Løffen Skrevet Januar 19, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2019 Ting går ikke som planlagt nei..... har hatt en stri uke med endel utfordringer på hjemmebane, og resultatet er at jeg mister fokuset på maten. Rett og slett spiser mye dritt og gidder ikke tenke konsekvens..... det kalles vel trøstespising. Har verken veid meg eller telt kalorier, så det blir spennende å veie seg neste uke...... gleder meg ikke! Men men, oppi all elendigheten får jeg bare tenke at jeg er ikke altfor langt unna målet mitt. Jeg er jo ikke så ung lengre heller, så jeg må egentlig være storfornøyd med å klare 62 kilo. Det er mest realistisk, så må alt under det, være en bonus...😁 Har vært en bra dag i dag, og jeg fikk løpt 8 km. Det var deilig! Maten er kilo og trening er gram, det er helt klart. Men trening gjør så mye annet bra, får deg i godt humør, strammer opp kroppen og gjør at du holder deg bedre. Ja livet hadde vært kjedelig uten rett og slett☺ Ønsker alle en god helg videre, så håper jeg på en mye kjekkere uke som kommer😃 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løffen Skrevet Januar 27, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2019 Go søndag! Her har nå ting blitt bedre på hjemmebane og jeg er litt mindre stressa. Takk og lov for det 🙏👍 Er jo nesten flaut å skrive her og formidle at vekta er omtrent det samme. Dette skal jo være et motivasjonsforum😁😁🤣 Jeg ligger og vipper på 64,4 - 64,8 og det irriterer meg veldig. Likevel, jeg ser frem til en uke med masse trening og forhåpentligvis mindre søtsaker. Helga har vært fin med hele tre gode treningsøkter. Det er ukedagene som egentlig er det verste, da begynner stresset med jobb, alt som hoper seg opp hjemme og tidspresset. Jeg kan ikke fordra å skynde meg og ikke kunne ha noen rolige stunder for meg selv. Men det er vel derfor jeg trener såpass mye, så jeg får blåse litt ut. Hadde sikkert hatt godt av litt yoga, men jeg foretrekker å brenne kalorier i stedet😅 Håper virkelig å melde inn nedgang på vekta snart. Nå er det straks i seng, skal bare se litt videre på en god serie...😉😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løffen Skrevet Februar 8, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2019 Helg igjen, ja dagene går fort. Jeg har hatt en liten nedgang på vekta, ligger nå på 64,1-64,2. Glad for det, men jeg har vært flink med maten nå. Utrolig nok så har jeg klart å ta meg sammen😁 Jeg er optimist, håper å se 63 tallet neste uke! Det blir målet, om det så bare er litt smak av 63😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løffen Skrevet Februar 12, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2019 Så glad man blir for å gå litt ned, ja fikk smake på 63,9 i dag og det føles så godt😁 nå må jeg bare surfe videre på denne bølgen utover i uka☺ Håper å klatre nedover 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løffen Skrevet Februar 18, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2019 Begynte så bra forrige uke med snusing på 63,9, så ble jeg syk hele helga og alle planer om å trene og fokusere på maten, kom litt i bakgrunnen. Blw vel litt trøstespisinf også...... Er heldigvis oppegående nå og har hatt en fin dag matmessig. Så håper fortsatt å se mer av 63 tallet denne uka. Jevnt arbeid lønner seg, så enkelt er det (og så forferdelig vanskelig noen ganger)😅 Noen er på trådene som har prøvd å faste? Lest og hørt så mye om 16/8 faste og 5/2. Høres fornuftig ut, men hvordan vil det være i hverdagen??? Hm, bare litt nyskjerrig😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løffen Skrevet Mars 16, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2019 Her løpes det og løftes og svettes ,minst 4 ganger i uka. Deilig å trene, jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten. Men akk, hadde jeg bare vært så flink med maten. Jeg er fortsatt på 64 tallet, og jeg vet jo at det er inntaket som er for mye og feil mat. Men nå har jeg og min mann blitt enige om å faste 2 dager i uka. Jeg er spent på dette her, men 500 kcal er nok litt lite for meg som må spise ofte. Så tenkte 800 kcal. Og dele det på 2 måltider i løpet av dagen. Jeg grugleder meg...😯skal komme med info om dette, vi blir nok litt småsure begge to😉 Jaja, det er litt nederlag å fortsatt stange hodet i veggen når det gjelder vekta, men jeg kommer ikke til å gi opp. Glemmer ikke hvor bra jeg har følt meg da vekta var på 61-62. Da er magen flatere og jeg føler meg bra. Men det er klart, jeg blir eldre for hvert år og føler kroppen ikke spiller på lag alltid. Det blir jo ikke lettere med årene, men sååå viktig å holde seg i form. God helg videre 😊😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løffen Skrevet Mars 16, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2019 Ps. Må være lov å skryte litt her vel? Jeg klarte for første gang 5 heisinger uten strikk, er så fornøyd, ha ha😉 har strevd med det leenge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løffen Skrevet Mars 23, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2019 Da har vi prøvd å faste 5:2. Det gjorde at vi fikk "tømt" magen og vekta gikk litt ned, men å kunne leve med å faste vil jeg ikke klare i lengden. Det ble slitsomt, ble sulten og smårritert, det ble bare ikke bra! Men men, nå er det også prøvd😊 Jeg har egentlig ikke noe nytt å rapportere, men synes det er greit å skrive litt her, bare for å ikke falle helt utenfor. Jeg trener som vanlig 5 ganger i uka, og venter nå på at motivasjonen med sunt kosthold skal komme..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løffen Skrevet Mai 16, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2019 Nå er det leeenge siden jeg skrev her ja😊 17.mai allerede i morgen og bunaden passer fint og slikt blir man i godt humør av😉 Jeg har sluttet å veie meg, bruker heller speilet og klærne som "måleinstrument". Blir så fiksert på de tallene altså.... Det har godt litt opp og ned med maten, men jeg tror all treninga hjelper meg med å holde vekta noenlunde. Har registrert lite hva jeg spiser, kan ikke fordra å telle kalorier egentlig.... Styrketrening er virkelig bra, jeg må bare anbefale alle som leser å trene hard styrke. Så alt i alt fornøyd, jeg får heller bite i det sure eplet og telle kalorier igjen hvis klærne begynner å stramme☺ Blir ikke mye feiring på meg, nattevakt og soving... men men, skal sikkert få noe god mat på jobb i natt😋 God feiring!!🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løffen Skrevet August 24, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2019 Jammen leeenge siden jeg var her inne og nå er det på tide å telle kalorier igjen. Ser ut som det må til ja..... Hatt en fin sommer med mye god mat, drikke og ikke minst dessserter, og det har ikke forsvunnet av seg selv.. Veide inn på 64,4 kilo i dag, men vekta var høyere rett etter ferien.... Jeg blir nødt til å tenke langsiktig og lage meg gode vaner med maten, den er jo så viktig tydeligvis😉 Men men, jeg klar for å leve sunnere og innser at kaloritelling må til. Så da bretter jeg opp ermene og er i gang. Målet er nok en gang 60 kilo. Veie dag blir tirsdager fremover. Setter pris på litt selsksp hvis noen vil slå følge 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løffen Skrevet August 27, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2019 Veiedag i dag og vekten var som sist, 64,4 kg. Helt greit det, men hadde håpet på litt nedgang. Jeg har ligget på 1400 kcal daglig og spist relativt sunt. Er fornøyd med maten, og ikke spist sjokolade eller brus. Kjekt å kunne gå i butikken og ikke ha dette søtsuget. Ser at jeg fint klarer å være fornøyd med bær og frukter. Og det er en stor kontrast til i sommer da jeg spiste søtsaker nesten hver dag og brusinntaket var stort. Blir muligens en utfordring i helgen, da skal jeg i selskap. Der blir det servert kaker. Jeg skal planlegge og ikke gå i "kakefella", litt smaker jo like godt som mye. Jevn jobbing over tid må gi resultater, gleder meg til å se 63 tallet etterhvert😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løffen Skrevet August 30, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2019 God morgen. De siste dagene har gått bra, holder meg på ca.1400 kcal. Hadde en ettermiddag der jeg kjente på et enormt søtsug, men klarte å døyve det med kesam og honning. Det hjalp 😊 Veide meg i dag( selv om veiedag er tirsdag) og ble glad for 63,8 kilo. Deilig å se 63 tallet igjen😀 Jeg har vært litt sulten enkelte kvelder, men prøver da å bare spise et knekkebrød, gulrot eller en skyr. Ihvertfall godt å kjenne at jeg har mer kontroll på hva jeg putter i meg. Jeg tør ikke drikke brus, er redd det kan trigge søtsuget mitt. God helg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løffen Skrevet September 5, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2019 God torsdag 😊 Jeg er heldigvis i siget fortsatt og har vært flink både i helgen og ukedagene. Unnet meg et lite stykke kake i helgen, men ikke noe mer. Klarer å holde meg på ca.1400 kcal, men lett er det ikke alltid. Men jeg har begynt å forstå at hvert måltid er viktig og jeg må tenke at kroppen min skal ha mest mulig sunn mat. Så da er det ikke så vanskelig å stå over sjokolade, søtsaker. Vet ikke, jeg har liksom fått en litt annen forståelse... slik skal jeg faktisk kunne klare å leve😊vekten er fortsatt på 63,8 kilo, men jeg må nok være tålmodig så går den nedover. Håper å melde inn et bra vekttall i helgen! Fortsatt god uke til dere som leser😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løffen Skrevet September 7, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2019 En liten kjapp oppdatering, 63,5 kilo i dag. Veldig glad for det😊 det går sakte nedover, men jeg er glad for all fremgang😁 Klarer ikke å holde meg til kun en veiedag nei🙃 nå må jeg bare holde fokus gjennom helgen også, blir kun en liten "lørdagsbelønning" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løffen Skrevet September 11, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2019 Hei igjen😉 Ja i dag kom den forbaska nedturen....visste den ville komme, og jeg gikk på desperat leting etter sjokolade i huset... men fant ikke noe, vurderte til og med å kjøre i full fart til butikken. Klarte å samle meg og spiste skiver i stedet. Humøret var labert, men nå i kveld er jeg så glad jeg stod imot. Skal straks ut og løpe på mølle på trenings senteret og skal ikke innom butikken. Rart hvor fælt det søtsuget kan være, følte meg som en narkoman på leting etter dop😆😉 Ihvertfall er det lurt å ikke ha noe ",på lur" i huset 😉 satser på gode dager fremover 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løffen Skrevet September 14, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2019 God lørdag😀 Travle dager, men har klart å tenke riktig mat og rett mengde. Veide inn på 63,1 kg i dag og er glad for det! Begynner å merkes på midjen og det er alltid en god ting! Vet det blir vanskelig å nå 60 kg, men jeg har ihvertfall planen klar: 1400 kcal, sunn mat og ikke gi opp. Pluss litt trening. Burde vel la seg gjøre etterhvert da 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løffen Skrevet September 20, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2019 Da er det snart helg igjen, skal si ukene går fort😅 Jeg veier fortsatt 63,1 kg, men stresser ikke. Jeg ser at jeg kan klare å gå mer ned med å spise riktig. Jeg er ihvertfall på riktig vei, og det er en god følelse. Jeg har bestemt meg for å ha en kosekveld i kveld, med smågodt og sjokolade. Jeg har vært såpass nøye med inntaket, så nå føler jeg behov for en "frikveld"🤭 utfordringen blir å snu i morgen og fortsette med sunne valg. Jobber for å karre meg ned på 62 tallet fra i morgen av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løffen Skrevet September 25, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2019 Ja endelig så kom jeg meg ned på 62 tallet 😀 Veide inn på 62,7 kilo i dag og er sååå fornøyd. Deilig å se litt resultater, jeg har faktisk jobbet hardt for det disse ukene. Så nå må jeg ikke bli for glad eller gira, jeg skal nedover 62 tallet også og det blir nok opp og nedturer videre. Men jeg ser hva jeg har gjort riktig nå, det er å planlegge maten for dagen og selvsagt holde meg på noenlunde 1400 kcal. Og blir det for mye matinntak må jeg være flink å trene så ikke det blir for mye energioverskudd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løffen Skrevet September 29, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2019 En liten tur innom her når jeg ikke får sove🙂 skroller på mobilen, burde nok legge den vekk heller....😀😴 Men veide 62,5 kilo i dag. Veldig kjekt! Holder meg fortsatt på omtrent 1400 til 1500 kcal. Men viktigst er nok at jeg spiser mye mindre søtsaker og mer sunn og næringsrik mat. Har ikke så lyst på søtsaker for tiden... ha ha det er litt rart! Håper å komme litt mer nedover 62 tallet til uka. Jeg må være tålmodig og ikke gi meg. Dette skal være en måte å leve på hver dag og jeg trener på å ta riktige valg hver dag. Ikke lett alltid, men dette er måten å gjøre det på. Tidligere har jeg trent mye, men ikke gitt kostholdet oppmerksomhet. Jeg prøver å lese meg opp og ser at jeg har gjort så mye feil. Spist det jeg ville og prøvd å trene det bort, for så å gi opp og hive innpå i perioder.... Men man lærer så lenge man lever🙂😀 nå bør jeg legge vekk mobilen og få noen timer med søvn. God uke til deg som leser her👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løffen Skrevet Oktober 6, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2019 Hei igjen🙂 Er fortsatt i siget, men har hatt en voldsom ulehunger de siste dagene. Mulig det er kroppen som vil "ha igjen" alt det den pleier å få, men som den er blitt snytt for i det siste😂 Så vekten har svinget litt mellom 62,5 og 62,9. Det er selvsagt irriterende, men logisk når matinntaket har vært litt større. Holder på å peile meg inn mot 1400 kcal igjen. Er ikke så bekymret, det er bare å ta seg i nakken og fokusere på sunn mat. Vil jeg mere ned, må jeg ha plan med maten🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillemor Skrevet Oktober 11, 2019 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2019 Ser du har hatt en fin nedgang. Utrolig flott at du er på 62-tallet! Du gjør tydeligvis alt riktig 😃 Gleder meg til jeg også kommer dit igjen. Og jeg som strevde da jeg var på 61 og skulle ned til 58... Ja ja, 58 er der et sted rundt desember tror jeg for min del, i hvert fall 60. Vi går inn i helgen med et smil og tar gode valg på matfronten 😃 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løffen Skrevet Oktober 12, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2019 Hei igjen😀 Godt med helg og fri, akkurat hatt meg en løpetime på møllen. Det var hardt i dag, men også veldig deilig nå etterpå! Jeg har ikke gått ned noe nå, ligger ennå på rundt 62,8. Får bare ta tiden til hjelp, jeg føler jeg gjør mye riktig men der er som om kroppen min helst vil opp på 63/64 kilo. Men det blir nå ikke aktuelt nei😅 Høres ut som du også lillemor er på god vei😉 Håper vi begge kan klare å nå 60 i desember 😉 da trenger ikke jeg julegave, blir godt fornøyd med vektnedgangen da🤣 Enn så lenge, jeg får jobbe videre med å gå nedover 62 tallet. God helg 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løffen Skrevet Oktober 17, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2019 God torsdag 🙂 Tja om den er helt bra, vet jeg ikke. Jeg har slitt de siste dagene med kostholdet. Det har vært vanskelig og jeg har vært veldig sulten. Men det er nå jeg overhodet ikke må gi opp! Har vært oppe i 17-1900 kcal. Det er for mye😮 så litt bekymret likevel ja😥 Har kompensert med lange løpeøkter ute, men det er maten som må være på plass. Jeg må bare tenke at spist er spist, og det er dagene som kommer som er viktig. Men jeg kommer meg ikke så fort ned til 60 kg i dette tempoet. Tror jeg må ha noen dager der jeg ikke trener og bare spiser lite, sånn rundt 1200 kcal. Ellers så har jeg kjøpt et smørepålegg som består av avocado og kikerter. Det er veldig godt og mettende, og ikke minst sunt. Anbefales virkelig 👍 Vekta er på 62,8 til 63,2 kilo. Så må ta meg i nakken nå🙏😎 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillemor Skrevet Oktober 17, 2019 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2019 Det er i hvert fall supert at du kompenserer med trening. Trening er uansett aldri feil. Ja, maten må være på plass, men man man spise overraskende mye mer om man trener kardio. I dag har jeg vært på kondisjonstrening og forbrente 400 kcal ganske nøyaktig. Dette vet jeg fordi jeg hadde på pulsbelte. Om jeg ikke hadde trent så hadde jeg heller ikke fått de 400 ekstra i underskudd, men heller kanskje bare 50 fordi jeg muligens hadde sittet i sofaen. Fortvil ikke over et inntak på 1900. Du henter deg jo inn igjen nå. Det smørepålegget høres veldig sunt ut, men er det ikke veldig kaloririkt? Husker du forresten hva det heter og hvor man får kjøpt det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løffen Skrevet Oktober 18, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2019 Hei Lillemor 😉 Ja godt å hente seg inn nå, ligger på 1200 kcal i dag, men har jo spist for mye de siste dagene. Men må tenke positivt 😀🤞bare å se fremover Det smørepålegget kjøpte jeg på Coop obs! Det er fra Plantego og består av 89 prosent grønnsaker. Er litt kaloririkt, men du blir mett👍 Takk for støttende ord, en trenger det når det er vanskelig 🙂 god helg og håper du får fremgang på vekten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå