Gå til innhold

Sommerprosjekt ble til vinterprosjekt, men vi gir oss ikke før vi er i mål. Nok er nok :)


Anbefalte innlegg

Hei hei :)

 

PolarErMinVenn - godt det går riktige retningen, igjen :)

Flott nedgang. Spent på i morgen nå.

 

Her gikk det ikke som jeg hadde trodd.

Vært flink å fulgt programmet denne uka og bare 300 gram ned.

Ja, det er ned. Men har jo gått ned opptil 1,7 kg med dette programmet, samme uka...

 

Jaja, ikke lett dette...

Merker jeg mister litt motet, for har jo nå gått på ca 1000 kcal i snitt i 7 uker og kiloene sitter godt.

 

Liten oversikt over siste uka.

Inntak i snitt er 1124 kcal

TP er 17

11 114 skritt i snitt.

 

Ja, er vel alt for aktiv kanskje med så lite kcal.

Prøver å ta det litt mer med ro denne uka.

 

Har meldt meg på et nytt kursopplegg med Vegitarmat over 4 uker, som starter om 2 uker.

Jeg har jo begynt å mikse litt selv, nå, men skriver kcal så har oversikt over hvor mye det blir.

Få se hvordan vekta er i morgen, eller på onsdag.

Kanskje onsdag blir min offentlige veiedag :)

 

På onsdag som var veide jeg jo 500 gram mindre enn i dag.

 

Neida, gir ikke opp. men er veldig skuffet....

 

God kveld videre og flott tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag er bra!

 

Vekta mi står på 64 kg nå, den vil liksom ikke rikke seg nå. Det er de siste 4 kilo, og jeg skjønner at det må noe skikkelig lut til for å få dem av....

 

Jeg satser på 2 først, og kanskje en må jobbe hardt for å få kroppen til å skjønne at den må slippe det den er vant til, ved å stå litt på 62, før en tar de siste 2.

 

Høres imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jada, back in the game! Håper jeg. Dvs, jeg har jo ikke vørt ute, bare hatt en heftig uenighet med vekta! I dag var jeg 79,1, så fremdeles 100gr over forrige lørdag, men det var vel prisen å betale for en mindre vekt en lørdag, tendensen har jo har vært at tirsdag gir best utbytte :P/> Er flink i helgene jeg :D/>

 

Men har vært sulten i dag, er sulten nå, og må kjempe for ikke å spise mer før jeg legger meg..

Er trøtt np da, så skal straks gå å legge meg, så da går det vek bra!

 

Har gjort litt i dag da, full dag på jobb, endel aktivitet, skifta dekk på bilen og vaska dekka mine og samboeren sine, samt en økt i bassenget. Der har vi det, alltid sulten etter basseng!

 

Jaja, det var min dag.

 

Skjønner du er skuffa jeg! Ikke fordi du har "rett" til å være det for kroppen vår og vekta den kan virkelig spille oss noen puss innimellom. Men man ønsker jo å få bedre betalt når innsatsen er så høy! Så selv om jeg mener du skal være fornøyd med 300gr ned, så vet jeg jo at jeg har hatt det på samme måten.. :rolleyes:/>

 

Fortsett å stå på så skal du (vi alle) se at vekta gir etter etterhvert. Målte midja i dag, den var faktisk 0,5 cm opp, så kommer til å måle den igjen ganske snart..

 

De siste kiloene er møkkavanskelig sekstito. Kankje ikke de mest motiverende orene, men det betyr bare at man må fortsette å kjempe! Synes det høres fornuftig ut å ta 2 og 2 kilo som delmål nå. Kommer jeg også til å gjøre snart, men først 4 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Ser vist ut som vi alle tre er inne i en litt dårlig periode :)

Det er jo dumt, men litt trøst, også :)

 

Her var livvidden i går opp 1 cm - Kanskje "mensen" for meg...

 

Sekstito - Ja, du er kommet på det magiske tallet ditt, som ikke viker så lett :)

 

PolarErMinVenn - takk skal du ha :)

Godt å se at du ikke står for lenge på stedet hvil. Det er ikke noe moro.

 

Jeg hadde fastedag i går, men i går kveld var jeg så sulten, og får ikke sove når jeg er sulten, så måtte ha et knekkebrød før jeg la meg og det straffer seg på vekta...

Ikke ble det helt fastedag heller - 500 ble til 800 kcal...

 

Men søndag danset jeg bort like mange kcal som jeg spiste og da er jeg litt sulten dagen etterpå :)

 

Men ny dag nye muligheter og det er ikke igjen så mange kiloer lengre, så dette klarer vi.

 

Lykke til begge to :)

God onsdag og flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg fremdeles stillestående.

Men det var fårikåldag igår....så antagelig er det bra at det ikke gikk opp iallefall.

 

Ja, vi må vel regne med litt stillstand iblant.

 

Ser ut til å bli ei hektisk langhelg her, ute med hunder på kurs. Da kan det bli lettere å holde fingrene av fatet...og pølser skal jeg ikke ha. Mye annet å grille.

 

Ønsker dere begge ei god uke, og vi får sende hverandre litt motivasjon, den er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Sekstito - Ja, det er moro med noen nye klær, men her er det kjøpestopp på klær. Har så mye og synes det er belønning nok etter hvert som klærne sitter løsere og jeg kommer inn i masse fine klær :)

Har masse flotte dunjakker hjemme, som skal frem når jeg komme hjem til jul :)

 

Men fint at du finner din måte å belønne deg på - Sekstito :)

Vet ikke helt hva jeg skal belønne meg med jeg :)

Bare å være slank og her nede er jo belønning nok :)

 

I dag startet Line dans kurset på, igjen :)

line dans i 40 grader, ja, da svetter en bra :)

 

Søndag var det Te dans i solsteiken...

Nå er livet i gang her nede og det er godt.

 

Flott uke til dere begge og lykke til.

 

Vekta mi har lagt seg på 68 kg...

Hvert veldig sulten siden all dansen på søndag, så i morgen blir det spise-meg-opp-dag.

Faste i dag. Så håper denne Detox suppa får litt vann ut av kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei igjen. Jeg har vært innom å lest de siste dagene, men så har jeg bare glemt å svare.. Tida går så fort, plutselig noe som skal gjøres og da blir det borte.

 

Jeg skal bestille en spa-beh i dag, skal ha timen om 2 uker. Er tilbud på bestilling i dag på timer som legges til oktober, så da slår jeg til!

 

Jeg hadde tenkt til å unne meg en ny treningstihts når jeg kom meg under 80 kg, men kjenner egentlig på at jeg vil vente til jeg har gått ned et par kilo til! Kan gå litt på "shopping" i klær som er lagt bort, eller som du sier Tjorven, det er så deilig at klærne sitter litt løsere! Men det er viktig å belønne seg for god innsats og oppnådde mål. Noen ganger er måloppnåelsen nok, andre ganger kan det være lurt med noe "ekstern! ;)

 

Lurer på om mensen er rundt hjørnet...? Tannpine fra H****** gjør disse dagene utfordrende. Skulle jo tro det da var lett å begrense kaloriene til det minimale, men ikke nødvendigvis...

Er lit tøft om dagen altså, må innrømme det!

 

Ønsker dere en flott fredag og god helg når tiden er inne for det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Fint dere finner noe å gi i premie.

Dere er utrolig flinke, begge to og fortjener belønning )

 

Ettersom jeg sliter med en del muskel- og leddsmerter.

Masse betennelse i kroppen.

Og mye energiløshet, så er det en herlig belønning og kjenne at jeg fungerer så mye bedre enn jeg gjorde i fjor ved disse tider.

Kjenne at jeg endelig har funnet mat som gir energi og litt mindre smerter.

Men jeg sliter veldig når jeg skal spise ute, men gjør det flere ganger i uka og finner da noe som går.

 

Får nå akupunktur her nede, hos fysioterapeut.

Tror det hjelper på mer enn bare muskelsmertene.

 

I dag var vekta nede på 67,4 kg, så det går nedover.

Ikke så fort men sakte og sikkert

Så spent på hva den viser på mandag

 

I morgen er det Te-dans og håper jeg får danse en del :)

Da blir det jo Line dans, også :)

 

Nå har det vært et par dager med overskyet og litt sand i lufta og over 40 grader.

I natt var det litt over 32 grader ute og da blir det fort 29 grader inne, uten AC,men har vifte så den går i ett nå :)/>

Det er meldt en varm førvinter her nede, så da får vi det bra

 

Får mindre matlyst i varmen, også, så spiser litt nøtter så jeg får inne litt kcal.

Ja, så jeg klarer fint å holde meg på det jeg skal av inntak.

Fastedagene mine ble på 800 kcal istedenfor 500, som det skulle.

Men blir nok bra i snitt, tror jeg og blitt noen skritt hver dag, men ikke så mye som forrige uke.

 

God kveld videre og flott søndag og lykke til med veiedagene, uansett når dem er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg er møkkatrøtt. skal snart kjøre til nattoget, og tror jeg kommer til å sove godt på kupeen i natt. Håper hvertfall det!

 

Fikk svømt i dag da, 500m. Ble nok litt mye mt til middagen etterpå, men det var grønnsaker og salat jeg fylte på med så gikk nok greit.

Vekta i dag var 79,7, den har hoppa så innmari den siste uka, 79,1, 80,1, 81,1 så ned igjen til 79,7... Nå reiser jeg bort.. Tar med målebånd, men ingen vekt, kanskje like greit?

 

Må bare skrive mer i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

PolarErMinVenn - Håper det løsner for deg snart. Ikke moro når vekta hopper opp og ned vist en følger programmet som en skal.

Ønsker deg lykke til.

God tur og kos deg borte. Ikke tenke bare kcal da.

 

Her ble det en gledelig overraskelse da jeg gikk på vekta i dag.

66,8 kg er 1 kg ned siste uka.

Jeg som har spist mer og trent mindre, men en bra uke for det :)

 

Kcal i snitt inn ble - 1236 kcal

TP 13,3

Skritt i snitt er 9092 per dag.

forbrente kcal er ikke riktig, fordi jeg har klokka av meg når jeg soler meg eller sitter på terrassen og leser :)

 

Om ei uke starter jeg et nytt opplegg innen Vegetarisk mat, med masse nye oppskrifter.

Som da er uten kjøtt, fisk, karbohydrater, sukker, fett og gluten.

Har nå gått på dette opplegget i 8 uker, ja, inn i den 9.ende uka nå :)

Å det er så riktig for meg.

 

Da ønsker jeg oss alle en fin uke.

Jeg får besøk på onsdag og da blir det utespising, omtrent hver da. Det lik er jeg ikke.

 

Flott tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Er så imponer over deg Tjorven med det vegetaropplegget du følger :) Men det er vel kanskje sånn at når man finner noe som fungerer så vi man jo fortsette :P

 

Har hatt en bedre dag i dag. Det ble wienerpølser til middag, men kom alikevel på 900 kcal og det er godkjent! Har jobbet mye med skole i dag og er fornøyd med innsatsen. Gjort et par enkle styrkeøvelser og er fornøyd med det også. Blir en lengre økt i morgen, og det skal bli veldig bra! Første dagen jeg ikke har prøvd å stå på hodet på n stund, gleder meg til å prøve igjen i morgen ;)

 

Ønsker dere lykke til denne uken! La oss jobbe sammen så vi når målene våre til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

PolarErMinVenn :)

 

Jeg gikk på Lavkarbo - LCHF i fjor og gikk ned masse, men ble jo så syk, så måtte slutte.

Nå har jeg funnet noe jeg er blitt bedre på, derfor holder jeg på :)

For meg er dette en Livsstilsendring, noe jeg kan leve med resten av livet.

Har siden 1999 bare spist kylling, kalkun, fisk og viltkjøtt og dette var derfor ikke noe problem å kutte ut.

Har hele livet vært veldig glad i frukt og grønt :)

 

Kutte ut vanlig brød var heller ikke noe problem. Lager et knekkebrød og brød uten så mye karbo. Bare masse forskjellige frø i dem.

Jeg tror aldri jeg har spist så mye godt som det jeg lager nå.

Så spent på det nye opplegget.

 

Melkeallergi har jeg hatt siden, ja, jeg husker ikke siden når :)

Tror det var 2000 det ble oppdaget. Men siden 2010 har jeg tatt inn igjen litt. Men nå er det slutt, pga LCHT opplegget for ett år siden.

Men med geitost, som de har mange varianter av her nede, går det helt fint :)

 

Jeg kunne lag juicer og smoothier, men har aldri likt å drikke kcal... og det smakt ikke godt, og da orker jeg heller ikke drikke det.

Det jeg skal spise og drikke må være godt :)

 

Så jeg savnet ingen ting.

 

Ja, det var litt om hvorfor jeg har lagt om kostholdet innimellom :)

 

Fortsatt god uke og så håper jeg vi hører fra deg snart, også. Sekstito :)

Savner deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det såpass mye tut og kjør for tiden, at jeg må bremse litt ned skjønner jeg.

Blir en for sliten, er det fort gjort å miste fokus og motivasjon, det har jeg gjort før....

 

Er bare innom i heimen såvidt det er, og det blir så som så med den faste maten. Har vært avgårde på besøk de siste dagene, og et seminar med masse god mat.

 

Men vekta står stille, hverken opp eller ned, er veldig fornøyd med det.

 

Nå blir det stillere en stund, og mer forutsigbart. Da skal jeg gjøre en innsats igjen!

 

Fin uke til dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei -

 

Sekstito :)

 

Ikke bare bare å være på farten :) Men koselig, også, da.

Hektisk å være pensjonist ;)

 

Men å holde vekta er godt gjort det, også.

 

Men vi gir oss ikke nå.

 

Her blir det masse utespising denne uka som kommer.

Liker det ikke.

men det blir jo masse dans, også.

I dag har jeg hatt over 17 000 skritt.

 

2,5 time med høy hastighet, det er ikke dårlig :)

 

God uke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Er innom å leser, men rekker ikke stor mer. Lenger innlegg venter på sødag. Nå møkkatrøtt og skal tidlig opp og avgårde på yogakurs i morgen, m¨bare komme meg i seng! Dagen har igrunn gått bra med tanke på flytur og det hele.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei dere to :)

 

Lørdag ble vkten 78,4 kg, og det var så deilig å komme ned under 79 etter å ha vært oppom 81,1 på uoffesiell veiing noen dager før jeg dro bort på skole. Skoleukene har tidligere vært en belastning, men jeg har klart å snu de til en "renseuke", hvertfall mentalt :P

 

Spent på veiinga i morgen. Må nok belage meg på litt smått opp og ned slik det var sist etter jeg hadde klart å komme meg litt ned, men fortsetter å kjempe hvertfall. Den ene turbyúksa har nå blitt meget romslig i livet da jeg hadde ullundertøy under og to gensere nedi den uten at knappen spratt opp :D

 

Nå har jeg såååå lyst på den nye thigstsen fra Cubus som jeg har siklet på lenge. Og må nok kjøpe den snart om jeg vil ha den, da de ikke får den igjen :mellow: Såååå, fredag skal jeg til byen, og kanskje har jeg tatt av meg noen flere gram til da :rolleyes:

 

Skal til legen i morgen, så er spent på det blir til fremover, om jeg får fortsette i 50% sykemelding. Føler jeg begynner å komme litt ovenpå, men går fremdeles med krykker, og i min jobb er ikke det helt enkelt.. Trodde jeg skulle være mere skuffet over å ikke ha gått mer enn jeg har på over 20 dager, men kjenner at det faktisk er greit. Jeg vet jeg har gjort det jeg kan og at et kommer til å gå tregt nedover nå, og det er godt å kjenne at jeg godtar det. Er så glad for alle kiloene som e borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

PolarErMinVenn - Gratulere. Alltid godt å gå ned til et nytt tall 78 - 77 - 76, osv. Selv om det går tregere enn i starten.

Og som du sier, når en har gjort sitt beste så skal en være fornøyd :)

Lykke til hos legen.

Hvor gammel er du?

 

Min uke har jo vært hektisk og det slår alltid ut på vekta i feil retning...

Kcal inn i snitt er 1303 - det er jo bra...

TP 18,3 - det er jo veldig bra.

Skritt i snitt er, også, veldig bra - 11 900 per dag :)

Men vekta - poff - opp 900 g.

Så håper den er litt finere i morgen.

Men når det blir en slik uke og jeg er så sliten at jeg nesten ikke klarer å stå på beina, innimellom, blir det alltid feil på vekta for meg.

Har spist litt smertestillende, også. Begynte på igjen med østrogen, også... jaja, får se hvordan dagene blir.

Vært ute å spist hver dag siden onsdag, men med mitt kosthold blir det mye suppe og det er jo ikke så mye kcal heller, så kanskje blitt en del mindre enn jeg har skrevet på.

Roligere fra onsdag av.

 

Startet på nytt opplegg i dag, så bare 1029 kcal i dag og egentlig faste i morgen, men tar det kanskje onsdag og torsdag i istedenfor i morgen og torsdag :)

 

Flott tirsdag til dere begge to :) og uke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid gledelig når vekta viser nye tall! Gratulerer!

 

Da vet man at en har vært flink! God følelse!

 

Min vekt står som grodd fast. Om jeg spiser mye, eller lite....64 kg.

 

Men får si det samme, jeg tenker på alle de kiloene som er borte, og er så inderlig fornøyd!

 

Folk sier at du må ikke gå ned mer nå. Men jeg vet selv at 60 er min idealvekt, til min høyde på 1.59. Blir ikke tynn da heller, noe jeg absolutt ikke har som mål ....

 

Jeg har veid 58 kg i min ungdom, da var jeg slank, men tynn har jeg aldri vært....

 

Og når en blir eldre, er det viktig å ikke ha for mye å bære på, det er viktig for helse, trivsel og aktivitet. Jeg er med på mange aktiviteter, og håper å fortsette sånn!

God uke til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir hyttetur i helga, med både fårikål og lutefisk med alt tilbehør på menyen....

 

Tja.........

 

Hei hei :)

 

Ja, da må du kose deg masse.

Ikke bare bare å få vekta nedover når en ha et sosialt liv med masse ute å spise sammen opplegg.

Men en kan spise litt mindre.

Kål er jo sundt :) og veldig godt. Må ikke spise masse feit sau :)

Lutefisk har heller ikke mye kcal, og noe av tilbehøret går det an å spise mindre av.

En må ikke spise så en ligger som et slagt etterpå ;)

 

Men kos deg masse for det.

Og med noen gode og fine turer i fjellheimen går det nok bra :)

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg er jo på vekta hver dag, men registerer den tirsdag og lørdag. Det er egentlig veldig greit, for med meg de naturlige svigningene, som i går oppe på 78 blank, men i dag nede på 77,6 og tenker at da er jeg under 78, og håper å komme under 77 neste uke. Får se hva vekta viser i morgen, er jo offesiell veiing da :P

 

Det er helt tydelig at å spise for seint straffer seg, ikke bare for vekta neste morgen, men sånn på sikt. Kjennes ut som jeg har større sult dagen etter om jeg spiser for sent på kvelden, og da er løpet ganske kjørt.

 

Jeg er glad jeg vet hvor jeg burde ligge på vekta ifht min kropp, for hvis ikke hadde jeg mistet motet tror jeg. Kunne kanskje klart å komme meg ned til 62-65 kg, men tror ikke jeg hadde klart å ligge der. Nå er jeg også så heldig at jeg kan ta Bodyscan på en Tanita-vekt innimellom, og jeg er mye mer opptatt av fettprosenten enn BMI :) Foreløpig er jeg for tung uansett, så nå kan jeg miste både muskler og fett, men når jeg kommer nærmere 70 kg så er det fordelingen som er viktig for meg :)

 

Håper dere får en god helg! Kos dere, spis sammen med andre, men som Tjorven påpeker, spis litt mindre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

PolarErMinVenn - Ja, du er nok ikke den eneste som er på vekta hver dag :)

og du har rett - spise for sent og det sitter godt når en står opp på morgenen.

Hvor høy er du??

 

Min vekt har lagt seg på 67,5 kg. Vet ikke om det er fordi jeg har vært ute å spist hver dag en uke. Eller fordi jeg begynte på igjen med østrogen. Eller begynte med noen piller her nede. Hadde jo en veldig aktiv uke og spiste masse sund mat da jeg var ute.

Får se hvordan det blir nå jeg nå spiser hjemme de fleste dagene.

 

Idealvekt eller BMI eller fettprosent eller kg...

Alle finner vel den vekta som passer en.

Jeg lå, frem til jeg var 45 år, på under 60 kg, godt trent og musklene der de skulle være.

Men så blir en syk og vekta bare raser oppover.

En går ned igjen og så øker de igjen...

Dette er uvant for meg. Men finner nok den vekta jeg være på etter hvert...

Min økning er pga kortison og andre piller, jeg må ha innimellom... ikke moro...

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Tjorven45 changed the title to Sommerprosjekt ble til vinterprosjekt, men vi gir oss ikke før vi er i mål. Nok er nok :)

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...