Gå til innhold

Ny start:-)


Gjest Suzzie
 Share

Anbefalte innlegg

Hei hei:rolleyes:

Fredag morgon, og eg har akkurat mista noko!!...Det er 0,8 kg kroppsmasse sidan førre fredag:D:D For ei glede over å ha mista noko:D 

Er inne i ei livsstilsendning, og no har eg kome dit at viljen til nedgang er stoooor. Har prøvd slanking med varierande hell tidligare, men no kjenner eg ei anna ro i kropp og sinn - Dette skal eg VINNE!!!!  Brukar ordet vinne, for det er ein seier for kvart gram/kilo som eg mistar :) 

Eg går på vekta fredagar, og såg at det var det fleire som gjorde her....hiv meg med :D 

Status for meg er: 178cm høg, og 94,8kg (i dag)...skal ned 0,5-1 kg i veka. Har ikkje satt nokon dato for når eg skal vere eit visst antal kg, men satsar på å gå rolig ned :) 

God helg!  :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Mora!

Så kjekt med mange å følge her inne! Motivasjonen min stiger for hver dag nå. Jeg har satt meg flere delmål for å ha noe å gå mot men gir ikke opp selv om jeg ikke når det. Jeg forandrer på delmåla mine underveis men har ikke hast med å nå endepunktet. Litt er bedre enn ingenting. Og så er det dette med livsstilsendring, som du skriver Mora, som er viktig. Endring av uvaner er ikke gjort på 1,2,3. Jeg vil ha gode, sunne vaner i livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

God morgen damer ?

Hvordan går det med dere? Her går det greit.

Mandag helt greit med kosthold og en gåtur på 11,5 km gjorde susen.

Tirsdag seminardag med lunsj som jeg ikke normalt spiser til lunsj. Suppe med, ja helt klart fløte og samme var det i sausen i hovedretten også. Kjente liksom fett og kalorier danset seg nedover. Men heldigvis ikke ofte. ?

Jeg prøver å registrere så godt jeg kan. Er medlem i gullklubben så moro å se score (riktig mengde med frukt, grønns., karbo, protein og fett).

Idag blir det trening med styrke og step. ?

Stå på og ha en fortsatt fin uke ?

Klem fra Heidi

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2018 den 10.14, Mora skrev:

Hei hei:rolleyes:

Fredag morgon, og eg har akkurat mista noko!!...Det er 0,8 kg kroppsmasse sidan førre fredag:D:D For ei glede over å ha mista noko:D 

Er inne i ei livsstilsendning, og no har eg kome dit at viljen til nedgang er stoooor. Har prøvd slanking med varierande hell tidligare, men no kjenner eg ei anna ro i kropp og sinn - Dette skal eg VINNE!!!!  Brukar ordet vinne, for det er ein seier for kvart gram/kilo som eg mistar :) 

Eg går på vekta fredagar, og såg at det var det fleire som gjorde her....hiv meg med :D 

Status for meg er: 178cm høg, og 94,8kg (i dag)...skal ned 0,5-1 kg i veka. Har ikkje satt nokon dato for når eg skal vere eit visst antal kg, men satsar på å gå rolig ned :) 

God helg!  :D

 

 

Hei Mora:)

Velkommen til deg,så fint du vil slå følge med oss:).

Gratulerer med fin vektnedgang du er en vinner!!Så fine refleksjoner du har,og så godt at du lykkes.

Går fort til fredag og veiedag,jeg ønsker deg og alle oss andre lykke til:D.

Fortsatt fin kveld til deg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Hemulen skrev:

God morgen damer ?

Hvordan går det med dere? Her går det greit.

Mandag helt greit med kosthold og en gåtur på 11,5 km gjorde susen.

Tirsdag seminardag med lunsj som jeg ikke normalt spiser til lunsj. Suppe med, ja helt klart fløte og samme var det i sausen i hovedretten også. Kjente liksom fett og kalorier danset seg nedover. Men heldigvis ikke ofte. ?

Jeg prøver å registrere så godt jeg kan. Er medlem i gullklubben så moro å se score (riktig mengde med frukt, grønns., karbo, protein og fett).

Idag blir det trening med styrke og step. ?

Stå på og ha en fortsatt fin uke ?

Klem fra Heidi

 

God kveld:)

Her går det også ganske så greit,mangler fortsatt litt på og kunne skrive at jeg er superfornøyd.

Vi hadde besøk av barnebarn i helga,og ble litt mer kos med mat og snop enn jeg hadde tenkt,men spist er spist.

Jeg har trent styrke 2 dager denne uka og blitt en skitur på ei mil:).

Håper det går bra med dere andre.

Klem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Ser ut som om dette kan være min gruppe.Vi veier omtrent det samme,noen litt mer og noen litt mindre,men dette ser bra ut. Har ikke vært her inne på flere år,og det ser jeg på vekta.Nå er min vekt 92,5.Skal egentlig ha veiedag på mandag,men jeg kan jo godt forandre til fredag om det er flere som bruker den dagen så blir jeg kanskje mer motivert også.jeg er 65 år,og 171 cm høy-3 voksne barn,er uføretrygdet.Har forskjellig som plager kroppen,men maten skal jeg vel klare å fikse om jeg blir motivert nok,hihi. det er vel mest i mitt hode alt sitter,mat er godt,jaja.

Har begynt å skrive inn maten jeg spiser og tenker ligge på 1600 cal om dagen.

Skal til Kreta den 21 april,og håper på litt nedgang til da.Skal også med vår yngste datter 12 mai,så da håper jeg på enda litt mer ned,har noe å strekke meg fremmover til ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pus 52 skrev:

Hei alle sammen! Ser ut som om dette kan være min gruppe.Vi veier omtrent det samme,noen litt mer og noen litt mindre,men dette ser bra ut. Har ikke vært her inne på flere år,og det ser jeg på vekta.Nå er min vekt 92,5.Skal egentlig ha veiedag på mandag,men jeg kan jo godt forandre til fredag om det er flere som bruker den dagen så blir jeg kanskje mer motivert også.jeg er 65 år,og 171 cm høy-3 voksne barn,er uføretrygdet.Har forskjellig som plager kroppen,men maten skal jeg vel klare å fikse om jeg blir motivert nok,hihi. det er vel mest i mitt hode alt sitter,mat er godt,jaja.

Har begynt å skrive inn maten jeg spiser og tenker ligge på 1600 cal om dagen.

Skal til Kreta den 21 april,og håper på litt nedgang til da.Skal også med vår yngste datter 12 mai,så da håper jeg på enda litt mer ned,har noe å strekke meg fremmover til ja!

Hei Pus52?

Velkommen i gruppa?.

Ser ut til at dette blir kjempebra,mange som vil være med?.Støtte hverandre i medgang og motgang.

Så deilig med tur til Kreta,hva heter stedet du skal til?

I kveld skal jeg på trening,gleder meg til det?.

Ønsker deg og alle andre en fortsatt fin dag?.

Klem.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Suzzie. Jeg skal til et sted som heter Agii Apostoli,som er like ved Chania.Vært der mange ganger og vi liker oss godt,det er så mange fine strender der,og litt rolig og deilig.

I dag har jeg også skrevet opp alt jeg har spist,så nå er jeg i gang kjenner jeg.Får litt lyst på noe om kvelden,men får være flink.Skal veie meg i morgen,for den vekta jeg skrev inn var den jeg tok på mandag da jeg startet litt pent for meg selv,så vet ikke om det går så bra,men har nå begynt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

God morgen ?

Da ble det ned 0,8 denne uka og det er jeg fornøyd med. Ble bare en real gåtur og en treningsøkt denne uka + en seminardag med «usunn» lunsj, et formiddagsmøte og et kveldsmøte. Gleder meg til neste uke og flere treningsøkter ??

Nå tar jeg en velfortjent helg og drar på campingvogna med strikketøy og ukeblad ? Og skal kose meg med et glass vin har jeg bestemt meg for ?

Ønsker dere en riktig god helg alle sammen stå på ???

 

Klem fra Heidi ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det ned 0,5 kilo siden  mandag,for det var da jeg startet for meg selv,med 92,4 kilo,så da blir det veiingpå fredager i steden for mandager.Jeg er veldig fornøyd,så da må jeg være flink også i helga,huff huff.Soennende dette nå,og litt mer forpliktende enn å bare være meg,lett å lure jeg,haha.Ha en fin helg,jeg skal vaske litt her nå,så blir det tur til min gamle mor å spise kjøttkaker som hun har laget til oss i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:rolleyes:.

Så flinke dere har vært,Pus52 og Hemulen:)

Jeg har gått ned 0,5kg,gleder meg over det.Har ikke startet med registrering,det skjer fra i morgen tidlig.

I dag var min siste dag på Frisk,ARR.Etter påske starter jeg opp med avklaring,i forhold til restevne.Sliter med rygg og knær,

men noe kan jeg brukes til.Ble for tøft i den forrige jobben jeg hadde,der hadde jeg vært i 30år.

Kos deg med campinglivet Hemulen,deilig og slappe av og nyte livet,viktig det:).

Agii Aposolli er et nydelig sted Pus52,vi har også vært der mange ganger,skal tilbake i slutten av august.

4. gangen vi har bestilt plass på hotell Famingo.

Men først er det din tur til og reise Pus,deilig og ha noe og se fram til:).

Helga her blir rolig og god,skal få til ei treningsøkt i morgen og skitur på søndag,værgudene er med oss her på Østlandet.

Ønsker alle ei fin helg.

Klem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,vi har bodd på Flamingo mange ganger,veldig koselig sted.I mai skal vi bo på Anais Holiday.Om du har tatt buss fra byen så stopper 21 bussen utenfor det hotellet. Vi har bodd flere steder der i strøket,og liker oss veldig godt. Nå har vi spist oss kjempemette på kjøttkaker hos mamma,og litt kos ble det i kveld til TV. Skal skrive opp dette. Nå blir det helg og så skal jeg tenke på dere, da går det kanskje lettere å ikke stikke hodet altfor langt inn i skapet og i snacsposene,hihi.Får vel la være å kjøpe det jeg ikke skal ha.Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen?

Ny uke,nye muligheter,det er godt og tenke på:).

Jeg har kommet i gang med registrering.Greit og se hvordan dagen har vært både med mosjon og mat.

Helga har gått veldig greit:).Jeg har klart ca.1600 kcal både lørdag og søndag.Lørdag ble det styrketrening og i går ble det en time på ski.

Mai nærmer seg med stormskritt Pus52?.Vet det er mange som teller dager og timer til de skal til Kreta,jeg er en av dem:D.

Er nok lurt som du skriver og bare kjøpe inn det som skal spises av snop.Jeg klarer ikke ha noe slik liggende,må bare ha.Har bestemt meg for og ta lørdagen tilbake,kose seg litt ekstra da.

I dag skal jeg opp og ta test og sluttsamtale på Frisk.Blir spennende og se om det er noen bedring etter de mnd jeg har vært der.

Ønsker dere en fin dag og uke

.:)

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!

Vekta mi stod stille på fredag, men det er ikke rart når helga før gikk helt skeis. Denne helga har vel gått noenlunde greit. Jeg skeier ut, men det er bare lørdag og søndag at jeg unner meg noe ekstra. De andre dagene går det bedre med. Denne helga var vi på hyttetur på fjellet og med folk rundt meg hele tiden så brukte jeg ikke tiden til å registrere maten. Nå husker jeg nesten ikke hva jeg spiste en gang. Har i hvert fall vært mye i aktivitet og gått på ski.

Ny uke og nye muligheter. Frokost inntatt og kaffe i koppen. Skal nyte å sitte inne nå på morgenen mens det regner ute. Lenge siden det har regnet nå :o. Vi har hatt så fint vær her på Vestlandet siste ukene at jeg har nesten glemt hele regnet.

Lykke til med ny uke folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Ny uke,det er bra.Føler at nå starter jeg skikkelig.Helga gikk sånn dær,men nå er det full fres.Skriver opp maten,så satser på nedgang til fredag.Lurt å ha veiedag på fredag,for etter helga så er det kanskje ikke så PEN vekt,hihi.

Vi skal en tur til Kreta 21 april,1 uke,så kanskje jeg kan klare litt ned til da.Så blir det ny tur i Mai,så jeg får bare henge i.

Lykke til Suzzi,spennende med Nav opplegget.Håper du får orden på tingene du strever med.Har selv en del erfaring med Nav,men etter 10 år,så gikk ting i orden.Ha fin slankedag alle sammen her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:)

Hvordan går det med dere?

Med meg går det greit,spiser det jeg skal og er fornøyd med det.Ligger innenfor det skraverte feltet i diagrammet.

Har fått til noen økter med syrketrening og to turer på ski hittil denne uka:).

Tusen takk for lykkeønskninger Pus52:wub:.Jeg har bare positive opplevelser med NAV,fastlege og FRISK.Testene på mandag gikk kjempebra,var framgang på alt.

Det jeg ikke er fornøyd med om dagen er ryggen min, ble avstivet i 2005,har gått opp og ned lenge i forhold til smerte og stivhet.Jeg må få avklaring på

om treningen gjør at det blir mer smerte,få tatt MR bilder.Har akkurat meldt meg inn på treningstudio så hadde vært kjekt og fått vite at trening og tålmodighet vil

gjøre ryggen min bedre på sikt.Jeg er kjempeglad i og røre på meg,kjenner treningsgleden er tilbake for fullt,men litt usikker nå på hva som er best for meg.

Ser ut til at det blir en nydelig dag,sola er på vei:).

I morgen er det fredag og veiedag,lenge siden jeg har gledet meg til nettopp det.Men håper og tror det går veien for oss alle sammen.

Ønsker alle en fin dag:)

Lykke til i morgen:rolleyes:

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,i morgen er det veiedag,er spent.Har holdt meg på ca 1600 kalorier pr dag,men forrige helg var det litt for mye mat,så jeg tror at det kanskje straffer seg denne uka.Om jeg går ned vet jeg ikke,føles så rart,men kanskje det er fordi jeg er spent.

Da skal jeg vente i spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, pus 52 skrev:

Ja,i morgen er det veiedag,er spent.Har holdt meg på ca 1600 kalorier pr dag,men forrige helg var det litt for mye mat,så jeg tror at det kanskje straffer seg denne uka.Om jeg går ned vet jeg ikke,føles så rart,men kanskje det er fordi jeg er spent.

Da skal jeg vente i spenning.

Vi får ta det som det kommer:)

Men,blir skuffet hvis det ikke har gått nedover.Har ikke vært så flink på det jeg vet.Synes jammen vi fortjener nedgang.

Ha en fortsatt fin kveld Pus52 og lykke til i morgen.

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:rolleyes:

I dag viste vekta 96,5kg,det er en kg. ned siden forrige fredag.Jeg har også mistet 11cm.,dette går veien:D.

I dag reiser vi på påskeferie,blir borte til 2.påskedag.Vekta blir hjemme,registrering tar jeg opp igjen når påsken er over.

Pakker med meg joggesko,ellers ser jeg fram til skiturer med familien,barn og barnebarn:wub:.

Strikketøy,bøker,spill og god vin er pakket ned.

Da ønsker jeg dere andre lykke til med veiing.God påske,nyt dagene:).

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,6 ned,synes det var bra.Dere har vært kjempeflinke ! Kos dere i fridagene og tenk på at det er lov å kose seg,men med måte,da går det nok bra tror jeg.Skal snart til min mamma og hjelpe henne å handle litt inn til fridagene.Så skal jeg tenke at nå skal jeg være flink hele påsken,og så skal jeg slippe å angre når ny veiedag kommer.

Ha det bra!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Gratulerer til dere som har hatt nedgang, super bra ?? Her ble det stillstand og greit det. Sliter med en ankel så har ikke trent denne uka ? Nå er det snart påske og da skal jeg få til en del gåturer med vårt barnebarn på fire bein ? Kommer ikke til å registrere mat i påsken, men tar det opp igjen første dag etter påske.

Ønsker dere alle en riktig god, sund og aktiv påske ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Tida går fort, men kg forsvinn ikkje like raskt.. har no kome ned på 94 kg. Saaaakte og sikkert nedover :D

No kjem påskeferien, og påskeegg skal fyllast med godteri :o  då må viljestyrken blåsast støv av ;) 

Om det går sakte nedover, så er eg ganske fornøgd med meg sjølv...fordi eg er fysisk aktivB)B)B)  spinning x3 kvar veke og styrketrening minimum 1 gang pr veke. Kjenner at det gjer godt for både kropp og humør :D:D 

God helg og god Påske!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Hemulen skrev:

Gratulerer til dere som har hatt nedgang, super bra ?? Her ble det stillstand og greit det. Sliter med en ankel så har ikke trent denne uka ? Nå er det snart påske og da skal jeg få til en del gåturer med vårt barnebarn på fire bein ? Kommer ikke til å registrere mat i påsken, men tar det opp igjen første dag etter påske.

Ønsker dere alle en riktig god, sund og aktiv påske ???

God påske til deg!

Gåturar er viktig ;)men det er kva vi puttar i munnen som utgjer 70% av vekt-nedgangen....det eg tenkte å seie til deg er at om du ikkje registrerar mat i påska så er det viktig å vere bevisst på kva du et, og mengda av mat. 

Dette klarer du, og pauser treng vi av og til...(må berre passe på at dei ikkje blir for lange :) )

Håper ankelen "går seg til", og at du får mange fine turar med barnebarnet på fire bein :D   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...