Gå til innhold

På tur mot en lettere kropp


Anbefalte innlegg

På 13.2.2020 den 21.46, enna skrev:

Hei Enna, hyggelig at du stakk innom😊

Jeg er klar over at kaffe er vanndrivende og tenker vel at det er samlet væskeinntak som forhåpentligvis er godt nok. Jeg løper ikke så ofte på do men tenker mer på noe en 

På 13.2.2020 den 21.46, enna skrev:

 

person sa til meg engang: tisser du Farris er alt ok, tisser du Solo må du drikke mer vann. Neppe forskningsbasert, men kanskje noe i det? Har uansett som mål å få i meg en del vann, vil bare ikke at det skal bli for mye stress 🙂

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag og helg. Har hatt noen utskeielser de 2 siste dagene men det er vel sånn det skal være?🤔😂 Egentlig bare en skikkelig tabbe...jeg havna i ei potetgullskål og det var ganske unødvendig! Jaja...

Jeg veier meg daglig selv om jeg bare registrere en gang pr. uke. Vekta varierer naturligvis, men det går riktig vei. I dag var jeg 90,9 og det er plutselig oppnåelig å se 8tallet først. Jeg tror nok dette var en snill vekt-dag og at det går litt opp igjen før mandag, men jeg har iallefall sett 90 kåmmanoe😎 Akkurat i dag var jeg 5,5 kg lettere enn ved årsskiftet🤗 åååå som jeg gleder meg til å være noe med 80...

Jeg har vært på 1 tur og trent litt på senteret men mangler fortsatt 1 tur ut fra planen. Det snør og blåser ute så jeg vet ikke om jeg klarer det. Får kanskje endre det til ei treningsøkt til inne...

Nå skal jeg snoke litt på nettet etter matinspirasjon. Trenger noe lett og GOD helgemiddag😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,7 siste uke og tot 5,3. Begynner såvidt å kjenne at enkelte bukser er litt mindre trang, mannen påstår også at det vises godt i fjeset- men ingen andre har nevnt noe så det er foreløpig ingen komplett forandring😉😂

Har nå holdt på i 7 uker og det gir -0,75kg i snitt. Hadde ei uke inni der med +0,1 så bortsett fra den uka må jeg vel si meg veldig fornøyd. Jeg vet fra før at det går raskest i starten så her er det bare å smi mens jernet er varmt😋 Jeg tror -0,6 kan være realistisk over tid hvis jeg holder stø kurs.

Lørdagens kosemat ble ovnsbakt fersk torsk rett fra havet. Fisken ble toppet med litt soltørket tomat, parmesan, ristede mandler og pinjekjerner. Tilbehør: potet&blomkålmos med litt muskat, strimlet grønnkål raskt snudd i litt kokende vann tilsatt et par ts smør, en dasj sitron og litt salt - før den ble silt av. Noen delte cherrytomater, maiskorn og paprika...og dette ble nydelig "salat" til fisken. Heldige oss som kan hente fisken selv. Sunt og godt og jeg velger å tenke at vinen til gjør oss godt 😉

Jeg trener fortsatt litt for lite så dette får være ukas mål. Har litt vondt i nakke (og hode) så det kan fort bli min unnskyldning. Samtidig vet jeg at trening hjelper mot det også.

Ønsker alle der ute ei strålende uke🤗

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott resultat, Jess👍😃 minus over 5 kg siden start er jo veldig bra. På trening drasser eg no rundt på ein sånn treningsball på 6 kg, og det er jammen meg tungt på ulike øvelser😅 

Her og har mannen kommentert at han ser det på ansiktet, eg håper det er dobbelthaka som forsvinner først og fremst😉 

Lykke til med ny veke, håper du lykkes med målet om meir aktivitet, det har vi alle godt av. Håper ikkje nakken blir for plagsom😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jess😀

Godt jobba - alltid deilig når en kan logge nedovertall på vekta👍

Nå fortsetter vi med friskt mot - det går mot vår og sommer - og vi kan fråtse i nye klær😁

Kjolen jeg hadde på meg på lørdag satt som et skudd. Har brukt den en del før - og da kjente jeg at jeg hadde den på😆 Nå satt den fint både over magen og baken😊

Så det hjelper å miste noen kilo ja😊

Kommer til å kopiere den fiskeretten din ( den også). Har en hobbyfisker oppi veien her - og der får vi kjøpe masse billig fisk. Og man kan nyte litt vin til maten - overbevist om at det er sundt - iallefall er det godt for velværet😉

Stå på jess - dette kan vi klare👍
- mia

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei glajenta, veldig hyggelig at du stikker innom her. Takk for hilsen.

Jeg ser at du er hakket foran meg med trening og det er inspirerende. Jeg blir motivert av å høre hva andre får til. Mitt treningssenter har ikke gruppetimer så det er litt kjedelig, men dette var det mannen kunne tenke seg å bli med på- og da har jeg i allefall en treningspartner🙂 I dag har jeg gått/jogget 30 min og trent 30 min styrke. Ser frem til at det våres litt mer for jeg trives med turer i marka. 

Ønsker deg en god uke, lykke til med vektnedgang og trening😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mia. Hyggelig med flere kaffegjester her i tråden. Og utrolig fint å se at det går så bra med deg. 

Jeg ser deg for meg...så fin i kjolen som sitter som et skudd. Jeg skal tenke litt på mine kjoler som henger der og venter, det er godt å ha noe å glede seg til. I dag tok jeg på ei bukse som hadde vært for trang og fikk kompiment fra mannen- han sa jeg så "fresh" ut...og lurte på om jeg hadde kjøpt ny bukse? Han er nå snill🤗

Vi spiser mye fisk og jeg deler gjerne tips hvis det er interessant. Jeg liker å lage mat og syns det er gøy med litt inspirasjon til nye retter. Middag er likssom høydepunktet.

Jeg skal heie deg i mål og kommer løpende etter! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag, og godt i gang med ny uke. Jeg må en tur på vekta daglig, selv om det kun er veiedag som registreres. I dag så jeg 90kåmmanoe for 3. gang så da nærmer det seg at det snart kan logges på en mandag/veiedag. 90,5 - og akkurat i dag er jeg 6,2 kg lettere enn ved inngangen til nytt år. Jeg nyter tanken på at noe med 80 blinker der framme og det i dag "bare" er 1,5 kg til jeg går fra fedme til overvekt. Tenk å bare være overvektig???😂😵😂

I dag blir det kraftkost til middag. Vi koker ertesuppe med svineknoke. Dette minner meg om barndommen og risikoen for å overspise er definitivt tilstede😱 Får legge en liten plan...😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag og godt inne i helgen. Fredagskos med wok av friske grønnsaker og kylling marinert i ingefær, chili, hvitløk og soyasaus-passe sterk og smakfull. Mannen er ekspert på å steke kyllingen helt perfekt så den smelter i munnen enda han er blitt supergjerrig med fett/olje. Et par glass rødvin til og middagen ble perfekt. I kveld blir det indrefilet av elg med ovnsbakte rotgrønnsaker, heimplokka sopp/stuing og potetmos...og rødvin😁 Viktig å kose seg selv om vi er på slankern.

Utenom middager går det stort sett i rugsprø, magerost m/kylling, kokt skinke, frukt&grønt, yoghurt og mager cottage cheese og div. kjøleskapsgrøt. Så lenge jeg holder meg noenlunde mett klarer jeg å styre unna de værste fristelsene...så langt. Jeg vet at det er kort vei mellom standhaftighet og fullstendig sprekk så her gjelder det å holde fokus. I dag skal jeg kjøpe en lett-is som vi kan ha til dessert med litt bær. Tror det er lurt å legge inn litt "godis" innimellom for å unngå følelsen av fullstendig sparemodus. Jeg er stadig på vekta og ser at det fortsatt går riktig vei selv om vekta sef. varierer litt fra dag til dag, det gir motivasjon og tro på at det kan og skal gå bra. 

Ønsker alle ei fortsatt god helg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går veien! Ned 1,7 og under 90kg😁😁😁Det er nesten for godt til å være sant og jeg tror sjansen er stor for at neste uka blir opp el statusQ, men velger uansett å nyte resultatet. Jeg så borti 8-tallet for et par dager siden men turte ikke helt å tro på det, antok at jeg bare var litt dehydrert. Jeg registrere ALT og har inntatt ca 7000 kcal under behovet siste uka. Det skulle tilsi 1kg ned, så kroppen har tydeligvis overdrevet litt😂😂

Det går iallefall stort sett greit. Var i ferd med å ramle borti et STORT stykke eplekake i går. En diger "blings" var kommet på fatet og første stykket i munnen da jeg plutselig ombestemte meg. Jeg spytta tilogmed ut den biten jeg hadde i munnen. Neida, ingen så det...bare dere som vet hvor gal jeg kan være🙄😔 Avtalen med meg selv er at jeg skal spise planlagt kake og IKKE plutselig finne meg selv i sofaen med et helt middagsfat fullt av kake... 😖

Jeg fikk ristet dette av meg og da mannen kom hjem ble det kaffe med ei kule med lettis som jeg "krydret" med et par ss sterk kaffe og noen friske bringebær ved siden av. 

Jeg sliter fortsatt med å få trimmet nok. Jeg startet på null, så en liten forbedring har det vært men her har jeg mye å gå på. I forrige uke ble det 2 turer på treningssenteret, i underkant av 1t hver gang. I tillegg har jeg gått til jobb, men det tar altså bare 15 min t/r. Totalt ca 3t.-eller 6 trimpoeng for de som teller sånt...

Ønsker alle ei superfin uke🤗

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går vegen jess - kjempeflott resultat👍😁 Godt jobba og stor klapp på skuldra for gode valg. Spesielt den eplekaka - det var sterkt😊 Lurt med alternativ dessert da.

Av alle ting så klarte jeg å takke nei til dessert på fredag - og lørdag valgte jeg en ørliten makron sammen med en espresso. Følte jeg mestret verden🤣

Lykke til videre i uka👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Halloen, bare et lite livstegn. Jeg har en jobb som gjør at det ble unntakstilstand og veldig lite tid til Roede-forum i disse Coronatider. Kommer sterkere tilbake når ting roer seg

Ststus 16/3: 90,3 dvs ned 0,3.

Ta vare på hverandre😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2020 den 12.40, jess skrev:

Halloen, bare et lite livstegn. Jeg har en jobb som gjør at det ble unntakstilstand og veldig lite tid til Roede-forum i disse Coronatider. Kommer sterkere tilbake når ting roer seg

Ststus 16/3: 90,3 dvs ned 0,3.

Ta vare på hverandre😊

 

Klapper for deg - husk å ta vare på deg selv oppi alt dette👏
Vi andre får stå på og gjøre alt vi kan for å unngå ukontrollert spredning. Tror aldri jeg har vasket hendene så ofte og så lenge. Noen av disse nye vanene kan vi med fordel ta med oss videre🙌🏻
 

Stå på jess - så hører vi fra deg når ting roer seg litt😉

Oppmuntringsklem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er på den lettere vei igjen. Jeg er såpass lite aktiv at beregningene anbefaler meny1/1300kcal. Det er litt i minste laget over tid, men det har gått greit noen uker. Sliter med å finne plass i livet mitt til fysisk aktivitet. Dette var vaner jeg hadde så veldig godt på plass en gang i tiden, nå går tiden med til oppussing og farting mellom hus og hytte og dette er ikke ferdig før laaangt fram i tid. Det er jo mulig å gå seg en tur i lunsjen. Spise 10min og gå i 20...alle monner drar. Er bare så usosialt😀

Jaja...det er bare å innse at det kun er jeg,-meg selv som kan finne ut av dette😂

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei uke med stillstand. Vi har hatt besøk av masse familie i forbindelse med rund-dag i familien. Skikkelig RUND-dag for det har bugnet over av go'mat, kaker, desserter og rødvin. Er sånn sett fornøyd med at vekta har stått stille😁

Var på trening 1,5t i går og skal gå en tur i dag. 1300-1500 kcal pr dag. Håper å kunne få til litt avfetting denne uka😂😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og veiedag. Ned 1,3kg og det syns jeg ærlig talt jeg har fortjent!😁

Gj.snittsinntak 1260kcal og 12 trimpoeng. Jeg har vært veldig sløv på treningsfronten i år så dette er jeg veldig fornøyd med.

Det har vært mye frem og tilbake dette året men summen er nå -6,7kg og jeg kan faktisk kjenne det. Delmål 2 er -10kg og det er nå "bare" -3,3 kg igjen dit. Det gir en viss motivasjon. Det er 2,5 mnd igjen av 2020 så det er fortsatt mulig å komme noen hakk til nedover på vekta😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2017 den 20.08, Joda skrev:

Ned 0,2 denne uka. Små skritt er også skritt😉

Har holdt streng rutine på hverdagsmaten, men det ble utskeiing med kake i forbindelse med en bursdag. Litt lite trim har det også blitt så resultatet er vel tross alt ok. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld ble jeg fryktelig sugen på noe godt. Lykken ble da å huske på at jeg har oppkutta rabarbra og singelfrossen solbær i fryseren. Kokte opp 200gr rabarbra og 50gr solbær i litt vann. Smakte til med kanel og sukrin gold og jevna med 1 ss potetmel. Frisk og god suppe med et minimum av kalorier. Totalt 110kcal og det ble myyye suppe. Berga kvelden 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,7 siste uke og 7,6 totalt. Dagens lykke var at jeg fikk på meg ei bukse som har vært for trang. Jeg kjenner foreløpig ikke noe særlig forskjell men mannen påstår at han ser jeg er blitt litt mindre. 

Enda langt til mål, får tenke på det som en fedme-pandemi og at jeg må være tålmodig, være varsom med sosiale lag med gastronomiske utskeielser. Videre overholde 1 meters-regel til matskapet utenom måltidene 🙂

Ønsker alle en fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...