Gå til innhold

løffen i farta :-)


Anbefalte innlegg

Ting går ikke som planlagt nei..... har hatt en stri uke med endel utfordringer  på hjemmebane, og resultatet er at jeg mister fokuset på maten. Rett og slett spiser mye dritt og  gidder ikke tenke konsekvens.....  det kalles vel trøstespising.   Har verken veid meg eller telt  kalorier, så  det blir  spennende å veie seg  neste uke...... gleder meg ikke!

Men men, oppi all elendigheten  får jeg bare tenke at jeg er ikke  altfor langt unna målet mitt.  Jeg er jo ikke så ung lengre heller, så jeg  må egentlig  være storfornøyd  med å klare 62 kilo.   Det er mest realistisk, så må alt under det, være en bonus...😁

Har vært en bra dag i dag, og jeg fikk løpt 8 km. Det var deilig! 

Maten er kilo og trening er gram, det er helt  klart. Men trening gjør så mye annet bra, får deg i godt humør, strammer opp kroppen og gjør  at du holder deg bedre. Ja livet hadde vært kjedelig uten rett og slett☺  

Ønsker alle en god helg videre, så håper jeg på en mye kjekkere  uke som kommer😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Go søndag! 

Her har nå ting blitt bedre på hjemmebane og jeg er litt mindre stressa. Takk og lov for det 🙏👍

Er jo nesten flaut å skrive her og formidle  at  vekta er omtrent det samme.  Dette skal jo være  et motivasjonsforum😁😁🤣 

Jeg ligger og vipper på 64,4 - 64,8 og det  irriterer  meg veldig.  

Likevel, jeg ser frem til en uke med masse trening og forhåpentligvis mindre søtsaker.  Helga har vært fin med hele tre gode treningsøkter.  Det  er ukedagene som egentlig er det verste, da begynner stresset  med  jobb, alt  som hoper seg opp hjemme og tidspresset. Jeg  kan ikke fordra  å skynde meg og ikke kunne ha noen rolige stunder  for meg selv. Men det er vel derfor jeg trener såpass mye, så jeg får  blåse litt ut.  Hadde sikkert hatt  godt  av litt yoga, men jeg foretrekker å brenne kalorier  i stedet😅

Håper virkelig å melde inn  nedgang på vekta snart. Nå er det straks i seng, skal bare se litt videre på en god serie...😉😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Helg igjen, ja dagene går fort. Jeg har hatt en liten nedgang på vekta, ligger nå på 64,1-64,2.   Glad for det, men jeg har vært flink med maten nå. Utrolig nok så har jeg klart  å ta meg sammen😁

Jeg er optimist, håper å se 63 tallet neste uke!  Det blir målet, om det så bare er litt smak av 63😉

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte så bra forrige uke med snusing  på 63,9, så ble jeg syk hele helga og alle planer  om å trene og fokusere på maten, kom litt i bakgrunnen. Blw vel litt trøstespisinf også......

Er heldigvis  oppegående nå og har hatt  en fin dag matmessig. Så  håper fortsatt å se mer av 63 tallet  denne uka.   Jevnt arbeid lønner seg, så  enkelt er det (og så forferdelig  vanskelig noen ganger)😅

Noen er på trådene som har prøvd å faste? Lest og hørt så mye om 16/8 faste og 5/2.  Høres fornuftig ut, men hvordan vil det være i hverdagen??? Hm, bare litt nyskjerrig😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Her løpes det og løftes og svettes ,minst 4 ganger i uka. Deilig å trene, jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten. Men  akk, hadde jeg bare vært så flink med maten. Jeg er fortsatt på 64 tallet,  og jeg vet jo at det er inntaket som er for mye og feil mat.

Men nå har jeg og min mann blitt enige om å faste 2 dager i uka.  Jeg er spent på dette her, men 500 kcal er nok litt lite for meg som må spise ofte. Så tenkte 800 kcal. Og dele det på 2 måltider i løpet av dagen.  Jeg grugleder  meg...😯skal komme med info om dette, vi blir nok litt småsure begge to😉

Jaja, det er litt nederlag å fortsatt stange hodet i veggen når det gjelder vekta, men jeg kommer ikke til å gi opp.  Glemmer ikke hvor bra jeg har følt meg da vekta var på 61-62.  Da er magen  flatere og jeg føler meg bra.  Men det er klart, jeg blir eldre for hvert år og føler kroppen ikke spiller på lag alltid.  Det  blir jo ikke lettere med årene, men sååå viktig å holde seg i form.  

God helg videre 😊😁

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi prøvd å faste 5:2. Det gjorde at vi fikk "tømt" magen og vekta gikk litt ned,  men  å kunne leve med å faste vil jeg ikke klare i lengden. Det ble slitsomt, ble sulten og smårritert, det ble bare ikke bra! Men men, nå er det også prøvd😊 

Jeg  har egentlig ikke noe nytt å rapportere, men synes  det er greit å skrive litt her, bare for å ikke falle helt utenfor. Jeg trener som vanlig 5 ganger i uka, og venter  nå på at motivasjonen med  sunt kosthold  skal komme..... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå er det leeenge siden jeg skrev her ja😊 

17.mai allerede i morgen og bunaden passer fint og slikt blir man i godt humør av😉   

Jeg har sluttet å veie meg, bruker heller speilet  og klærne som "måleinstrument". Blir så  fiksert på de tallene altså....

Det har  godt litt opp og ned med maten, men jeg tror all treninga hjelper meg med å holde vekta noenlunde.  Har registrert  lite hva jeg spiser, kan ikke fordra å telle kalorier  egentlig....

Styrketrening er virkelig bra, jeg må bare anbefale alle som leser å trene hard styrke. 

Så alt i alt fornøyd, jeg får heller  bite i det sure eplet og telle kalorier  igjen hvis klærne begynner å stramme☺

Blir ikke mye feiring på meg, nattevakt og soving...   men men, skal sikkert få noe god mat på jobb i natt😋

God  feiring!!🤗

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jammen leeenge siden jeg var her inne og nå  er det på tide å telle kalorier  igjen. Ser ut som det må til ja.....

Hatt en fin sommer  med mye god mat, drikke og ikke minst dessserter, og det har ikke forsvunnet av seg selv.. 

Veide inn på 64,4 kilo i dag, men vekta var høyere rett etter ferien....  Jeg blir nødt til å tenke langsiktig og lage meg gode vaner med maten, den er jo så viktig tydeligvis😉 

Men men, jeg klar for å leve sunnere og innser at kaloritelling må til.  Så da bretter jeg opp ermene og er i gang. Målet er nok en gang 60 kilo. 

Veie dag blir tirsdager  fremover.  Setter pris  på litt selsksp hvis noen vil slå følge 😊

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag  i dag og vekten var som sist, 64,4 kg. Helt greit det, men hadde håpet  på litt nedgang.  Jeg har ligget på 1400 kcal  daglig og spist relativt  sunt. Er fornøyd med maten, og ikke spist sjokolade eller brus. 

Kjekt å kunne gå i butikken og ikke ha dette søtsuget. Ser at jeg fint klarer å være fornøyd med bær og frukter.  Og det er en stor kontrast  til i sommer da jeg spiste søtsaker nesten hver dag og brusinntaket var stort.

Blir muligens en utfordring i helgen, da skal jeg i selskap. Der blir det servert kaker. Jeg skal planlegge  og ikke gå i "kakefella", litt smaker jo like godt som mye. 

Jevn jobbing  over tid må gi resultater, gleder meg til å se 63 tallet  etterhvert😁

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.  De siste dagene har gått bra, holder  meg på ca.1400 kcal.  Hadde en ettermiddag  der jeg kjente på et enormt søtsug, men klarte å døyve det med  kesam og honning. Det hjalp 😊

Veide meg i dag( selv om veiedag  er tirsdag) og ble glad for 63,8 kilo. Deilig å se 63 tallet igjen😀

Jeg har vært litt sulten enkelte kvelder, men  prøver da å bare spise et knekkebrød, gulrot  eller en skyr.  Ihvertfall  godt å kjenne at jeg har mer kontroll på hva jeg putter i meg.  Jeg tør ikke drikke brus, er redd det kan trigge søtsuget mitt. 

God helg 😊

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God torsdag 😊

Jeg er heldigvis i siget fortsatt og har vært flink både i helgen og  ukedagene. Unnet meg et lite stykke kake i helgen, men ikke noe mer.  Klarer å holde meg på ca.1400 kcal, men  lett er det ikke alltid. Men jeg har  begynt å forstå at hvert måltid er viktig og jeg må tenke at kroppen min skal ha mest mulig sunn mat. Så da er det ikke så vanskelig å stå over sjokolade, søtsaker. Vet ikke, jeg har liksom fått en litt annen forståelse... slik skal jeg faktisk kunne klare å leve😊vekten er fortsatt  på 63,8 kilo, men jeg må nok være tålmodig så går den nedover. Håper å melde inn et bra vekttall i helgen! 

Fortsatt god uke til dere som leser😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen😉

Ja i dag kom den forbaska  nedturen....visste  den ville komme, og jeg gikk på desperat leting etter sjokolade i huset... men fant ikke noe, vurderte til og med å kjøre i full fart til butikken.  Klarte å samle meg og spiste  skiver i stedet. Humøret var labert, men nå i kveld er jeg så glad jeg stod  imot.  

Skal straks ut og løpe på mølle på trenings senteret og skal ikke innom butikken. Rart  hvor  fælt det søtsuget  kan være, følte meg som en narkoman  på leting etter dop😆😉  

Ihvertfall  er det lurt å ikke ha noe ",på lur" i huset 😉   satser på gode dager  fremover 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag😀

Travle dager, men har klart  å tenke riktig mat og rett mengde. Veide inn på 63,1 kg i dag og er glad for det! 

Begynner å merkes på midjen og det er alltid en god ting!  Vet det blir  vanskelig å nå 60 kg, men jeg har  ihvertfall planen  klar: 1400 kcal, sunn mat og ikke gi opp. Pluss litt  trening. Burde vel la seg gjøre etterhvert da 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det snart helg igjen, skal si ukene går fort😅

Jeg veier fortsatt  63,1 kg, men stresser ikke. Jeg ser at jeg kan klare å gå mer ned med å spise  riktig. Jeg er ihvertfall på riktig vei, og det er en god følelse. 

Jeg har bestemt meg for å ha en kosekveld i kveld, med smågodt og sjokolade. Jeg har vært såpass nøye med inntaket,  så nå føler jeg behov for en "frikveld"🤭 utfordringen blir  å snu i morgen og fortsette med sunne valg. 

Jobber for å karre meg ned på 62 tallet fra i morgen av.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja endelig så kom jeg meg ned på 62 tallet 😀 

Veide inn på 62,7 kilo i dag og er sååå fornøyd.  Deilig  å se litt resultater, jeg har faktisk jobbet hardt for det disse ukene.   Så nå må jeg ikke bli for  glad eller gira, jeg skal nedover  62 tallet også og det blir nok opp og nedturer videre. Men jeg ser hva jeg har gjort riktig nå, det er å planlegge maten for dagen og selvsagt  holde meg på noenlunde 1400 kcal. Og blir det for mye matinntak må jeg være flink å trene så ikke det blir for mye energioverskudd.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tur innom her når jeg ikke får sove🙂 skroller på mobilen, burde nok legge den vekk heller....😀😴

Men veide 62,5 kilo i dag. Veldig kjekt!   Holder meg fortsatt på omtrent 1400 til 1500 kcal. Men viktigst er nok at jeg spiser  mye mindre søtsaker og mer sunn og næringsrik mat. Har ikke så lyst på søtsaker for tiden... ha ha det er litt rart!

Håper å komme litt mer nedover 62 tallet til  uka.  Jeg må være tålmodig og ikke gi meg. Dette skal være en måte å leve på hver dag og jeg trener på å ta riktige valg hver dag. Ikke lett alltid, men  dette er måten å gjøre det på.

Tidligere har jeg trent mye, men ikke gitt kostholdet oppmerksomhet. Jeg prøver å lese meg opp og  ser at jeg har gjort så mye feil. Spist  det jeg ville og prøvd å trene det bort, for så å gi opp og hive innpå i perioder.... 

Men man lærer så lenge man lever🙂😀  nå bør jeg  legge vekk mobilen og få noen timer med søvn. God uke til deg som leser  her👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen🙂

Er fortsatt i siget, men har hatt en voldsom ulehunger de siste dagene. Mulig det er kroppen som vil "ha igjen" alt det den pleier å få, men som den er blitt snytt for i det siste😂

Så vekten har svinget litt mellom 62,5 og 62,9. Det er selvsagt irriterende,  men logisk når matinntaket  har vært litt  større.  Holder på å peile  meg inn mot 1400 kcal igjen. Er ikke så bekymret, det er bare å ta seg i nakken og fokusere på  sunn mat.  Vil jeg mere ned, må jeg ha plan med maten🙂   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har hatt en fin nedgang. Utrolig flott at du er på 62-tallet! Du gjør tydeligvis alt riktig 😃 Gleder meg til jeg også kommer dit igjen. Og jeg som strevde da jeg var på 61 og skulle ned til 58... Ja ja, 58 er der et sted rundt desember tror jeg for min del, i hvert fall 60.

Vi går inn i helgen med et smil og tar gode valg på matfronten 😃 God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen😀

Godt med helg og fri, akkurat hatt meg en løpetime på møllen. Det var  hardt  i dag, men også veldig  deilig nå etterpå! Jeg har ikke gått ned noe nå, ligger ennå på rundt 62,8.   Får bare ta tiden til hjelp, jeg  føler jeg gjør mye riktig  men der er som om kroppen min helst vil opp på 63/64 kilo.  Men det blir nå ikke aktuelt  nei😅

Høres ut som du også lillemor er på god vei😉

 Håper vi begge kan klare  å nå 60 i desember 😉 da trenger ikke jeg julegave, blir godt fornøyd med vektnedgangen da🤣 

Enn så lenge, jeg får jobbe videre med å gå nedover 62 tallet. 

God helg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God torsdag 🙂

Tja om den er helt bra, vet jeg ikke. Jeg har slitt de siste dagene  med kostholdet. Det har vært vanskelig  og jeg har  vært veldig sulten. Men det er nå jeg overhodet ikke må gi opp!   Har vært oppe i 17-1900 kcal. Det er for mye😮 så litt bekymret  likevel ja😥

Har kompensert med lange løpeøkter ute, men det er maten som må være  på plass.  Jeg må bare  tenke at spist er spist, og det er dagene som kommer  som er viktig. Men jeg kommer  meg ikke  så fort ned til 60 kg i dette tempoet. Tror jeg må ha noen dager der jeg ikke trener og bare  spiser lite, sånn rundt 1200 kcal. 

Ellers så har jeg kjøpt et smørepålegg som består av avocado og kikerter. Det  er veldig godt og mettende, og ikke minst sunt. Anbefales virkelig 👍 

Vekta er på 62,8 til 63,2 kilo. Så må ta meg i nakken nå🙏😎

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvert fall supert at du kompenserer med trening. Trening er uansett aldri feil. Ja, maten må være på plass, men man man spise overraskende mye mer om man trener kardio. I dag har jeg vært på kondisjonstrening og forbrente 400 kcal ganske nøyaktig. Dette vet jeg fordi jeg hadde på pulsbelte. Om jeg ikke hadde trent så hadde jeg heller ikke fått de 400 ekstra i underskudd, men heller kanskje bare 50 fordi jeg muligens hadde sittet i sofaen. Fortvil ikke over et inntak på 1900. Du henter deg jo inn igjen nå.

Det smørepålegget høres veldig sunt ut, men er det ikke veldig kaloririkt? Husker du forresten hva det heter og hvor man får kjøpt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillemor 😉

Ja godt å hente seg inn nå, ligger på 1200 kcal i dag, men har jo spist for mye de siste dagene. Men må tenke positivt 😀🤞bare å se fremover

Det smørepålegget kjøpte jeg på Coop obs!   Det er fra  Plantego og består av 89 prosent grønnsaker. Er litt kaloririkt, men du blir mett👍

Takk for støttende ord, en trenger det når det er vanskelig 🙂 god helg og håper du får fremgang på vekten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...