Gå til innhold

Sommerprosjekt ble til vinterprosjekt, men vi gir oss ikke før vi er i mål. Nok er nok :)


Anbefalte innlegg

Takk for hyggelige velkomsthilsener!  Jeg kunne tenke meg en kroneis i varmen i går, men fant ut at en hel kurv med jordbær til meg selv var vel så godt!!!  I morgen skal jeg ikke registrere hva jeg spiser (tror det er litt dumt, men det må da gå an å slakke litt i en dag).  Skal kose meg, men har bestemt meg for å klare meg med 1 lite kakestykke og 2 glass vin.  Dessuten skal jeg føle jeg fin selv om jeg ikke kan ha på meg bunaden!!! 

Ha en flott nasjonaldag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bere ett pip til før den store dagen.

Et par syltynne dager, og det jeg gikk opp på vekta de fire dagene i langhelga, er snart vekk. Regner med idag hjelper med resten.

Dette har jeg ikke vært flink til før. Når en har vært igjennom slike utskeielser, er det lett for å fortsette en stund etterpå og.

Easy come, easy go.

Hvis man bråstopper og tar det med en gang. 

Nå har jeg lært det.

Ha en flott 17 mai imorgen!

Og vi kan ta imot det gode rådet fra 63førjul! 

Kose oss, men ikke fri flyt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles får man bare en svart stripe med Fault/ Error når en prøver å forandre signatur, dvs skrive sin vekt.....

Har kontakta GR, så får en se om de kan finne ut av det etterhvert. Kanskje det har blitt en ny måte å gjøre det på??

Vekta mi går opp og ned som en jojo. Heldigvis ikke så mye da. 

Nå har jo bikini sesongen slått til for fullt, og badelivet har begynt.

Det gode er at alle skoger er farbare igjen, for lange, fine turer.

Og sykkelen tatt ut.

Og det blir automatisk mye mer trim enn i vinter, hvor en måtte bruke truger, eller gå på gangstier med piggsko. Ski er ikke min store greie mer. 

Selv om en trener på senter og hos fysioterapeut, så blir det mye mer trening i sommerhalvåret....

Siste pinsedag idag, og hverdagen starter imorgen......

Nå er det på'n for full rulle igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Mandag for en uke siden viste vekta 71,5 kg men til tirsdag gjorde den et hopp. 73,4, nesten 2 kg opp. Hvorfor vet jeg ikke... 
Flyttet ut på mandag og  hadde jo styrketrening og gikk nesten 11 000 skritt og dermed opp 2 kg... jeg skjønner ingen ting.
Og vekta har gått sakte men sikkert ned, igjen, etterpå. 
Så landet på 71,7 i dag. Bare 200 gram opp...
Men jeg skjønner ikke hvorfor den gjør dette. Går fint nedover og så opp igjen, uten mål og mening...
Det er rett og slett, ganske deprimerende. 

Jeg havnet på 1675 i snitt på inntak om dagen
9,4 TP
7600 skritt i snitt
Så er ganske fornøyd med dette. 

17. mai ble det 2 kaker store kaker, ostekake og gulrotkake, mine yndlinger på 17. mai, men spiser lite kake ellers i året. Er ingen kakemons :) Ingen is, var stappa etter disse kakene, helt til jeg kom hjem og fikk laget meg en wok med masse grønnsaker og litt kylling :) Men med de kakene ble det fort 2000 kcal. 
Gikk nesten 11 000 skrtt den dagen. Så en fin dag i varmen og kjolen jeg har brukt 3 17. mai gikk på i år, også, men den var nok kortere enn første året... 
Går litt mer opp for hvert år... men i snitt holder jeg vekten, når en ser her ute. 
Men synd vi ikke kan føre inn vekta på signatur, men vi har jo det inne på vår egen side.

Målebåndet har jeg pakket ned et sted men magen har nok ikke minket.

Torsdag reiser jeg hjem til Norge. 
Er ganske lei alt her nede nå, så får se til vinteren. 
Når formen ikke er bra, er det ikke godt å være her. 
Bruker ganske sterke piller nå for å komme meg gjennom dagen, så kan jo være derfor jeg økte så kraftig i vekt fra mandag til tirsdag. 
Begynte med dem forrige helt. 
Vi har mange gråe dager her nede nå. 
Så jeg får bare sortere videre og pakke ting som skal hjem og ting som skal lagres her nede. 
Ingen pinse her, så helt vanlig helg og mandag.

Dere må ha en fortsatt fin 2.dre pinsedag og flott uke til vi snakkes.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få litt forandring når en går lei, kan ofte gjøre susen!

Vi tar det i rykk og napp, og det har vi gjort før, med hell.

Og en må trøste seg med at dette er pyntekilo, den digre jobben har vi gjort før, og greid oss ganske bra, stort sett!

Vekta mi var nede på 65 igjen, men idag, og etter pinse .... står det 66. 

Det er jo full sommer her, veldig varmt, og badeliv i full gang.

Jeg får på meg alle klærne fra ifjor, men det er et par ekstra bilringer jeg ikke er venner med...

Har fått til svar hos GR at det er noe galt med siden man legger inn signatur, og at de kikker på det nå.

Men som du sier, en kan bare skrive det her også...

Men da følger det jo ikke hvert innlegg... en må bla tilbake.

Jeg trener ganske så mye for tiden, men det synes neimen ikke på vekta...Men jeg vet at det hjelper for mine skavanker, og det er motivasjon nok....

Ha en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Mandag og ikke en helt god dag... 
Tenkte på det Sekstito sa her om dagen - pyntekilo... ja, jammen sa jeg pyntekilo, når det gjelder meg... 
Prøvde noen sommerklær her på lørdag, for trangt, trangere, ikke lengre enn opp til låra... 
Noe gikk jo på, innimellom - det var da jeg tenkte pyntekilo og var slettes ikke enig med deg, Sekstito, her er det mer enn pyntekilo.
Men så begynte jeg å se på str på de klærne jeg fikk på meg.
38 - m - 40 - L... 
42 satt ikke etter, og xl hadde jeg ikke...
Så kanskje det er litt pyntekilo...
Men vekta viser jo noe helt annet.. 
Men der kan jeg virkelig takke meg selv. 
Siden jeg kom hjem på torsdagskveld og til lørdag har jeg klart å kverke 500 g Twix sjokolade... 
En del lakris og karameller har det gått ned, også... 
Ikke skrevet noe siden tirsdag... eller det er faktisk ikke rett... skrivet på alle disse sjokoladene og karamellene og lakrisen og nøttene, så godt over 2000 kcal både fredag, lørdag og i går...

Ja, så var det å skrive vekta da - 72,5 kg - det er 800 gram opp.
Livvidden, 2 cm opp... Magen ser ut som jeg er gravid i 8.tende måned... 
Denne sommerkroppen må jeg vist lete lengre etter. 
Men de siste årene har jeg gått fint ned i august, september, oktober, november og frem til januar.

Noen ord fra meg, så får jeg se hvordan denne uka blir.
Slutter idag med noen piller jeg har måtte tatt for å komme meg gjennom tiden der nede, så kanskje...

God mandag videre og flott tirsdag og uke til vi "snakkes" :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veid meg i dag. Konfirmasjon i går. Og jeg klarer ikke å bare spise litt ved sånne anledninger....

Men tror jeg blitt flinkere til å hanke det fortere inn nå...

Er bare glad så lenge denne motivasjonen og optimismen stadig er tilstedig.....har opplevd at den har forlatt meg, og det var lite moro.

Så vi driver på.....

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen rapport fra meg i forrige uke.  17.mai ble en fiasko med for mye kake (klarte ikke holde meg til det jeg sa) og cognac som min 1300 kcal diett ikke var venner med.  Jeg ble dårlig.

Vekta viste imidlertid 700g ned forrige mandag og 200g ned nå på mandag, 70,4 kg.  7 og en halv kilo igjen på meg.  Kan ikke si at det er pyntekilo, gode kjærlighetshåndtak og gravidmage er dessverre der, noe som at resultert i begrenset utvalg av garderobe.  Men, jeg har i alle fall vært veldig flink og holdt meg til 1300 kcal den siste tiden.  I går var det tung styrketrening med PT.  Vet at meg har bra med muskler der i dypet, jeg må bare skrelle av litt fett først!!!

Neste uke er jeg på tur, blir vanskelig å holde 1300 kcal da,  men skal stramme inn som best jeg kan og nyte det jeg spiser og drikker.

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

63førjul, du er flink med 1300 kal, det er knapp rasjon.

Og vi har bestemt oss!    Vi gir oss ikke på den siste biten.  Så får det heller ta litt tid...

igår var det mye trening her. Sykla ute en halv time før trening styrke på senteret. Mye bedre enn å sitte inne i en varm spinningsal.

Er egentlig veldig glad i å sykle, har ikke elektrisk, men mange gir og da går bakkene fint.

Gikk så lang tur rundt et ferskvann her, med mange innlagte badepauser.

Trena i skog/vann med hund og lagkamerater på kvelden.

Herlig dag. 

Blir mye aktivitet i helga og. 

Nyt det fine været mens vi har det..... God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Godt noen her ute ikke gir opp :)

Sekstito - du er råd på trening, og takket være den har du ikke rast opp til 70 kg med alle kakene og alt godt du sier du har spist i mai :)
Flink er du. Ja, for deg er det pyntekiloer :)

63førjul - Ja, lett å skli ut, og vanskelig å ta seg inn igjen, men du har klart det så da vises det nok på vekta etter hvert, også :) Stå på :) Du gikk på Grete Roede kurs?? Var det så??

Om dere andre har tatt ferie eller gitt opp, så skjønner jeg dere godt.

Jeg har, også, tenkt at nå gidder jeg ikke mer. 
Siden jeg dro ned, igjen, 22 april, har alt vært tungt. 
Kroppen ute av lage, ja, det har den vel vært siden mor døde 1. mars. 

Så fra ca 69 kg da og til 73,3 i dag... 
Ja, det er bare min egen skyld. 
Klarte her om dagen og spise 4 kroneis...  og noe annet godteri, så tilsammen 1000 kcal i bare godteri.
For å si det slik, det har blitt litt trøstespising siden jeg kom hjem. 
Utmattelsen herjer og fikk krystalsyke to dager etter jeg kom hjem. 
Men en må ikke trøstespise for det... så langt derifra..

Forrige uke ble det rundt 2000 kcal inn og det ble 0,5 kg opp.
Denne uka er heller ikke begynt så bra kan du si... 
Ettersom jeg slit med Kroniske smerter i hele kroppen, uansett hva jeg gjør og utmattelsen, som slår meg helt ut i perioder, klarer jeg ikke trene, for da blir alt bare værre.

Så etter først å ha gitt opp alt, bare la kiloene komme og spise og... 
Men, nei, jo flere kilo det blir, jo, værre blir det å få det av.
Å denne fettklumpen er ikke meg.
Magen ser gravid ut, eller jeg du kan si det slik, jeg ser ut som Buda...  Ikke pent.
Klær strammer og bukse jeg virkelig trodde jeg skulle få på meg bar det minst 10 cm før gikk igjen i livet :( 
Ei som gir opp, er heller ikke meg.

Så i går med smerter som gjorde at jeg ikke kom opp av senga, omtrent.
Bestemte jeg meg for å kontakte fysioterapeut...  Men fikk jo ikke time der, med en gang. De skal kontakte meg så vi får se når det blir.

I posten i dag kom deg mail fra Ulrika, som noen av dere kjenner til - Jeg har jo vært gjennom 3 av hennes kurs,
Første gangen startet jeg på 80,5 kilo, ja, og det er snart bare 2 år siden og gikk ned til 65 kg. 
I august i fjor var det 74 kg og gikk ned 6 kg på den rensekuren, som jeg fortsatte med i enda 4 uker, og etterpå tok jeg en vegetarkurs, men klarte ikke gå ned på det programmet.
De kurene var 5/2.

Denne gangen er det 800 kcal 5 dager i uka og fra 1100-2000 kcal i helga.
Pga den Svenske nasjonaldagen som er i dag, var den til halv pris og det er 399 kr.
Vi som er med er i sammen i lukket gruppe på FB, men det bruker å være lite aktivitet på den siden.
Så dere blir ikke kvitt meg her ute for det :)

Vekta viste i dag 73,3 kg så den er fortsatt stigene. 
Mandag spiste jeg 2200 kcal, i går gadd jeg ikke skrive, men har først på i dag, slik jeg tro det var og det ble 1950 kcal..
Så selv om jeg ikke var i form og lå meste av dagen og bare var på do, klarte jeg å komme meg om kjøleskapet og der var det igjen noen flere nonstop is, så da ble det to av dem i går, 1 Dugg - men den er det bare 64 kcal i så den blir jeg nok unnen meg innimellom.

Kurset til Ulrika starter 11.06 og driver til 9.07, så da blir jeg nok mye her ute.
For gi opp, nei, det gjør jeg ikke, ikke søren heller :)
Ikke lenge om gangen, i hvert fall. 

Så da håper jeg så mange som mulig blir med her ute, også :)
Lager en aktiv tråd/forum til fellesferien begynner. 
Noen går kanskje ut i ferie før og noen senere.

Vurderer å lage en tråd fra helga og litt over 4 uker, som heter" Intense 4 uker fra 11.06 - 09.07 - slank og "lekker" til juliferien :)
Høres ikke det fint ut :) ?? Men den tråden blir bare de 4 ukene :) Skal vi ta et skippertak i 4 uker og se hvordan det går :) 
Kanskje vi får med flere som trenger et skippertak da :) 

Så disse dagene til 11.06, må jeg prøve å komme på en bedre bane... 
Men allerede i dag er 2 karameller funnet veien til min munn... 
5 karameller er 113 kcal... 
Jeg sier jeg har en mark i magen for tiden - blir ikke mett - 465 kcal til frokost og ikke mett... 
Ikke bra, men må bare ta meg sammen. 
Tatt en avgjørelse idag og da går det som regel bedre og bedre og når jeg starter for fult på mandag er jeg på rett spor :)
HÅper jeg klarer ned til 69 tallet frem til 9. juli :)

Optimist, jeg vet det går bra til sist.
Så lenge jeg lever her, 

er jeg en optimist ❤️ 

God dag videre :) Og flott torsdag :) 


 





 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig tungt iblant, når ting hoper seg opp, en blir lei og deprimert.

Og mat og snop ER faktisk noe som hjelper. En liten stund.

Helt sikkert lurt å gå på kurs da, så får en litt mer motivasjon.

Du er jo veldig flink til å lage tråder, Tjorven, lag den du nevnte! Jeg blir med! Passer bra for meg og!

Nå er jeg ute en del på sykkel, det er veldig fint faktisk. Bare man passer seg for trafikken! Mange små, koselige veier her omkring.

Har kjøpt ei fin, tynn jakke på Sporten idag. Den var S, og litt for trang, men henger nå over vekta på badet og kikker på meg....

Sånt hjelper meg.

Neida, vi gir oss aldri,selv om det kommer en nedtur iblant!

Aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Sekstito - Nei, du og jeg :) Vi gir oss ikke...
Flink er du ❤️

Ja, her går ikke S på...
Alt begynner å bli for trangt...
selv de største klærne, også...

Hadde en plan frem til mandag og jeg skal starte opp, men ble ikke helt som jeg hadde tenkt.
Mandag ble 2200 kcal. tirsdag 2000 kcal, så da fant jeg ut at 200 kcal ned hver dag.
Onsdag 1800 kcal, så dette gikk jo bra. i går, torsdag... eh... 2200 kcal... 
Jaja, men jeg gir meg ikke... 
I dag spiste jeg ikke før jeg var sulten og det var kl. 15, 
Dagen er ikke over enda, så får se hva det blir tilslutt... 
Men ligger godt an til under 1400 i hvertfall :)

Ja, da får jeg se om det blir et forum til her ute :)

God helg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe skikkelig ball med innlogging her nå....

Neida, vi gir oss aldri!

Men opp og ned tider må vi med vektproblemer ha, tror jeg.

Jeg drømmer ennå om alle de flotte kakene fra siste konfirmasjonen i mai....og de skal jeg si jeg smakte veldig på...

Men jeg er nok inne i en bra periode likevel, og kan ta det igjen med noen syltynne dager. Det har blitt min store hjelp.

Til vanlig spiser jeg veldig sunt, så det er ikke livs stils endring som trengs.

Men ikke for mange av de fest dagene i mai...

Ha en fin helg!

  • Takk! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Da er min nye tråd/forum i gang.
Både gleder meg og gruer meg til å komme i gang.
Dette blir 4 uker hvor stort sett alle mine tanker vil handle om mat... 
Følge oppskrifter, noe jeg ikke er så veldig flink eller glad i, men dette er enkle oppskrifter så dette skal jeg få til.
Vet at Ulrika lager mat med masse smak og veldig mettende. 
Men min forberedelse til i morgen, med å trappe ned på kcal har ikke helt gått etter malen... 
Har jo måtte "spise" meg litt gjennom kjøleskapet... 
kaste mat liker jeg ikke...
Håper noen av dere vil være med i den nye tråden og ta et skippertak :)

 Intense 4 uker fra 11.06 - 09.07 - slank og "lekker" til juliferien/Fellesferien :)

Veiing på meg i morgen, som vanlig og det blir ikke moro.
God mandag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Ja, da er mandagen i gang :)
Vekt er 73 kg. Samme som for ei uke siden - så hold vekta. Må være fornøyd med det, så mye godteri - is og karamell - jeg har spist.
Livvide - Ja, jeg har sagt at jeg er gravid og med en mål på nesten 100 cm, så skjønner dere kanskje hva jeg mener...
Men nå skal vekt og livvidden ned...

Frokosten i dag er en grønn smoothie med masse godt i, i form av kiwi, avokado, spinat, banan, og frossen mango - lagde den i går, så masse gode smaker i dag. 
2,5 dl blir det på hvert måltid og dette er mektig og håper det holder i mange timer :)
lunsj etter hvert er en kålrotsuppe. 
Middagen består av lags og masse salat med nektarin oppi.
De fleste av måltidene har noe søtt i seg  i form av frukt eller honning/sirup.
Så da tenker en ikke på søtbehovet.
Håper jeg :)  For jeg har spist alt for mye søtt den siste måneden.

Tror jeg begynner å bli forkjølet... tåler ikke dette regnet. 
Snørra og øya renner. Irritasjon i halsen. 

Har ofte feber pga all betennelsen, men de gangene jeg følger Ulrika sitt opplegg, bruker jeg å bli bra :)

Flott mandag videre og god uke til jeg skriver igjen... ja, kanskje allerede i morgen :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)
Uka går og jeg har ikke helt kommet inn i underkant av 900 kcal enda, 
Øker vist 100 g hver dag, så litt over 1000 i går og litt over 1100 i dag.
Er fornøyd med det :)

Vekta viste 400 gram ned siden mandag.
Kjenner på fingrene at vannet er på vei ut av kroppen :)
Så får vi håpe fettet følger etter, etter hvert :)

Dere andre har tatt sommerferie fra fokus på kiloene, ser det ut som :)
Jeg blir nok en evig bruker her ute, så legger ned denne tråden til høsten og starter en ny en da... 
Kanskje det blir hold vekten, alltid optimist :)

God uke videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag hadde vekta et penere tall, var flink i går!

Men har vært på en flott busstur idag, med to bespisninger. Tok bare litt lunsj...men den nydelige middagen, med vin og dessert, nei det kunne man ikke motstå.

Nå er det ikke noen slike arrangement i sikte på en stund, og jeg skal bite tenna sammen!

Kjøpte T skjorte idag med aktuell påskrift....When there's a will, there's a way.

og sånn er det!

Hvis det er vilje, er det en vei!

Du får nok selskap av meg, Tjorven...for jeg har nok innsett at denne kampen må en ta en gang iblant!

Jeg gir heller aldri opp, og lar kiloene bare flyte fritt, det skal det jomen mye til.....heldigvis!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men idag sto det jomen 66.5 kg på vekta!

65 kg er et slags vippe punkt for meg.

Når en kommer under der, er man egentlig klar for å ta pynte / helse kiloene, og det er jo de som er verst.

Men det er de siste fem som kan bety en del for kolesterolet, og det hadde vært veldig interessant å se om det kunne bedres, også innbyrdes verdier. 

Når man har en familiehistorie med mye hjerte/ kar sykdommer er det viktig å passe på. Samme hvor mye det diskuteres om kolesterol, velger jeg å høre på min flinke fastlege om den saken!

Idag blir det magert, men hvalbiff og masse grønnsaker til sen middag. Det gleder jeg meg til!

Ha en god dag til dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...