Gå til innhold

2017 - året jeg når trivselsvekt!!


Gjest rumpetrollet
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest rumpetrollet

Sikkert en klisje å starte ny livsstilsprosjekt rett etter nyttår, men det betyr ikke at det er dumt!! Jeg er 46 år og og er på min 3. runde med skikkelig overvekt. Gikk opp hhv. 35 og 40 kilo under 2 graviditeter, men fikk vekk alle kiloene etterpå. Røyket dem av, for å si det sånn (men klarte å ikke røyke under graviditeten). Sluttet helt og røyke for nå 7 år siden, og siden har jeg vært overvektig. Nåla har nå stoppet på "herlige" 110,5 (er 1,70 m høy) - all time high og høyere enn dag jeg var høygravid :-O Orker ikke dette mer, så nå har jeg tatt tak i kosthold og aktivitetsnivå og håper å få meg meg flere, så vi kan følge hverandre her inne! Mitt hovedmål er rundt 75 kilo (eller når jeg er fornøyd før det) :) Sleng deg gjerne med, så oppdaterer jeg vekt ukentlig for oss!

 

Starter da med meg selv:

 

Vekt ved oppstart 02.01.2016: 110,5 (HJELP) :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med. Det er første gangen jeg prøver noe slikt som dette. Jeg har nettopp funnet ut at jeg har gått på tabletter som gav økt appetitt, og det merkes på vekta. Har aldri veid så masse før. Har meldt meg på mitt første kurs, og begynner til onsdag. Kjenner jeg grugleder meg. Men siden jeg har visse helseutfordringer, så må jeg nok gjøre dette på min måte. Jeg bør ned 30-40 kilo, men må ta det over lang tid, for jeg kan ikke trene så mye på grunn av nerveskade i foten. Merker jeg trenger motivasjon for å holde ut over lang tid. Så jeg kan godt være med på å motivere deg, så kan du være med å motivere meg: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med. Vekta mi viste også all time high 2 juledag med 95,2 kg. Er i gang med knekkebrødkuren denne gangen. Startet 4 januar og i dag viste vekta 91,5 så jeg må være fornøyd med det da det jo ikke er ei uke før på onsdag. Føler meg supermotivert denne gangen i motsetning til i fjor da jeg aldri kom i gang med noe. Er 47 år så jeg skal ikke bli feit og ferdig som 50. :angry:/>

Hvordan går det med deg Rumpetrollet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med. Det er første gangen jeg prøver noe slikt som dette. Jeg har nettopp funnet ut at jeg har gått på tabletter som gav økt appetitt, og det merkes på vekta. Har aldri veid så masse før. Har meldt meg på mitt første kurs, og begynner til onsdag. Kjenner jeg grugleder meg. Men siden jeg har visse helseutfordringer, så må jeg nok gjøre dette på min måte. Jeg bør ned 30-40 kilo, men må ta det over lang tid, for jeg kan ikke trene så mye på grunn av nerveskade i foten. Merker jeg trenger motivasjon for å holde ut over lang tid. Så jeg kan godt være med på å motivere deg, så kan du være med å motivere meg: )

 

Så bra!! Jo flere vi er jo bedre! Det er langtidsmotivasjon som er vanskeligst, og da kan det være godt å ha en heiagjeng! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med. Vekta mi viste også all time high 2 juledag med 95,2 kg. Er i gang med knekkebrødkuren denne gangen. Startet 4 januar og i dag viste vekta 91,5 så jeg må være fornøyd med det da det jo ikke er ei uke før på onsdag. Føler meg supermotivert denne gangen i motsetning til i fjor da jeg aldri kom i gang med noe. Er 47 år så jeg skal ikke bli feit og ferdig som 50. :angry:/>/>

Hvordan går det med deg Rumpetrollet?

 

Hehehe, enig med deg, greit å være 40-ish, men lei av å være "feit og ferdig" hahahaha.... Skal på vekta etter min første uke i kveld, så er spent på å se! Har vært flink til å gå lange turer og selv om jeg vet det er kostholdet som teller mest, er det ikke feil å få noen gram ekstra ned på grunn av aktivitet heller.

 

Knallbra med 0,7 ned så langt da!! Her skal vi feire alle seire! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og nå kjenner jeg at jeg gruer meg til å starte kurset, men også at jeg er spendt og nysgjerrig på dette. Har fått mannen min med på å gjøre dette sammen med meg. Jeg skal lære ham opp og så skal vi stå sammen om dette hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

 

Får jeg også være med?????

Jeg er 40 år, tre barn og tre ganger lagt på meg 30 kg i svangerskap. De to første klarte jeg å slanke ned igjen, men sistemann som nå er 7 år der kom jeg aldri ned i match vekt. Jeg veier nå mer enn som høygravid noen av gangene.

De siste årene har jeg fått en tarmsykdom som gjør at formen har vært svært mye dårlig og jeg har derfor sittet inne i sofaen og trøstespiser lettfordøyelig søppelmat og ikke vært noe i aktivitet.

Jeg er nå begynt på en medisin som forhåpentligvis ikke har som bivirkning at kiloene renner på, og som også skal gjøre formen bedre.

 

Mine mål:

Høyde 169 cm

Vekt 97,9 kg

Drømmevekt 62 kg

Veiedag mandag morgen????.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Du kan i alle fall følge meg, så kan jeg følge deg. Og vi får sikkert flere med oss. Det skal visst fungere å bli venner her inne, skal vi prøve å finne ut av det? Jeg begynner på mitt aller første kurs i dag, og er kjempe spendt! Om jeg finner ut av det, så kan jeg søke deg opp som venn.

 

Mvh Malin.

 

Hei dere.

 

Får jeg også være med?????

Jeg er 40 år, tre barn og tre ganger lagt på meg 30 kg i svangerskap. De to første klarte jeg å slanke ned igjen, men sistemann som nå er 7 år der kom jeg aldri ned i match vekt. Jeg veier nå mer enn som høygravid noen av gangene.

De siste årene har jeg fått en tarmsykdom som gjør at formen har vært svært mye dårlig og jeg har derfor sittet inne i sofaen og trøstespiser lettfordøyelig søppelmat og ikke vært noe i aktivitet.

Jeg er nå begynt på en medisin som forhåpentligvis ikke har som bivirkning at kiloene renner på, og som også skal gjøre formen bedre.

 

Mine mål:

Høyde 169 cm

Vekt 97,9 kg

Drømmevekt 62 kg

Veiedag mandag morgen????.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii. :D Jeg prøver også å gå ned litt. Jeg er oppe i 105 kg nå og vurderer å prøve 5:2 dietten. :huh:

Jeg føler med dere andre i 40 årene da jeg også er det. Vil gjerne bli litt tynnere til sommeren. Skal nå ned til syden på ferie en uke og gruer meg litt for å sole meg i bikinien. Men men det verste er alt tøyet i skapet som ikke passer. Håper å kunne følge denne tråen litt hvis jeg kan. Det er litt motiverende å kunne følge hverndre. Jeg går ikke på kurs for tiden. Har gått på ett nett kurs hdr og ett standard kurs her inne. Det var nok best å gå i gruppe så det ble litt press på meg. Ja ja , det var alt fra meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske dere damer god helg.

Jeg synes helgene er værst, sliter med både rutiner og inntaket. Ukedagene er ok, helgene utfordrende.

Mandag blir det spennende å se om det er koen resultater etter min første uke med fokus.

 

Jeg går foresten ikke på kurs akkurat nå, har gått iallefall 20 kurs de siste 17 årene så denne gangen har jeg bestemt meg for å prøve uten kurs, men med dere i ryggen. Men jeg vurderer fortløpende om jeg må melde meg på????.

 

Go helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer. Hadde litt utskeielser i går :angry: men det skal ikke få ødelegge helga. Satser på minus ett kg til mandag. Tuftene jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Har masse fine klær i helga som ikke passer. Disse ble kjøpt inn når jeg var vel 10 kg tynnere enn jeg er nå og med tanke på at vekta skulle ned da også. Blir ei god stund til disse passer. Men jeg gir ikke opp. Det er skremmende hvor fort tiden går, nå er vi jo nesten i midten av januar allerede.

 

Ha ei fin sunn og sprek helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 16. Januar.

 

Min første uke er gjennomført og jeg har gått ned 0,9 kg, ny vekt 97,0 kg.

 

Jeg hadde håpet på mer denne første uken, særlig siden jeg var på vekten lørdag morgen og da veide 1 kg mindre enn i dag. Vel, det er dagen i dag som teller og kanskje får jeg litt ekstra neste uke da.

Den uken som har gått har jeg vært flink å ha fokus på inntaket. Jeg prøver å få på plass måltidsklokken, altså regelmessig inntak.

Trim tenker jeg er trinn 2 for meg, må komme i gang med inntaket først.

 

I dag bestilte jeg tur til Rhodos 4.August, det gir litt ekstra grunn til å finne fra motivasjon og pågangsmot:-).

 

Jeg har bestemt meg for å gi meg selv små overkommelige vektmål, mitt første og neste mål er å komme under 95 kg. Premien skal være å gå litt gjennom klesskapet og se om noe mer enn de få plaggene jeg rullerer med nå kan passe:-). Jeg håper å klare dette målet innen 1.2.2017.

 

Gleder meg til å få høre fra dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 16. Januar.

 

Min første uke er gjennomført og jeg har gått ned 0,9 kg, ny vekt 97,0 kg.

 

Jeg hadde håpet på mer denne første uken, særlig siden jeg var på vekten lørdag morgen og da veide 1 kg mindre enn i dag. Vel, det er dagen i dag som teller og kanskje får jeg litt ekstra neste uke da.

Den uken som har gått har jeg vært flink å ha fokus på inntaket. Jeg prøver å få på plass måltidsklokken, altså regelmessig inntak.

Trim tenker jeg er trinn 2 for meg, må komme i gang med inntaket først.

 

I dag bestilte jeg tur til Rhodos 4.August, det gir litt ekstra grunn til å finne fra motivasjon og pågangsmot:-).

 

Jeg har bestemt meg for å gi meg selv små overkommelige vektmål, mitt første og neste mål er å komme under 95 kg. Premien skal være å gå litt gjennom klesskapet og se om noe mer enn de få plaggene jeg rullerer med nå kan passe:-). Jeg håper å klare dette målet innen 1.2.2017.

 

Gleder meg til å få høre fra dere andre.

 

Eg starta på Grethe roede kurs i veke 2. Har også bestilt sydentur som ein fin motivasjon der framme. Har rundt 10/11 uker på å gå ned noken kilo. Målet er å komme ein tredjedel på veg, eller så nærme som mulig, ca 8-10 kilo. I realistisk så trur eg det blir mindre, men det er lov å drømme. Har ikkje hatt første veiing endå, så veit ikkje kva tempo eg går ned i.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort innpå bare før jobb - kjempelykkelig! Var på kurs i går, og hadde gått ned 2,6 kg. Sammenlagt siden jeg startet - 8 kg! Det har begynt å gå nedover! Det nytter folkens! Stå på: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig!!! Flink er du!

 

Tusen takk! Akkurat nå så har det stagnert litt, stått på samme vekta noen dager. Men bruker målebånd, og alle målene minker stadig litt. Så håper det er et godt tegn:: )

 

Lykke til du også: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tusen takk! Akkurat nå så har det stagnert litt, stått på samme vekta noen dager. Men bruker målebånd, og alle målene minker stadig litt. Så håper det er et godt tegn:: )

 

Lykke til du også: )

 

Hei! Jeg har også hatt flere dager hvor vekta har stått stille, ja, til og med gått ca 400 g opp, men det fikk jeg beskjed om er helt normalt. Men de dagene har målene fortsatt å gå nedover: ) Nå sklir buksa nesten av meg, det er et tegn på at det går nedover: ) Lykke til videre: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...