Gå til innhold

40 shades of discipline


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest PolarErMinVenn

Den tittelen du hadde på forrige tråd, med 50 shades of discipline er den beste jeg har sett. Den traff meg veldig og motiverte meg skikkelig! Jeg kom inn når det var akkurat 40 dager til jeg skulle på ferie, og derfor ble det 40 dager.

 

Nå er det akuratt 40 dager til jeg skal bort på skolen, og blir borte i OVER en uke, vet egentlig ikke når jeg kommer tilbake, men tar nok mer en 10 dager, så da ble det 40 dager denne gangen også. Passer perfekt med 7 november, er jo til og med en tirsdag, fast veiedag! :D/>

 

Disiplin er også et viktig poeng, for når jeg får trent minimalt med betennelsen i foten, så MÅ kostholdet skikkelig på plass, og utfordringen min har alltid vært at maten detter ut når treningen gjør det.... :unsure:/> Ja så da har jeg hatt det gående og skylt på det ene og det andre, relevant og rett sådan, men jeg kommer jo ikke ned i vekt. Så bretta opp armene. I morgen er det 2 uker siden jeg smakte sjokolade eller annet godis, og jeg hadde t.o.m mensen forrige. Snakk om å være stolt!! Skal klare meg en uke til helt uten, for meg er 3 uker den magiske grensa (hvertfall vært det før). Klarer jeg det, så kan jeg fint ta meg en sjokoladebit, kose meg sikkelig med 3 ruter, og stoppe der!

 

Jeg har minbands, og det kan jeg bruke og har nå satt meg et skikkelig treningsprogram. Tar 35 min, får opp puls og blir svett, selv om jeg ikke belaster hælen på en eneste øvelse B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Livet er hardt. Kjæresten og samboeren har gjort det slutt, og det er fryktelig tungt. Men noe har endret seg. Jeg tyr ikke til mat og godis for at jeg synes synd på meg selv/ at jeg ikke fortjener bedre/ ingen vil ha meg alikevel osv osv, jeg tar skikkelig tak og klarer å gå nedover på vekta.

 

Dette gir meg håp om fremtiden, og at min tid som følelsesspiser faktisk nærmer seg slutten! Hvertfall slutt i den frstand at det ikke skal få lov til å påvirke vekta mi i negativ forstand. det er en stor seier det!

 

Jeg ser på serier istedenfor å spise :P Tidligere ville jeg ha tatt meg en løpetur i skogen, men med betennelse i foten og fremdeles på krykker så er ikke det et alternativ. <_<

 

Jaja, bruk hver dag til ditt eget beste, det skal jeg jobbe med hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

38 dager

 

Har gått ned til i dag, så trenden med å være lettere tirsdag (denne gang torsdag) enn lørdag gjelder ikke denne uka hvert fall.

Det var fantastik godt å komme under 80 kg, det har vær en magisk grense, og vekta da fortsetter ned er godt. Å se 79,0kg i dag gir virkelig motivasjon gjennom helga og at det bare er å fortsette med det jeg holder på med. Veldig deilig av midjen går litt inn, for den har "stått stille" en stund nå..

Godt å kjenne nå at jeg blir fortere mett, spesielt ved middag. :)

 

I dag skal jeg ha en styrkeøkt også, men først jobbe med skole. Knall vær, så ønsker meg mest på en fjelltur.... :(:unsure:

 

Kommer innom igjen senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

37 dager

 

Sist jeg hadde en slik 40 dagers fokus, var før sommerferien og klarte da 4 kg på de 40 dagene. Nå veier jeg enda 4 kg mindre og lurer på om jeg klarer å ta 4 nye kg på disse 40 dagene?

 

Akkratt nå har jeg fult fokus på vekt og egen helse, så bør klare det. Men vet jo at kiloene blir staere og staere å få av, så får se, men skal prøve!

 

Lite trening denne helgen, men det får være greit. Verker overalt, men kom meg en liten tur ut i dag. Hodet har det ikke helt bra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

35 dager

 

Har gått opp 0,4 kg siden lørdag og skjønner ikke hvorfor. Jeg har vært skikkelig flink og fulgt planen, med litt mer aktivitet enn planlagt. Men noen naturlige svigninger vil det vel være så får bare fortsette. Om vekta nå går opp eller ikke vil rikke seg så får jeg finne ut hva jeg kan endre på da.

 

Skal prøve med på pole dancing i dag. Gruer meg skikkelig, men håper det er trening jeg vil like og som jeg kan fortsette med, sånn med tanke på helen så er det hvertfall ikke mye belastning på den.

 

Hadde en god prat med samboeren i går før en fin tur på sykkel sammen (vi er ikke kjærester lenger, så ting er litt komplisert i disse dager)

 

God tirsdag og fortsatt god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

32 dager

 

Ikke gått så bra siden tirsdag. Ingen store greier, men har ikke klart å holde den lille aktiviteten jeg var kommet i gang med grunnet smerter i foten etter beh. Vr på poledancing på tirsdag, og det gjorde meg veldig støl hvertfall, så satser på en ny økt der, spent på om jeg klarer noe for blåmerkene på innsiden av lårene er fremdeles veldig ømme....

 

Spiste vaffler hos ei vennine på onsdag, men holdt meg unna kakaoen. Spist mat med mer salt disse dagene, elgpølse og avokado med urtesalt bl.annet, også salt i fiskesuppa.

Potetgull (liten skål) fredag. Sulten i dag, men har klart meg greit.

 

Shake, et knekkebrød med 40 gr avokado med urtesalt, middag ble mørbradbiff med ovnsakt potet, rødløk, blomkål, brokkoli og hvitløk, nok til i moregn også. Spist resten av avokadoen (55 gr) også blir det vel en liten youghert til kvelds om ca 1 t. Skal komme meg tidlig i seng slik at jeg får nok søvn og heller kan stå opp tidlig i morgen :)

 

Skal være flinkere til å komme innom å skrive, trenger jo ikke vøre langt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

30 dager

 

Ikke offesiel veiedag før i morgen, men jeg har gått ned siden lørdag hvertfall så det er bra, da var det nok en naturlig svigning og jeg skal "bare" fortsette som jeg har gjort den siste tiden.

 

Det bl en halv kopp kakao til frokost på bortebane i går, og klokka ble halv tre lørdagsnatta før vi kom oss i seng. Fikk heldigvis lagt meg til grei tid i går, og det er nok noe av det som har vært med på å få vekta litt ned igjen.

 

Det ble både trening med minibands, en time yoga og en time poledance i går. Foten er grei, men det kjennes at den er brukt..

 

I dag er jeg hjemme fra jobb. Godt at hodet får litt fri, men har jo skolearbeid som må gjøres, men det er hvertfall noe annet, og hodet fungerer bedre på morgen/ formiddag, så å slippe være hele dagen på jobb først er en stor fordel for faktisk å få gjort noen ting. Skal til tannlegen senere i dag da, så blir nok ikke mye konsentrasjon etter det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

29 dager!

Jada, back in the game! Håper jeg. Dvs, jeg har jo ikke vørt ute, bare hatt en heftig uenighet med vekta! I dag var jeg 79,1, så fremdeles 100gr over forrige lørdag, men det var vel prisen å betale for en mindre vekt en lørdag, tendensen har jo har vært at tirsdag gir best utbytte :P Er flink i helgene jeg :D

 

Men har vært sulten i dag, er sulten nå, og må kjempe for ikke å spise mer før jeg legger meg..

Er trøtt np da, så skal straks gå å legge meg, så da går det vek bra!

 

Har gjort litt i dag da, full dag på jobb, endel aktivitet, skifta dekk på bilen og vaska dekka mine og samboeren sine, samt en økt i bassenget. Der har vi det, alltid sulten etter basseng!

 

Jaja, det var min dag.

 

Var faktisk 87 cm rundt midja i dag, ikke bra, skal måle den på mytt veldig snart!

Nå håper jeg vekta vil fortsette nedover igjen, ellers så må jeg justere delmålet mitt til 18 nov, men jeg skal kjempe hele veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! Kul tittel på den nye tråden! :PB)

 

Kanskje sånne kortere kraftanstrengelser, på 40-50 dager, er løsningen for enkelte...? I alle fall de som har prøvd "alt annet". Jeg klarte jo å gå ned et par kilo med den taktikken før sommeren, og holdt kiloene unna ferien igjennom, men er redd de samme kiloene har kommet på igjen nå, iløpet av sensommeren/høsten.

 

Vel, vel. Bare å brette opp ermene og starte på de samme kiloene om att igjen.

 

Skulle bare sveipe innom for å heie på deg! Synes du er kjempeflink! :) (Mye mer motivert og disiplinert enn det jeg klarer å være for tiden, i alle fall.)

 

Ha en fin høst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hey! Kul tittel på den nye tråden! :P/> B)/>

 

Kanskje sånne kortere kraftanstrengelser, på 40-50 dager, er løsningen for enkelte...? I alle fall de som har prøvd "alt annet". Jeg klarte jo å gå ned et par kilo med den taktikken før sommeren, og holdt kiloene unna ferien igjennom, men er redd de samme kiloene har kommet på igjen nå, iløpet av sensommeren/høsten.

 

Vel, vel. Bare å brette opp ermene og starte på de samme kiloene om att igjen.

 

Skulle bare sveipe innom for å heie på deg! Synes du er kjempeflink! :)/> (Mye mer motivert og disiplinert enn det jeg klarer å være for tiden, i alle fall.)

 

Ha en fin høst!

27 dager

 

Tusen takk! Ja dette er noe som fungerte for meg før sommeren også, gikk opp i underkant 1 kg i ferien og det er ok. Men så glapp det etter ferien før jeg fikk tatt tak igjen! Så det går opp og ned her også... Som nå, gikk ned igjen til tirsdag, men i går hadde jeg en stor glipp, støsrte jeg har hatt siden begynnelsen av september, og i tillegg ikke sovet særlig i natt. Hatt en skikkelig møkkadag i dag, ikke vært i form, mye uvel i dag, og smerter som fremprovoderer kvalme.. Skulle tro det gikk bra med kaloriene da, men er redd det blir litt i overkant i dag også, men mindre enn gårdagen.

 

Ønsker deg en fin høst også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

26 dager

 

Tannpine fra H******!

Ja også tror jeg kanskje tante R er på vei, kommer sikkert mot slutten av helgen vil jg tro. Kjennes sånn ut hvert fall. Og i dag vet jeg det blir sent for skal på div konserter og ut å spise, da blir vekta høyere enn normalt i morgen, så vurderer å ta vekt på søndag, samtidig så er mensen på vei uansett så vekta blir noe høyere uansett. Er jo liksom ikke siste veiing i morgen, så må bare tåle at vekta blir høyere enn ønsket. For det blir ikke BARE pga lite søvn jeg er "redd" for vekta i morgen.

 

Nå klarer jeg å stå på hodet igjen! Har holdt på i to uker faktisk, litt nå og litt da. Nå klarer jeg å stå uten vegg, men tørr da bare strekke det ene beinet. Men veggen så kommer jeg meg op med strake bein!!! :D Men har ikke helt kontroll på det enda, så det blir dunk inntil veggen før jeg får stabilisert meg, men det går fremover, blir sterkere og sterke i "core" og det er digg!!!

 

Satser på en god treningsøkt i dag. Om ikke annet så er smerten i foten mindre (kanskje pga smertestillende for tannpina? :rolleyes: )

 

Er tilbake i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

25 dager

 

Ingen god dag og kranglet med vekta i dag, får se om vi er mer enig mandag, blir borte fra mandag kveld til fredag, derfor blir det veiedag mandag.

 

I går ble det 3 brødskiver til lunsj!! Det er to for mye, samt at det ble middag ute, thai. Spiste opp desverre, men var sulten så klarte ikke la noe ligge igjen. Avsluttet med en is fra Narvesen et par timer etter middagen. Klokka ble to i natt før jeg kom meg hjem og i seng, og våknet i halv fem-tiden og har sovet litt etter det, men ikke mye. Snakk om oppskrift for at vekta øker dagen derpå.

 

hadde tenkt å følge opplegget mitt frem til mandag, så kjøre enda litt hardere når jeg skal bort (det gikk veldig bra sist). Men har kommet frem til at jeg ikke kan vente til tirsdag, så da blir det "faste" i dag. Har fortsatt mye smerter i disse rotfyllingene så er egentlig greit å ikke spise noe særlig. Nå håper jeg at mensen kommer enten i morgen eller i begynnelsen av neste uke, for d ligger litt av forklaringa der, men det gjenstår å se.

 

Utfordringen blir å klare å holde konsentrasjon på skolearbeid som må gjøres, med så lite næring. Hva er viktigst, skole eller egen helse?? Jo, egen helse! Har prioritert skole og jobb det siste året, og det kan bare ikke fortsette. Kan ikke "vente til", det må skje NÅ!

 

Jaja, det var dagens utbrudd. Kanskje kommer det flere i dag, når jeg trenger avbrekk fra studier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

24 dager

 

Har hatt en litt bedre dag i dag. Shake, 2 brødskiver med greddost og mye paprika (ingen smør el.l) 2 herbalifebarer, en brødskive med egg, løk, sopp, paprika og karbonade er det jeg har spist i dag. Det er mer enn jeg burde for å gå nok ned, men det er alikevel innafor. (1130 kcal)

 

Spent på vekta i morgen. Ikke fått mensen enda, men kommer vel i løpet av uka... Like greit jeg ikke er hjemme, så må vente med å veie meg helt til lørdag igjen :P

 

Har fått trent litt i dag da. 10 min på sykkel før 25 min styrke. Flere av øvelsene jeg pleier å ta som ikke går nå for foten har blitt værre, men kan stå på hodet! Og i dag kom jeg meg opp med strake bein og uten å bruke veggen!! :D Kjempefornøyd! :rolleyes:

 

Straks natta på meg. Vondt både her og der så håper jeg får sove skikkelig, det trengs!

 

Ny uke snart, nye muligheter! Denne uka må jeg virkelig jobbe hardt for å nå målene mine, hvert minutt hver dag. Men det skal gå bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

23 dager

 

Jeg er møkkatrøtt. skal snart kjøre til nattoget, og tror jeg kommer til å sove godt på kupeen i natt. Håper hvertfall det!

 

 

Fikk svømt i dag da, 500m. Ble nok litt mye mt til middagen etterpå, men det var grønnsaker og salat jeg fylte på med så gikk nok greit.

Vekta i dag var 79,7, den har hoppa så innmari den siste uka, 79,1, 80,1, 81,1 så ned igjen til 79,7... Nå reiser jeg bort.. Tar med målebånd, men ingen vekt, kanskje like greit?

 

Må bare skrive mer i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

22 dager

 

Har hatt en bedre dag i dag. Det ble wienerpølser til middag, men kom alikevel på 900 kcal og det er godkjent! Har jobbet mye med skole i dag og er fornøyd med innsatsen. Ikke så bra at frokkosten ble droppet da, men skal gjøre det bedre i morgen!

 

Gjort et par enkle styrkeøvelser og er fornøyd med det også. Blir en lengre økt i morgen, og det skal bli veldig bra! Første dagen jeg ikke har prøvd å stå på hodet på n stund, gleder meg til å prøve igjen i morgen ;)

 

Ikke tatt smertestillende (tannpine) i dag, det er også veldig bra!

 

22 dager, steike, snart halveis... Ikke gått så bra vektmessig, men har gjort bra ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

20 dager

 

Ikke helt der jeg hadde håpet å være halvveis... Mensen kom i dag, med den smertene men værste sulten var i går og den holdt jeg ut. Veldig fornøyd med gårsdagen ang inntak, ikke like bra med tanke på aktivitet, satt HELE dagen, men jobba mye med skole ol.

 

I dag har inntaket ikke gått strålende, men bra, og det er godt nok. Litt mer ktivitet i dag, har vært på skolen så har beveget meg litt utendørs også.

 

I morgen er det ut å fly.... Det er utfordrende, men jeg må klare meg, veiing på lørdag! Og med "tante" på besøk så vet jeg at vekta kommer til å krangle me meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

16 dager

 

Når jeg målet om ned til 76 kg? Mest sannsynlig vis ikke, men jeg skal fortsette å jobbe mot det. Vet at jeg gjør mitt beste og mer kan jeg ikke forlange :)

 

 

 

Som sagt, lørdag ble vkten 78,4 kg, og det var så deilig å komme ned under 79 etter å ha vært oppom 81,1 på uoffesiell veiing noen dager før jeg dro bort på skole. Skoleukene har tidligere vært en belastning, men jeg har klart å snu de til en "renseuke", hvertfall mentalt :P

 

Spent på veiinga i morgen. Var jo 77,9 i dag, tror ikke den holder til i morgen, men håper jeg er 78,4 eller under det! Må nok belage meg på litt smått opp og ned slik det var sist etter jeg hadde klart å komme meg litt ned, men fortsetter å kjempe hvertfall. Den ene turbyúksa har nå blitt meget romslig i livet da jeg hadde ullundertøy under og to gensere nedi den uten at knappen spratt opp :D

 

Nå har jeg såååå lyst på den nye thigstsen fra Cubus som jeg har siklet på lenge. Og må nok kjøpe den snart om jeg vil ha den, da de ikke får den igjen :mellow: Såååå, fredag skal jeg til byen, og kanskje har jeg tatt av meg noen flere gram til da :rolleyes:

 

Skal til legen i morgen, så er spent på det blir til fremover, om jeg får fortsette i 50% sykemelding. Føler jeg begynner å komme litt ovenpå, men går fremdeles med krykker, og i min jobb er ikke det helt enkelt.. Trodde jeg skulle være mere skuffet over å ikke ha gått mer enn jeg har på over 20 dager, men kjenner at det faktisk er greit. Jeg vet jeg har gjort det jeg kan og at et kommer til å gå tregt nedover nå, og det er godt å kjenne at jeg godtar det. Er så glad for alle kiloene som e borte!

 

Endel repetisjon for de som har vært inne å lest på sommerprosjekt med Tjorven og sekstito ;)

 

Nå skal jeg stå på hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

15 dager

 

Jada 77,9kg i dag, så det går den rette veien. Vet at jeg nå mister muskler i tillegg til fett, men foreløpig må bare vekta ned. Det er minimalt jeg får trent så da blir det sånn uansett. 900 gram til så er jeg 10 kg lettere enn jeg var i juni, det er ganske sykt å tenke på! :blink:

 

Ikke fått noen kommentarer enda, og det er litt blanede følelser ang det. Nå som det går den rette veien hadde det vært litt fint å få det bekreftet av andre, samtidg så er det noe av det jeg synes har vært mest utfordrene, for klarer liksom ikke å ta det som et komplement på at nå er bra, tar det som kritikk på at før ikke var bra, og det er jo sant, så er vel det som er så sårt :huh:

 

Ønsker alle der ut en sunn og aktiv uke, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

13 dage

Dagene går altfor fort! I går var vekta nede på 77,3. I dag oppe på 78,0. Det viser bare hvordan vekta svinger, spent på lørdagen!

 

Vært sulten i dag, nå går jeg og legger meg. Skal ikke på jobb i morgen, men gruopearbeid jeg skole så dagen går. I morgen er også dagen vi skal på SPA ????

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

11 dager

 

11 dager igjen av mine 40 dager, men fremdeles litt mer tid til delmålet på 75 kg, for det er satt til 18 november. Nå ser det også ut til at jeg er hjemme og kan veie meg denne dagen og det er jo veldig bra!

 

I går fikk jeg en skikkelig opptur med hodestående, klarte å komme meg opp med strake bein, ned til 90 grader og opp igjen strak, og hele veien ned under kontroll, UTEN VEGG!! Jeg stod midt på gulvet, og det er virkelig godt å få til, kjenne at stabiliteten er så god. Kjenne at jeg mestrer noe!

 

Taco og vin i helgen, men begrense inntaket og være flink ellers og trene så skal det gå bra det :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

 

Taco og vin i helgen, men begrense inntaket og være flink ellers og trene så skal det gå bra det :D/>/>

 

9 dager

 

Jeg storkoste meg på lørdagen, spillkveld med gode venner! Kosa meg med litt sjokolade, gulerøtter og dipp og 2 glass vin. Tacoen ble utsatt til søndag, holdt meg til en lefse, men den ble ganske full.

 

Det ble ok endel for høyt inntak i helgen og det kommer til å vises på vekta, men det er helt greit. Det var verdt det denne gangen! Det skal bli like lenge til neste gang som det var til denne gangen så det går fint :) Jeg kosa meg med hver eneste bit og har ikke dårlig samvittighet, herrelighet å deilig det er!!

 

Men nå er det fult fokus igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...