Gå til innhold

Noen som vil være med ned siste 4 - 5 kg?!


Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som sliter med de siste 5 kg og som ønsker å danne en gruppe her inne?

Jeg har vært innom her før i rykk og napp, men ikke på en stund. Har jobbet meg ned fra 90 kg til 76 kg ved hjelp av Grete Roede og egeninnsats. Nå er det de siste kiloene som gjenstår og de sitter godt fast!

Er 46 år, 170 høy og liker å holde meg i aktivitet (treningsstudio, turer med og uten hund etc.). Gift med barn.

Håper noen har lyst til å slå følge, slik at vi kan oppmuntre hverandre og hjelpe hverandre til å nå målene våre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lamamama!

jeg vil gjerne slå følge med deg. Jeg har hatt min egen tråd som het «løffen i farta», men ingen respons der så da kan vi jo prates her inne heller og støtte hverandre.

jeg er 45 år, 168 cm høy og veier rundt 64 kg. Vil ned til 60 kg. Var veldig flink i sommer og lå på 61 kg en periode, men så har jeg mistet fokuset...

det er ikke lett, selvom det ikke snakk om så mange kilo.   Jeg trener mye, spiser for mye søtt, så jeg må ta meg selv i nakken nå og fokusere på maten.  Planen utover våren er å spise mye mindre sukker,  trene mye og prøve å holde meg på maksimum 1600 kcal. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Løffen og AnitaK. 

Så bra at dere har lyst til å være med! Det er godt å ha drahjelp i andre som er i samme situasjon! 

Denne uka har jeg klart å trene to ganger og det er jeg fornøyd med i en travel hverdag. Spinning den ene dagen og tredemølle + stretching den andre dagen. Får masse energi og overskudd av å trene :) 

Jeg går også på GR kurs nå. Det går saaaaakte, men sikkert rette veien. Tenker uansett å ta et kurs til med møter hver uke. Det blir hold vekten etter hvert, men jeg kjenner at det er litt skummelt å skulle gå mange uker mellom hvert møte. 

Ha en fortsatt fin uke - og takk for at dere blir med på tråden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :-) 

Jeg vil også gjerne være med! Leser stadig her inne og prøver å motivere meg, men det er ikke så enkelt å komme skikkelig igang. Jeg skal ned 4-5 kg. Er bare 157 cm høy og trives best på 52/53kg. Det høres lite ut, men det er passe for meg. For tre år siden gikk jeg ned fra 63 kg til 53 og var så fornøyd. Men jeg har ikke klart å holde meg der dessverre. Ligger på 57 kg nå og har gjort det et par år. Men nå SKAL jeg! Skal på stor bursdagsfest i Spania i slutten av april og målet er å veie 53 da. Gjerne 52 også... :-)

Jeg trener tung styrke en gang i uka med PT. Har gjort det snart et år nå.  Merker god fremgang på at jeg blir sterkere, men det er ikke noe synlig på kroppen. Jeg vet jo at det er for lite trening, men sliter med å komme meg ut på egen hånd. Er gift, har hund og to barn så er relativt aktiv da.  Men har stillesittende jobb.

Jeg elsker god mat, sauser, potetgull og sjokolade. I tillegg lever vi et relativt sosialt liv i helgene, hvor vi ofte er samme med flere. Da blir det gode middager og vin og snop gjerne. Jeg vet at det er helgene jeg må skjerpe meg på hvis jeg skal klare å nå målet mitt. 

Jeg har satt meg veiedag på torsdager, og målet er 0,5kg ned i uka. Samt at jeg må trene mer. Er egentlig glad i både å gå på ski og jogge, har bare kommet ut av det nå. Så nå er det skjerpings!

Kan en del om mat og trening så jeg vet egentlig hva som skal til:-) Er bare hodet som ikke er helt med. 

Men neste torsdag skal jeg veie 56,5kg! 

Gleder meg til å gjøre dette sammen med dere :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag? ja hvorfor ikke ha en felles veiedag! Det vil forplikte og vi må «melde» inn vekta her, så da tar en seg kanskje mer sammen?

jeg er med på det? 

I dag har jeg trent tung styrke, det var slitsomt, men deilig også. Lå nede i styrkerommet på treningssenteret med gutta jeg. Må jo bare le, disse unge på rundt 20 går jo rundt og speiler seg hele tiden. Tror ikke de var imponert over mine kilo i benkpress, ha ha. Men jeg slåss jo kun med meg selv, og jeg er blitt litt sterkere nå som eg trener styrke ganske ofte. Det som er dumt, er jo at  muskler veier endel, så da blir vekta høyere.  Men nå er det film og popcorn her. Så blir det fokus på sunn mat frem til veiedagen☺️ God helg jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

Er egentlig fornøyd med helga. Fornuftige, men gode matvalg, og kun litt potetgull. Lettbrus unner jeg med god samvittighet :-) Taco på fredag, der kan en gjøre mye for at den skal bli sunnere. Byttet ut skjell/tortilla med potetlompe som jeg stekte i ovnen først. Karbonadedeig, drømmelett og lettost.   På lørdag var det pizza. Jeg laget en variant med sunnere bunn til meg, og lettost der også. Har spist både taco og pizza sånn i flere år egentlig, så var ikke helt nytt for meg dette.  Det som var nytt var å IKKE stappe innpå masse snop etter maten.

Så flink du er Løffen - trener du ofte styrke ? Hehe...jeg synes det er litt flaut noen ganger med de unge gutta på studioet , men så må jeg bare tenke at jammen er jeg litt flink.  Ja, muskler veier mer enn fett, er vel derfor det er så viktig å måle seg også. Min PT sier at en dame på vår alder går opp ca 2kg i året med jevn styrketrening. Har dere hørt noe annet, jeg synes det kanskje var litt lite? Hvis en trener jevnlig altså...

 

Denne uka er det PT time på torsdag igjen. Før det skal jeg på jobbreise. Der er det mye mat og litt alkohol vet jeg. Skal være flink å ta sunne valg!

Så må jeg komme meg igang med trening flere ganger i uka igjen, det er målet for neste uke!

Ha en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, alle sammen!

Så bra at vi er en gjeng her inne som kan utveksle erfaringer og støtte hverandre :)

Vekten min i dag viser 76,0. Det betyr 0,6 kg ned. Fornøyd med det. Det ble spinning på tirsdag og i morgen blir det spinning eller tredemølle. 
Ser at flere av dere trener styrke. Jeg klarer det i perioder, men så ramler jeg av. Målet nå er å begynne igjen når jeg har nådd målet, for å stramme opp og bygge litt muskler. 

Er det noen av dere som er flinke med tabeller? Ser at noen lager tabeller over vektnedgang for grupper. 

Ha en strålende torsdag! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Godt at vekten går nedover for dere. Vekten viser 1/2kg mer i dag. Det til tross for at jeg har måkt snø fra hustaket hjemme. Ble riktignok sulten av jobben som varte i 4 dager. Sliter litt med motivasjonen med å spise lite nok til å gå ned i vekt igjen, men regner med å få det til etter hvert som jeg er blitt mer fysisk aktiv etter en stillesittende periode pga en vond fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig var det blitt fredag?  jeg veide inn idag på 64,5 kg.  Ikke fornøyd med det selvsagt, men hadde en lang og tung styrkeøkt i går ettermiddag. Og ble sulten på kvelden da? jeg tror jeg må måle midjen fordi jeg merker at klærne sitter fint selvom vekta ikke er der jeg vil. Så midjen på smaleste punkt ble målt inn til 74 cm. Jeg aner ikke om det er normalt eller ikke. Vurderer om jeg skal melde meg på kurs i mars måned, må kanskje bruke penger på det for jeg spiser for mye for tiden. Har egentlig ikke råd til det, men vet at da er det lettere.

Godt jobba til dere andre, stå på, vi skal klare å karre oss nedover vektskåla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :-)

Det er nok lurt med målebånd i tillegg til vekta ja:-) Jeg er også 74 rundt midjen og tror det er normalt. Føler meg egentlig ganske tynn der, det er på  hofter og lår mitt fett sitter :-(             Men; veide 56,2 i dag, dvs 800g ned siden forrige torsdag. Det er jeg fornøyd med. Nå er jeg klar for helg og gode valg! 

Veldig smart å bruke penger på kurs istedet for på snop ihvertfall Løffen :D

 

Lykke til med helga alle sammen :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg rett å slett er litt småsur i dag! Vært så innmari flink den siste uka! Trent styrke 2 ganger, en skitur på over en mil, samt turer med hunden. Rørte ikke snop i helga, og har vært flink med maten. Ligget på mellom 12 og 1300kcal hver dag. Siden jeg reiser på vinterferie i dag tenkte jeg å veie meg i dag. Spratt forventningsfull på vekta i dag tidlig og gledet meg til den skulle stoppe. Men den stoppet på nøyaktig det samme som på torsdag, 56,2. Det var skuffende. Motivasjonen synker fort kjenner jeg, men skal nok få den opp igjen!

Jaja, nå er det vinterferie og noen utskeielser vil det nok bli resten av uka. Må bare prøve å ikke ta helt av med god mat og snop.

God uke alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tomare

Hei der!

Vil gjerne være med her. Begynte på GR-nettkurs for 1 år siden, har tatt flere kurs litt på og av i løpet av året, har gått ned 12,5 kg - smått om senn, litt opp og ned.

Veier i dag 71,2kg, mitt mål er 69kg. Har ikke vært med i gruppe før, så dette er nytt for meg. Har tro på at i gruppe kan vi hjelpe hverandre til å nå våre mål.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da blir det kurs på meg når lønna kommer!  Må jo det nå,  samme vekt som sist uke 64,5 kg. Det er sååååååå irriterende!!!! 

Har ikke fått trent bra nok siste uka , men det unnskylder ikke alt som jeg ikke burde ha spist.   Jeg må rett og slett ha det presset på meg nå med å stå til rette for noen. Gleder meg og gruer meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Løffen skrev:

Ja da blir det kurs på meg når lønna kommer!  Må jo det nå,  samme vekt som sist uke 64,5 kg. Det er sååååååå irriterende!!!! 

Har ikke fått trent bra nok siste uka , men det unnskylder ikke alt som jeg ikke burde ha spist.   Jeg må rett og slett ha det presset på meg nå med å stå til rette for noen. Gleder meg og gruer meg?

Jeg har gått på kurs en lengre periode nå og opplever at jeg spiser bedre og trener mer enn hva jeg gjør når jeg er på egen hånd. Håper du finner en god kursleder og en god gruppe. 
Jeg byttet kursleder etter en stund. Den første funka ikke for meg. Bor i en større by, så jeg har flere kursledere å velge mellom. Glad for at jeg valgte å bytte etter en stund, det har noe å si for meg. 

God helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucilla

Hei :-) Vil også ned 4-5 kg.Det er veldig vanskelig med de siste kg nå,har mest gått opp enn ned :(,så nå er det bare å brette opp armene og starte på nytt!! Jeg skal starte på webinar kurs etter påske,og håper å være i mål før sommeren.Vekt nå er 69,3 kg. 

Jeg har gått ned ca 15 kg til nå.

jeg er en kvinne på 46 år,gift,ingen barn.Har to katter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Lucilla! Så gøy at du også vil være med. 

Håper dere har det bra, alle sammen, og at dere får en GOD helg! 

Her står vekten bom stille for andre uke på rad. Går og brygger på en forkjølelse, så har ikke fått trent (bare gått tur med hund). 

Neste uke skal jeg på jobbreise i utlandet fra tirsdag til fredag. Gleder meg til reisen, men gruer meg litt til maten. Det blir noe obligatoriske måltider med servering. For meg er det en utfordring å begrense inntaket i slike settinger. 
Håper jeg får mulighet til å gå litt på ettermiddagen, men jeg ser i programmet at det er mye felles aktiviteter etc. Vi er en liten gruppe som kjenner hverandre godt som skal møtes, så det er liksom ikke bare å stikke av. Hadde det vært en konferanse eller noe så hadde det vært lettere å ha litt egentid. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...