Gå til innhold

Sommerprosjekt ble til vinterprosjekt, men vi gir oss ikke før vi er i mål. Nok er nok :)


Anbefalte innlegg

Hei hei :)

 

Godt å lese alt dere har skrevet etter selv å ha vært i et smertehelvete siden fredag.

Med smertehelvete blir det det masse piller, og depresjon over alt.

Men etter 4 dager, ble det bedre og nå er jeg på banen, igjen :)

 

Forrige uke ble litt over 1400 i snitt i inntak,

TP 10,7

Skritt 7 900.

Så etter dette skulle jo vekta være ganske bra, men mandagens vekt viste ikke det.

 

Så gikk ikke på vekta før i dag.

68 kg... ja, det er opp...

Men livvidden var 1 cm ned.

 

Disse 4 siste ukene mine har ikke vært mye å skryte av.

1,4 kg opp er det blitt.

 

Mandag går jeg tilbake til det "gamle" opplegget mitt.

Da fungerte kroppen bedre, også.

 

Så får jeg kanskje ta 3 ukers skippertak, ja, for det er best å gjøre det.

Gå ned masse over kort tid og klare å holde seg der.

Men nå går en jo ikke ned masse lengre da...

 

Bijou og Sekstito - med faste, mene dere 0 kcal den dagen da?

jeg har fastet to dager i uka, men det er med 500 kcal på fastedagene.

 

Sekstito - rotmosen din hørtes god ut. Blir ikke så mye kcal i den. Men hva slags grønnsaker bruker du? Du sier mange kloke ord. Takk skal du ha og lykke til med fasten i morgen.

 

Bijou - Lykke til med kcal skriving, ikke så ille når en får lagd måltider på det. Frokost blir jo ofte mye det samme så lager en måltid på det er det bare å finne det igjen, eller kopiere fra forrige dag.

Samme med lunsj og middager og etterhvert så har en alt inne på egne måltider. Da blir alt så mye enklere :)

Hvordan gikk fastedagen??

 

PolarErMinVenn - tenker på deg i din vanskelige periode, men godt å vite at du lese det vi skriver, selv om du ikke orker å skrive så mye til oss. Håper du er i bedre form etter bilkræsjet? Forholdet finnes det ikke håp for??

Lykke til.

 

Dere må ha en fin fredag og riktig god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Tjorven, jeg er mye bedre etter krasjet, det gikk ganske bra. Tusen takk for omtanken! Har fått meg en stygg halsbetennelse istedenfor. Fryktelig slitsom og med eksamener neste uke og personal fest på jobben i morgen passer det som alltid dårlig. Men det er noe som vil gå over etterhvert.

 

Forholdet finnes det ikke håp for, og i dag har vært en skikkelig tung dag med mange tårer og hodepine. Vi bor fremdeles sammen, da det ikke er så lett å finne noe sted å flytte til, og det har gått veldig bra. Men om vi ikke skal ødelegge vennskapet så MÅ vi finne en annen løsning ganske snart. Frem til jul skal vi klare, det som var planen, men nå ser det ikke ut til at vi har noe sted å flytte noen av oss og da går vi rundt i dette og ikke aner hvor lenge vi må klare det, ikke bra.

 

Vi bor langt inne i en dal, og når jeg nå er uten bil i tillegg (fordi den er på veksted) er det vanskelig å ikke bare blir sittende inne og grave seg ned i sine egne mørke tanker(og da gjerne med noko attåt), men jeg prøver virkelig. Jeg årker ikke å måtte slite av meg de kiloene jeg faktisk har klart å få bort på nytt, så må jo bare klare holde meg noen lunde i sjakk.

 

Håper smertene dine holder seg unna for en stund nå, så blir det litt enklere for deg også.

 

Dette blir en lang fredagskveld...

 

God kveld og helg til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det vanskelig å skrive her, det skjer ikke noe, eller hopper vekk fra siden!....

 

Det høres ille ut med den verkingen, tjorven! Du har sikkert prøvd alt mulig, sikkert også smerteklinikk?

Godt at det er bedring, håper det varer!

 

1400 i snitt er jo noe mannburde se resultater av, og en kan bli ganske motløs av det motsatte.

 

Jeg tenkte jo også sånn når vi starta i høst, nå skal det bli et skippertak. Men det har bare blitt 2 kg...Antagelig går det ikke fortere når en begynner å dra på årene?

 

Mosen er rotgrønnsaker, gulrot, søtpotet, selleri, pastinakk, potet også, og hvitløk, pluss hønsebuljong og litt muskat. Eller andre grønnsak blandinger, Erter er også godt oppi.

 

Noen kloke ting har en vel samla når en har levd såpass lenge, og lært av erfaringer. Men kan også lære masse nytt av å høre på andres erfaringer, både fra unge og gamle.

 

Bijou, den registreringen er noe dritt, men jeg ser jo hvordan det går når en ikke gjør det på en god stund...

 

Idag har jeg fastet, siden kvelds igår, og det er ennå noen timer igjen. Det har gått helt supert, jeg tåler det godt. Bare en har en travel dag. Skal lage fiskesuppe til kvelden, med grønnsaker, den gleder jeg meg til....

Jeg har drukket ingefærte og kaffe idag. Den teen er laget av en pose nypete, fersk ingefær, chili , sitron og litt honning. Har på termos om morgenen, og sipper utover dagen. Noen kalorier er det, men ikke mange...

Hva bruker du å ha i deg på en fastedag?

 

PolarErMinVenn.

Håper det går bedre med hjertesorgen. Det er så vondt at. Du får legge ivei med turskoa langt inni skogen, og stå der ingen hører deg og rope ut alt du vil av sorger og forbannelser, skikkelig høyt.

Det funker faktisk. Jeg har prøvd.

Jeg kan love deg at hjertesorg går over, det tar bare tid.

Antagelig er det ikke hverken din første eller siste....( det skjer tilogmed med gamle damer ...)hehe. Takk og lov, for da lever man.

Håper du har kommet deg etter kollisjonen, og kommer i rute igjen!

 

Idag har mine knær hevna seg for halvannen times 6 takt sving igår kveld. Det var rockemusikk fra vår ungdom, og det var ofte veldig hurtig takt. Men det var jo så gøy at en ikke hadde vett til å sette seg. Idag har det vært veeeldig langsom gange...

 

Men det går over. Helt til den dagen det ikke gjør det. Da får en se hva delelageret har å by på....

 

Ønsker alle en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

En liten ukesrapport fra meg. Joda, kaloritelling er noe herk, men det er unektelig effektivt i en skjerpingsperiode. (Fillern og...)

 

Fastingen på tirsdag gikk greit, men det blir noen kalorier likevel, for jeg drikker mest smoothier og juicer, og de er det jo kalorier i. Så summa sumarum rundt 900 kalorier på en fastedag hos meg. Litt av poenget mitt er også å gi fordøyelsessystemet en pause fra fast føde, så den kommer litt ajour (med det jeg allerede har dyttet i meg). Smoothier glir jo lett igjennom. Ellers blir det en del renseteer også. (Har alltid hatt sans for Pukka sin.) Og masse vann, da. Mistet 400 gram etter fastedagen, men har gått ned hver dag denne uka, både før og etter.

 

Startet altså uka på 70,3 (!) kg og veide inn på 68,2 fredag, som jeg har som veiedag. Strålende fornøyd med det! Men vet samtidig at det ikke var helt "normal" nedgang, men skyldtes flere faktorer, som masse salt mat forrige helg, mensen, en fastedag og selvfølgelig overgangen til en betydelig kalorireduksjon.

 

Var en liten tur ut etter jobb igår og tok et par drinker, samt spiste litt tapas, og har allerede logget inn kveldens rasjonerte lørdagskos (vin og litt julemarsipan), og da kommer snittet mandag-lørdag på 1380 kalorier. Det får jeg være fornøyd med!

 

Har jogget 2 ganger og planlegger ukas tredje og siste løpetur imorgen, søndag.

 

So far, so good. Så får vi se hvordan helga forløper seg i praksis, ikke bare slik jeg har planlagt. He he! Er det noe jeg har goooood erfaring med, så er det jo nettopp helgeutskeielser, som tar helt av. ;) Men merker at jeg har litt bedre fokus nå, etter at jeg begynte med tellinga, og når jeg tenker mer på det som et skippertak. Noe midlertidig.

 

Håper det går bedre med dere andre også! :) Slapp av og pust ut i helga, dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaloritelling er faktisk skippertak, helt enig i det! og et veldig bra verktøy!

 

Det kan vi bruke når vi er på ville veier.

 

Livs stils endring er veldig bra, og det er sånn vi holder vekta fra å fly rett opp igjen.

 

Men iblant er livet sånn at man plutselig legger på seg litt....

 

Da kan en bruke alle de fine verktøy en har lært gjennom åra.

 

O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Fint å se dere har skrevet her ute.

Ikke alt er like koselig å lese alt.

Synes dere er flinke og gjør det beste ut at alt som skjer i livet deres.

 

Jeg gikk inn på Gulmedlemsskap her ute for ca 2 uker siden. Da har jeg mer kontroll om jeg får i meg nok av protein og ikke for mye fett.Orker ikke følge dette opplegget mitt til punkt og prikke lengre. Begynte jo i midten av august.

Hele tiden følge et opplegg med oppskrifter på alt en skal spise blir slitsomt etter hvert.

Men skal prøve å faste to dager i uka. Mandag og onsdag.

 

Min siste uke - Ganske tøff uke med masse smerter.

Etter en forferdelig forrige helg og 69 kg på mandag, har alt fløti litt... okei har skrevet det jeg har puttet i munn, men puttet veldig mye i munn.

Onsdag viste vekta 68 kg, igjen.

 

Men ser i dag at mitt snitt på inntak er blitt 1465 per dag.

TP er 12

Skritt er blitt 11 000

 

og vekta viste 67,8 - noe som er 0,8 kg ned siden onsdag og siden mandag er det 1,8 kg.

 

Kanskje det har løsnet...

Merket på fredag at formen var bedre.

Kanskje kroppen trenger litt mer inntak enn i starten av nedgangen...

Ja, vi får se.

 

Men var veldig glad da jeg gikk på vekta i dag :)

Ja, Sekstito, som du skrev - rart hvordan vekta påvirker humøret vårt :)

 

Sekstito - håper knærne har ordnet seg. Så du får danse, gått turene dine og trent som du liker :)

 

Bijou - håper helga videre ble som du hadde planlagt. Du er jo på god vei nå :)

Du er på fin gli nå - stå på. Lykke til.

 

 

Fastedagene her varierer det hva jeg spise. Men en av måltidene er suppe med ca 150 kcal. Frokost er vann med sitron, ingefær og cayenepepper, noe jeg drikker hver dag.

Fastedagene har ca 500 kcal.

 

PolarErMinVenn - Ønsker lykke til med dine prosjekter denne uka.

Godt du er bedre etter ulykka.

 

God uke alle tre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til deg, Tjorven! Kjempemoro etter alt du har streva! Håper det lysner nå!

 

Smil idag, her og, en halv kg ned, til 63,5. :rolleyes:

 

Tatt på klær som stramma, er fine nå.

 

Er inne på knekkebrød opplegget til Sykehuset i Tønsberg iblant, det er vanlig mat, men innen klare rammer. Den passer meg veldig bra.

 

Og de frø knekkebrøda til GR er også gode, gir magen litt å gjøre om en spiser litt knapt.

 

Knærne fikk seg litt for mye dans på torsdag, de er vonde ennå.

 

Men det rare med denne gikta jeg har, er at det blir bedre ved bevegelse, og ikke omvendt. En må bare huske å begrense det.

For nå er det begge bein på trappetrinnet, og løfte bein ut og inn av bilen.

Men det går nok over.

 

Ønsker dere en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)/>

 

Sekstito - Gratulere så mye. Håper det løsner for deg. Spennende :)

Ja, det er veldig moro å kjenne at bukser ikke strammer lengre, eller å komme inn i klær en ikke har brukt på en stund :) Herlig følelse det.

 

Her har det vært feber i dag. Var hos fysio i går og hun irriterer betente punkter.

Men kom meg på en liten tur på ca en time i dag, etter havet.

Det er godt å varmt her nede, så godt å gå i shorts og singlet :)

 

Men kroppen krangler. Men litt aktiviteter skal jeg kommer meg gjennom denne uka, også :)

 

God kveld videre og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppsummering etter uka, fra meg.

 

Det ble en uke med mer eller mindre stillestående på vekta. Gikk opp 400 gram forrige helg og de klarte jeg aldri helt å ta av meg. Vel, 100 gr av de. Så veide inn på 68,5 kg. Som var en oppgang på 300 gram fra uka før. Vel, vel. Kan ikke ta av 2 kilo hver uke! ;) Og denne ferden vil jo gå i bølgedaler, det er jeg inneforstått med.

 

Snittet ble 1424 kalorier og jeg har fått løpt 2 ganger, prøver på 3. runde i kveld. Så sant det ikke er såpeglatt og jeg må gi opp. Er ikke mye underlag for løpebrodder her idag.

 

Uka gikk forsåvidt bra, men er i konstant underskudd på søvn. Jeg bare klarer ikke å komme meg i seng tidsnok. Noe som gjør at jeg fyser mer på dagtid, på mat generelt, og ergo gikk snittet opp. Så: mer søvn!

 

Svisj! Så var det atter en ny uke på terskelen, gitt.

 

Ha en fin uke, alle mann! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står på samme idag. Men 63 er målet før jul.

 

Har vært såpeglatt en stund nå. Lå rett ut her en dag, fikk vridd kneet, men heldigvis ikke brukket noe. Vondt, men det går over tror jeg, de har en dom over seg fra før, tåler ikke mye.

 

Treninga på senteret to ganger i uka, og en hos fysioterapeuten er nok gull verdt.

 

Blir litt baking for tiden. Men ikke de vanlige julekakene, som egentlig smaker best som deig...

Liker takkebaking, flatbrød, lefser osv, ikke så fristende å putte inn smakebiter.

 

Noen julebord blir det. Men da tar jeg det igjen, med magre tider. Det går fint.

 

63 er det magiske tallet nå.

Så får en ta resten på nyåret!

 

Ha en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Ja, vi er vist i en dårlig periode alle, ser jeg...

Det er jo så irriterende.

 

Min uke, ja, nå er det gått 1,5 uke, har vært elendig.

Jeg har fått vanncyster i kne og må på piller, og orker ikke lee.

Energien er på bånn og da blir det til at en putter litt for mye i munn.

 

Jeg gir ikke opp å gå ned i vekt.

Men det er ikke rette tiden, akkurat nå.

Så jeg satser på til etter jul å holde vekta.

 

Om 1,5 uke drar jeg hjem til Norge for litt over 1 måned.

Har nå egen leilighet der så da blir det lettere å spise sunt enn når jeg bodde hos andre.

Målet når blir å holde meg under 70 kg.

Men var alt oppe på 69 i dag.

Tar bare de sterke pillene som en kur i 1 uke.

Så håper vekt oppgangen roer seg nå.

 

Ja, da må dere ha en flott fredag og helg og så er jeg spent på hvordan det går med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg får komme med litt gladnyheter jeg, da. Siden jeg ikke sliter med noen sykdom/skader eller noe. (Vel, kanskje et begynnende "løperkne"... Men det får jeg event. ta meg av senere. <_< )

 

Her har jeg gjort rutinen min: spist kjedelig (dvs. rundt 1300 kalorier), løpt 2 ganger og drukket mye vann. Og ENDELIG så jeg 67-tallet igjen! Hurrrrra! :D

 

Målet for november var jo å komme ned på 67-tallet, men det har ikke vært lett og det er først denne uka jeg fikk se snurten av det. Veide inn på 67,7 kg i dag. Det er ned 800 gram fra forrige fredag. Superfornøyd!

 

Og selv om jeg nå går inn i PMS-uke igjen og vet at jeg kommer til å svinge oppover i den forbindelse, hjelper det rent mentalt. Må bare jobbe litt mer med søvn. Er konstant på underskudd.

 

Vel, julebord står på programmet i kveld og det er bare å stålsette seg. Deretter følger en sykt travel helg, med arrangementer med poden, hele helga. Så krysser fingrene og håper jeg klarer meg sånn noenlunde.

 

Ha en fin adventshelg, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Bijou - Gratulere :) Så moro å se at du endelig har kommet ned på 67 tallet, igjen :)

Ja, utrolig å glad en blir for å se et tall :)

 

Jeg har hatt to forferdelige dager. Høy feber og masse smerter.

Men prøver krampaktig og ikke spise for mye...

Rart å redd en skal bli for å gå opp igjen i vekt.

Eller det er vel ikke så rart, når en vet hvor hardt arbeid det er å komme ned disse kiloene som en hopper opp på kort tid.

Her ble det neste to kilo på en uke, opp.

Men en klarer aldri å gå ned 2 kilo på en uke..

Så får vi se hva vekta viser på mandag.

Kuttet ut pillene, igjen...

 

PolarErMinVenn - håper det står bra til med deg. Tenker på deg.

 

Sekstito - håper kneet er bedre.

 

God helg alle sammen og flott førjulstid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bijou! Flinke deg! Herlig med glade tall!

 

PolarErMinVenn- håper også det går bra med deg!

 

Tjorven! Forbaskade greier med en kronglete kropp! Ikke akkurat motiverende for slanke opplegg!

Men lysta kommer igjen!!

 

Kanskje forandring blir ok, fra varme til tørr kulde? Er jo så nydelig her på berget nå, hvit snø og mye sol. Fint at du har noe eget når du kommer hjem også!

 

Kneet har retta seg. Gått lang tur idag, i nydelig vintervær! Fryd og glede!

 

Først medisinsk yoga, herlig det og. Har en begrensa periode På Friskliv med det. Ett år. Gratis via folkehelse.

Kjøpte heftene med instruksjon CD, skal være flink å bruke det. Fint å invitere venner med også!

 

Mye forskning på yoga, viser at det har stor positiv virkning på kroppens mekanismer.

 

Har blitt veldig glad i det!

 

Går litt opp og ned med vekta. Men ser 63 ikke langt unna, og er så inderlig fornøyd med den tilnærminga.

 

Skal greie det tallet før jul, og klore meg fast på det i ribbe tiden.....

 

Noen utskeielser må det bli rom for, bl a en gedigen julelunsj som kommunen spanderer på oss i helsesektor. Det snakker vi om hele året! Da får det bli fastedag som veier opp!

 

 

Ha en optimistisk uke.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Sekstito - Du er så flink.

Friskliv er et fint tiltak.

 

Ja, vi må kose oss innimellom, men ikke fortsette når en er stappa mett :)

 

Min uke er ikke så ille.

Startet med alt for mye inn i munn... men så tok jeg meg selv i nakken :) Som vi sier.

Jeg VIL IKKE begynne å gå opp i vekt, igjen. Nei, nei, nei.

Så da ble det slik.

Etter en start på ca 2000 kcal om dagen havnet jeg på et snitt på 1470 kcal.

TP ble 10,8

Skritt i snitt er 9.960 men det gjelder bare de dagene jeg har vårt i farten og det er 5 dager, og en dag i senga og en dag på terrassen i sola.

 

Vekta viste da, idag, 67,3 kg :)

Etter at vekta viste 69 for en uke siden.

Sluttet med pillene på torsdag og da raste faktisk vekta ned, igjen.

Så var nok en del vann i kroppen, også.

 

Denne uka har jeg startet bra.

Dans i 1,5 time - kurs.

Gange 30 min.

 

Bedre form så i morgen blir det tur, håper jeg :)

 

God kveld og flott tirdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god ny uke!

 

Ja, deilig å se igjen "gamle" tall... nedover. Men det går ikke akkurat i racerfart her. Mere to skritt frem og ett tilbake.

 

Her ble helga bare stressete, uten faste eller fornuftige måltider, pga. ulike arrangementer hele helga. Men tror jeg reddet noe inn igjen med joggetur søndag. Resultatet ble i alle fall noen gram opp igjen, til 68,2 kg. Men det kan jeg tåle, så lenge jeg fortsatt er nærme 67-tallet.

 

Så får jeg bare se hva uka bringer, ifm. PMS'en. Skal i alle fall jogge som vanlig og fortsette å registrere mat. Noe mer enn det får jeg liksom ikke gjort.

 

Forresten vært og kjøpt nye vinterløpe-sko idag, så nå håper jeg knærne mine blir fornøyde! Begynte å hovne opp og få symptomer på såkalt løperkne. Men vet at jeg jogger med riktig teknikk og vet at jeg ikke overbelaster (løper jo bare 5 km, 2-3 ganger i uka). Og har løpt i mange år UTEN løperelaterte skader. SÅ tror det rett og slett er/var gamle nedtråkka sko som var årsaken. For de var urgamle og burde ha vært byttet ut for lengst... :unsure: Vel, det gjenstår å se denne uka. Kjøpte piggsko, for første gang. Vanligvis har jeg brukt løpebrodder utenpå vanlige joggesko, men litt lei av det og ville prøve piggsko nå. Disse var med Goretex og skal holde slapset ute også. Pluss!

 

Nesten så jeg gleder meg til ukas første joggetur i morgen, for å teste. ;)

 

Ha en fin uke dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var supert, Tjorven!

 

Høres ut som du har det bedre nå, og vekta går ned også!

 

Fint at du orker å være så aktiv igjen, selv om ikke det betyr så mye som inntaket av kalorier, så er det så herlig å kjenne at en blir i form igjen!

 

Så flink du er som jogger, Bijou! Det er flott trim!

Jeg klarer det ikke, har aldri gjort det, kroppen vil ikke! Gå fort, ja, jogge, nei.

 

Jeg studerte i Tromsø et år, da var jeg 50. Kjente ikke en sjel der, men bodde ved siden av et idretts hus hvor de averterte joggekurs, syntes det var god ide til å bli på hils med noen.

Gikk veldig dårlig, de løp jo fra meg hver gang, jeg fikk ikke beina til å samarbeide, og kom inn når de skulle gå hjem.....Spinning er min kondisjonstrening, eller gå fort opp bakker. Niks mer jogging!

 

De Goretex joggeskoa m pigger er gull verdt!

Bruker dem ved gange på is, og i skogen når det er sleipt.

Lykke til med dem!

 

Etter en fastedag igår, viste vekta 63.3.

Skal ta noen fler av dem mot jul.

 

Fortsatt god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Sekstito - Gratulere så mye. 63,3 kg er jo flott.

Du er flink til å trene, du, også.

Tur hver dag med hunden, også.

Får du danset noe??

 

Ja, det er vel piggsko en trenger når jeg kommer hjem.

Hvordan gikk det med din første tur med piggsko, Bijou??

 

Her nede sliter jeg ut denne paret med sandaler etter det andre :)

Tenkte jeg skulle kjøpe meg Nesnalobben, igjen, når jeg kommer hjem.

De brukte jeg fra jeg var 12 til 20 år.

Men så måtte det jo bli finere sko, ikke tanke på varme og komfor.

Men nå er det komfor og varme som kommer i førte rekke.

 

Ja, når en er mer aktiv, blir en mer sugen på noe å putte i munn...

Vekta hopper og spretter som en strikkball :)

Tenk å kunne sett 66 tallet, igjen, før jeg drar, men det tror jeg ikke...

Var dum å kjøpe Soyais i går, og den er jo veldig god...

Eier ikke karakter, innimellom :)

 

Her ble det dans mandag, tur i går og dans igjen i dag.

Godt over 10 000 skritt hver dag.

 

I morgen skal jeg egentlig til La Palmas og se på sandskulpturene, så håper formen er bra.

 

Fortsatt god uke til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sving dans er jo en ypperlig trimform! En får skikkelig opp puls, trena balanse, hjernetrim med alle nye skritt, sosialt er det topp og lykke endorfinene bare mangedobles....

 

Du er jo veldig aktiv der, Tjorven!

 

Går selv 2 ganger i uka, folkesving og sekstakt.

 

Sist ble det litt i overkant av dansing, da fikk kneet mitt kjørt seg. Nå er det juleferie i klubben, og det passer bra.

 

Får heller sykle litt ekstra på senteret.

 

Og plutselig er det nyttår.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Ja, dans er den beste treningsformen for meg. Tenker ikke på at jeg trener heller.

Nå blir det 3 ganger i uka med dans, og en av dagene er det to timer, en dag 3 timer og søndag kan jeg danse fra 13-17 hvist jeg hadde orker :) Men klarer ikke så mange timer. De andre dagene er det kurs så da blir det ikke så intensivt som på søndag.

Så har vi turer og over nyttår så kanskje jeg begynner med vanngym, igjen :)/> i basseng med 34 grader - herlig. Men det er ute, så kan bli litt kaldt å gå opp av vannet.

 

Men tirsdag drar jeg hjem og da blir det nok roligere dager. Har jo bil der... hehe :)

 

Sekstito - håper kneet ditt blir bedre og bedre.

 

Vekta har gått opp, igjen...

 

Flott fredag og God helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det atter helg!

 

Ja, de joggeskoene med pigger var jommen greiene sine! :P Funket veldig bra på isbelagte fortauer. Men hva skjer med vinteren..? Nå er jo all is og snø smeltet og vi har varmegrader og helt bare fortau igjen her. Nytter ikke å løpe med pigger da. Så må ut og kjøpe ett par nye joggesko til, uten pigger. (Hadde håpet, for lommeboka sin del, at jeg kunne vente til våren med det.) Akk ja.

 

Men fikk altså bare jogget 1 gang denne uka. Programmet har vært så stappa fullt og torsdagens løpetur gikk ut pga. noe juleavslutning med poden. Ikke fikk jeg somlet meg til å registrere mat heller, selv om intensjonen var der. Men etter 2 dager hvor jeg hadde memorert alt i hodet, for å skrive ned siden, så begynte alt å forsvinne fra hukommelsen :unsure: Men jeg har tenkt kalorier og inntak, i det minste.

 

Til tross for kun 1 joggetur, ingen matregistrering og PMS-uke, fikk jeg faktisk av meg helgegrammene og veide inn på nøyaktig det samme som sist uke: 67,7 kg. Hurra! Superfornøyd!

 

Nå stikker jeg straks avgårde til en helg på hytta. Blir nok av hverdagstrim der, siden vi ikke har vei helt fram og må gå (+ bære) de siste kilometerne. Heller ikke innlagt vann, så vi må bære vann opp fra elva. Brønnen har nok frosset nå. Det fantastiske er at jeg aldri klarer å legge på meg når vi er på hytta. Samme hvor lenge vi er der eller samme hvor usunt jeg spiser. Kaloriene renner av igjen i motbakkene og med alt det manuelle arbeidet. Ho ho! Genialt. :P (Egentlig burde jeg bare bo på hytta hele året, når jeg tenker meg om.)

 

Gleder meg i alle fall til masse søvn, knitrende peis, naturens ro og å pynte litt der til jul, siden vi skal opp igjen i romjula.

 

Ha en knall helg dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig koselig ut, skikkelig slik hytter skal være!

Har hatt det slik i veldig mange år, og kosa meg veldig der. Men det var 40 mil dit, og vedlikeholdet ble vanskelig etterhvert, så den ble solgt. Fikk bruksrett, og jeg synes det er helt toppers!

 

En må være aktiv der, uten vann og strøm, og er stort sett ute i fjellet mest av tiden, en kan faktisk spise mye uten å legge på seg da.

 

Disse to ukene som kommer, eller rettere sagt tre....blir en prøvelse hva mat angår.

 

Men en må bare holde regnskapet sånn nogenlunde i balanse, så blir det god mat og god trim.

 

Litt slingringsmonn må en legge inn! Det er med å ikke la det ekstra bli sittende som gjelder....

 

Flott helg og uke som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Tjorven45 changed the title to Sommerprosjekt ble til vinterprosjekt, men vi gir oss ikke før vi er i mål. Nok er nok :)

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...