Gå til innhold

løffen i farta :-)


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Hei igjen🙂

Vekten ligger stabilt på  64,5- 64,6 og sånn er det nå ståa. .. ikke  så mye nytt herfra  da. Men  jeg skal prøve å må målet mitt selvom det tar tid.....

Følger  med på dere andre og der er kjekt  å lese og høre om oppturer  og nedturer😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske!

Vært litt flink de siste dagene og vekta gikk litt ned, 63,9 kg i dag.  Veldig kjekt det!

Kjøpt påskegodt i dag, men ikke i store mengder  og jeg har planene  klare  for trim og trening🙂 

Håper  på en fin påske ned mye sol og utevær! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg kommet inn i en bedre stim enn på lenge og klarer å motstå det søte og heller  tenke meg om før jeg spiser.  Litt godt å føle på det. Håper det varer  en stund!

Vekten viste  63,6 kg i dag og  det er litt nedover. Tar imot alle nedgang 😇😇

Blir ut på  tur i dag også. Treningssenteret er jo stengt  så da er det ut i skogen. Og det er faktisk  veldig  deilig uansett  sol  eller regn🙂

Ha en fin  dag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du i gang igjen ja! Så flink du er :) Deilig når det kryper nedover.

Selv om jeg har en pause i telling og føring, så er jeg også svært forsiktig med det søte. Er på hytta, og de andre her spiser snop som bare det. Jeg gjør som deg, tenker meg nøye om. Så ender det med at jeg tar en kopp te eller noe i stedet for påskegodtet. Funker greit foreløpig. 
Her går mann og barn på ski, mens jeg må holde meg i ro. Har fått trent litt overkropp da, men det blir jo litt begrenset. Gleder meg til turene ut i skogen igjen når jeg kan det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei ja dagene går og vekten er egentlig stabil som bare  det. Svinger mellom  63,3 og 63,8. 

Men nå har jeg tatt  et litt stort  valg. Jeg  er for såvidt  fornøyd  ned "formene " mine, minus magen....

Og nå har spart  meg opp penger til å ta smartlipo. Jeg har også vurdert fettsuging  av magen,  men det er så stort inngrep med narkose. Og jeg kommer ikke til å fortelle  om dette til min kjære  engang.  Føler meg litt egoistisk  som bruker så mye penger,  men jeg har  jobbet for pengene og magen har  jeg irritert meg på i mange  år. Den ødelegger  alltid  litt når jeg har på trange topper eller fine kjoler. Evig  irritasjon. . 

Så nå har jeg bestilt time og skal  "i ilden" om ca.6 uker.  Gleder meg og gruer meg... 😇😇

Var til konsultasjon  og det er kirurg  som utfører dette.    Jeg tror for min del at det er eneste måten å bli fornøyd på.  

Ja det har  vært en lang prosess og jeg håper  det vil bli bra🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei igjen 🙂

Vekten  er stabil  på 63, 5 pluss minus  og jeg er i siget med mye styrketrening  og løping.  Godt å  føle på det🙂 

Nå teller jeg ned til jeg skal ta smartlipo. Jeg går rundt og gleder meg som en liten unge 😅 skal bli sååå deilig å endelig bli kvitt mage spekket🤭 

Jeg  gruer meg også litt  og har tanker om at  tenk om det ikke blir  bra, men jeg er så innstilt  på å gjøre dette nå.

God helg og nyt sola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Snart sommerferie  og sol hver dag 😃 deilige dager!

Vel,  i morgen  blir en spennende  dag for meg. Da skal jeg endelig  ta smartlipo  på magen.  Er ganske spent, men ser også frem til å få det gjort nå. Jeg  håper dette er det som gjør at jeg endelig kan slippe å irritere  meg på magen..... vi får  se.... jeg kan  fortelle  mer om noen  uker regner jeg med når hevelse  er gått  ned 🙃

Ellers  ligger  jeg på 16-1700 kcal  daglig  og er aktiv. Vekten ligger mellom 63-64 kg. Det svinger litt men jeg er jo stabil  der.  

Straks ut på fjelltur!

Nyt soldagene mens vi har de!😇😇🤸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei  Lillemor:)

Jeg måtte utsette inngrepet før helgen pga sykdom, men i dag har jeg vært og gjort  smartlipo.  Akkurat  kommet hjem og er polstret med kompresjon tøy og hevelse.  Men magen ser fin og flat  ut og det gjorde ikke vondt. Det som var litt ubehagelig  var bedøvelsen, men ikke direkte vondt. Jeg er så glad jeg har gjennomført det og ble behandlet  på en god måte. Erfaren  kirurg  og det er nok viktig.  Han sa hevelsen går ned i løpet av 2 uker og jeg må bruke kompresjonstøy disse  ukene. Det var rart å se..... 1,5 kilo med magefett ble fjernet.....

Jeg skal fortelle hvordan det går fremover. Jeg var temmelig  nervøs  først, men det var det jo ingen  grunn til. Og det positive  er jo at etter dette inngrepet  får en økt forbrenning  i 6-8 uker. Så da er det jo lurt for meg å fokusere  på sunn  mat. Jeg er spent på ukene som kommer nå😊😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg  igjen 😉😊

Nå er det 3 dager siden smartlipo inngrepet og hevelsen begynner å gå ned. Merker  det er godt å ha på kompresjonstøyet for det er litt  prikking i huden og jeg er øm ennå. Men herregud  for en forskjell  på magen! Borte vekk er valkene  og jeg har endelig fått flat  mage..😊😊 burde jo gjort dette for lenge siden, men det har jo vært en dyr affære.

Jeg skal ta stingene om noen dager og det blir godt. Dette er ikke noen "slankekur", det er  mer som en punkt  slanking hvis det går an å si.  Er ihvertfall  veldig fornøyd  og kan anbefale  dette videre🙃 

Uansett må jeg trene og spise sunt videre, men Merker  at dette har gjort underverker for meg🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen 🙂

Nærmer seg ferie og det ser jeg frem til. Godt å slippe litt jobb for noen uker!

Jeg var på vekten i dag, 62,8 kg.  Deilig å se 62 tallet.  Prøver virkelig å begrense inntaket av søtsaker etc. Det er med varierende  hell, men har gått litt bedre nå i det siste. 

Hevelsen  på magen er minimal og jeg kan for en gangs skyld  glede meg til å ta på bikinien hvis været blir  bra😇

Er bare så glad jeg bestemte meg for å ta dette inngrepet, jeg  føler meg virkelig  så mye mer fornøyd 😉 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i det minste flink frem til mai eller noe. Nå har jeg hentet meg inn igjen heldigvis. Veide 61,4 i dag, så da går det nedover. Var i butikker og prøvde bikinier i går, men det var ikke et helt optimalt syn :P Må nok tilbake til 58-59 ja. Tror jeg skal klare litt mer nedgang før sommerferien. Det er håp! 

Så deilig at du er på 62- tallet, Løffen! Det har jo vært målet ditt en stund det, så må være helt fantastisk endelig å være der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da nådde jeg målet mitt nå i dag:) 

62 kg blank🙂😊 veldig fornøyd med det. Har jo redusert inntaket litt og vært flink. Nå vil jeg prøve å se om jeg kommer ned på 61 kg. Er ikke noe jeg må føler jeg, men vil prøve å holde meg på 62 kg uansett. 

Ble sent i dag,  er stuptrøtt nå og må opp tidlig😴😴😴 natta 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med måloppnåelsen, Løffen! Så flott :) Det er deilig å kunne ta på seg det man vil uten å føle at man må gjemme seg. Gleder meg til jeg når målet mitt også. Det er en liten stund til ennå, men jeg er på god vei.

Ha en super sommer :) Så kan det hende at vi snakkes igjen i løpet av sensommeren/høsten. Da er jeg forhåpentligvis inne på "hold vekten-forumet". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Lillemor🙂😉

Ja siste ord er nok ikke sagt... jeg regner med at det vil komme opp og nedturer videre ifht vekten.

Jeg er bare så glad for at jeg nå kan bruke korte topper og kjoler og ikke være redd for at magen buler ut. .

Jeg kan nok tenke meg at mange ikke synes noe om å gjøre et slik inngrep som smartlipo, men det er helt sprøtt  at 1,5 kilo med mageflesk skal utgjøre så mye. Og jeg angrer kun på at jeg ikke gjorde det før... skal ikke gå rundt å anbefale å gjøre inngrep, men jeg tenker på alle disse årene som jeg har stresset sånn med dette. Og så finnes det faktisk  slike supre  løsninger... var på stranden i forrige uke og kan for første gang på  årevis si at jeg slappet helt av og ikke skammet meg over bulende mage.... godt å føle😇😇

Jeg er fornøyd med å ligge på 62 kilo..  noen som sa til meg at det ikke var  lurt å gå for mye ned heller... . Da får en mer rynker 🥰😅😅😜

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge siden sist  jeg var her inne nå.... jeg synes  ukene går så fort... og nå føles det som sommeren er over...😌

Ja var så glad for å nå 62 kg, men nå må jeg være litt mer nøye igjen. Vekten ramlet  opp på 63,3 i dag.... og det liker jeg ikke... så nå blir det føring av kalorier noen uker og da skal jeg helst være på 62,0. 😇😇

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...