Gå til innhold

Sommerprosjekt ble til vinterprosjekt, men vi gir oss ikke før vi er i mål. Nok er nok :)


Anbefalte innlegg

Hei hei :)

Bijou - Nei, det er ikke lett å holde fokus hele tiden.
Og du går jo ikke opp, så noe riktig i forhold til hold vekten, gjør du i hvertfall :)
Godt du stikker innom, om det ikke blir oftere enn annenhver uke, for da er det litt liv i denne siden :)

PolarErMinVenn -  Spent på å høre hvordan det gikk med daten din da ;) Håper det gå bra :D 

Sekstito - Gleder meg til å høre om cruice ditt :)

Her er vekta flat. 72-73 kg.
Men har lagt prosjekt "ned i vekt" på is.

Med magesår og irritabel tarm, må jeg ro ned... 
Jeg som verker jobber, har barn eller ting jeg må.
Bare ligger og sover eller sitter ute å leser, for det meste i hele sommer har fått magesår... 
og ut og inn av sykehuset da. 

Men med fibromyalgi og ME (utmattelsessyndromet) så blir en kanskje slitt stressa, for jeg skulle jo ha jobbet i sommer, litt.
Jeg skulle ha malt hytta. Jeg skulle ha truffet venner. Det hadde vært moro å danse litt, også... og har her jeg sittet med mage i ulage og uten energi.
Takket nei til alt noen har foreslått... 

Men mandag startet jeg på en pille og allerede i går kjente jeg energien kom.
Ikke sånn at det blir noe maraton med det første men, bare å komme seg ut av senga og hilse på en ny dag, gir glede :D
Det er lenge siden det :D

Jeg reiser nedover til sol og varme om 2 uker og blir borte til 31.10 og nå begynner jeg så smått å kjenne på gleden med å dra, også :)

Men vekta stresser jeg ikke med for tiden. 
Har ikke matlyst, men det betyr ikke at jeg går ned i vekt.
Orker ikke skrive og noe finner veien inn om hode :)
Var i Sverige enn tur for noen dager siden og nutrilettbarene der er halv pris av det de koster i Norge, så da ble det med en del av dem, men spiser bare en om dagen, enda :)

Var på shopping her om dagen og de hadde Posesalg, fyll opp i så mye klær du klarer i en pose og betal bare 300 kr.
Ble gledelig overrasket da jeg kom inn i 29" og 40 i bukser, ja, den ene måtte jeg ha i S.
M og L i topper, eller 40/42 - så jeg var veldig fornøyd da jeg gikk derfra med klar for 4500 kr og jeg hadde betalt bare 300,-

Det var litt fra meg. Vi får holde liv i denne siden når vi har tid og muligheten.
Jeg kommer tilbake om ikke så lenge.

God helg og kos dere masse med det som dere ønsker dere :)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dagers cruise er over. 3500 passasjerer!!

Det blir så mye inntrykk at man må fordøye litt om litt...Bugnende matbord i mange forskjellige restauranter med masse kelnere som oppfyller det minste ønske.

Det har vært en super opplevelse, mange pratesyke, interessante, koselige folk fra alle kanter av kloden, det er så gøy å høre hvordan folk har det rundt omkring i verden! Og vi har vært innom 7 land, sett mange historiske steder, fått shoppa litt. Fått nye venner på FB.

Men 14 dager ble litt lenge med all denne luksusen....det var veldig godt å komme hjem til en mer nøktern hverdag.

Har gått opp 2 kg. Det er neimen ikke verst, for det har blitt masse mat/ drikke, har ikke tenkt på en eneste kalori.... Ikke så mye trening, fire ganger i et velutstyrt trenings senter, men har nok blitt en god del skritt på den digre båten...

Nå er det stramme tøyler framover, tror det skal gå bra!

Ønsker dere alle en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven45: Håper energien din snart kommer tilbake igjen! Og ikke for at du skal orke å male hytta... men for å få gjort andre, hyggeligere ting. Det kan ikke være noe gøy å bli hindret i det man har lyst til, av sykdom. Men krysser fingrene for deg!

Sekstito: Sånt cruise er det jommen bra jeg ikke drar på, med all overfloden. Jeg hadde sikkert gått bananas og garantert kommet hjem med langt over 2 kilo ekstra... ? Så: bra jobba! Og du får sikkert dine 2 raskt av igjen, så flink du er ellers.

Jupp, her er jeg tilbake igjen, 2 uker etter. Vekta går jo litt opp og ned, ifm. mensen og syklus. Og ikke minst stress og lite søvn. De siste tingene var det mye av her forleden, mest i forbindelse med jobb, og vekta suste opp på 72,3 kg(!) Helt horribelt! Kan ikke huske sist jeg så 72-tallet. Men... straks jeg får løst ting, stressnivået synker og søvntapet er tatt igjen, synker også vekta. Det er rart med det. Eller, kanskje ikke. Det handler jo om balanse. Og kroppen liker balanse! He he. Ikke så hokus-pokus. Egentlig.

Så her er jeg altså tilbake, på 70,6 kg på fredagsveiingen i går. Og litt mer i balanse, i hode og kropp. Puh.

Men treningen glimrer dessverre fortsatt med sitt fravær, bortsett fra et par stretch- og styrkeøvelser forleden. Vet at jeg har mye igjen å hente der, altså. Dobbel-pjuh...
Føler litt at jeg driver rovdrift av kroppen. Pusher den for mye, ved å være så inaktiv og utsette, det jeg vet jeg må. For jeg har både en rygg, bekken og hofter som trenger trening for å orke å holde resten av kroppen oppe. Både bokstavelig og metaforisk. Så går det for lenge uten ordentlig treningsinnsats, så vet jeg hvor det bærer hen, og da kan jeg bare takke meg selv. Jeg får bare fortsette å prøve. Prøve å komme over den irriterende høye dørstokkmila.

Lykke til dere andre imens også! Nå er det i alle fall helg! Håper alle får den hvilen og restitueringen de trenger! 

Vi sees!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekord på treningsenteret forrige uke!  3 styrkeøkter og 2 kondisjonsøkter - stolt av det!

Vekta viste 66,7 kg - ned 600 gram siden forrige uke.  Nå er det 3,7 kg igen til jeg når målet.  Spiser veldig riktig og unner meg vin i helgene.  Registerer absolutt alt jeg putter i meg så jeg har kontroll og kan kose meg med det jeg spiser.  20.oktober skal jeg på 30-års jubileum fra ungdomsskolen, og da skal jeg se smashing ut!  

Lykke til med denne uken alle sammen.  Prøv å få til en eller to treningsøkter, og husk at en god gåtur ikke er verst det heller.  Til slutt; vær stolt av det du får til:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Sekstito - 2 kg på en slik tur i 2uker skal du være stolt av.
Hørt om de som har gått opp både 10 og 15 kg.

Bijou - Flink du har vært og kommet deg fort ned i vekt, igjen.
30 min tur, 3 gagner i uka, skal være nok.
Så ikke stress med at du må ut å jogge.
Som du sier. Stress setter seg på kroppen :)

63gørjul -  Gratulere med flott vektnedgang.
Flink du er og for en treningsuke.
Godt noen får det til så kanskje vi andre blir litt mer motiverte, også :)

Vekta fortsatt på 72-73 kg.
Engergien fortsatt elendig.
Men lørdag reiser jeg, til sol og varme for 6 uker, så håper energien kommer, igjen, og vekta raser.

God fredag og flott uke dere flinke damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! 

Du er iherdig og får det til 63førjul! God følelse!

Bijou 2, det der med trening kan jeg skrive under på! Fikk artrose for 22 år siden, som bare har bredt seg utover til mange ledd. Men takket være mye aktivitet i disse åra, har jeg fremdeles sluppet unna operasjoner. Trener kondisjon og styrke på senter og hos fysioterapeut, danser og går veldig mye i skog og mark, takket være trening med hund.

Skal ikke skulke mye unna før jeg kjenner det...

Nå er det så mye forskning og skriving om nytten av fysisk aktivitet, både for kropp og hjerne. Legesenteret her, og fysioterapi likeså, er veldig flinke til å legge ut forsknings artikler på FB.

Leser det med stor interesse, det er veldig motiverende.

Mange tror at det er så mye som skal til, orker ikke tenke på det engang. Men alle kan finne noe man liker, litt er bedre enn ingenting. 

Og om en vet litt om hva som skjer i kroppen, er det nyttig.

Tjorven! Ønsker deg et fint opphold i varmen. Håper energien kommer tilbake! Det er tungt uten den!

 

Merkelig nok gikk vekta mi opp ennå en kilo  etter å ha kommet hjem....hvor kom den fra??

Men nå er det registrering som gjelder! Det må til når en skal ha av tillegga ....

God søndag til alle!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det å ta fatt på knekkebrød  dietten igjen.... dvs ikke slavisk, orker ikke det mer. Men en veldig bra rettesnor. 

Mye grønnsaker ved siden av, kokt, bakt,rå. 

Kjenner allerede etter kort tid at det er veldig godt for kroppen.

Det  cruise mat og drikke opplegget var det ikke....

Selv om det var en opplevelse, med så mye å se, så blir det med den gangen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en kg av cruise påhenget borte...men det er flere å ta av.

Har jo et håp om å komme ned mot 60 kg før jul, så en får bare prøve! 

Ta de 3 først, ned til 63, og så de nesten umulige å få av seg....3 til ned til 60. Puh!

Jeg vet at for meg er det en stor helsegevinst i de kiloene der. Både for gikt og hjerte/kar.

Vet også at jeg har vært lite flink til å passe meg for det dårlige fettet, det er veldig fort å ha på litt ekstra fløte og smør i maten.

Det er en dårlig vane.

Selv om det er omdiskutert, og lavkarboere spiser fett i store mengder, så velger jeg å høre på guruen på Tønsberg Overvekt klinikken, professor Hjelmeseth, som sier om den saken...Helt Galemattis

Men det er sikkert individuelt, som alt annet!

ønsker dere en god helg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Et lite livstegn fra meg, igjen.

Midt i PMS og venter på mensen, men merkelig nok har vekta ligget pinlig nøyaktig mellom 70,4 - 70,6 kg hele uka. Skjønner det ikke helt. Men har vært flink med kosthold, i det minste.

Hadde 1 joggetur siste helg, hvor kneet oppførte seg bra. Hurra! Det inspirerte til mer innsats, for uendelig godt gjorde det jo også, å bevege seg igjen! ? Men til tross for all verdens gode intensjoner, ble det dessverre bare med tanken, resten av uka. Jobb og hverdag spiste opp resten av energien. Jobb sluker uendelig mye energi for tida. Vi er midt i omorganisering og oppsigelsesspøkelset vandrer rundt i korridorene. Enda vet vi ikke hvem som får bli eller ei. Det er mildt sagt kjempeslitsomt, og alle vil bare ha en avklaring. Men den lar visst vente på seg, enda noen uker. Pffffttt!

Vel, imens tar jeg høstferie. ? Reiser på hytta imorgen og blir borte 1 uke. Det skal bli godt! Frisk luft, nok søvn, ikke noe jobb-stress, men peiskos og bøker. 

Lykke til videre, dere andre imens! Og god tur til varmen igjen, Tjorven45!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bijou2,

Godt for deg å få litt annen input enn nedbemanning.  Ikke rart at vekta di holder seg stabil, jeg synes du er flink som ikke går opp i en slik situasjon.

Jeg rapporterte ikke forrige uke, som var 500 g opp.  Denne uken hadde jeg gått ned 900 g til 66,1kg.  Nå er det bare 3 kg til målet!  Var spent på hvordan dette gikk, har hatt litt problemer med å registrerere all mat og hadde utskeielser med jobben på torsdag.  Stolt over at jeg stilte på spinning lørdag morgen kl.9!

Nå koser jeg meg med å komme inn i en større del av garderoben.

Etterpå kommer den vanskelige delen - å  holde seg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plopp, så var det opp igjen...hatt besøk i mange dager....Halvannen kilo...

Jeg blir så lei, så lei...

Fyser egentlig på en skikkelig innsats 4-5 ukers tid....Ikke bare for å få av de siste kilo, men også en fokus på selve maten...men for Guds skyld, ikke noen diett med en masse spesialvarer. 

Jeg vet at det er for mye kjøtt i mitt kosthold, og fett, for mye fløte, for mye kokt og stekt....Kjenner det faktisk på kroppen, på ledd med gikt...bl annet.

Nå skal jeg finne fram gode, gamle bøker, GR sine ikke minst! Og alle notater fra div fornuftige kurs og opplegg, tenke og planlegge  på forhånd over hver eneste dag hva man kan gjøre annerledes!

Jeg vil, jeg vil, og hvis jeg vil nok, får jeg det til!

Jeg har faktisk greid å få av meg 20 kg, selv om det begynner å bli lenge siden.

5 kg er jo bare en dråpe i havet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det helt stille igjen...

Jeg har laget en ny tråd. " 5 ukers fokus"  med mål om å gå ned 5 kg. Føler for å ta et skikkelig tak før vinteren kommer!

Håper noen vil se innom, eller bli med , på hele eller deler? Hjertelig velkommen!

Jeg kommer til å skrive noen ord hver dag, selv om jeg blir der alene, det er nødvendig om en skal gjennomføre et sånt løp.

Det blir med de 5 ukene, da blir den tråden sletta( om det går an?)

Håper og tror at jeg skal greie det! Når man har tatt av 20 kg fra den tiden jeg virkelig var overvektig, så burde man kunne  ta av 5 kg til, og komme seg ned på ønsket sted.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er ferdig med de 5 ukene Fokus. Fikk tatt 4.5 kg. Tråden er nå sletta, som GR hjalp meg med. Ikke særlig stas med alle gamle tråder som bare blir forlatt, og ligger i åresvis?

Vet ikke om det blir noe liv i denne igjen?

Jeg håper å kunne holde på vekta som jeg har nå, 62-63...

Men vet at kiloene sniker seg på igjen! Og særlig i denne snart juletiden...

Det er bare sånn når man er av det slaget...

 Planen er å sette igang ei sånn Fokus uke om det blir mer enn 2 kg. 

5 uker er mye, men det var mye som trengtes å settes Fokus på hos meg nå.

Ei uke som er beinhard vil være mye lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...