Gå til innhold

Sommerprosjekt ble til vinterprosjekt, men vi gir oss ikke før vi er i mål. Nok er nok :)


Anbefalte innlegg

Hei hei :)

Sekstito - Flott vektnedgang, gratulere :) 
Vi er vist blitt igjen alene, her, også :)
Men vi gir oss ikke og nå er vi på fin vei.
Forrige uke ble litt feile og riktig, men denne uka blir mer stram inn for meg :) 

Her ble det 1,5 kg siste uka og 1100 i snitt inn.
Masse god og mettende mat, men har allikevel spist litt mer.
Har 3 måltider og noen dager bare 2, hopper over frokost og da blir lunsjen kl. 12 og middagen kl. 17-18 og jeg er ikke i seng før etter 24.00, så må ha noe i 22 tiden da... 
får ikke sove med tom mage.
Men det er blitt mindre og mindre på kveldene de siste kveldene, så er på rett vei :) 
Denne uka er det frokost alle dager og da spiser jeg middag mellom 19-20, for lunsjen blir da i 14-15 tiden :) 
Så kanskje jeg klarer å holde meg til kcal mengden som skal være da... 

Jeg vet ikke helt hva som er vekta jeg ligger på, for siste året er det blitt mellom 66 til 74.
Går ned til 66 kg og så spretter jeg, opp, igjen...
Jeg vil jo under 65 kg... 
Så kommer jeg med nedpå 64-65 i løpet av sommeren må jeg sette i gang med Hold vekten...

For nå går det opp og ned som en sprettball.
Håper formen blir bedre etter hvert med denne dietten så jeg kan begynne å gå tur i hvertfall.

God dag videre og flott uke :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her!! Har ikke gitt opp, selv om jeg har vært fraværende!!

Jeg har vært riktig så flink den siste uka, vekta viste idag 69 kg. Var vel på 72 da jeg ramlet inn på tråden her tidligere i vår. Har kjøpt kromtabletter, i den tro at et skal stagge noe av godtesuget jeg tidvis har. Noen av dere som har prøvd det? Det er mye stress om dagen, og jeg er nok en av de som stressespiser også, ellers hadde jeg jo rast ned i vekt ? 

Du har hatt noen dager med kurs nå Tjorven45? Jeg har og vært på kurs m Ulrikka for en deeel år siden. Det jeg kunne ønske meg med krusene var at et var mulighet for å ha anonyme fora/møteplass/nettprat e.l. Man blir liksom litt alene selv om man har god veiledning i kursleder er min erfaring. 

Gratulerer med flott nedgang til deg og Sekstito! Hva er målvakta di? Høyde? Mulig u har skrevet det et sted, men da må jeg nok bla en god stund tilbake?

Jeg ønsker meg 62-65 kg, er 169 cm høy. 

 

Vi skrives igjen snart, skal prøve å skjerpe meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Snegla - Så koselig å se deg, igjen, og så flink du er. 
Jevnt og trutt nedover i vekt.
Ja, jeg bruker Krom, har gjort det i mange år, men om det hjelper... vet jeg ikke.... Kanskje jeg skulle slutte en periode for å se/kjenne :)
Med Ulrika sitt program nå, er vi på fb, hele gruppen. 
Vi er egentlig 82 stk på siden, men ikke alle er aktive. Men noen og det hjelper. 
Startet kurset 11. juni så 1,5 uke nå.

Men jeg klarer ikke holde meg på rundt 800 kcal om dagen, men klarer ikke spise mye de to dagene vi skal det heller, så snittet blir jo ganske bra :)

Kommer meg litt i gang med å gå tur, også, men min tur i går var på 20 min og i dag på 10, så det er ikke lange harde turer akkurat, men litt bevegelse er det da :)

Flott torsdag og god uke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Da så jeg på et program på NRK2 om "Sannheten om trening" - Det var et program jeg lite godt.
Så nå er jeg i gang med tilsammen 5 min kondistrening og i morgen blir det 3* 10 min tur, eller 20 min *2 regner jeg med det blir.
En tur før frokost - kanskje kondisprogrammet etterpå og en tur til i løpet av dagen, kanskje jeg tar runden 3 ganger tilsammen.

I det programmet var det om rusen en fikk av å danse, og trene, som øker et stoff i kroppen som er veldig likt canabiss :D
Merket at da jeg dreiv med det kondisprogrammet, som var tøft for min utrente kropp at jeg begynte å smile etter hvert som smertene kom - rusen :)

Det var litt om trening :)

Flott fredag og god helg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Mandag, men dropper veiingen i dag.
Tar den i morgen.

Llitt om min uke i snitt 
Ja, matinntaket ble 1300 kcal i snitt per dag.
Har forbrent 1760 i snitt per dag   
4067 skritt i snitt om dagen.
TP for hele uka er bare 3, de har jeg ført på  selv 

Vekta venter jeg med til i morgen. Magen har vært litt ute av lage i noen dager, så håper å få tømt meg i morgen ?
I dag var det samme vekt som for en uke siden og det er jo ikke moro... 
For har da vært ganske flink...


Flott uke til dere her ute :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, 

 

bra du holder deg aktiv på denne tråden Tjorven, ellers klarer jeg nok ikke henge med hehe. En er mer enn nok for meg!

I ag var vekta 68,6 - har gått ned 400 g siden forrige uke, så et får være greit. Nå er jeg småpjusk igjen om dagen med sommerforkjølelse så det har blitt mindre trening. Forsøker å holde matinntaket noenlunde stabilt og ikke helt gærnt i den sammenheng ?

Så flink du er til å veie og måle hva du spiser! Jeg er ikke der helt enda, men så lenge vekta sniker seg nedover tror jeg at jeg kan holde det slik en stund. 

 

Håper dere får en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Mandag og ny uke :)

Ja, så er det et resymé fra siste uka :)
Vekta i dag var 70,4, det er 1 kg ned siden forrige mandag tilsammen er det nå blitt 2,6 kg på 3 uker :D 
1080 kcal i snitt inn.
ca 1800 kcal forbrent om dagen.
Starte ganske bra med å bevege meg, men i helga ble det ikke noe.
Sittet i sola og kost meg bare da :)
Men blir ca 4500 skritt om dagen.
Så uke er ikke så ille.

Flott tirsdag til dere og god uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært dårlig på å rapportere i det siste..

Vekta har nærmest stått stille i det siste, men sist uke gikk jeg ned 1,7 kg.  Det er nesten litt i overkant.  Vekta viser nå 68,3 kg - 5 kg igjen til målet. 

Registrerer absolutt alt jeg putter i meg, eneste måten for meg å ha kontroll og 1300 kcal per dag.  Unntaket blir imidlertid 3 dager denne uken grunnet 20 års bryllupsdag og jazzfestival.  Jeg har bestemt meg for å unne meg gode matopplevelser og god drikke:)

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bijou 2

Heisann, flinkiser! ☺️

En gammel traver her, som bare er innom for å ønske alle en god sommer! Og gi beskjed om at jeg kommer tilbake til høsten igjen. Lover! 

Her sauset bare våren/for-sommeren seg til, med det ene og det andre. Og det har vært vanskelig å holde seg flytende. Trening i tillegg, i tropevarmen, har rett og slett ikke vært noe alternativ for meg. Jeg er skitdårlig på varme. Så det stanset bare opp i midten av mai.

Maten går vel sånn bob-bob. Varmen gjør meg heldigvis ikke så sulten. He he! Så vekta er bemerkelsesverdig stabil. Ligget ukevis på 69 kg. Krabbet såvidt opp på 70-tallet nå ifm PMS.

Drar på ferie imorgen og blir offline i 3 uker. Men kommer tilbake mer aktivt her i august. For nå må jeg til pers! Formen er elendig. Og det er den jeg tenker mest på, for tida. Trenger formen min, til å holde ut all skiten på jobb og ellers. Rakk akkurat å kjøpe litt nytt fresht treningstøy og nye joggesko, og teste det hele 1 gang, tidligere i juni. Det skal børstes støv av igjen etter ferien og når temperaturene forhåpentligvis har sunket litt mer. Det må da snart komme litt regn....?! Jeg leeeeengter etter løpeturer i avkjølende regn!

Hejdå! Og kos dere i sommer! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Koselig å se dere to her inne, igjen, 63førjul  (1,7 kg er jo flott :) )
og Bijou (du holder jo vekta fint og mest under 70 kg) :)
Ser ut som dere har klart dere bra :)
Så ses vi her når det passer dere :)

Mens jeg prøver og prøver å gå ned litt, men har hatt ei dårlig uke.
Vekta opp til 71.1 fra 70,4.
Men registrerer ikke før i morgen... håper på 70 tallet da i hvertfall, selv om målet var 69 tallet..


I Snitt siste uke har det blitt
1450 kcal inn
Forbrent 1800 kcal.
Gått 3950 skritt per dag.
Ikke trent...

God sommer og flott tirsdag og uke til dere alle :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen med mitt innlegg, men her kommer det etter 4 dager med festival og det som hører med:)

Vekta gikk opp 600 gram denne uken til 69 kg, men det er ikke annet å vente med øl, vin og god mat i 4 dager.  Jeg hadde bestemt meg på forhånd at jeg ikke skulle legge restriksjoner på inntaket disse dagene, vi må jo leve også.  Det som var bra var at jeg var direkte på 1300 kcal dagen etter.  Det hadde jeg bestemt meg for og jeg klarte det!  Det har ikke alltid vært sånn. (Noen som kjenner seg igjen)?

Nå begynner ferien til helgen og det blir spennenede å se om jeg klarer å holde denne strikte linjen.  Planen er å spise færre måltider fordi jeg står opp senere (dvs brunsj) og kunne unne meg et glass vin eller to på kvelden.  Noen som har gode erfaringer her?

Ferien tilbringes hjemme i år så da skal (les SKAL) jeg trene annenhver morgen.  Blir kanskje lettere å klare det når jeg har skrevet det her.

Jeg har i alle fall tatt et valg om jeg har mer glede av et glass vin enn av is og potetgull, så da blir det det.  Går og gleder meg til jeg kan ta frem alle de fine klærne mine igjen, men spørs om sommerklærme ryker....  Men, det blir da sommer i 2019 også!

Ha en fantastisk dag og resten av uken.  Håper jeg kan glede meg til å rapportere status på mandag:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

63førjul:  har også greid å ta meg sammen etter noen dagers utskeielser, hytte turer el lign, og gått rett på smale dager med veldig lite kalorier...og det funker, en får tatt seg inn bra!

Før har sånne spisedager hatt en tendens til å bare fortsette...og det er da det virkelig setter seg fast.

Jeg kan også spare kalorier ved å hoppe litt bukk over et måltid i ny og ne. Men spiser som regel en god frokost, som varer langt utover dagen, og spiser ikke igjen før jeg er sulten. En solid frokost, og en god lunsj blir for mye for meg, nøyer meg ofte med litt frukt eller noe annet lett, før middag.

og en fastedag i blant er også godt, bare tynn suppe eller noen grønnsaker. Det føles som kroppen min liker det.

Setter også av plass til et glass rødvin iblant, det er ikke all verden med kalorier.

Men der må en ha en fast grense. Vin er bra for humøret, hjerte og kar, men ikke for mange andre organ i kroppen....

Dessuten blir en ganske fysen på noe godis, og karakter styrken minsker.

Ha en god helg alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå ser jeg mitt første mål i sikte , 63 kg....Og jeg stopper der, og ser om det kan passe å ligge på. 

Det er godt innen BMI, og nok er nok. 

Bilringen har minska...og jeg er i god form.  Mer enn det forlanger jeg ikke.

Så kikker jeg innom iblant....for litt opp og ned kommer det til å gå...sånn har det alltid vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Da ble det vist nesten 2 uker "ferie" på meg :)
Vekta opp igjen til 72,1 kg i dag men magemålet her endelig gått litt ned :)
Så kanskje denne oppblåste magen som ikke har fungert på noen uker, endelig er i gang, igjen :)

63førjul - Håper du har en god ferie og lar det "flyte" litt noen uker. 
En må unne seg litt, også. 

Sekstito - Nei, vi gir oss ikke :) 
Heldig du som bare ha bilring. Her er det badeball...
Men godt å endelig se et mål, som en har satt seg.

Siste 2 ukene har jeg ligger rundt 1500 i snitt inn, og ikke så mye ut, verken den ene eller andre måten...
Men i går fant jeg ut at dette går ikke lengre... 

Jeg trives jo ikke med denne magen og disse kiloene over 70 kg.
Mandag for en uke siden da jeg tok på meg en olashorts jeg ikke har brukt siden jeg kom hjem, ble jeg bare så deppa... D
Den har ikke vært for trang siden jeg kjøpte den for 3 år siden...
Okei, på sommeren har jeg hatt den der nede, men innen jeg har kommet ned har jeg kommet meg ned i vekt.
Jeg har de siste årene gått ned i vekt i august og september... Vet ikke om det er fordi jeg skal inne i sommerklærne mine der nede...

Men uansett i går bestemte jeg meg for at nå blir det 5/2 denne uka. 
500 kcal 2 ganger i uka. 
Klare jeg det og 14-1500 kcal de andre dagene, håper jeg at jeg klarer å gå ned litt, igjen. 
Da skulle jeg havne på ca 1220 kcal, i snitt, om dagen :)
Dette skal jeg klare. For etter cleansing kuren i fjor har jeg masse gode supper og det opplegget med 800 kcal 5 dager i uka, har jeg masse mager og god mat jeg kan kose meg med :)
Men dette blir ikke uten karbohydrater, for det trenger min mage for å fungere.

Ja, da er jeg i gang, igjen :)





 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Ja, da er allerede blitt fredag riktig nok natt til fredag, men...  og snart helg :)
Jeg har lagt middagsprogram for i dag og helga. Handlelista er skrevet :)
Ute nå i natten kl. 01.00 er det 22.5 grader, på soverommet nærmere 28, 
så ikke noe vits å legge seg :)
Stor måne titter inn på meg, ute er det ikke et vindpust, nei, jeg klager ikke :)
Bare nyter det.

Programmet mitt for kcal inn går sånn noenlunde etter planen.
Ble litt mange kcal på tirsdag, men vekta viste 71,8 i dag og det er 300 gram ned :)
Så det går riktige veien.

God fredag og kos dere med måneformørkelse av en blodrød måne til kvelden.
God helg :)


 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Ble gledelig overrasket da jeg gikk på vekta i dag :)
70,7 kg og det er 1,4 kg ned siden mandag :)
Tror det kan være noe for seg med å spise veldig lite 2 dager i uka.
For tirsdag og torsdag ble det over 1800 kcal inn hver dag. 
I går 1300 :)
Men veiedag er mandag så får se om det fortsetter nedover :)

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bijou 2

Heisann! Da er jeg tilbake igjen, etter 3 ukers sommerferie og en litt lengre GR-pause. Som lovet. ☺️

Tjorven45: du holder stand! SÅ bra! Til inspirasjon for oss andre, slentrerne.

Sekstito: I mål! Tar av meg hatten, altså. Du har vært superflink! 

Her har jeg hatt 3 vidunderlige uker fri, offline og vekke fra jobb. Og det trengtes. Begynner på jobb igjen i morgen, og går en like tøff høst i vente, jobbmessig, som våren var. Men nå føler jeg at batteriene er ladet atskillig mer. Pjuh! Skal også øve meg på å ikke la meg stresse opp så innmari, denne høsten. Kan lett bli altfor engasjert i jobben, som igjen går over i stress og mer eller mindre en konstant uro i kroppen, også hjemme. Ikke bra! For stresset forplanter seg i kroppen og gir alskens bivirkninger.

Så høstens helseprosjekt handler ikke bare om å spise riktig, og trene mer, men også pleie hodet riktig. Rett og slett! Gi litt mer beng, og tenke mer på helsa istedet.

Vektmessig skal jeg tilbake til trivselsvekta. Litt usikker på hvor det er nå, men sist gang (for 3 år siden) var det rundt 60 blank.

Veide meg lørdag og da viste vekta 70,1 kg. Så egentlig ganske stabil etter 3 ukers ferie, men har da totalt 10 kilo jeg vil ned, på sikt. I første omgang: ned til 63-64 kg. (Jeg er 1,68 høy.) Rundt der passer de fleste klærne i klesskapet, som jeg har savnet de siste par årene. Og jeg vil så gjerne dit!! Har aldri gitt opp håpet om å komme tilbake dit.

Vel, starter i dag, søndag. Skal ut på første joggetur på evig-lenge i kveld, når sola har gitt seg litt. Jeg er som tidligere nevnt dårlig på trening i varmen, men den unnskyldningen funker ikke lenger, når vi har hatt knallsommer siden mai og sikkert kommer til å måtte slite med denne varmen til langt utpå høsten. Jeg kan ikke vente på kjøligere dager lenger. Nå må jeg bare snøre på meg skoene og komme meg ut. Kroppen VIL trene og lengter etter å komme i form igjen.

Lykke til til både meg selv, og dere andre som måtte lese! ☺️ Håper å se flere her inne etterhvert som folk kommer tilbake fra ferie.

We can do it! 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) 

Bijou - Hvor gammel er du?? Har du mange barn ved siden av jobb??
Godt å se deg, tilbake og godt å høre at energien er oppe og du er klar for både jobb og holde oss oppdatert innimellom her ute :)

Min vekt trives best på 72-73 kg, vet ikke hvorfor, for ikke veid så mye, bortsett rett etter at jeg hadde fått min sønn og det er 36 år siden :)

Vekta opp 1 kg siden i går... 
jeg drakk veldig mye venn i gårkveld og utover natta, var svimmel og uvel.
Både sykdommen og litt lite væske i varmen var nok skylden.
Så får vi se hva vekta lander på i morgen.
Fortsetter videre på 5/2, mandag og onsdag/torsdag blir det 5-800 kcal.

God kveld  til dere og håper flere er tilbake i morgen.
God mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for en uke jobb før den siste ferieuken:)

Hjemmeferie grunnet oppfølging av barn har gjort at jeg bestemte meg for å trene styrke annenhver dag i ferien på morgenen, og det har jeg klartB)  På treningssenteret nevnte jeg at jeg lever på 1300 kcal om dagen og at det ikke er allverden.  Da fikk jeg klar beskjed fra PT om at det ikke er nok for meg og at det eneste jeg oppnår er å ikke bygge muskler og at forbrenningen min nok er ganske ødelagt grunnet lang tid med lavt kaloriinntak.  Jeg fikk da råd om å øke til 1400 de dagene meg ikke trener og 1650 de dagene jeg trener.   Jeg har nå forsøkt det i 2  uker selv om det var fryktelig vanskelig å øke matmengden!  Jeg har til og med unnet meg et par glass vin i ferien.  Jeg gikk likevel ned 1,3 kg den første uken og opp 300 gram denne uken.  Vekta ligger nå på 67,4 kg, dvs 4,4 kg unna målet. 

Fikk på meg en annen sommerkjole i dag som har vært for liten - det gir en god følelse, så jeg prøver å si til meg selv at jeg er flink, men fornøyd er jeg ikke.  Blir vi noen gang fornøyde?

Ha en fin dag alle sammen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

63førjul - Flink du er som har klart å drive med styrketrening i ferien din. 
Kroppen bruker litt tid på å stabilisere seg, og første uka gikk du sikkert ned masse vann. 
Men du nærmer deg målet. Gå gratulere med fin nedgang og at du har holdt fokus i ferien, også :)
Ja, du sier noe. Blir vi noen gang fornøyd... 
Du har i hvertfall vært flink så klapp deg selv på skuldra og si det. 
Du er godt trent og med din vekt, tror jeg du er flott. 

Min uke har egentlig vært grei nok.
I snitt inn 1295 kcal,
snitt ut ca 1750 kcal.
Skritt 2600, så det har vært en rolig uke.
Ligget mye og så bare gått ut i hagen og solt meg litt, eller kost meg i skyggen.
900 gram ned. 71,2 kg ble det.
Så jeg måtte vel ha blingset litt på vekta på lørdag.
Men vekta mi hopper opp og ned som en strikkball, så....
Ikke moro i hvertfall.

Men prøver ei uka til med 5/2 - men klarer nok ikke så lite som 500 kcal.
Allerede oppe i 750 kcal nå og må nok ha noe for natten ellers blir det nok dårlig med søvn.

God kveld og flott tirsdag og uke til dere :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bijou 2

Hei og god ny uke!

Tjorven45: Jeg er 44 år, og har 1 barn, på straks 7 år. Hjelpes... jeg meldte meg jo inn her like etter fødselen, i 2011, for å gå ned graviditetskiloene, og er her enda! ? Men, så nådde jeg målet mitt, underveis, og holdt meg stabil lenge, inne på Holde Vekten forumet. (Før jeg gikk opp igjen... ? ) Så det har ikke bare vært sorgen, i 7 år. Tvert imot. Må minne meg selv på det iblant.

Søndagens joggetur ble forresten gjennomført! Tungt og svett, men kroppen var takknemlig, til slutt. Og vekt etter helga viste 69,8 kg. 

Treningspause i dag. Litt for mange kalorier inn, uten at jeg har telt de nøyaktig. Ikke helt fornøyd med det... Men planen er ny joggetur igjen i morgen.

Kommer tilbake med ukas neste veiedag på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trim unnagjort, sykling en time ute og trening på senteret en halv. Varmt! Gikk med over en liter vann.

vekta igår var 63.8.

og det etter ei uke på fjellet med god mat og drikke! Men vi var ute og gikk nesten hele dagen, og bada masse underveis.

og ikke noe snop, kun skikkelig mat. Og vin da...

Jeg skal se 63 tallet. Og derfra skal det være hyppig veiing, og ta det som legger seg på pr omgående....

Kikker innom her iblant!

Ha en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...