Gå til innhold

løffen i farta :-)


Anbefalte innlegg

God morgen!

Du har virkelig vært flink Sørfjordnes! 1,4 kilo på en uke er jo en drøm?

jeg har også gått ned og fikk smake på 63 tallet i dag,  63,9 kilo. Strlålende fornøyd ?  

jeg har vært relativt flink med maten de siste dagene, så da er det kjekt å se litt resultater. 

Vil nå bare spørre dere som leser hva dere gjør ifht brus? Jeg drikker Pepsi  Max  omtrent hver dag. Det er jo ikke bra, men da klarer jeg å unngå å kjøpe andre søtsaker med masse kalorier. Vet jo at det ikke er sunt, men......(blir ett stort glass hver dag ca)

Ha en fin himmelsprett? Skal ut og sprette litt jeg også etterhvert?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

her hos meg er det enten stress og kaos eller fine dager med bra fokus på maten... og de siste dagene har vært en prøvelse.... stønn!  Mye styr og irritasjon på jobben,  mas og bekymringer på hjemmefronten, ja det gjør ikke godt for noe. Har ikke hatt tid til å se på vekta engang ?

men uansett  så har jeg trent som bare det! Da blir jeg kvitt alt det negative, og føler meg relativt bra?  jaha, jeg gir ikke opp , skal nedover 63 tallet for svingende☺️

Nå håper jeg på rolige dager i pinsen, må bare få unna den søttende mai først( åh det er slitsomt altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sitter her i sola og koser meg, det er jo nesten syden temperatur her nå?? fri i dag, veldig deilig!

jeg har hatt noen slitsomme dager bak meg, nå har ting roet seg litt ned. Det er ikke lett når det er full jobb, samtidig  endel problemer på hjemmefronten. Da kommer jeg ut av kurs med maten, fokuset blir borte. Men har som vanlig trent mye, det er da noe?

ser nå frem til feriepenger i juni, da kommer jeg til å melde meg på drop in kurs.  Må bare gjøre noe som presser meg det lille ekstra ☺️  Får våge meg på vekta igjen snart også...?

nyt sola og helg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag! 

Sola skinner ute fortsatt  og det har vært noen flotte dager?  deilig å gå i lette klær og spise is!

jeg hoppet opp på vekta i sted og har hatt en liten nedgang:  63,7 kilo. Det er bra, nå må den bare gå lengre ned.    Håper å komme på 63 blank om ikke så lenge?

Nyt sola,  dette været kan jo ikke vare evig...??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hvor det går!!?

neida, kiloene triller ikke av, bare dagene som fyker avgårde.  Jeg har vært så travel med jobb, at akkurat nå blir vekta skjøvet litt i bakgrunnen. Men tro meg, den er med meg i tankene!☺️ Føler ikke jeg har gått verken opp eller ned, men får veie meg om ikke lenge? 

sommeren er rett rundt hjørnet og bikinien skal på...... ja ja ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

God morgen?

Dagens vekt 63,7 kilo. Stabilt som bare det her?

Det er vel egentlig ikke noe revolusjonerende som har skjedd hjemme hos meg.  Spiser nok litt for mye, men treninga går som det suser. Blir sulten av å trene, men  vil jo heller ha en stram kropp enn en dvask kropp.  Det er vel ennå populært med uttrykket «strong is the new skinny»......

hadde store planer om å begynne på kurs slik at jeg må stå til rette for det jeg spiser. Men så kom det noen store regninger i posten?

blir kurs i august da heller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Titter innom forumet og leser litt hvordan det går ?

kom hjem i dag morges fra ferie, føler jeg ikke har gått opp i vekt men det vil jo vekta gi klar beskjed om. Har koset meg med god mat, men nå i kveld er det rett på treningssenteret og trene styrke...   

ferie er godt, men vanskelig å holde på gode rutiner. Men jeg skal ikke klage, sommerklærne sitter fint og jeg følte meg ikke helt ute i bikini. Satt på stranden og så på alle damene som var der. Og tenkte at de alle var så fine og glade, selvom de hadde litt mage og noen kilo for mye. Og håpte at noen tenkte det samme om meg, for jeg er jo aldri fornøyd med meg selv....   og hvis en er mann, må det vel være mer tiltrekkende med rompe og former enn å være radmager.... ja det hadde nå jeg tenkt tror jeg hvis jeg var mann...☺️ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Begynner å innstille meg på kurs snart, må si jeg ser fram til det om ikke lenge?  kostholdet er noe av det vanskeligste for meg.

om jeg ikke har gått ned i vekt, så er jeg ihvertfall gått opp i styrke? løfter tyngre enn før og ja føler meg strammere i kroppen....   må bare anbefale alle damer å begynne med styrke, det er sååå mye bedre enn å løpe mil etter mil på mølla! Gjør underverker for rumpa?

har også gjort noe bra for meg og det er å kutte ut brusen. Har erstattet Pepsi Max med vann og kullsyrevann.  Synes også at søtsuget er noe mindre nå.... (vet ikke om det er innbilning ☺️☺️) klart meg uten brus i to uker nå  og tenker å forsette med dette. 

Håper at et kurs vil hjelpe meg til å spise sunnere og bedre. Hadde vært så kjekt med et par kilo mindre.  Jeg har ikke veid meg i det siste,  føler jeg er stabil for tiden.  

Mannen sier jeg er helt opphengt i vekta, det stemmer nok ja. Han bryr seg ikke om jeg veier 62 eller 64.  Skulle ønske jeg kunne tenkt som han?  men neida, klarer ikke det vet du? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen?

tredje uka uten brus og nå savner jeg det faktisk ikke. Og får faktisk ikke lyst på potetgull heller... det hører jo liksom sammen☺️  Mannen var i snopehumør i går, kom hjem med chips og brus, men jeg styrte unna?

Kjøper kullsyrevann fra first price(billig ca5kr) og da får jeg min dose med kullsyre.

jeg er fortsatt misfornøyd med vekta, den ligger på litt over 64 kg. Klarer ikke helt å motivere  meg og telle kalorier. Jeg må rett og slett ha mat og jeg må ha litt kosemat(=søtsaker)

 er litt i tenkeboksen angående kurs... jeg synes det er dyrt og jeg vet innerste inne at selvom jeg vil gå ned, kommer disse uvanene tilbake. Jeg har gått på kurs før, og ble supermotivert. Gikk ned til ca 61 kg, men det holdt ikke lenge nei. Føler jeg må finne motivasjonen igjen. Jeg blir liksom ikke enig med meg selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Løffen! Har vært i skikkelig feriemodus, og har knapt vært innom forumet. Ser du holder koken ?. I sommer har vekta mi vært rimelig stabil, og har ligget mellom 63 og 65 kg (63 var målet). Har fått en nyvunnet glede i å gå på toppturer, og i juli har det vært mange muligheter for dette. Har vært på turer i ulike vanskegrader, og har hatt mange storslagne øyeblikk i relativ nærhet til der jeg bor. Det har gjort at jeg har hatt feriefølelse selv om jeg ikke har reist bort. Det som er vanskelig på slike toppturer på alt fra 2 -8 timer med sekk, er å beregne hvor mye det er fornuftig å spise?. Ut fra resultatene i sommer tror jeg det har gått greit.Dette med bakgrunn i at dette er de siste kiloene etter allerede å ha gått ned 33 kg (klapper meg selv på skuldra). Sliter med å finne fornuftig pålegg i sommervarmen vi har hatt i nord.svett ost og ferdigsurnet skinke er ikke favoritten i varmen. Har du noen gode tips? Tenkte å bestige Vassbruna 1204 m.o.h, og en starter på 17 m.o.h. Regner med det blir heftig, men jeg tar den tida jeg trenger og prøver meg på 7-8 timer. Sender ønske om en fortreffelig kveld ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sørfjordnes!

satt og leste innlegget ditt, og tenkte at du har jammen meg vært flink! Gått ned så mange kilo er jo en bragd i seg selv?? og da tenkte jeg at nå må jeg også ta meg sammen her og ikke syte over  om jeg nå er over 64 kilo! Det er jo kun min egen skyld. Kjente jeg ble motivert nå, og ja nå må jeg bare bruke de pengene på kurs. Det er jo verdt det selvom jeg går litt opp igjen i vekt. Da har en ihvertfall klart målet for en stund.  Må bare si takk for innlegget ? 

og ja gode pålegg nå i sommer... jeg er jo litt kjedelig der, blir mest hvitost og italiensk salat. Men har fått litt dilla på tzatziki på skiva, det er faktisk veldig godt!  

Ønsker deg lykke til på toppturer, Sørfjordnes, elsker å gå i fjellet selv?‍♀️?‍♂️ Blir mest styrke på meg nå, har fått smaken på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen!

travle dager nå når ferien er over og det er hektisk på jobb. Dagene går så fort☺️

Har nå vært uten brus i mange uker, og føler det er en seier. Smakte på colaen til sønnen min i helga, og jeg syntes det var ekkelt? he he, rart altså!

jeg veide meg i dag, vekta lå på 63,9 kg. Altså stabilt på nesten 64.  Det positive er at jeg jobber mye og har ikke tid til å tenke på mat. 

Prøver å ligge på ca.1800 kcal siden jeg trener mye. Og selv da er jeg ofte sulten. Går ikke for meg å ligge på så mye lavere kcal.

satser på gode dager fremover og nedgang på vekta snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge siden jeg  har vært innom her nå, sånn er det når livet er travelt.... 

Høsten er her og jeg har ennå ikke helt  funnet motivasjonen  til å spise  riktig. Men vekta er stabil  på pluss  minus 64, og jeg er flink å trene. Løp 12 km i dag, så nå er jeg både sulten og trøtt. Husker kursleder  på drop inn sa til meg for lenge siden: det  er ikke vits å løpe og trene som en gal, hvis du hiver innpå med mat etterpå.....  huff ja jeg vet det, er bare så dårlig på å være sulten altså.?  tenk at det skal være så  vanskelig  å gå ned et par kilo når  det i prinsippet  er enkelt.......

Ja ja håper på bedre dager og mindre stress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fin uke overstått med passe mat og to gode løpeturer på ei mil. Fornøyd med det, selv om jeg ikke har veid meg.  Begynner  bli mer  motivert kjenner jeg, og det er virkelig på tide?

Får hoppe på vekta snart, det nytter ikke å overse den. Men nå  gleder jeg meg til  høsttur til varmere strøk snart, det blir godt. Sola og varmen,  det er godt?

Hadde jo vært kjekt  om noen stakk innom tråden her ? god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dagene går og snart er vi i julemodus?  ble helt satt ut da jeg var i butikken og der solgte de både julekalender og kakemenn!  Ja det får ikke meg i julestemning ihvertfall, 1.desember da kan jeg la meg rive med ??

Jeg  har  vært relativt  flink i det siste, ligget på ca 1700 kcal  i snitt og vekten viser 63,9 kilo. Så  passe fornøyd, men selvfølgelig vil jeg klare 62 kilo. Det er da midjen er bra og jeg føler meg noenlunde slank.   Så da håper jeg denne gode perioden vil være lenge og helst til målet er nådd. 

I dag er det fri fra jobb og husvask.  Det er rene treningsøkten, for her er det nok av rot og støv? 

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei  er det mulig å få bli med her og få litt motivasjon?

jeg veier 77 kg!!!! og skulle gjerne ha hatt litt motivasjon og kommet meg ned rett under 70 igjen. 5 år siden sist.

men synes det tok så mye tid å skrive opp alt jeg spise på forrige kurs. Noen tips til å gjøre dette på en enklere måte?

Min store uvane er småspising.

Hilsen litt for rund dame på Hadeland

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen  Mette? 

Kjekt du vil være med!

Jeg skriver ikke opp  alt i appen, det tar mye tid, men har ei lita notisbok hvor jeg fører opp sånn cirka. Det tar ikke mye tid og har  den alltid  med i veska.

Mitt viktigste tips er å prioritere trening. Ja jeg vet at maten er super viktig, men trening strammer opp og gjør noe med holdningen?

Tja, og så er det selvsagt  å spise  lite godteri, men der strever jeg fælt selv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei  igjen!

Blitt lenge siden nå, men livet er travelt  så slik er det bare.? uansett, jeg kan ikke skryte med noen vektnedgang for denne høsten har vært tøff. Jeg finner ikke motivasjonen  for å spise  sunt. Det har i tillegg  ikke vært så kjekt på hjemmebane og stress i jobben, så da blir det lett å trøste seg med noe godt.  Vekta er heldigvis  stabil, så  det  er jeg nå glad for.  Vet ikke lenger  hva som  skal til for  en endring, men det  er vel et spark  bak = kurs.  Jeg synes kursene er dyre, jeg  har ikke råd  til det egentlig....

Trøster meg med at klærne sitter  fint og alle passer, kun irritasjon  over magefettet??  

Snart  helg, det blir godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag  har jeg vært på  handletur  og kjøpt meg nytt treningstøy. Åh det  var såååå mye fint, jeg elsker sportsbutikker😁 men det gjør  ikke lommeboka...  Ble  veldig fornøyd, kjekt å sprite opp treningstøyet. Og da jeg kom hjem, begynte jeg å rydde i klesskapet. Tok frem bunaden og den satt  like fint  som  sist. Og da tenker jeg at jeg må ikke være misfornøyd om ikke vekta  peker der jeg vil. Jeg trener og er i bra form, så jeg må ikke stresse meg selv med den vekta.  Nå går vi mot jul og jeg har tenkt å kose meg i førjulstida, og har  nå endelig  bestemt meg for å  ta et drop in kurs i januar.  Da   kan jeg se frem til det, for jeg vet at det blir mye god mat  i desember😊  og ja, vekta er stabil som bare det, 63,8 i dag 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Titter nå innom på forumet innimellom, bare for å minne meg selv  på at  jeg må holde fokus......😉   

Jeg er helt i julemodus, er i gang med baking  og pynting. Det er koselig nå før jul😊 selve juledagene er også greie, men tiden  før er best synes  jeg.

Vel, intet nytt på vektfronten her, jeg er verken blitt  flinkere med sukkerinntak  eller dårligere, så da er det som før. Trenger et puff for å endre på dette, og jeg må si jeg ser frem til januar  og kurs med skrekkblandet fryd.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Synes  det var så stille her inne at jeg burde  bryte stillheten...😉  Jeg hadde en super uke før  jul der jeg rett og slett  ikke spiste sukker omtrent og merket fort at magen  ble mindre. Men jula kom og jeg gikk i fella med gode middager,  desserter og konfekt. Ja det  var godt, men nå er jeg igjen begynt å fokusere på minst mulig sukker.  Så nå er kamplysten tilbake yes😁  

God romjul og snart er vi i januar🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er en dame som bikket 50 i sommer. Jeg elsker å gå lange turer i skog og på fjell, og jeg elsker mat og søtsaker. Nå i jula tok det som vanlig av, og jeg dro på meg noen helt unødvendige kilo. Nå er jeg 7 kilo mer enn jeg ønsker, og tradisjonen tro er et av mine nyttårsforsetter å leve sunnere, og gå ned i vekt. Jeg har tidligere funnet glede og motivasjon i å følge tråder her inne, så kan jeg være så snill å få være litt her sammen med deg i ny og ne? Det blir nok ingen daglige oppdateringer, men har lyst til å rapportere litt etter veiedag, og når motivasjonen er litt fraværende eller helt på topp for den saks skyld. 

Pr. 1.1.19 er jeg 74, 3 kilo, og jeg er 165 cm. høy. 

Riktig godt nytt år! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Giraffe, veldig kjekt  om du skriver litt  innimellom 😉😁

Da er 2019 i gang og mange tenker  nok på vekta ja. Min vekt er ødelagt, men har en av den"gamle typen" og den viste sånn ca.64 i dag. Så, intet nytt altså.  Men forventet  ikke det heller. Er innstilt  på fokus  av sunn mat fremover😀 målet er fortsatt 60, men blir veldig bra om jeg klarer å ligge på 61-62 kg.

I dag er det vekk med julepynt og det er litt  deilig. Ny start  på en måte....👌 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, ja da er det full rulle på treningssenteret ser jeg. Kjekt at så mange er klar  for å bedre helsa.  Jeg er i gang, likevel er det tungt. Kjøpt meg skritteller, det er motiverende.  Prøver å ligge på  mellom 10-15 000 skritt per dag.  Men maten er det vanskeligste, og  denne helgekosen....😉  

Jeg reiser på tur til  varmere strøk  i April/Mai, så det er en stor  motivasjon for meg.  Da skal jeg være i mål, det bare må jeg.  Vil føle meg vel og ikke irritere meg.  

Nå kom selvsagt mannen min hjem  med halv pris  på julegott og ostepop. Nei nei nei....Jeg må bare styre unna!!!   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...