Gå til innhold

løffen i farta :-)


Anbefalte innlegg

Hei, nå er det lenge siden jeg var innom her, tror det var rundt juletider jeg falt av lasset. Men tro meg, jeg har tenkt mye på den vekta!

Jeg hadde som mål å ligge på 62 kilo. Og det får bli målet mitt nå også, selv om jeg helst burde ned på 60 kg. Det får jeg se an når 62 er nådd.

Akkurat nå tør jeg ikke gå på vekta, da blir jeg nok i dårlig humør i kveld, så jeg skal veie meg en annen dag i uka som kommer. Var på vekta for en liten stund siden, og den viste 64,9.... ikke bra!

Ja, håper noen andre vil slenge seg med på tråden også :-)

Så da er det bare å tenke hva en spiser og trene bra. Og jeg har trent bra, opptil fem ganger uka. Slikt blir en sulten av, så nå må det føres regnskap! Hjelper jo ikke å trene, når en spiser hva en vil. Ar det skal være så vanskelig altså! Men ok, nå er jeg klar for å ta meg sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.mai og ny start føler jeg :-)

Vært på lang fjelltur i dag, det var deilig. Sol og varmere enn på lenge. Jeg har redusert på inntaket både i går og i dag, men vet at dette her tar uker å få gode resultater. Er ihvertfall i gang og det føles godt. I morgen et det på jobb igjen, hverdag igjen. Så håpe jeg vekta ikke er altfor ille. Og ja, bunaden må jo prøves før den 17....... hm, ja det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg vil være med! Kanskje vi kan motivere hverandre! :)

 

Jeg er 163 cm høy og veier 64,5kg.

 

Ønsker å veie ca. 60-61 kg.

 

Mål: 1.juni: 63

Mål: 1.juli: 62

Mål: 29 juli: 61 kg (da skal vi på ferie).

 

Må få inn gode matvaner, jeg spiser alt for mye søtsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen Katrine????

Veldig bra at du blir med på vektnedgang. Blir lettere hvis vi kan spille på hverandre. Jeg tenkte å hoppe på vekten i morgen, mistenker at den er over 65.......men ok, motivasjonen er på plass så dette er jo ikke uoverkommelig.

Har vi gått opp, får vi gå ned også:) jeg har mitt søtbehov som jeg må passe på og forstod du også slet med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :-)

Det har vært noen harde dager men har klart å fokusere på sunn mat og rett mengde. Må ærlig innrømme at jeg slet veldig lørdag kveld,men klarte heldigvis å styre meg greit ifht søtsakene.Mannen min laget kanelboller, og det duftet himmelsk! Spiste bare en :-)

Dagens vekt er 64,4 kg, så da går vekten den riktige veien.

Jeg håper å nå 64,0 eller smake på 63 tallet i neste uke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på vekta igjen og nå har det gått bra :63,3 :-)

Jeg veide meg uten klær, så må sikkert putte på en halv kilo der.

Jeg hadde en tøff kveld i går, det var chips og is og barna hadde plutselig lyst til å dele gotteriet sitt med oss voksne. Men jeg har på et merkelig vis bare bestemt meg, jeg vil ikke ha alt det der sukkeret. Og jeg føler det er så godt å ha bestemt seg. Jeg er jo selvsagt redd for at jeg plutselig bare må ha søtt, men så langt har det vært fine dager.

Jeg merker at magen er litt mindre, for det er der det legger seg hos meg.

Ha en fin søndag hvis noen leser her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var 17.mai over for denne gang. BLe litt kake på meg, men ikke for mye heldigvis. Spiste en liten porsjon rømmegrøt, men alt i alt fornøyd med matinntaket denne dagen. Så var jeg på vekta i dag igjen og den viste det samme som sist, 63,3 kg. Da blir målet å komme ned på 63 blank til neste uke. Gjør ikke noe om den viser under 63 heller da:)

Jeg har ikke spist smågodt eller sjokolade på noen uker nå, og det er litt deilig å kunne klare å stå over. Jeg har vært på nippet til å falle for fristelser flere ganger, men har lært meg å alltid ha en energibar eller to i veska. Det hjelper mye, selv om det kanskje ikke er helt i Grete roede stil. Det eneste jeg er litt bekymret over, er at jeg drikker for mye Pepsi Max. Føler at da får jeg dekket søtbehovet. Men det er jo ikke mye sunt da....

God helg til dere som leser her, hadde vært kjekt om det var flere å "prate"med her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene fyker avgårde med jobb og barn, og plutselig kom den berømte nedturen. Ja, jeg visste jo den ville komme, og det ble på lørdagen. Likevel, jeg har hentet meg inn etter å ha spist, dessverre både potetgull og kanelboller. Ligger nå på rundt 1600 kcal jevnt over.

Går på vekten i morgen tidlig, litt spent på hva den viser. Hjelp...... Jeg håper ikke å ha gått opp noe særlig. Rart at en dag med litt ekstra kan ødelegge for nesten en ukes innsats. Men jeg er realistisk. Jeg kan ikke leve et liv uten den kosen, jeg vil bare ha den litt sjeldnere og det er mulig å klare. Prøver å tenke over hvordan dagene har vært med et bedre kosthold, og ja det er en god følelse. Ønsker å ha det slik for det meste. Jeg har nok alltid bare spist det jeg ville, uten å tenke så mye på innholdet. Og det er litt deilig å kunne være fornøyd og glad med jordbær og blåbær, istedet for all den sjokoladen og smågodtet.

Krysser fingrene for i morgen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag igjen, dagen for å gå på tur og tenke etter hva en har spist på lørdagen..:-)

Jeg hadde en liten utskeielse i går med litt alkohol og litt potetgull. Ja, det var faktisk veldig godt, og jeg ble derfor overrasket og selvsagt glad da vekten i dag viste 62,6 kg :-)

Så det går nedover, om en litt sakte. Ser at 1600 kcal er bedre for meg enn å ligge på 13-1400. Hadde nok gått ned raskere da, men da hadde jeg nok blitt veldig sulten og desperasjon kan jo føre til gotteri sprekk uten sidestykke....:-)

Ha en fin søndag, det blir tur snart her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det helg igjen, og jeg har hatt min dose gotteri nå i sted. Så det må det bli 1600 kcal både lørdag og søndag. Merker at jeg har vært mindre fokusert på maten de siste dagene og det er ikke bra. Det er et mønster jeg har: flink en stund og så lar jeg det skure og gå. Men ok, nå har jeg koset meg i kveld, men har bestemt meg for at det blir kun i kveld. Jeg har endelig kommet på 62 tallet og skal ikke ødelegge for meg selv nå.vekten har ligget på 62,6 til 62,8 de siste dagene. Og nå i det siste har jeg vært sååå sulten.Det er ikke lett, men gevinsten er jo større. Buksene sitter mye bedre og ikke minst det berømte magefettet er redusert litt. Jeg er jo så nær 62 og håper at jeg når det snart. Blir jo ikke uten kamp, det har jeg skjønt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si dagene går fort, plutselig er pinsen snart over. Deilig med litt ekstra fri fra jobben da:-)

Hjemme hos meg har det gått litt trått i det siste, men også noen bra dager med fullt fokus på sunn mat. Merker at det er vanskelig når vi har besøk og det forventes at jeg disker opp med noe godt. Men vekta viste litt nedgang i dag, er kommet på 62,1 kg. Målet må jo da bli 62 blank om noen dager. Jeg synes det er en helt enorm kontrast å ligge på 62 tallet ifht 64/65. Det er jo ikke så mange kilo i forskjell, men føles sånn da. Jeg tenker at jeg vil nok prøve å komme ned på 60 kg. Men først må jeg jo klare 62 :-)

Ser at søvn er veldig avgjørende for matinntaket. Blir det dårlig eller lite søvn, er veien raskere til det søte. Jeg er så glad for at jeg bestemte meg for å ta tak, gruer meg ikke så mye til å gå i bikini nå. Og jeg føler det er en seier å kunne si nei takk eller bare ta feks Bare et lite stykke kake. Ja, den gyldne middelvei er svaret på det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag igjen???? I dag skal jeg kose meg med smågodt i kveld og litt chips. Ja planen i dag er å ikke telle kalorier. Kjenner jeg må ha en slik dag der jeg får lov til å ta meg ut???? I morgen er det tilbake til det vanlige kostholdet og vekta ligger rundt 62,1- 62,3. Jeg må gjøre en god innsats i neste uke slik at jeg kan smake på 61 tallet. Det er bare meg selv som kan hindre det eller fokusere på fremgang. Det blir litt vanskeligere jo nærmere jeg er målet! Så nær og likevel litt fjernt,men innen rekkevidde. Det viktigste jeg har lært meg de siste ukene, er at jeg faktisk kan leve med et slikt kosthold og at det er lov å kose seg litt. Utfordringen vil nok alltid bli å stoppe i tide???? Ja ja nå er der gulvvask og rydde huset.....kjedelig..... god helg til dere som leser????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En superrask tur innom her før jobb:62,2 kg. Ikke fornøyd, burde ha kommet meg under 62 nå. Men det har vært en fæl uke med mye stress på jobb og hjemme og lite fokus. Håper helgen blir rolig og neste uke, jeg har det bedre når livet er litt roligere???? Teller ned til ferie nå????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dagene går fort og lite nytt har skjedd egentlig. Vet ikke om jeg er kommet på et platå, vekten bare har innstilt seg å ligge på mellom 62,2-62,4. Irriterende???? Ihverfall blir jeg litt motløs av det og jeg klarer ikke å spise under 1600 kcal. Jeg må kanskje spise mer variert? Ja ja,62 tallet er bra, får bare holde ut: jeg vil se 61 snart????

Forrige uke var til tider meget hektisk og det har vært nok stress også nå både på jobb og hjemme. Jeg liker det ikke,men slik er jo livet innimellom???? Og den registreringen er alfa og omega! Hvis ikke jeg har en viss kontroll på inntaket,ja så går det jo gale. Ser ut til at jeg kommer til å holde på med kaloriregnskap resten av levetiden....Gud bedre????Vel,det er jo ikke så ille,men enkelte dager altså....

Jeg får hoppe på vekten før helgen og se om det er skjedd noe spennende???? Nå må jeg i seng,det er blitt midt på natten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dagens vekt er 62,3 kg. Hva skal jeg si, her er intet nytt skjedd. Og det er bare jeg som kan endre på det. De første ukene var veldig Ok for det meste, de siste har vært verre. Men jeg holder meg på 62 tallet og det er Ok. Har ikke gått opp ihvertfall. Det er bare å stå på videre, jeg kommer til å komme meg under 62 kg om en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, er kommet meg på 61 tallet , veide inn på 61,8 kg i dag???? Er så glad og bare smiler???? Endelig fikk jeg uttelling for strevet.

Nå ser jeg at dette er mulig med repetisjon og trening, men maten er virkelig det viktigste. Blir ikke så ille å være på jobb i dag likevel, selvom sola skinner ute! Nå må jeg holde meg på 61 tallet og krype nedover til 61.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gode dager med Ok mat og trening har det vært nå. Dagens vekt er 61,5kg. Veldig fornøyd med det altså???? Nå skal vi på ferie snart og ja selvfølgelig på sånn all inclusive,så jeg må vel regne med litt opp på vekta etter det. Må jo få smake på desserter og diverse når det er ferie. Får bare begrense meg litt selvsagt. Jeg begynte i april med denne vektreduksjonen,da lå jeg på nærmere 65 kilo. Så har faktisk gått ned nesten 3,5 kilo. Rart hvor mye så få kilo betyr egentlig???? Er så glad for at jeg har holdt ut,selvom det har vært sprekker iblant. Ønsker alle som leser her en god sommer????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sommer og sol, litt mindre tanker om vekten, men holder koken ???? Hatt en uke i varmere strøk, det var veldig godt, men ble mye kluss med maten. Jeg hadde meg is nesten hver dag, men prøvde å tenke sunt kosthold for det meste. Da jeg kom hjem hadde jeg gått opp fra 61,5 til 62,5 kilo. Nå er er jeg igang igjen med hverdagen og nede på 61,8 kg. Det er litt vanskelig når vi ikke er i de vanlige rutinene , men det gjelder å knipe inn på kaloriene jevnt over. Jeg sliter med å holde meg på 61 tallet, ser at vekten lett kommer til 62. Får bare stå på, selvom det er litt trått nå???? Jeg vil så gjerne klare 60 kg, det vil bli en seig kamp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er det lov å si det høyt? Godt når hverdagen kommer igjen, litt slitsomt når alle tråkker rundt hverandre dagen lang....???? Ja en liten klage fra meg som er klar for rutiner igjen✌️

Kan ellers ikke klage for mye på vekta, den viste 61,3 i dag. Har ikke vært så lav på flere år???? Er veldig glad for det, selvom jeg vet at kostholdet ikke har vært optimalt, det må være treninga som hjelper til. Er sulten for tiden og ikke på grønnsaker ihvertfall. Kalorimessig ligger jeg på mellom 16-1800 for tiden, og trener mye. Kunne jo ha slappet mer av og heller ligget på rundt 1600. Ja ja, er nå fornøyd med dagens tall????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Da er høsten såvidt begynt og jeg må ta et tak i kostholdet mitt igjen. Jeg var nede på 61,3 kg, men det har ikke gått bra i det siste og vekta viste 62,8 kg i dag. Litt nedtur for å si det sånn..... men det som er bra er jo at jeg kan hvis jeg vil. Og nå vil jeg???? Jeg kommer nok aldri til å bli en sylfide, men må være fornøyd med å ligge et sted mellom 60-62 kg. Nå som jeg har gitt litt f de siste ukene, ser jeg at jeg lett kan komme opp i 63-64 kg. Så det er viktig å ikke gi f for lenge, men beholde kontrollen da???? Men Gud så deilig det er noen ganger å gi blanke i telling og kalorier og bare kose seg. Ja, slik er ståa nå og frem til neste uke er målet å krype nedover 62 tallet.

Hadde jo vært kjekt hvis noen hang seg på tråden min????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

1.November! Ny måned og ny start???? Ja skal jeg klare å komme meg ned til 62(61)kg, må jeg gjøre endringer med maten. Det har virkelig ikke gått bra, og jeg har koset meg altfor mye med søtsaker... ja og vekta tør jeg ikke gå på nå, så det blir i løpet av uka den skal bestiges???? tipper nærmere 64 kg.....!?????

Jeg begynner fra i dag av på 1600 kcal og må bare føre regnskap. Vekk med søtsaker og brus! Så da er tråden min i gang igjen her og jeg skal skrive flere ganger i uka.

God mandag til dere som også strever????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To tøffe dager er over???? Alltid hardt når en skal kutte ut sukker og brus, men har holdt meg i skinnet! Våget meg på vekten nå i sted og den viste 63,5 kg. Er verken glad eller skuffet, vet bare at jeg vil nedover nå. Så da blir det nok en tøff helg men nå er jeg innstilt på det. Skal ta meg en løpetur i kveld og kjøpe inn masse frukt????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...