Gå til innhold

løffen i farta :-)


Anbefalte innlegg

Da er influensaen kommet til meg....😫 er som et vrak, hoster og fryser og nesen renner konstant....  hadde glemt hvor ille det faktisk er!

Så jeg spiser mye rart  og synes jo veldig  synd på meg selv nå😊 klarer  ikke å fokusere  merker jeg.. får håpe jeg er frisk til julaften, men jeg hadde jo tusen gjøremål  nå disse dagene.

Jaja, det er bare å la kroppen få hvile seg, den gir jo beskjed 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når roen har senket seg her i huset og jeg får en stund alene, må jeg bare få si at det har blir altfor mye mat og gotteri hos oss i jula.  Jeg er mett som bare det, men har fortsatt lyst på søtsaker og det ligger overalt her....😮😮🙂

Jeg gleder meg til å ta fatt på nytt snart og kan snart trene da influensaen  snart  er borte forhåpentligvis....

Ja det er slik hver jul, men kanskje det skal være  sånn?  Så blir en ekstra klar for en lettere hverdag i 2020😅😉 

God romjul og håper vi blir flere som kan motivere  hverandre på nyåret👍 nå får jeg ta meg noen konfektbiter og strekke meg ut på sofaen🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring! Her har det ikke vært sykdom heldigvis. Gikk på vekta i dag fordi jeg ser helt oppblåst ut i ansiktet og buksene strammer veeeldig. Jadda 🙄 Er snart oppe i maksvekt igjen. Skal definitivt tilbake til telling og GR 1. Nyttårsdag. Kan ikke huske sist jeg proppet i meg så mye tull som jeg har gjort nå den siste uken eller tre. Hadde det enda vært bare god mat med gode sauser osv så, men neida. Det har gått i konfekt, marsipan, potetgull, øl, vin, pepperkaker, chilinøtter, ostesmørbrød, skiver med laks, sursild, eggerøre og ja jeg vet ikke hva. Når man bare stapper i seg på den måten, så smaker det ikke like godt lenger heller.

Akkurat nå så gleder jeg meg til hverdagen igjen etter nyttår. Dette nytter jo ikke. Snart havner jeg i en annen kategori enn «under 10 kg» 😳 

Fortsatt god jul der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruet meg til å gå på vekta, men i dag gjorde jeg det og den viste  64,3 kg. Så oppgang i jula, men det regnet jeg med etter all spisingen😮

Men ok,  da har jeg noe å jobbe med på nyåret 😅🤭

Jeg tenker å begynne å registrere i dag og prøve  å ligge på mellom 1400 til 1600 kcal. 

Håper å få trene litt også,  jeg er fortsatt  ikke helt i form, det er som influensaen henger i ennå. Ser frem til våren nå og en lettere vekt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, akkurat hatt meg en løpetur nå. Ble "bare "7 km, men deilig  å komme seg ut av huset✌ jeg har lest litt rundt på trådene og vil bare gi et godt råd: vær litt egoistisk  i 2020! Ja, jeg  mener at tiden til å trene må være omtrent hellig 🙂🤭 det er alltid noe som kommer i veien, plikter og gjøremål, men jeg merker ihvertfall  at jeg blir mer glad og fornøyd med å få ha nok egen tid til trening. Synes nå ofte at mannfolka  lett tar seg tid til dette uten å blunke, vi kvinner er jo like viktige!!  He he, der var dagens lille tale fra meg🤭🤭😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag🙂

dagens  vekt er 63,8 kg så ned en halv kilo.  

Jeg sitter og leser om styrke versus kardio trening, og blir vel ikke helt klok. Det skrives så mye om det. Jeg vet med meg selv at jeg går opp i vekt og inn i cm med styrketrening. Og det vil jeg/vil ikke.  Så får prøve å trene styrke  to ganger  uka og løping 3 ganger og se hvordan det blir.... Noen som har erfaring  med dette?  

Ellers har de siste dagene gått fint, ligget på 1600 kcal  og da er jeg passe mett. Men jeg har nok ikke spist  supersunt nei...😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka har rast avgårde, og denne uka har jeg fått trent bra  med både styrke og løping. Likevel har ikke vekten rast nedover,  kun 200 gram ned  til  63,6 kg. Så kampen blir tydeligvis seig framover.....

Men godt å kjenne at formen er god likevel😉 kondistallet på klokka mi viste 42, der er jo veldig kjekt🙂

Maten er min største utfordring, jeg kan være flink i perioder, men plutselig har jeg kjøpt sjokolade og chips.  Jeg vet ikke hvorfor jeg er så avhengig av de tingene... kanskje fordi jeg  verken drikker eller røyker, så må kroppen ha noe?   Jeg spiser ikke mengder, men nok til at regnskapet blir feil. Det vil nok alltid bli min last desverre 😣  men jeg har ihvertfall klart i perioder tidligere å spise  betraktelig mindre  av det søte. Det blir planen fremover, bare litt  og ikke for ofte.  Og trene som f😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet går opp og ned, det samme gjelder  vekta... etter  å ha vært  flink og trent 5 ganger denne uka og da styrketrening 3 av gangene og løping 2 ganger, er vekta gått opp fra 63,6 kg til 64,0 kg. Jeg blir bare så motløs.....  akkurat nå i dag føles det håpløst  å  tro at jeg skal komme meg ned til 60 kilo. Jeg får det bare ikke til..... og blir så frustrert....arrg😫😫😫😫  

Jeg klarer  ikke helt å motivere meg til å spise  sunt til enhver  tid.... akkurat nå er det mye på jobb og her hjemme  og fokuset blir ikke helt på maten.  Egentlig er vel det bare unnskyldninger, men føler ikke at jeg får ro og fred til å fokusere.

Heldigvis  er det ikke så mye  oppgang da, det kunne vært verre. Men jeg føler jeg trener og bruker myevtid og energie og jeg vil ha resultater!!!!  

Dette ble et sutrete  innlegg, ikke akkurat motiverende, beklager det😅 måtte bare få det ut. Ja ja nå er tacoen spist  her og jeg skal la maten synke, så blir det rett ut på trenings senteret  og løpe. Hvis ikke er jeg redd jeg havner  i sofaen med brus  og chips og smågodt.... god helg da, satser på bedre dager🙂😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det snart helg igjen🙂 takk og lov for det! Godt med fri fra jobb😆

Jeg har sittet og sett på vidoer opp og ned om intermitten  fasting. Og er nå i gang med  andre dagen og så langt har det gått fint. 

Jeg tenker i retning 16:8 fasting, altså 8 timers spisevindu og 16 timers faste. Jeg har prøvd 5:2 uten hell før, men føler at dette er mye enklere.  Spiser siste måltid rundt kl.20/21, dropper frokosten og tar lunsj eller brunsj i 12-13 tiden.  Jeg skal prøve dette i noen uker, men ikke hver dag. Hørt så mye bra om det, håper  dette kan være noe for meg.  Nå er det kun gått 2 dager,  men jeg har ikke overspist  i løpet av de 8 timene. Jeg er jo sulten ved lunsj og vil ha god  mat som metter. 

Jeg er kommet frem til at det er rett og slett for slitsomt for meg å telle kalorier hele tiden. Blir nærmest smågal av å telle og føre inn😅 Ikke har jeg klart å nå målet mitt heller med denne metoden, det er en evig kamp. Det finnes ingen guick fix , det vet jeg, men  det virker jo overkommelig å droppe frokosten og være litt småsulten frem til lunsj.  Og ikke blir det småspising på kveldene heller etter klokken 20😊

Jeg skal ihvertfall gi det en sjanse en måneds  tid fremover. 

Er ellers å trener mye styrke og løping. Det gjør godt både mentalt og fysisk.  Jeg har hatt en tung høst/vinter  da det har vært  en del sykdom i familien og jeg er litt  preget  av dette. Litt smådeppa  egentlig , derfor  gjør trening underverker for meg nå.  Jeg håper livet blir lysere fremover. Ser ihvertfall frem til sydentur om ikke så lenge😊 og at bikinien sitter som et skudd😎😄   ønsker alle en fin helg. Jeg rapporterer  inn neste uke med vekt og forhåpenligvi gode?? Resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare innom her likevel  og skrive litt. 3.dag med å spise innenfor "spisevinduet"  og det er en god løsning  føles det ut som. Ikke så sulten heller i dag da jeg inntok maten kl.13😊 spist litt nå og spiser  i 21 tiden i kveld. Så er det stopp. Kun te og vann👍

Veide meg, vekta ligger på 63,5 kilo, så litt ned fra forrige uke.  Rart med dette, jeg trodde jeg kom til å fråtse, men det gjør jeg ikke. Spiser det jeg pleier og også litt snop i helgen.  Og når jeg vet det er fastetid så kan jeg ikke småspise og kikke i skapene. Og jeg vet at jeg spiser meg god og mett neste dag. Åh, jeg håper at dette er en god løsning jeg kan ha som en livvstil🤩    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God torsdag 😊 

Går ganske bra med å spise 16:8 og i dag viste vekta 63,1 kg. Godt med litt nedgang😉

Jeg merker at dette spisemønstetet er bra for fordøyelsen  og at jeg får i meg mer vann enn til vanlig. Er litt dårlig på vann, men når jeg ikke spiser frokost så drikker jeg mange glass med vann i stedet.  Er ikke noe hokus Pokus  med 16;8, jeg  har snart  prøvd en uke og skal holde på lengre for å se hvordan dette går.   Føles ihvertfall  bra ut👍

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går unna og det går mot vår snart, godt er det🙂 

Jeg spiser fortsatt etter spisemønstetet 16:8. Har lest  at det er lurt å ha noen dager uten faste, så prøver meg litt frem. Vekta ligger på 63,1 -63,3 kg så det synes jeg ikke noe om..... hadde håpet på 62 tallet nå....

Det jeg merker ved å endre på  spisemønstetet mitt, er at huden er liksom glattere og midjen er blitt smalere.  Og det forundrer meg at jeg faktisk klarer å gå i 16 til 18 timer uten mat. Det hadde jeg ikke trodd, jeg som alltid er sulten..😆 en mister  vel litt sultfølelsen etterhvert... men jo jeg er sulten når jeg spiser i 13 tiden, men jeg klarer det fint.  

Jeg skal holde på ut februar  måned og se om dette er "liv laga",  det beste  er at jeg ikke teller en kalori og det er utrolig deilig😅  frihetsfølelse rett og slett💃 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dagene går unna her med jobb og barn og livet generelt.....😊

Vektmessig ligger  jeg ennå desverre på 63 tallet. Med unntak av en dag der jeg lå på 62,8 kg, he he  Men har ikke hatt den store nedgangen nei..

Likevel så synes jeg at det er supert å leve etter dette spisevinduet👍😄 dette er bedre for meg enn å telle på kalorier.  Jeg prøver å spise  sunt og kan også unne meg litt godis  innimellom. så på kvelden etter kl.21 er det stopp og kun vann/te.  Det er faktisk godt å kjenne litt på sultfølelsen  også i 12- 13 tiden dagen etter. 

Jeg har hatt  dager uten faste innimellom, mulig jeg må ha mindre "fridager" for at vekta rikker på seg.. Jeg prøver meg frem🙂🏃‍♀️ nå er det trening og vekter straks. Ha en fin dag videre👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja , da er det dagen før fasten, er det ikke feite tirsdag i dag🤣😄?...

Og faste det gjør jeg👍 men ja, et lite hopp ned til 62, 7 i forrige uke og nå et lite hopp opp igjen til 63,2.... slik går nå dagene her😅

Jeg har handlet på nettet i går og bestilt meg 3 fine sommerkjoler,  må jo ja noe å se frem til.  Reiser  om ikke så lenge til varmen, så det gleder  jeg meg veldig til. Håper inderlig  å ihvertfall klare 62 blank før avreise. Større mål har jeg ikke nå, siden vekten hopper opp og ned.  Er i grunnen merkelig hvor ufattelig vanskelig det skal være å gå ned 3 kilo...??? Jeg sitter og skroller på insta  og den ene etter den andre får til de utroligste resultater, men neida her hos meg går det i gram..... 

Nei,  nok syting, nå skal jeg ut og løpe en times tid🏃‍♀️ ha en fin kveld 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå er det lenge siden jeg var innom her.....

Ja turen som jeg hadde sett frem til gikk i vasken pga corona  så det var en stor skuffelse...  men men vi er iallefall friske alle sammen. Får håpe det varer! Men dette hjemmelivet med barn og mann, Det er litt koselig og litt trøttsomt..... 😊😅 glede meg til dette er over....

Men så var det vekten og den er helt glemt pga alt styret..... Kanskje like greit 😂

Men ja, jeg har fastet  i hele februar  og gikk litt ned,  men ikke mye.  Var vel nede på 62, 6 på det beste. Nå er det vel gått  helt til h......

Jeg likte å faste, men vet ikke helt om jeg  klarte å spise sunt nok. Eller det vet jeg at jeg ikke gjorde, da hadde jeg nok gått mere ned i vekt ... 

Så da må jeg enten faste og spise sunt  eller gå tilbake til Grete Roede kosthold og telle kalorier.... men jeg har ikke lyst til noen ting!!! Har bare lyst til å spise det jeg vil 🤗😃 

Jeg må ta tak snart.....  tipper vekta  er gått opp på 64/65 tallet nå...  er sååååå lei av å tenke på vekten!!!!!! Og nå får jeg ikke trent nok og ting er bare helt uoversiktlig...  har ihvertfall 3 nye fine sommerkjoler som skal sitte fint når dette corona styret en gang er over 😅😅😅😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er det helg igjen 😊 men hver dager er så lik føles det ut som i disse rare tider.. Jeg håper ting blir bedre etterhvert. 

Jeg har  hoppet opp på vekten i dag som viste 63,8 kg. Verken skuffet eller glad, jeg visste jeg hadde gått opp. Som fortjent...

Men jeg har nå kommet til en slags "konklusjon":

Jeg har bestemt meg for at målet mitt er 62 kg. Jeg ser at det er overkommelig og en grei vekt å holde. Jeg har jo bevist  for meg selv at jeg ikke makter å ligge på 60 kilo nå. Jeg ser ikke på det som et nederlag, jeg kan trives med 62 kilo men gjør ikke det med 64-65 tallet.

Og jeg kommer til å faste en gang per uke og ellers prøve å holde meg på ca.1600 kcal.

Ellers er jeg jo flink til å trene, har ingen problemer ned å trene 5-6 ganger i uka. Har  aldri hatt noen dørstokkmil 😉

Det som plager  meg mest  er for så vidt ikke vekten, men fettoverskuddet  på magen. Jeg vurderer  å ta en fettsuging på nedre eller øvre mage...eller begge..... Jeg  tenker å spare  meg opp penger og gjøre  dette til høsten.  Vet ikke om jeg kan gjøre det, men hadde jeg fått redusert  fettet  der, tror jeg at jeg kunne blitt veldig glad. Jeg kan nok ikke si dette til familie og mannen min, så jeg måtte gjort det litt skjult. De hadde nok ikke forstått dette....  Men dette har plaget meg lenge og jeg ser at jeg ikke klarer å trene det vekk eller klarer å refusere vekten så mye.. Ja jeg er usikker  på dette, men jeg vil få en vurdering av lege... det føles litt egoistisk  og merkelig å skrive om fettsuging, spesielt nå når folk er syke og blir innlagt på sykehus. Jeg mener ikke å være ego, men jeg har slitt  med dette i mange år. Vil gjerne føle meg vel.... 

Håper dere som leser er friske og raske i disse tider, livet er liksom satt litt på vent. Vi får bare se fremover og en dag blir vel livet  litt mer normalt igjen😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen😉

Er på vei inn i bedre rutiner med å ha bedre kontroll på matinntaket igjen. Dagens vekt er 63, 6 kg. Pitte litt nedover👌😅

Slike små gleder er godt. Håper å få løpt en tur seinere, nå må dette ryddes og støvsuges her. Ha en fin dag og vask hender🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra innsats! Nå er du i siget 👏 Det er en stund siden jeg var nede i den vekten der, men jeg skal ned dit igjen :) Kommer smygende etter 😅 Var ute og løp igjen dag, men det var jammen litt av en prøvelse! Jeg holdt jo på å blåse over ende! Herre fred som det blåste i dag. Jeg følte at jeg løp og løp, men ikke kom av flekken. Må jo ha brukt enormt med kalorier bare der. Jeg holder meg til mine 5 km jeg, men det er nok mest fordi jeg ikke er vant med så mye løping. Jeg har planer om å øke litt mer etter hvert, men er litt redd for skader. Jeg fikk jo en knekk da korsbådet røk, så jeg har nok blitt litt pysete etter det.

Ja, her vasker vi hender, trener og forsøker å spise oss ned i vekt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at innsats lønner seg. Et lite hakk nedover i dag til 63,4 kg.  Det skyldes litt mindre inntak av mat og søtsaker.  Uansett Godt å se nedgang🐣

Har en mistanke om at det kan bli vanskelig å gå nedover i påsken, blir jo ofte ekstra kos da🏃‍♀️jeg får pøse på med trening. Er jo ikke så mye mer spennende å finne på i disse  dager.....😊 og ut må man jo for ikke å gå for mye oppå hverandre🤗

God påske🐣

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er endelig påsken over.....😅😅 vært litt koselig også da, men jammen mye mas hos oss..... blir litt småsprø av å gå hjemme  hele dagen! Derfor har det det gjort 'underverker' å få løpe alene en times tid innimellom. Bare høre på god musikk og føle at du er i gang😊 og ikke høre på : mamma , mamma, mamma.....kom hit, se her, kan du lage noe godt til meg.....

Det har blitt endel løping, sånn ca.hver annen dag. Men det har da også vært myyye TV tid og serier..   og da spiser  vi søtsaker.... og chips..

Spent på vekta, får hoppe på den i morgen. Godt mulig jeg har  gått opp litt😌  sist var jeg på 63,4 Håper  jeg ikke er langt unna🤗🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, Løffen :) Jeg får nesten brakkesyke av å være så mye hjemme, så det er deilig å få løpt litt. Jeg klarer nok ikke å løpe en hel time sammenhengende som deg, men en god halvtime får jeg til. Vi har gjerne tatt med minsten på tur på sykkel og så har jeg løpt ved siden av. Får opp tempoet da altså 😅 Her har det ikke blitt så mye TV, men veldig mye Ipad... Heldigvis så har vi funnet frem en del gammeldagse spill også slik at vi har fått litt variasjon. 

Spent på vekten din nå. Vi må jo komme oss ned til 62, ikke sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...