Gå til innhold

Sommerprosjekt ble til vinterprosjekt, men vi gir oss ikke før vi er i mål. Nok er nok :)


Anbefalte innlegg

Hei hei :)

 

Nei, vi er ingen ungdommer lengre.

Men du er nok mer ungdom enn meg :)

Flink til å trene, som du er.

 

Ja, den vekta er ikke snill.

Jeg har lett for å få ganske mye vann i kroppen her nede.

Men trodde at ettersom jeg begynte på uke en av opplegget mitt, så skulle jeg slippe det, denne gangen.

Men både i går og i dag sto vekta på 70 kg, igjen.

Jeg har jo hatt to fastedager siden jeg kom ned, men ettersom jeg ikke klarer den morgendrikken, har jeg ikke fått tatt den...

Men kjøpte inn igjen sitron idag. Ingegfær har jeg. Fant ikke cayenepepper idag, men starter med sitron og ingefær i morgen tidlig i hvertfall og ser hvordan det går fremover.

Spiser jo så lite at jeg har vært sulten siden jeg kom nedover... mye sulten...

Så i dag bestemte jeg meg for å begynne å skrive igjen, alt jeg putter i munn.

Tar noen ganger noen nøtter av ett eller annet slag og det kan jo bli mer kcal enn jeg tror.

Så nå har jeg bare igjen litt vannmelon senere i kveld og ligger nå på litt over 1300 kcal inn.

Så da havner jeg vel på 1400 i dag og det skal jo være bra :)

 

God kveld og flott fredag, snart helg igjen, jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiv dag idag og, og ca 1200 kal.

 

I helgen er det stort hundestevne, får ta med salat og kylling, og holde meg langt unna alle kakene som er der, jeg har og lovet å bidra med å bake....

 

Neste uke har jeg legetime, og kan iallefall skryte av å ha tatt av noen kilo.

 

Skal bli spennende å se om det har slått ut på kolesterolverdier...

 

Jeg spiser mye salat nå, og kokte grønnsaker. Har mye urter i salaten, hvitløk og urter, persille. Og litt eddik og soya saus, blir smakfullt.

 

Brrrrrrrr. Kom på en ting! Har hjemmelaget urtesmør i kjøleskapet, ramsløk, rosmarin, salvie. Det er fantstisk på kokte grønnsaker!

Men FY akkurat nå. Greier å la det ligge....

 

Det skal nok bli til en fest middag om en stund.

 

Men soyasaus er faktisk ok også!

 

Og man kan lage dressing av olje, eddik og masse urter. Skal jomen lage det imorgen!

 

Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Ja, jeg er mer aktiv her nede enn hjemme.

Må jo ta på sekken og ut å handle :)

Blir nesten ett trompong hver dag nå.

 

Men vekta er ikke snill.

Fortsatt 70 kg i dag.

Ikke moro.

 

Her blir det litt over 1000 kcal i dag,

litt vannmelon nå før jeg skal legge meg.

 

Ja, vi må unne oss noe godt innimellom

Jeg skal ut å spise i morgen og spent på hva jeg finner,

vegetar kost uten karbo er ikke like lett...

Ble ris til i går da jeg spiste...

Kanskje jeg tar noe fisk i morgen.

 

Tiden vil vise :)

 

God helg og kose deg masse på hundestevne.

Ja, de lærde striden ang kolesterolnivå nå...

Å noen har høyt uten at det gjør noe.

Hvor høyt er ditt da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi har noen følgere uten at vi vet det....

 

Kolesterol diskuteres, og jeg slutta faktisk med medisiner da jeg var nede i 6. Uten å konferere med legen. Ved neste kontroll var det over 9 og med altfor mye av det dårlige, det skal være et innbyrdes tall der.

 

Da ble jeg ganske forskrekka, for jeg er av en familie med mye hjerte/ kar svakhet, i tidlig alder, infarkt og slag.

Legen ble ikke så fornøyd heller...

 

Så nå har jeg tatt medisin igjen i tre måneder, og dessuten gått ned noen kilo, så blir spennende å se.

Jeg tar ingen sjanser, men hører på legen min, som er en veldig seriøs, ung kar.

 

Idag har jeg sagt neitakk til to store fristelser....kake på hundetreff, og kake på jobben.

 

Føles veldig bra faktisk.

 

Men dette er unntak, for å knekke disse siste kilo.....

 

Pleier alltid å unne meg litt sånt iblant, ellers blir livet kjedelig!

 

Klart vi skal ha godis iblant!

 

Blir spennende å se på mandag igjen. Jeg skal ta kolesterolprøve på morgenen, pluss noe annet, alltid spennende det og!

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Startet med sitron og ingefær i vann i går morges og i dag var vekta nede på samme som mandag :)

Så blir fortsette med det nå fremover.

kjøpe Cayenepepper på Bondens Marked på søndag og masse grønnsaker, så blir det nok bra uke :)

 

Ute å spiste i dag og det var en dårlig restaurant så tok grillet laks, fisk for første gang siden jeg startet.

 

Men det smakte ikke, så lenge til neste gang...

 

Jeg lager jo så masse godt med så mye smaker.

Litt søtt i hver rett, også.

Så har blitt litt bortskjemt med smaker :)

 

Flott søndag og lykke til med alt på mandag :)

 

Ja, ser at mange er innom å titter, så vi har kanskje mange følgere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Så er det blitt mandag, igjen, og et lite resymé over uka som har gått er på sin plass :)

 

Ikke helt fornøyd med vekta.

Men gikk opp til 70 kg igjen da jeg kom ned og frem til fredag holdt vekta seg på 70 kg.

 

Men i dag vist den 69,2 kg, så ble 500 gram ned tilslutt da.

Håper det blir lettere å gå ned nå fremover.

Midje har jeg ikke, og magefettet sitter godt, men ble 1 cm til denne uka, så nå er det blitt 6 cm tilsammen, disse 4 ukene og det er ikke mye å skryte av..

Men skal nå lage noen knekkebrød som skal ta magefettet :)

 

Snitt inn er 1187 kcal, siden jeg onsdag begynte å skrive alt jeg spiser, igjen.

Forbrent ca 1800 - har hatt klokka av meg en del, for jeg har sittet i sola.

TP er 9,9 - veldig fornøyd med det.

7300 skritt i snitt :)

 

Så har jo vært en fin uke, bare cm og kilo som ikke vil av...

 

I dag er det fastedag med bare litt over 500 kcal inn.

Lagd masse detox suppe, så da blir det skikkelig rensing i dag.

 

I fjor vinter, som jeg var syk, fikk jeg nesten ikke farge i det hele tatt men i etter ca 8 timer på terrassen i sola og gått litt, så er jeg veldig brun, nå.

Så ser ut som jeg har funnet kostholdet som kroppen min vil ha :)

 

God tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, en aktiv dag, enda jeg tenkte å slappe av litt etter helgas hundetreff.

Ved mannen ringte og sa, nå kommer jeg med en favn ved! Ja , det var bare å takke og bukke, så visste man hva denne dagen skulle bli brukt til...Trille inn den favnen, og stable pent i ved skjulet.

Ble en liten pause på ettermiddagen, dansing hver mandag, halvannen time, og det går jeg sjelden glipp av.

Avgårde på dans!

Siste rest av veden ble kjørt inn etter det, i mørket..

Men vekta viste en halv kilo til ned idag. Og da blir jeg veldig glad!

Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Vekta viste fortsatt 68,6 kg i dag..

900 gram ned :)

 

Inntak i snitt siste uka var på 1067 kcal.

TP 8,2

Skritt i snitt 7 185

 

Så ikke noe aktiv uke.

 

I dag har det vært veldig varmt her nede.

Så er slapp og sliten og da blir det litt mer inn en det som skal.

Skulle jo ha fastedag med 550 kcal og det er blitt 930 kcal.

 

Klarer ikke helt å finne frokost som metter.

men skal prøve å bake noen knekkebrød i morgen, så får se hvordan det går da.

 

Siste uke med dette opplegget, da har jeg fulgt det 2 ganger.

Så får jeg se hvordan jeg angriper de siste kiloene etterpå.

Blir nok fortsette uten karbo, fett, kjøtt, fisk, melkeprodukter og sukker.

Men først denne siste uka med oprskrifter :)

 

Ja, Sekstito, vi gir oss ikke.

Godt kolesterolet er bra :)

 

Jeg har ligget på rundt 52-58 kg meste av livet, tror jeg.

Og en del rundt 62 kg, så da skulle det jo gå lett for meg enda...

Men kroppen holder på dette.

Særlig magefettet...

 

Armer, bein og rompe forsvinner og magen er igjen.

Der går det tregt med cm.

Håper jeg snart får opp litt energi så jeg orker å danse litt, igjen.

 

God mandagskveld videre og flott tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er iherdig!

 

Flott innsats!! Du er kjempeflink!

 

Jeg må begynne å variere litt mer nå skjønner jeg, blir så møkka lei av samme greiene.

 

Skal oppover på fjellet nå, besøke flere venner fra Mjøsa og oppover, da blir det værre med kosten. Men en må bare knipe inn der man kan, uten å være uhøflig. Og noen dager med litt utskeielse går. Blir aktiviteter hele veien.

 

Her går det i sopp sanking for tiden. Det er jo så masse! Og godt å ha i fryseren! Bruker det mye i gryter osv, men noe også i stuing...

 

Men været er jevnt grått, og regn. Misunner deg sola, og bade vannet! Har planer i vinter, om ei uke innimellom.

 

God tirsdag til deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei Tjorven 45 og sekstito :)

 

Jeg har ikke vært inne på GR sidene siden jeg kom hjem fra ferien, men har ikke tatt ferie fra vektnedgangen. Var inne på den forrige tråden med 50 days, og så jeg ble invitert inn hit, så da er jeg med :D

 

Vekta mi nå er på 79,6 kg. Det å ha kommet under 80 kg er ganske stort. Målet er 73 kg, vet den veien dit blir lang. Er godt i seiget nå, så må bare holde ut :P Tidligere var målet 68, men sist jeg lå på 73 kjente jeg meg frisk og sterk og glad, så målet er justert litt opp faktisk. Innen året er omme, men jo fortere jo bedre ;)

 

Jeg har fremdeles betennesle under foten og er på krykker, men skal klare dette alikevel. Egentlig desto viktigere at vekta går ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Velkommen skal du være PolarErMinVenn :)

Så koselig at du vil være med oss på vår reise ned til vårt mål

Du har vært veldig flink - Jeg var med i den gruppa en liten periode i vår.

Men da gikk jeg på Kortison tabeletter og da går det heller dårlig med vektnedgangen

 

Men nå går jeg på Vegetarkost og det ser ut til å være vinn vinn for meg.

Kroppen kjennes bedre og ingen piller, bare vist jeg må.

Ved siden av å kutte ut kjøtt, fisk, melkeprodukter, sukker, karbo og fett har jeg fått mer energi og mindre smerter og betennelser.

Dette er et 5/2 opplegg så to dager i uka ligger jeg på 500 kcal

Og snittet i uka blir sånn rundt 1100 kcal da

 

Ja, Sekstito, noen ganger må en kose seg og ikke tenke på kcal :)

Håper du får en fin helg med Mjøsfolk :)

 

Vekta viste i dag 500 g ned siden mandag.

Fått både gått turer og danset denne uka, men vært ute å spist to ganger, også :)/>

Ikke like lett det, med alt jeg ikke skal ha.

Men det finnes mange gode grønnsakssupper her nede

 

Håper vi fortsetter å bli flinke til å oppdatere hverandre, på godt å vondt :)/> Ikke alle dager går like bra, men etter søvnen er det en ny dag og nye muligheter :D/>

 

Dette blir bra :)

 

God kveld og flott fredag og helg til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Ja, da ble det 500 gram til ned.

vekta i dag viste 68,1 kg.

Livvidden enda 1 cm ned :)

 

Ble mer inn denne uka enn de forrige.

1260 kcal inn.

14,5 TP er jo, også mye mer enn det jeg bruker å ha :)

11 470 skritt.

Så det har jo vært en fin uke.

 

Spsit en del ute, så har jo ikke så god oversikt over inn da.

Men holder jeg til suppe og salater men har hatt torsk en gang og reker en gang.

Ingen fastedager forrige uke heller.

 

Men i dag blir det 595 kcal inn, etter hvert.

 

Håper det har gått bra med dere, også, Sekstito og PolarErMinVenn :)

 

God kveld videre og flott tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Ja, da har jeg vært vegetarianer i 6 uker.

Uten karbohydrater, sukker, fett/olje, kjøtt, fisk og melkeprodukter.

Kuttet ut svart te og drikker nå bare grønn te.

Brus blir som regel når jeg er ute å spiser.

 

Når jeg er ute blir det ofte problemer å få noe jeg kan spise, så spiser da som regel en salat og grønnsaker med fisk eller skalldyr. Eller tar en grønnsakssuppe/linsesuppe.

 

Jeg har masse herlige oppskrifter med grønnsaker i alle varianter og med masse smaker.

Soyabønner, kikerter, qiunoa og bokhvete.

 

Soya-yoghurt er veldig godt.

Så frokosten blir som regel

Soya-yoghurt med chia frø og frukt eller bær.

Forelsket meg i granateple og mango for tiden.

 

På fastedager er det en Detox suppe som er blitt favoritten.

 

Klarte ikke å drikke de grønnsaks juicene jeg skulle bruke.

Noen smoothier var heller ikke gode.

Så har plukket ut noen retter jeg synes er gode og har mange å ta av, så variert blir det.

 

Merker at jeg disse ukene har fått mer energi. Men usikker på om betennelsene er blitt bedre. Men med mer energi går alt så mye bedre :)

 

Nok en gang, god kveld og tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

God morgen :)

 

Flink du er og har vært Tjorven! Jeg har gått opp 0,4 kg siden lørdag og lurer litt på hvorfor for hr holdt meg til planen, tom hatt litt mer aktivitet enn beregnet. Men fortsetter videre og om jeg da kke går ned får jeg justere på noe, men tror ikke disse 400 gr opp nå er noe å "bekymre" seg for. Får se hvordan det blir på lørdag igjen.

 

Skal poledancing i dag, herregud å jeg gruer meg, men skal blir godt å trene noe som ikke belaster helen min!

 

 

Men du, uten karbohydrater høres litt rat ut, er karbohhydrater i mango og mange grønnsaker, så hva mener du med uten karbohydrater? Nyskjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Så hyggelig med en til på gruppa, velkommen til deg!

 

Jeg har vært ei hel uke på reise oppover i dalom, over Dovre og nedover i Hedmarken, til slekt og venner. Flott tur, og mye god mat og vin...Helt umulig å holde noe slags regime på opplegget der. Og vekta viste 65 da jeg kom hjem..Men det var verdt det, egentlig hadde jeg venta mer.

 

Så er det bare å legge seg på det gamle igjen, og trå til!

 

Skriver mer når jeg får landa skikkelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Sekstito - Nei, på turer og når en er bortreist får en ikke fulgt med på hva en spiser, og da skal en kose seg, også. Ikke tenkte kcal og vekt.

som min kostholdsveileder sier - 2 kg opp og ned er verken vektnedgang eller oppgang :) Det kan være vannansamling i kroppen.

 

PolarErMinVenn - Nei, kutte helt ut karbohydrater er jo umulig, så blir jo mer lavkarbo :) Men har kuttet ut poteter, brød, pasta og ris, som det er masse karbo og stivelse i. Karbo omgjøres til sukker i disse tingene, også. Men kostholdet mitt ligger på mellom 10-20% karbo, mot normalt 60-70 %

Mye mer aktiviteter kan, også, gi vektoppgang, fordi det blir mer vann i kroppen. Musklene samler vann. Men 400 gram er ikke mye.

 

Jeg føler, også, at jeg veier mer på veiedager enn dagen før og dagen etterpå. Det er ikke moro...

 

Fornøyd med aktiviteten både i går og i dag.

Begynte hos fysio i går, men ikke så mye trening enda.

har en del betennelse i kroppen, så starter pent.

Musklene mine må lære seg å jobbe riktig igjen, vistnok så det blir jo spennende å se når de skjønner hvordan de skal jobbe :)

 

Flott onsdag til dere begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Må bare inn å fortelle

 

67,3 kg i dag og det er 700 gram ned siden mandag :)

Fastedag i dag - yes yes yes :)

 

God dag videre og flott onsdag :)

 

 

Fysio og dans på meg i løpet av dagen :)

 

PolarErMinVenn - ser du har gått fint og jevnt ned over en periode og da kan en havne på et platå som en blir stå en periode. Det viktige da er ikke å gi opp, men fortsette med det samme en gjør, så løsner det og du fortsetter nedover.

Vet ikke om du skriver det du spiser, så du har oversikt eller om du spiser det samme hver dag??

Har du de samme antall kcal hver dag??

Husk at sammen skal vi nå våre mål og så blir det hold vekten :)

Lykke til denne uka.

Du veier deg på lørdag??

 

Leste i går at å veie seg på mandag er en dum dag. Onsdag og fredag er de beste.

Å i dag har jeg jo gått ned 700 gram siden mandag, så kanskje det er lurt å flytte til onsdag :) Men samtidig begynte jeg på dette opplegget mitt på en mandag.

Hva sier du Sekstito :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink altså, tjorven!

 

5.4 kg på 6 uker, det er veldig bra gjort!

 

Vet jo fra før at du er veldig standhaftig!

 

Jeg har nok lettere for å snuble litt i svingene. Men sist så forlot jo motivasjonen meg totalt! Og det har ikke skjedd nå!

 

Er veldig tent på å komme ned mot 60,

 

Idag sto det 64.5 på vekta. Etter den uka med alle spesialitetene folk hadde laget for besøket, er det veldig bra.

 

Og når man er inne i vanlige tralten igjen, etter ei uke med mye og uvanlig mat, så føles det veldig godt å spare inn litt igjen!

 

Jeg veier meg hver dag, men ser jo at mandag ofte kan toppe seg litt....

 

Så vi kan godt bytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Sekstito - Godt å høre at motivasjonen fortsatt er med deg:)

Vi gir oss ikke denne gangen.

Vi kommer ned og så går vi på Hold vekten og håper det blir flere som blir med oss der :)

 

I dag er vekta på 68 kg igjen så den hopper litt opp og ned, kan du si.

jeg har jo disse to fastedagene mandag og onsdag og da går jeg ned bra, men så blir det mer kcal inn og da går det litt opp og ned.

Men folk kommenterer at jeg er blitt smalere rundt livet så jeg krymper selv om vekta står på det samme.

Men håper jeg ser 67 tallet igjen inne mandag.

 

Eller skal vi si onsdag heretter??

Det er litt skummelt å flytte veiedag, også...

 

Flott lørdag til dere og riktig god søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja Tjorven jeg veier meg lørdag også, dvs i dag. Opp 400 gr til, men det er ned 100 gr fra i går. Denne gangen tror jeg at jeg vet hva det er, ble veldig sein mat på onsdag, var ikke hjemme. Så har jeg spist mat med mer salt enn jeg er vant til, så tenker at noe er nok bare vann. Nå målte jeg ikke midjen, men gjør det til uka igjen. Det er veldig deilig å kjenne at klær som var for små før sommeren, så faktisk passer.

 

Kan godt hende jeg er på et lite platå nå, det gikk "litt for greit" å komme seg under 80 kg, så må nok kjempe hardt for å komme meg videre nedover, men det er en kamp jeg er klar til å ta.

 

Jeg spiser stor sett det samme hver dag, men noterer når det bli endringer av div årskaer. Fikk også nålebehandling onsdag som gjør at jeg samler litt vann, men neste ukes veiing vil vise om det er vann ol, eller om jeg rett og slett må gjøre andre endringer (om vekta går opp, stabilt er ok). Smertene i foten har vært så ille disse fagene, at selv de enkleste styrkeøvelser har provosert smerten så da har jeg latt v-re. I dag kunne jeg gjøre noen av øvelsene hvertfall, og det er jo bra!

 

Fortsatt god og sunn helg til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja Tjorven jeg veier meg lørdag også, dvs i dag. Opp 400 gr til, men det er ned 100 gr fra i går. Denne gangen tror jeg at jeg vet hva det er, ble veldig sein mat på onsdag, var ikke hjemme.

 

:)/>

Ned 500 gr igjen i dag, men ikke før i morgen det skal skrives inn, tror kanskje det da var en naturlig svinging! Satser på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Tjorven45 changed the title to Sommerprosjekt ble til vinterprosjekt, men vi gir oss ikke før vi er i mål. Nok er nok :)

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...