Gå til innhold

Sommerprosjekt ble til vinterprosjekt, men vi gir oss ikke før vi er i mål. Nok er nok :)


Anbefalte innlegg

To julelunsjer unnagjort, god mat!

Og en blir så mett at det holder med bare litt ved siden av.

 

En flott vektreduksjonsmåte er når kjøleskapet ditt ryker, og du må stable alt som var i det i plastkasser og sette ut på verandaen..med dyner rundt for at ikke alt skal fryse i 8 minus...

 

Da blir det veldig plundrete å finne fram det man trenger...Veldig kaldt å stå der og snoke...

 

Tar noen dager før det kommer noen som kan reparere, får bare håpe man slipper å skifte hele skapet i integrert kjøkken...Da kan det bli rene slankekuren i jula...

 

Håper dere er i bra form, influensaen har gjort sitt inntog her, mange er dårlige.

 

Fortsatt god advent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Uff da, Sekstito - Ja, får håpe det går å reparere skapet. Selv om du mener det er fin slankekur er det ikke moro å ut med så mye penger rett før jul.

 

Begynte å tenke på hvor gammelt mitt kjøl/frys er... og jeg må vel snart skifte, jeg, også. Det blir 30 år i februar... tenkt det... 30 år... og så mange flyttelass det har vært med på. Skikkelig saker de lagde i gamledager :)

 

Jeg har hytte som deg, Bijøu, derfor var det godt å få seg leilighet. Jeg bodde jo på hytta når jeg var hjemme, til i sommer. Eller det ble bare på sommertid. Bodde hos min sønn i jula.

 

Jeg kom hjem natt til onsdag, med høy feber og lungebetennelse. Nå har jeg nok fått en forkjølelse på dette.

 

Vekta viste på mandag 0,5 kg opp og der ligger jeg fortsatt.

Hadde vært moro å sett 66 tallet før jul, men tviler.

Spiser ikke så mye, men blir jo piller igjen... Pencilin og febernedsettende.

 

Noen ord fra meg i kalde nord :)

Godt å komme hjem og pynte med masse lys. Ikke noe julepynt enda. Men fint og hvit ute.

Varmt og godt inne, så koser meg. Sover mye.

 

GOd helg til dere alle-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert sjokk for kroppen å komme fra varmen og til kulda her!

 

Nye hvitevarer varer vel såvidt over 5 års garantien...det AEG skapet som ble satt inn for 10 år siden, tok kvelden da det var fire år, fikk nytt da på garantien. Dette er 7 år og fristen gått ut...

 

Jeg har gått over til HV modus nå, skal kose meg i juletiden, men ha godt øye på vekta.

Vet hvor utrolig fort den kan fyke opp om en slipper tøylene fri...

 

Skrekk og gru. Ikke noe vits i å fråtse, da blir en bare uvel både i kropp og sinn, og det er det neimen ikke verdt!

 

Noen julekaker er bakt, lefser, og strull til multekremen.

Har fått dreisen på flatbrødbaking på takke, morsomt med forskjellige smakstilsetninger!

Det er grovt mel, litt potet, men hverken fett eller søtt, så ingen kaloribombe der.

 

Og det er nydelig ute, perfekt for turer i skog med ivrig hund.

 

Håper dere har en god advent alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi.

 

Det der med å ha alle kjøleskaps matvarene pakka inn i plastbokser med flere dyner rundt, så de ikke skal fryse i kuldegradene, ute på verandaen, er bra for vekta! Veldig plundrete når en skal finne/ hente noe...

Vekta sto på 63 idag.

 

Da er det fastslått! Flott slankemetode....

 

Reparatøren sa at hele skapet var kaputt, kjølerør hadde ekspandert og gått lekk, laget sprekk i veggen tilogmed. Måtte bare kjøpe nytt. Garantien var utgått.

En utgift på minst kr 10 000. Sukk og stønn.

 

Et klokt hode gav rådet om å ringe forsikring. Joda, slik skade dekker de!

 

Det var jomen en flott julegave!

 

Men det tar nok sin tid, nå i julen, så det kan hende " slankeopplegget" på verandaen blir stående litt til...

 

God søndag, og innspurt uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sveis! Ja, her flyr visst tida unna i en fei. Har jeg ikke rapportert siden hytteturen...? :unsure:

 

Superkort oppsummering: hyttetur var flott! Om enn litt kaldt. Men veldig kos! Og jeg gleder meg allerede til å dra opp igjen i romjula. Jogget 2 ganger forrige uke, mer rakk jeg ikke. Men matregistreringen har glidd helt ut, desverre. Ikke en prioritert syssel for tida. (Spiser ikke det eksakt samme til hvert måltid, hver dag, så det er ikke bare copy-paste heller.)

 

Veide inn på 67,9 kg sist fredag. Littegrann opp igjen, altså. Men håper det isåfall står der, fram til jula. Holde vekten er kanskje et bra nok mål i disse dager, ja.

 

Målet mitt for litt siden, var å komme ned på 65-tallet igjen til jul. Men den må jeg se langt etter, gitt. Strengt tatt er jeg fornøyd hvis den står på 67 helt fram til helga, jeg.

 

Tok rockering i går, ukas første løpetur er imorgen. Så rapporterer jeg inn igjen på fredag, på bitte-lillejulaften.

 

Velkommen tilbake til moderlandet, Tjorven45! Og fiffig slankemetode du har funnet deg der, Sekstito, med defekt kjøleskap! :P Det var sånn vi skulle hatt, alle sammen.

 

Ha en fortsatt fin juleinnspurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Endelig kom jeg inne på denne siden, igjen.

Det er, nok en gang, blitt ny side og linja, med forum fant jeg ikke og ikke kan jeg skrive når jeg går inn gjennom mail om at jeg har fått beskjed om at det er ny mail fra en av dere... irriterende så skriv adressa og puff var jeg inn.

Men har skrevet mail til GW om problemet, også.

 

Ja, her blir det heller ingen notering om mat inn etter jeg kom hjem.

 

Men siden forrige mandag har jeg gått ned 200 gram.

Hadde håper å sett 66 tallet før julekvelden, og det er ikke umulig.

I dag viste vekta 67,1 kg.

Siden jeg kom hjem til Norge har jeg hostet og harket og høy feber, så veldig stille dager.

 

Du verden så kaldt det er.

I dag trodde jeg virkelig det ene beinet var forfryst... au au...

Nei, Norge er ikke mitt land på denne tiden av året.

Var jo - 18 grader da jeg kom natt til onsdag.

Siden har jeg ikke sett noe annet enn blå tall men det er like greit :)

 

Hytta en tur i dag og fikk ned julegaver og julepynten jeg skal bruke.

Tok ned adventsakene før jeg dro ned i september :) Så allerede masse lys her.

 

Pakke litt gaver i kveld.

men ellers blir det ikke mye styr til jul.

Holdt meg til Vegatar mater etter at jeg kom meg, hjem, også, bortsett fra en kveld med Rakafisk med min far :)

Spiser jo litt fisk innimellom, så får vel kjøpe inn noe av det.

Ellers blir det nutriletbar og karameller og lakris når jeg har lyst på noe søtt.

Så at vekta går nedover er jeg veldig fornøyd med :)

 

Fortsatt fin uke og så kommer det en liten rapport her fredag eller lørdag :)

 

God jul til dere som ikke skal innom siden noe mer.

 

Husk at det er ikke det vi spiser mellom jul og nyttår vi blir feite av, men det vi spiser mellom Nyttår og jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei hei :)

 

En tur på vekta i dag og den viste 67,9 kg.

Lille julaften viste den 66,6 kg, men den har jeg ikke rapportert :)

Fornøyd med vekta i dag.

 

Men fortsatt igjen noen dager før offentlig veiedag :)

Jeg tar det nok på mandag.

 

Ikke fulgt noe opplegg i jula. Spist alt mulig, søtt og kjøtt, men holdt meg ganske bra unna karbohydrater og bare spist litt riskrem, hvor det er melkeprodukter. Ellers er det blitt soyaprodukter, så magen har ikke fått helt sjokk :)

 

Ikke skrevet noe om inntak eller noe mens jeg har vært hjemme i Norge.

 

Fortsatt noen fine juledager, ønsker jeg dere og

God nytt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Da håper jeg at dere alle får ET RIKTIG GODT NYTT ÅR, at vekt og mål nås i løpet av året.

Jeg håper, også, at nye medlemmer blir med i mitt forum :)

 

Dere som har vært med i høst håper jeg kommer igjen til ny dyst dette året.

Vi er jo ikke helt i mål til Hold Vekten, enda.

Ting tar litt lengre tid enn man tror :)

 

Jeg har ikke satt noen nyttårsforsett, bare fortsetter med det jeg drevet med i rykk og napp de siste årene.

 

Et helt blankt år med opp og ned både i vekt og livet. Vekta får vi håpe blir nede og alt motgang får vi håper blir bedre så det blir litt medgang, også.

 

Så over til jula, som Jeg er veldig fornøyd med jula.

 

Vekta viste i dag 67,7 kg :D

 

Lille julaften var jeg nede i 66,6 kg så nå vet jeg at 66 tallet ikke er umulig.

 

Inntak og forbrenning har jeg ikke peiling på siden jeg kom hjem 12.12.

Men i dag begynner jeg å skrive alt, igjen.

Skal spise middag hos noen i dag, men mager mat, så skal føre på sånn ca.

 

Jeg har funnet ut at egentlig er september min beste slanke måned.

Men dette skal jeg motbevise i år. Prøve alt jeg kan.

 

Mitt mål er 63-64 kg.

Så det er ikke så mye igjen :)

 

Hadde jeg kart 4 uker som jeg virkelig var flink var det meste gjort.

men samtidig er det vel de kiloene som sitter best som er igjen nå...

Pyntekiloene...

 

Da ønsker jeg gamle og og nye i forumet mitt velkommen.

 

jeg er i gang, noe jeg håper dere er, også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år, Tjorven45! Og alle dere andre! :)

 

Jeg er med også inn i 2018. Ble bare litt avkortet innsats på tampen av 2017.

 

Skulle rapportere inn fredag 22/12, men det forsvant i dimman, kan man si. Men tallet var i alle fall 68,5 kg. Altså opp på 68-tallet igjen. Hadde jo håpet på 67-tallet, men det lot seg ikke gjøre.

 

Rakk såvidt å feire jul i heimen, før influensaen tok hele familien fra 1. Juledag. En skikkelig nasty variant av influensaen, dette. Tok jo aldri slutt! :blink: Og den sitter fortsatt i, 1 uke etter. Men først nå merker vi bedring. Pjuh!

 

Vel, det positive var jo at jeg så og si ikke la på meg noe, denne jula. ;) Den uoffisielle vekta idag viste 68,6 kg. Altså opp bare 100 gram siden siste veiedag før jul. Det var jo hell i uhell. Men... første ordentlige veiedag for 2018 kommer førstkommende fredag.

 

Rakk 1 jogging, 1. juledag, rett før influensaen tok meg. Men lengter faktisk etter å komme meg ut igjen. Det må jo være et godt tegn, til meg å være!

 

Håper dere andre hadde en langt mer friskere og raskere jul og nyttårsfeiring enn det vi hadde her i huset.

 

Sees videre i 2018! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til gamle og nye på denne siden!

 

Har da greid å motbevise utsagnet; Det er ikke det du legger på deg mellom jul og nyttår som teller.....osv.

 

For her står vekta på 66 idag. Mot 63 før jul.

 

Det var solide 3 kg opp.

 

Men skitt, så mye gjestebud og hytteturer med mat og tilbehør..er det flere år siden jeg har opplevd, og det har jo vart lenger enn ei uke.

Er verdt det!

 

En får nok et litt annet perspektiv på ting når en kommer over 70...Opplevelser teller mer når en kommer opp i alder.

 

Får håpe at det andre ordtaket; Easy come, Easy go....trer i kraft nå.

 

Er iallefall veldig tent på å knekke de siste kiloene nå!

 

Ønsker alle lykke til framover!

 

Vi er flinke sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt forskrekka....fant ikke registrering! Tenkte vel at nå vil de bli kvitt oss gratis passasjerer!

 

Men tilslutt under dagbok...

 

Heldigvis.

 

Vi er da god reklame, jeg anbefaler iallefall GR til folk jeg kjenner, og vi har sikkert gått noen kurs der med tiden!

 

Så er det bare å registrere i vei, med nytt håp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Ja, da vi fikk nytt før jul, brukte jeg litt tid på å komme inn på Forum.

Sendte mail og spurte og fikk bare beskjed om at det var der det alltid hadde vært - Jeg har gullmedlemsskap så hadde forventet bedre hjelp...

Men fant ut av det etter hvert....

 

Ja, da er vi 3 i hvertfall fremover.

Du på 66 kg

Jeg på 67 tallet og

Bijou på 68 tallet,

Så vi er ikke langt fra hverandre i vekt.

Men det varierer vel litt med hvor mange kilo vi skal ned,

men vi skal klare det :)

 

God kveld og flott onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det masse slanke fokus i ukeblader, og det er ok.

Jeg får inspirasjon av sånt!

 

Var også et bilag med i Hjemmet, som jeg abonnerer på, om gode, sunne retter.

 

Der skal jeg bli bedre iår. Til å prøve ut oppskrifter!

 

Bl.a står det om kokte, kalde poteter som gjennomgår en prosess i avkjølingen. Stivelsen blir til en type fiber, som er bra for oss med vektproblemer.

Står oppskrift på en salat med kalde poteter, ser veldig god ut..

 

Skal prøves!

 

Sliter litt med å komme igang, må snakke virkelig hardt med megselv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Sekstito - Du er ikke alene om å slite med å komme i gang.

Jeg er lei alt det jeg har spist over lengre tid nå, så i dag kom det 2 rundstykker i hus.

jeg må variere litt ellers blir jeg lei og da blir det mye usunt, også.

Sto med marsipan i hånde i dag, med mørk sjokolade og 40 % mandler...

sunt sunt eller... Godt hende det er sunt men med alle de kcal blir det ikke bra.

Ikke spist godt i jula, så hvorfor nå...

 

Ut å spise i morgen og finner helt sikkert noe sunt på en Thai restaurant :)

 

GOd fredag og flott helg til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, og god ny uke!

 

Skulle visst ha rapportert inn sist fredag, men det kokte bort. Influensaen tok en loop her i heimen og mann og barn var på'n igjen. Sukk!

 

Imens har jeg fungert som sykepleier og siden jeg også var den eneste friske, med appetitt OG med PMS-hunger av en annen verden, tok jeg på meg det samvittighetsfulle (?) oppdraget med å tømme kjøleskapet etter jula. Alt vi ikke orket å tylle i oss i romjula, gikk nå ned på høykant. Og vekta til mor dermed opp igjen, til 69-tallet. <_<

 

Orker liksom ikke å være skuffet. Registrerte bare at jeg tøt ut igjen, med et dobbelt-sukk.

 

Javel. Idag er siste sykedag hjemme med poden, før jobb og hverdag igjen imorgen. Mensen er i alle fall i gang og systemet reboot'es og jeg skal ta ukas første joggetur i kveld, som også er første joggetur på 2 uker.

 

Så sakte, men sikkert skal jeg nok få dette på rett kjøl igjen.

 

Og på sett og vis følger jeg egentlig samme nyttårs-tradisjon som jeg pleier; med rimelig stabil gjennom jula, deretter opp de første ukene av januar, før nedover igjen. Skjer visst hvert år. ;)

 

Fordelen denne januar måneden, er at jeg har en høst og førjul med en god del løpeturer allerede, i ryggen, slik at kroppen kjappere kommer inn i tralten igjen. Men helt klart, spisemønsteret må også justeres. Working on it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Ja, Bijou - litt trøste/ekstraspising blir det fort når en må være sykepleier :)

Men dette blir en bra uke :)

 

Jeg var så fornøyd på lørdag, 67.1 kg, så 66 tallet lyse mot meg, i dag... men ble det slik... Nei...

 

67,4 kg idag.. dette 67 tallet er umulig å komme meg fordi... Nede på 66 tallet og neste dag/uke 67, ett eller annet...

 

Resymé for siste uke...

Forbrente kcal 1804.

Inntak 1478

Skritt har jeg ikke skrevet.

Midjemål var ned 1,5 cm og det er jeg veldig fornøyd med :)

Vekt 300 gram ned... skal se om jeg registrerer vekta i morgen istedenfor...

Totalt ned 3,5 cm på en uke.

 

Har hatt to dager inne og har vel kanskje prøvd å tømme kjøleskapet for søtsaker...

Nutrilettbarer - tomt...

Karameller - fortsatt mye igjen...

Lakris - mye igjen...

 

I dag dro jeg innom gårdsbutikken og kjøpte gulrøtter og kålrot, nå er det det som skal i munn istedenfor karameller og lakris, sånn er det bare...

Må jo være mulig og komme ned fra dette 67 tallet. Men glad jeg har klart å holde meg på det i jula.

 

Jeg har jo prøvd masse varianter av kosthold i 1,5 år.

Men nå blir det vanlig kosthold.

Brød er tilbake i kostholdet, det er kylling og kalkun, også, og selvsagt fisk.

Mindre fett enn jeg brukte blir det, også.

Normalt kosthold som mulig, som min mage trives med.

Jeg spiser nok kanskje litt mindre enkelte dager for å kunne spise litt mer andre dager. Men ikke noe fast 5/2, tror jeg.

 

Kanskje jeg skifter mening når jeg kommer ned til sola og varmen.

Veien blir til mens jeg går - ja, slik er stort sett alt i livet mitt :)

 

God kveld og flott tirsdag og uke videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Ja, Bijou - litt trøste/ekstraspising blir det fort når en må være sykepleier :)

Men dette blir en bra uke :)

 

Jeg var så fornøyd på lørdag, 67.1 kg, så 66 tallet lyse mot meg, i dag... men ble det slik... Nei...

 

67,4 kg idag.. dette 67 tallet er umulig å komme meg fordi... Nede på 66 tallet og neste dag/uke 67, ett eller annet...

 

Resymé for siste uke...

Forbrente kcal 1804.

Inntak 1478

Skritt har jeg ikke skrevet.

Midjemål var ned 1,5 cm og det er jeg veldig fornøyd med :)

Vekt 300 gram ned... skal se om jeg registrerer vekta i morgen istedenfor...

Totalt ned 3,5 cm på en uke.

 

Har hatt to dager inne og har vel kanskje prøvd å tømme kjøleskapet for søtsaker...

Nutrilettbarer - tomt...

Karameller - fortsatt mye igjen...

Lakris - mye igjen...

 

I dag dro jeg innom gårdsbutikken og kjøpte gulrøtter og kålrot, nå er det det som skal i munn istedenfor karameller og lakris, sånn er det bare...

Må jo være mulig og komme ned fra dette 67 tallet. Men glad jeg har klart å holde meg på det i jula.

 

Jeg har jo prøvd masse varianter av kosthold i 1,5 år.

Men nå blir det vanlig kosthold.

Brød er tilbake i kostholdet, det er kylling og kalkun, også, og selvsagt fisk.

Mindre fett enn jeg brukte blir det, også.

Normalt kosthold som mulig, som min mage trives med.

Jeg spiser nok kanskje litt mindre enkelte dager for å kunne spise litt mer andre dager. Men ikke noe fast 5/2, tror jeg.

 

Kanskje jeg skifter mening når jeg kommer ned til sola og varmen.

Veien blir til mens jeg går - ja, slik er stort sett alt i livet mitt :)

 

God kveld og flott tirsdag og uke videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo flire litt da...

 

Du har så rett, Bijou, med den der uka etter jul...man glemmer det bare fra år til år.

 

Sum: La på meg 3 kg i juletiden( begynte jo ved advent...) og nå har jeg jomen greid en til.

 

Derved har vi visst havna oppe rundt 67 tallet alle mann.

 

At det går an, sier jeg...

 

Angrer litt, men ikke så mye. Det er bare å ta fatt igjen, og stå på.

 

Men idag har vi begynt med fellestreninger igjen på senteret , og det var utrolig deilig!

Har også gått både ned og opp, det ble halvannen time spinning, styrke og marsj. En times tur venter nå med hunden, så det blir bra i regnskapet.

Skjønner hvor viktig det er med disse faste trenings opplegga, 2-3 gg senter, en fysioterapeut trening og fast sving dans.

Og hunden må ha en times tur hver dag, det er fordelen med å ha en ganske stor hund, da må en ut,flott for meg!

 

Jaja, så er vi igang igjen da.

 

Her er det ikke ei kake igjen ( unntatt i frysa da, der ligger Sarah Bernard og lefser..) men de får ligge.

 

Og kjøleskapet fullt av grønnsaker, og fisk.

 

Lykke til alle sàmmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iallefall en god treningsdag: 969 kal /4.8 trimpoeng

 

1.5 times tur i minus 12 og nordavind...da er det bare på trass.

Men herlig å komme hjem til fyr i ovnen, og en velfortjent hvil på sofaen...

 

Hvor tid drar du ned til varmen igjen, Tjorven, dette må være ekstra kaldt for deg? Kommer du igjen når det blir sol og sommer her?

 

Jeg har begynt å strikke votter til bbarn, det er faktisk ganske anti- gå-i-kjøleskap-og-snoke....

 

Fortsatt god tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)

 

Sekstito :)

Du er så flink. For en dag du har hatt. Så mye trening og 1,5 time ute i 12 kalde grader... wow - ja, du er virkelig i gang :)

 

Jeg drar på søndag, så ikke noe fysiske aktiviteter på meg før jeg kommer ned.

kanskje en liten tur på torsdag.

Mye som skal ordnes nå på slutten.

 

Dette været er ikke noe for meg.

Kler meg som om jeg bodde på Nordpolen når jeg skal ut men nesa stikker frem og den er istapp... glemte å ta på kuldekrem.

Gleder meg til sola og varmen. Men det er jo vinter der nede, også, så kjøligere om natta. Men de siste 2 vintrene der nede har det ikke vært under 16 grader, så vi får se hvordan det blir nå :)

 

Her viste vekta 67,2 kg i dag.

Ligger vist på samme vekta i januar i år som i fjor.

Men håper jeg klarer å gå mer ned i februar i år, for i fjor gikk jeg opp i vekt.

 

God kveld og onsdag :) og flott uke videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! Får jeg bli med her??! Jeg er "gammel traver" innpå her :)/> Og det er skuffende å enda en gang måtte ta seg sammen og prøve å karre seg ned noen kilo...! Jeg har ett Roedekurs bak meg, det var i 2004, da gikk jeg ned fra ca 68 - 62 kg. Og innimellom der har det vært tre barnefødsler hvor jeg har vært SÅ fornuftig og gått opp akkurat passe, og fint klart å komme meg ned i vekt igjen mellom hver runde - på egen hånd. STOLT! Men nå er barna blitt 7, 9 og 11, og det er dessverre en stund siden jeg var 62. Jeg har også passert 40 og det blir ikke akkurat enklere å holde vekten nede...I tillegg jobber jeg mer stillesittende nå enn før, og alle disse tingene drar i feil retning. Så nå tipper jeg at jeg er oppe i 68 igjen, etter å ha ligget på rundt 66 det meste av 2017. Sist jeg var nede, var i desember 2016, da var jeg ca 64. Det var MYE mer kledelig enn mine 68 kg nå! Så jeg bare kjenner at jeg må involvere meg i et forum her, og få en forpliktelse over vektnedgangen min, for jeg har ikke tenkt å bli værende på dette tallet, eller skrekk og gru - gå opp mer!!! Så derfor tar jeg tak, og jeg lurer på om jeg kan joine dere.. Bijou, deg kjenner jeg fra før, jeg husker hvordan du imponerte meg for noen år tilbake!!! Det er en trøst å se at også andre kjemper, som tidligere har holdt vekta nede. Så vi får bare heie på hverandre! Jeg har veiedag onsdager, og mitt mål er nå å ligge på under 64 kg. Jeg er kjempefornøyd om jeg kan klare 63 kg igjen. Jeg tror det hadde hatt mye å si for hvordan jeg føler meg, hvordan klærne sitter, energinivået og alt. Det er SÅ mange gevinster, selv om det på mange måter er mest for det synlige at jeg vil gå ned i vekt. Jeg har ellers god helse og spiser sunt. Men har en tendens til å ta "litt for mye", særlig at det søte. Nå i2018 har jeg gått inn for å ta lørdagsgodteriet tilbake, men det er lov med en liten smak på min rasjon fredagene etter kl. 18. Så her har jeg bare måttet ta en bestemmelse, og den akter jeg å holde. Ellers trenger jeg å få på plass nok inntak av frukt og grønt, særlig grønt, samt komme i gang med litt trening igjen (rask gange, sykkel og litt styrke).

I morgen legger jeg inn vekta, så får jeg FACE den, det har jeg utsatt nå etter jul...!!!

Håper vi kan hjelpe hverandre utover våren, ser at dere var i gang før jul også. SÅ smarte dere var som begynte da! Og så kan jo det bli sommerprosjekt 2018 - ikke så verst , det heller ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig velkommen til deg LiveLife!

 

Høres ut som du strever med de samme problemene som oss, ikke den store overvekta, men de siste kiloene som kan gjøre så stor forskjell på velværet!

 

Flott med flere som er i samme situasjon!

Vi får hjelpe hverandre utover mot lysere tider nå!

 

Jeg har jo tråkka skikkelig i salaten, var sååå nær mitt mål før juletiden begynte.

Og har greid å gå opp ca en kg i uka fra advent begynte med alle forberedelsene og til nå, som alle kakeboksene er tomme....

 

Jeg skjems. Men bare litt...det har vært en flott juletid!

 

Jaja, bare å ta fatt igjen.

Det er disse siste fillekilo som er de tyngste. Masse psykologiske aspekter der....

 

Ser at GR skal omorganisere veldig her, så det blir noen dagers pause til vi kommer inn på nettstedet igjen!

 

Håper det ikke blir så vanskelig da...

 

Vel møtt!

Håper jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Tjorven45 changed the title to Sommerprosjekt ble til vinterprosjekt, men vi gir oss ikke før vi er i mål. Nok er nok :)

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...