Gå til innhold

Sommerprosjekt ble til vinterprosjekt, men vi gir oss ikke før vi er i mål. Nok er nok :)


Anbefalte innlegg

Hei hei damer :)

Godt å se dere fortsatt er i gang, selv om det går opp og ned og opp, igjen. 
Flinke er dere. og glad for at dere holder liv i dette forumet :) 

Sekstito - du kommer med mange gode innspill og er jo så flink til å trene. 

Snegla - Flink du som har klart å holde deg under 70 kg og med sykling på jobben , 15 km er langt da,  går nok vekta ned.

Men vi må alle huske at det er gram i trening men kilo i mat :)

Bojou - Lykke til med ryggen.

liveLIfe - du klarer deg bra, selv om du ikke fører maten :)

Jeg kom hjem til Norge med lungebetennelse, vann i mellomøret, halsbetennelse og øyebetennelse og dermed veldig høy senkning - selvsagt. 
Klarte ikke kvitte meg med dette mens jeg var hjemme. Hadde ikke lyst til å dra ned, igjen, men nå er jeg har nede og blir til 7. juni.

Vekta har jeg ikke lyst til å snakke om i det hele tatt.
Mistet helt fokus da jeg var hjemme. Syntes nok litt synd på meg selv, også. 
Jeg som aldri spiser kake og nå ble det marsipankake og napolionskake og annet godteri. Dette er jo ikke meg...

Dro igjen med ei vekt som viste 70,4 kg.
Etter 2 dager her nede og puff - 72 kg i dag. 
Er det noe rart at jeg bare har lyst til å krabbe under dyna og bli der... 
Begynner så fint å skrive, men ettersom alt bare sklir ut gidder jeg ikke føre på mer.
Til høsten skal jeg ikke end før til November, så håper jeg får med meg et GR kurs da - trenger hjelp og et sted jeg kan gå og veie meg og snakke med andre som skal ned i vekt. 

Struktur og viljestyrken min er vist blitt borte etter jul. 
Men skal prøve å følge opp mer her ute nå.
Uff, dette ble en skikkelig sutrre innlegg, vi som skulle backe hverandre opp...
Kommet litt i gang i da og skrevet alt. Nesten 1700 kcal og stappmett :)

Flott torsdag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven!

Det er lov å klage litt innimellom!

Og vet jo veldig godt hvor kjipt det er når det bygger seg opp for mye, og motivasjonen forsvinner...

Ting Tar Tid, og noen ganger må en bare ta tiden til hjelp.

Du har bestemt deg for å begynne på et mer håndfast opplegg, kurs hos GR, og det er sikkert lurt når en kjører seg litt fast.

Har gjort det selv.

Men håper du er innom her likevel, kanskje motivasjonen kommer flyvende en vakker dag...

Tror mitt stå- på opplegg nå kommer av at det er så mye som skjer framover, spennende ting som en ser fram til, og jeg VIL tilbake til der en kan  bruke garderoben sin igjen, uten at det skal sitte som pølseskinn...

Men det holder hardt iblant....

God uke til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Takk skal du ha, Sekstito.
Er ikke i Norge før i juni, så blir ikke noe kurs før til høsten, vist jeg har råd da.

Men tenkte jeg skulle gjøre som deg, Sekstito og ta meg en tur og prøve klær...
Men først finne en shorts som jeg fikk på meg, her hjemme. Det var ikke det letteste...
Men fikk på en selv om det tøyt ut over... og en stor singlet utenpå...
Gikk en liten omvei ned på senteret.
Inn på Mango... 
De speilene er ikke snille... men med bukse i str. 42, så sier det at det ikke var noe galt med speilet...

1600 kcal i går og 1500 i dag, så er jeg litt i siget. 
Vekta viste 72,7 kg i dag. Dette går jo ikke an.
Kroppen er full av vann.
Klart å holde meg unna lakris i dag, men noen karameller er det blitt. 
Men fører det på. Alt inn i munn blir skrevet. 
Ut å spise to dager nå, men skal prøve å spise mindre her hjemme da.
Mitt problem er egentlig på kvelden. Selv om jeg er mett "må" jeg ha noe å tygge på.
Så vannmelon og gulrøtter i kveld. 
har med kålrot fra Norge.
Bondens marked på søndag og de har herlige knutekåler nå :)

Flott fredag og god helg til dere alle :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et MUST for meg om en skal få fart i sakene, å skrive ned hver eneste ting man spiser/drikker.

Det tar litt tid, og er ikke lystbetont, men helt nødvendig.

Og de dagene man greier å holde seg på matta, får man en god mestrings følelse!

Kveldene er verst for meg og, Tjorven...Da en skal slappe av litt etter dagen.

Har begynt å ta en ekstra tur i nabolaget med hunden på kvelden. Eller en sykkeltur. Og spiser et knekkebrød med Magerost og masse agurk, salat, paprika osv på. 

Har ei fin glassmugge med vann i kjøleskapet, med sitron, agurk eller andre gode smaker. Det ser fint ut, og er godt, viktig begge deler. 

Begynt å ha et strikketøy for hånden og, noe å gripe til når en vil snoke i skuffer. Ikke noe store greier, kan være lapper til teppe, med fine farver.

Tenker at alle sånne små ting monner, og det gjør det faktisk også. For meg iallefall.

De små tomatene er også fine munnfuller,  sammen med noen kvaster frisk persille, kanskje og en liten bit hvitløk....

også er det fryktelig sunt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Sekstito 
Ja, det er nok nødvendig for meg, også, å skrive ned alt, veie maten,  også.

Ja, de gangene jeg har gått ned masse i vekt har jeg strikket mye, også :) Men nå her jeg skuldrer som ikke vil være med på det lengre. 
Men kanskje jeg skal begynne å strikke mindre ting, igjen. Hals, pulsvarmere ol...
Men har sett på en strikkejumper med korte ermer og masse hull, som jeg virkelig har lyst på :)

Klart meg fint disse to siste dagene, gått en times tur, også. 
Så får vise hva vekta viser på mandag.
Registrerte gårsdagens vekt som var 72,7 kg - i dag viste den 72,1 kg :D

Vært ute å spist i dag, så da blir det bare sånn ca kcal. 
Klarte ikke spise alt så resten fikk jeg med meg hjem :)
Men ut å spise i morgen, også...

Jeg har brukt å drikke veldig kaldt vann, med masse isbiter i og får et sug, som om jeg skulle være sulten, så nå skal jeg prøve å drikke vann uten is, da blir det varmere for å se om det hjelper på suget.
Vist jeg klarer å drikke det da, for da blir det ganske varmt etter hvert, her nede.

God helg til dere alle og så håper jeg vi får til fornuftige valg.
Sekstito har gitt oss noen gode forslag, så nå er tomatene i hus her.
Gulrøtter er skrelt og ligger å venter, så når jeg åpner kjøleskapdøra roper de på meg.
Litt vannmelon nå og så får jeg se, bruker å bli ganske mett av vannmelon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Surrehuet her... Akkurat når jeg trodde det skulle bli litt mer levelig på jobb (og hjemme), så fortsetter bare karusellen. Stadig ett eller annet som dukker opp, som stjeler all oppmerksomhet og energi. Eller er det bare jeg som er blitt dårligere med å holde fokus med alderen...? :unsure:

Uansett, ikke mye trening om dagen. Men merkelig nok blitt flinkere med kostholdet. Kuttet ned på trøstemat i hverdagen, slik jeg fort kan ty til når ting føles stressete. Men rett og slett ikke husket på det, eller hatt tid. Tatt en kopp te istedet og stupt i seng. Tror rett og slett jeg har kommet meg av det verste, konstante, sukkersuget. 

Ligget rundt midten av 69-tallet flere dager nå. 69,6 på veiedag i går. Som jeg jo er superfornøyd med, etter en laaaaang vår på 70-71.

Jobber med å få til en joggetur igjen. Håper jeg får energi og ræva i gir til det nå i helga.

Fortsatt god helg til alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Bijou - Ja, godt å se 60 tallet, igjen :) Over 70 er ikke moro :( 

Sekstito - Ja, disse kiloene, men ned 0,5 kg er flott :)
For meg hadde det vært en drøm å ligge på 66 kg, da hadde jeg nådd mitt mål til 17 mai.

På vekta i dag og den viste 71,8 kg - 900 gram ned siden onsdag.
Magemål 1,5 cm opp siden sist måling og det er en stund siden.
Men tilsammen hadde jeg gått ned 0,5 cm.
Så der jeg ikke behøver å gå ned har jeg gått ned, mens magen er som en ballong, ser ut som jeg er gravid i 8 måned... den er helt oppblåst...

Men vekta er på rett vei, så nå er det bare å stå på.
Kommet bort fra søtbehover, så nå går det nok bedre.
Ordnet gulrøtter og knutekål i kaldt vann, så jeg har noe å knaske på. 

Til slutt fikk jeg 1585 kcal i snitt om dagen.
7500 skritt (Ikke helt riktig, for har bare ført på 4 dager) og 
6,5 TP

Kroppen er fryktelig vond, så jeg får ta det med maten og ikke tenke så mye på trening.

God kveld og flott tirsdag og 1.mai :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi strever og står i , alle mann..dvs kvinner!

Ned 900 gr er flott, Tjorven! Og at søtbehovet er mindre er herlig.

Det står jo på maten. Fysisk aktivitet er veldig bra for så mange ting, men for vektnedgang er det i 2 rekke.

Det er det vi putter i munnen som teller mest.

I morgen er det 1 mai, og her blir det turdag, med koselig følge, og god mat, som består av godt kjøtt med masse ovnsbakte grønnsaker,  det har jeg blitt veldig glad i.

En god dag ønsker jeg dere!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Takk skal du ha, Sekstito :)

Fornøyd med uke hittentil.
Snitt på litt over 1300 kcal inn.
I dag fikk jeg jammen meg gått en tur, også :)
Imorgen blir det, også, en liten tur. 

I dag lagde jeg suppe med masse grønnsaker og kraft ut av bladene på brokoli og blomkål,
Det ble veldig godt og mektig.
Så har masse igjen til i morgen. 
I kveld har jeg laget meg litt knutekål, reddiker og blomkål til snokemat :)
Reddikene her nede nå er helt herlige, og det er knutekålen, også. 
Skjært opp litt vannmelon til dessert i kveld.
Ja, dette blir en fin og god kveld :)

God kveld til dere, også.
Og flott torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, Tjorven, nå er du tilbake og har fått motivasjon igjen! Kjempe!

Ble litt ekstra igår her for meg....fikk besøk, med litt vin medbrakt. Litt over påtenkt...men ok da.

Men er tilbake idag!

Og første brennesle suppa!

Litt løk stekes først, så nesla, kokes litt med en terning hønsebuljong, og krydder. Så litt lettrømme, og stavmikser....Skikkelig godt! Og så mye vitaminer og mineraler at det kjennes i hår røttene!

Det er lykke pille for kroppen!

I morgen er det flott og lang tur med ei super gruppe , Friskliv i kommunen! 

De har mange flotte tilbud, og sparer sikkert mye på det, på lang sikt!

Ha en flott torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Sekstito - Jeg tar av meg hatten for deg ?
Du er så flink. Neslesuppe er bare helt herlig. Men det har jeg ikke her nede og når jeg komme hjem er nok den blitt stor og da kan jeg vel ikke lage suppe på den?? Det er jo de første spirene som kommer. 
Du trener og trimmer og går i gruppe, trener med hund og lufter den flere ganger om dagen.
Jeg blir sliten bare av å tenke på det. 
Du må jo ha litt mat inn, også, da når du forbrenner så mye.
Ang hvilke klokke du skal kjøpe for å registrere alt - Jeg har en veldig enkel en. 
Polar Loop heter den. Du får google den. Den viser ikke alt mulig før jeg laster det inn på pcen ( som jeg bruker, kan sikkert ha det på nettbrett og mobil, også) Men jeg er litt gammeldags - hehe :)
Lykke til og stå på du flinke dame og tror ikke du har så mye valker. Godt trent kropp har du :) 

Min dag har igjen vært bra. 
Litt i underkant av 1000 kcal i dag :)
Tp 1,3 men bare litt over 5000 skritt, så rolige dager her nede :)
Vekta er jeg ikke venn med, men håper den, også, skjønner at den kroppen ikke får så mye mat :) 
Ja, jeg er på riktig spor så da kommer vel vannet ut av kroppen etter hvert. 
Masse blomkål, som er vanndrivende, i suppa så da håper jeg det ordner seg :) 

Flott fredag til dere og god helg alle sammen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en bare holder ut, med den bestemte kalorimengden både i mat og trim, så må det jo gå nedover.....

Det er det der med å holde ut,samme hva som hender....

Jeg er veldig flink til å Skeie ut... og da går det jo dit høna sparker.

Men nå Skal jeg sette inn all viljestyrke. Så får en bare se hvor stor den er!

Den kroppen min er nok slett ikke strøken, selv etter så mye trening år etter år. Kaller det ikke trening, for alt er jo lystbetont, og del av et aktivt liv, med hund blant annet.

Og det er litt rart at maten har så stor andel av det med vekthold, for ifølge aktiviteten min, burde jeg jo kunne spise som en skogs arbeider...

Men sånn er det ikke...

Du har jo også en stor aktivitet, Tjorven, bl a med dans. Merker du at du kan spise noe mer for det?

Jaja, jeg holder nå på med dette knekkebrød og neslesuppe opplegget. Ligger nok på ca 1500 kal P dag, de to med 500 er vriene...

Men ned skal jeg!!

En god helg til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snegla

Hei!: ) 

 

Så flinke dere er! Sist jeg skrev her hadde jeg vært syk, og nå har jeg vært forkjøla igjen. Jeg har virkelig tidenes dårligste immunforsvar, jeg føler meg helt nedkjørt og dau rett og slett. 

Det gir i dass med slankinga, men jeg må rett og slett registrere igjen.. og finne overskudd til det... 

Okey, skriver mer imorgenx, nå må jeg legge meg for natta  ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Sekstito - Når jeg orker å være aktiv, så står vekta stille eller går opp...  Ja, for en trenger jo mer mat, også, da. 
Husker ikke helt hva du sto på vekta forrige uke men ser ut som du er fornøyd :)
Signaturen din er borte. 
Ja, siden de gjorde om denne siden har det vært mye galt.

Snegla - så flott å se deg, igjen.
Ja, håper du får energien, igjen. 

Min siste uke;
Vekt ned 300 g og det er jeg ikke fornøyd med, har jo vært flink... 
Kcal i snitt - 1340- Startet litt høyt de første dagene, men så tok jeg meg inn, igjen. Så fortsetter som jeg avsluttet.
TP 4,2 - Ja, det kunne jo vært bedre - så satser på en liten tur hver dag nå, så jeg får ca 1 TP dag.
Skritt i snitt er 5000, men det var bare 3 dager, nå håper jeg på ca 5000 i 7 dager.

Ja, det var litt om forrige uke og mine mål for denne uka.

I dag har jeg spist litt over 1000 kcal og 1,2 TP og 6800 skritt.
Så starter i hvertfall bra :)

Flott tirsdag til dere alle og god uke til dere som titter innom :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snegla

Hei igjen!

Jeg var så trøtt i går, jeg måtte legge meg tidlig ?

Idag har det vært bedre; tror jeg spiste passelige mengder til alle måltider, utenom kanskje litt mye til middag..  Spiste en liten bit Toblerone på jobb, det kunne fort blitt flere!! Har løpt litt i lysløypa, men merker det er virkelig en god del å gå på før jeg er tilbake i form igjen. Uansett er det mye bedre enn ingenting. 

Tenker at det er mye lettere å spise sunt nå som sommeren er i anmarsj; masse gode bær, frukter og grønnsaker. Får ikke like lyst å spise godteri og bare slakke på sofaen når kvelden kommer, så jeg håper det også vil gjøre ting litt lettere... Sommeren kommer like bardust på meg hvert år, det går liksom fra vinter til plutselig varmebølge i løpet av no time? 

Vi høres snart damer!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det var på tide at jeg blir med i et forum.  Har aldri prøvd det før.

Gikk ned 14 kg på kurs, men har klart å gå opp 10 kg igjen.  Et begrenset utvalg av klærne passer, irriterende.

Nå er jeg i gang med nitidig føring av kalorier (1300 pr dag).  Håper motivasjonen varer over tid denne gangen.  Treningen har jeg holdt på over tid, styrke med PT en gang per uke og 1 eller 2 ganger på egen hånd.  Godt å kunne være fornøyd med noe:)

Dere er flinke alle sammen og håper vi skal kunne motivere hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bijou 2

Hei til deg, 63førjul! 

Ja, her er vi flere i samme båt. Noen er flinke til å rapportere, andre (som undertegnede) litt mer slappe. Men vi har i alle fall det til felles at vi ikke har mistet håpet om å gå ned! ☺️ Vi er noen stabeist hele gjengen. Og det trengs.

Her ser jeg at det er et par uker siden sist jeg rapporterte, men vekta har vært rimelig stabil siden sist. 69,5 kg på fredag. Synes, som jeg nevnte sist, at det faktisk er lettere å spise fornuftig, og mindre porsjoner, nå. Tror det er vinterhungeren som har gitt seg. Pjuh! Fyser ikke like mye på godis heller. Dobbel pjuh!

Men sliter altså med å få trent. Og i mellomtida har dørstokkmila bare blitt skyhøy! Løping har kommet aller sist på alle prioriteringslister, siste ukene. Men IDAG kom jeg meg endelig ut. Guriland, så varmt og tungt det var... Men nødvendig. Her på Østlandet er jo sommervarmen på besøk og nå i helga prøvde jeg noen av sommerklærne fra ifjor, og INGENTING passet! Snakk om deprimerende greier. Grrrrrrr!

Derfor var det litt mer motiverende å overvinne dørstokkmila i dag. He he! For dette her går jo ikke an. På samme tid i fjor veide jeg 67-68 kg, etter hva jeg husker. Og den gang husker jeg at jeg syntes at det var helt horribelt mye. Men da kom jeg i det minste inn i sommerklærne, med et nødskrik. Det gjør jeg ikke nå.

Vel, vel. Rekker 1 joggetur til før den 17. Skal uansett ha en romslig kjole på meg i år, men likevel a'. Gravidmagen må bort! Den er det ikke noe å rope hurra for, bokstavelig talt.

God siste innspurt til 17.Mai til oss alle! Måtte vi passe inn i finkjoler, bunader, striesekker og det vi ellers måtte ønske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten første vektrapport på en solfylt dag.  Vekta viste 71,1 kg, som er 2,7 kg mindre enn for en uke siden!  Vet at mye er vann, men det er likevel motiverende!  Eneste måten for meg å klare å gå ned er å legge inn absolutt alt jeg putter i munnen på greteroede kostholdsdagboken.  Ligger på 1300 kcal per døgn nå, og det er ikke mye, men riktig iflg beregninger gjort med kursleder tidligere.

Jeg sparte på mellommåltidene i helgen og unnet meg et par glass vin i stedet.  Vet ikke om det var lurt, men det var i alle fall godt!

Til sekstito: Du koste deg sikkert i helgen og kan bare begynne på igjen i dag!  Vi må jo leve også, men det er vanskelig å finne balansen.

Bijou2: Den gravidmagen blir nok borte.  Du kaller den sikkert det fordi det ikke er så lenge siden du var gravid.  Jeg ser også gravid  ut, men det er 14 år siden jeg var gravid!!!  Litt dårlig unnskyldning fra meg da kanskje?

Ha en fantastisk uke alle sammen!  Dette skal vi få til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

63førjul - Velkommen skal du være. 
Alltid koselig med flere og med den nedgangen din på 1 uke, gir bare motivasjon til meg å virkelig ta meg sammen og få til denne vekta.
Gratulere med flott nedgang. 2,7 kg er nok litt mer enn vann :)

 

Bijou - godt å se at du er her fortsatt :)  Ja, tiden går fort. 
Ja, sommerklær som har krympet på et år, ser du ikke alene om.
Høres ut som du er motivert til å ta i et tak før sommeren nå :)

Sekstito - ja, det sies at det om kommer fort på, går fort ned igjen... men... ja håper det er slik for deg i hvertfall :)
Samme her. Kommer ikke inn så jeg får ført opp noe i signatur. 

Min forrige uke gikk veldig fint på enkelte områder;
Snitt inn på 1305 kcal.
TP 5,9
Skritt i snitt 7025
Men vekta vil ikke slippe tak og gå ned.
samme vekt som forrige uke.
Skjedd mye "ekkelt" her nede, så kroppen holder på kiloene. 
Men nå har det roet seg, så håper vekta går litt ned denne uka.

Flott onsdag og kos dere masse 17. mai, med de kiloene vi har, som skulle vært borte osv...
Jeg skal kose meg med kake og feire 17. mai med å gå i 17. maitog her nede :)
Ja, kose meg veldig, skal jeg :)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

63førjul- du er et friskt tilskudd til denne sidrumpa gjengen som liksom ligger i startgropa støtt...hehe!

Nå får vi jomen ta oss sammen !

Men som du akkurat sier, Tjorven, så får vi ta fri 17 mai! 

Jeg har hatt noen syltynne dager, med mye trim, idag har vi bada tilogmed her på Solkysten.

Jeg får iallefall på meg 17 mai klærne fra noen år tilbake, det var deilig!

Ønsker dere alle ei flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...