørte rolig forbi. Satt faktisk i sofaen i går kveld og ergret meg over at jeg ikke hadde kjøpt inn allikevel :P/>/> He he, men selvfølgelig superglad for at jeg ikke gjorde da jeg våknet opp blid og fornøyd i dag! Så her svinger det altså fra dag til dag, men vi gir bare ikke opp altså!

 

Magenta, dersom du har gullmedlemskap så vil du få opp ganske mye informasjon om den maten som du legger inn. Det registreres antall gram frukt, grønnsaker, kalsium og beregner prosentandel karbohydrater, fett og proteiner + kcal selvfølgelig da. Det beregnes en kostholdscore som er veldig motiverende! Bare et tips om du ikke allerede kjenner til det da.Det blir rødt dersom du ikke spiser nok av noe eller for mye av noe og grønt når målet for dagen er innenfor det akseptable.

 

Her så er det helt tilfeldig hvor jeg kjøper bukser. Har handlet en del på B.Young, Lindex og Kappahl. Har vel noen fra Bikbok også, men der er størrelsene på buksene litt små/smale syns jeg og passer kanskje mest til ungpikene. Andre klær fra Bikbok er gode i størrelsene.

 

Vurderer om jeg skal legge inn en treningsøkt i kveld også. Får se hvordan formen til lillemor er først. Hun har ranglet litt oppe i natt og det ble minimalt med søvn på oss begge to.

 

Siw! Så flink du var, Flittiglisa! :D/> Utrolig bra å bare kjøre forbi! Det er viljestyrke det :-) Jeg også kjenner på det samme som du beskriver: angrer litt på kvelden, skulle gjerne belønnet den dumme følelsen med noe godt, det fortjener jeg jo.

Men som du sier er det en fantastisk følelse å våkne dagen etter og bare: "Yes! Jeg klarte det!":-) Det er DEN følelsen vi må huske komme tilbake til hver gang vi er på vei inn i godteskapet eller isboksen.

Følelsen over smaken er nydelig akkurat der og da, men følelsen av anger 10 min etterpå er ikke fullt så bra. Men, følelsen av å mestre å stå i mot er jo helt fantastisk ☺️☺️At man har sånne små (store) seire gir store utslag på lengre sikt!

(Må bare huske det selv også :blink:/>

 

I dag har jeg heller ikke spist snop B)/> Meget stolt!

Gode måltider, kyllingfilet med en bacon rundt, 100 GR ris ca og halve asjetten salat med litt fetaost. Yum!

Hadde 1 dl havregrøt med 1 dl melk, kanel, rosiner og sukrin til kvelds.

 

Ja, kan prinsippet i GR - gull. Er ikke SÅ ivrig at jeg melder meg inn i noe sånt akkurat nå, prøver selv uten og vet at jeg får i meg relativt riktig mengde fett, proteiner og karbohydrater. Men takk for tips!:-)

 

I morgen er det trim:-)

 

God natt!

 

Magenta

Endret av Magenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble faktisk trening på meg i går kveld også gitt! I dag følte jeg at jeg kunne ta på meg en ettersittende kjole uten å føle at valkene og magen buler ut. Måtte riktignok ha en hold in- strømpebukse for å kunne bruke den, men allikevel! Blir nesten litt slik som etter at man akkurat har født og man føler seg SÅÅÅÅ slank og fin etterpå, men når man prøver klærne så passer de egentlig ikke :P Vel vel, følte at kjolen passet bedre nå enn den gjorde til jul så da har den fått sitte på i hele dag. Det er uansett en fantastisk følelse å se at man minker ørlite grann uke for uke :)

 

I dag så blir det en treningsfri dag. Får ikke lagt inn trening i dag i tidsskjemaet pga kom sent hjem fra jobb. Noen ganger så blir det lange kontordager med mye stillesitting. Kommer ikke til å nå 100% i følge Polarklokken, men det får jeg heller prøve å ta igjen i helgen. Har nådd 75% hittil i dag, men det er søren meg ikke lett når man sitter på rumpa hele dagen på jobb altså! Jeg prøver å legge inn litt pauser og går litt omveier når jeg skal på toalettet osv, men det monner svært lite. Så går jeg også av et par busstopp før jeg må slik at jeg får gått litt ekstra på vei hjem, men det blir allikevel ikke nok i hverdagen. Jeg mottar gjerne litt tips fra dere andre flinke damer her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så deilig følelse med kjolen, Flittiglisa :) Bra jobba!

 

Her har det gått veldig fint! Jobba til 16.30 og fikk (grov) fiskeburger med grovt hamburgerbrød, råkost og litt remulade da jeg kom inn døra hjemme. Godt godt :-)

 

Fikk mageknip av all den rødløken jeg putta på, og ble liggende over en time i sofaen mens datteren min var på aktivitet og guttungen hadde besøk. Men så tenkte jeg.. jeg skal jo trene i dag. Det er torsdag og min treningsdag. How?

Hadde tenkt å jogge, men fra intet lava det ned snø her på ettermiddagen. Så da fristet det ikke med joggesko i snø, for å si det sånn :blink:

 

Uansett, jeg ville ut en tur og tok på meg ull innerst og varme ytterklær, før jeg gikk en rask tur med podkast på øret :) Da jeg kom hjem spant jeg opp og fant kettlebellsa mine, tok 2 tabata runder med 6 øvelser i hver runde, og ble skikkelig andpusten. Veldig, veldig deilig etterpå!:- Ble bare 8 min jobbing, men det er det som er så fint med tabata(har app) - er gjort på null komme niks!

 

Så, siden du ville ha litt tips til aktivitet er dette mitt hotteste tips :-) Varm opp 5 min med litt dans, jumping jacks, mobilitetsøvelser eller hva du måtte ønske, last ned appen og kjør på.

Marte (treningsekspert på TV 2, var hvertfall det), har noen fine øvelser på bloggen sin. Eller så er det masse på YouTube :-)

Kjør 2 øvelser i en viss arbeidsperiode.

Eks. Armhevinger og knebøy 4*2 runder. 10 sek pause og 20 sek jobb. Tida flyr!:-)

 

Hvis ikke det er noe for deg kan man ta noen tåhev og knebøy mens man pusser tenner eller venter på kaffen.

Litt styrke i reklamepauser ol.

 

 

I morgen tar jeg veiedag (føler det har gått veldig fint denne uka!:-), men jeg måler ikke bodyer før neste fredag.

Veide 69,8 kg forrige fredag (og på mandag), og forventer ikke underverker på disse få dagene, men har ikke stresset med noe, spist sunt og variert, samt hatt 2 økter med rask gange og litt styrke.

 

God kveld :-)

 

Magenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Beklager virkelig for mitt lange fravær!!! :mellow:/>/>/> Fy søren så flinke dere er!!!! :lol:/>/>/>

 

Mannen min er på utenlands jobbreise i tre uker. Han er på sånne turer 2-3 ganger i året, og da får jeg tilrettelagt arbeidstid på jobb. Jeg må virkelig gi all min respekt til aleneforeldre som jobber fullt på dagtid!! Hjelpes meg så slitsomt det er!!! Ser hvor bortskjemt jeg er med mine formiddager før senvakt, da jeg har tid til både trening, husarbeid og alenetid... Nå har jeg ikke tid til noen av delene :o/>/>/> Hadde en illusjon om å få til trening etter leggetid, men siste uka har jeg lagt meg før eldstemann har sovnet -_-/>/>/>

 

Sist uke (25.1) hadde jeg -0,2 kg og denne -0,4 kg, så greit fornøyd med det, men sku gjerne fått til litt trening. Totalt siden 2.1 har jeg gått ned 11 cm rundt midjen, så det er det jo full jubel for!!! :lol:/>/>/> Tror kanskje jeg må finne frem noen kjoler jeg også, Flittiglisa!!! :D/>/>/> Og tusen takk for tips til app, Magenta, den må sjekkes ut!!!

 

Må tilbake på jobb nå. Skal avspasere siste timen i dag for å handle uten unger, og hadde begynt å drømme om smågodthylla, men det å komme inn hit og lese om dere flinkinger, har gjort at jeg har lyst på no grønt isteden :lol:/>/>/>

 

God helg flotte og flinke damer!!! :wub:/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Uff, ja det er litt vanskelig å få tid til trening når mannen er borte på jobb...

 

Prøvde piltates for første gang i dag! Hadde ingen formening om det på forhånd. Det var jo ikke akkurat kondisjonstrening, men kjenner at jeg ble ganske sliten!

 

Ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! Ser at det er utfordringer når mannen er borte. Selv har jeg ingen mann og det er derfor jeg må ha henne med meg på treningen hele tiden. Noen dager så kommer jeg sent hjem og jeg kan ikke dra henne ut midt i leggetiden. Så når det blir slike lange dager så blir det ikke mye tid igjen etter at barnet er lagt. Har som oftest ikke prioritert hjemmetrening da. Trener jo gjerne 3-4 ganger i uken når hun er med, så noe trening blir det jo. Hun elsker å være i lekeparken! Jeg takker for tipset med både app og andre øvelser. Er god på planken og knebøy hjemme da ;) Kan nok være at jeg kan utnytte litt av kveldstiden til mer styrke de dagene som jeg ikke får trent puls, men tenkte litt mer på å snike inn litt mer hverdagsaktivitet. Sånn sett er det kjipt å jobbe på kontor og samtidig være eneforsørger, for jeg er litt i tidsklemma av og til. I dag er det lørdag og vi kan gjøre som vi vil! Hurra, da drar vi og danser en time med Zumba først og går ut og leker i snøen etterpå :D

 

Hyggelig å høre fra deg igjen, Drua! Så flott at du har minket så mange cm! Jøye meg, det må jeg si. Selv med mine -3 kg så er midjemålet bare 5 cm mindre, men jeg krymper jeg også :P

Pilates har jeg også prøvd før, Solsikkene. Det er bra styrketrening i det når man får til øvelsene.

 

Ha en god lørdag alle sammen! Vi får fortsette med å gjøre smarte valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...