Gå til innhold

På tur mot en lettere kropp


Anbefalte innlegg

Dagens vekt 88,5 og endelig over fra BMI fedme til overvekt. Det høres faktisk litt bedre ut!

Siste uka har gått greit. Jeg har unngått anfall type "rane skapet" og har dermed klart å holde et greit dags og ukesinntak. Litt mer lørd og søndag pga at da er det lov med litt rødvin og der er det fort mange skjulte kcal. Har prøvd å se med lupe i glasset men de er faktisk helt usynlige😂

Ukas utfordring: TRIM!

Ønsker alle en fin uke😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,8 sist uke- tot 9 kg. Endelig begynner det å merkes litt. I dag fikk jeg på meg en bukse som hadde krympet i skapet. Jeg skal ikke kjøpe noe nytt før jeg er kommet litt nærmere målet, inntil da skal jeg kose meg hver gang jeg kommer inn i noe fra skapet. Det er ikke veldig mye der for jeg har holdt lavt klesbudsjett en stund i påvente av at jeg skulle få ryddet kroppen på plass. Det blir derfor stas å gå på shopping igjen, kanskje om sånn 7-8 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet her, men nå går det iallefall riktig vei. Jeg har vel mer eller mindre vært på slankern i hele mitt voksne liv. Kun 1 gang har jeg kommet helt i mål og klart å holde det over tid. Jeg kan enda fornemme den deilige følelsen av å være passelig/normal. 

Jeg har nå ca 13-14kg igjen til jeg er i mål og det er realistisk å få til før sommeren-21. Jeg har gått ned 9,8 kg i år-men da var alt på pause/2-3opp i perioden mars-sept. Så alt i alt ikke så gærnt. 

Tenk å kunne trives i sommerklær igjen...sukk 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg SKAL trives i sommerklær igjen. Jeg er allerede overbevist om at det til og med blir hyggeligere å ta på juleklær i forhold til for ett år siden. Kanskje ikke akkurat den lille, sorte da🤣 Er vel tvilsomt at det finnes noe sånt i XXL/XL i skapet mitt da. 

Jeg har iallefall passert 10 kg med god margin, dagens veiing viste minus 10,9 kg hittil i år. Kanskje jeg klarer 1-2kg til før jul. Jeg kjører hardt, ligger på 1000-1200 kcal pr dag for å få resultater. Jeg er såpass "rolig anlagt"...eller dørge lat som vi sier at forbrenningen ligger på "kun" 2000. Hvis jeg skal ned 1/2-1 kg i uka blir det derfor mager kost.

Ønsker alle en fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har besøkt mitt eget klesskap og det var en god følelse. Har nå litt mer klær som sitter greit, prøvde også 2 kjoler som var for små i jula i fjor som nå passer perfekt. Deilig å få nye klær uten å gå på shopping. Jeg merker godt at klærne er blitt mer romslig selv jeg ikke akkurat kan se de store endringene med det blåtte øye. Jeg har ikke målt cm. og det angrer jeg i grunnen litt på. Jeg er fortsatt i øvre grense for overvektig så det er enda et godt stykke å gå. Men nå gir jeg meg ikke, jeg skal finne ei trivselsvekt inni her et sted og vet at 72/73kg. føles bra på mine 172cm. Jeg har brede skuldre og hofte, store hender og føtter så noen sylfide blir jeg aldri. Det er heldigvis heller ikke min drøm.

Nå gjelder det å fortsette med samme opplegg som innebærer god planlegging, lette råvarer/produkter og masse frukt&grønt. Jeg skal holde på inn mot jul og tar juleferie fra slankern 23-27/12+ nyttårsaften. Jeg går helt sikkert opp et par kg i jula så derfor må jeg holde stramt nå inn mot jul.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårdagens veiing viste 85,1 - dvs ned 0,7 siste uke og 11,6 kg totalt. Jeg kjenner at det hjelper på. Ei bukse til kom frem fra langtidsslageret bakerst i skapet, jeg merker også at det er lettere med fysisk aktivitet. 

Jeg følger fortsatt samme plan, 4-500kcal frem til middag. Ca 400 til middag og 1-200 kcal til kvelds. Det går mye i rugsprø med magerost, tomat og ruccola. Middag består ofte av 1 potet, masse grønnsaker og 100-200gr kjøtt/fisk servert i 2020-innpakning/smak.

Ønsker alle en fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kan jeg si at jeg faktisk er på tur mot en lettere kropp. -13,2kg. i 2020 føles godt. 10,5 av disse er tatt av på 13 uker dvs 0,8kg i uka og jeg er strålende fornøyd. Dette viser at det kan være mulig å ta av de siste 10 i god tid før shortssesongen starter. Note to myselfe: ikke bare mulig- de SKAL av!

Jeg er fortsatt overvektig, men om 3,5kg går jeg over til "lett overvekt" og det får være mitt neste mål. 

Ukens øvelse: bake julekaker uten å spise av lasset (klementiner er jo også godt😉)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og 0,6kg. nærmere til mål. Det er nå ensifret tall til mål. (9,9😅)

Jeg savner litt følelsen av å spise noe skikkelig godt. Det meste av middagsmaten jeg spiser er nydelig godt, så her tenker jeg vel mer i dessert& kake-gata. Frokost og lunsj er fast og ganske ensformig. Jeg spiser 2 rugsprø eller fiberrik/klibrød (med 15gr magerost+2skiver skinke og  en tomat i skiver, evt litt ruccola) Alternativt havregrynsgrøt av 20gr havre, 5gr. kli, vann, kanel, 5 suketter og et lite eple i biter.

I helgene blir det ofte frokost og lunsj under ett og vi spiser alltid kokt egg.

Kveldsmat kan være en halv frokost, 1 yoplait db 0% med et par ss cottage cheese mager eller en frukt +1-2dl yoghurt naturell. Jeg spiser som regel ei gulrot og et par klementiner som mellommåltid. 

Middag er lykken🤩 Da kokkeleres det ofte på høyt nivå. I går spiste vi scampi marinert i hvitløk, chili og ingefær. Til dette hadde vi salat av mango, avokado, sukkererter, tomat, agurk og isbergsalat. Da ble det fest i munnen😋

På lørdag hadde vi ovnstekt stekt torsk med sjampinjong, soltørket tomat, choritzo og litt pinjekjerner. Tilbehør: mandelpotetstappe og lett dampede asparges😋

Lykken hadde vært multekrem, karamellpudding, sitronfromasj, is, sar bernhard etc til dessert...men det får bli i et annet år

Først må jeg lære å like LITT 😂😂😂

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ok...da er det nytt år🙂

Jula gikk skikkelig dårlig mtp. mat og vekt. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å slippe opp, men at det skulle bli sååå galt hadde jeg vel ikke trodd. Opp 2,7kg på 2,5 uker😱

Nå er jeg inne i dag 3 etter at jeg strammet til igjen og jeg ser at første kiloet har sluppet allerede så noe var heldigvis vann.

Det er litt hardt å legge av seg julefråtsinga så her gjelder det å stålsette seg. Jeg vet fra tidligere at det værste suget gir seg litt etter ei uke eller to.

Huset er i ferd med å bli tømt som kcal-bomber. Det vi har igjen skal mannen pent få spise alene, jeg tilbydde meg å kaste restene men det syns han var for galt. Han er både slank og fin og ingen fråtser, så dette må han få lov å ha😂

Ønsker alle en fin dag

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei @Joda :)

 

Hvordan går det med deg? 

Ser vi omtrent har samme høyde og vekt, og har samme mål å gå ned til 72-73 kg. 

Jeg er veldig fornøyd med å bare å klare å komme meg under 76 kg. 

Så nå er det bånngass i februar og mars og🏃‍♀️🚴‍♀️💪

Jeg er fortsatt like motivert. Går eller jogger tur nesten daglig. Jeg skal etter hvert trene mer styrke og, men først vil jeg ned 5-6 kilo til før jeg begynner med vekter. 

Jeg har heldigvis funnet gleden med å jogge igjen, og jogger ca 10 km når jeg først er ute og jogger. Jeg jogger med lav intensitet  så jeg har ikke noe høy fart.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...