Gå til innhold

50 shades of dicipline.


Anbefalte innlegg

Hallois!

 

Jeg henger fortsatt med, om enn ikke så mye på forumet. Dagene flyr som vanlig avgårde. Og i skrivende stund er jeg på avsparket til en litt oval St. Hans-helg på hytta. Puh!

 

Så jeg tok veiedag idag, istedet for imorgen. Og vekta viste gledelige 66,3 kg. Altså 400 gr ned fra forrige uke. Veeeeldig fornøyd!

 

oZWmbbw.png

 

Og det til tross for at jeg ikke har fått trent noe særlig. :unsure: Men vært fokusert på maten, og drukket mye vann. Men det er bedre enn ingen fokus i det hele tatt. Så... yay! B)

 

Ha en fin helg og St. Hans, folkens! Hører fra meg igjen i neste uke. 2 uker igjen av deltakelsen, for min del. SKAL klare fokus de siste ukene også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

22 dager

 

Gårsdagens ikke helt gode dag viste seg på vekta, og noe annet hverken kan eller skal man forvente seg. En bedre dag i dag, men spørs om jeg har fått hentet inn alt.

 

I morgen får jeg besøk og vi skal ut på telttur selv på krykker så blir det sånn :rolleyes: må passe på å holde skikkelig fokus gjennom hele helgen for tiden går så fort frem til avreise at jeg har ikke tid til å gå opp i vekt :P

 

God St.hans til dere, kanskje rekker jeg en bitteliten tur innom i morgen før jeg henter besøket, vi får se, er tilbake mandag ;)

 

Btw, fikk meg ei svømmeøkt i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

17 dager!!!

 

Skal holde hardt å klare 2,3 kg på 17 dager :blink: men med nok innsats (på matfronten siden jeg ikke kan gå på foten enda) så kan det gå :rolleyes:

Var oppe på 85,1 på fredag, men nede på 84,3 i dag, så går rette veien igjen :)/>

Skal straks på jobb og har besøk av svigerforeldre så blir bare et kort notat i dag. Håper helgen har vært fin for dere :)/>

 

4 juni: 87kg

14 juni: 85,9 kg

17 juni 84,9 kg

20 juni: 84,7 kg

23 juni: 85,1 kg

27 juni 84,3 kg

 

Første delmål 82 kg 14 juli

Totalt 27 juni: - 2,7 kg igjen til delmål 2,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Bijou - "Koselig" å se deg igjen her ute.

Synd jeg ikke så dette forumet ditt før.

Vi hadde jo mange kiloer av for mange år siden og du har jo vært flink til å holde vekten ganske bra.

 

Jeg holdt vekta ganske bra til mai 2015, men så ble det smertestillende og østrogen og vekta gjorde et hopp opp.

Noe den forsatte med i fjor sommer.

 

Vinteren lever jeg nå i varmere strøk og holder da vekta ganske bra for da behøver jeg ikke så mye smertestillende og er litt mer i aktivitet enn her hjemme i Norge om sommeren.

 

Men da jeg kom ned igjen i september i fjor og vekta passerte 80 kg var nok nok og frem til midten av januar gikk det veldig bra, men så oppi igjen litt som du/dere ser av min signatur under her.

 

Fra 15. mai og til 4 uker holdt jeg vekta stabil.

Men etter jeg kom hjem til Norge igjen har jeg tatt og driver med et skippertak.

 

I høst prøvde jeg lavkarbo, 5-2 med lavkarbo, men lander på GR, der er det mer mat som passer meg.

Selv om de to andre gir mer nedgang.

Første uka jeg begynte på igjen hadde jeg 5-2. Det hadde jeg forrige uke, også, men økte dagsinntaket en del.

Jeg teller kcal, så fra første uka med 1300 i snitt til forrige uke med 1650 i snitt og ingen trening på noen av ukene ble det stor forskjell i vektnedgangen.

 

Lenge siden det har vært noe aktivitet her ute ser jeg og 50 dager er vel snart over :)

Mitt opplegg blir nå og til jeg drar ned igjen i september, håper jeg da er på sånn ca 63 kg da, som jeg har veldig lyst til å ligge på... men vekta stopper på 64-65 kg, mange år siden jeg var under der :)

 

Jaja, dette ble litt om meg :)

Kanskje jeg skriver noen ord til før dette forumet er over :)

 

jeg veier meg mandag eller tirsdag, for da må jeg skjerpe meg i helgene :)

 

Lykke til alle her ute og flott uke videre.

God sommer vist vi ikke "snakkes" igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei hei :)/>

 

Lenge siden det har vært noe aktivitet her ute ser jeg og 50 dager er vel snart over :)/>

Mitt opplegg blir nå og til jeg drar ned igjen i september, håper jeg da er på sånn ca 63 kg da, som jeg har veldig lyst til å ligge på... men vekta stopper på 64-65 kg, mange år siden jeg var under der :)/>

 

Jaja, dette ble litt om meg :)/>

Kanskje jeg skriver noen ord til før dette forumet er over :)/>

 

jeg veier meg mandag eller tirsdag, for da må jeg skjerpe meg i helgene :)/>

 

Lykke til alle her ute og flott uke videre.

God sommer vist vi ikke "snakkes" igjen :)/>

 

Hei! Jeg har 16 dager igjen til jeg reiser på ferie, men tenker å ta 50 nye dager når jeg er tilbake i Norge. Grunnen til at jeg ikke satser på å være innom her særlig i ferien er at jeg drar til Cuba og det er lite med nett der, så om jeg først kommer meg på internett så blir det litt andre prioriteringer ;) Så fortsett kom gjerne innom heri igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

16 dager igjen!

 

Den foten min blir bare værre, og det værker i både fot oh knør og setemusklatur på motsatt side :/ det går foreløpig bra med skuldre og armer da, det er jo bra :)/> Den krykkegangen altså...

 

Spiste ikke kake i går da Svigers og samboer spiste brownies, og veldig fornøyd med det. Spist lapskaus på jobb, og selv om samboer da skal ha middag litt senere i dag så har jeg tatt min porsjon, så blir knekkebrød på meg da. Har tema-lunsj på jobb i morgen, så blir ingen middag i hjemme i morgen heller. Er veldig fornøyd med de valgene jeg tar om dagen og håper vekta mi er enig ;)/> Om ikke annet så får jeg mestring av å klare å ta,- og gjennomføre de valgene jeg tar!

 

Hadde grillmat i går da, det er jo så godt, men holdt meg til 2 grillspyd, mye salt (uten dressing/oljer) og noen båtpoteter (som jeg gjerne skulle ha spist mye mer av, elsker det! :rolleyes: )

 

Står til med dere andre?

 

Veier meg tirsdag og lørdag

4 juni: 87kg - 92 cm

14 juni: 85,9 kg

17 juni 84,9 kg

20 juni: 84,7 kg

23 juni: 85,1 kg

27 juni 84,3 kg - 89 cm

 

Første delmål 82 kg 14 juli

Totalt 27 juni: - 2,7 kg igjen til delmål 2,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

15 dager igjen

 

Herlighet å tiden flyr. Er spent på om jeg klarer målet til ferien... Ingen kosedag denne helgen, skal på fraflyttningsfest på lørdag fra kl 12 og utover, så må bare ha bestemt meg på forhånd hva jeg kan spise, tenke på Cuba og at jeg heller vil "klare" å gp i bkini de, enn å spise det jeg skulle ha lyst på her...

 

FOKUS! Hadde temalunsj på jobb i dag, buffë, og tok bare en normal posjon (så litt liten i mine øyne :P )Kjærsten spisete ikke opp browniesen i går, og spurte om jeg ville delen den med han i dag, og JEG KLARTE Å SI NEI!! :D STOLT!! :rolleyes:

 

Så, klarer jeg å fortsette slik frem til ferien så må det jo bare gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

14 dager!!!

 

Jeg er her enda jeg, innom en tur nesten hver dag. Hvor er dere andre? Ikke tatt ferie enda?

Tror mensen er like rundt svingen, for godte-syk som fy. Denne gangen har jeg hvertfall kjent det igjen og faktisk klart meg veldig bra, selv om vekta har gått noen hundre gram opp. Skriver inn vekt i morgen, så får jeg se om resultatet til tirsdagen blir bedre igjen, for nå har jeg ikke mer tid enn jeg må ha for å nå målet mitt før ferien!!!

 

Ønsker dere en god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Dødt alle steder nå :)

Ferie på alle ser det ut som.

men jeg gir meg ikke og ikke du heller PolarErMinVenn :)

 

Starter uka så bra og så sklir det ut.

 

Snitt inntak er 1607 kcal om dagen

TP 6,5 så har da lea meg litt nå da.

Skritt er 7500 i snitt

 

Kcal forbruk per dag i snitt er - 1896, så jeg har jo underskudd, men vekta står bom stille.

Men skal sjekke igjen på onsdag og håper den da har gått litt ned.

 

Brukt en del smertestillende og da blir det masse vann i kroppen, så får skylde på det :)

 

God ferie alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

10 dager

 

Ja jeg ser det er veldig dødt rundt om.... Men holder ut jeg. Står liksom litt stille nå.. Så tenker å ta et par dager med "faste" - eller, spise kun knekkebrød og shake, men har sommeravslutning på jobb i morra, og da er det grilling. Skal begrense meg veldig, men ikke til knekkebrød, for den oppmerksomheten ønsker jeg ikke.

 

Det var kjekt å se at gramma opp på lørdag faktisk var mensen, for var veldig flink. Fikk meg 1000 meter i svømmehallen på søndag, det var digg :D/> 2,2 kg på 10 dager har jeg gitt litt opp, men skal klare å se 82-tallet om det ikke blir nede på 82 blank ;) Så, skal se 83-tallet på lørdag, neste fredag er siste dagen jeg får veid meg hjemme, og tviler på at jeg får veid meg noe sted i ferien, men tar med målebåndet!

 

God sommer ja :D/>

 

Veier meg tirsdag og lørdag, trenden er at jeg er lettere på tirsdag enn lørdag..

4 juni: 87kg - 92 cm

14 juni: 85,9 kg

17 juni 84,9 kg

20 juni: 84,7 kg

23 juni: 85,1 kg

27 juni 84,3 kg - 89 cm

1 juli 84,9 kg (mensen)

4 juli 84,2, så ned 100 gr fra forrige uke - 88 cm

 

 

Første delmål 82 kg 14 juli

Totalt 4 juli - 2,8 kg igjen til delmål 2,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg har falt litt av lasset må jeg innrømme.... Dvs jeg har jo prøvd, men har vært så sulten, så sulten at jeg har enkelte dager måtte øke inntaket noe for å i det hele tatt fungere. Vi snakker så sulten at jeg har blitt kvalm og fått hodepine... Resultatet er at vekten har stått bom stille, men det er greit - så lenge jeg ikke har gått opp! Har ikke vært flink å registrere maten og da er jeg heller ikke innom forumet, derfor stillhet fra meg i det siste.

 

Alt dette betyr imidlertid at jeg ikke klarte å komme meg ned på nytt og riktig titall før ferien. Men, jeg får satse på å ta det etter ferien i steden! Har to ganger igjen på kurs fra midten av august, så det må jeg jo klare. I morgen tidlig er det avreise, Kambodsja og Thailand står på timeplanen, og jeg gleder meg veldig. Hvis det er som i Vietnam er det knapt søtsaker å få tak i, og det er til god hjelp for meg siden søtsaker er en av mine store svakheter. *ler* Spising med pinner er også effektivt, jeg spiser ganske fort til vanlig men med pinner går det adskillig senere. Jeg lærte det av en australsk fyr på flyet da jeg skulle til Vietnam for 2 år siden og har ikke praktisert det siden. Men når man spiser senere får jo kroppen bedre tid til å kjenne at den er mett, så vinn-vinn tenker jo jeg. :)

 

Uansett - tviler vel på at jeg stikker innom her igjen før jeg drar, så til dere andre - ha en riktig så fin sommer, uansett hva dere finner på! Riktig god tur til Cuba, PolarErMinVenn - det er et reisemål som står på min liste over steder jeg vil oppleve også. Tipper det blir fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Bijou og dere andre! :) Jeg er innom av og til. Men jeg har innsett at jeg trenger profesjonell hjelp til å sette et starttidspunkt for disse 4 kg som skal av... Så i går begynte jeg på Express kurs!! Helt sprøtt. Skal ha en uke nå, så blir det ferie noen uker, der jeg på egen hånd skal jobbe, og så blir det tilbake til Express i august. Jeg tror dette passer meg. Jeg orket ikke utsette til etter ferien, da hadde det blitt enda to kg igjen å ta av... :( Jeg så skrekkens tall 68 i vinter, nå har jeg kommet meg til 65-tallet - så vidt. Så nå kan det bare gå en vei og det er nedover. Kjedelig å innrømme at jeg ikke klarer dette på egenhånd, føles unødvendig å bruke 1500 på et kurs. Men å må jeg bare si at nok er nok, og gjøre noe med det. Og når jeg betaler for det, så forplikter det mer. Jeg er ganske resultatorientert av meg når jeg må "svare for meg" overfor en leder. Så satser på det vil funke!

GOD SOMMER TIL DERE ALLE DA, over alt hvor dere er. Hilsen meg, som ikke har vært her på over en mnd.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

 

Uansett - tviler vel på at jeg stikker innom her igjen før jeg drar, så til dere andre - ha en riktig så fin sommer, uansett hva dere finner på! Riktig god tur til Cuba, PolarErMinVenn - det er et reisemål som står på min liste over steder jeg vil oppleve også. Tipper det blir fantastisk!

 

Tusen takk! Og masse god tur til deg også, høre ut som fantastike reisemål!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

9 dager!

 

I dag var det sommeravslutning på jobb. Bl 2 grilla wienerpølser med lompe og litt hjemmelaget potetsalat og 3 banantwist og noen jordbær og 1 vannmelonskive. Det er jeg fornøyd med!!

 

Nå er det bare å få litt varme i føttene, drikke et glass vann, pusse tenner og komme seg i seng.. Ble altfor lite søvn natt til i dag, så må bare prøve å få litt mer søvn til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer aller siste oppdatering på denne tråden fra meg! Ferie fra idag, yey! :D

 

Og hvordan gikk det med disiplinen...? Jo, altså... :rolleyes:

 

For å starte med det jeg var flinkest med disse 7 ukene: kostholdet. Har vært flink til å tenke før jeg spiser, hele veien. Men helger er helger. Da har jeg kost meg. (Om jeg så måtte "reparere" da ukedagene kom.) Kos er viktig!

 

Ellers har jeg vært flink med å drikke vann. Har hatt mer fokus på det. Og de første ukene var jeg veldig flink til trening, men falt helt av på treningsfronten de 2 siste ukene. Da hadde jeg knapt energi igjen til noe som helst og fokuserte på jobb og familie istedet. Søvn kunne jeg også definitivt vært flinkere på.

 

Siste uka har jeg hatt PMS og er straks ferdig med mensen nå, og det ga en liten oppsving på vekta. Men som forventet. Vekt idag på siste dag: 66,7 kg.

 

oZWmbbw.png

 

Startet altså på 68,4 kg i mai - og skjønte at jeg var på full fart mot 69-tallet. Så selv om det ikke er mange kiloene som er borte, er jeg stolt av meg selv! Dette synes jeg at jeg klarte fint! Men, selvfølgelig, alltid rom for forbedringer. Og bittelitt anger for at jeg falt at trim-vogna siste ukene, ikke bare for vekta sin del, men fordi jeg kjenner i kroppen at den hadde hatt godt av å holde det vedlike.

 

Uansett, jeg har pakket med meg rockeringen og det blir plenty av muligheter dit jeg skal de neste 3 ukene til å stretche og trene styrke, i det minste. Og det står på programmet, faktisk. For å være snill med kroppen, rett og slett.

 

Og målet er uansett nådd: jeg veier IKKE 69 kg. Ikke 68 eller 67 heller. Men 66! :)

 

Ha en kjempeflott sommer, alle sammen, og takk for følget i denne omgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

7 dager!

 

Og er ganske sikker på at de siste 2,1 kg klarer jeg ikke å få bort til avreise, men må klare 1,2! Så jeg ser 82-tallet!! Men blir tungt... I dag gikk jeg på en liten smell, et glass hvitvin til middag som var PAI! Ikke eg som bestemte hva vi skulle ha i dg og heller ikke i morgen for da er det lassagne, men med squash da og ikke pasta i det minste :)

 

Bare å stå på skikkelig siste uka så kan mye skje, om ikke annet så vet jeg da at jeg har gjort mitt beste og kan ikke angre på det :D

 

Gleder meg ekstremt til ferien nå :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

5 dager!!!!

Er så glad for at jeg kom under 84 i går, gav meg motivasjon til en sunn lørdag :D Nede på 83,6 i dag og det gjør det mulig å nå målet som har blitt justert til å se 82-tallet, om jeg ikke kommer ned på 82 blank som jo i grunn var hovedmålet. Neste delmål er 79.9 kg, 19 august.

 

I dag er det nydelig vær, men ikke sett på gradestokken. Tror jeg skal legge meg ut å lese litt i boka mi :) Skal på besøk senere i dag, til en kollega som har besøk fra Cuba!! :D :D

 

4 juni: 87kg - 92 cm

14 juni: 85,9 kg

17 juni 84,9 kg

20 juni: 84,7 kg

23 juni: 85,1 kg

27 juni 84,3 kg - 89 cm

1 juli 84,9 kg (mensen)

4 juli 84,2 kg, så ned 100 gr fra forrige uke - 88 cm

9 juli 83,6kg

 

Første delmål 82 kg 14 juli

Totalt 9 juli: - 3,4 kg, igjen til delmål: 1,6 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

3 dager :blink:

Shit det går fort! Har hatt så mye å gjøre så har vært vanskelig å spise såpass lite som jeg hadde planlagt for å klare målet, så har ikke gått så bra. Fortsatt 83,6 i dag, og 3 dager til avreise.. Kan fremdeles skje noe da.. Har jo tross alt klart å begrense inntaket av den deilige lassagnen som står i kjøleskapet, paien som samboeren nå har spist opp og annet man har lyst på!

 

Selv om jeg ikke helt når målet til avreise så skal jeg fortsette på ferie og er glad for at jeg hvertfall har gått ned 3,4 kg :)

 

Hadde håpet å få svømt i går, men bassenget var opptatt før jeg selv skulle være bassengvakt... I dag er jeg opptatt før jeg skal være bassengvakt, men kan hende jeg får det til i morgen :D Satser på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

2 dager!!!!

 

Usikker på om jeg rekker å komme innom å registrere på fredag, i dag var vekta nede på 83,0 så 100 gr må jeg jo bare klare!! Selv om den stod "lenge", dvs mange dager fast på 83,6 før den datt ned i dag. Motivasjonen er på topp hverfall for nå er jeg sååååå nære på å klare å se 82tallet og har klart 4 kg ned før avreise!! :D

 

Fikk til å svømme 1000m i går selv om jeg var bassengvakt :D Vi var to stk så jeg hadde øyne med det store bassenget jeg svømte i, så bytta vi etterpå.

 

Driver å akker og det er ikke lett. Ønsker ikke å ha med så mye. Ønsker mest å ha med klær jeg kan gi bort (uten å angre så veldig på det når jeg kommer hjem.) Lyse klær for det er varmt nok fra før. Har flere kjoler, men gnissing mellom bena og gnagsår blir da et problem.. Har bare en sånn "undertøyshorts", en som går på nedsiden av der det gnisser... Ikke lett å finne shortser som passer, store nok over lår og rumpe uten at de går helt ned til knærne, eller enda lenger....

 

Jaja, det var dagens lille tur innom, skal nok komme innom i morgen hvertfall, så får vi se ang fredagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

83,0 i dag også!

 

4kg på 40 dager! Bra jobba det, nå skal jeg jobbe med å gå ned 100gram på de neste 3 ukene på ferie ????

 

Snakkes!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest PolarErMinVenn

Jeg er tilbake!

Men blir kanskje ikke noe aktivitet her inne?

 

Lager vel da en ny tråd tenker jeg :)

 

Gikk ned 100gr, men opp 900gr på ferie. Er igrunn greit fornøyd med at veta har vært så stabil på ferien!

 

Håpr der andre har hatt en bra ferie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...