Gå til innhold

løffen i farta :-)


Anbefalte innlegg

Har ikke vært noen kjekke dager, mye søtsug og humøret daler da???? men jeg ble nå litt glad allikevel da vekta viste 62,9 kg i dag???? det var godt å se at det går saaaakte ned. Hadde det bare gått litt raskere! Så det er jo verdt det å bli småsur og smågal???? skal virkelig prøve å holde meg i skinnet, prøver å spise kiwi og yoghurt når søtbehovet er som sterkest. Håper virkelig å ramle nedover på 62 tallet fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt viste 62,4 kg???? ble glad nå, da fikk jeg uttelling for strevet????. Skal ikke så langt ned i vekt så føler en seg bedre. Har for det meste ligget på 16-1800 kcal og trent endel løping. Under 1600 klarer jeg ikke, da blir det for lite mat. Men nå har jeg spist ganske sunt, lite sjokolade og brus. Ja, jeg ser at hvert måltid er viktig.

Nå ligger helgen foran og da blir det alltid noe ekstra godt. Må unne meg litt, men må bare bestemme meg på forkant hvor mye. Dette er vanskelig, men såååå kjekt når det går bra???? god helg, må det bli mange sunne valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Må bare titte innom og si hei! Jeg må smile litt når jeg ser tallene som du rapporterer. Vi har nemlig ganske likt utgangspunkt. I dag veide jeg nemlig 62,6 kg. Har i flere år veid rundt 60-61, men det er på rundt 58 jeg trives best. Kan ikke ha i meg mer enn 1300 kcal pr dag fordi jeg har en stillesittende jobb. Det er et sørgelig syn på Polarklokka de dagene jeg ikke trenger ;) Dersom jeg skal klare å ha minst 500 kcal i underskudd hver dag så må jeg bare ligge lavt i inntak. Noen uker får jeg trent en del og da kan jeg tillate meg et høyere inntak, men jevnt over så må jeg ligge litt lavt. Tipper du har tittet litt og lest på tråden min også. Var så vidt innom 65-tallet i sommer, men klarte heldigvis å komme meg under igjen. Huttetu for en vekt for slik ei snerten lita snelle som meg :P

 

Ønsker deg en fin kveld og helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøket, Lillemor???? ja høres ut som vi er ganske like på vektenskalaen. Jeg føler at 60 kg hadde vært ideelt med mine 168cm. Før da jeg var i 20 årene(og det er jo over 20 år siden ????) lå jeg på 55-56 kg. Da var jeg nok for tynn. Må vel regne med å gå litt opp i vekt, men jeg synes det er en evig kamp å klare å ligge på det man ønsker. Uansett, vi må bare stå på og jeg titter innom på tråden din???? (Følger med på mange tråder her og ser at vi er jo i samme båt ⛵️????)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travle dager i det siste, løper fra jobb til husarbeid og møter.... da blir kostholdet ikke bra. I dag tok jeg meg selv på fersken i bilen, gumlende på en Toppris.....???? ja mitt fokus blir borte når det er stress. Og nå ligger jeg her på sofaen og synes synd på meg selv???? ja ja blir litt motløs i dag, men får bare begynne på nytt i morgen. Veide 62,4 for fem dager siden, nå er nok vekta økt. I dag er jeg lei! Lei av jobb, evig mas og husarbeid, sure barn og den dumme vekta???????????? (nå rømte mannen min på trening, her er det surskap)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Snart jul altså.... skal si tiden flyr!????

Nå er gavene i hus og snart er vel huset på stell også. Ønsker meg 60 blank til jul jeg, men det blir nok ikke denne jula nei. For her har det gått dårlig og huset er fylt opp med deilige kaker og godterier....????

Så da blir det å brette opp ermene i 2018. Ja det er godt vi får mer en en sjanse til å nå målet. Har ikke veid meg på ukesvis, så det lover dårlig. Jeg må bare innse det at jeg har ikke klart målet mitt. Jeg var såvidt nede på 61 tallet i sommer, men det var ikke lenge.

Så da må 2018 bli året der jeg får seg 60,0! Sees på nyåret da alle forumlesere????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var vi plutselig i 2018???? nytt år og nye muligheter????

Jeg har ryddet på kjøkkenet og gått gjennom skap og skuffer, og her er det bare for mye søtsaker liggende. Koser oss litt i dag og resten skal kastes! Jeg lengter etter salat, avokado, mango ????????????

Årets første joggetur skal taes straks og vekta bestiges en av dagene.... må bare stålsette meg, den vekta er nok ikke særlig medgjørlig nå. Jeg kommer til å følge samme opplegg som i sommer med 1600 kcal og trening 4-5 ganger uka. Da klarte jeg å karre meg ned på 61 tallet. Og jeg må lære meg å si nei takk, selvom jeg alltid er klar for en dose søtt.

Håper noen henger seg på med meg her inne, det er jo kjekt å få selskap????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg på vekta i dag og jeg ble ikke blid: 64 kg. Ja ble litt motløs nå, men har bare meg selv å takke. Har prøvd å være flink nå etter nyttår, men det har vært tøft. Jeg er så sulten, føler det er vanskelig å være under 1600 kcal akkurat nå....

Er ellers flink og har fokusert mye på styrketrening, men føler jeg blir så gal etter mat da. Vurderer å kun kjøre kondistrening, men jeg merker jo at styrketreningen strammer opp og klærne mine sitter fint. Nei, jeg synes dette er vanskelig. Noen her inne som har noen gode tips?? Jeg har lest at styrketrning kan øke vekta, men hvor mye liksom og vil det stabilisere seg...? Det sitter litt langt inne å løpe flere mil i uka for å gå ned noen kilo. Men herregud, jeg husker jo hvor deilig det var å ligge på 61/62 tallet.

Jaja, God helg da????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To løpeøkter, 2 styrkeøkter, ca 16-1700 kcal, hva blir resultatet denne uka???? Joda, hele 200 gram ned.wow, altså ?. Idet minste går det ned da,  så får bare godta 63,8 kg.    Håpet på litt mere, kan du si?

men nå er det helg, og det blir trening i fokus. God helg og spis med måte alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Helg igjen, lørdag og gottedag, ja slik er det jo hver uke. Jeg har vært flink med trening, og styrketrening er egentlig ganske Ok etterhvert.  Intet nytt egentlig, ligger på rundt 1800 kcal, er sulten som bare det? 

jeg har ikke veid meg heller, men  har tenkt på noe lurt.... eller idiotisk kanskje. Hva med å brenne 4500 kcal hver uke ? Så går en ned 0,5 kilo uka og gjør dette i 4 uker. Da er vel 2 kilo borte??  Det blir mye trening det!! Kommer vel til Å bli utslitt .... men har litt lyst å prøve.  Leste at ett kilo fett utgjør 9000 kcal, men klarer aldri å trene sååå mye. Men 4500 kan gå om jeg trener hver dag.

får tenke på det litt,  jeg skal jo fungere på jobb og hjemme også?? 

slitsomt å tenke så mye på vekta, skulle ønske  jeg kunne være fornøyd sånn jeg er..... men Neida, dette plager meg og irriterer meg. Jeg må komme meg ned på 60-61 kg.    Får begynne å veie meg etter helga, skit lei den vekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

1.april og nydelig sol ute? kvikklunsjen er spist opp og mange turer har jeg og familien gått☺️ Deilig?

 har lest gjennom tråden min her, og ser at jeg er nødt til å registrere hva jeg spiser igjen. Selvom jeg har vært flink med trening og styrke, kommer jeg ikke unna kostholdet.  Tenkte at nå må jeg bare begynne på reisen nok en gang mot 60 blank!  Jeg begynner uka med å innta 1600 kcal, og får hoppe på vekta i løpet av uken. 

Utfordringen blir nok at jeg kommer til å bli sulten av styrketreningen.  Men jeg vil trene styrke,  det er så bra for meg? 

jeg har skrevet litt rundt omkring på ulike tråder inne på forumet, men nå tror jeg at jeg blir her, men blir selvsagt glad for besøk her inne? 

fortsatt god påske ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag igjen. Den store gotteridagen? akkurat vært i butikken, ble nesten flau over alt usunt jeg har kjøpt inn...

jeg er nå nødt til å melde meg på kurs, ser at jeg ikke har kontroll overhodet.... så nå venter jeg bare på lønn og  prøver å ta noen fornuftige valg. Blir litt oppgitt kjenner jeg.

veide inn på 65,0 kilo i går. Det er nedtur ja.   Jeg føler virkelig at det er vanskelig nå, til tross for at jeg faktisk har vært og trent minst 5 dager i uka.... jeg kan vel ikke skylde på styrketreningen heller.

jeg er rett og slett for glad i sukker. Jeg hadde en god periode i sommer hvor jeg spiste lite søtt og var ganske flink. Har så lyst til å komme dit igjen, da var jo vekta nede i 61 kg. Håper at kurs kan være redningen for meg. Ja dette er en evig runddans.   Hjelper jo ikke å sutre heller, får ta meg en tur i fjellet nå. Legge meg en god plan for det hjelper ikke å ta ting sånn cirka.  God helg til dere som leser, dette var jo ikke oppmuntrende, men håper at det blir bedre fremover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Løffen!

Jeg er helt ny her inne. Er 41 år, 165 cm og veier 68 kg.

Ønsker meg også ned til 60 og er nå med på et Grete Roede-kurs på treningssenteret jeg går på for å gå ned noen kilo før sommeren. Jeg er en gammel mellomdistanseløper, men nå trener jeg kun ca to ganger i uka så skal prøve å steppe opp treningen også.  Har de siste årene ligget på 63 kg, men gikk i høst på en predniseronkur som fikk meg til å legge på meg ca 5 kg nesten over natta. Har siden det slitt med disse ekstra kiloene og vil nå gjøre noe med saken. Dessverre har jeg som du også en såkalt "sweet tooth", elsker gotteri og brus. Har drukket alt for mye cola i mange år, men nå drikker jeg det kun hvis jeg spiser ute eller i bursdager e.l. Smågodtet i helgene er noe jeg kommer til å fortsette med, dog i mindre doser forhåpentligvis. Bor sammen med min sønn på 11 år og denne helgekosen kan jeg ikke kutte ut. Har du noen alternativer til ting jeg kan spise og drikke når søtsuget kommer sigende utenom helgene? I morgen har jeg veiing på senteret for andre gang. 

På gjenhør! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til deg Ninja?

kjekt å få noen å prate med her inne. Da har vi samme mål på 60 kg. Jeg tror vi kan klare det i løpet av en måned eller to hvis vi går inn for dette.

For meg har helgen vært bra, spist greit med sunne ting og litt søtt på lørdagen.Ligget på rundt 1600 kcal daglig. Fått trimmet bra, så håper på bevegelse på vekta også. Men den kan overraske veldig noen ganger, så vi får se. Er uansett fornøyd med matvalgene mine?

Og du lurte på hva jeg spiser når søtsuget kommer Ninja. Når jeg er inne i gode perioder, klarer jeg meg med Feks å spise mango, et knekkebrød med syltetøy eller en kopp te. Men er jeg i dårlige perioder, blir det nok desverre snop og elendighet...

men nå er jeg heldigvis motivert og klarer å Fokusere på sunn mat. Det er en god følelse ?

Jeg hadde egentlig tenkt å begynne på grete roede kurs som du Ninja, men har litt mye regninger nå. Så da må jeg klare det selv.  

Natta☺️ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Har hatt relativt gode dager med bra mat, men det vises ikke på vekta. Den svinger mellom 64,2 til 64,7. Og da mister en litt motivasjonen... men det gjelder å stå løpet ut. Gir meg jo ikke, den skal nedover nå!?

Da er det å løpe til jobb igjen....? (eller rettere sagt sette seg i bilen☺️) men det har jeg ikke dårlig samvittighet for, jeg har trent Hver dag siste uka! God dag til dere som leser?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Vært på vekta både i går og i dag, og den svinger noe voldsomt... er nok forsatt midt på 64 tallet.....stønn og atter stønn...

det betyr at jeg får i meg for mye mat rett og slett. Må bli bedre der ja.

Men i går sa mannen min at han kunne se at jeg var blitt fastere og slankere i kroppen!!! Det kom som lyn fra klar himmel! Jeg fikk nesten sjokk der jeg stod og styrte på med oppvasken ?? det redda dagen min, jeg var som en sol hele kvelden, he he. Så da har kanskje styrketreninga effekt likevel, bare ikke på vekta. Uansett, kjekt med en slik kompliment.

Ok  nå måååå jeg prøve å komme på 63 tallet.  Skal prøve å spise mindre, selv om jeg synes det er så fælt å gå småsulten. Blir bare så veldig sulten av trening. Og jeg måååå bare trene, så det er jo bra da☺️   God mandag til deg som leser her inne?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag forumet?

ja her har det ikke skjedd store ting, Ihverfall ikke vektmessig. Ligger på 64,5 ennå...   det er frustrende, men samtidig vet jeg hva jeg har spist også.... så jeg må vel ikke klage på andre enn meg selv.

innser at jeg virkelig burde kommet meg på et kurs, men jeg har ikke penger til det nå desverre. Er nå glad jeg ikke har gått opp da.

så da blir det å prøve å begrense matinntaket videre. Litt motløs i skrivende stund...

men ellers hatt en fin uke og trent med god musikk på øret, da føler jeg meg bra☺️? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert: motivasjonen er virkelig på bunn nå!  Jeg forstår ikke hva som skjer, men jeg klarer rett og slett ikke å fokusere på sunn mat for tiden.  Og da blir det ikke noe nedgang vektmessig selvfølgelig. Jeg er kanskje lei av å alltid føle på at jeg ikke klarer dette med kostholdet? For jeg feiler jo gang på gang...  Og så har jeg en tanke i hodet om at jeg faktisk er bra nok som jeg er... jeg kommer jo inn i gamle bukser for ti år tilbake og bruker str.36 i de fleste klær. Men det plager meg virkelig dette tallet på vekta, jeg  klarer jo heller ikke å godta at jeg er midt på 64 tallet.... og jeg irriterer meg stadig over magefettet.... 

Er egentlig lei av å tenke på mat, hva som er bra og ikke bra. Jeg vil egentlig  drite i det!!! Huff og huff, jeg blir smågal!!

Det eneste jeg klamrer meg til nå, er at når jeg får litt penger, må jeg  bruke de på et kurs. Jeg må stå til rette for andre enn meg selv. Skjønner jo at grete roede er god butikk, vi er jo mennesker som stadig feiler..... men jeg liker konseptet? 

Dette var nok et deprimerende innlegg, men så mye betyr denne vekta desverre. Tenk så mye bedre vi hadde hatt det uten vekta da!

Hadde vært fantastisk med litt mestringsfølelse fremover, jeg finner bare ikke motivasjonen nå... hjelp...

Nei får komme meg i seng og håpe på en bedre dag i morgen....

 

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Løffen. Er kommet inn i «under 10 kg igjen» etter å ha gått ne nesten 30 kg, så problemstillingen med å komme inn i størrelse 36, men fortsatt slite med magefettet er litt fremmed for meg ?. Tenker likevel det er mulig  å motivere hverandre til å gjøre fornuftige kostholdsvalg ?. Henger meg gjerne på her. Vil absolutt anbefale deg å begynne på kurs. Selv om det er mye som er «kjent» for de som vil gå ned i vekt, et det likevel mange nyttige tips, og en får en bevisstgjøring som, for de fleste av oss, ikke kommer av deg selv. Det vennlige «rævsparket» en får av kurslederen, og erfaringer som deles i gruppa er gull verd for meg. Har nå meldt meg på kurs nr. 5, og skal gå stabiliseringskurs når jeg når målet. Når jeg er i mål vil jeg ha gått ned 34 kg. Har alle intensjoner om å krampholde meg fast der ?

Ha en strålende søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sørfjordnes! Heng på du, koselig med litt følge og støtte på veien?

Humøret har nå steget litt siden sist, og  jeg  er begynt å få motivasjonen tilbake. Stabil  på 64,5 kg, vekta står stille. Ja ja.

Bare å peise på videre, hjelper kun å stå på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på siste veiing på dette kurset i går. Hadde gått ned 1,4 kg, til tross for at jeg har vært syk hele uka. Strålende fornøyd ?. Da har jeg bare 4,9 kg igjen til 63 kg. Mistenker nok at disse siste kiloene er de som blir vanskeligst, men bretter opp ermene og er klar ?. Satser på jeg får trent noe neste uke, til tross for at ting spisser seg til på jobb med tentamens- og eksamenstid, rapporter og sluttvurderinger. Det er bare å stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...