Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har ikke akkurat falt av lasset, men har tatt en real pause i registrering. I går veide jeg 61,6 og det er jo ytterligere litt ned sisten forrige gang jeg skrev her inne. Syns ikke det er så verst siden jeg ikke har veid så mye som et eneste riskorn på snart en mnd. Årsaken til manglende registrering og veiing er vel i bunn og grunn at jeg har hatt det så sykt travelt. Det har blitt mye trening og skigåing til tross for en hektisk hverdag, så det spørs nok om ikke det er det som har reddet vekten. 

Jeg står på videre nedover mot målet mitt. Målet innen15.mars går ikke ser jeg, men jeg har tatt av noe allikevel slik at buksene ikke strammer så veldig. Det går veldig sakte, men syns jeg kan se målet etter påske en gang. Håper på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! Tenker jeg kan henge meg på her :). Har gått på Roedekurs siden slutten av august 2017 (tjuvstarta på egen hånd etter 1.uka i august). Starta på 97 kg (163høy). Har som mål å nå 64kg, og å bli der. Har nå mellom 9 og 10 kg igjen. Ser frem til å nå målet sammen med der her inne :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sørfjordnes! Du har jo gått ned enormt mye! Gratulerer så mye med det :)   Hyggelig at du vil slå følge her inne. 

I går veide jeg 60,5 kg og jeg mistenker at vektnedgangen skyldes at jeg ikke har hatt særlig matlyst siste fire dager. På lørdag gikk jeg Ingalomi 15 km skirenn. Brukte nok en del energi da. Har spist litt lite etter det, men prøver å få i meg det jeg skal. Jeg fortsetter å ta gode valg og håper på en deilig og vårlig uke med masse sol B) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen der ute i vårværet :)

Vekten stopper på 60,4 kg. Hele 0,1 kg ned siden sist ;)   Det er enda 2,4 kg igjen til målet mitt, men jeg er kjempefornøyd allikevel. Jeg ser at bilringene rundt midjen er i ferd med å forsvinne og klærne sitter løsere igjen. Har startet opp med prosjekt opprydding i klesskapet - foreløpig bare i hodet, men i dag skal jeg ta en rufs slik at alt tøy som jeg ikke kan bruke mer skal bort. Det er noe tøy som bare passer om jeg går opp i vekt. Jeg skal ikke opp i vekt noe mer! To ganger nå på tre år så har jeg vært oppe i 64-65 kg. Aldri mer. Jeg må sette strek nå. Klærne som passer til den vekten skal altså ut. I dag. Mulig litt kjepphøy nå, men OM jeg skulle begynne å øke igjen så vil jeg merke det godt på klærne. Et fint måleparameter det.

Jeg er supermotivert til å ta av de siste 2, 4 kg. Regner med å ha klart det innen senest 15. april. Den dagen skal jeg i så fall feire med en real treningsøkt i flotte nye treningsklær :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

God påske! 

Lenge siden jeg har vært innom her nå?.  Jeg har hatt det travelt, men har fokusert på mye og tung styrketrening. Og det er virkelig bra for kroppen!  Jeg har ikke brydd meg særlig om vekta, men ser at ved å trene styrke så sitter klærne finere og formene blir liksom bedre?

Og jeg må være ærlig å si at det har vært litt deilig å ikke telle kalorier hver dag. Det jeg teller og har oversikt over er nok trening og selvsagt å spise noenlunde sunt.  Jeg  veier sikkert det jeg har veid de siste ukene, rundt 64 kg tipper jeg, men føler at jeg slapper bedre av. Skulle selvsagt ligget på 60 kg, men akkurat nå så kommer jeg fint inn i klærne mine i str.36.  Og da kan jeg jo ikke klage.   Har ikke ønsker om å passe inn i str.34.

Jeg vil nå anbefale alle jenter å trene styrke, det er bra for forbrenningen? og veldig bra for å forme kroppen. Sier ikke at jeg er superfornøyd med meg selv, men det er jo flere veier til rom....? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og vel overstått påske! Her har jeg forsøkt å holde meg i skinnet slik at vekten ikke har rast oppover i påsken, men noe god mat og godt drikke har det helt klart blitt. Vekten har økt bittelitt og jeg er oppe i 61,1. Det er opp 0,7, men syns jeg har klart meg bra allikevel. Jeg har ikke telt så mye som en eneste kalori og har virkelig kost meg uten å gå helt bananas. Det har blitt mange og lange skiturer i påsken. Med det fantastiske været så var det ikke så vanskelig å komme seg ut i skiløypene. Helt nydelig!

Til tross for en ørliten vektøkning nå i påsken så kommer jeg inn i alle buksene mine igjen uten ubehag. Skjønner egentlig ikke helt det, for jeg har jo bortimot 3 kg til å ta av. Jeg lurer litt på om jeg må tilbake til å telle kalorier, for dette har gått ganske mye senere enn jeg hadde planlagt. Klart at det er bedre med sakte nedgang og bli der nede enn jo-jo slanking, men... Får tenke litt på hvordan jeg skal gripe dette an fra nå.

Ha en fin vårdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag morgen :)  Vekten i dag viste 60,5 og da er det blittelille som jeg gikk opp i påsken borte igjen. Veldig glad for det! Skulle veldig gjerne sett 59-tallet neste mandag, men siden dette går så sakte så får jeg bare være tålmodig. Begynner å telle kalorier igjen fra i dag selv om vekten er på vei nedover uten. 

Det blir trening nesten hver dag enten i form av zumba, kondisjonstrening, styrketrening og gåturer. Jeg kommer allikevel til å legge meg på ca 1300 kcal fordi jeg er såpass godt voksen og i utgangspunktet ikke trenger så mye mat. Det har fungert før og skal nok fungere igjen. Hvor vanskelig kan det være å ta av de siste 2,5 kg mon tro? Begynner å bli litt utålmodig nå kjenner jeg B)

Ønsker alle sammen en fin uke med gode og smarte valg i hverdagen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her har jeg  visst glemt bort både kaloritelling og mere til. Vekten i dag viste 61,3 kg. Trener fremdeles mye, men det hjelper ikke særlig på vekta annet enn at den holder seg noen lunde stabil da. Det har blitt til at mannen har laget det meste av maten i det siste og da er det helt umulig for meg med kaloritelling. Jeg forsyner meg selv selvfølgelig og vet sånn ca hvor mye jeg bør spise, men jeg aner jo ikke hvor mye oljer og smør osv han har brukt i disse rettene. Han lager vidunderlig mat og jeg syns det er deilig å bytte på den oppgaven på kjøkkenet. Mange ganger så lager vi maten sammen også. Da er det nok litt enklere for meg å be om litt kalorireduserte retter ;) 

 

Ellers så er jeg jo motivert til å ta av et par kilo til slik at bunaden kan sitte perfekt, så jeg jobber på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye å melde om på vektfronten her denne uken. Veide 61,2 i dag og det er ganske stabilt. Denne uken er det ikke sikkert at det blir så mye trening på meg som jeg pleier pga en vond fot, så jeg må være ekstra påpasselig med kaloriene. Er flink med å telle der jeg kan, men det har veldig lett for å skli ut ser jeg. Jeg gjør et nytt forsøk denne uken og skal veie og telle som jeg vet jeg kan :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...