Gå til innhold
jess

På tur mot en lettere kropp

Anbefalte innlegg

23 timer siden, mia52 skrev:

Hei Mia, og takk for at du heier på meg :)

Det er mye å bedre å le litt enn å grave seg ned. I dag nådde jeg faktisk det magiske 8tallet. Jeg måtte se 2 ganger på vekta før jeg trodde det. Jeg kjenner at det gav litt motivasjon, akkurat nå sitter jeg og funderer på om jeg ikke bare skal dra rett på tur når jeg kommer hjem fra jobb. Mannen kommer ikke hjem før seint, været er passe tragisk og en trimtur hadde sikkert vært godt for hode, sjel og vekt :D

Jeg har akkurat tatt en titt i kalenderen og konstaterer at det er 10 uker til jeg tar ferie. Hvis jeg hadde vært skikkelig på hugget ville det vært mulig for meg å dra på ferie med minst 5 kg mindre "bagasje". På den annen side så vet jeg at det krever streng disiplin for å kunne få det til, og det er akkurat som om disiplinen har reist på ferie allerede. Dagens mål får bli å forholde meg til dagen i dag. Kun i dag!!! Og da skal jeg bite meg fast i 8tallet og jobbe for at det ikke glipper igjen.

GOD HELG, klem fra JESS

Sitat

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 27.10.2017 den 20.08, jess skrev:

53 år, 173 cm (høyde ) Veiedag mandager

DELMÅL1:  90 kg 89,9 kg - 20.04.18

DELMÅL 2: 85 kg Nådd: XX.XX.XX          DELMÅL3: 80 kg: Nådd: XX.XX.XX        Hovedmål 75 kg: Nådd XX.XX.XX

02.01: 93 kg 

08.01: 92.3 -0,7

15.01: 92.0   -0,3

22.01: 91.7  -0,3

29.01: 91.5  -0,2  

16.04: 90.3 -1,2

23.04: 89.4- 0,9 

TOT -3,6 kg

52 år og ferdig slanka for 5 år siden. Gikk da ned 28 kg og var superfornøyd. Klarte å holde vekta i ca 2,5 år, deretter skjedde det mange vanskelige ting i livet mitt og jeg mistet fokus og klarte ikke lenger å holde tak i min nye livsstil. Resultat: + 17 kg  

Nå har ting gått seg til og jeg kjenner endelig på lysten til å finne igjen min lettere, sprekere og mer opplagte kropp. Jeg vet den er langt der inne bak spekk og bilringer, jeg må bare lure den frem igjen. Jeg har gjort dette før så jeg vet det kan gå. Jeg har kunnskaper nok så nå gjelder det bare å hente fram vilje og stå-på-humør. Jeg kunne sagt mye om galskapen i at jeg lot det gå så langt før jeg tok grep...Og velger heller å glede meg over at jeg endelig føler at jeg har lyst til å gå i gang igjen. Jeg vet jo inderlig godt at min vekt aldri vil stå stabilt der jeg vil ha den uten at jeg passer på hver dag. Får vel bare ta den jobben, men først må jeg jo bruke 6-12 mnd å bli kvitt denne "vinterpelsen"  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponerende innsats Jess - tommel opp for deg;)

Ting og tang skjer - men nå er vi i gang med å finne oss selv.

Jeg har hentet fram bilder fra mitt "lettere jeg" for noen år tilbake. Klarer å gjenkalle den gode følelsen som jeg hadde da. Både kropp og sjel var i harmoni. Var over "normalvekt" - men det gjorde ingen ting. Jeg trivdes med meg selv. Jeg vil tilbake dit.

Og jeg vet - som du - at det må jobbes knallhardt etter at målet er nådd. Og jeg er beredt til å ta den jobben.

Nå jobbe vi oss nedover - sammen er vi sterke. Vi er kanskje ikke sterke hver dag - men sterke er vi:lol:

Ståpåklem fra mia

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, mia52 skrev:

Imponerende innsats Jess - tommel opp for deg;)

Ting og tang skjer - men nå er vi i gang med å finne oss selv.

Jeg har hentet fram bilder fra mitt "lettere jeg" for noen år tilbake. Klarer å gjenkalle den gode følelsen som jeg hadde da. Både kropp og sjel var i harmoni. Var over "normalvekt" - men det gjorde ingen ting. Jeg trivdes med meg selv. Jeg vil tilbake dit.

Og jeg vet - som du - at det må jobbes knallhardt etter at målet er nådd. Og jeg er beredt til å ta den jobben.

Nå jobbe vi oss nedover - sammen er vi sterke. Vi er kanskje ikke sterke hver dag - men sterke er vi:lol:

Ståpåklem fra mia

Tusen takk, Mia. I dag har jeg skikkelig godfølelse og skal gjøre mitt beste for å ta vare på den. Likte dine ord om å finne oss selv. Jeg vet at den litt mer normalvektige utgaven av meg selv er her inne et sted, akkurat nå er jeg bare litt omsluttet av flesk og gode greier :-D

Åh...som jeg gleder meg til å kunne kjøpe meg nye klær uten å gremmes! Det skal bli så herlig å bare sette seg ute i sommerklær og føle meg noenlunde vel. Håper jeg virkelig at jeg rekker sommeren-18:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi rekker den Jess?

Og om vi ikke er helt i mål til sommeren så er vi iallefall på veg?

Personlig har jeg som mål å kunne se på bilder av meg selv uten å gremmes?

Nå holder jeg meg helst bak kamera.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig mandag ?... (veiedag)

Ned 0,8 kg denne uka og totalt 4.4. Jeg merker det på buksene! Utrolig deilig å kjenne at klærne sitter bittelitt løsere, selv om jeg har mange kg igjen. Må bare nyte det jeg kan.

Jeg er ikke helt i gang med trimpoeng. Har gått en litt lengre tur pr uke. Ut over det har min aktivitet stort sett bare bestått av jobbing i hagen. Har planlagt en 2-timers tur i ettermiddag, så får vi se hva jeg får til videre.

Ønsker alle en fin 1.mai, nyt fridagen og at det er blitt vår.

Klem fra Jess

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider