Gå til innhold

SOMMERSLANK! Mitt siste Roede-kurs.


Anbefalte innlegg

VIL DU NED FØR SOMMEREN? 

Da er du i rett forum!

Please svar hvis du vil henge deg på denne tråden! Det er fire hele uker til sommerferien, og kiloene skal AV! 

Litt om meg: Jente på 31 år, bosatt i Oslo. Er 169 cm og 89,5 kilo nå i kveld. Starter på nettkurs til uka. 

Jeg har tidligere gått ned nærmere ti kilo ved hjelp av Grete Roede. (Fra 93,2 til 82,3 dette var i 2015. Hadde et par mislykkede kursforsøk etter det – eller: jeg gikk ned noen kilo, men omstendighetene rundt gjorde vel at jeg ikke var så motivert/bestemt til å holde meg der. Kiloene snek seg i hvert fall på igjen. Jeg har aldri gått på hold vekten-kurs, men jeg tror det er lurt, så jeg skal gjøre det denne gangen, selv om det koster skjorta. Apropos, jeg har egentlig har et litt ambivalent forhold til GR, i det at det er så dyrt + at de ikke engang har laget en god kosthold&trenings-registrerings-app. Men; det er et hat/elsk-forhold, og jeg er veldig glad i veilederen min. Så derfor ble det nytt kurs, så får jeg heller spare penger på andre kanter. 

Foretrekker nettkurs pga. travel hverdag, pluss at jeg liker den personlige oppfølgingen man får  Tenkte å se om jeg også får noen å skravle med her i tillegg, for ekstra motivasjon? 

MIN PLAN er å gå på nettkurs fra og med uke 22, fullføre de åtte ukene, og så rett over på hold vekten-kurs. 

Jeg veier nå 89,5 kilo, og jeg vil ned til 82,5 (7 kilo ned). Det skal jeg klare. 

Jeg har masse utfordringer foran meg, både festlige lag og en USA-tur. 


Mine mål: 
-Føle meg fresh på sydentur med kjæresten min (verdens mest sexy mann, synes nå jeg!) 1. august 
- Oslo halvmaraton 15. september 

VIL DU BLI MED OG TA KNERTEN PÅ TRE-FIRE KILO FØR SOMMERFERIEN? 

Hilsen BreakFree

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :) 

Kurset mitt starter "offisielt" på onsdag, men jeg er godt i gang med registreringen og holder meg til 1600 kcal foreløpig. 
Av erfaring vet jeg at det å holde kaloriinntaket man "får utdelt" nesten har ALT å si. 
Veiedag blir onsdager. Spent på hva startvekta blir - kanskje vil et par dager med "rens" kicke ting litt i gang. Lov å håpe :) 

 

Du som leser her: si hei, da vel!;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hopp! Jeg følger deg gjerne på veien! ?

Så flink du er som har satt i gang allerede før kurset! Virker som motivasjonen din er på topp, det vil nok hjelpe masse ?

Jeg begynte mitt lille skippertak for et par uker siden. Det går ikke raskt, men jeg ser resultater, spesielt i cm! Jeg går ikke på kurs, men har kjøpt GR-gull for et par måneder. Etter sommerferien satser jeg på et «hold vekten-kurs» når vekten er tilbake på normalen (regner med den må justeres litt etter 3uker på farten ?)

Jeg er forresten 32 år, 163 cm og per dags dato 69,8kg. Målet er å ligge på 66-67 kg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Mithuriel! 

Så hyggelig at du vil følge med:) 

GR-gull kan nok funke veldig bra om man har litt stålvilje! I dag har jeg flere ganger tenkt "å hjelpes, nå går jeg på Roedekurs!" :) Så nå er jeg i gang, fikk første kursbrev i dag. Jeg tror det skal gå bra. Har sagt at jeg gjerne vil gå ned mye i.l.a. de neste fire ukene, og da har jeg fått streng beskjed om at det isåfall ikke er rom for mye ekstra kos. Det skal jeg ha i bakhodet:) 
Heldigvis venter ingen festligheter nå til helga. Neste helg igjen er det jobbfest, men jeg vurderer faktisk nesten å droppe den (er sånn passe gira i utgangspunktet). Men om jeg drar må det planlegges godt. 

Ser du har registrert i dag. Vekta kan vel svinge en del fra dag til dag, du kjenner din kropp best. Jeg veier ofte 1-2 kilo mer om kvelden enn om morgenen, og ikke minst henger det litt i hvis jeg har spist noe salt kvelden før osv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med oppstart av kurset! Kan nok tenke meg at det er litt rart å endelig være i gang! Jeg er sikker på at dette går fint, og det er kjekt å ha noe slikt i bakhodet når det dukker opp jobbfester og annet kos som kan spolere den gode fremgangen! Har du kommet fram til hva du gjør med den jobbfesten, går du?  Dersom du trenger å planlegge inntaket går det jo kanskje an å få noen tips av kursleder, slik at det blir best mulig og minst mulig stress :)

Hvordan fungerer forresten et sånt nettkurs? Vurderer å ta et slikt ett om dette prosjektet ikke fører fram. Jeg har i grunn vilje og motivasjon nok til å gjennomføre GR-Gull, men som du kanskje leste i min tråd, så blir man litt lei når det ikke går riktig vei selv om man gjør ting riktig. Har forresten kommet fram til at det kanskje kan ha med varmen å gjøre, at kroppen holder mer på vannet nå...? Ikke vet jeg.... men heldigvis går midjemålet ned selv om vekta ikke gjør det, 2,5 cm siden start, og det er jo noe :) 

I dag har jeg tatt årets første bad, det var jammen meg på tide i denne varmen! Var så utrolig deilig, sikkert 20 grader i vannet! Siden tjernet ligger et stykke inne i skogen, fikk jeg dagens trimpoeng og en god boost til dagens 10.000skritt i samme slengen B) Litt luksus å jobbe turnus i denne varmen og ha nesten 1 uke turnusfri! Nesten som en liten minisommerferie dette her :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Greit å være i gang, ja! Det går foreløpig ganske greit. 

Fikk en utfordring etter jobb da en kollega jeg tok et bad med spurte om jeg ville ta en kald pils. Mitt "gamle jeg" hadde sagt ja. Jeg vurderte cola zero, men hadde egentlig ikke så lyst på det. Så da ble det en liten alkoholfri en. 65 kalorier. Det var i hvert fall en seier å stå over. Ikke var det noe tap heller. Mindre kalorier, halve prisen og slapp å bli trøtt, slik at jeg kom meg på trening.  Det sprekeste i dag var at jeg fikk med kjæresten på joggetur nå i kveld :) 5 km gjennom skog og gangsti. Kjempefint! 

Når det gjelder jobbfesten tror jeg nok at jeg drar på den, men vet at det sikkert blir utfordrende, både med tanke på at det er grilling og at folk pleier å drikke en del der. Men det fine er at man kan ha med grillmat selv, så da kan jeg jo egentlig bare ta med sunne ting. Vurderer også å holde meg til f.eks to øl eller en halv vin og heller ha med alkoholfri drikke (eventuelt noe som ser ut som noe annet, så slipper jeg å prate om det hvis noen spør).

Hørtes utrolig fint ut med bad og tur i dag! :D Slik skal det være! Kos deg masse med turnusfri og nyt disse dagene max! Jeg har badet litt i østmarka, ikke langt fra der jeg bor. Utrolig deilig! Bor du i Oslo eller et helt annet sted? 

Nettkurs funker greit for meg. Jeg føler egentlig at uka alltid løper av gårde (jobber som lærer, hektiske perioder innimellom). Så for meg holder det å forholde meg til ett menneske, og at jeg kan ta ting hjemmefra. Det funker slik at jeg registrerer alt av mat osv, akkurat som du gjør med gullmedlemsskap, men at kursleder kan se alt jeg skriver og registerer. I tillegg får man noen spørsmål man skal svare på hver uke (type hva er utfordringene i uka som kommer), man får kursbok og ulike oppgaver for bevisstgjøring. Man får også litt tips, oppskrifter osv tilpasset tingene man snakker om. Det koster jo litt, og for meg er det vel nesten det som gjør at jeg føler meg mest forpliktet... Også vet man at noen heier på seg. Det går vel an å ta ekspresskurs også. Nettkurs passer i hvert fall for meg, men jeg tenker det er viktig å være 100 % ærlig og registrere absolutt alt man får i seg.... Det kan være utfordrende i blant! ;) Men man lurer jo bare seg sjøl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! 5km!! Du er flink! Og ikke minst, så kjekt at du fikk med deg kjæresten! Jeg er ikke spesielt god til å løpe, men jeg har jobbet meg opp til å klare 3km i et strekk og er bare såå stolt av meg selv ? Er det i hovedsak løping du driver med eller holder du på med noen annen gøy aktivitet også?

Jeg kjenner til hvordan tiden flyr av gårde som lærer, jeg var faktisk lærer fram til 2016. Hvilke trinn jobber du på? Jeg var på en kombinertskole og har vel hatt alt fra 1.klasse til 10.klasse.... Alt har sin sjarm, men fytti så hektisk det kan være til tider! 

Alkoholfri øl er egentlig litt undervurdert. Det smaker ikke så hakka gale og som du sier, kaloriinholdet er jo til å leve med. Skulle du ha lyst på noe med alkohol i er Hansa Lite et godt alternativ, ca 30kcal per 100ml. Synes det høres ut som du har lagt en god plan for den grillfesten, det er veldig greit når man kan ta med sin egen mat. Mye lettere å ha kontroll da! :) Hvis du har noen gode tips til sunn og god grillmat tar jeg i mot med takk! Har en samboer som er veldig glad i å grille, noe som ikke alltid er like forenelig med mitt kosthold og vektnedgang ;) 

Jeg holder forresten til i Bergen, men er fra Østlandet. Flyttet hit for å gå på lærerskolen, fant meg en bergenser og ble her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre hvor du bor osv :) Jeg jobber på ungdomstrinnet, så har egentlig satt meg ned for å jobbe nå, men måtte sjekke innom GR, og her lå det jo gledelig nok en melding! :) Du har gått over til å jobbe med noe annet da? Interessant synes jeg! Skjønner ikke at folk orker å være lærer i 20-30 år. Eller, kanskje det er sommerferien som holder folk i yrket.. Jeg gleder meg i hvert fall til den nå!
 

Jeg er ganske glad i å jogge, men jogger ikke spesielt fort. Fikk med kjæresten på første joggetur tidligere i år, han hadde til og med tatt seg et par øl tidligere på dagen, men holdt ut hele turen :P  Så, han er litt lettere i kroppen og har nok et enklere utgangspunkt for løping. Noe som gjør at han også løper fortere enn meg, så jeg får opp farta og blir nesten mer sliten når jeg jogger med ham. Prøver å dra ham med innimellom! Vi har ikke vært sammen så lenge, så til og med det å jogge sammen er nytt og spennende! Jeg er medlem på treningssenter, men må innrømme at jeg har vært med støttemedlem enn aktivt medlem i det siste. Men nå som jeg går på kurs har jeg blitt litt mer motivert for å komme meg bort dit et par ganger i uka for å trene styrke. Skal snart starte med det. Haha!

Hva bringer helgen i Bergen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sommerferien er virkelig et velfortjent gode, nyt den i fulle drag! Den holdt meg i yrket ganske lenge, men den var ikke nok i lengda, dessverre ;) Du vet jo sikkert hvordan det er med krevende elever, enda mer krevende og vanskelige foreldre og eventuelt en ledelse på toppen som ikke alltid er på rett sted til rett tid.... det var i hvert fall det som tok knekken på meg til slutt, jeg møtte veggen hardt og brutalt og ble sykemeldt i 6mnd. Da søkte jeg på alt, jeg mener absolutt alt, av jobber som kunne være aktuelle med min bakgrunn. Fikk napp hos Jernbaneverket (nå BaneNOR), fikk betalt utdannelse av dem til å bli trafikkstyrer og nå jobber jeg som det i Bergen. Virkelig en helt annen verden, og jeg har ikke savnet skolen ett sekund (bortsett fra den lange sommerferien da ;)

Så du har en sånn "supersprek-selv- om-jeg-ikke-trener"-kjæreste du også? ? Han min spiser sjokolade, drikker cola og er tynn som en strek selv om han ikke trener ett fnugg. For et par år siden fant han ut at han skulle løpe Knarvikmila. "Trente" en gang og løp den mye kjappere enn det jeg ville klart i dag, selv om jeg jogger 1-3ganger i uka!! Kjekt at du får han med deg, da! Det er alltid lettere å komme ut døra når noen andre er med! Jeg har fått meg en rutine med å ta på treningstøy før jeg levere jentungen, dermed er jeg klar for en runde på veien hjem. Det har virkelig gjort underverker for meg! 

I helga blir det jobbing.... sukk... begynner på jobb i ettermiddag, deretter seinvakt lørdag og tidligvakt søndag og mandag.... men skal vel egentlig ikke klage, jeg har hatt fri i nesten en uke ;) Fordelen med helgejobbing er at da er det ikke like lett tilgang på øl, chips og snop..! Hva slags planer har du for helga da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahhaa. Flirer av kjærestebeskrivelsen.. Ja, det er vel akkurat slik det er her også. Ganske irriterende :P  Men akkurat det holder jeg for meg selv.. Vil heller ha ham men på tur så ofte som mulig, så får jeg heller slite litt ekstra de øktene! 

Hørtes lurt ut å jogge silk etter at du har levert :) Jeg har ingen barn (ennå), men kan se for meg at trening kanskje ikke er høyest på prioriteringslista i en hektisk hverdag.. Godt jobba! 

Jobbing hørtes ikke gøy ut. Må jobbe litt selv i helga med vurderinger. Det sitter ganske langt inne nå som det er helt fantastisk vær ute! I kveld blir det en tur ut på Musikkefest. Min plan er rett og slett å holde meg edru. Synes nesten det er lettere enn å skulle ta én øl. Da får jeg lyst på to :P  Men kan ikke bli asosial heller, så jeg skal absolutt komme meg ut en tur! 


Har ellers sjekka litt på vekta, tror det går i riktig retning. Neste veiedag er onsdag, skal gjøre mitt for å ha en betydelig nedgang til dag. Håper skikkelig på en kilo eller mer. Hadde vært så godt å bare komme litt godt i gang. Så er jeg veldig forberedt på at man ikke går ned like mye hver uke. Blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikkfest!! Gøy!! ? Hvilke artister spilte? Like greit å holde seg edru når man vet en øl eller to kan spolere hele prosjektet! Det er jo en livsstilsendring vi holder på med å da gjelder det jo å finne alternative løsninger på hyggelige settingen som tidligere ga mye kalorier? Må jo ikke droppe ølen hver gang, men i lengda hjelper det nok på vekta å gjøre det av og til! 

Gratulerer med at vekta går riktig vei! Det er jo helt supert! Krysser fingrene dine for at du når målet ditt ved neste veiing! Lite tips, bruk målebåndet flittig! Det hjelper på motivasjon og humør hvis nedgangen stopper litt opp underveis. Det har i hvert fall bidratt til å holde meg på rett kjøl ?

Jeg tok en snikveiing i går og i dag (....ja, jeg vet at man ikke skal veie seg hver dag...?) og nå har jeg jammen havnet på 69,4 igjen, ned en halv kg! Så da var det antagelig varmen slik jeg trodde! Har drukket MYE vann de siste dagene og det kan visst stemme at med vann skal vann fordrives ?

Etter jobb i dag satser jeg på en liten fjelltur i sola! Kanskje jeg til og med stikker opp til tjernet for et bad i samme slengen! Resten av familien er på hytta, så noe må jeg jo finne på til de kommer hjem ? Kos deg med rettearbeidet, du kan jo kanskje ta det med deg ut? ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heey! :) Sorry treigt svar herifra. Det har vært så sinnsykt travelt på jobb. Karakterfrist i slutten av uka. Masse å gjøre! 

Jeg skulle egentlig ha veiedag i dag, men det måtte bli i går fordi jeg ikke hadde tilgang på vekt i dag tidlig. Så da ble det 87,7 kg (600 gram ned) fra onsdag til tirsdag. Er ganske fornøyd med det:) Håper å være på 86-tallet på neste veiing. 

Hva er ditt delmål nå? Er det 66 som er ditt mål? Og hvordan har du kommet fram til det tallet? :) Jeg fikk spørsmål på kurset om hva som er min trivselsvekt. Altså en vekt man trives med. Jeg synes det er litt vanskelig å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med god vektnedgang! Du er flink! ??

Ikke tenk på seine svar, vet godt hvordan innspurten i skolen er før sommerferien! Bare 2 uker igjen nå, hold ut! ?

Jammen godt spørsmål! Min trivselsvekt har i mange år vært 67 kg, rett og slett fordi det har vært en vekt jeg har klart og holde stabil samtidig som jeg har følt at jeg trivdes greit med kroppen min. På den vekta er jeg ikke diger, men heller ikke superslank.... men mine gener og kroppsbygning vil jeg aldri bli en sylfide.... på 67kg ligger bmi på 25,2 - altså rett over grensa til overvektig.... på 66kg er bmi 24,8. Jeg vet at jeg med min livsstil ikke vil klare å holde vekten noe særlig lavere enn det, jeg er for glad i det gode liv til det ? Men jeg har konkludert med at hvis jeg er «normalvektig» og trives i kroppen min på 66-67kg og ikke minst klarer å holde på den vekten så er dette min trivselsvekt ? Når det kommer til delmål har jeg ikke satt noen nye enda, rett og sett fordi det bare er 2-3kg igjen. Hva slags tanker har du gjort deg om trivselsvekt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forståelsen :) Jeg får heller komme innom og skrive litt kort og godt innimellom. 
Jeg tenker litt det samme som deg angående trivselsvekt. For min del handler det egentlig om et tall jeg vet at jeg har trivdes med tidligere. Samtidig er det også et tall det er litt vanskelig å holde, så det er mulig jeg er for ambisiøs. Egentlig synes jeg tallet på vekta er helt uvesentlig, det sier så lite om hvordan man ser ut. Folk har jo veldig forskjellig kroppsbygning osv. Men for meg er nå det tallet rundt 82- 84 kg kanskje. Når jeg skriver det nå så synes jeg det høres mye ut, men jeg ser ganske slank ut på det tallet. Så da er ikke det noe å skamme seg over :) Kan ikke huske å noen gang ha veid noe med 70 kilo. Synes slik sett du er heldig :P  Men igjen, da var det det her med at folk har veldig forskjellig høyde og kroppsbygning og ser helt ulike ut! :)

Jeg var på fest i går. Jobbfest. Det ble litt for mye alkohol, og jeg har registrert det aller meste. Tipper det blir en påpakning fra kursleder angående dette til uka! ;) Det var nok også ganske idiotisk av meg. Selv om jeg hadde bestemt meg på forhånd for å drikke lite, så ble det mer enn jeg hadde tenkt når jeg kom igang. For da brydde jeg meg jo ikke lenger... Litt sliten i dag! Skal prøve å få trent og spist godt og sunt hele helga, for å "bøte for skaden". Kanskje lage en deilig kyllingsalat til middag i dag. Det er jeg veldig glad i! 

 

Ellers er jeg så drittlei jobb at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Må bare holde ut de siste to ukene. Du vet når du kommer inn i en slik fase at du skulle ønske du bare flytta ut på landet og fikk deg en rolig jobb og gravde i hagen. Jeg tror kjæresten min er litt lik som meg på det punktet, vi avskyr egentlig stress og mas, men livet er fullt av det. Tipper vi stikker en dag.. 

Jeg snikveide meg forresten på torsdag, og da viste vekta 85,,7. (Den "offisielle" veiinga denne uka var 87,7). Skjønte nesten ingenting! Men den var oppe igjen på 86,7 i dag. Helt klart at det skjer noe i kroppen, i hvert fall. Blir spennende å se på onsdag (offisiell veiedag, den jeg registerer). Håper ikke vinflaska i går bremser opp hele systemet..... Men det kan det faktisk gjøre. 

Håper du har en deilig lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såååå enig med deg! Dette tallet på vekta sier egentlig veldig lite! Likevel er så stort fokus på det over alt, så jeg kjenner det er vanskelig å ikke bry seg om det.... Men hovedpoenget med trivselsvekt er vel nettopp det, trivsel! :) Hvis du føler deg vel og fin på 82-84kg, så er det der du skal ligge Jeg er veldig glad i å sy, det er min store hobby (selv om jeg ikke får så mye tid til det), og etter at jeg begynte å sy til meg selv har fokuset mitt flyttet seg litt - fra vekt til cm. Det har hjulpet en hel del denne runden fordi jeg ser at selv om vekta svinger opp og ned så er minskingen i cm mer stabil. Håper jeg klare å holde den vekta jeg ender på en god stund fram over. Jeg gifter meg 8.juni neste år, og skal faktisk sy min egen brudekjole!  Aner ikke hva jeg skal gjøre om den plutselig ikke passer likevel....:blink: Men det gir jo en ekstra motivasjon både til å gå ned i vekt og ikke minst holde den!

Så kjekt å få en slik positiv opplevelse på badevekta! Jeg er sikker på at hvis du holder deg i skinnet resten av helga, er aktiv, spiser sundt og drikker MYE vann, vil ikke den vinflaska ha ødelagt alt for mye ;) Litt fest og moro må det jo være lov til en sjelden gang! Jeg ser du skal til USA i sommer, heldiggrisen! Hvor skal du og hva for slags gøye ting skal dere finne på?

Har så inderlig forståelse for at du er lei jobb nå! Bare 12 dager igjen nå! Husker så godt at jeg holdt på å "dø" de siste to ukene før hver sommerferien da jeg var lærer. Hadde noen plutselig sagt at jeg hadde måtte jobbet en uke til hadde jeg krepert :lol: Jeg har forresten fått meg ny jobb! Fortsetter i samme selskap, men fra 1.august blir det en mer administrativ jobb. 8 til 4, ingen helgejobbing,  fleksitid og bedre lønn - skal virkelig ikke klage! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så sykt bra, gratulerer med ny jobb! :) Det hørtes jo veldig, veldig bra ut! :D 

Nei altså, nå er jeg så lei jobb at jeg liksom allerede gruer meg til etter sommerferien. Takk for forståelsen! :) Du vet jo faktisk hva jeg snakker om! Hadde noen sagt at jeg måtte jobbe mer så hadde jeg også klikka.. :PPrøver å få gjort unna de siste vurderingene i dag. Har sagt til kjæresten at jeg trenger dagen alene - blir bare så grinete når jeg er stressa, så tenkte han rett og slett skulle få slippe det, så kan vi heller møtes når jeg er ferdig her. Om et par timer, kanskje.. Godt med en pause innom GR, hehe ;)

Vet seriøst ikke om jeg orker å trene i dag, tror jeg er litt mer bakpå enn jeg kanskje tør å innrømme. Men vi får se hva kvelden bringer. Det hadde jo også vært litt godt. Noen ganger synes jeg faktisk det er "godt" å trene når jeg er fyllesyk. Det er i hvert fall godt etterpå.. 

 

Så utrolig spennende at du skal gifte deg, om ganske akkurat ett år! ;)❤️ Det var hyggelig å høre! Å sy sin egen brudekjole er imponerende. Det kunne jeg aldri i mitt liv ha klart. Det hadde i hvert fall ikke sett ut, haha. (Jeg er sykt lite "handy" på sånn håndarbeid, i motsetning til de andre damene i min familie. Tror de har gitt meg opp for lengst, haha!) 
Men så gøy. Er dere godt i gang med planleggingen eller? 

Skjønner at du har lyst til å føle deg fin den dagen, og vel i din egen kropp. Det er klart du skal klare å holde vekta, jeg tror det går fint! Det må jo være tidenes motivasjon å skulle ha på seg en slik kjole og være in the spotlight en hel dag! :)

 

Jeg skal til USA med et kor jeg synger i. Det gleder jeg meg skikkelig masse til :)  Blir også litt ferie der borte. Gleder meg ekstremt til å reise bort. Gruer meg litt til å være borte fra kjæresten, men vi klarer vel forhåpentligvis det fint begge to! Så venter ferie med ham senere i sommer.

Hva bringer kvelden i Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stress med den treninga, hvis kroppen er sliten har den ikke vondt av litt ekstra hvile ;) Og du vet hva de sier, i forhold til vektnedgang utgjør kostholdet kiloene, mens trening utgjør gram (viktig for vedlikehold og forbrenning og alt det der, for all del!).
Denne uka har vært helt håpløs for meg både i forhold til å registrere mat og trene. Det har blitt mange dager hvor andre serverer/lager maten. Det synes jeg er skikkelig utfordrende, vet liksom ikke helt hvordan jeg skal registrere det. Jeg har virkelig prøvd å forsyne meg fornuftig og har hatt ekstra fokus på de måltidene jeg har kontroll på. Har bare fått tid til en joggetur, men det er vel bedre enn ingen ting går jeg ut i fra.... Hvis vekta er stabil på neste veiedag skal jeg være fornøyd, da har jeg i hvertfall gjort noen valg som ikke øker vekten og det er jo det langsiktige målet!


Jeg jobber denne helga også... gleder meg til jeg slipper det!  Men det er selvvalgt overtid og det er gode penger når man har et bryllup på trappene :rolleyes:  Planlegginga, ja... har booka kirke og lokale, valgt forlovere og toastmaser og jeg har en klar plan for kjolen (den satser jeg på å ha ferdig til jul)... ellers er det vel ikke så mye vi får gjort riktig ennå. Gleder meg veldig til den store dagen, men er litt skeptisk til all oppmerksomheten.. jeg liker jo ikke å feire min egen bursdag en gang på grunn av all oppmerksomheten!! :lol:

Den USA-turen høres utrolig kjekk ut! Jeg har aldri vært der, men kunne godt tenkt meg å tatt en tur! Skjønner godt at du kommer til å savne kjæresten, men på en måte er det jo litt godt å savne noen også. I hvertfall når det er litt selvvalgt ;) Da får man virkelig kjent på hva man har og hvor heldig man er! I tillegg blir det jo ekstra stas å se han igjen! Er dere relativt nye som kjærester? Er jo så deilig å være sånn nyforelska :D Jeg har vært sammen med min i 10 år, tida flyr jammen fort når man har det gøy ;) 

Lykke til med innspurten på vurderingene!

Og du, må bare si at jeg synes det er veldig kjekt å være med i denne tråden din! Kjekt å ha noen å dele tanker og problemstillinger med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere ?

Dere virket trivelige og jeg slenger meg på. Akkurat i dag gikk det vel egentlig opp for meg at jeg «kun» har 8 kg. igjen til jeg er i mål. 

Har lenge lest på en tråd inne på ned 10-20 kg. og jeg skrev litt der i dag og kommer til å følge den i tillegg til så skriver jeg på en Anne tråd også. 

Jeg er 43 år og 164 høy. Startet 21/8-17 og veide da 103,1 kg

Har tilsammen gått ned 21,1 kg forrige mandag. Jeg har veiedager på mandager. Gru-gleder meg som vanlig til veiedager.

Har vært jo-jo slanker hele mitt voksne liv og sist jeg var fornøyd var i 2011 da veide jeg 74 kg.

Har siden påsken klart å holde meg unna godteri, og merker at det er lettere å si nei til snop, is og kaker nå enn i starten. Er gudskjelov ikke avhengig av sukker lenger selv om jeg egentlig elsker det. Synes det akkurat nå er lett å si nei. Har blitt så glad i å gå tur og har holdt på med det også siden august og merker formen har blitt mye bedre.

Så koselig å ha et bryllup å planlegge da Mithuriel og selv om det er 1 år igjen går det fryktelig fort og du som skal sy din egen kjole og da. Som BreakFree skriver hadde jeg aldri klart det jeg heller. Vi har bryllupsdag nå 17. Juni og har vært gift i 18 år. Ble sammen i -94 da var jeg 19 år.

Helsig BreakFree som skal til Usa. Jeg har vært 2 ganger der. Cruise fra Miami i 2012 og 16 dager i Miami 2014.

15. Juli drar vi med Symphony of the seas på Middelhavscruise og det er det som har vært motivasjonen min siden august. 

Skulle så gjerne nådd målet mitt men tror nok ikke jeg klarer det, da må det skje et mirakel og det finnes ikke i slankeverdenen?

Som min sønn sa i dag: Vær glad for det du har gått ned hittil og vær glad hvis du klarer noen til. ?

Får se til mandag, håper virkelig jeg klarer å se 70-tallet snart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Goggeline! Så kjekt at du henger deg på! :D For en imponerende jobb du har gjort og nå er jo målet virkelig i siktet! Vil jo si at selv om du ikke har tatt av alle de siste kiloene innen du reiser, er du så godt som i mål til den cruisturen! Han sønnen din har skjønt det, du må være glad og stolt over det reusltatet du har oppnådd for du har gjort en kjempejobb!!

Å klare å si nei til snop og is er noe jeg aldri kommer til å få til, men jeg skulle ønske jeg var mer som deg på det området! Heldigvis merker jeg at jo sunner jeg spiser desto mindre blir sukkersuget, så det er jo også en bonus med å spise riktig. I tillegg tar jeg noen medisiner som også ser ut til å dempe higet etter sukker, så de siste månedene har det faktisk vært minimalt med snop. Nå i varmen har jeg unnet meg is, har fått en ny favoritt! Fruitero med mango fra Diplomis. Kun 68 kcal per pinne og overraskende mye mangopuré, så den tenker jeg at jeg skal unne meg i ny og ne ;)

Så kjekt at du merker at formen har blitt bedre, det gir motivasjon til å fortsette ^_^ Er det langs veien du går eller er det mer i skog og mark? Turgåing er noe jeg setter pris på også, spesielt etter at jeg oppdaget lydbøker! Tenk å kunne være aktiv samtidig som man får "lest" gode bøker!! Det er jo rett og slett genialt, hvertfall for meg!

Jeg har ikke hatt noen fast veiedag til nå, men det det har ofte blitt tirsdag eller onsdag.... merker du noen fordeler ved å ha en fast dag? Er det noen spesiell grunn til at du gru-gleder deg til veiingen? Masse lykke til med veiingen i morgen, jeg krysser fingre og tær for at du får tall du blir fornøyd med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. 

Jeg har alltid vært en «mandags slanker» må liksom starte på og veie meg denne dagen. Ny uke og nye muligheter. Har også tenkt på at det faktisk kan være en fordel med tanke på at jeg da skjerper meg litt ekstra i helgen. Gru-gleder meg fordi jeg blir så skuffet hvis jeg ikke har gått ned og gleder meg å se er nytt tall hvis det har gått bra. Sånn er det bare?

Har gått på GR kurs tidligere og kursleder sa at det var fint med fast veiedag og at man ikke skulle veie deg flere ganger pr. Uke, da dette kunne være stressende for kroppen. 

Jeg går langs både vei og skog opp og ned, rett og ulendt. Perfekt egentlig. Skygge og sol. 

Jeg også hører på lydbok og den tiden jeg er ute elsker jeg. Enig med deg det er jo perfekt å høre på bok samtidig. Storytel er min «luksus» som  jeg unner meg. 

Registrerer dere alt dere spiser hver dag? Hvis dere gjør det hvor lenge har dere holdt på?

Jeg må registrere hver dag hele tiden det er da jeg går ned. Ellers er det så lett å glemme kaloriene. 

Jeg prøver å ligge på mellom 1400-1600 kcal og har ca. 10-12 TP. 

Har akkurat hatt en periode med vondt i ryggen og fikk svært lite poeng og da gikk det tregt nedover. Nå er jeg inne i den gode tralten igjen. 

Registrerer dere trening? Nå gleder jeg meg til å komme meg ut, må bare kvitte meg med litt kaffe først ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, veiedag og jeg er så glad. At det er mulig å bli så glad for og se et nytt 10-tall det hadde jeg glemt. Gikk på vekta 2 ganger i dag og der lyste det 79,9 mot meg. Har ikke sett 70-tallet siden i 2011 og det er en ganske ubeskrivelig følelse. Gjett om jeg ble enda mere motivert for å nå målet mitt?

 

Har 19,8 TP og gjennomsnitt 1388 kalorier. Da funket det når jeg la meg litt ned på kalori-inntak. Har ligget på rundt 1600 og da har det gått tregt nedover. 

 

 

Dato: Kg.: +/-    Tot.   Rest til 74kg

                                     Målet mitt❤️

  21/8-17= 103,1

...

 21/5  84,1  ...      -19          10,1

28/5  82,7 -1,4    -20,4        8,7

4/6   82    -0,7      -21,1         8

 11/6 79,9 -2,1     -23,2        5,9

18/6

25/6

2/7

 9/7

  15/7

  15/7 = natt til cruiset ⛴??

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, damer! 

Hjertelig velkommen til oss, Goggeline, og for en pangstart på uka du fikk! Gratulerer!:) Blir spennende å følge deg. Og håper du slipper mer jojo-slanking. Kjenner meg igjen.  Mitt mål om å holde vekta etter dette kurset er faktisk nesten like viktig som å gå ned i seg selv. Jeg har registrert alt siden 30.mai. Skal ha 1600 kcal per dag for å gå ned. Jeg klarer foreløpig ikke la være å snikveie meg, og i dag viste den også 85,7. Skal gjøre alt for å holde meg der nede til onsdag morgen. Isåfall har jeg -2 kg til andre uka med nedgangsregistrering. 

 

Mithuriel, du har rett! Ganske nytt forhold:) vært offisielt kjærester siden januar. Møttes tidlig høst. Jeg var endelig ferdig med karaktersetting lørdag kveld. Da lagde vi kyllingsalat og sov på balkongen. Så gikk vi laaang tur i skogen i går. :) 

 

nå er jeg på jobb, men vi snakkes snart! Nyt dagen dere:))0 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra Goggeline og BreakFree!! Dette er jo virkelig supre resultater for begge to! Gratulerer så mye! Med denne farten når dere målene i superfart! 

Ser ut til at den utskeielsen din ikke ødela så mye likevel, BreakFree? Godt å høre du endelig er ferdig med vurderingene! 

Jeg også veier og registrerer det aller meste av det jeg spiser, har holdt på med det siden 5.mai og ligger på ca 1500 kalorier. Egentlig er jeg vel anbefalt 1300, men det klarer jeg ikke mentalt... så langt har det fungert med 1500, selv om det kanskje går litt saktere. Jeg prøver å trene opp øyemålet slik at jeg fortsetter med fornuftige porsjonsstørrelser videre også. Noen måltider veier jeg ikke, rett og slett fordi jeg ikke vil ha sånt fokus foran mine tenårings-bonus-barn... det er nok fokus på kropp og vekt som det er i dagens samfunn at jeg ikke vil forsterke det hjemme. Da gjør jeg mitt ytterste for å servere sunn og god mat, fyller halve fatet med grønnsaker og prøver å begrense mengden ris/pasta/potet til det øyemålet jeg har kommet fram til er sånn ca riktig menge. Stort glass med vann før måltidet har også hjulpet på matinntaket ?

I dag skulle jeg egentlig jogge, men er så trøtt og sliten i kroppen ? Mulig det er litt PMS på gang, blir alltid så trøtt da... Har utsatt jogginga til senere i uka, men har planlagt en styrkeøkt i morgen kveld. Nå har jeg sagt det her, så nå kan jeg ikke la være ??  Pleier å registrere trompoeng, men det varierer fra uke til uke hvor mange det blir. Målet er minimum 7, alt over er bonus!

Satser på veiedag i morgen! Krysser fingre for positivt resultat på meg også! ☺️ Er i grunn håpefull etter at jeg i dag fikk på meg ei bukse som lenge har vært over middels trang ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at vi ikke bør veie maten hvis vi har barn/ungdom rundt oss. Jeg veier og registrerer ofte før vi setter oss og spiser, så er det ingen som ser meg. 

Utfordringene jeg til vanlig har er at jeg er alt for glad i alt som er godt. Det være seg god mat, godteri, kaker, kjeks og desserter. Som skrevet tidligere har jeg klart å holde meg unna snop og alt som er søtt siden påske, og det var akkurat som at det gikk opp et lys for meg at skulle det bli gode resultater innen ferien måtte jeg bare ta tak. Hittil har jeg klart meg bra men det er kun viljestyrke som teller mange ganger. 

I 2012 sluttet jeg og røyke og jeg var storrøyker og ønsket egentlig ikke å slutte heller. Det var MYE enklere enn å slanke seg og mye enklere enn og holde vekten. Det gruer heimehjelp til faktisk for det er typisk da jeg begynner og legge på meg igjen. Gikk en gang på Hold vekten kurs men det er vanskelig uansett. Så en gang når vi har kommet dit er det jernvilje som teller. Et tips jeg har lest om her inne er at hvis vi ser vekta går oppover, MÅ vi ta tak med en gang og ikke tillate oss og gå opp. 

 

Det er så gøy når for lite tøy passer , og jeg er sikker på at du trener imorgen Mithuriel. Det hjelper å skrive det her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...