Gå til innhold

Sommerprosjekt ble til vinterprosjekt, men vi gir oss ikke før vi er i mål. Nok er nok :)


Anbefalte innlegg

Man:   1330  Trim: NEI      Tirs: 1320   Trim: JA         Ons: 1350   kc    Trim: JA           Tors:         Trim:            Fre:      Trim:                Lør:       Trim:            Søn:       Trim:

Her er rapport for de tre første dagene denne uka. Jeg har holdt meg AKKURAT under kritisk grense, som er 1350 kcal for meg. Jeg har hatt to turer med rask gange på ca 35 minutter hver. Fint i det kalde, flotte vinterværet! :) Jeg er takknemlig for at vekta viser nedover. Jeg veiet inn på 67,1 forrige onsdag, men før helga så jeg 67,5 igjen. Så derfor har jeg i grunnen jobbet meg nedover et kg denne uka; - men det går jo litt opp og ned ;)

Nå er det jobben begynner for meg. Jeg har registrert i 10 dg og da bruker jeg å bli lei. Det har jeg ikke tenkt å bli denne gangen. Jeg har kjøpt meg ei bok på TIGER, den heter "I m Your personal Food and exercise diary" og kostet meg 30 kr! :) Der noterer jeg ned det jeg spiser og antall kcal, det passer meg mye bedre enn den registreringa på nett. Dagboka på nett bruker jeg bare til noen matvarer, ifht å finne kcal. Det meste er jo ellers greit å finne kcal på på egen hånd.  Så da er det bare å bruke denne boka utover mars og april, jeg tror ikke jeg er i mål til påske, men jeg er i mål med å ha STARTET og jeg akter ikke å gi meg. Nå VIL jeg bare ha tilbake den gode følelsen av å være slank og fresh! - og gå sommeren friskt i møte!

Kjekt å høre fra dere andre. Sekstito, du imponerer!!! :) SÅ herlig at det ble en kg ned. Ja, nå må vi bare holde koken! Flott at du, Tjorven, også er på sporet igjen. Ja, det er helt sant, det du skriver, utrolig viktig, det med TANKENS KRAFT! Bijou, veldig fornuftig det du skriver her ifht nedgang. Det viktige er å ha kommet seg på sporet. Så får man ta det litt i sitt eget tempo. Selv kjente jeg bare at jeg måtte ha en RESTART, og BEGYNNE! Ja, SÅ enig i det du skriver med vekta rundt 66/65, der bruker jeg også å ha en STANS!! Vekta jeg er på nå, er den tilbakevennende for meg. Så jeg bare HÅÅÅÅPER jeg klarer å lirke meg forbi ;)

10.01.18: 68,5 kg

17.01.18: 67,3 kg (ned 1,2 kg fra forrige uke)

24.01.18 67,5 (opp 0,2 kg fra forrige uke)

02.02.18 66,8 kg (ned 0,8 kg fra forrige uke)

Ekstraveiing mandag, 05.02.: 66,8 kg

07.02.18 På utenlandsreise

14.02.18 Valentinsdagen: Her bør jeg ha kommet meg ned på 65-tallet, gjerne under. Neida! 67,3 kg

21.02.18 67,5 kg (+ 0,7 kg siden sist veiing)

28.02.18 67,1 (- 0,4 kg siden sist veiing; har skjerpet meg fra og med mandag denne uka. Så nå må det bare gå EN VEI - nedover!!)

07.03.18 66,5 kg (- 0,6)

14.03.18

21.03.18

28.03.18 Onsdag i påskeuka: Her skal jeg være i mål: Under 64 kg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i startgropa nå tror jeg, alle mann, dvs kvinner, og det på selveste kvinnedagen. 

Vi har gått ned litt, og vi har Bestemt oss for å ta tak! Samme om det går fort eller sakte, så vil vi se våren i møte med færre kilo!

Jeg synes dere er tøffe som setter opp datoer med mål, det tør jeg ikke...

Denne uka prøver jeg å holde vekten...og registrerer hver smitt og smule. Det er også bra å se hvor mye man kan innta uten å gå opp!

Bruker registrering her. Hvalkjøtt er kanskje med spekk? Og laks er nok også litt varierende mht del av fisken?

Idag har jeg laget skikkelig tomatsuppe etter GR oppskrift, den er veldig god og mettende!

Ellers må jeg sørge for å ha timeplanen full, tatt på meg en del ekstra jobb bla, og går flere turer ut med hunden, selv om en går stiv som en stokk på all denne holka, selv m brodder.

Kan iallefall ikke ha tid til å kjede snoke...

Idag har det blitt en time på senteret, en time trening hos fysioterapeut, og flere turer m hund. 

Nå skal jeg ned og se om det er plass til ei dame til på 6 takt svingen.....

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

LiveLife - Flott nedgang du har hatt, også. 500 g og oppover er veldig bra og fin nedgang.
Fint du har funnet din måte å føre kcal på. Godt å ha litt oversikt :)
Ja, tenkt å komme under 66 kg. Her er det, også, 66 kg og så går det opp, igjen...
Alltid godt å føle at en har kommet i gang. Flink er du. 

Sekstito - og du er like aktiv og sprek. Dumt dere har fått holke, men det går vel mot vår og med all snøen, varmen om dagen og kulda om natta, må det vel bli litt holke. Men gå forsiktig og ta det med ro :)

Jeg har vært flink denne uka og først alt jeg har spist til i går. 
Snittet er litt over 1400 kcal
I dag og resten av uka fører jeg nok ikke noe. Men skal sjekke vekta i morgen tidlig.
Var nede på 68,9 i går...
Men mandag er jeg på vekta i "syden" så får se hva den viser... 
Men virker som den er ganske lik denne her.  Var på samme vekt forrige fredag, her, som tirsdag der nede :)

Merker at jeg blir litt rastløs når jeg ikke får ført opp det jeg spiser... vil jo ned disse kiloene. 
Påska er jo her om et par uker... så klarer nok ikke så mye ned til da, men innen utgangen av mai, håper jeg :)
Men vet hvor vanskelig det er etter 66 kg så... Ja, så var det den tankens kraft da :) Selvsagt skal jeg klare å gå ned videre :)
Dette skal jeg klare, nå er jeg i gang :)

God helg til dere og ta fornuftige valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også med på den med Tankens Kraft. Kan gjøre undere!

Ellers er det ikke så dumt å bli bedt med en kjekk kar på dans neste lørdag....Da blir man som ungdom igjen, og tankens kraft blir veldig levende...

Står på samme vekt ennå, spiser ca 2000 kal P dag, denne uka, kanskje litt mer. Da vet jeg at det er en liten pekepinn om det å holde vekten. 

Fra mandag blir det ned på 13-1400 igjen....Kanskje en fastedag også. Burde egentlig ha innført det ukentlig. 

Tror det er slik jeg må ha det. Variasjon. Ellers har en lett for å gå lei....

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bijou 2

Hei dere! Så pep stemning! :) Herlig!

Jau, her gikk uka bra, selv om jeg ramlet av kaloritellingen (på nett) på dag 3. Sukk! Synes det er så vanskelig, altså. Særlig i en stresset hverdag. Men skal prøve igjen fra mandag av. Jeg får tenke slik på det, at det er bedre å registrere 2-3 dager i uka, enn ingen i det hele tatt! ;)

Uansett, startet uka på 70,2 kg og klokket inn på 69,7 på fredag. Er fornøyd med det! Det ble 1 joggetur og 2 økter med rockering og styrke. Rockeringen var tydeligvis lenge siden... Au! Må få herdet sideflesket igjen. Og skal jogge igjen imorgen, søndag. Da er jeg i mål, trimmessig.

Cluet for helgene, hvor jeg jo unner meg litt ekstra, er å ikke gå opp igjen så mye at jeg må bruke mesteparten av den etterfølgende uka til og ta de av igjen + ny ekstra nedgang. Det blir fort stess. Men må bare prøve å finne en løsning på den gode balansegangen, mellom helgekos og det å ikke ta helt av. Jeg er jo utrolig glad i både snop og vin, så å gå cold turkey er IKKE et alternativ. Heller lære seg balansegangen da. Som jo også er måten å leve på, når man omsider kommer i mål.

Fortsatt god helg, folkens!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man:   1330  Trim: NEI      Tirs: 1320   Trim: JA         Ons: 1350   kc    Trim: JA           Tors: 1460 Trim: JA              Fre:  1590    Trim: NEI                Lør:  1395     Trim: JA            Søn:       Trim:

Bare meg som er innom sent en lørdag kveld for å legge inn kcal for de siste tre dagene. Huff. jeg MÅ ikke ligge såå høyt!! Men dere, uansett så snikveiet jeg meg i dag, og jeg så 65tallet med et NØDskrik. Det har jeg ikke sett siden i fjor sommer. Så nå er det bare å HOLDE motivasjonen oppe!! Og det har motivert meg til å innta under 1400 kc på en lørdag. Det er jeg stolt av. Men jeg måler sånn ca, så det kan jo være at det er bittelitt mer. Jeg spiste altfor mye i går, det hadde med at jeg hadde en hektisk dag på jobb som også innebar å gå ut og spise... Da er det ikke enkelt å holde seg på 1300 tallet. Så det ble en god del ekstra. Men derfor var det SÅ deilig med den gode veiinga i dag tidlig. Målet mitt for onsdag er å veie inn på 65-tallet, gjerne midt på. Da har jeg klart en kg ned. Så får vi se hva vekta viser. Jeg skriver nok innpå her på tirsdag igjen eller sånn. Kjekt at dere andre også har skrevet nå i helga. Jeg må bare være litt kjapp nå, men sier bare HEIA OSS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag morgen, start på ny mager uke. Skal ta en fastedag imorgen, det går veldig greit.

Vekta sto på 65.5 idag, litt opp igjen. Men tar det rolig, tenker det er kroppens måte å tviholde på det den har.

Det er,som jeg ser dere også har erfart, den vekta man har ligget på det aller meste av  livet som kroppen ikke vil gi slipp på.

ca 65 kg.

Det kritiske punkt, som en virkelig må vise hvem som er sjefen, hvis en skal beseire det. Og komme under!

og det vil vi! 

Ser ut til at vi begynner å komme i kamphumør hele gjengen her nå!

Leste et stykke om EGG på FB idag. Det er da utrolig hvor mange fine nærings stoffer det er i dem! Før var det jo skremsel om høy kolesterol om en spiste egg. Nå er de frikjent.

Egg er kjempegodt, i mange variasjoner, skal bruke mer av det, en blir veldig mett av det også. Bor ganske nær en gård hvor en kan kjøpe helt  nyklekka, bare gå og hente, legge penger i en boks. Herlig.

Har hengt opp en kjole jeg skal bruke til fredag. Den er ikke trang, men om litt av bilring nr 2 minsker et par cm, ville ikke det gjort noe..

Så må en jo flire, for det er ikke et menneske som kommer til å notere seg det!

Men jeg gjør det!

Lykke til med ukesoppdraget!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Bijøu - Ja, 2-3 dagers føring er bedre enn ingen og da får en en oversikt over hvor mye det er en spise. 
Fin nedgang her du hatt, også.
Flink du er til å trene.
Ja, til sommeren skal jeg prøve rockeringen, igjen, også, godt du minnet meg på den. Blir nok gul og blå i starten :)
Alt med måte er tingen. Kan ikke for alltid kutte ut det en liker. Men bare litt en gang i blant. 
Spent på helga di :)

LiveLIfe - Du verden å jevnt du spiser hver dag.  
Kursene jeg har gått på har det vært veldig variert inntak for da skjønner ikke kroppen noe og kvitter seg med fettet. 
Så de 1500 var nok fornuftige for å få ned litt.
Gåturer på rundt 30 min er flott.
65  kg er jo flott :) Gratulere med nytt tall - på lenge :)
Helga di startet veldig bra :)

Sekstito -  Så spennende med dans neste lørdag med en kjekk kar :) Ja, kan bli som ungdom igjen da :) 
Ja, leste dem om egg og jeg bruker å ha ett egg til frokost, nesten hver dag. 
Ja, viktig å føle seg vel. 

Da jeg var hjemme nå, så var det flere jeg ikke hadde sett siden i sommer, som spurte om jeg hadde gått ned mye siden i sommer. 
Det var jo egentlig bare 4 kg, men de var vel synlige da :)

Veide meg lørdag og vekta viste 68,1 kg. søndag var den oppe i 68,8 kg.
Men i dag, mandag, viste den her nede. 69 kg. 
Fredag, lørdag og søndag førte jeg ikke opp kcal, for var bedt bort på flere steder, så ble både pizza og kaker og poteter stekt i olje +++ enda mer usunt.
Søndag fikk jeg 10 timer i fly, så da ble det flymat, kvikklunsj og chips.
Så stemmer nok med en kilo opp. Godt det ikke var mer.

I dag har det blitt knekkebrød til frokost og lunsj.
Middag ble masse grønnsaker og 135 g kyllingfile. 
Drukket masse vann, for å få magen i orden.
Gått litt, også, så fått 9000 skritt, 1 times tur, så veldig fornøyd med denne dagen :) 

Flott tirsdag til dere og god uke til vi skrives :)



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg har ligget strekk ut med sykdom siden sist, pluss vært vekkreist, derfor har det vært stille fra meg! Jeg gikk på vekta idag for første gang på evigheter, og den viste 70,2. Jeg har gått ned ca 2,5 kg på å være syk :P Fikk trent noe før jeg ble syk da, så tror og håper ikke det kun er vann og muskler som er long gone! Var på hard styrketrening igår, gikk en rolig tur i dag, og skal på hard styrketrening igjen imorgen. Jeg synes ikke dørstokkmila er verst, men det å ikke overspise/smugspise.. Det går fort inn litt ekstra av skjulte kalorier; rester fra lille på 1 år, noe mens jeg lager middag.. noe mens jeg rydder vekk middag...:lol: 

Registrerer dere hva dere spiser nå alle sammen?

Seksito: Hva slags knekkebrød spiste du på knekkebrøddietten? Det er jo så mange forskjelige typer, og ulikt innhold osv osv. For meg er også det kritiske punkt 65 kg ca, dog må jeg komme meg dit fra 70 kg først .. Hvis ikke 70 kg er det nye kritiske punktet :mellow:

Bijou 2: Åh jeg vet AKKURAT hva du mener med å ta "inn igjen" det forspiste fra helgene.. Hvorfor skal det være så vanskelig? Det er vitterlig best (men ikke enklest) med litt av alt, men ikke for mye.. 

Livelife: Gratulerer med 65 kg! Man ser det hjelper å registrere ja, og trimme selvsagt. Jeg har pulsklokke med skritteller, kanskje jeg burde ta den på igjen.. 

Tjorven45: Går du litt etter lavkarboprinsippet? Ser ut som du spiser ganse jevnt du også, det er jo mye lettere å holde orden da. Jeg løper etter lille hele dagen, og i tåka glemmer jeg noen ganger om jeg egentlig har spist, og/eller jeg utsetter det fordi jeg ikke har tid der og da, og så blir jeg jo kjempesulten når jeg plutselig kommer på det.. 

Håper jeg ikke har glemt noen nå! Vi går bare henge i stroppen og jobbe videre!! Vil se 69 tallet snart.. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da en hestekur du har vært gjennom, Snegla! Minus 2.5 kg ! Om litt kommer på igjen, så har du nok en god minus likevel.

Her går det runder med skikkelig influensa, folk blir så dårlige at de ikke greier å spise, knapt få i seg drikke. Og det varer lenge! 

Knekkebrødet er det vanlige rug til Wasa. Jeg synes det er det beste.

Men jeg orker ikke ta lange perioder med den kuren. Kan være tre, fire dager, så blir en lei. Veldig grei da, å følge.

Igår hadde jeg " fastedag" dvs det ble nok ca 500 kalorier. Kokte tomatsuppe, av løk, tomat, masse krydder, hønsebuljong, 2 ss drømmelett, den nye rømmen. Moser. Det blir så godt, og blir faktisk ikke sulten.

Men det å registrere, er helt nødvendig. Ellers er det utrolig lett å smette både ting og tang i munnen, det er da så lite....

Også kan det velte hele lasset...

Idag våkna jeg opp med sår hals...jeg jobba en del ekstravakter nå, pga den influensaen som går nå, så trengs det mye folk. 

Håper inderlig det ikke er smitte. Har drukket masse glovarm og kruttsterk ingefærte med honning, det har funka bra før. 

Kanskje en slipper unna.

Vi venter og venter på våren. Er så gørra lei av brodder og gå med stive bein!

Den må da snart komme?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søn: 1542 Trim: JA SKUFFET over meg selv. Jeg klarte ikke å stå i mot en nystekt bolle på kvelden, og dermed så veltet jeg "hele lasset". Jaja, men sånn er det bare. Glad for at jeg stpopet på en bolle ;)

Man:  1320   Trim:  JA         Tirs: 1300   Trim:  JA    Ons: ca 1500     Trim: JA        Tors: Trim:               Fre:     Trim:            Lør:      Trim:          Søn:       Trim:

Her var jeg igjen! Jeg hadde en gledelig opplevelse på vekta grytidlig i går morges... 65,6 kg. FANTASTISK følelse! Så og si en kg ned den siste uka. Det er det jeg vet som skjer; når jeg registrere så slutter jeg å unne meg den ene småtingen etter den andre, fordi jeg må stå til regnskap. Og når jeg først har kommet inni det, så går det i grunnen greit ;) Samtidig så ser dere at noen dager blir det mer enn på 1300 tallet med kcal. Sånn som søndag da jeg falt for fristelsen av nystekte boller. Og i går, da jeg var på reise det meste av dagen. Det var dessuten vanskelig å måle eksakt kcal da, så det blir bare sånn ca. Men i dag er jeg tilbake på 1300 tallet igjen. Det viktige er å ikke la det skli ut, når man først har latt det skli ut litt en dag.

Jeg kjøpte en bok der jeg noterer hva jeg spiser. Jeg får hetta av den elektroniske registreringa på GR, det passer sikkert for andre, men ikke for meg. Rart, for ellers liker jeg å gjøre ting digitalt. Men den boka jeg kjøpte på TIGER, den funker bare så greit. Der legger jeg inn dag for dag, skriftlig. Det er veldig tydelig og konkret for meg. Så det funker! Og så gjør jeg det sånn ca. Men jeg tror ikke jeg er så ille å beregne, siden vekta går nedover.

Jeg holder motet oppe, og jeg skal se 64 tallet når jeg veier meg neste uke! Det er mitt soleklare mål, og det skal jeg klare. I dag gleder jeg meg over at jeg er 3 kg lettere nå enn for 2 mnd tilbake, i januar :) Men jeg er ikke i mål. Og jeg vet også for en hard jobb det er å HOLDE SEG DER, når man først har kommet seg ned. Så her blir jeg utover våren, det er sikkert og visst.

Kjedelig med både influensa og andre utfordringer rundt omkring hos dere innpå tråden her. Men vi bare står på videre, der vi befinner oss :) Og jeg sier nok en gang HEIA OSS! :)

Vekta mi vinter og vår 2018:

10.01.18: 68,5 kg

17.01.18: 67,3 kg (ned 1,2 kg fra forrige uke)

24.01.18 67,5 (opp 0,2 kg fra forrige uke)

02.02.18 66,8 kg (ned 0,8 kg fra forrige uke)

Ekstraveiing mandag, 05.02.: 66,8 kg

07.02.18 På utenlandsreise

14.02.18 Valentinsdagen: Her bør jeg ha kommet meg ned på 65-tallet, gjerne under. Neida! 67,3 kg

21.02.18 67,5 kg (+ 0,7 kg siden sist veiing)

28.02.18 67,1 (- 0,4 kg siden sist veiing; har skjerpet meg fra og med mandag denne uka. Så nå må det bare gå EN VEI - nedover!!)

07.03.18 66,5 kg (- 0,6 kg)

14.03.18 65,6 kg (- 0,9 kg)

21.03.18

28.03.18 Onsdag i påskeuka: Her skal jeg være i mål: Under 64 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi for deg, LiveLife! 3 kg på 2 mnd er kjempeflott! Gratulerer!

Da er du nesten i mål! Heia for deg!

Er veldig inspirerende for oss andre også!

Må le litt av den bolla. Har vel skrevet før her om den uforglemmelige nybakte  fastelavensbolla jeg fikk på jobben for en del år siden.

Da var jeg i et opplegg, og skulle stå over. Men greide ikke!

Jeg tok EN, og den ble spist på Mindfullness måte, en og en liten bit, tygget og smakt med stor omhu...fy søren, hvor god den var! Tok laaang tid å få spist hele, mens kollegene spiste mange hver.

Har aldri glemt det!

Jeg venter til mandag med å veie meg nå. Da håper jeg på bra resultat! 

Heldigvis forsvant sår hals med ingefær og honning krutt! Men er litt slapp,så det er nok en liten kamp på gang....Skal også utenlands til uka, så ingen influensa må få innpass. 

Ønsker dere en god helg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Velkommen tilbake Snegla, godt du er i form, igjen 
og Gratulere så mye med flott nedgang :D

Sekstito - Godt du slapp unna influensa.
Ja, hjemmelaget suppe blir mektig og har lite kcal. 

LiveLife - Du er virkelig flink nå, og har virkelig knekt koden.
Gratulere med flott vektnedgang og du klarer virkelig ditt mål til påske, også :)

Å lese hvor flink dere er gir meg motivasjon til å skjerpe meg :)
Mandag og tirsdag førte jeg kcal og det ble mye. 
Over 2000 begge dagene.  
Er flink til rett før jeg skal legge meg, da putter jeg inn noe ekstra. 
Det er så dumt, for jeg er ikke sulten... bare lyst på noe og da blir det kakaosjokolade og litt peanøtter og det blir fort mange kcal. 
Ikke skrevet noe onsdag og torsdag, men i gang, igjen, i dag.
Men det er en veldig aktiv uke. 

Driver og vurderer om jeg skal ta en diett som går på riktig mat i forhold til Hormoner. 
Kanskje kiloene gir seg da og magemålet, for det er ikke bra... 

Ja, kjekt med klokke som viser både skritt og puls, kcal.
Rundt 13 000 skritt hver dag og 14.6 TP per i dag. 
Blitt mye dans og minst 30 min gange hver dag. 
Men vekta... den har gått opp 1 kg...
Kjenner hvordan kroppen fylles opp av væske...
Men det kan vel være at jeg er så mye mer aktiv enn jeg har vært på laaang tid :)
Blir da veldig sliten og får mer smerter og må ha litt mer energi inn, ja, mer smertelindrende, også.. 
Men håper vekta holder seg, i hvertfall.

God helg alle sammen :)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en halv kg ned denne uka. Tok sikte på en hel, men det ble for vanskelig. 

Kan det bli en halv framover, får en være mer enn fornøyd!

Imorgen blir det utenlandsreise, men skal være veldig obs på hva en velger å spise....

Er mer obs på å få hindra influensaen som en har pleid ganske nært på jobben, å få noe fotfeste hos meg...har fremdeles litt sår hals og hoste, men det holder seg der. Blir kruttsterk ingefærte hele dagen....

Spent på å høre fra  resten av gjengen utover i uka.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Da var uka i gang igjen, og nye muligheter ligger foran oss. Jeg veide det samme som ved sist måling, men depper ikke av den grunn. Jeg har kommet godt i gang med treningen igjen, trente styrke lørdag og igår gikk jeg 5-6 km før jeg hadde en 5 km økt på mølla. I kveld skal jeg gå en tur igjen, før det er styrke på tapetet igjen i morgen. 

 

Har nå lastet ned MyFitnessPal på mobilen for å lettere få en oversikt over hva jeg spiser også. Har noen andre prøvd den? Fordelen slik jeg ser det, er at man kan scanne den enkelte matvaren, så man slipper å bruke mye tid på å søke opp og finne riktig matvare hele tiden. Den har også en hurtigfunksjon hvor man kan lettere registrere tidligere måltider. Det savnet jeg på GR siden, feks kan man ikke registrerer gårsdagens lunch til dagens kveldsmat. Men, har bare brukt den en dag foreløpig, så får vi se hvor dette ender:P

 

Ønsker alle en fortsatt fin uke og en god kveld!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare oppdatere litt: Vekt 69,8. Hadde tydeligvis litt ekstra i kroppen igår :P Vet det kan fluktuere litt, men kjekt å se 60-something (i grenseland) om enn bare for en dag! :lol:

Kanskje det hjalp med den siste intervakøkta jeg hadde igår kveld. Gir iallfall motivasjon til å fortsette på en stø og sunn kurs videre. 

Ønsker alle en fin dag, vi snakkes!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går opp og ned her i livet... STØNN!!! Nå som jeg hadde funnet flyten....!!! Men så skulle vi altså reise bort fra fredag til søndag.. og jeg begynte så fint og førte "dagbok" hele fredag og halve lørdag, men så skar det seg.... :( OG jeg blir SÅ sur på meg selv. Ikke det at jeg har overspist, for det har jeg ikke gjort. Det er faktisk ikke noe problem for meg. Jeg har ikke problemer med å forsyne meg i moderate mengder både av brødmat og middag og dessert... men når det gjelder snop og sjokolade, der har dere mitt problem!!! 

Og når jeg ikke noterer, så unner jeg meg det lille ekstra, og det er det som er SÅ tåpelig. For da fyker antall kcal i været! Og jeg tenker: ÅH så deilig å slippe å tenke kcal hele tida... og så kommer jeg hjem søndag, og tenker å begynne på mandag.. Men så er det syke barn i hus igjen, og jeg finner alltid en unnskyldning til å la være å ta meg sammen!! Så nå er det blitt ONSDAG!! Og i dag er jeg endelig inn på sporet igjen med registrering. Men det irriterer meg noe så veldig. Og vekta - den er rett opp med nesten 1 kg når jeg slurver. Så denne uka som jeg drømte om å se 64tallet, og gå ned fra 65,6 forrige onsdag - å nei da, her går vi OPP nesten en kg i stedet!! JEG ER SÅ SUR PÅ MEG SELV!! :(:(

Men i motsetning til før så skal jeg ikke gi meg. Jeg er nå inne på sporet igjen, og der akter jeg å være. Og jeg ser at der må jeg være hele påska også - og sikkert hele april også. Men det får så være! NÅ SKAL JEG!!!! For jeg har det ikke noe kjekt når jeg gjør som jeg har gjort disse 3-4 dagene, visst har jeg kunnet unne meg en knekk sjokolade og to -eller for ikke å snakke om rader..., men den hyggen forsvinner da veldig fort når man går på vekta!!!!!  :( 

Man:  ikke notert kcal   Trim:  JA!      Tirs: ikke notert kcal   Trim:  NEI    Ons:  1340  Trim: JA           Tors:                    Trim:               Fre:     Trim:            Lør:      Trim:          Søn:       Trim:

Jaja, jeg lar målet mitt stå. Jeg hadde klart det, om jeg ikke hadde sklidd ut i helga og starten av denne uka. Men nå må jeg bruke frustrasjonen min over det, til å KJEMPE meg inn igjen på det gode sporet, og videre ned over. Målet mitt er å SE 64tallet om en uke. Det er et helt sprøtt mål, men jeg setter det for meg selv likevel! :) Og i dag kom mensen, så det kan jo være at den også har spilt en rolle.. Jeg hååååper det, for magen min var helt på trynet i går :(

Dere, nå har jeg skrevet at det ble trim i dag, så da må jeg skyndte meg ut og gå en tur, før nattemørket tar meg.

Gleder meg til å høre fra dere! Takk for oppmuntring.  Bra at vi kan motivere og inspirere hverandre. Så får dere også den ærlige varianten av meg - som dere ser, det går både opp og ned. Men sammen skal vi greie dette :)  Snegla, såååå herlig for deg å se 60tallet!! Det er bare å tviholde på det - og GLEDE SEG :) Sekstito, flott med en halvkilo ned. Det er jo kjempebra!!!!! Håper det går bra på utenlandsreisen, dersom du fortsatt er på farta. Tjorven, du er helt rå på trimpoeng. Det må jeg si er helt vanvittig bra av deg!! Håper du finner ut av det og lander på en "diett" som kan fungere for deg. Ikke alltid lett å finne ut av, dette her. Dere, vi hjelper hverandre. Jeg lover å være innpå her ca annenhver dag igjen. Jeg TRENGER det :)

Vekta mi vinter og vår 2018:

10.01.18: 68,5 kg

17.01.18: 67,3 kg (ned 1,2 kg fra forrige uke)

24.01.18 67,5 (opp 0,2 kg fra forrige uke)

02.02.18 66,8 kg (ned 0,8 kg fra forrige uke)

Ekstraveiing mandag, 05.02.: 66,8 kg

07.02.18 På utenlandsreise

14.02.18 Valentinsdagen: Her bør jeg ha kommet meg ned på 65-tallet, gjerne under. Neida! 67,3 kg

21.02.18 67,5 kg (+ 0,7 kg siden sist veiing)

28.02.18 67,1 (- 0,4 kg siden sist veiing; har skjerpet meg fra og med mandag denne uka. Så nå må det bare gå EN VEI - nedover!!)

07.03.18 66,5 kg (- 0,6 kg)

14.03.18 65,6 kg (- 0,9 kg)

21.03.18 66, 3 kg (+ 0,7 kg. IKKE GODKJENT!!!!!!)

28.03.18 Onsdag i påskeuka: Her skal jeg være i mål: Under 64 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bijou 2

LiveLife og dere andre; selv om det svinger litt for noen og enhver, synes jeg dere er kjempeflinke! Dere teller, trener og fokuserer. DET er det viktigste, på veien til målet.

Her er det alt annet enn telling, trening og fokus... :unsure: Visste jo, for en måneds tid siden, at ukene frem til påskeferien ville bli ekstra tøffe. Spesielt på jobb, med ymse prosjekter, men kombinert med travle (og til dels kompliserte) ting på hjemmefronten, synes jeg det har blitt litt vel i overkant. Men, pjuh... 2 arbeidsdager igjen, og så kan jeg ta en velfortjent påskeferie. 

Er mest innom her for å trekke pusten.

Så kommer jeg sterkere tilbake mot helga eller deromkring, for å rapportere vekta. Den gikk totalt bananas her, uten fokus. Men noe skyldtes PMS og mensen også, så jeg får se nærmere helga hvor pila stopper hen. Noe 69-tall er det neppe lenger. <_< Men jeg får bare ta det fra der det er.

Fortsatt god uke til dere andre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hå!

Nå nærmer det seg påskeferie med stormskritt dere! Jeg må virkelig prøve å unne meg så lite som mulig, men vi skal på besøk til besteforeldre, og der bugner det over med kaffe/kake-måltid flere ganger daglig... Når jeg begynner bli sulten på vanlig brødmat e.l., da er det søren meg kake på bordet igjen!:wacko: Jeg pleier å være flink å unngå denslags, mest fordi jeg ikke er så veldig glad i kake, men så er det noe med den sosiale biten når man sitter der og ikke forsyner seg i det hele tatt. Uansett må jeg straksens tenke ut en overlevelsesplan, og holde meg til den :lol:

 

Jeg har forøvrig vært flink med treninga denne uken, og fikk en tur på mølla idag også før ferien. Skal gå mye p ski, så jeg håper jeg ikke ser 70-something når jeg er tilbake! Har lite internett-tlgang den neste uken, så jeg vil bare ønske dere lykke til alle sammen!!

 

GOD PÅSKE! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det" rykk tilbake" heldigvis ikke helt til start, hvor nå det enn var en gang..

Men jomen en kilo opp på den turen...

Og nå står påsken for døra, ja, den har jo allerede begynt.

Håper at en kan holde seg stand- bye iallefall...

Blir mye jobb på meg, også mye sosialt. Vet hvordan det kan arte seg....

Etter påske blir det sikkert en bråstart på vår og sommer!

Men! Vi har ikke den store overvekta noen av oss. 

Vi greier dette før bikini sesongen allikevel! Når all denne snøen går, man kan ta på joggesko og legge ivei uten å være redd for å brekke lårhalsen, da tror jeg det løsner for alvor! Da kommer sola, og lysta på å møte sommeren i en slankere utgave!

Vi gir oss ikke!

God påske til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bijou 2

God påske, ja!

Det rakk jeg visst aldri å si, før vi reiste avgårde på hytta. Og idag var vi hjemme igjen. Hatt noen strålende dager, med BARE sol og knallblå himmel, hver eneste dag. Så himla deilig! :D

Vi er ingen skientusiaster, enda snøen lå metertykk, men koste oss med litt snømåking, ishakking og ellers slaraffenliv i solveggen. Og naturligvis god mat, god vin, peiskos om kveldene og brettspill. Fikk endelig pustet ut, og sovet ut, etter en travel vårvinter på jobb. Det trengte jeg. 

Veide meg fredagen rett før ferien og den viste ikke overraskende 70-tallet. Påskeferien ble nok heller ikke av den mest aktive, totalt sett, så tipper på samme vekt nå (eller enda mer, etter all kosen). Derfor venter jeg klokelig med å veie meg igjen før førstkommende fredag. Ho ho...

Har ikke trent på det jeg kan huske, og kroppen skriker etter det. Aldri følte meg så dvask som nå. Usj! Men har 1 feriedag igjen, er ganske så uthvilt og skal prøve å mobilisere viljestyrke nok til å komme meg over dørstokkmila og ta en joggetur imorgen. Nå er jo fortauene og veiene smeltet her hjemme, til og med. Isen er borte!

Fortsatt god siste-rest av påske til dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da var jeg tilbake igjen, og neeesten back on track (med et lite glass rødt i hånda, men hadde ikke en skvett en gang i påsken..)!

Har ikke vært på vekta enda, men tror den er noenlunde som den var før påske. Har vært flink med maten, klarte for det meste å unngå kaker og godteri faktisk, samt ikke drukket noe brus eller alkohol. Fikk gått en del på ski, samt et par turer på mølla. Nå er jeg forkjøla IGJEN, men håper den gir seg snart :angry:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært flink i påska, Snegla!

Jeg har veldig dårlig viljestyrke i disse ferie/ høytider....og det synes på vekta...

Kanskje fordi en ser at livet går så fort, særlig når en kommer oppi åra, så tenker jeg at en må ta med seg den kosen som hører til disse tradisjons perioder. Det er jo så mange hverdager innimellom som en kan stramme inn....

Sikkert en dårlig unnskyldning, fordi man kan ta mindre porsjoner, av alt, uten å forsake.

Det ble opp her og ja, og som deg Bijou, venter jeg litt med å få det ned på papiret...

Nå har det gått så mye opp og ned, at jeg har mista kontrollen, så en får begynne å registrere helt på nytt ståsted.

På mandag..hehe.

Her er det like mye snø, kaldt på netter, og selv om veiene er bare, så er de så fulle av all den grusen som er strødd i løpet av vinteren, at det er like glatt. Farlig!

Men vi kan gå på skaraen!

Idag ble det to timers tur i skogen, med tre lykkelige hunder, det er stas! Blir full av endorfiner!

Først en time på senteret med spinning og styrke.

Det ble 896!kalorier brukt og 4.5 trimpoeng!

Føles veldig bra. 

Kjøleskapet er rydda for all påskemat, og snopet er spist opp. En er faktisk veldig glad for det, og helt klar for å gå på den smale sti framover....

Vi får legge oss i selen nå damer....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg her igjen da :) Jeg bare droppet ut før påske - det var SÅ hektisk på jobb, og når vi endelig fikk ferie så skulle vi reise bort. Men jeg vil ikke si jeg har droppet helt ut likevel. Jeg har ikke TELT kalorier, men jeg har TENKT. Og jeg er faktisk 200 gram lettere NÅ enn på siste veiing før påske. Nå er det likevel ingen grunn  til å rope hurra! For jeg skulle jo være under 64 til påske, eller i alle fall SE 64tallet. Men det måtte jeg se langt etter. Men nå er vi i APRIL måned, og dette blir en måned full av FOKUS før mai setter inn med alle sine utfordringer av maikaker og mai-is :) Jeg skal i konf. siste helg i april, og da er faktisk målet mitt å ha strammet inn, slik at jeg har kommet meg ned ytterligere 2 kg. Det er fullt mulig viss jeg bare holder fokus. Jeg har ikke komt i gang med kcal-telling før i dag. Men nå er jeg KLAR!

Jeg bør ligge på 1300 tallet hva kcal angår. Samt at jeg bør få inn min daglige rutine på en kjapp gåtur på 30-40 min. Jeg har ikke klart å spa fram motivasjon til å styrketrening og spinning i det siste... så jeg må bare la det ligge litt. Håper snart sesongen med fjellturer kan komme i gang igjen. Men nå kom den forbaska snøen tilbake her. SÅ kjedelig :(

Kjekt at dere alle nå er innom her igjen - etter litt pause i påska. Nå går vi mot lysere tider, og jeg er sikker på vi skal greie å få av oss noen "pyntekilo" - slik at vi føler oss enda bedre når sommeren er her igjen. Jeg heier på oss!!! :) Så kommer jeg til å være innom her annenhver dag og melde antall kcal. Jeg er bare nødt til det. Målet mitt fram mot neste veiing er ca 1 kg ned. Det bruker å gå kjapt i starten når jeg strammer inn. Så det hååååper jeg denne gangen også. Men jeg befinner meg nå på det tallet der vekta STÅR STILLE, vanligvis. Så det krever hard jobbing.

ONS: Kcal    Trim             TORS: Kcal     Trim                  FRE: Kcal             Trim                          LØR: Kcal            Trim                                SØN: Kcal              Trim

Vekta mi vinter og vår 2018:

10.01.18: 68,5 kg

17.01.18: 67,3 kg (ned 1,2 kg fra forrige uke)

24.01.18 67,5 (opp 0,2 kg fra forrige uke)

02.02.18 66,8 kg (ned 0,8 kg fra forrige uke)

Ekstraveiing mandag, 05.02.: 66,8 kg

07.02.18 På utenlandsreise

14.02.18 Valentinsdagen: Her bør jeg ha kommet meg ned på 65-tallet, gjerne under. Neida! 67,3 kg

21.02.18 67,5 kg (+ 0,7 kg siden sist veiing)

28.02.18 67,1 (- 0,4 kg siden sist veiing; har skjerpet meg fra og med mandag denne uka. Så nå må det bare gå EN VEI - nedover!!)

07.03.18 66,5 kg (- 0,6 kg)

14.03.18 65,6 kg (- 0,9 kg)

21.03.18 66, 3 kg (+ 0,7 kg. IKKE GODKJENT!!!!!!)

PAUSE FRA VEIING I PÅSKA

04.04.18  66,1 kg (- 0,2 kg siden sist, totalt ned 2,4 kg siden 10.1.)

11.04.18

18.04.18

25.04.18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare greier? Man kan fylle ut på dagbok, med registrering, men om en skal skrive her, må en logge inn en gang til...?

Altså, er godt igang med å registrere. Og lese gamle bøker om vekt nedgang, gjør alltid det.

Ved siden av kurs hos GR, er det et annet kurs som jeg hadde veldig god nytte av.

60 dagers fokus, her på trenings senteret. To av instruktørene la opp for oss som trengte å ta av litt. Masse trening, både på senteret og ute, matlagning hjemme hos dem, gjennomgang i en sånn maskin som viser mange verdier i kroppen din.

Det funka! Gikk ned ca 8 kg. Og det var virkelig Fokus! I flokk!

Fikk hefter med mange gode råd. Dem leser jeg nå. Får motivasjon.

Men jeg har ikke veid meg ennå.... Bàre kjenner på buksene at påska har lagt igjen noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...