Gå til innhold

Da var det på an igjen


Gjest pia78
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg gikk en periode på lavkarbo og var veldig fornøyd med resultatet.

Men etter noen år så er kiloene nå krypet opp igjen.

 

Tenkte å starte med å telle kalorier men syns dette er litt vanskeligere.

 

Trenger litt inspirasjon på hva dere spiser, og hva dere spiser for å holde dere mette?

 

Jeg går rundt og er sulten hele tiden. PÅ lavkarbo så holdt jeg meg mett. Men minuset der at jeg ikke kunne unne meg utskeielser.

 

På lavkalori så kan jeg unne meg utskeielser og bare spise mindre kalorier av annen mat.

 

Men har hørt at en kalori er en kalori osv.

 

Visst jeg holder meg til 1600 kalorier til dagen, men karbohydratene er rundt 170 ( i dag pga jeg har spist vafler til lunsj ) . Vil jeg fortsatt gå ned i vekt da?

 

På lavkarbo så lå jeg under 50 karbo til dagen og da de var forbrent opp så gikk jo forbrenningen over til å forbrenne fettet på kroppen. dermed raskere vektnedgang.

 

Sorry teite spørsmål, men blir bare litt forvirret når jeg har egentlig lest meg en del opp på lavkarbo .

 

Hva funker best for dere?

 

Kom gjerne med gode råd.

 

Tenkte å kjøpe NOKA shaker bare får å komme i gang med telling av kalorier i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg gikk en periode på lavkarbo og var veldig fornøyd med resultatet.

Men etter noen år så er kiloene nå krypet opp igjen.

 

Tenkte å starte med å telle kalorier men syns dette er litt vanskeligere.

 

Trenger litt inspirasjon på hva dere spiser, og hva dere spiser for å holde dere mette?

 

Jeg går rundt og er sulten hele tiden. PÅ lavkarbo så holdt jeg meg mett. Men minuset der at jeg ikke kunne unne meg utskeielser.

 

På lavkalori så kan jeg unne meg utskeielser og bare spise mindre kalorier av annen mat.

 

Men har hørt at en kalori er en kalori osv.

 

 

Visst jeg holder meg til 1600 kalorier til dagen, men karbohydratene er rundt 170 ( i dag pga jeg har spist vafler til lunsj ) . Vil jeg fortsatt gå ned i vekt da?

 

På lavkarbo så lå jeg under 50 karbo til dagen og da de var forbrent opp så gikk jo forbrenningen over til å forbrenne fettet på kroppen. dermed raskere vektnedgang.

 

Sorry teite spørsmål, men blir bare litt forvirret når jeg har egentlig lest meg en del opp på lavkarbo .

 

Hva funker best for dere?

 

Kom gjerne med gode råd.

 

Tenkte å kjøpe NOKA shaker bare får å komme i gang med telling av kalorier i starten.

 

Jeg er i samme situasjon som deg... lavkarbo er kjempebra, helt til man unner seg litt brød eller enda verre søtsaker :-(

 

Tenkte jeg skulle begynne med å skrive opp det jeg spiser igjen, det bruker å hjelpe meg, fungerer som en slags "rapportering". Jeg kvier meg for å begynne på skikkelig slankekur eller shakes, som du nevner, da blir det bare en sprekk på meg i løpet av noen få dager...

 

Tenker det er en sunn livsstil jeg er ute etter og da må jeg bare "hanke" meg inn igjen. Det finnes ikke en kvikk fiks for my, been there done that, kan du si ;-)

 

Men lykke til - for helsas skyld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest LindaM88

Hei :-)

 

Jeg er ikke så god på lavkarbo, men har vært innom en del annet. :-)

 

Dersom du spiser med kaloriunderskudd, vil du gå ned i vekt. Uansett hva du spiser.

Men går nok trolig raskere ned i vekt på streng lavkarbo ja.

 

Jeg holder meg nå til rundt 1500 kcal pr. dag, og prøver å trene noe.

Da skal jeg i utgangspunktet gå ned. Så får vi se hvordan det går. :-)

Har gått bra før. Men jeg prøver nå å holde meg helt unna sukker. Spiser andre karbohydrat kilder.

 

Jeg er ikke sulten i løpet av dagen, men hadde nok blitt det hadde jeg bytta ut et måltid med shake. Jeg må ha mat. :-P

 

Spiser f.eks bananpannekaker med havregryn, cottage cheese, laks, søtpotet, kylling, basmati ris, grønnsaker, bær, knekkebrød med masse kjøttpålegg. :-)

 

Drikk mye vann. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

En kcal er 1 kcal uansett hvor den kommer fra ja.

Det er litt forskjell på hvilken mat som metter best. Grove produkter/fiber og proteiner er nok det som metter best uten å gi alt for mye kcal.

Kjøtt, fisk, melk(eprodukter)og egg er gode proteinkilder.

Grovt brød og knekkebrød metter bedre enn lyst brød/knekkebrød (se på brødskalaen på pakken)

Videre kan det hjelpe å drikke nok, varm suppe kan også gi en god metthetsfølelse.

Veldig bra at du har kuttet ut sukker, eller i alle fall redusert dette. Sukker og andre raske karbohydrater kan gi en sultfølelse.

Jeg har noen runder med Roede og vet at sultfølelsen går seg litt til etter hvert. Jeg har veldig tro på denne metoden, men vet også at hverken Roede eller lavkarbo eller noe annet hjelper hvis man ikke forholder seg til den. Jeg har falt HELT ut av alt og det har virkelig straffet seg, og det til tross for at jeg har gått ned masse kilo ved hjelp av Roede for en del år siden, og faktisk holdt vekta sånn høvelig i ca 5 år :blink:/>

Men som du sier...Da var det på an igjen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...