Gå til innhold

Pangstart på slankingen


Gjest Donna
 Share

Anbefalte innlegg

Ja vel, da er det vel bare å slippe jubelen løs for en halvkilo ned - og rockestjernestaus som blinker 69,6 kg:D

Dette til tross for at jeg fortsatt ikke er veeeldig flink med maten (1758 kcal i snitt per dag) - men jeg har virkelig fått fart i joggeskoene og trente 4 ganger på treningsstudio i tillegg til at jeg gikk 10.000 skritt hver dag - så da ble det en aldri så liten vektnedgang okke som.

Reiser til spania med barna 4 dager fom lørdag, så da er målsetningen å reise avgårde med rockestjerna på hodet og ikke ta den av meg under hele reisen. Regner med at det går greit når det bare er oss.

MEN; Mai måned er jo et eneste stort kalas av feiringer. Jeg skal på 4 dagers vintur med barndomsvenninnene, vi har byllupsdag, jeg har bursdag, 17.mai, komfirmasjon, etc. Hva gjør man da? Jeg vil jo så gjerne delta i alt med bravur :lol: Føler meg som en bortsjemt pike med ilands problemer :P men skulle så veldig gjerne vært en slank bortskjemt pike :D

Dere da, hvordan går det hos dere? Noen utfordringer eller suksesser å dele? Hvordan planlegger dere å komme dere gjennom "kom mai du festlige milde";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Donna :-)! Tydelig at trening og bevegelse hjelper, og det har jeg vært såååå dårlig på denne uka :-P!

Har klart å gå opp 500g faktisk, det var  jo ikke meningen... Mye jobb, overtid og lettvinte løsninger i matveien, og når mer tid på jobb er det samme som mer tid på en stol, har jeg kun meg selv å takke - vet det så godt!

Men - bedre lykke neste uke :-).

Mai ja; er ikke så mange utfordringer her bortsett fra 17. mai :-). Juni er verre, så gode råd  om hvordan kommer seg gjennom "festlige måneder" mottas gjerne med takk her også :-).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere ALLE! :)

Hyggelig å høre livstegn fra dere! Ja, nå er det vår og straks mai og mye som skjer for mange! Jeg går jo på nettkurs og har gått ned ca 5 kg på 7 uker.. Har bare 1 uke igjen og er virkelig i tenkeboksen om jeg skal ta et kurs til. Er fornøyd med kurset, men føler jeg ikke har råd til den ekstra utgiften nå de neste månedene.. Mye som skjer og store selskap og utgifter i familien.. Man kan jo spørre seg, har jeg råd til å la være? Men er egentlig ganske selvgående når det gjelder slankingen.. Jeg tenker ikke å gi meg.. Helsegevinsten og velværet er for stort til det! Men jeg har ingen ambisjoner å bli veldig tynn. Målet mitt er ca 67-68 kg. Da ser jeg normalvektig ut. Det er slik jeg tenker nå ihverfall. Jeg tenker slik at alt trenger ikke være "perfekt" når det gjelder vektreduksjonen. Flere ganger har jeg feilet, spist feil, ikke trimmet nok, lave kostholdscore.. Allikevel har jeg gått ned i kilo og ca 25 cm i mål. Det perfekte sliter ut og vanskelig å holde i lengden. 

Ha en super dag videre damer! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Milda,

Jeg tok meg heller ikke "råd" til å gå kurs - men jeg betalte for 6 måneders gull-abo tilgang til greteroede.no (6 mndr kr 449,-. 2 mndr kr 299,-).

Jeg har nok ikke gjort det enkelt for meg selv, da jeg ser at jeg mangler kunnskap i forhold til å optimalisere kostholdet (har kostholdscore på 2-4 i snitt).

MEN, det har gjort meg bevisst på kaloriinntak og trening når jeg nå -  konsekvent skriver inn alle kcal jeg få i meg OG all trening og antall skritt.

For meg har det resultert i 5 kg ned på litt under 2 måneder - og jeg har sakte men sikkert kommet igang med trening.

Jeg tenker at tilgang til weben er en forholdsvis liten investering sammenlignet med et kurs. Du har jo nå fått kunnskapen du trenger fra kurset du er i ferd med å avslutte - og så kan du rapportere vektuviklingen, få motivasjon og dele frustrasjon med oss.

Tror du det kunne vært et alternativ heller enn å slutte? Tenk litt på det :wub:

Kjære Anne71,

jeg synes du er tøff som ikke går i kjelleren over vektoppgang - der har jeg noe å lære. Jeg går umiddelbart inn i småbarnsreaksjonen hvor jeg tenker at nå er alt tapt og jeg kan bare gi opp:D

Men heldigvis har vi hverandre som - i hvert fall i mitt tilfelle - gjorde at jeg komme meg raskt tilbake i salen og skjerpet meg. Er fortsatt bekymret for mai måned - men det er betryggende å lese at det går litt opp og ned for alle, og at det ikke påvirker prosjektet totalt sett.

Heia deg Anne71 - gleder meg til å høre at du har gått ned neste uke:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Milda skrev:

Donna! Ja, det er et godt alternativ! Så utrolig flink du har vært med "kun" gullmedlemskap! :)

Ja, og for en gangs skyld så føles det ikke som jeg er på slankekur som jeg "sprekker" på, eller blir ferdig på etter x antall uker og så orker jeg ikke mer. Jeg har for første gang i mitt liv virkelig skjønt konseptet og viktigheten av å gjøre dette over tid slik at endringene får satt seg og blitt en del av hverdagen - og i den sammenhengen har dette 6 måneder lange gullmedlemskapet vært (trommevirvel) ja, helt riktig; GULL verdt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2018 den 18.22, Donna skrev:

Ja, og for en gangs skyld så føles det ikke som jeg er på slankekur som jeg "sprekker" på, eller blir ferdig på etter x antall uker og så orker jeg ikke mer. Jeg har for første gang i mitt liv virkelig skjønt konseptet og viktigheten av å gjøre dette over tid slik at endringene får satt seg og blitt en del av hverdagen - og i den sammenhengen har dette 6 måneder lange gullmedlemskapet vært (trommevirvel) ja, helt riktig; GULL verdt:D

Det er så utrolig sant! Dette gjelder å gjøre det over tid, til en livsstil som man kan leve med!! Takk for innspill. Hvordan går det med deg? Er du i Spania? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2018 den 9.45, Milda skrev:

Det er så utrolig sant! Dette gjelder å gjøre det over tid, til en livsstil som man kan leve med!! Takk for innspill. Hvordan går det med deg? Er du i Spania? :)

Er i Spania med gutta på 5 og 8 år. Kom i natt og blir til onsdag. Ambisjonen er å holde meg til samme standard som i påsken - da holdt jeg vekten. Helt umulig å slanke seg på restaurantmat og spansk vin:D

Påskeprosjektet dreide seg (som jeg har beskrevet tidligere i tråden) om at jeg skriver ned (ca mål) alt jeg spiser og drikker, holder meg unna desserter, is og potetgull (min STORE akilleshæl), drikker ikke sukkerholdig drikke (utenom vin) og krysser aktivt fingrene for at det holder :P

Har du tatt noen avgjørelse på hva du skal gjøre når kurset ender?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan :-).

Tirsdag og 1. mai, det plaskregner og vi fyrer i ovnen her.... Kos det også da, selv om jeg er sååå klar for litt varme. Hørtes nydelig ut med Spania, Donna :-)!

Etter forrige ukes vektoppgang med 500, har jeg denne uken gått ned igjen det, og mer til: 68,3 stod det i dag - og det er jeg veldig fornøyd med :-). Jeg har vel også tidligere gitt blaffen igjen når en uke har vist vektoppgang, men noen nevnte en gang at selv om du punkterer på ett hjul, går du jo ikke ut og stikker hull i de 3 andre :-P, og det er jammen så sant. Så med det i bakhodet, har jeg blitt litt bedre på å ikke gi opp, selv om en og annet uke går rett vest :-).

Håper det går bra med dere andre der ute også, både i Spania og hjemme :-).

God 1. mai :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo spreke damer!

Donna, du er vel kanskje kommet hjem fra Spania? Og håper du har hatt det fint!! Og Anne71 ,jobba med vekta!! ?

Jeg er ferdig med kurset. Det ble ned ca 6 kilo og 29 cm har jeg krympa. Jeg tar meg ikke råd til å fortsette på nytt kurs, synes det blir en for stor utgift akkurat nå. Men frister med gull-medlemskap. Jeg tenker ikke gi meg nå. 

Håper det fremdeles blir litt liv i denne tråden framover.. Jeg har ikke vært kjempeflink til å skrive. Men jeg blir kanskje mer å se framover nå når jeg står helt på egne bein.. Det er koselig og motiverende å følge med dere andre også!! ?

Ha en fin dag videre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og ja, jeg er hjemme fra Spania.

Ingen god investering for vekten, men veldig god for trivselen ?

Dropper veiing denne uken - og konkluderer på mandag. Jeg satser på at det blir samme vekt som sist, siden vekten i dag viser bittelitt opp.

Personlig tenker jeg at et delmål for meg i mai (reise og party måned?) må være å prøve å holde de 5,5 kg jeg har gått ned av - og hvis jeg går ytterligere ned er det en gigabonus.Kanskje jeg gir meg selv litt mer slack når jeg "bare" har gull-medlemskap, men jeg holder fokus...bare med bittelitt solbriller på?

Jeg følger med deg Milda hvis du hiver deg på gull-medlemskap kjøret - kanskje det kan hjelpe oss begge to å holde oss litt lengre inne på matta selv i kosemånedene vi nå går inn i?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Donna skrev:

Hei og ja, jeg er hjemme fra Spania.

Ingen god investering for vekten, men veldig god for trivselen ?

Dropper veiing denne uken - og konkluderer på mandag. Jeg satser på at det blir samme vekt som sist, siden vekten i dag viser bittelitt opp.

Personlig tenker jeg at et delmål for meg i mai (reise og party måned?) må være å prøve å holde de 5,5 kg jeg har gått ned av - og hvis jeg går ytterligere ned er det en gigabonus.Kanskje jeg gir meg selv litt mer slack når jeg "bare" har gull-medlemskap, men jeg holder fokus...bare med bittelitt solbriller på?

Jeg følger med deg Milda hvis du hiver deg på gull-medlemskap kjøret - kanskje det kan hjelpe oss begge to å holde oss litt lengre inne på matta selv i kosemånedene vi nå går inn i?

 

Velkommen hjem Donna! Det er viktig å investere i trivselen, og man kan ikke gå ned i vekt alle uker. Det går i litt rykk og napp. Og den lille ferien din var nok viktig for deg. ? Det er en utrolig stor kosemåned i mai for meg også med familiebesøk og selskaper.. Den største utfordringen min er kanskje ikke selve selskapene, men "stresset" rundt. Det er jo selvfølgelig på mange måter koselig stress, ikke misforstå meg.. Men har slitt med helsa så har ikke allverdens energi. Gjester som skal bo her. forberedelser til selskap etc. Da vet jeg, og kjenner allerede at det er vanskelig å holde fokus, prioritere registrering, sunn mat og trim.. Men med alle gjøremål så får man jo også hverdagstrim, og det er jo bra! ? Jeg er så samstemt med deg, målet for meg i ukene som kommer må være å holde vekta, så får evt nedgang være bonus!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Stikker innom en tur etter ei rimelig sjuk uke. Formen er dritt, men jeg hadde gått ned 0,4 kg sist tirsdag. Har en kursdag igjen på dette kurset, og har gravd dypt i lommeboka for å melde meg på nytt kurs. Er imponert over hva dere får til ?. Velkommen hjem fra syden, Donna. Håper du har kost deg max. Du tar deg helt sikkert fint inn nå som du er hjemme igjen. Tenker du klarer deg fint med Gullmedlemskap, Milda. Du har jo dette med å logge kostholdet i fingrene ?.

Håper formen min er bedre neste uke, slik at jeg får kommet tilbake på treningsformen igjen. Har kjøpt meg dritdyre men supergode joggesko, og har en intensjon om å bruke dem til rask gange, og forhåpentligvis litt jogging etter hvert. Stå på, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malene

Hei ?. Nå føler jeg at jeg endelig  har kommet i gang etter en lang stillesittende vinter. Kjempefint at vi er flere som kan motivere hverandre til å nå målet. Jeg må ned 20 kg for å nå trivselsvekten. Har gått ned 25 kg for noen år siden. Men det siger på igjen. Har vært jojoslanker i hele mitt voksne liv. Føler det er greit å gå ned til trivselsvekt, men det som er vanskelig er å få stabilisert vekten og å klare å bli der. Håper vi kan støtte hverandre underveis mot målet ?.Denne gangen må jeg klare det ! Jeg går cirka 2timer hver dag.  Ha en fin søndag ?????‍♀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeey, long time fra min side her!

så moro å lese om mange gode resultater og godt mot! Og velkommen til Malene, je kjenner til den jojoen... veldig frustrerende!?

jeg driver med opp 2 kilo ned 2 kilo! Fortsatt ikke blitt 60 talls rockestjerne, men nå har jeg tatt et oppgjør med meg selv! Jeg måtte rett og slett henge meg selv på knaggen og stille meg spørsmålet...» har du noen som helst indre motivasjon for å gå ned i vekt, eller sitter alt i klærne», og der måtte jeg med bøyd nakke erkjenne, at jeg dessverre kun har ytre motivasjon! Og det funker ikke for meg! Så da fikk jeg pent henge på den knaggen til jeg kunne komme opp med gruner til å gå ned i vekt på bakgrunn av indre motivasjon, og nå har jeg de! Så nå er jeg i gang for alvor! Sommerferien min starter 2/7 og da skal jeg veie 67 kilo! Det er 4 kilo ned, så det er absolutt et mål som er innafor! Jeg har satt noen regler for meg selv, det er faktisk å trene litt mindre, og fokusere mere på å komme inn i gode rutiner med mat! Jeg har i mellom 6-10 treningsøkter i uken, hvor 2 består av styrke, resten av løping, intervaller og langturer. Dette gjør meg sulten, og for en som er helt på tryne i forhold til mat, så må jeg nå bruke et par måneder på å fokusere mer på mat enn trening. Så nå skal jeg ned i 5 økter i uken, 2 med styrke og 3 løping.

Hvordan er set med motivasjonen deres, hvor sitter den ? 

Ha en finfin søndag damer, nå venter en langtur på meg, og jeg kjenner kroppen rister av begeistring, det er faktisk også slik at en kropp som har vært veldig aktiv har litt problemer med å gire ned! Like vanskelig å komme opp i sofaen som for andre å komme over dørterskelen ?

 

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer! Velkommen inn, Marlene ?. Kjenner meg alt for godt igjen i den jojoen ?. Har holdt på siden august 17 . Siden jeg begynte på kurs har jeg nå gått ned ca 24 kilo på kurs + 5 kg med noen ukers «tjuvstart» med gullmedlemskap. Skal i kveld prøve bunaden min som jeg hadde som mål å komme inn i før 17. mai. Tror til og med den kan være litt i videste laget. Blir spennende. 

Skjønner følelsen av å ikke ha motivasjonen på rette plass. Har tidligere slanket meg for å kunne kjøpe penere klær, og for at ikke folk skulle se på meg når jeg en og annen gang spiste ute, og tenke: Du burde definitivt holde deg til en salat ?. Ser derimot denne gangen at  gleden over å kjenne på helsa at dette er bra for meg, i tillegg til alle komplimentene har gjort noe med selvtilliten som er mer verd enn å kose seg i bunnen av en stor pose potetgull, eller i enden av ei stor sjokoladeplate. Har tenkt å gå på stabiliseringskurs så lenge det måtte være behov. Håper bare familie og venner har forståelse for at man ikke kan gå tilbake til «lørdag hele uka» når man, i følge dem er «ferdigslanka».

er Søkkimponert over det treningsregimet du legger opp til Tuxie?. Du er offisielt min treningsrockestjerne ??. Tenker jeg legger opp til halvparten+ når jeg blir frisk igjen. Ser at det har fungert tidligere. Har tjuvstarta med å kjøpe meg treningsklær på salg på nett i dag. Har gått ned 4 størrelser i løpetights og 3 størrelser i overdeler siden jeg startet ? , og føler st det er viktig for selvtilliten å ikke løpe rundt i «femmannsteltene»jeg starta med i august. Prøver å kjøpe ting på salg for ikke å få for store kloremerke i pengeboka, og legitimerer det hele med at disse klærne skal jeg trene i, lenge ?.

Kommer sikkert innom når jeg har prøvd bunaden ?. So long, girls!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuu ?, hulahula! Hangalabangala! Bunaden min er et nummer for stor ?, hvilket ikke gjør noen ting. Fikk sydd ut bunaden min for 16 år siden, og den har ikke passet de 12siste årene. Passa til og med bunadsjakken som ikke har vært rørt siden jeg fikk bunad til konfirmasjonen min i 1987!!! Holder på å dø av stolthet, og føler meg skikkelig uovervinnelig ?. Ha ei super uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malene

Hei Sørfjordnes ?. Så kjempefint at du passer bunaden. Jeg sliter med det hvert år jeg. Jeg ha vært enig med meg selv siden jeg fikk bunaden min i 1998 at jeg aldri skal sy den ut. Men akk. I år er  jeg helt på jordet, og mangler 10kg ned før jeg får den på meg ?. Men jeg satser på at jeg passer den 17.Mai 2019. Man kan jo alltids håpe. Jeg føler meg så utilpass med  vekten nå etter vinteren. Skal ut å gå et par timer nå. Det hjelper på både humøret og at man føler at formen blir bedre. Veldig fint at jeg har noen å snakke med her inne ??. Det hjelper på motivasjonen. Ha en fin dag ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. mai 2019 er datoen, Malene ?. Jeg hadde faktisk satt meg opp på venteliste for å få sydd om bunaden, men meldte meg av da jeg begynte på GR. Ut fra lengden på turene dine virker du supermotivert ?. Vi får holde sammen her inne, og heie hverandre fram ?. Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malene

Ha en fin dag du også  Sørfjordnes  ??.  I går gikk jeg 1,3 mil.  Gikk i 3 timer?‍♀.  Men det er godt å komme i gang igjen etter vinteren. Kjenner at jeg er motivert nå gudskjelov ?‍♀??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg herved rapportere 1,4 kg ned denne uka ?. Har da under 5 kg (helt eksakt 4,9 kg) igjen til målet. Er litt overraska over nedgangen siden jeg har vært i dårlig form de siste to ukene. Kan bare si: Det hjelper å ikke «synes synd» på seg selv. Satser på at humøret stiger ytterligere nå som formen bedrer seg og jeg kam begynne å trene igjen ?. Ha en super kveld ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :-).

Jeg er så imponert over alle dere som har holdt på en stund! Og godt spørsmål det der med hvor motivasjonen sitter; har gått noen runder med meg selv akkurat der, Tanker og følelser krangler litt om hvem som skal få ha makten her kjenner jeg. Jeg tenker at jeg må ned pga mye "helseutfordingsarv" i familien min på begge sider, men det er vel følelsen av og nok en gang måtte gå tilbake til skapet med "tjukke-klærne" som egentlig driver meg, hmmm.... Må tygge litt lenger dette.

Og så er jeg imponert over hvordan dere får til å trene slik mange her gjør - dere er sååå flinke! DER må jeg virkelig jobbe med motivasjonen altså, jeg har 1000 unnskyldninger for å la være. Noen andre som har hatt det slik - og likevel kommet i gang? Tips mottas med takk :-).

Forøvrig har jeg faktisk gått ned 1,1 kg denne uka - og det er jeg fornøyd med, uansett hva motivasjonen har vært :-). 67,2 til morgenen i dag... 

Ha en flott uke i maiværet flinke dere ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, Sørfjordnes, du er helt rå!! ? Det må kjennes helt fantastisk! Mektig imponert!

jeg hopper opp og ned som en jojo, og har gått ned hele 1,6 kilo siden jeg startet? veide og målte i dag, veldig vanskelig å rikke den vekta, men måler minus 10 cm på målebåndet, hovedsakelig rundt midje, rumpe og lår, så det er jo fint. Bare lurer på om jeg skal droppe den vekta og konsentrere meg om cm, kjenner det tallet tar fra meg all motivasjon, og det hopper bare opp og ned +-2 kilo hver uke?

Ellers funker det nye treningsregime mitt passe bra, litt rastløs i kroppen og full i hodet, men som med all annen avhengighet må det avvennnes. Føler jeg har ekstremt mye mer tid da?, og ettersom jeg ikke er et TV menneske begynner det å bli greit med orden i skapene i huset her! 

Tips for å komme seg over dørstokkmila Anne71:

  1. Planlegg øktene for kommende uke på søndag
  2. ikke gi deg selv valg når dagen kommer, bare gjennomfør
  3. Kjenn på den fantastiske følelsen du har etter fullført trening og bruk den hver gang motivasjonen for å komme seg ut svikter
  4. lag deg et treningsprogram du kan utføre hjemme om det vil hjelpe og ikke dra ut
  5. tren om morgenen, en time tidligere opp, aldri noe på timeplanen fra før da??

Noen ord å ha i hodet: 

Du kan angre på og ikke  ha trent, men ALDRI har du vel angret på å ha trent?

Snu innstillingen i hodet til : jeg elsker å trene og bevege meg? si det til deg selv hver dag!

vurderer du hver dag når du våkner om du skal gidde å gå på jobb? Det regner jeg ikke med.... Få samme synet på trening ?

ha en super dag og helg damer!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle dere flinke damer! ?

Er en liten snartur her inne. Nå gjelder det å holde seg selv litt i skinnet når kurset er ferdig. Har hatt noen veldig travle uker med feiring og familieselskaper. Og mye fristelser i matveien... Men vekta viser ned 0,7 i dag. Tror rett og slett det er for at jeg har vært så aktiv fra morgen til kveld! 

Hvordan går det med dere andre? ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...