Gå til innhold

Ny start:-)


Gjest Suzzie
 Share

Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen.Ser at dere er så flinke,det er ikke jeg,hjelp!!!!!

Står på stedet hvil,men har kosa meg for mye,hatt så mye gjester og mye godt på bordet og i skuffer og skap.Hadde ikke lyst å skrive her i det hele tatt,men får vel bare inrømme at dette gikk skeis. Skal reise til Kreta på Lørdag,og har ikke mange dagene å gjøre stor lykke på vekta. Skal ta meg i nakken fra i morgen,må det.Gikk lang tur på søndag 1,5 timer og var helt ødelagt nesten i kroppen,og det vonde kneet mitt.Litt voltaren så er det bedre i dag,,men nå må jeg ta meg sammen altså. Er altfor svak,gremmes over meg selv.Der var det gjort,nå vet alle hvordan situasjonen er her.Lykke til videre.Jeg får begynne på nytt,håper jeg klarer å morivere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pus 52?

Kjære deg,nå fikk jeg vondt av deg.Aldri greit da ting ikke går veien.Men lov meg og ikke gi deg,det er et dårlig alternativ.

Jeg er heller ikke så flink for tiden,har ikke kommet i gang med registrering av mat.Vet sånn ca hva og hvor mye jeg skal spise,men greit og registrere.

Vi var bedt på mat fredag og bursdag søndag,så ble ekstra begge dagene.

Begynner på igjen med trim i dag,sliter som deg Pus 52 med knær.Det jeg kan gjøre nå er og gå tur og sykle.

Det som er veldig positivt er at jeg har fått malt 2 vegger i stua.Tok sjansen på deco blue,jeg synes det ble så fint.

Gratulerer Borgen 39,med super nedgang!!!Kjenner inspirasjonen kommer sigende.

Blir deilig med Kreta Pus 52,kos deg og nyt.Som du skriver lite du får gjort med vekta nå.Ta sikte på neste tur du,skal heie på deg!!

Ønsker deg God tur til ferieparadiset?.

Lykke til videre alle her inne.

God klem fra meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Suzzie skrev:

Hei Pus 52?

Kjære deg,nå fikk jeg vondt av deg.Aldri greit da ting ikke går veien.Men lov meg og ikke gi deg,det er et dårlig alternativ.

Jeg er heller ikke så flink for tiden,har ikke kommet i gang med registrering av mat.Vet sånn ca hva og hvor mye jeg skal spise,men greit og registrere.

Vi var bedt på mat fredag og bursdag søndag,så ble ekstra begge dagene.

Begynner på igjen med trim i dag,sliter som deg Pus 52 med knær.Det jeg kan gjøre nå er og gå tur og sykle.

Det som er veldig positivt er at jeg har fått malt 2 vegger i stua.Tok sjansen på deco blue,jeg synes det ble så fint.

Gratulerer Borgen 39,med super nedgang!!!Kjenner inspirasjonen kommer sigende.

Blir deilig med Kreta Pus 52,kos deg og nyt.Som du skriver lite du får gjort med vekta nå.Ta sikte på neste tur du,skal heie på deg!!

Ønsker deg God tur til ferieparadiset?.

Lykke til videre alle her inne.

God klem fra meg.

 

Takk for en fin oppmuntring,det hjalp. Ja,blått er fint,vi har det på soverommet,en vegg med litt mørk og de andre lysere,ble så fint.Jeg har fibromyalgi,men det er ikke sikkert du vet så mye om det,men det er en autoimun sykdom,så her går det mange ganger bare på viljen til å få gjort litt.Ha en fin dag,så skriver jeg mer senere.Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎04‎.‎2018 den 23.55, pus 52 skrev:

Hei hei alle sammen.Ser at dere er så flinke,det er ikke jeg,hjelp!!!!!

Står på stedet hvil,men har kosa meg for mye,hatt så mye gjester og mye godt på bordet og i skuffer og skap.Hadde ikke lyst å skrive her i det hele tatt,men får vel bare inrømme at dette gikk skeis. Skal reise til Kreta på Lørdag,og har ikke mange dagene å gjøre stor lykke på vekta. Skal ta meg i nakken fra i morgen,må det.Gikk lang tur på søndag 1,5 timer og var helt ødelagt nesten i kroppen,og det vonde kneet mitt.Litt voltaren så er det bedre i dag,,men nå må jeg ta meg sammen altså. Er altfor svak,gremmes over meg selv.Der var det gjort,nå vet alle hvordan situasjonen er her.Lykke til videre.Jeg får begynne på nytt,håper jeg klarer å morivere meg.

Som Suzzie sier, ikke gi opp! Ikke alle ukene går det like bra med, slik er det med oss alle. Jeg har brukt 3 måneder på 4,3 kg og vekta gikk både ned og opp, men når du innser at det har gått galt så kom inn her og finn litt motivasjon. Drøm om hvordan du vil se ut til sommeren. Om du ikke når målet til Kreta-turen så nå målet til sommeren. Det som er gjort er gjort. Legg det bak deg og reis deg opp igjen. Dette klarer du! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:).

Jeg vet ikke hva jeg skal svare på det,svaret mitt blir delt.

Veier jeg meg og jeg har gått opp så fører jeg det inn i skjemaet.

Det jeg derimot ikke er så samvittighetsfull på,er at jeg veier meg ikke da jeg føler at ting ikke går så bra.

Det er vel nettopp da en bør veie seg og søke råd her inne,få motivasjonen tilbake.Jeg lot vær og veie meg sist fredag,har heller ikke lyst og veie meg på fredag.Blitt dårlig med trim og matinntaket for stort.

Håper jeg klarer og komme meg inn på rett spor igjen.

Hvordan går det med dere andre?

god klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borgen39

Hei hei :rolleyes:

Uke 2 er ferdig og jeg veide meg på mandag, ned 1,7 kilo ( Start 102,5 kg, nå 98,7 kg) Kommet meg under tresifret, noe som var delmål nummer en. Motivasjonen er bra og er godt i gang med uke 3. Ikke minst når det ikke er mange cm igjen før bunaden passer. Den har jeg ikke brukt på tre år etter at jeg ble rammet av sykdom i 2014, hvor kiloene datt på meg :unsure: Kanskje i år blir året med bunad på 17.mai ?? 

Kjenner meg igjen i det dere skriver med motivasjon/samvittigheten. Skal være ærlig på det, at ved tidligere kurs jeg har gått på GR, at jeg har uteblitt på kurs når det har gått galt. Ofte mistet litt motivasjon på slutten av et kurs. Jeg prøver denne gangen å tenke litt annerledes enn tidligere kurs, med at dette er en livsstilsendring og ikke en slankekur.

Stå på Juli71 og Suzzie :) Tenk at imorgen er en ny dag med nye muligheter. 

God uke videre alle sammen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter:)

Fornuften seiret,jeg gikk på vekta,på grammet likt som for 2 uker siden.Jeg har vel aldri vært SÅ glad for at ting står på stedet hvil.Var sikker på at jeg hadde gått opp,står nå på 94,5kg.

Gratulerer med fin nedgang Borgen39,kjempebra!!!

Takk for motiverende ord,det som skulle til for og komme på riktig spor igjen.Glad jeg har dere.

Jeg har vært ute og gått tur 2 dager på rad,deilig ute nå:).

Hvordan går det med dere andre?

GOD HELG!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!

Jeg har pleid å registrere både oppgang og nedgang, bortsett fra forrige fredag. Da ble jeg så irritert på meg selv, men tok meg skikkelig i nakken som har resultert i 900 gram ned i forhold til for 2 uker siden. (husker ikke hva vekta var forrige fredag en gang). Forrige tickeren jeg hadde gikk grafen opp og ned flere ganger. Nå skrev jeg ikke ned forrige ukes vekt så da ble det bare ned denne gangen.

Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med egen innsats selv om ikke alle uker går like bra. Kjenner formen er bedre men ikke god nok.

Ha en fantastisk helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,og jeg er kommet hjem etter Kretatur..

Da blir det veing på fredag som kommer,men det gruer jeg meg til.Har kost oss,men ikke overdrevet,spiste frokost i leiligheten,og middag ute.Lunsjen ble litt frukt,eller yoghurt.Noen ganger delte vi middag,det var store porsjoner noen ganger..Kosa meg med1 øl,eller  litt vin til maten,og vann.Den 12 mai,skal vi faktisk 1 uke til på Kreta,med datteren vår,og da blir det samme opplegget. Får håpe jeg står stille på vekta ettter dette.Flinke dere er.Spent på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzzie

Velkommen hjem Pus 52,heldige deg som har vært på hærlige Kreta,og snart er du på tur igjen.Gleder meg til august da reiser vi nedover i 2 uker.

Synes ikke det ser gæli ut det du skriver om mat og drikke,skal jo kose seg da man er på tur,viktig det,lykke til med neste veiing.

Så flink du har vært Tina,900 gram ned er jo kjempebra!!

Jeg synes det går ganske greit om dagen,fått til noen trimturer,ikke helt 100% flink med mat,resultatet kommer på fredag:rolleyes:.

I går kveld var jeg på min første jobbutprøving,jobbet fra 15-21,på bo og omsorgsenter,avd for demente.En utrolig god følelse og kunne være noe for andre.Gleder meg til i morgen da har jeg dagvakt.Har ingen skolegang innen omsorgsyrke,så går utenpå de som er på jobb.Kjenner at dette er noe jeg virkelig brenner for,så får se hva det blir til etter hvert.

Ønsker dere alle ei fortsatt fin uke:).

God klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Det har blitt 600 gram opp siden sist. Tenkte at vi her i huset skal begynne med lavkarbo,og det er jo ikke akkurat noe her på GR sidene å gjøre.Så det blir vel ikke flere innslag fra meg,vi må virkelig gjøre noe med vekta,og da må vi satse på det, for vi bare surrer med dette,opp og ned.Lite motiverende.Ha det fint dere andre som er her på siden,lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzzie

God morgen?

Det var synd at du gir deg her inne Pus52.På den andre siden forstår jeg deg godt,at du har lyst til og prøve noe annet.Blir jo lei av at vekta går opp og ned som en jojo.

Jeg er ikke motivert i det hele tatt for tiden.Spiser ikke så usunt,men er det kaker på bordet,så spiser jeg.Veier ikke maten min og er heller ikke flink med trim.

Det som derimot er veldig positivt er at dagene nå går til hagearbeid.Tankene er på andre ting enn mat.

Ønsker deg lykke til videre Pus52.

For oss andre her inne er det ei ny uke med nye muligheter,jeg ønsker oss alle lykke til.

Jeg veide meg ikke på fredag,så ikke noe og melde om.Ny veiing for min del blir på fredag.

Fin dag og uke.

God klem fra meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎06‎.‎05‎.‎2018 den 21.09, pus 52 skrev:

Hei folkens! Det har blitt 600 gram opp siden sist. Tenkte at vi her i huset skal begynne med lavkarbo,og det er jo ikke akkurat noe her på GR sidene å gjøre.Så det blir vel ikke flere innslag fra meg,vi må virkelig gjøre noe med vekta,og da må vi satse på det, for vi bare surrer med dette,opp og ned.Lite motiverende.Ha det fint dere andre som er her på siden,lykke til.

Så dumt du forlater oss. Forstår jo at det går opp når en har vært på tur. Selv om du begynner med lavkarbo så har du jo lov å være med på forumet her. Hadde vært kjekt å følge deg videre selv med annet kosthold. 

Jeg veide meg forrige fredag men tok meg ikke tid til å skrive inn her. Jeg har hatt det temmelig travelt. Forrige fredag var det opp 600 gram og jeg tenkte jeg får skrive det inn en annen dag. Så går dagene. Alt for fort. Mye jobb. Barn som skal kjøres på diverse aktiviteter og bursdagsselskaper. 

I dag gikk heldigvis vekta ned igjen. Er visst sånn annenhver uke hos meg ser det ut til. Jaja, så lenge det går ned mer enn det går opp så får jeg si meg fornøyd med det. 

Har fast 2 dager med trening. Ønsker å få på plass en dag til men vet ikke helt hvilken dag. Jeg vet at for meg er det lurt å ha fast dag, for da må jeg uansett vær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Hei alle fine damer ?

Ja, nå er det lenge siden jeg har vært inne her. Ettervinteren og våren har vært hektisk så forumet har ikke blitt prioritert, men nå er jeg her. Har lest igjennom de siste innleggene og ser at vi sliter nok med det samme alle sammen - går ikke ned det vi ønsker ?

For meg nå så blir det og ha fokus på sunn mat i ukedagene og kos i helgene. Jeg ser mange andre som gjør det og er slanke eller går ned. Jeg tar meg ikke tid til å registrere maten lenger det tar for mye fokus og tid å gjøre, men jeg vil veie mat der det er nødvendig. Det blir så vanskelig når man skal veie grønnsaker f.eks for så inn å registrere. Og er jeg på besøk så kan jeg regulere matinntaket selv, men vanskelig å skulle registrere etterpå. Så nå blir fokuset litt endret.

Så skal jeg se hvor mye jeg gidder å veie meg. Synes det er mer motiverende når jeg merker det på klærne mine og da kan jeg evt ta en veiesjekk. Tror denne vekta gjør oss frustrerte ?

Når det gjelder trening vil jeg bruke naturen og utemulighetene denne sommeren ??‍♀️Tenker det er med på å gi ekstra energi og jeg føler at jeg lader bedre ute enn inne. Har fryst mitt medlemsskap på treningssenter frem til 1. september ? 

 Nå står prinsens for tur og det blir stille og rolig. Ikke noe store selskaper og godt er det, da kan jeg styre matinntaket som jeg vil uten å følge meg uhøffelig ☺️

Ønsker dere alle en fin pinse og lykke til - vi skrives ?

Klem fra Heidi ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Hei, jeg vil gjerne følge tråden ☺️ Mange år siden jeg har vært her inne på forumet, det gir god motivasjon å følge andre i samme situasjon.

Jeg begynte vektnedgangen 16.april, skal ned til ca 68-70 kg. Tror jeg starta på ca 81-83 kg og veier 75,6 nå, veiedag fredager. Jeg spiser all mat, men teller kalorier og går tur stort sett hver dag.

Nå har det vært konfirmasjoner, 17.mai og har etpar bursdager foran meg. Mange utfordringer, men satser på å komme meg velberga gjennom dem☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...