Gå til innhold

Clavicula starter stabilisering!


Anbefalte innlegg

Å der va freddan her.....?å jobb helg venta, kveldsvakt i dag så æ har vaska bilen inni å der va d jaggu mye rart.....d behøvdes virkelig. Vaskemaskina durer å går å æ tar litt lett husvask førr jobben greit å komme heim til i kveld?

Va grytilig oppe i morrest så æ har alt spist et mellommåltid luftig skyr søte grønne druer og litt nøtter og et krus kaffe d hjalp på lavt blodsukker å æ kjenn mæ mett å fornøyd matgleden e jammen viktig å trur litt av nøkkelen førr å lykkes med stabiliseringen ligg her at d e go mat og at æ ikke kjenn at æ må forsake nokka.

Goggeline : så hyggelig kommentar i tråen min og gode forslag til kos e fint å høre ka andre spis d gir mæ inspirasjon til å prøve nokka nytt.

Å så flink du har vært mange kilo ned siden i fjor jepp æ vei d e en go følelse. Å viktig som æ ser du skriv i en anna trå at en kan ikke spise godis kvar dag både koste d penga og faktum e at da øke også vekta å d e jo ikke aktuelt førr oss:P Håper du snart flytter inn på hold vekten da d e litt stille her men blir vel kansje litt meire liv generelt på forumet etter som høsten skrider frem.

Frem med vaskebøtta igjenn?så blir det middag i 14 tia.Å æ har etter tips fra roede blogger prøva ut skiva kylling med tørka tomat ferdig oppkutta å klar til baguetten  den va saftig og supergo d skal æ ha på  havrepolarbrød i kveld sammen med agurk og små søte gule tomata,en banan bi og med på jobb og ei stor drikkeflaske med lime/is vann da hold æ energien oppe til 23?

Fin helg æ e straks i jobb modus men har tid til litt sol og et glass Farris på altanen før vaskebøtta må frem?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med å gjøre ting før kveldsvakt da, men jeg kjenner til det etter mange år med å jobbe forskjellige vakter på sykehjemmet, at det er så deilig med ting som er gjort når man skal jobbe helg.

Jeg kan være med på å holde litt liv her inne selv om jeg har igjen 7 kg. Men kan hende jeg ønsker å gå ned 2 til etter det for hvis jeg veier 67 blir jeg normalvektig i følge BMI

Det er gøy når andre rundt ser nedgangen og kommenterer det men jeg vet også at for noen kan det være vanskelig. Vanskelig og ta imot rosen rundt det, men også vanskelig for noen å snakke om det for de vet ikke hvordan motparten (som har gått ned) tar det. (Liksom ja du synes jeg var tjukk før ja....takk for den)

Jeg for min del som alltid har vært så åpen rundt meg og min overvekt om det være seg familie, venner, kollegaer ja alle egentlig liker å få kommentarer på nedgangen. 

Denne uka har jeg bare gått mandag og tirsdag og skal gå på søndag igjen. Derfor har jeg prøvd å holde meg litt lavere på kaloriene. Har spist fiskesuppe med fiskeboller 2 dager på rad nå og det ble ikke så mye kalorier det. Tok en baguett ved siden av. 

Jeg har fremdeles ikke kommet i gang med styrketrening, og sånn er jeg med ting jeg ikke liker. Veeeldig vanskelig å komme i gang. Nå har jeg til og med funnet hoppetau når jeg ryddet i garasjen men foreløpig er de ubrukte. Kanskje greie når vinteren kommer og det kan bli vanskelig å gå tur her hvor jeg bor uten fortau og det da blir vanskelig å gå i skogen. ????

God helg?


 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mandag...…..å fri dag:P æ har sanka et par trimpoeng før regne slo tel baka grove rundstykka å berre nytt fri rett å slett? Ny krimbok har æ starta på og fått unnagjort litt anna smårusk i heimen!

Vekta e stabil?æ spis bra spesielt i ukedagan…….ser æ fortsatt har litt å gå på i helgan?og trimmen e godt innarbeida så alt i alt ikke så værst;)

Goggeline: Ja takk hjelp mæ å hold liv her inne d gir mæ en piff til å holde stø kurs fremover og fint det går så bra med dæ også!

Har hatt langhelg nyyyyydelig æ å venninne har vært på shopping cafe etc unt mæ ny dusj og bodylotion,go håndkrem leppepomade  ja høsten e jammen her men e så kul farge den sennep gule fargen som tydeligvis e in i høst slo tel med en myk enkel genser i nettopp denne fargen men et friskt skjerf tel...….fornøyd?

Nu ska æ stikk i matbutikken......må fylle opp med skyr,byggrynslunch,frukt og grønt og i matpakka i morra ska æ prøve nokka nytt......?også d henta fra en Roede blogger fullkorns tortilla lefse med magerost masse salat og litt kylling på spennende alternativ tel brødskiva!

Deretter blir d jakten på kjærligheten❤️? og en go kveldsmat som i kveld blir nybaka rundstykke med egg og kaviar diger kopp rykende varm chai tea( i kule nye krus:P) saftige små appelsina event store clementina nydelig va de vertfall og en norsk plomme d blir en perfekt tv kos kveld!

 

Fin sunn og sprek uke til alle som event les?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juuuuuuuhu fredag og fri helg?æ har vært effektiv etter jobb dro rett innom matbutikken og gjorde mange og fargerike valg?????skyr, byggrynslunch,sukkererter, masse "smågodt" e så flott med tomata i alle varianta i løs vekt mini parika osv Kjøpte også fullkorn wraps kyllingpålegg salata knaskerøtter sprø blå druer nam nam

Etter middag greide æ jammen å få sanka to trimpoeng jepp fornøyd?

Så nu e d med go samvittighet æ landa i sofan? nu blir d tv diger kopp rykende varm solbær tea,pasjonsfrukt druer og et grovt rundstykke med ost og jorbærsyltetøy godt ja?

I tillegg et iskaldt glass cola zero og litt popcorn.

Nu skal d nytes avslapping etter en hektisk dag både på jobb og etterpå.

Fin helg med fokus på aktivitet og sunn kost:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da va d matpause.........?æ rydde sortere  kasta og gir bort fra kjeller lagret mitt.......hjelpes æ finn mye rart?ka tar man ikke vare på.......jaja e en kjedelig jobb men godt å få ting på stell!!!

Så æ nyt byggryn lunch med jordbær en kopp kaffe noen mandla og en halv banan.....d gir energi til å fortsette jobben i støvet ?

Været e sånn passelig i ferd med å lette opp så æ satse på et par trimpoeng i ettermiddag 

I kveld blir det et glass vin og pizza?

E nydelige høstfarga ute så fjellet lokker tur blir d uansett

  • Fortsatt fin helg?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er veldig flink til å handle riktig og det høres så godt ut alt du lager og spiser. Utrolig flink som holder vekten stabil for det regner jeg med siden du ikke skriver noe annet?

Litt lite oppdateringer fra meg i det siste for det har vært en hektisk helg og forsåvidt uka før også.

Vi i Akershus har det faktisk veldig fint disse dagene her, mye vind og kaldt men sola skinner☀️ De dagene jeg må kle meg med regntøy/overtrekkstøy bruker jeg ca. 5 min mer på runden enn det jeg gjør med mindre klær. Så da blir det sikkert dårligere og dårligere rundetider utover høsten/vinteren ?

Det var opp her i gården i dag og  gj.snitt 1726 og 12,9 TP og +0,3  Jeg skal ligge på mellom 1400-1550 

 Denne uka er det endel kurs og møter så det blir mindre trim enn vanlig tror jeg så da får jeg passe på med maten. Trente heller ikke styrke på fredag som jeg hadde sagt på forhånd men jeg danset meg igjennom litt husarbeid og matlaging. ? Har fått helt dilla på en som heter Armin van Buuren. 

Kjøleskapet er på plass så nå er det ingen unnskyldning for å ikke lage sunne middager og salater. 

Tenker å arrangere en byttekveld av klær med kollegaene fra sykehjemmet og har spurt virksomhetsleder om vi kan låne kantina. En jeg spurte i går var veldig positiv. 

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travel uke e godt igang........jobb helg venta! Å jammen e d vinter følelse melisdryss på fjellan iskald vind regn og mørke........usj æ lika d ikke ? va så kaldt i går æ va på den bratte trimruta mi at æ måtte ha på ørebind burde hatt votta og!

Kjenn på søtsug nu som mørke sig innpå blir trøttere på morran og d e lett å sig ned i sofaen etter middag MEN æ e go på trimmen d går så av sæ sjøl.....å i og med d e så fælt vær ska æ unn mæ kule korte støvlene og knæsj regnjakke? og ka søtsuge angår så e d om å snu tankegangen å ha fokus på frukt etc?

Googeline : Hyggelig å se d innpå her,jepp vekta e stabil og å spis stort sett bra men d kosta fokus også å hold vekta å ikke dra helga utover uka......godis dag e en dag i helga så e d tilbake til et godt og stabilt kosthold med Roede metoden.....å JA d e absolutt til å leve godt med?

Straks ti for matglede? i kveld blir d grovt rundstykke med egg og kalkunbacon diger kopp chai tea og ekstra kos norsk oppskjært epla med kanel dryss og vanilekesam tel d bi supert d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu øsa regnet ned her........? men ka  gjær d æ har vært å sanka trimpoeng før i dag og i tillegg har å kjøpt må en kul regnjakke på salg på nett? ska tel byen over helga så da ska æ se etter korte støvla som matche glidelåsen i jakka.......hehe litt forfengelig må d være lov å vær?

Himmel og hav æ skal jobb natt i helga ikke gjort d på år.....ny turnus å d innebær ei natt helg i ny og ne.......greit nok æ sov godt på dagen hverfall gjorde æ d i gammle daga da æ jobba på natt.

Så nu har æ spist blomkålsuppe æ har tilsatt ekstra blomkål i ,også tilsatt kalkunbacon og had grovt rundstykke og zeroh saft tel d va jammen en go og mettende middag.

Tenkte å sku prøve ei helg uten før mye godteri? spesielt når æ ser at vekta sig litt nedover  go følelse!!

Da ska æ sove litt? så æ har litt å gå på til natta.

Fin helg? æ e i jobb modus trur d må bli nokka lett mat i natt....altså i matpakka.....vel får sove litt på d.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jøss går vekta litt nedover enda det er jo bare helt rått?

Vil igjen bare si du er kjempeflink og det er derfor jeg leser her inne for å få motivasjon til den gangen jeg har nådd mitt mål selv om det er en del kilo igjen. Skal prøve å melde inn vekt imorgen etter jeg har veid meg. 

Spennende med ny turnus. Har du 2 eller 3 forskjellige skift nå da?

Ha en fin uke med sunne valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag og -0,9 med 1694 kcal og 14 TP.

Så må jeg bare få skryte litt for nå veier jeg 72,9 og for 1 år og 5 uker siden så var det 103,1 og da har jeg passert 30 kg, faktisk 30,2 (dere vet jo hvor viktige disse grammene er for oss??) og en ting er at jeg er stolt av egen innsats men aller mest så er jeg så utrolig glad for at jeg aldri gav meg, virkelig. Tenk om jeg hadde gitt meg underveis så hadde jeg ikke sittet her nå med den følelsen. Det er asså en lykkerus og noe jeg unner alle som ønsker det og oppleve. Nå er det ørsmå 3,9 kg til det første målet men så har jeg jo underveis bestemt meg for og ta de 2 siste kiloene etter det for å bli normalvektig i følge BMI. 

 Vi har høstferien hjemme i år. Det blir de vanlige gå-turene mine ellers når jeg kan det og så får jeg håpe jeg blir flinkere med styrketreningen.

Så ønsker jeg deg/dere en fin uke???



Lenke til kommentar
Del på andre sider

O hærlige mandag...….?da va jobb helg vel i havn og æ har klart tre netter forbausende bra men godt å være ferdig?vært en del å gjøre å d e jo heilt greit da går natta!

Va tilig oppe i dag greit å snu døgnet tilbake......så æ har baka grove byggmel rundstykka med gresskarkjerna og reve eple i....de e supergo og fine til matpakka!

Googeline: dærsken ta...du e bra go! Å rå! Over 30 kg ned førr en himmelsk forskjell hehe ja gram e viktig førr oss her inne?når æ skreiv at vekta mi seig litt ned så va d med 400 g...….hehhe men ned e jo ned da. Æ skal ønske dæ sååååå velkommen inn hit når du e i mål?som du skriv d e en hærlig følelse.....å selv om d også må jobbes førr å holde vekta så e d jammen verdt d.....før mæ betyr d fysisk aktivitet regelmessige måltida og ikke finn på 1000 unnskyldninga førr å spise godis i hytt og pine.

Fri dag vente i morra……..nydelig?

Om en times ti e d jakten på kjærligheten??da blir d også go og sunn kveldsmat...…...som blir nybakt byggmel rundstykke med mager skinkeost og ex skinke på norsk eple og grønne druer og selvsagt diger kopp solbær tea!

Sunn og aktiv uke til alle her inne:)

Husk DU klare d DU vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk og ja jeg er så enig, vi klarer det vi vil, sånn er det ?

Ja det er nesten så jeg ikke kan tro det selv men jeg ser faktisk snart normalvektig ut i speilet. Det er til å grine av. ???og helt rart for hjernen å skjønne.

 

Vil bare dele med deg noe jeg leste i går med Jeanette Roede om hvordan lettest mulig man skal holde vekten og hun anbefalte å øke 100 kcal pr. dag i en uke og neste uke øke igjen med det samme helt til man når «nullpunktet» som hun kalte det som er når du forbrenner like mye som du får i deg i kcal. pr. dag

Det stod også der at når du har holdt vekten sånn nogenlunde likt i 2 år bør man være stabil.. 

Så da er det ikke tull at jeg minst skal være her 2 år til som jeg har skrevet tidligere???Det blir jo lenger siden jeg ikke er helt i mål, og jeg mener det? Denne gangen skal jeg klare å holde meg nede, det er forskjellen fra nå til de andre «100» gangene jeg har holdt på.

 

Kunne jeg be om oppskrift på de byggmel rundstykkene? Høres kjempegode ut og for meg er høsten baketid og siden vi helst ikke skal ha for mye god-saker i hus av den søte varianten ? passer det vel ikke bedre med deilige rundstykker?

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ligget bra hele uka kalori-messig men det er da fryktelig vanskelig å komme i gang med styrketreningen, jeg var litt godt i gang men det har dabbet av igjen. Må prøve igjen til uka men da vet jeg det er kurs på tirsdag og Oslo på torsdag og jeg skal bake gulrotkake til byttekvelden på mandag. Grete Roedes oppskrift så jeg må vel smake litt.? Ganske mange som er positive til det og kommer så det skal bli moro. 

Denne helgen skal jeg jobbe på sykehjemmet og litt som andre jeg har lest som har samme jobb så samler jeg også vann når jeg jobber. Går mye på harde gulv, og sitter lite. Får drikke mye vann så får jeg håpe det gir utsalg positivt på vekta allikevel på mandag. 

Til middag i dag blir det spaghetti, svenske kjøttboller og grønnsaker. 

 God helg?


 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ har hatt ei nydelig langhelg.......? fri i dag også så æ har til tross førr regn vind og høstfølelse fått sanka godt og vel to trimpoeng på formiddagen ,ellers har æ handla inn go å sunn mat gjort div forefallende og ska om litt lage kylling/ris og salat til middag ?

Goggeline: takk førr gode råd angående hold vekten viktig! Æ hørte foresten en podcast kor fedme legen Jøran Hjelmeseth uttalte sæ om den såkalte sparebluss effekten etter et stort vekttap......han sa at det kunne se ut som jevnlig fysisk aktivitet kunne være noe av nøkkelen førr nettopp å holde vekta  og motvirke at forbrenninga går i sparebluss så d e jo positiv nytt førr oss som har lagt mange kilo bak oss å som har tenkt å bli der?

Æ har tenkt å bli her inne i årevis? kjenn at d gir mæ motivasjon til å hold motivasjon oppe være fysisk aktiv å ikke la gammle vana overta så fint at du å blir her ei go stund?

Så artig at du vil ha oppskrifta på rundstykka? æ ælska jo å bake og e jo en opptur å ha en go matpakke med på jobb tur eller hjememmåltid?

Æ e jo litt en slomp baker det vil si æ omarbeide litt på oppskriftene og tar d æ har i skapan mine .

Uansett her e oppskrifta?

350 g byggmel

2 dl havregryn gjerne økologiske

1 dl gresskarkjerner

 1 Ts kardemomme

i pose tørrgjær 

500-600 g hvetemel

2 Ts sukker(sukrin kan sikkert brukes men er jo lite)

1 Ts salt

2 store epler med skall rives grovt

4ss vita hjertego olje 

2.5 dl vann

2,5 melk( noen ganger erstatter jeg melken med en stor boks cottage cheese mager,eller en pose Q naturell yoghurt ,eller en liten bøtte tyrkisk yoghurt alle disse alternativene er gode)

Kanskje du må reguler litt vannmengden opp om du bruker yoghurt men det ser du

Alt det tørre blandes,vann melk eller yoghurt varmes forsiktig opp tilsett olje og revet eple i eltes godt og heves til dobbelt størrelse.

Rulles deretter ut til ca 28 rundstykker

etterhves og stekes på 220 grader i ca 13-14 min

Jeg fryser disse ned tvert de er avkjølt og tiner de enten på benken eller i stekeovn 

Tvi Tvi håper du liker de?

Ha en fin og sunn uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite mat tips........?

Mellommåltid i dag.......ny kvarg kesam UTEN sukker med smak av lime og ingefær frisk og go i tillegg litt mandla litt valnøtter og en tørka aprikos.

Til kvelds ble d Fjordland firekorn grøt med eplemos som toppingen ,norsk eple og diger kopp appelsin/chili tea.

Hærlig matglede med Roede metoden???

Dessuten har æ sanka godt å vel to trimpoeng juuhu fornøyd å vekta e stabil?

Fortsatt fin uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppskrift, gleder meg til å prøve. Og takk for at du skrev det med trim, ja jeg er helt enig og ble ikke overrasket at det må til.

Byttekvelden ble en suksess og vi skal prøve å gjennomføre det 2 x i året. Det var så mye i forrige uke at tiden ikke strakk til å skrive her inne, men jeg tenkte på dere uansett. Jeg fikk til og med ikke registrert kcal. hver dag så jeg hoppet over fra onsdag var det vel men allikevel hadde jeg gått ned -0,5 til 71,6 kg. så var det rett på å skrive igjen i går. 

I dag skal jeg besøke graven til faren min som døde som 45- åring i 1997 og så skal jeg besøke sykehjemmet. Jobbet der på søndag og det er alltid koselig. Så skal jeg løpe og skulle gjerne ha kommet i gang med styrketreningen ?

Ha en fin uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har tydeligvis gode dager for tiden matmessig og trim-messing for jeg går nedover hver uke. - 1,3 til 70,3 og 13,6 TP med 1450 kcal. 

Denne uka skal jeg virkelig legge inn en ekstra innsats for å komme under det magiske 70-tallet neste uke. Har ikke vært på 70-tallet siden tidlig 90-tall???

Sorry at jeg ikke er den som er inne og backer mest mulig her for tiden men det skjer så mye på hjemmefronten. Kommer sterkere tilbake snart håper jeg.

Ha det fint ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juuuuuhu? ferdig med jobb helg og jammen fri resten av uka....æ har nån ferie daga til gode ?

Æ å venninne e på jentetur vi bor på et hærlig lite hotell nede i fjærsteinan lukte salt sjø og høre måse skrik?

Vi kom i går å æ rakk å se d tøffe skjørtet med print på samt en tynn ullgenser mosegrønn i fargen tel.....oioi innkjøpstopp kjennes fjernt ut?? 

Da e d tid førr dusj og go sunn hotellfrokost? deretter på med goe joggesko da d bi trasking hit og dit.......litt trim?

i kveld blir d ut å spise samt vin å greier men vi har også sett oss ut ei fin trimrute som vi ska forsere før den ti......treningsklær e nemlig med?

Vekta e stabil og æ ska legg en go slagplan fremover i og med d nærme sæ Halloween advent og jul.....LITT  e jov og æ gleda mæ så til søte klementina?

Googeline: så tøff du e ikke langt unna målet nå glede mæ til du flytte inn her ?❤️

Da e d frokost rundt hjørnet shopping og kafé og berre nye dagen glede mæ til tur i ettermiddag e kjølig å klart så godt æ har superull i kofferten!

Fin uke???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag igjen travel uke e i gang men æ kan vel ikke berre ha fri og bruk pæng?

Æ har hatt nån aldeles nydelige fridaga godt å komme sæ litt hjemmenfra,vi fikk to fantastiske tura i et nydelig høstvær.

Go mat og vin på rustikk spisested deilig salat lunch litt godis og hærlig shopping?

I dag Og i morra e d kveldsvakt så dag resten av uka samt div private saker å ting som skal ordnes men den som har mye å gjør får også gjort mye?

Stabil vekt etter langhelg e absolutt innaførr? og d e artig å se at tankegangen e endra.......vi stoppa på bensinstasjon for å tanke drivstoff( og tisse) før vi dro hjem...... å der lukta d jammen godt bolla wienerbrød pølser julemarsipan osv osv.......MEN vi va beredt......?i bilen had vi Wasa knekkebrødpakke druer og et par dadla så d vi kom ut med fra stasjonen var svart kaffe? førr en hærlig følelse og den gode lukta forsvant da vi gikk ut i kaldt og klart høstvær! Og mange kaloria sparte vi?

Da ska æ spise middag,fylle vannflaska med lime og vann til matpakke i kveld blir d banan litt nøtter og en pose skyr enkelt og godt!

Fin sunn Og aktiv uke ska d bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei kveldsvakt gjennomført ei i vente..........? nu lukte d kjæmpegodt i heimen og d ligg fem nystekte brød på kjøkkenbenken......d bi go kveldsmat når æ kjæm heim i kveld med brunost på og tea tel? e fint med fri på formiddag å få unnagjort saker å ting å e så lettvint å gå i frysn å plukke opp et halvt brød perfekt ?

Har vaska opp alt sommer treningstøy å hengt inn i boden klar førr brukt neste vår fint å ha som mål at d skal passe da å!!

Så nu e d fram med superull Goretex og piggsko refleksvest og hodelykt jaja kvar årstid sin sjarm? viktig å være fysisk aktiv uansett vær og vind!

Til jobb mat i kveld blir d litt ny vri.....tips fra en roede blogger.........mager cottagecheeseog yoghurt ( ferdig balanda i beger fra tine) kiwi i terninger og et dryss av cashewnøtter over d høres friskt og godt ut?

Da ska æ snart begynne på middagen så e d jobbing kl 15

Fin kveld i morra e d spøkelsa?? og LITT godis med go kaffe tel på fri ettermiddagen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Freddan e her...........😊 å jammen e d arb helg igjen.........e d mulig kor fort går tre uka..........😜 jaja klaging i forkant hjelp litt......når æ har skifta tel arb tøy går jo ting av sæ sjøl æ trives på jobb heldigvis.........men fredag ettermiddag til kl 23 når «alle» andre har tatt helg e litt tungt men men d finnes være ting å klag over🤣

Uka har vært bra matmesig å æ kjenn at når æ går inn i matbutikken så fokusere æ på frukt/grønnsak disken æ kjøp skyr yoghurt skinke bær som godis og æ overser metervis med pepperkaker julemarsipan kakemenn osv så d e tydelig at d går ann å forandre tankegangen.

Innstillinga e at æ som i fjor og året derførr får pepperkaker og LITT julegodis søndager i advent.......ellers e d like godt med klementina å julete😇 førr mæ e d ikke vært å legge på mæ æ vil og skal være stabil i vekt og måtehold e tingen👍

Snart tid førr å begynne på middagen.

I kveld tar æ med mæ i sekken stor vannflaske med lime og isvann litt nøtter/mandla og svisker en grovt polarbrød med ost og skinke og perletomata👍

I godis skapet fant æ sukkerfrie karamelldrops og en boks tyggis e jo freddan tross alt🤪

Nyt helga æ e i jobbmodus 💙

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har æ landa i sofan.........😊 ferdig med jobb helg som har vært ganske så grei i dag derimot har d vært superhektisk og masse på privaten i etterm men som sagt landa godt i sofan.

Har nettopp laga mæ en diger kopp vinternatt tea straks e d ti førr jakten på kjærligheten😍 og go kveldsmat......tenke æ tine mæ et grovt rundstykke og tar smakfullt kyllingpålegg med tørka tomat på klementin og en søt plomme blir d også 👍

Mål førr uka meire fysisk aktivitet da denne uka har vært laber i så måte maten e under kontroll👍

Fin uke😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig start på uka...…...fri dag😋vært ute på hærlig  tur på mi bratte trimrute å sanka to trimpoeng💪va et nydelig lys og sol til og med, så en fin novemberdag til tross førr at æ ikke e så himmla begeistra førr denna månden

Va fint å komme sæ ut å få litt lys på huden kjennes godt ut nu som mørket har lagt sæ igjen.

Sist i uka skal æ å venninne på bytur......siste rest av julepresanger skal fikses desember ska nytes i fre førr butikka og hysteri😁

I kveld blir d litt julekos i heimen...….🙃diger kopp juletea klementin litt lett julebrus,selvsagt go kveldsmat også som æ trur blir grov brødskive med julebrunost nam nam...…..å jakten på kjærligheten høre også med på en mandag kveld....æ ska nyte❤️

Fin uke og godt sunt fokus nu fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fri dag før jobb helg......🤪 e har sanka godt og vel to trimpoeng i et ganske så OK vær men nu e d regn/snø i lufta så fint d e i boks

Lukte nyvaska i heimen fått advent stemning  satt frem lilla kubbelys koselige duka å div anna saker  må vel vente med å tenne adventstjerna og stake til i morra.......😇å d e så trivelig nu som d e mørkt og grått store dels av dagen har litt småpynting æ ska ta i kveld, vært i butikken og kjøpt mengder med klementina litt dadla og pepperkake samt en pose små marsipangrisa 😜 d blir litt kos på søndag LITT e lov😇 

Ser æ e flink å holde en go måltidsrytme d gir mæ stabilt blodsukker og æ motstår div godis skåler på jobb dessuten e en klementin og en go kopp kaffe kjæmpegodt så e ikke synd på mæ i adventstia. Vekta e stabil og æ har snart et års jubileum på hold vekta👍

Fin ettermiddag æ ska nyte klementina og juletea i kveld samt litt tv utover kvelden og nyt tanken på at æ kan sove så lenge æ vil i morra😎

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fortsatt klarer å holde deg, du er kjempeflink🤩

 

Kopierer bare inn meldingen som jeg skrev på en annen tråd.

Jeg veide meg på mandag og veide 69,3 og nå har jeg nok med det som skjer og jeg tenker overhodet ikke slanking. Men jeg har innarbeidet så gode vaner at jeg tror dette går bra uansett å holde vekta rundt 70 så får jeg ta de siste 3 kg. etterhvert. Jeg går/ jogger fortsatt tur så ofte jeg kan og holder meg unna alt av godteri og sånt i hverdagen. Nå har set vært og er en del bursdager og selvfølgelig jul så får bare håper jeg ikke går opp😅

Tusen takk for alle gode ord og tanker og lykkeønskninger. For å si det sånn så gikk dette bedre ennn jeg hadde forventet. Vi bor fortsatt sammen pga beredskapshjemmet og gutten som bor her. Jeg har sagt opp jobben min og han blir boende ut januar og mulig litt lenger dersom det er behov for det. Det funker greit å bo sammen og jeg har flyttet inn på eget rom og koser meg gløgg ihjel. Jeg har også sagt at jeg ikke har noe melde-plik for han eller motsatt så jeg prøver å finne på ting og gjøre så jeg kommer meg litt vekk herifra. 

Han tok beskjeden om skilsmissen bra synes jeg og aksepterer den men liker det ikke og har fortsatt ikke sagt det til noen ( var en uke i går siden jeg sa det til han) og det bekymrer meg litt for han tar så inn i granskauen feil hvis han tror jeg angrer og vil komme tilbake til han. Han ville ikke signere separasjonspapirene så de sendte jeg inn til Fylkesmannen dagen etter allikevel. Jeg kommer aldri til å angre på dette og alle rundt meg heier på meg. 

 Jeg er her inne og leser om dere og skriver når jeg føler for det og jeg gir aldri opp om at jeg skal klare å holde meg her nede på lavt 70- tall😂🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...