Gå til innhold

Sommerprosjekt ble til vinterprosjekt, men vi gir oss ikke før vi er i mål. Nok er nok :)


Anbefalte innlegg

Gjest PolarErMinVenn

God morgen :)

 

Nei Tjorven, sykdom og medisiner er det aller verste. Jeg har sluppet unna mye medisiner, men har slitt veldig med kroppen de siste 2 åra spesielt. Jeg har stort sett klart å holde vekta tidligere fordi jeg har vært ekstremt aktiv. Vet at kostholdet er der kiloene tas, men det kommer faktisk ann på hvor aktiv man er og hvor mye man klarer å forbrenne i løpet av uka. Ikke minst hva aktiviteten har å si for hodet.

 

Jeg er en som legger lett på meg, for det er ikke mange kcal jeg skal ha vær dag før jeg går opp i vekt, og har nok dessverre brukt det litt som en unnskylding, men har innsett at jeg må jo da bare få i meg mindre kalorier, så enkelt og så vanskelig. Har jo klart det en stund nå, og skal klare å fortsette!

 

Jeg er 163,5 cm høy/lav :P

 

I dag var vekta 77,6 og det er jo 300 gr ned fra tirsdag. Ned er ned :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg storkoste meg på lørdagen, spillkveld med gode venner! Kosa meg med litt sjokolade, gulerøtter og dipp og 2 glass vin. Tacoen ble utsatt til søndag, med et halvt glass vin, holdt meg til en lefse, men den ble ganske full.

 

Det ble ok endel for høyt inntak i helgen og det kommer til å vises på vekta, men det er helt greit. Det var verdt det denne gangen! Det skal bli like lenge til neste gang som det var til denne gangen så det går fint :) Jeg kosa meg med hver eneste bit og har ikke dårlig samvittighet, herrelighet å deilig det er!!

 

Men nå er det fult fokus igjen :D

 

Shake til frokost, knekkebrød til lunsj. Normal porsjon til middag, og noe lett, feks youghert til en tidlig kvelds. Neste uke reiser jeg på skolen igjen og da blir det lavkaloriuke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Ja, det var vel fordi jeg var så aktiv før jeg ble syk at jeg holdt vekta, også :)

Trente omtrent hver dag og jobbet og gikk på skole og var alene med en unge, så spist alt jeg ville da. Men jeg er jo heldig for godterier er ikke så høyt oppe på lista på det jeg liker så godt. Har jo noen yndlinger innen søtsaker, men det er slik som mørk sjokolade og lakris :) men fikk jeg noen få biter var jeg fornøyd :) 5-6 chips flak så var saltbehovet tilfredsstilt og slik er det fortsatt i dag. Men nå spiser jeg nøtter som jeg har saltet selv med himalayasalt :)

 

PolarErMinVenn - Ja, 300 gram er jo bra og ned er ned :) og opp er opp... uansett hva andre sier.

Ja, det er viktig å kose seg, innimellom, og i mitt program er det lagt inn ett glass vin på lørdagene, noe jeg ikke har benyttet meg av mer enn en gang på disse 11 ukene, så kan virkelig kose meg en helg - hehe :)

Hva slags skole går du på?? Hvor i landet bor du?? Jeg bor på indre østlandet når jeg er hjemme fra sommer og sol, så ikke så mye jeg er der da :)

 

Jeg har, også, en Polar Loop som er min venn og den mener jeg forbruker nesten 1900 kcal om dagen og mer når jeg er aktiv, så kan spise ganske mye å likevel holde vekta. Statistisk sett - jaja...

 

Så er det mine tall for i dag...

livvidden opp 2 cm - har en skikkelig badeball å ta av så skulle ha gått ned masse der.

Men vekta ble 600 mindre enn forrige uke, men økte jo 900 så har ikke kommet ned på det som var for 2 uker siden.

Men glad det slipper taket, igjen.

Bare en uke til med østrogen, så håper jeg på nedgang etterpå.

 

Kcal inn var 1296

Skritt i snitt 8 000...

TP 11,4.

 

Ser ut som jeg får ned mer når jeg tar det med ro... masse trening er opp i vekt her...

 

Tja, var det noe mer å si da...

Veldig sliten for tiden, men håper jeg klarer å holde programmet for det.

Skulle bare ha spist 500 kcal i dag, men det blir ca 300 kcal mer.

Men kutter 300 i morgen, så får vi se.

 

God kveld og flott tirsdag og uke på dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Får jeg lov til å slenge meg med litt her inne, selv om jeg ikke kan love noen ukentlig oppdatering, fra min side...? :)

 

Følger litt med i kulissene, men baler mest på egenhånd, med ekstrakiloene mine. Og er strengt tatt ikke så flink på forum for tiden, så ingen vits i å lage noen egen tråd. Så kan jeg smyge inn her, litt av og til?

 

Kort om meg: 43 år, 168 høy, for tiden noen-og-68-kilo. <_<

 

Startet 2017 på 66-65 tallet og hadde et håp om å komme noen kilo ned. Istedet ble det noen ekstra kilo opp, gitt. Tok et tak før sommeren og var tilbake rundt 66 kilo rett før ferien og rett etter. Men i løpet av høsten, og en treningsfri periode pga. skadet ankel, bollet det på seg 2-3 ekstra kilo igjen. Har ingen sykdommer eller medisiner å skylde på her. Bare ren latskap og totalt svikt i disiplin.

 

Mine harde fakta for 2017, så langt:

g0f8bdw.png

 

Har et håp om å avslutte desember på 65-66 kg igjen, akkurat der jeg begynte året. (Og enda lenger ned over nyttår, da. Men en ting av gangen.) Får se hvordan det går. Første delmål er 67-tallet. Håper å se det iløpet av november.

 

Hadde min all time high her ved mensen sist, med 69,7 kilo(!). :blink: Kuttet smågodt tvert etter det og har løpt 2-3 ganger i uka siden. Begynner så smått å kjenne at formen kommer på plass igjen. Men ting tar tid. Og kiloene sitter som klistra her hvor jeg ligger nå. Må virkelig kjempe med hvert gram.

 

Men gitt opp? Neida! :P Er ukuelig optimist og har fortsatt troen på at jeg skal komme meg inn i den gamle garderoben min, som ligger og venter på snart tredje året nå, og støver ned i mens. (Veide rundt 60 kg i 2014/2015.)

 

Jeg vil, jeg vil. Og en dag får jeg det jaggu til! :)

 

Ha en fin uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Bijou - Velkommen skal du være :)

Koselig å se deg igjen :) Begynner å blir noen år siden vi hadde et skippertak sammen nå :)

Du er så aktiv som du føler for.

Men koselig med et ukentlig oppdatering om hvordan det går, og hvordan uka ser ut - men ingen must :)

 

God uke videre og lykke til med disse opp og ned kiloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig når gamle kjente dukker opp! Fint å høre fra deg, vi har møtt hverandre flere ganger her gjennom tidene!

 

Hytteturen gav stramme bukser...og solid utslag på vekta....

 

Må bruke hele denne uka på å få det av.

 

Sånn er det med den saken.

 

Men det var verdt det.....

 

Og nå går det mot jul, 8 uker til julaften.

 

Jeg blir veldig inspirert når det er flere som strever sammen, som her!

 

Det er bare å klaske til nå!

 

Hva er det der mystiske som forbruker 1900 kal på en dag, Polar Loop??

 

Jeg trener veldig mye, for å holde artrose i sjakk, har hatt det i knær i 20 år, og de siste 10 også i tær, fingre, hele ryggrad og litt i hofter.

Trening, både på senter, hos fysioterapeut, masse trening ute i skog med hund, og dansing attpå, er det som holder kroppen min igang, selv om noen ledd er helt nedslitt.

 

Morsomt å lese om all ny forskning som viser at trening er den beste medisin man kan tenke seg.

 

De fire, fem kilo som er for mye hos meg, vil monne bra å få vekk fra kroppen.

 

Derfor gir jeg aldri opp, selv om vekta flyr litt opp og ned.

 

Motivasjonen er der!

 

Fin onsdag til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Ja, Sekstito, du vet hvertfall hvorfor du går opp i vekt du da. Og når en har kost seg og hatt det koselig sammen med flere en hel helg er det lov å gå opp litt.

Flink du er med trening, men, ja, en blir mer sulten da.

Polar Loop er ei klokke som viser hvor mye du bruker av kcal i løpet av dagen, ja, se på linken. Men du må jo jobbe selv :)

https://www.power.no/mobil-og-tilbehoer/aktivitetsmaaler/polar-loop-2-aktivitetsarmbaand-hvit/p-501334/?gclid=EAIaIQobChMImvDfoLmi1wIV3MqyCh3x4QbzEAQYASABEgJMdvD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

Ikke i form om dagen og da hoppe vekta opp uten mål og mening.

Mandag 67,1 kg - torsdag 68 kg... snitt i inntak er fortsatt på litt over 1200 kcal. Litt dans og en tur. Ikke spist noe usunt... så i går ble jeg bare deppa og en Nutrilett fant veien inn i hode på meg... den var god. Men spiste bare 1250 kcal for det... Men har ikke klart å faste denne uka. blir fort 1000 kcal. så nå drit jeg i fasten og koser meg med det sunde jeg spiser :)

Jeg må gi litt F for tiden.

Slutter med østrogen om noen dager og håper det gir litt utslag på magemålet om ikke noe annet..

 

Eier ikke energi for tiden, men fikk nåler for det i går og håper energien da kommer, sakte men sikkert, igjen.

 

Driver å lurer på om jeg skal gå inn på Gull medlemskap, igjen... ettersom jeg ikke spiser brød, pasta, osv, ja, kuttet ut masse karbo og ikke spiser kjøtt og fisk så vet jeg ikke hvordan det står til med proteininntaket lengre heller... Men synes jo det er litt dyrt, også, da... må jo ta for 6 måneder...

 

God fredag videre og flott helg til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Denne uka har vært skikkelig tøff på mange områder og jeg sliter.

 

Resultatet er kjent, det er vektoppgang, og det resulteter i enda flere negative tanker og handlinger og spiralen har fått fart i feil retning.

 

Tjorven, jeg tar en master på deltid. Det er på NTNU i Trondhjem og det er samlingsbasert, så ikke timer hver uke. Bor og jobber i Nordland, men er fra Østlandet. Jeg klamrer meg nå til håpet om jeg skal klare å snu dette når jeg kommer til Tronhjem, har klart det før.

 

Det var det for denne gang. Veiing på mandag siden jeg blir borte så lenge og ikke er her tirsdag. Så får jeg ikke gått på vekta før 15 nov igjen...

 

Det var alt for nå. Håper å komme sterkere tilbake med positivt nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine venner!

En må regne med litt opp og ned når en har lett for å legge på seg...det har jeg lært i mitt lange liv!

Har alltid sloss med kiloene.

Og er veldig glad for at en tross alle vekt svingninger aldri har gitt opp!

Det må vi aldri!

 

Har svinga fra 58 kg til 86.. og tilbake igjen, dvs at i mitt voksne liv har jeg ligget mest på ca 65. Med enkelte vanskelige perioder, godt over 70.

Med 1.59 høyde er min idealvekt nå 60, og det VIL jeg ned til!

 

Er tilbake på samme ståsted igjen. Etter den løsslupne helgen...

64.

Leste at guruen her på Overvektsklinikken , professor Hjelmeseth , sier at de som greier å holde oppnådd ønskevekt best, er de som spiser en bra frokost, går en skikkelig tur hver dag, og tar tak enhver vektøkning ! Med en gang!

 

Enkle regler, og bra!

 

Ny uke venter på oss!

 

Ønsker oss alle en optimistisk en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Nei, det er ikke moro å gå opp i vekt, når en egentlig gjør alt riktig...

 

Begynte med Gullmedlemskap her ute nå, så jeg får litt mer oversikt over sammensetningen av maten. Om jeg får nok proteiner og karbohydrater, og jeg får jo det ser jeg. Selv om jeg ikke spiser kjøtt eller fisk.

 

Først en oversikt over siste uka.

Inntak - 1467 kcal - sprakk skikkelig i går kveld...

TP 7,4

Skritt 7240 i snitt.

 

og dette ga enda 900 gram opp. Vekta viste 68 kg i dag :(

 

Så PolarErMinVenn, kjenner godt igjen den følelsen om å gi opp, og det var vel det jeg gjorde i går kveld.

Lykke til i Trønderlag og håper det snur seg for deg.

 

Har hatt en svie i magen de siste dagene og da spiser jeg litt mer i håp om at det skal bli bedre, men det gjør det jo ikke...

Jeg har irritabel tarm, så den har ikke vært god siden torsdag...

Utmattelsen har jeg slitt med i snart 2 uker og det er jo disse ukene som har vist oppgang på vekta. Så får se om jeg kanskje må begynne å spise litt langsomme karbohydrater, igjen...

Da jeg gikk på Lavkabo gikk jeg bra ned i starten, men så kommer jeg ned på 66 tallet og vekta begynner å gå opp igjen...

Og dette har ikke noe med at jeg at jeg har ligger på kiloer over 66 i langre periode, for det har jeg ikke.

Før jeg la på meg for 10 år siden var jeg aldri over 65 kg... lå mest på 50 tallet, men trente jeg mye så lå jeg på rundt 63 kg. Masse muskler.

Nå er det ikke noen muskler igjen...

 

Ser at du, Sekstito, skriver om viktigheten med frokost. I mitt program skal jeg ikke spise frokost denne uka.

Bare spise mellom 12-20 og bare 2 måltider.

Med irritable tarm, går det ikke med verken 2 eller bare 3 måltider, så har ikke klart å følge dette, men hoppet over frokost idag og spiste mitt første måltid kl.12.30 og da kom smertene, sviingen, brenningen i magen, igjen...

Å jeg blir så sur..

Vil ikke på piller, ville ikke gå opp, igjen.. vil ikke vil ikke vil ikke...

 

Sekstito - så flink du til å trene :)

 

Flott tirsdag til dere og god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag! Og takk for hyggelig velkomst! :)

 

Jeg vimer nå rundt her i bakgrunnen. Gikk litt opp igjen i forrige uke, til 68,7 (tror jeg, har glemt/fortrengt det allerede) og ble sur. Men kanskje ikke så rart, da jeg bare rakk å jogge 1 gang.

 

Helga var disaster. <_< Bursdagsfeiring, altfor mange kakerester og Twist igjen, enda jeg sendte med gjestene hjem masse. Huff og huff! Og enda er det ikke tomt inni kjøleskapet. Svigermor kom med sjokolade fra Sveits i tillegg, og den måtte jo smakes på. Jau, jau.

 

Men denne uka ser det litt lysere ut med tanke på jogginga, så jeg skal prøve å holde tirsdag+torsdag+søndag rutinen min. Målet for november er (fortsatt) å få sett snurten av 67-tallet.

 

Tjo hei! Og lykke til dere andre også med uka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Her ble det 400 gram ned, siden i går og det ser bedre ut enn 68 tallet...

 

Ja, Bijou, du vet i hvertfall hvorfor du går opp. Du spiser godteri og trener mindre.

Men husk at det er kilo i mat og gram i trening :) Trening gjør så en kan spise litt godteri brukte jeg å si. Nå som jeg ikke har energi til å trene må en droppe godteriet. Men vet jo du sliter med dette søtbehovet ditt :)

 

Jeg vet ikke hvorfor kroppen min gjør som den gjør.

Jeg spiser ikke godteri, går opp.

Jeg trener mer, går opp.

Jeg spiser mindre, går opp.

 

To dager jeg nå har ligget på 1400 i inntak og da 400 gram ned...

Det er sunt fett,

Vet ikke om jeg spiser for mye frukt for tiden.

Vannmelonene og kaki, granateple og pærene helt herlige her nede for tiden.

Jeg burde jo sprute over av energi. Men i stedenfor er det ME som herjer.

 

Spiste noen riskaker disse to dagene...

Har du kuttet ut kabo fra brød, ris, pasta, ris og poteter. Man kanskje kroppen trenger litt lange karvo, for å øle energien litt igjen...

Har jo sett på dette som en livsstilsending, men vist kroppen ikke klarer å leve med det så går det jo ikke.

I fjor høst prøvde jeg jo flere ting men havnet på det gamle gode, igjen... og fortsatte å gå ned til jeg måtte ha disse forbaskada pillene igjen...

Hadde håpe dette kostholdet gjorde så jeg slapp disse pillene. Er jo masse mat som er bra for immunforsvaret, har masse antioksidanter... og føler jo at immunforsvaret mitt er mye bedre...

Jaja, veien bli til mens jeg går :)

 

God dag videre og flott uke videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg sulten, kanskje fordi det ble så mye trening igår, hele 1350 kalorier brukt. Kanskje kroppen trenger proteiner rett og slett?

 

Ser det forresten ikke som "trening", som en liksom bør gjøre, det er bare aktiviteter som jeg liker veldig godt. Kanskje fordi det meste er så sosialt? Og gøy?

 

Men heldigvis ikke fysen på søtt, var det i unge dager! Har kanskje noe med hormoner å gjøre?

 

Har nok litt rare preferanser, rå salmalaks med litt soyasaus på, det er min beste godis for tiden...

 

Ikke kalorifattig det heller!

 

Den kroppen er ikke god å forstå seg på, Tjorven, den driver på med en del ting som vi ikke helt skjønner.

 

Men i lengden er det nok det enkle regnestykket, kalorier inn og kalorier ut. Stort sett.

 

Så er det alle de tinga som påvirker, de kan velte lasset iblant. Sykdom, som stjeler så mye energi, livssituasjon,osv.

 

Husker du at vi prata om forelskelse, som vel er den aller beste slankekuren i verden, da flyr en på vinger og trenger ikke annet enn enn slurk vann i ny og ne!!

 

Bare synd man ikke får kjøpt det på boks...

 

Ha en bra uke alle sammen! Vi får bite tenna sammen!????????????????️‍♀️????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Sekstito - Ja, en har lett for å være veldig sulten etter en aktiv dag.

Ja, best å drive med aktiviteter som er lystbetont, da er det lettere å gjennomføre det..

 

Ja, kanskje vi skal satse på å forelske oss igjen, sekstito :) hehe :)

 

Vet ikke om dere to andre er single :)

 

I kveld går det i gulrot og skal jo ha en tykk skive vannmelon, også :)

 

Går mot natt her nede, også.

 

Flott onsdag og uke videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei dere

 

Jeg har detti litt av lasset... Jeg har ikke kommet meg avgårde til T-town for det ble påkjørsel av storvilt og dermed legevakt og ikke nattoget mandag kveld. Vanskelig å gå på krykker pga foten når skulder og nakke har fått seg en trøkk under påkjørselen. Det går virkelig ikke min vei for tiden, men gjør så god jeg kan ang fokus på rett mat og minst mulig godis.

 

Ang forelskelse, så er jeg nok ikke der at det er mulig for øyeblikket, jeg har heller kjærlighetssorg, og kunne jeg bare vært som et par av mine venner som da mister matslyst og godtesuget blir borte hadde jo det vært noe! Det er slutt mellom meg og samboeren, men vi bor fortsatt sammen, for det er ikke noe ledig sted å flytte. Har ikke vært slutt så lenge heller da, men alikevel.

 

Jeg har mål om å se 76 tallet i løpet av november (målet var først 18.november, men det er 10 dager og i dag var jeg 78,6. Tror jeg var 80 blank i helga eller mandag, men husker ikke, kan finne det ut på klokka, registrert der) men å komme ned til 73 tallet til jul ser jeg blir vanskeligere og vanskeligere, men ikke gitt opp kampen altså! Det bare er så mange kamper om dagen, og jeg er så sliten!!! :(:unsure:

 

Ang frokost så viser studier fra usa (nasjonale registre) at de som klarer å holde vekta nede (av de som har gått ned,gjennomsnittet ligger på 13,6 kg) er at de spiser frokost, "trener" minst en time hver dag, det kan være gåtur! Og de veier seg MINST en gang i uken for som sekstito sier, å kunne ta tak i vektoppganger med en gang. Kun 10 % går ned med kosthold alene, ingen går ned ned med treningen alene, så igjen 90% kombinerer. De aller fleste (her usker jeg ikke %andelen) holder seg til de samme rutinene i helger og ferier som resten av uka...

 

 

Ønsker dere en flott onsdag og en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange tunge ting på en gang, PolarErMinVenn!

Ikke rart man detter litt av lasset da!

Og har lyst til å melde seg ut en god stund.

 

Men så vet en jo at om en trøste spiser og legger på seg, så blir det enda verre.

 

Jeg har vært der selv! Ikke bare en gang...

Sorg er vel det værste å komme gjennom, det er liksom så lite å gjøre med, må bare gå sin gang og ta sin tid.

 

Ønsker deg god bedring med skadene du fikk ved påkjørsel, og styrke til å komme over samlivsbrudd.

 

Ting tar tid, men det kommer lysere tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

PolarErMinVenn - Ja, dette var mye trist på en gang. Livet er ikke for amatører, bruker jeg å si.

Håper kroppen din leger seg fort etter påkjøringen. Men med kjærlighetssorg, må en regne med at alt tar lengre tid. Håper du har fått ditt for en stund nå og at det blir lettere etter hvert.

Ønsker deg lykke til med ditt prosjekt. Vi skal komme i mål, selv om vi kanskje må regne med at det tar lengre tid enn vi hadde satt oss.

Ønsker deg riktig god beddring og håper du har mange å snakke med. Det letter på trykket på kjærlighetssorg. Heier på deg og vi er her <3

 

Ja, i starten på en slankekur går det fint å ikke trene, en går ned i vekt for det. Men så blir det værre og en må bare komme seg ut av godstolen, og det er værre når en sliter med fibromyalgi og utmattelse (ME). Men jeg kom meg på Line dans i dag, men var så sliten etterpå at jeg var helt skjelven i beina...

Når jeg er i ME så tror jeg at å spise mer gir energi og at sjokolade, karamell og lignende skal gi energi, noe jeg vet det ikke gjør.

Nå har jeg hatt to dager med masse kcal inn, og langt fra nok ut... så må bare skjerpe meg.

Lager meg noe snacks av gulrot og vannmelon nå og håper dette blir bra. Kvelden er ung her nede enda...

 

Ønsker dere så fin dag i morgen, som mulig, og uke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble jeg dypt fornærma over vekta....rart hvordan det kan få geipen til å henge litt. Enda man vet det er bare naturlige variasjoner, har ikke skeia ut med noe.

Og hvor blid man blir når den gir gode nyheter!

 

Men det er bare å stå på, det er bare så irriterenede at de sitter så hardt.

 

Legen min sa også sist at en må regne med at kroppen vil gjøre alt den kan for å slippe å miste disse siste kiloene. Det er så mange år siden jeg har vært såpass lav i vekt som jeg er nå.

 

6 uker igjen til jul.....Og et nytt år følger....

 

Skal på Klassetreff om to uker, vi har det minst en gang hvert år.

 

Sånne ting kan gi meg motivasjon, og det får en bare bruke for alt det er verdt.....

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld, igjen!

 

Joda, her vet jeg i det minste hva vektoppgangen skyldes: søtsug med mere. Og fryktelig glad i vin! :rolleyes: Så ikke akkurat rocket science, dette her. Hos meg.

 

Men tydeligvis fryyyyyktelig vanskelig likevel. Og gjør meg jo noen tanker for meg selv, om bakenforliggende årsaker, i privatlivet, til hvorfor det har blitt sånn som det har blitt, siste årene. Hva all denne vektoppgangen egentlig skyldes. Trøst, lindring, hverdagsflukt, ansvarsfraskrivelse (ovenfor seg selv). Ikke akkurat rocket science, der heller, er jeg redd. Og som så ofte koker det jo ned til hvordan man selv takler utfordringene på ens vei.

 

Vel, tilbake til selvdisiplinen. Ingen vei utenom.

 

Den fikk seg en knekk forrige uke også, og det ble bare 1 joggetur. Er midt i PMS'en også, så formen er generelt helt shitty.

 

Har omsider innsett nå at jeg må tilbake til kaloritelling og matregistrering igjen. Men gjør det med tenners gnissel og sterk motvilje, for jeg hater den biten så inderlig sterkt. I tillegg til at jeg synes det er et forferdelig plunder, rent praktisk. <_< Men trenger å visualisere ovenfor meg selv alt som forsvinner i gapet. Og trenger tydeligvis å telle, i alle fall ut året, for å se noen faktisk endring nedover på vekta.

 

Så ikveld har jeg oppdatert alle tallene mine bak her og er klar for registrering fra ny uke imorgen. Tallenes klare tale sa også at jeg må ned på 1300 kalorier i snitt, ikke 1600, for å nå målet mitt.

 

Har også planlagt en fastedag på tirsdag, for å rense ut litt slagg og reboot'e, slik jeg pleide i gamledager. Kan ikke huske sist jeg fastet. Det er vel også en av de tingene jeg burde gjøre litt mer jevnlig, for jeg husker i alle fall tilbake til det som en positiv greie, som funket for meg.

 

Skikkelig oppløftende post, dette her. Hu hei! Men får bare tro og håpe på at herifra kan det bare gå én vei... nedover. På vekta, altså! :P

 

Ha en knasende uke, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bijou! Ser på høyden og vekta di at det egentlig ikke er så galt stelt likevel?

Før gjaldt jo tommelfinger regelen, ikke vei mer enn vekta etter meteren, og du oppfyller jo det kriteriet.

 

Men så er det det minus/pluss tillegget, som er på 10%....og som også regnes innenfor normalen.

 

Det blir jo 6-7 kg hos deg. Som du antagelig synes du har for mye?

 

Jeg er 1.59 og veier 64. Kunne godt ha kommet ned på 59. Men hvis jeg skulle brukt den -10%, så kunne jeg veie 53.

Da trur jeg nok at jeg hadde sett ut som et skrapa skinn...Jeg er grovbygget også. Hadde man vært spinkel, kunne en nok vært nedi 53.

Dessuten er jo jeg ei gammel dame, ( bare utapå da...) og det tilsier også et par pyntekilo.

 

Så alt er relativt.

 

Men de der kiloene som egentlig er innenfor den store normàlen, er jo de aller værste.

Og de utgjør ganske stor forskjell for den som går rundt med dem...

 

Når jeg er nærmere 60 kg, føler jeg meg så slank og fin, men når det bikker over 65, så føler jeg meg rett og slett overvektig, klær blir trange og ekle, og jeg føler meg ikke fin!

 

Som du sier, så er registrering det som må til for å knerte disse ekle fille kilo.

En fastedag i uka er veldig lurt, det har jeg og gjort iblant. Hvis en spiser kvelds, og venter til neste dags kvelds, går det igrunnen veldig fint. En må bare bestemme seg, og ha det rimelig travelt den dagen!

 

Jeg tror at man må ta et skippertak, komme seg ned dit en skal, og passe på enhver vekt oppgang, ta den før det plutselig har blitt 5 kg liksom.

 

For jeg tror også at man må unne seg både fårikål, lutefisk og ribbe med skikkelig tjukk saus...vin og akevitt, sjokolade og nam,nam.

 

Om en spiser det en sjelden gang, blir det også noe å glede seg veldig til!!

 

Men bare en gang iblant! Spise sundt , godt og riktig de aller fleste dager! Bruke alt man har lært av oppskrifter.

 

Og viser vekta plutselig 2,kg opp,så må en ta et tak før den viser mer....Der går grensa!

 

Akkurat det der er jo fryktelig viktig, det er vel der jegvhar feila de fleste gangene jeg har lagt meg ut...

 

Har ingen tro på en så streng livs stils endring at man helt skal kutte ut alt. Iallefall om man ikke har slike helseproblemer at en må det, da er det en helt annen sak.

 

Ja, det var mine tanker på en mandag...

Men vekta sto fremdeles stille idag.

Så denne uka har jeg tenkt å ta et skippertak...

Ha ei god uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på den gangen jeg VIRKELIG var overvektig, 86 kg.

 

Da tror jeg selvbedrags fenomenet hadde trått i kraft, for det var ikke før jeg var nedpå ca 75 jeg SÅ at jeg var altfor stor...., jeg gikk jo for det meste i store klær da, og speil vet jeg ikke om jeg så noe særlig i ...

 

Det er noen rare psykologiske fenomener som lurer oss iblant. De kan sikkert virke begge veier, både ved høy og lav vekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Sekstito, det er nok skippertak som er eneste løsningen der jeg er kommet nå.

 

Pila på vekta bikket såvidt 70 blank nå etter helga. :blink: Søtti! Kan ikke huske sist jeg så det tallet. Men så skal det sies at jeg spiste endel salt mat i helga + PMS. Likevel, fikk nesten sjokk.

 

Men iblant er det vel bare "sjokk" som skal til, for å vekke oss tilstrekkelig opp.

 

Er sliten av å telle kalorier allerede, etter kun 1 dag. Men avrundet på 1300-tallet og får bare ta på skylappene og ikke tenke så mye på at jeg har ørtenogfjørti kallori-telledager igjen... :unsure:

 

Fikk tatt ukas første løpetur også. Og har handlet inn til fastedag imorgen. Hjalp også på at mensen kom i dag. Så får vi se, hvordan resten av uka går.

 

Det med høyde og vekt er jo ganske relativt. Jeg har vel normal benbygning og tidligere syntes jeg at proporsjonene mine så best ut når jeg veide rundt 58 kg. Men i retrospekt ser jeg at det var litt i snaueste laget, og det er ikke noe mål lenger nå.

 

Et sted mellom 60-63 kg, så skal jeg være godt fornøyd! Da er jeg str 36 oventil og str 38 nedentil. Rundt den vekta passer hele den gamle garderoben min også, som jeg sitter og tvinner tommeltotter og venter på å passe inn i igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Trist å se at alle har det så trasig om dagen, men det er jo en trøst i det også. Skal skrive e lengre innlegg en dag, ville bare gi lyd fra meg, jeger å leser, så legger igjen et lite spor etter meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Tjorven45 changed the title to Sommerprosjekt ble til vinterprosjekt, men vi gir oss ikke før vi er i mål. Nok er nok :)

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...