Gjest Carhav Skrevet Mars 14, 2017 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2017 Hei. Jeg er ny her og har aldri telt kalorier før jeg ble medlem her for en uke siden. Mitt anbefalte inntak er 1600 kalorier i løpet av dagen og jeg merker det er sykt vanskelig å holde seg innenfor dette. Jeg spiser gjerne 3 knekkebrød med makrell, havregrøt til lunsj og en oppskrift fra roede til middag, når kvelden nærmer seg så blir jeg alltid såå sulten og jeg har brukt gjerne 1200 kalorier. De dagene jeg spiser 1000 kalorier før kvelden så er jeg enda mer sulten og jeg må oftest opp i 1700-1800 kalorier for å bli helt mett. Får helt sjåkk over så mye kalorier det er i alt mulig. Noen som har noen tips til en som syns det er vanskelig å fordele kaloriene utover ????dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest KariB Skrevet Mars 16, 2017 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2017 Hei. Jeg er ny her og har aldri telt kalorier før jeg ble medlem her for en uke siden. Mitt anbefalte inntak er 1600 kalorier i løpet av dagen og jeg merker det er sykt vanskelig å holde seg innenfor dette. Jeg spiser gjerne 3 knekkebrød med makrell, havregrøt til lunsj og en oppskrift fra roede til middag, når kvelden nærmer seg så blir jeg alltid såå sulten og jeg har brukt gjerne 1200 kalorier. De dagene jeg spiser 1000 kalorier før kvelden så er jeg enda mer sulten og jeg må oftest opp i 1700-1800 kalorier for å bli helt mett. Får helt sjåkk over så mye kalorier det er i alt mulig. Noen som har noen tips til en som syns det er vanskelig å fordele kaloriene utover ????dagen? Jeg er på anbefalt 1300 kalorier pr dag, og har ikke helt kommet opp i det ennå. Pleier å fylle på med en skål med puffet ris med mandelmelk, en banan og bittelitt sukker på kvelden. Det holder suget etter potetgull unna for meg :)/> Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marie77 Skrevet Mars 19, 2017 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2017 Hei. Jeg er ny her og har aldri telt kalorier før jeg ble medlem her for en uke siden. Mitt anbefalte inntak er 1600 kalorier i løpet av dagen og jeg merker det er sykt vanskelig å holde seg innenfor dette. Jeg spiser gjerne 3 knekkebrød med makrell, havregrøt til lunsj og en oppskrift fra roede til middag, når kvelden nærmer seg så blir jeg alltid såå sulten og jeg har brukt gjerne 1200 kalorier. De dagene jeg spiser 1000 kalorier før kvelden så er jeg enda mer sulten og jeg må oftest opp i 1700-1800 kalorier for å bli helt mett. Får helt sjåkk over så mye kalorier det er i alt mulig. Noen som har noen tips til en som syns det er vanskelig å fordele kaloriene utover ????dagen? Hva med å prøve å få i deg mer kcal tidligere på dagen? Får du i deg mellommåltider? Jeg blir fort veldig sulten og må hele tiden passe på at jeg har noe i nærheten, feks litt nøtter eller frukt. Husk at du skal spise kveldsmat også. Jeg ligger også på 1600 kcal og dagen min ser ca slik ut: Frokost: 3 knekkebrød, 1 med makrell og to med skinke og lett majones. Paprika, agurk og vårløk lunsj: to brødskiver med lett majones og skinke mellommåltid: nøtter, eple, yoplait joghurt med litt havregryn... middag: alt ettersom kveldsmat: brødskiver eller knekkebrød. Drikker mye vann, og tar meg et glass melk og et glass juice i løpet av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
storvilbliliten Skrevet April 26, 2017 Rapporter Share Skrevet April 26, 2017 Hei. Jeg er ny her og har aldri telt kalorier før jeg ble medlem her for en uke siden. Mitt anbefalte inntak er 1600 kalorier i løpet av dagen og jeg merker det er sykt vanskelig å holde seg innenfor dette. Jeg spiser gjerne 3 knekkebrød med makrell, havregrøt til lunsj og en oppskrift fra roede til middag, når kvelden nærmer seg så blir jeg alltid såå sulten og jeg har brukt gjerne 1200 kalorier. De dagene jeg spiser 1000 kalorier før kvelden så er jeg enda mer sulten og jeg må oftest opp i 1700-1800 kalorier for å bli helt mett. Får helt sjåkk over så mye kalorier det er i alt mulig. Noen som har noen tips til en som syns det er vanskelig å fordele kaloriene utover ????dagen? Jeg har også 1600 kcal min dagsplan er slik 2 knekkebrød til frokost, div pålegg, grønnsaker 200- 300 kcal Lunsj 2 knekkebrød smørost, + en frukt 300 kcal mellom måltid en skyr eller en liten yogurt 150 kcal middag kcal ca 500-600 kvelds knekkebrød med cottesches og avokado ca 300 kcal tillegg så drikker jeg mye vann. tips er å drikke et glass vann før hver måltid. og blir jeg sulten, lyst noe noe i tillegg, spis grønnsaker er jo nesten ikke kcal i det. ta deg en kopp te Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest berregjerda Skrevet Februar 5, 2018 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2018 hei,eg og slite noke grådigt,sete her no å e ganske deppe,har gått amokk i gotte posen og ete ei skål med chips :-( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fregnefrøken Skrevet Februar 23, 2018 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2018 Hei hei berregjerda Jeg har ikke vært mye her inne på Forum før, men når jeg leste dette så ble jeg nysgjerrig på hvordan det går med deg? Trist å lese om "medslanker" som depper.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest hedge Skrevet Februar 25, 2018 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2018 Hei! Jeg planlegger dagen min med bruk av eksempel dagene i registreringa.Begynn gjerne på søndagen og planlegg uka di. Så bytter jeg bare ut middager eller annet jeg vil spise. På den måten får jeg variasjon og gode tips til hva jeg må spise. Jeg sikrer da også at jeg får nok kalorier og riktig mengde av det ulike næringsinnholdene. Så : nøtter (10-15 gr 100 kalo), et glass melk eller et ekstra brødskive øker fint om du ligger veldig under. Idag hadde jeg en slik dag hvor jeg ikke hadde planlagt og glemte rett og slett å spise. Da måtte jeg tenke smart for å få opp innholdet. Det lønner seg også for deg selv og spise mange mellommåltider (frukt, youghert, musli, grønnsaker du liker å knakse på), da slipper du å bli så sulten på kvelden. Jeg merker stor forskjell etter jeg begynte å spise i mellom hovedmåltidene . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sørfjordnes Skrevet Mars 9, 2018 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2018 Hei! Et tips for å klare 1600 kcal pr dag er å velge mat som ikke er så «kaloritett»; altså magrere matvarer, slik at volumet på maten blir større. Dersom man spiser magert pålegg til lunsj, kan man supplere med ganske mye grønnsaker i tillegg. Skyr eller Youplait dobbel 0 er et supert alternativ som gir seg kalsium uten å «spise» for mye av kaloribudsjettet. Fiberrik mat gir også større metthetsfølelse. Et siste tips: Vann i mengder. Det er både sunt, og fyller for ei lita stund. Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå