Gå til innhold

Sommerprosjekt ble til vinterprosjekt, men vi gir oss ikke før vi er i mål. Nok er nok :)


Anbefalte innlegg

Da ble det fastedag idag.

 

Fikk det travelt fra morgenen av, og siden har det bare gått slag i slag.

 

Drakk et glass juice på morgenen, av sitron og appelsin, halv av hvert, gjør hver morgen forresten.

 

Nå kjenner jeg at det rumler litt, og skal ta litt grønnsaks suppe. Ikveld er det hundetrening, som er veldig gøy, og når den er slutt, er det faktisk tid for et helt vanlig kveldsmåltid.

 

Da har det fastedøgnet gått.

 

Jeg får faktisk mer overskudd den dagen man bare drikker litt. Mer futt. Husker det fra før.

Men sikkert ikke alle som har det sånn, noen får hodepine, osv. Da bør en nok ikke gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Ja, jeg gikk på 5-2 diett i fjor høst i 4 uker.

Det gikk fint og masse ned i vekt.

Vi lagde suppe, så den ene dagen var det tomatsuppe lagd fra bånd av og den andre var det spinatsuppe og vi tok det ikke to dager etter hverandre.

Den ene uka kunne det være mandag og fredag og neste uke tirsdag og fredag.

Gikk ned bra på det og fastedagen var det 500 kcal og kunne være oppi 2000 kcal en dag.

Men da fulgte jeg Ulrika sitt opplegg med oppskrifter på mat.

Veldig mye godt.

Men med to varme måltider i varmen der nede i september og oktober var tøft...

 

Ja, Sekstito, du er flink.

 

Her har det vært jobb i dag, så da vet jeg ikke helt hva jeg spiser, og med bufe på 85 årsdag på lørdag... jaja, vi får se hva mandagens vekt sier :)

 

Kommet oppi 1700 kcal i dag og håper jeg har fått med det meste :)

Fått med meg 10 kosemerker i dag...

 

Vekta viser bra ned siden mandag.

Lei av å slanke vekk de samme kiloene igjen og igjen...

 

Her er det jo i første omgang sukker som er kuttet ut.

 

Flott fredag og helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag sto vekta på 65.4........

 

Men det retter seg opp litt, for det er umulig å gå ned 0.6 kg på en dag....

 

Men den dagen igår gikk så fint at jeg skal innføre en sånn fra kveld til kveld dag i uka....

 

Idag skal vi ut og padle i innlandet, med hunder, det tenker jeg også blir en god trim økt!

 

Ha en flott fredag og helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Gratulere Sekstito. Flink er du <3

 

Her ble inntaket litt over 1600 i snitt om dagen og

forbrente kcal om dagen er 1800 og da skulle jo vekta ha gått nedover,

men spiste litt for mye på fredag og lørdag...

Så får se hva vekta sier i morgen.-

 

God natt og flott tirsdag og fettfrysing av mage og rygg i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Gratulere Sekstito.

Ser ut som du har funnet resepten på å gå ned.

 

Her blir det Rensekurs med Ulrika i 3 uker.

Både gleder og gruer meg.

Blir en del juicing, smoothier, og grønnsaks oppskrifter.

Det er vegetar mat i 3 uker.

3 måltider om dagen.

Litt 5/2 variant, men 2 dager på bare ca 500 kcal og opptil 1600 andre dager.

Dette opplegget er sammen med yoga øvelser.

Vi som er med er i en gruppe på FB, så håper vi blir noen.

Ulrika legger ut en forum hver dag der, som vi kan spørre og får svar.

Det er svensk så en del ting må jeg google og andre ting har jeg aldri hørt om.

Starter mandag med 500 kcal, det blir nok tøft :)

 

Vært flinkere denne uka og ligger på snitt på 1400 kcal, men måtte på mandag begynne med smertestillende/betennelses dempende, som jeg slutter med på mandag og onsdag begynte jeg med østrogen, og det fortsetter jeg med, så denne uka har jeg gått opp 0,5 kg hittentil.

 

 

God helg og så kommer jeg med et resyme for mandagen på mandag kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Søndag og dagen før dagen :)

I morgen starter jeg opp med en rensekur som skal gå over 3 uker, med yoga hver morgen før en spiser :)

Ved siden av at det er en renskur skal en gå ned ca 5 kg over disse 3 ukene.

Det er et 5/2 program, men 500 kcal to ganger i uka.

 

I woken i går puttet jeg oppi både gurkemeie, ingefær, citron og cayenepepper for å venne meg til disse smakene, ja, ble ganske sterkt :) samme ble det oppi i dag, også, ved siden av 500 g grønnsaker og 150 g kjøtt.

Denne rensekuren er vegerarisk så ikke fisk, kjøtt eller egg.

Så det blir jo spennende.

Prøvde vererarisk mat for mange år siden. Det var helt greit.

Eneste kjøttet jeg spiser er ca 150 g til middag i form av kalkun eller kylling og ca 50 g spekeskinke.

Det er heller ikke så mye melkeprodukter i dette opplegget.

 

I dag tidlig startet jeg dagen med sitron, ingefær, cayenepepper og vann. Ett glass og jeg har tisset og tisset og tisset i dag :)

Merker på fingrene at jeg har fått ut mye væske og jeg har ikke startet opp enda :)

Synd jeg ikke veide meg i dag.

Kuttet i går ut svart te, også, så nå er det bare grønn te :)

 

Jeg elsker grønnsaker så dette blir nok bra.

Blir nok skriven masse her ute nå, så hadde vært moro og flere blir med.

 

God søndag videre og flott mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Gratulere så mye Sekstito. Synes du er flink jeg.

 

Etter en uke med smerte-/betennelsesdempende piller og østrogen har jeg gått opp masse...

 

Så vekta i dag startet på 73,5 kg.

 

Enda jeg hadde et snitt på 1450 kcal inn forrige uke... det føltes veldig urettferdig.

Men kjenner jeg har mye vann i kroppen...

 

Ja, jeg gir meg ikke...

 

Flott tirsdag og god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker også te på ingefær, cayenne, gurkemeie, chili, lager på termos og tar en kopp i ny og ne. Men jeg har også litt honning i....ellers får jeg det ikke ned. Det er brennende sterkt...

 

Har gjort dette i de to siste åra, da immunforsvaret har vært så svingende. Og jeg har ikke vært forkjøla en eneste gang.

 

Idag har jeg vært på senteret med spinning 30 min, og styrke 30 min. Vi har så flott nyoppusset senter bare 5 min nedi her, bare gøy å være der!

 

Inntak idag 1400, trim 515 kal, poeng 2.6

 

Nå skal hver smitt og smule registreres ....

 

Dansen har også begynt igjen, og mye øving med hunden, så trimmen er det bra med!

 

Grønnsakbiter står i kjøleskapet, for tyggebehovet...

 

Bare å gå løs på dette her. Ingen burstager osv i sikte heller....med fristelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Ja, jeg bruker honning i morgendrinken, jeg, også. Det er det i oppskrifta, også :)

Den brenner godt nedover halsen :)

 

Det er så mye god mat, masse gode smaker.

 

Gikk en tur på vekta i dag og siden mandag har jeg gått ned 1,8 kg og det er bare vann.

Gikk jo opp to kilo da jeg startet med smertestillende og østrogen. Kuttet ut smertestillende i går. Så da går jeg nok bedre ned i vekt.

 

Med dette opplegget får en søtt og salt og en blir veldig mett. Ikke mett med det samme men det kommer etter en halv time etter at jeg er ferdig og er ikke sulten ved neste måltid og det er bare 3 måltider om dagen, egentlig. for meg blir det igjen rester som jeg tar innimellom. Ikke helt etter programmet men ser ut som kroppen og magen reagerer veldig positivt på det, så da fortsett jeg :)

 

Sekstito - Du er så flink til å trene. Jeg håper jeg klarer å går litt når jeg kommer nedover, og selvsagt begynne å danse igjen i oktober :) Egentlig alt fra 24.09 får jeg danse, for da kommer det danser nedover :)/> Kroppen er veldig vond for tiden, men håper denne rensekuren skal hjelpe på det, også. Skal være masse mat som er betennelsesdempende.

 

Flott fredag og god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)/>

 

Ja, jeg bruker honning i morgendrinken, jeg, også. Det er det i oppskrifta, også :)/>

Den brenner godt nedover halsen :)/>

 

Det er så mye god mat, masse gode smaker.

 

Gikk en tur på vekta i dag og siden mandag har jeg gått ned 1,8 kg og det er bare vann.

Gikk jo opp to kilo da jeg startet med smertestillende og østrogen. Kuttet ut smertestillende i går. Så da går jeg nok bedre ned i vekt.

 

Med dette opplegget får en søtt og salt og en blir veldig mett. Ikke mett med det samme men det kommer etter en halv time etter at jeg er ferdig og er ikke sulten ved neste måltid og det er bare 3 måltider om dagen, egentlig. for meg blir det igjen rester som jeg tar innimellom. Ikke helt etter programmet men ser ut som kroppen og magen reagerer veldig positivt på det, så da fortsett jeg :)/>

 

Sekstito - Du er så flink til å trene. Jeg håper jeg klarer å går litt når jeg kommer nedover, og selvsagt begynne å danse igjen i oktober :)/> Egentlig alt fra 24.09 får jeg danse, for da kommer det danser nedover :)/>/> Kroppen er veldig vond for tiden, men håper denne rensekuren skal hjelpe på det, også. Skal være masse mat som er betennelsesdempende.

 

Flott fredag og god helg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse vondtene er plagsomme, jeg har hatt artrose i veldig mange år, først knær, og fingre, så har det kommet i de fleste ledd, mer eller mindre. Nå driver det og fester seg i tær. Men heldigvis ikke i storetær ennå, det kan jo gå på balansen.

 

Så det går ok å danse, og det er så moro at en bare glemmer disse vondtene.

 

Vi er heldige som har funnet treningsmåter som er så lystbetont! Å være ute på tur, og på trening med hund er også skikkelig gøy.

 

Og trening i grupper på senteret, med gode instruktører og flott musikk. Jeg har prøvd å trene hjemme, med div apparater, det blir bare gørr og et ork. Rart hva det sosiale kan bety.

 

Du er vel også med i den store gruppa som går sammen der du bor om vinteren, det er en flott greie!

 

Det å ha en ok vekt er også det beste vi kan gjøre for helsa vår!

 

Det er derfor en er så ivrig på det.

 

Jeg tar fram Knekkebrød dietten når det er skjerpings, den de bruker på Overvektsklinikkene. Den er på 1200 kal P dag, 4 måltider P dag. Man kan gå ned ca 5 kg på 3 uker, det samme som på din. Men din er nok mer spesielt lagt opp, som en utrenskning.

Det er nok av mat, man blir ikke sulten.

Det som er vanskelig, er å holde seg unna SNOKING i skap og skuff, BARE en liten bit av ditt og datt.

 

Nå står grønnsakbiter der, og de er det lov å knaske på ved siden av.

 

Men overordnet mål er jo å lære seg av med disse unotene, og holde på en kost som ikke gjør at du legger på deg.

 

Vi har jo vært veldig flinke begge to, med livstils endring, begge har veid adskillig mer enn disse små fillekiloene som sniker seg på iblant!

 

Jeg glemmer aldri hvordan det var å veie 86 kg med mine 1.60 cm. Det er jo over 20 kg mer enn nå!

 

Den store jobben er gjort. Deilig å tenke på!

 

Nå er det disse protest kiloene som må tuktes, og de kan man godt bruke litt hardere midler på iblant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst veldig taletrengt idag....

 

Brukt en del tid på å rette opp data på profilen min her på GR. Morsomt å lese litt bakover, om kilo og midjemål.

Vært en del slit, men slitet har nytta og har vært moro å se resultater!

 

Er 84 rundt midje idag, takk til mye trening antagelig. Ellers er disse siste kilo som skal bort ganske jevnt fordelt over rygg, hofter, bein.

Ca 5 kg er jo en buksestørrelse sies det.

 

Men jeg bruker fra 38 til 42, så det er stor forskjell på buksestørrelse for tiden.

 

Ellers er det moro å ta fram klær man vet strammer litt, og veldig motiverende når en skjønner at de snart kan brukes igjen.

 

Vi står på nå!

 

Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Da har jeg sendt en mail til adm i GR så får jeg høre om de gjør det eller hvordan jeg skifter navn her ute :)

 

Ja, vi har vært flinke og er fortsatt flinke.

Okei, vekta går litt opp og ned, men vi klarer å komme ned, igjen.

Hadde jo vært moro å sluppet dette opp og ned og opp og ned igjen..

Men en dag knekker vi kanskje koden.

jeg vet at piller gjør at jeg går opp.

Masse vann i kroppen gir det.

(Når jeg har gått ned 1,6 kg siden mandag er det mye vann)

 

Trener jo stort sett lite, så må bare begrense maten etter det.

 

Jeg er nok heller ikke disiplinert nok til å trene alene. Må ha noen til å puskje på meg.

elsker jo treningssenter og saltrening og spinning så jeg merker jeg er litt misunnelig på deg som har energi til å drive med det :)

Men nå har jeg siden mandag kommet inn i en rytme med noen enkle rolige yogaøvleser med en gang jeg kommer ut av senga.

Ca 15 min.

Blitt noen dager med ca 30 min gange.

Så blir da noen trimpoeng ut av dette, også :)

 

Da dans er en rus for meg. Men må ha energi til å komme meg dit, da glemmer jeg tid og sted, og er jo nesten liggende i flere dager etterpå :)

 

Men dette opplegget mitt skal minske betennelsen i kroppen og øke energinivået så jeg krysser fingrer og tær

Når jeg kommer ned blir det vanngym, også

 

Ja, vi er en stor gruppe og når blir det 3-4 ganger i uka vi skal gå, så da må jeg klare noen.

Og etter hvert kommer dansere nedover og da blir det Line Dans hver onsdag og bugg/swingkurs minst en gang i uka, som medhjelper :)

 

Så får jeg til alt dette.

Vanngym, kanskje 2 g og 3 g dans og en tur eller to i uka, ja da blir uka full

SOm du skjønner har jeg store forhåpninger om dette kostholdet :)

 

Bare en rett enda jeg ikke likte... og energi drikke i dag var vel så som så... men det går da

Fine farger på maten. Lyser energi av den :)

 

Rødbeter i går og da ble det mye rødt, også :)

 

Da må du ha en god helg og til dere som titter innom,

Velkommen skal dere være og god helg til dere, også :)

 

Jeg er veldig spent på vekta på mandag .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg må innom her og kakle litt hver dag, for å holde meg på den smale sti....

 

Jeg er også spent på vekta mandag!

 

Idag har det vært en nydelig dag, vi har sykla og gått tilsammen i over tre timer effektiv tid, langs sjøen her.

 

Hadde med stor boks salat, med kyllingfilet og Philadelphia ost, til niste. Hvitløk, persille og andre urter gjør det veldig smakfullt!

 

Den boksen var det 300 kal i , altså ett av mine 4 daglige måltider, som tilsammen utgjør 1200 kal P dag.

 

Ikveld blir det torskegryte, og litt rødvin. Må bare bytte ut litt, slik jeg også gjør med den barneskje tran jeg tar hver eneste morgen.

Den Må jeg ha.

 

Men null lørdags slikkeri! Hverken salt eller søtt!

 

God helg til alle. Håper å se fler som holder på med samme greiene, her! Skjønner at det er en del....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en skikkelig bakoversveis igår.....

 

Jeg baker flatbrød selv, på takke. De blir så gode, varierer med tilsetning, honning, karve, knuste nøtter, urter.

 

De står på bordet, i kurv med liten duk over. Lette å ta en bit av og knase litt.

 

Og hvor mange kalorier er det i dem?

 

343 P 100 g !! Og 100 gr er ikke mye, for disse er mye tyngre enn de vanlige fra butikken...

 

Der kan man se, i et kaloriregnskap må ALT taes med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Ja, når en putter med nøtter blir det fort noen kcal.

 

Jeg skal lage noen Sesamfrø knekk til uka.

Porsjonen er på to plater, som skal gi 20 stk og hvert er 92 kcal.

Men frø er masse kcal, også...

Men skal prøve er de gode blir det nok mer. Men må være forsiktig å ikke ta for mye.

 

Skal lage mye rart til uka, ser jeg.

Må vist ha en dag jeg baker og lager dipp og andre sauser.

Men det er mye godt og en blir så mett.

Spiste kl. 15 og er stappmett enda...

Til å med fått gått en tur på 30 min, men du verden for en elendig for jeg er i...

 

Ser at det er en del juicer til uka, også... ikke så glad i det...

Men jeg skal prøve :)

Kanskje noe er bedre enn jeg tror.

Bare Grønn-juice og wrap jeg ikke har likt denne uka og vi har jo 3 forskjellige måltider hver dag.

Så kan ikke klage :)

 

Treffe ei venninne i morgen så litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det...

Kan jo bare ta en brus. Noe jeg ikke har drukket siden mandag, sitter med en brus med Pepsi Max og du verden så søtt det er...

 

Lagde en nydelig Sorbe is i går :)

 

Siste måltid i dag er en skogssoppsuppe :)

Lager to porsjoner så jeg har til dagen etterpå med alt vi lager til lunsj eller middag.

 

Resyme av ukens aktivitet, skritt og kg kommer i morgen kveld :)

 

God kveld og flott mandag og lykke til med vekta, vist du veier deg på mandag da, Sekstito :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer stadig noe nytt når en registrerer alt av mat og mosjon.

 

Jeg går på yoga hver uke, og har tenkt at det er ikke store trimmen....Men det er faktisk 244 kal brukt på en time, og absolutt til å regne med!

 

Idag har det vært en mega treningsdag igjen, yoga, to timers tur i skogen, og sving 1;5 time ikveld....

 

Himmel, godt at det ikke er sånn hver dag.

 

Og knærne klager, men de kan bare ti still. Alt dette er kjempegøy, så de får bare henge med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Sekstito - 0,4 kg er jo bra da.

Med all den treningen trenger den jo litt mer energi inn, også.

Og du bygger muskler så da går det lettere etter hvert :)

Disse kiloene du har igjen de sitter godt. Det vet vi...

 

Ja, yoga er forbrenning det, også :) og gir TP

 

Min forrige uke - Første uka med rensing, bare vegetarmat og 5/2.

 

Vekt ned 1,7 kg og det er jo de samme jeg gikk ned i november i fjor... nå er jeg lei, så denne gangen er det en gang for alle :)

Litt misfornøyd med bare 1,7 kg, også, joda, det er bra, men allerede på fredag hadde jeg jo gått ned 1,6 kg... men det var jo så mye mat i helga og så likte jeg ikke grønnsaksjuicen, ble uvel av den, og da ble det jo litt lite mat en dag, så nesten så jeg fastet i 3 dager, og spiste masse i helga...

Livvidden ned 2 cm - fettet rundt magen vil ikke slippe taker.. har jo gått til fettfrysing av dette fettet i hele sommer... men har jo gått opp i vekt, så når jeg begynner å gå ned igjen, så kanskje det synes bedre.

 

I snitt spiste jeg 1050 kcal om dagen.

Forbrente 1866 kcal.

TP 7,2

og Skritt i snitt er 6545 per dag.

 

Jeg har ikke så høye mål når det gjelder trening, men klarer jeg 7 TP i uka er jeg fornøyd og over 5000 skritt om dagen

 

I dag har det vært fastedag og merker jeg er litt uvel i kveld. Så skal jeg få sove må jeg nok ha et par cherry tomater før jeg legger meg.

Ikke sulten men litt småkvalm/uvel.

Vært litt mye på farten i dag, og det er ikke bra når en faster.

Tok en brus, også, sammen med venner og brus er nok ikke så bra... Pepsi max... fy å søtt det var, også :)

 

 

Flott tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Tjorven45 changed the title to Sommerprosjekt ble til vinterprosjekt, men vi gir oss ikke før vi er i mål. Nok er nok :)

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...