Gå til innhold

Clavicula starter stabilisering!


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Godt nyttår Hold vekten...... :rolleyes: Flytter inn her fra "ned 20-30"

 

2018 her i come....godt til mote og vel 26 kg lettere!

Æ har hatt ei nydelig jul,masse hyggelig besøk,go mat deilig vin litt marsipan smågodter og julekaker masse bær og frukt og ikke minst mye fysisk aktivitet :)

 

Tulla: takk for hyggelig velkomst her inne håpe på mye aktivitet her inne og at æ som færsk hold vekten bruker kan hente tips og gode råd!

 

Kort oppsummering: Dame på 52,spesial sykepleier super kjæreste og annen nydelig familie. Har siste 1,5 året gått ned over 26 kg med Roede metoden og har oppdaget et kosthold som æ trives veldig godt med og kan leve videre med æ e blitt fysisk aktiv å kvitta mæ med flere "onter".

 

Da e det straks ti førr middag deretter venter kveldsvakt og æ har rydda i kjøleskap og pakka unna godis til det blir lørdag :P

 

Sunn aktiv og fin uke ska d bli..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har æ spist middag og e i jobb modus jobb helg e rett rundt hjørnet!

Har hatt ei fin stabiliserings uke.... :rolleyes: mye aktivitet sunn mat og ser at vekta sig litt ned etter jula med salt og søtt å div ;) kjennes greit at d å gå tilbake til normalen også vises vektmessig!

 

Satse på ei aktiv helg da æ har dag jobb ellers i helga,neste uke ska æ reise i venninne besøk på onsdag med shopping skravling hærlige turmuligheter vin og sunn mat :P glede mæ!

 

Da ska æ fylle vannflaska med sitronskiver og vann,klementin føler med grovt polarbrød med ost og skinke og litt nøtter så hold æ energien oppe til 23 i kveld.

 

Fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oi tia flyg......å æ e dårlig på å oppdater tråen min:P Æ va fast inne kvar mandag på ned i vekt tråen min må kanskje gjeninnføre den trygge rutinen;)

Jobbe å  står på rikelig med fysisk aktivitet litt utsjeielsa  men vekta e stabil!

I dag har æ rydda bort siste del av "for stor" klærne de blir levert på Fretex i morra!

Har skifta ut alt undertøy så d e ei sann glede;) og har masse freche klær som sitt som et skudd med andre ord fornøyd og viktig å minn mæ sjøl på at æ har jobba førr dette og at d krev videre motivasjon, bevissthet og innsats førr å hold mæ her.......liten pep talk tel mæ sjøl:rolleyes:

Straks ti førr go kveldsmat diger kopp kryddertea, hjemmebakt grovt rundstykke med kaviar og egg samt søte sprø blå druer....perfect onsdag kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da va dagens trimpoeng i boks:rolleyes: nydelig tur i måneskinn og nordlys!

Hatt et par slappe uka på matfronten kosa mæ lit her og litt der så vekta har rykka opp med 800g:huh: i tilegg  va æ å trakka over så ankel har vært i ro vel ei uke MEN nu e d jammen slutt på kosing her og der.....;)og æ ska registrere igjen førr d veit æ funke å trimpoeng ska sankes kvar dag:P Like greit å ta grep tvert e jo ikke så mye opp men d e ikke aktuelt å gjøre jobben på nytt med ned i vekt så hold vekten krev jo sitt men æ e godt til mote veit æ kan å stor trives med Roede kostholdet så dette går veien:rolleyes:

Straks ti førr kveldsmat diger kopp appelsin/chili tea ostesmørbrød å søte cevita appelsina

Go sunn og aktiv uke fortsetter:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag igjen gitt.....:rolleyes: æ har jobba i helga da vi har mye sykdom blant personalet førr tia, godt å ha jobba inn mi jobb helg som egentlig e denna helga! Vært ganske så hektisk men har jammen pressa inn trim innimellom ;)

Æ har registrert denne uka og vært ganske så fysisk aktiv nokka som har resultert i -700g ned å æ e i balanse:P hærlig følelse!

Skal reise i venninne besøk om vel ei uke å da glede æ mæ til å fylle kofferten min med freshe nye klær som sitt som et skudd,ja d må jobbes førr å holde vekta å JA d e vært d!

Straks ti førr kveldsmat.....diger kopp solbær tea, grovt rundstykke med ost og skinke og saftige epla og litt tv;)

I morra  etter jobb ska æ prøv å bake scones med gulrot i d høres godt ut så blir d matpakke på onsdag spennende å prøve nokka nytt!

Fin uke:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da va æ hjemme igjen :rolleyes: hatt ei aldeles nydelig langhelg i venninne besøk. Så nu vente hverdagen kveldsvakt og moderere sæ i matfatet! 

Jammen koste d pænga  å være slank å.....;) æ som sjelden finn klær på salg oppdaga at det va mye i str M som hang igjen og som æ motiverende gikk rett inn......kjøpte mæ en nydelig genser i ull/mohair,to deilige topper i viskose en sinnsyk dyr merkegenser i bomull/lin og en hærlig julerød ull topp kort i livet med trompet ermer aldeles fortryllende og supermyk og deilig å ha på:P  Så nu e d jammen på tide å få lit inn på konto også.

Vekta e stabil til tross for mye vin mat og greier men vi har vært mye fysisk aktive så d e jo fint å se at d går ann å balansere.

Vært innom butikken å handla inn frukt og to type nye skyr kor den ene skal nytes i kveld på jobb spent artig å prøve litt nytt i matveien.

Da må æ vist prioritere litt husvask....:huh:

Sunn og aktiv uke e målet :rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Freddan er her.......:rolleyes:et nydelig vær å tenk d e vår......vel på kalenderen vertfall men deilig at d e blitt lysere å etter hvert tid for joggesko og lettere tøy æ glede mæ!

Jobb helg venta,æ har vært ut å samle energi og trimpoeng på 10 tusen skritt ruta mi ska straks lage mæ middag 

Har ordna mæ nokka nytt i matpakken i dag.....cottage cheese/yoghurt med jordbær/granateple syltetøy til spennene å prøve nokka nytt litt nøttemix og en banan samt stor drikkeflaske med lime og vann så hold æ energien oppe til 23 i kveld.

Trimmen går av sæ sjøl og maten e ganske så under kontroll;)og vekta e jammen stabil.

Neste helg blir d jentetur til vakre Lofoten med konsert og greier fint å glede sæ til gjennom jobb helga:D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Juuuhu.......:D ferdig med ei heftig jobb helg og da e d jammen påskeferie rett rundt hjørnet.......hærlig:P fri dag i dag.......dagvakt i morra så fri tel 2 påskedag kveld oioi æ ska nyt d være ute på tur får litt besøk sove litt lengere ja samle litt energi:rolleyes:

Æ har ca 3 mnd jubileum på hold vekta....;) hehehehe veit d ikke e lenge men føles fint uansett trimmen e godt innarbeida og maten går d utrulig fint med så æ e fornøyd og vekta e stabil.......derførr har æ sjeia ut med litt meire klær........hehe va slag på 70% nydelig ull genser men litt "pynt" på og nytt skjørt........fint å pynte sæ litt i påska!

Da ska æ dra i butikken å gjør sunne og goe valg.......skyr,oi de va så gode  nye "luftige" typan samt de i pose så må æ ha masse appelsina så klart druer sukkererter, banana  småtomata d e lurt å holde måltidsrytmen selv om d nærme sæ fri daga;) Har selvsagt også kjøpt inn litt kvicklunch popcorn og påskemarsipan.....LITT e lov:P

Etter mathandling e d på med piggskoa å ut å samle trimpoeng

Fin påske til alle her inne:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

O hærlige fredag og langhelg.....:rolleyes: æ har fri til tirsdag kveld aldeles nydelig å tenke på!!

Satse på at våren kommer enda litt meire frem e hærlig med litt lettere klær joggesko og nytt fargerikt turtøy æ kan hente nyvaska fram fra boden som æ kjøpte i fjor og som passe perfect supergo følelse:P

Tenke æ skal fylle frysern med grove frø rundstykka,sunne brød og hjemmebaka knekkebrød! I tilegg ska æ selvsagt ut på tur å høre på fugle kvitter og se på hestehoven:)

Æ har satt innkjøp stopp på klær.....:ojepp ikke synd  på mæ overhode æ har fått masse nytt fordi æ fortjene  d å ikke minst førr alle store klær e ute av huset!! Sko ska æ dog unne mæ.......;)

Trimmen e godt innarbeida vekta e stabil og æ e superfornøyd!

Nu ska e late mæ se tv brygge mæ en diger kopp kokos tea ny favoritt og til kveldsmat blir d firekorns grøt med blåbær og pasjonsfrukt på nydelig

Fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Freddan er her.......og jammen e d arb helg.....må si d går raskt med to fri helge☺️jaja må berre klag litt i forkant når æ har skifta tel jobbklær går jo ting av sæ sjøl og æ ska laga mæ luksus matpakke før æ drar,i dag blir d ny skyr med jordbær/rabarbra liten energibar og oppskåret frukt? da hold æ piffen oppe til kl 23! Selvsagt stor drikkefalske med lime og vann!

Det går supert med både mat og trim har innarbeid goe rutina og trimmen e jo en glede på denne tia av året med joggesko å lett tøy?

Ser æ skreiv i forrige innlegg at æ har satt innkjøp stopp på klær.......?velvel.......æ å kjæresten va på helgetur nu sist og jammen va d salg på treningstøy kjøpte en knall oransje luftig og lett trenings topp fra Kari Traa og en litt tykkere fra acics som æ kan ta i bruk alt nu. Ellers kom æ jo over en røft ola skjørt og en nydelig litt søt retro bluse med blå blomster som berre måtte bli med heim??

Da skal æ om litt starte med middagen!

Fin helg æ e i jobb modus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

 

Å hærlige  langhelg.......og fri:D

vært i butikken å kjøpt jordbær,granateple masse frukt????,nøtteblanding, gode ingrediensa til salata Farris med smak og sist men ikke minst min nye favoritt.......tips fra Roede blogger Mette mager cottage cheese blandet med kesam lime og litt nøtter over.....d var helt nydelig hjertelig takk for gode tips til mellommåltider æ skal nyte dette til kveldsmat i kveld!

Vært masse kos og mat og godis denne uka,starta uka med to daga på kurs med hotellmat så fra i dag e d tilbake til Roede metoden med trim og kost greit å ta sæ inn etter slike daga kjenn på gammle vana som ligg å lurer så derfor e det fint å se at d går ann å hank sæ inn igjen og vær fornøyd med d! Kroppen fungere best med rett drivstoff?

Fin pinse æ skal gå på fjellet i helga å sanke trimpoeng?

Nu bi d jammen diger kopp med frukt tea jorbær og deilig cottagecheese/kesam blanding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Juuuhu…………..?fri.....vært ei travel uke,samt ei hektisk jobb helg som e tilbakelagt,en dag på kurs samt litt shopping,,,,,,?men selv så hektisk d har vært så har æ vært masse i fysisk aktivitet kjenn at æ har lagt det som en stabil vane så d e jo berre lækkert? 

I dag har æ tatt ryddesjau i bodan mine å fått sortert kasta å vaska, deilig tur på fjellet blir d i etterm,æ har også vært i butikken å gjort en diger helgehandel så slipp vi butikk mas i morra……..kjøpt deilige søte morelle,jorbær min nye favoritt cottage cheese og kesam lime i blanding,søte appesina nektatin yoghurt og juice sunt pålegg å ingridiensa for bakst ska bake grove rundstykka med reve eple og yoghurt i nydelig til frokost og matpakka?

Vekta e stabil så tenke d blir et glas rødvin og hejmmelaga pizza i morra kveld....i kveld blir d morella og anna frukt godis?

Jammen unngikk æ ikke salg da æ va til byen på kurs...…..?to nydelige toppa nedsatt fra tusen til 200 kr......måtte berre…...hehehe å i M hærlig!

Go helg æ ska nyt å være ute sove litt lengere se litt tv å begynne på ny bok rett å slett gjør ka æ vil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

På tide men en liten oppdatering på tråen min tenke æ...……:)

Ferdig med ei hektisk jobb helg og  en like hektisk mandag men i morra e d jammen fridag?

E så himmla fornøyd med trimrutinan mine har massevis av trimpoeng hver uke å trives virkelig med å vær fysisk aktiv.

Kosten har vært litt kranglat de to siste ukan sneke sæ inn godis om kveldan kjenn æ må ta grep der førr det e så lett å la gammle vana snik sæ innpå å d kjæm ikke på tale!

Vært på superfin tur i ettermidag,samt vært innom butikken å hamstra inn ???småtomata sukkererter,skyr,å prøve ny mager ost med jalapeno spennende viktig å variere

I kveld blir d en klassiker?grovt hjemmebakt rundstykke med kaviar og egg og grønne søte sprø druer og selvsagt diger kopp med sitron tea!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri dag i øsende regn og grå gråere gråest...……..☂️

Så da har æ vaska ned badet mitt hærlig?og i og med det berre e 10 grader så ska e nu unne mæ en kopp confecta kakao....jepp berre 40 klc i en porsjon:D

Så blir d regntøy og tur etter vi har spist middag!

To dagvakte venta så e d langhelg:P

Fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ny uke masse fine muligheter:)

Hektisk uke e i gang og jobb helg venta ,sorterer å ryddere i heimen....kjedelig men utrulig godt når d endelig e unnagjort!

Æ har bikka et halvt år på hold vekta??og gjær mæ derførr nån refleksjona

Jammen har et halvt år gått unna og æ ser helt klart at d å holde vekta kjæm ikke av sæ sjøl,hverfall ikke førr mæ:P

Trening/ fysisk aktivitet e utrulig godt innarbeida å æ e mye i bevegelse og trives med d ser at vekta hold sæ stabil grunnet just dette.

Mat i ukedagan går også som smurt men kjenn at d e lett å sjeie ut fra freddan kommer.....å æ ser d bi i meste laget å d e lett å tenk at æ e jo i mål å da e d ikke så farlig.....

Vekta e som sagt stabil med +/- 1-1,5 kg så d e jo så absolutt godkjent men ser at brus/is godis forbruket skal ned da e merke at energi nivået påvirkes av høyt sukkerinntak og æ vil ALDRI tilbake til 100 kg ellers takk!!

Konklusjon: Æ leve godt med Roede Metoden og fortsette å jobbe førr nettopp å holde vekta? æ har normal BMI formen e særs forbedre og æ kan kjøpe mæ de klærne æ vil hehehe d å e en hærlig motivsjons faktor.

Da e d jamme kveldsmat ti...…..ostesmørbrød,diger kopp sitron tea og vannmelon nam nam sommerfølelse og æ satse friskt på at vekta e stabil til jul da har æ 1 års jubileum på hold vekta......jevn jobbing fremover gir mæ ønska resultat:)

Fin aktiv uke ska d bi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei nydelig uke e i gang.....:) starte med to fri daga...…...hærlig? Æ har jobba i helga å d har vært ganske så ok så har æ en innarbeida dag til gode som æ tar i dag så da har æ jammen to daga fri. Ska benyttes godt både til å sanke trimpoeng/være ute samt fortsette ryddesjauen æ hold på med i heimen! E utrulig befriende å få sortert gitt bort vaska og rydda.

Når neste jobb helg e over allså om tre uka går æ på ferie?juuhuuu æ glede mæ stort, hytteliv masse fine tura ut å reise besøke venna lade batterian d ska bli godt!

Har målsetting om å spise minst mulig godteri disse tre ukan ja ikke at d ska være noe frislipp i ferien men LITT e innaførr:P

På tide å fyll opp kjøleskapet...….?? æ ser helt klart at d å ha frukt å bær tilgjengelig stagge søt suget å d å ta en kopp kaffe på kvelden å blåbær/bringebær til e jo helt nydelig. Trur æ må kjøpe mæ cottage cheese og nøtter også d e hærlig som mellommåltid Etter at æ har vært i butikken e d trimtur i d fri så venta litt meire husarbeid?

Aktiv uke ska d bli å mye frukt å grønt på menyen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld blir d kos:P va innom butikken på vei hjem å der fant æ en stor kurv store søte knallrøde bringebær d blir godt med kaffe til?

Men først ut å sanke trimpoeng på mi tøffe bratte trimrute med ei fantastisk utsikt,så venta kveldsmat og hærlige bringebær!

Nydelig vær så d blir i tillegg fine skrytebilda til venna å kjente:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nu lukte d nybakt  i heimen......?æ hadde overskudd av epla cottagechesse og naturell yoghurt så d e nu blitt masse fine grove rundstykka ligg på avkjøling rundt om å ska fryses ned etterpå e så greit å ta tel å godt alternativ til matpakka!

Æ har hatt langhelg nydelig.....?fått sanka masse trimpoeng,og freddan va æ å ei venninne til byen til frisøren blant anna deilig å være knæsj på håret til ferien?vi nytt frutterio bæris på kaikanten med et beger kaffe tel så godt å så lite kaloria…...?d går ann å kos sæ!

Himmel og hav va jo salg over alt.....og mye i str M yea yea……..ikke lett å ha bremsan på da? æ kjøpt mæ et tøft jeans skjørt men detalja på en fresch grønn tynn genser til og en stilig oker gul ull genser men tøffe ermer som også passe super til skjørt d blir høstantrekk. d kosta pæng selv på salg men blei utrulig godt fornøyd;)

I dag e d ei uke til æ går på ferie.....juuuhu?æ gleda mæ vekta e stabil takket være mye fysisk aktivitet.....litt mye godis i helgan fortsatt.....jobbe med saken....?å æ har fylt opp kjøleskapet jorbær,bringebær sukkererter småtomata skyr byggrynslunch så æ ska ha fult fokus fremover og strategien i ferien e å holde måltidsrytmen kose mæ med yoghurtis/frutterio bær vannmelon etc litt godis og vin i helgan?og e veit at d blir masse fysisk aktivitet så æ blir å få en fin feire kjenn æ glede mæ til litt roligere daga

Sunn og aktiv uke ska d bli????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å lese det du skriver!

Jeg har en kilo igjen til mitt foreløpige mål, og skal prøve å holde meg der. Ikke fly opp og ned, slik en har lett for.

Viktig med treningsglede, slik du har! Jeg har også det, og holder veldig fast på det.

Og viktig å pynte seg litt, kjøpe klær en liker! 

Det er " godis" som gir glede og velvære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Å jammen er d godt med ferie......?vi e på hytta å nyter sommervarme fjellturer go mat litt vin:P og avslapping!

måltidsrytme,vann/Farris.bær frukt og yoghurtis e slett ikke så verst.....? gleder mæ til besøk som kommer og ellers ta dagan litt som d faller sæ!

Har sanket trimpoeng i fleng å fått brunfarge med på  kjøpet perfect?

Sekstito: så hyggelig at du leser i tråen min å legger igjen kommentar ja treningsglede e viktig å en fin måte å klare å holde vekta på,og d å unne sæ klær frisørbesøk fotpleie etc i stedet førr mat/godis e også et fremskritt førr mæ:)

Fortsatt fin sommer æ ska nyte deilige fridaga både i fjellet og på havet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Å der va jammen kvardagen telbake………..:) det å stå opp før 06 kjennes skrekkelig tilig ut...…..?æ har jobba ei uke så d værste sjokket har lagt sæ:P og det var som alltid fint å hyggelig å komme på jobb igjen.

Hatt superfin ferie masse fysisk aktivitet bra måltidsrytme gode valg så æ kjenne at batterian har fått lada sæ og æ e klar førr høst/vinter med videre stabilisering av vekta frem mot 1 års jubileum for hold vekten til jul har trua på at d ska gå veien?Vekta e stabil og i vektbelte etter ei uke med "ta sæ inn" etter ferie godis,fornøyd med d!

Da e d ti førr litt fredags tv kos å frihelg følelse...……..ska nyte kvelds mat som blir deilige grove hjemmebakte bygg rundstykka med frø i røkt ørret som pålegg er?vennlig og supergodt,i tilegg blir d søte store grønne druer ny type melon grønne flekker på skallet veldig go,diger kopp early grey tea og litt nøtteblanding.

Fin freddan?og nydelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei clavicula 21?

Synes du har vært kjempeflink med gå ned og flink til og holde vekten. 

Jeg selv har gått ned litt over 24 kg siden 31/8-17 og mitt egentlige mål i utgangspunktet var ned til 74 innen cruise i Middelhavet den 15/7 i år men klarte ikke det og kg sist mandag var litt over 78.

Derfor lagde jeg meg et nytt mål som er ned til 69 innen utgangen av januar-19. Så får vi se hvordan det går etterhvert. 

Jeg er veldig motivert og mannen min startet egentlig i fjor med meg men klarte det ikke og har derfor startet på nytt igjen nå i august og hittil går det bra. Kjenner at det er deilig og ha med «en på laget» istedenfor å se han sitte der og «dytte» innpå alt mulig ræl. 

Jeg følger andre tråder også, både inne på 10-20 kg og under 10 kg. Har vært der en stund begge steder og føler meg hjemme på begge. 

Da fortsetter jeg å heie på deg og tror du klarer og holde deg der du ønsker når det har gått et år snart.??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Som mellom-måltid eller når jeg er fysen kan jeg spise dette:

Frukt og noen ganger tar jeg forskjellig frukt og har over Dobbel 0% yoghurt eller mager kesam med vanilje oppå.

Frosne bær er kjempegodt når det har tint litt med det samme oppå.

Nøtter,mandler.

Lompe med laks,salat og en lett smørbar ost.

Rugsprø eller Ryvita med Magerost.

 Gulrøtter er lurt og ha ferdigskrelt i vann i kjøleskap da er det så lett å gå og ta...

Hvis du MÅ ha sjokolade kjøp mørk. Det er ofte sånn at man orker mindre av denne enn vanlig melkesjokolade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...