Gå til innhold

Noen som vil følge veien, og motivere hverandre? (Uansett alder) Er på DAG 4


Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Er ei Jente på 24 år som ENDELIG har tatt grep!

Startet på Roede-Kurs på Onsdagen, så veldig fersk og har mye å lære.

 

Startvekt 100,1 kg (15.Feb) og 176 cm

Målet er 75 kg før Jul :) Men en bonus vis eg klare det før sommeren er over. Hardkjør! ;)

 

Er du i samme båt? Dele erfaringer? Eller bare heie på hverandre? SÅ BLIR EG GJERNE MED!

 

Tips tas gjerne imot! Dette blir spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest SkinnyMinnie

Hei! Jeg blir gjerne med! Er på dag 2 idag! ???? Veier 82,9 kg og vil ned til under 65. Har planer om hardkjør jeg og! Ned 8 kg til 1.mai er første mål. Så ca 3-4 kg i måneden. Har hatt planer om dette lenge, men nå kjennes det ut som motivasjonen er ordentlig på plass! ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på denne tråden. Jeg har meldt meg på nettfleks kurs og skal ha første møte med veileder på mandag. Jeg har vært inne på nettsiden og registrert litt ting og tang.

 

Vekt per i dag er 86 kg. Målvekt er 65 kg, og håper på å være rundt 70 kg til sommeren. Det kommer til å bli en hard vår, men føler at motivasjonen er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Så bra vi kan være flere å støtte hverandre! Jeg er supermotivert og forberedt på at det kommer til å bli hardt. Har også lyst til å gå nettkurs, men vil prøve litt selv først. Jeg har også som mål rundt 70 til sommeren. ???? 71 kg 1. juni. Har innført noen regler som handler om kontroll over maten.

Forsyne med 1 gang til middag

Ikke småspising mellom måltider

Lite karbo, grovt om karbo

Lite godteri (bittelitt lørdag er lov)

Ellers er det egentlig kngenting som er ulovlig. Hvis jeg føler det er tvang blir jeg så lett å gjøre opprør og overspiste. Har dere noen nye planer rundt mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er jeg i gang. Har ikke vært veldig lett de første dagene, siden jeg var på kurs med jobben. Der hadde vi selvfølgelig buffe til lunsj, og 2 retters middag :|.

Jeg klarte ikke å følge planen helt, men følte at jeg gjorde en del gode valg, i hverfall på buffeen.

 

Merker også at jeg sliter med å spise så ofte som jeg skal og spise nok kalorier.

 

Jeg skal ligge på rundt 1500 kalorier, men har kun klart å få i meg mellom 1000 - 1200.

 

Merker søtsuget veldig på kveldene. Sjokolade og potetgull har vært mine svakheter så det er ikke så lett og holde seg unna på kveldende.

 

Får håpe det blir litt bedre bare man får kommet inn i en rutine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg hopper inn her jeg også.

Begynte på nettkurs for 5 uker siden og det går litt opp og ned i starten. Har gått på nettkurs før og vet at det er god starthjelp.

Nå går jeg inn i min 6. uke og jeg føler at jeg ENDELIG har LITT kontroll på maten og skal nå fokusere mer på trening som har blitt litt forsømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Så hyggelig vi er flere som kan støtte og motivere hverandre! Det er ikke alltid så lett i starten. Lørdag og søndag forrige helg gikk dårlig for meg men har vært mye bedre denne uken. Jeg er også vant med potetgull eller godteri på kvelden, så det er nok der jeg kan spare flest kalorier og det som blir den største utfordringen. Derfor skal jeg fremdeles ha Pepsi Max hver dag (kun et glass da). Ellers tenker jeg alt er lov, men begrenser mengden og unngår det meste av raske karbohydrater. Jeg har fast veiedag hver lørdag. Når har dere veiedag? Mulig jeg også veier meg onsdager men ser det litt an underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veie dag på onsdager. Jeg har også pepsi max som en erstatning for godisen. Blir litt mer en 1 glass på meg, men håper på å minske det når jeg kommer inn i rutinen på det vanlige kostholdet.

 

Merker også at jeg faktisk har hodepine, og jeg tror at det kommer av at jeg ikke har spist godteri/sukker på 2 dager..... Skremmende :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Idag var det veiedag og velten viser 82,4 kg. Nedgang på 0,5kg siste uke da, ikke så mye men ned er ned iallefall. ????

4.mars 82,9 kg

11.mars 82,4 kg

 

Håper det går bedre i uken som kommer og at jeg går bittelitt kjappere ned, men vet det tar tid da.. men utrolig hvor små marginer det er egentlig. Hva slags kalorinivå ligger dere på? Jeg syns det er så vanskelig å beregne kalorier i middag..

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min første veiedag i dag.

Forrige uke var veldig opp og ned. Var på kurs med jobben som innebar buffe lunsj (med dessert)2dager, og 3 retters middag den ene kvelden. Med andre ord var det ikke lett å prøve å holde seg til planen.

 

De andre dagene har forsåvidt gått greit, men har likevel mått ha litt snop (les. sjokolade :|)

 

Jeg hadde en start vekt på: 85,7 kg og når jeg veide meg i morres så var jeg på 84,5. Så 1,2 kg :) Er veldig fornøyd med det og motivasjonen er forsatt der.

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil gjerne slå følge med dere!

Har vært på G R kurs mange ganger, også over flere år.. Gått ned mange kg og opp igjen..

Men nå er det nok! Meldt meg på kurs som starter neste uke!

Jeg må inn i bunaden, og jeg vil ned i vekt for å få bedre helse og føle meg bedre!! Har virkelig gått flere runder med meg selv, og nå føler jeg at motivasjonen er på topp og at jeg er på god glid! Startet fredag med veiing og telling, fører dagbok og har kuttet ut det meste av sukkerprodukter.. Jeg var ram på sjokolade...siden fredag har jeg spist ett lite sjokoladekakestykke på 50 g, bursdag, eller sunn mat! Og det vises på vekta! Faktisk gått ned 1,6 kg siden jeg begynte! Fredag veide jeg hele 107,5 kg! Att det går Ann.... Er 174 høy, kraftig bygd så mitt mål er ned til 83-85. Høres mye ut, men da er jeg egentlig ganske fornøyd! Prøver å få til så mye trening som jeg klarer med mine skavanker.. Har ikke helt satt meg mål på trimpoeng, men fredag ser jeg hva jeg har fått til siste uka.

 

Ha en sunn dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bra at det kommer flere på denne tråden. Da er det lettere å motivere å hjelpe hverandre.

 

Så bra at du har kommet godt i gang SkinniMinni, det er veldig motiverende å se resultater :)

 

Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Så fine resultater! Grattis! Jeg gjorde det ikke knall forrige uke, vekten stod dønn stille. Ikke gått opp da heldigvis. ???? Satser på bedre resultat denne uken. ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...