Gå til innhold

Går så sakte ned .... Hjelp hva skal jeg gjøre mister snart motet


Anbefalte innlegg

Nu trenger jeg råd hva jeg skal gjøre det går så fryktelig tregt med vekta mi. og nu denne uka var jeg gått opp ca 400 gr. Spiser ca 1600 kcal om dagen fordelt på mange måltider.Har gått ned 7,6 kg siden 24-06-17

jeg er 165 cm høy og veier nå 90,7 kg jobber på ei barneskole og har litt aktivitet der. men er så sliten at jeg klarer ikke å trene. Har så lyst å begynne å jogge igjen. Har for endel år siden gått ned 32 kg og alle de er kommet på igjen. men det virker som forbrenningen min er kjempe lav nu. Kan det ha med at jeg er kommet i overgangsalderen å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Ingamor. Så flott at du har gått ned nesten 8kg, gleder meg til jeg kan si det samme.

 

Apropos ditt spm:

Hvis du er 165/90 kg er ditt energibehov ca 1970 kcal hvis du ikke trimmer, dvs ca 370 kcal over ditt inntak på meny2.

I snitt går man ned 1 kg pr 7000 kcal "for lite"

-400 kcal/dag= 2800 kcal pr uke. Som du ser av regnestykket vil d ta 2-3 uker å gå ned 1kg. Hvis du vil gå ned fortere kan du gå ned til f.eks 1400kcal pr dag el trimme bort 200 kcal pr dag. Da vil vekta reduseres med bortimot 1 kg ekstra pr mnd. Hvis du gjør begge deler går du ned 1-2kg ekstra pr mnd. Ingen kropper er 100 matematikk, men dette er veiledende tall. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg har slanket meg i 4uker å gått ned bare 2 kilo.  Disse kiloene gikk jeg ned de første 2 ukene. Siden har vekten stått stille. Jeg har også startet opp med trening på trenings senter. Jeg er der 3 ganger pr uke. Jeg  skriver opp alt jeg spiser og ligger på mellom 1400 og 1600 kalorier pr dag.  Er det noen her som har noen gode råd til meg. Jeg er 58 år og veier 20 kilo for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shadows123

Det du skal gjøre er å aldri gi opp! Tro meg av og til gjør man bare alt riktig også går man ikke ned så mye man hadde trodd!;) Forøvrig alder spiller en rolle- det er vanskeligere å bli slank jo eldre man blir, men det betyr IKKE at det er umulig! Skjekk stoffskifte hos legen om du er usikker på om du har normal forbrenning- det er det KUN blodprøver som kan vise ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shadows123
På 1.3.2018 den 12.35, vigdis59 skrev:

Jeg har slanket meg i 4uker å gått ned bare 2 kilo.  Disse kiloene gikk jeg ned de første 2 ukene. Siden har vekten stått stille. Jeg har også startet opp med trening på trenings senter. Jeg er der 3 ganger pr uke. Jeg  skriver opp alt jeg spiser og ligger på mellom 1400 og 1600 kalorier pr dag.  Er det noen her som har noen gode råd til meg. Jeg er 58 år og veier 20 kilo for mye.

Du har jo gått ned 0,5 kg i uken- det er faktisk en sunn vektnedgang det. Jeg ligger på laveste meny- og det er ganske få kalorier. Men selvom jeg gjør det så har jeg uker hvor jeg også bare går ned 0,5 kg og så kan jeg plutselig rase ned 2 kg på en uke. Husk at det å gå ned 0.5 kilo i uken er en sunn vektnedgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...