Gå til innhold

Atter en gang...


Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte jeg kunne lage meg en form for dagbok her, mulig det blir lettere å holde motivasjonen oppe. Hvis noen vil bli med er det bare hyggelig.

Jeg er 41 år og skal ned ca 10 kg. Tror jeg. Har gått ned 3 kilo fra jul til påske og 3 kg fra påske til nå, påske var da jeg bestemte meg for å ta grep. De tre kg før det forsvant utrolig nok av seg selv, så de teller ikke... ? 7 igjen nå da.

Håpet mitt er å bli kvitt 4-5 kg til før sommeren. Jeg har et skap fullt av klær som ikke passer, det er min største motivasjon. Gikk ned 12 kg for 3-4 år siden og handlet en god del da. Disse klærne skal passe.

Utfordringene mine er sjokolade og vin. Og potetgull. Har klart å holde meg nesten helt unna siden påske og er stolt av det! Enda stoltere over å kunne si at det ikke frister. Jobber med å holde meg på ca 1300 kcal daglig, havner ofte litt under. 

Veier meg stort sett torsdager. 

Så. Det var starten. Som sagt, vil noen slenge seg med er det hyggelig, hvis ikke skal jeg klare å holde skravla igang selv jeg... ?

Ha en fin dag. Og helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er. Det er ikke enkelt å avstå fra det beste man vet.

Tidligere hadde jeg dilla på sjokoladekake, måtte likssom alltid ha noe til kaffen. Det endte med at jeg bestemte meg for at jeg ikke liker sjokoladekake. Det rare er at jeg fortsatt tror det er sant. Dette er nok det eneste jeg har klart å avstå fra over tid?

Jeg håper også på 4-5 kg ned før ferien, men vet det kan bli hardt. Det er "bare" 2,5 kg pr mnd i mai og juni så det kan gå. 0,55kg pr uke er mulig hvis flink-knappen holder seg på. Problemet er bare at jeg av og til har problemer med denne knappen ?

Vi får heie frem hverandre?

Klem fra Jess

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi heier på hverandre!!

Jeg gikk på en vin-smell søndag kveld, men total kcal ble likevel ca 1600. Så sånn sett er det ok, men næringsmessig er det jo helt på trynet. 

Det er jo noe av problemet mitt. Jeg spiser for lite. Og når jeg ikke er flink dytter jeg innpå usunt på kvelden. Selv om det ikke var årsaken søndag, det var et helt bevisst valg. 

Jeg har tro på at vi klarer 4-5 kg før midten av juni. Bonus for meg da er at jeg faktisk har sommerklær som passer. Ifjor hadde jeg ikke på meg shorts en eneste gang... Kun capri-bukser som passet. 

Jeg har også klart å innbille meg at jeg ikke liker ting. For mange år siden (25 eller noe.. .) fikk jeg meg til å tro at jeg ikke likte Cola. Den dag i dag liker jeg ikke brun brus, verken cola eller light-variantene... ???

Hvilken dag veier du? For meg er det stort sett torsdag, men blir av og til fredag pga jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag. 900 g Ned og jeg nådde første delmål på 70.0 kg. Fornøyd og stolt! ? 3.8 kg på 4 uker er mer enn jeg våget å håpe på. 

Å gå ned gir meg motivasjon og inspirasjon til å fortsette. Føler egentlig ikke at jeg slanker meg og da har jeg håp om å klare det. Og etter at målet er nådd begynner den virkelige jobben, å holde seg nede. Har slanket meg så mange ganger at jeg sikkert har slanket vekk min egen vekt.... Så det er jeg god på. Men håper denne gangen blir den siste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve å følge denne tråden. Jeg er 43 år og veier nå ca. 10-12 kg for mye. Jeg har siden 21/8 gått ned 17,4 kg (start vekt var da 103,1) og har kommet skikkelig i gang med turgåing. Jeg går raske turer 5-7 dager i uka ca. 6-7 km hver gang. 

Jeg har veiedager mandager og sist mandag veide jeg 85,7

Er 1.64 høy og det sier seg selv at jeg er alt for stor. 

Vet det er et høyt mål men alle kiloene som forsvinner før vi drar på cruise midten av juli er jeg glad for. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du vil bli med Goggeline! Så flink du har vært som har gått ned så mye, bra jobba! 

Jeg er også 1.64. 

Turgåing er en del av planen min også, men har ikke kommet skikkelig igang. Er så mye som skjer hele tiden, og da er det så lett å utsette... ?

Vi får fortsette å motivere hverandre! Koselig at vi er flere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk og ja koselig å være flere. ? Jeg har ALDRI vært glad i å trene eller å være fysisk aktiv bortsett fra i 2011, det var sist gang jeg var fornøyd med meg selv i forhold til vekta. Den gangen gikk jeg på spinning 3-4 ganger i uka og jeg sluntret aldri unna en trening i over et år. 

Så var det i 2012 tilbake til gamle synder og rett opp i vekt igjen. Det meste jeg har veiet noen gang var i august i fjor og da tenkte jeg bare at NÅ er det nok...???

Nå har jeg kommet skikkelig i gang med å gå turer, raske og varierte. Trodde vel egentlig ikke at jeg skulle komme til å like dette men gjett om jeg gjør.

Jeg kan ikke få nok av det og gleder meg til hver gang. Jeg går tur nå hver dag i litt over en time eller mer, men går ikke på tur de helgene jeg jobber på sykehjemmet, men da gleder jeg meg veldig til mandagen. 

Jeg har lastet ned Storytel og har bok på øret når jeg går og har også Endomondo appen som registrerer  hvor langt og hvor raskt jeg har gått og det er kjempe motiverende å se fremgangen fra starten i august til nå?‍♀

Håper du kommer i gang med trening men jeg vet at det er vanskelig for jeg har vært der så mange ganger selv. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag... Kosedag. Jobber i helgen så det blir litt unntakstilstand med mat, ikke så lett på natt. Har spist en Dajm, det er ca 150 kcal og en god håndfull toffin. I tillegg har jeg seks store drops, vepsebol. Sliter litt med å akseptere at det er ok med litt ekstra en gang ibuken, utskeielsen får meg til å grue meg til veiing. Når jeg i tillegg antagelig ligger alt for lite inntak av mat bekymrer jeg meg for om forbrenningen stopper opp. 

Jaja. En nattevakt til etter dette, så er det inn i vanlig døgnrytme igjen. Satser og håper på at det ordner seg litt innen veiedag, og at jeg kan få se 6-tallet for første gang på flere år... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malene
På ‎04‎.‎05‎.‎2018 den 14.13, Goggeline skrev:

 

 

 

Endret av Malene
Dette ble dessverre feil. Er ny her så jeg rotet det til da jeg skulle svare. Beklager ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malene

Hei ??. Jeg er ny her og trenger virkelig et spark for å komme i gang. Må ned 20 kg.  Kjempefint at vi kan muntre hverandre opp mot målet. Jeg startet for 3 dager siden. Går en tur på 1 til 2 timer hver dag.  Føler at jeg er motivert. Så nå håper jeg på et bedre og lettere liv. Jeg har gått ned 25 kg for noen år siden. Holdt meg nede rundt 60kg i et par år . Men så siger det på igjen. Det er lett å gå ned, men det er utrolig vanskelig å bli stående på trivselsvekten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Malene. ? Ja enig med deg at det er vanskelig å holde seg rundt trivselsvekt. Ganske så fort renner kiloene på igjen. Jeg har aldri klart å holde meg der jeg vil og hvis jeg hadde klart det hadde jeg ikke vært der jeg er i dag. 

Begynner å bli lei. Lei av meg sjøl som aldri lærer og lei av å slanke vekk de «samme» kiloene gang på gang. For det er jo det jeg gjør, eneste som er forskjellen fra gang til gang når jeg går opp er at «match-vekten» altså det meste jeg har veid, øker mer og mer.

For meg var det tusen ganger lettere og enklere å slutte og røyke da jeg gjorde det for 6 år siden og jeg hadde egentlig ikke lyst heller, storrøyker gjennom mange år som jeg var.

Håper virkelig at dette er siste gangen jeg utsetter meg selv for dette. Jeg pleier ikke å si at jeg er dum men i slanke-tilfelle så er jeg det, så dum at jeg vil utsette kroppen min for å legge på seg igjen og igjen. 

Håper virkelig vi alle greier målet vårt denne gangen og at vi klarer og bli der??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du vil være med også Malene! Skjønner jo at du også har erfaring med vekttap fra tidligere. Vi er flere... ?

Goggeline, det er som jeg skulle skrevet det selv... Jeg er også ufattelig lei av kilokampen. Og lei av å tillate meg å gå opp gang på gang. Er det mulig å være så korka??? Når de nye buksene begynner å bli stramme klarer jeg å overbevise meg om at de er trange fordi de er nyvasket. Veier meg og ser at jeg har gått opp, da finner jeg på en unnskyldning om at jeg spiste mye salt dagen før. Og tror på det... Så havner buksene i skapet og jeg finner frem sjokolade eller noe og planlegger å starte igjen imorgen. Det skjer ikke... Denne gangen må det bli annerledes... 

Jeg må lære meg at kos ikke er ensbetydende med kcal. Og at ekstra kcal er en gang i uken... 

Jeg har så lyst til å klare dette. Kunne bruke klær som nå er for små. Har allerede ryddet litt og kastet ting som ikke skal brukes mer. Har noe klær nå som passer igjen, og flere skal det bli. 

Må bli flinkere til å komme meg ut på tur. Har mye som skjer fremover, men bedre med aktivitet i hage og hus enn å sitte stille i sofaen... 

Jeg heier på oss! Og gruer meg til veiing torsdag, livredd for at det har stoppet eller er opp... Har gått ned 3.9 kg på 4 uker så det er vel ikke rart om det bremser litt! 

Heia heia oss!!! ??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som du sier Suppegjøken at det er normalt hvis det flater litt ut i  nedgangen etter så flott resultat som du har hatt de siste ukene og det er MYE bedre bare å røre på seg enn og sitte stille?

Jeg har veiedag i dag og det ble ned 0,2 og jeg var forberedt på det også etter jobbehelg, - turgåing og ikke har jeg fått veid maten min heller.

Jeg er nemlig en som MÅ skrive ned det jeg spiser og «se» kaloriene for at det skal gå bra. Jeg har lagt inn en meny med 1400 kcal, men vet at jeg kan ligge på en meny med litt flere men når jeg har nådd disse kaloriene og det lyser grønt på søylen er det bedre for meg...

Denne gangen valgte jeg ikke å melde meg på GR kurs fordi jeg vet og kan så godt hvordan jeg skal gjøre det. Istedenfor valgte jeg gull-medlemskap her inne i høst i stedenfor. 

Jeg har også denne vinteren lagt bort og kastet mye klær. Jeg har hørt at man skal kaste det tøyet som blir for stort etterhvert, fordi kroppen tillater seg å gå opp, når vi vet vi har tøy som passer liggende. Jeg har ikke pleid å gjøre det rett og slett fordi jeg ikke stoler nok på meg selv angående dette og det hadde blitt veldig dyrt hver gang også. 

Så denne gangen har jeg ihvertfall kastet det som ble for stort som ikke er pent men jeg har heller ikke enda kjøpt noe særlig nytt. Vil vente litt til og det skal bli så gøy å få på seg kanskje str. M?.

Noen trøyer har jeg kjøpt men jeg har så mye liggende som er mindre som jeg aldri har brukt så det er jo nytt for meg. 

Tenker på hvor flinke vi er som tar grep, måtte uka bli fin og god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg har gått på kurs i snart 2 uker og det har gått veldig greit. Jeg er 63 år og tok en slankeoperasjon for 5 år siden. Tok av 45 kilo og stabiliserte meg på ca 70 kg. Selv om jeg bare er 158 høy så var det en vekt jeg trives godt med. Min mann hadde kreft og ble etter hvert veldig syk så det siste halve året sånn ca, så klarte jeg å legge på meg til 86 kg. Jeg ville ha mat hele tiden og gjerne søt mat. Han døde for nesten 7 uker siden og etter det følte jeg at no måtte jeg gripe tak. Jeg er veldig fornøyd med at jeg valgte å gå på kurs, dvs. nett kurs. Jeg har også masse fine klær i skapet, så det skal bli godt når det blir litt løsere på meg. :) 

Ha en fin helg alle sammen, kjekt å følge med litt her ❤️ 

Wenche.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Wenche.? Så koselig at du vil følge oss og så forferdelig trist at mannen din døde? Da må jeg få si at du har karakter hvis du klarer å gå ned nå så kort tid etter hans død. Flott at du tar grep. Du har jo en litt samme historie som oss andre her at kiloene går av og på som en jojo. 

Jeg har veiedag igjen imorgen, og som alltid er jeg spent. Har gått tur hver dag hele uka bortsett fra i går. Imorgen blir det svenske-tur istedenfor gå-tur men venninna mi lover meg mange skritt på senteret istedenfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

? Så var det veiedag og - 1,4 og strålende fornøyd. - 19 kg. totalt fra august og akkurat 10 kg. igjen.

Som skrevet tidligere så funker det for meg kun når jeg registrerer kalorier. Dette er et tips fra meg hvis du synes det går litt «trått»

Da ser du dag for dag hva du har tilgode hver kveld. 

Ha en fin dag og fin uke☀️?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benedicte

Heisann! Føler meg så igjen i hva dere andre forteller, kjenner jeg er så sykt lei nå av å holde på med disse opp- og nedturene. Spesielt vanskelig når jeg jobber skift og er stresset generelt sett. Hvordan takler dere det med stress og skiftarbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2018 den 20.30, Goggeline skrev:

Hei Wenche.? Så koselig at du vil følge oss og så forferdelig trist at mannen din døde? Da må jeg få si at du har karakter hvis du klarer å gå ned nå så kort tid etter hans død. Flott at du tar grep. Du har jo en litt samme historie som oss andre her at kiloene går av og på som en jojo. 

Jeg har veiedag igjen imorgen, og som alltid er jeg spent. Har gått tur hver dag hele uka bortsett fra i går. Imorgen blir det svenske-tur istedenfor gå-tur men venninna mi lover meg mange skritt på senteret istedenfor?

Jeg og må telle kalorier, ellers mister jeg kontroll føler jeg. Jeg har og veiedag mandag og hadde tatt av 1,2 kg. så då er det 2,2 tilsammen på disse 2 ukene.

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig å jobbe med beredskapshjem og akkurat nå har vi en boende hos oss som går på skole. Da har jeg god tid på dagen til både og spise riktig og gå lange turer. I tillegg jobber jeg litt på sykehjemmet hvor jeg har permisjon fra. Jeg merker at det er når jeg er på jobb det er vanskeligere å spise riktig og lite. Så Benedicte jeg skjønner det kan være vanskelig for deg. Har dessverre ingen tips til å klare dette da jeg dårlig på sånt selv. Bortsett fra at du bør alltid ha tilgang på vann og du kan jo skrelle med deg litt rotgrønnsaker og ha det liggende. 

I går var jeg i Sverige og fikk ikke gått tur og jeg får ikke gått de neste dagene heller?Jeg fikk vondt i ryggen på søndag men da gikk jeg tur selv om, men jeg kjenner at det går ikke i dag og sikkert ikke i morgen heller.

I går etter svenske turen hadde jeg så vondt i hofta og var helt skjev i kroppen. Jeg sier ikke dette for å klage eller få medfølelse men kun for at jeg blir bekymret for vekta når jeg ikke får mine vanlige trimpoeng som pleier å være mellom 12 og 19 pr. uke? Da tror jeg det er lurt at jeg legger meg litt under det normale på kaloriene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var snart 17-mai ???over og jeg har klart meg bra kalori-messig

Vi spiste vanlig frokost og lunsj så var vi hos noen venner og spiste reker og loff. Til dessert spiste vi lett-is. Til «kveldsmat» i kveld blir det jordbær, jordbærgele og vaniljesaus uten sukker og landet da på rundt 1600 kalorier i dag. Så får jeg ligge litt lavere de siste dagene før neste veiing på mandag som jeg er veldig spent på pga ingen gå-turer denne uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og jeg står stille. Jeg får si heldigvis etter en uke med ingen turer. Vondt i ryggen fortsatt og imorgen skal jeg gå tur uansett. Har vakter på sykehjemmet nå 3 dager på rad, kveldsvakt så da får jeg gått litt gudskjelov, men der er det også mere fristelser enn her hjemme. Klarer meg bra å holde meg unna det usunne. 

Gleder meg faktisk til denne uka for å komme ordentlig i gang igjen og jeg har trua enda på at jeg skal klare en del kilo før ferien 15. Juli? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk tur på tirsdag, veldig sakte og mye kortere enn jeg pleier, og jobbet kortvakt på kvelden. Så var jeg verre i ryggen på onsdag derfor ingen tur denne dagen. 

Matmessig ligger jeg derfor litt lavere enn jeg til vanligvis gjør og håper det gjør susen på veiingen til mandag.

I dag har jeg vært på stranda og har til og med vært litt uti, kaldt men deilig☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...