Gå til innhold

SOMMERSLANK! Mitt siste Roede-kurs.


Anbefalte innlegg

Det fulle fokuset jeg skrev om i går varte ikke lenge og totalt i går ble det rett over 2500 kcal og gj.snitt hittil er da 1776 pr. dag denne uka ?Jeg er så skuffa over meg selv men jeg er så sulten på kvelden at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.?

2 dager til veiing. Har ca. 10 TP og skal gå tur både i dag og imorgen så jeg får håpe det hjelper til på vekta. Tror jeg skal drikke litt mer Bris i kveld for kanskje kullsyren metter litt....?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Beklager så mye at jeg har vært helt fraværende her noen dager. For å være helt ærlig så har jeg fått meg en real "knekk" i forhold til opplegget, da jeg hadde 200 gram oppgang på veiedagen onsdag. Vekta viste 85,8. For noen uker siden hadde jeg vært glad for det tallet, men jeg ble så skuffet over meg selv, at jeg ikke har klart å holde meg til planen i det hele tatt. Juksa masse med både mat og drikke. Prøvde å skrive inn det aller, aller meste. 

 

Nå er planen min å holde meg til mine 1600 kcal, trene aktivt og helst også styrketrening selv om jeg synes det er kjedelig, samt nesten kutte alkoholen HELT, for jeg blir så tullete når jeg bare tar litt. 

 

Nå er jeg hos foreldrene mine, også her er det fristelser som smågodt og is. Jeg prøver å holde meg unna. I går kveld tok jeg én ting. Sover lenge og slipper at dagen blir så fryktelig lang med for mange måltider og stor sultfølelse. Ellers er kjæresten min med, og vi har vært på festival. Jeg meldte meg som sjåfør i går og gjør det samme i dag. I går tok jeg to lettøl, savna ikke ordentlig øl ett eneste sekund. I dag skal jeg holde meg til zero eller max én lettøl. Det er uansett utrolig mange kalorier spart ift å ta seg en halvliter vanlig øl (over 200 kcal), lettøl ligger på ca. 60-70 kcal for de små 3,3-glassene. 

 

Denne uka hadde vi vintemålsutdeling, og for en følelse det var å bli ferdig med alt. Endte med fest på kvelden med altfor mye vin og god mat, egentlig gjennom hele dagen. Torsdag hadde vi sommerlunsj, der fikk vi både musserende og kake. Så om jeg faktisk skal gå ned mer før USA (og det VIL jeg!!!) må jeg være superbestemt i dag lørdag, søndag, mandag og tirsdag. Lurer nesten på om jeg bør holde meg til 1500 kcal ettersom det ble litt mye både onsdag og torsdag. Kjære vene. 

Det skal ikke være lett dette her. 


Torsdag i neste uke reiser jeg til USA og blir borte i 17 dager. Jeg skal komme innom her og registrere mat så ofte jeg har 4G. Forsøker å holde meg til 1600 kcal der borte også, slik at jeg i hvert fall ikke går opp. Målet er å holde vekta jeg har til onsdag. Men jeg skal ikke late som og si at jeg ikke også kunne tenkt meg å gå mer ned. Jeg bare vet ikke om det er fysisk mulig å greie det på reisefot med så masse mat jeg ikke er vant med, og garantert fristelser overalt. Men jeg skal i hvertfall holde meg mest mulig unna alkohol. Spare den til noen cosmoplitans i New York! ;)

 

Bra med dere?!?!?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet litt over ditt innlegg om siste nytt med meg.

Jeg vet så godt at man blir så skuffet over seg selv når vi går opp, men håper det løsner for deg og at de renner fort av igjen.

Heldig som skal på ferie og bra at du et innstilt på og ikke legge på deg, bare det hjelper tror jeg så har du det i bakhodet hele tiden. 

Neste søndag drar vi til Kiel og har bestilt buffet begge veier. Er så spent på hvordan det kommer til  å gå på vekta for det dessert-bordet der er jeg bare så glad i. ??Skal veie meg søndag morgen og det er den offisielle vekta den uka . Veier meg jo egentlig mandager. Så skal jeg veie meg igjen på onsdag også for å se om jeg legger på meg.

God tur til USA BreakFree du må jo kose deg også da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 1600 er det som kommer opp på appen her men hvis jeg ligger på det så går det så utrolig sakte nedover at jeg prøver å ligge på 1450-1500. Hvis jeg vil at det skal gå enda raskere bør jeg ligge på 1300-1400. Jeg klarte det da jeg gikk på kurs i 2002, da skulle jeg ligge på 1250-1360 og jeg skjønner ikke hvorfor jeg synes det er så lite mat nå.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det skjønner jeg! For det er jo nesten ingenting! ? Rundt 1300 altså!.. 

Kan ikke skjønne annet enn at du da er nødt til å kjøre på med salat og grønnsaker for å bli mett, samt magert kjøtt. Når man trener i tillegg så er man nødt til å få i seg mat! 

 

Jeg synes det er utfordrende å holde meg innenfor 1600, særlig når jeg trener en del. Denne uka hadde jeg 15,4 trimpoeng. Jogga ei mil i går og 7 km i dag. Har ellers holdt meg helt unna alkohol i helga, det føles bra og jeg skal forsette slik så lenge jeg klarer. Jeg skal ikke drikke øl hver dag i USA... Har ellers spist litt is og godis, men myyyye mindre mengder enn før! Har god følelse på at det kanskje kan bli litt nedgang til onsdag. Håper det, og skal prøve alt i morgen og tirsdag ift trening, vann, holde forbrenningen oppe osv! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg at det er lite mat men jeg har klart det før så skal jeg prøve nå de siste ukene før cruiset så godt jeg kan. Takk for gode tips. Jeg synes du er kjempeflink. ?

Denne uka skal jeg også fokusere mere på vann og små måltider. Treningen har jeg inne og elsker min faste runde.

Jeg har gått ned 0,3 og faktisk er jeg kjempefornøyd med det etter fråtsingen sist uke. Da er jeg på 79 og jeg må nok innse at jeg ikke greier målet mitt med å gå ned 5 kg til på bare 3 uker. Sånn går det når man ikke følger planen men jeg skal uansett klare målet mitt senere og jeg skal prøve så godt jeg kan og komme under 70. 60-tallet er så lenge siden jeg har sett at jeg ikke husker når. Må ha vært tidlig på 90-tallet.

Jeg får tenke på min sønn’s ord at jeg har vært flink med det jeg har fått til og skal være glad for det og herregud jeg er jo det med totalt 24,1 kg på 10 mndr. 

Denne uka er jeg FIT for fight igjen og vet jeg skal klare og holde meg bra kalorimessig. Det har jeg bare innstilt meg på. ?

 Sist uke hadde jeg 15,2 TP og 1706 kcal. i gj. snitt = -0,3 kg

Jeg skriver ned alt med TP, kcal. Osv.... og ser at det beste resultatet de siste 10 ukene fikk jeg med 1388 kcal og 19,8TP -2,1 kg og nest best med 1496 kcal. og 15,5 TP -1,4 kg. 

God tur til USA og ha en fin uke begge to


 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig i går klarte jeg meg på 1407 kcal. og var ikke sulten i det hele tatt.Jeg spiste lite men oftere og litt mindre middag enn de andre dagene i forrige uke. Så fylte jeg på med kirsebær, plommer og druer. 

I dag skal jeg handle mye salat, tomat, agurk, gulrot og kålrot. Så har jeg noe å dytte på med når jeg blir fysen for det er når og ikke hvis?

Skal prøve å holde kaloriene litt nede hver dag siden det blir buffet på Kielbåten søndag og mandag. Ellers tar jeg med knekkebrød, makrell i tomat og magerost + litt frukt så har jeg det å spise når jeg blir sulten og slipper å gå og spise bare pølser og hamburgere. 

??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)
Goggeline, superimponert over at du klarer deg på 1407 kalorier! Det er virkelig mindre enn hva jeg har greid så langt! :) Og såå mange treningspoeng er helt supert! 
Jeg lå også på rundt 15 treningspoeng forrige uke og rundt 1700 kalorier (mulig litt mer). Lurer nesten på om det kan være litt for lite mat for meg, for her står det foreløpig bom stille, men har veiedag i morgen..!

24,1 kilo er jo helt AMAZING!!!! Gratulerer, tenk på det!! Oppsummeringen din med antall trimpoeng og kalori-mengde sier jo litt om hvor hardt man må gå ut for å få noe resultater her!

Høres superlurt ut med både knekkebrød og magerost til Kiel-båten. Lurer jammen meg på om jeg skal ta med meg noe slik til USA! Må handle i morgen :)

Håper forresten å komme meg innom her litt i løpet av turen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello ladies! Så flinke dere er til å sanke trim-poeng og tenke lure tanker rundt ferie og reise!! Jeg er imponert over dere begge. 

Ikke uvanlig at vekta står litt fast, BreakFree. Fortsett med det gode du gjør og pøs på med vann, det løsner nok snart!

Her er det litt stillstand om dagen.... nok en lang helg med god mat og drikke og alt for lite bevegelse ? jeg skjems.... ikke mer enn 600gr opp, men det er jo likeve feil vei.... Fikk gått en bra tur på mandag, 2,5 trimpoeng der, og skal ut og jogge nå hvert øyeblikk. Satser på en ny joggetur på fredag før det blir to netter med nattevakt. Fordelen med jobbehelg er at da sklir jeg ikke så ut i forhold til mat og alkohol.... 

Uka etter begynner ferien. Da setter jeg hele GR på pause og fortsetter når jeg er tilbake. Jeg skal nå 66-67kg, uansett hvor lang tid det tar!

Når reiser dere av gårde på eventyr?  ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tusen takk og det føles bra også. Kjøpte 2 nye dressjakker i dag en kort i lys grå og en litt lang i svart i str. 40 og det beste av alt: jeg så ganske bra ut. Er så vant til å se meg selv overvektig da jeg siden 2012 har ligget og vaket mellom 90-103 og nå veier jeg 79 så var det ikke så værst. 

Jeg leste her inne et sted at hvis vi skulle være uheldige å gå opp lott så bare fortsett som før og ta tak i det med en gang så går det greit.

Middelhavscruise fra 15/7-22/7 ⛴ Med alt inkludert sier det seg selv at det sikkert går en vei med vekta og det er oppover, men skal prøve og få trent litt også. Skal ta det med å se om jeg får løpt litt på mølla eller så tror jeg det er løpebane ute på dekk. 

Jeg kommer heller ikke til å notere kalorier i ferien, men jeg vet at det ligger i bakhodet på meg hele tiden og tenke på kalorier. For meg så blir egentlig utskeielsene bare den uka vi er borte og ellers skal jeg være flink. 

Jeg også SKAL nå målet mitt på 74 kg og helst litt under ( gjerne 60-tallet) en eller annen gang og det blir i nærmeste fremtid?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt, Goggeline! Du driver virkelig å fornyer garderoben din du! Det er virkelig en nydelig følselse å se klesstørrelsen går nedover og man føler seg FIN! Jeg opplevde det samme i dag! Måtte ha meg nye bukser, de andre har blitt for store...! Aner virkelig ikke hva slags størrelse jeg er lengre, så fikk litt hjelp av ei veldig ålreit dame i butikken. Hun kikket på meg og sa «tror du er str 36/38». Jeg bare lo innvendig og tenkte «ja, sikkert...», har jo brukt str 40-42 i bukser til nå. Men vet du hva, selv om 36 definitivt var for små, fikk jeg den faktisk på!!! ? Greit at denne butikken har gode størrelser, (ikke sånne ministørrelser hvor L er like stor som XS i andre butikker ??) men likevel...! Holdt på å gå i bakken! Endte opp med to bukser i str 38! En lykkens dag ???‍♀️

Nå har jeg nettopp vært på joggetur! Irriterer meg at jeg ikke klarer mer enn 3km, har liksom stagnert der.... men samtidig er jeg utrolig stolt over de 3km klarer og ikke minst ALLE bakkene ?

Har blitt inspirert av deg Goggeline til å ta med treningstøy på ferie. Usikker på om det vil bli brukt, men det blir i hvertfall ikke trening om jeg ikke tar det med..... er så kjedelig å måtte «begynne på nytt» med løpinga etter ferien... så en økt per uke burde jo være gjennomførbart!

Riktig god tur til dere begge! Gleder meg til å høre om alt sammen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy søder Mithuriel for en deilig følelse? Jeg skjønner det så godt og det er så rart. 

Jeg synes du er kjempeflink til å løpe jeg, for jeg irriterer meg at jeg ikke klarer mer enn ca 1,5 km men på min runde som er 7,5-8,2 km så løper jeg mange ganger ( ca. 10 ganger og den ene er da på1,5) men det går bare ikke og jogge lenger men jeg vet at jeg bygger opp kondisen på denne måten så jeg skal klare mer snart. 

Hvor lenge skal du være borte da? En gang tror jeg du garantert klarer. ? Er spent selv på meg. Vi drar til Kiel imorgen men skal ut og gå/jogge på morgenen og har avtalt med mannen min at vi står tidlig opp? Da går jeg bare glipp av tur på mandagen. Er livredd for å legge på meg igjen for det er det jeg alltid har gjort tidligere. Forskjellen fra alle andre ganger og nå er at jeg har kastet eller gitt bort tøy som er for stort. Slipper p vite at det «ligger og vente på meg» for det vil jeg ikke. 

Jeg gleder meg også til å høre om dere. Melder inn vekt i morgen og da er det 6 dager siden sist og neste gang blir da etter 8 dager. 

God ferie og fortsatt god sommer ☀️?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har kommet hjem og jeg har regnet på kalorier så langt det lar seg gjøre. Da ble det litt over 2200 på søndag og rundt 2000 i går. Har drukket masse vann og tatt en del trapp istedenfor heis hver gang, så ble det endel skritt. Nå har vi akkurat spist lunsj her hjemme og tenkte og slappe av litt så håper jeg at jeg vil gå tur senere i dag ihvertfall en liten en.... 

12 dager til neste cruise og før det skal vi på hyttetur med et vennepar så jeg burde være flink om jeg skal klare å gå ned noe mer nå fram til det.?‍♀️Fordelen er at samme vennepar skal også på cruiset og venninna mi prøver å være flink hun også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg jogget faktisk over 2 km på lørdag i ett strekk og var så stolt, så gikk jeg litt og så jogget jeg ca. 800 m igjen etter det. Merker at formen begynner å bli bra.

Veiedag i dag og - 1,1 og ned til 77,5  6 dager til vi drar og jeg greier ikke målet mitt på 74, men på sengekanten i dag innså jeg at det er faktisk greit. Greit fordi jeg har klart og gå ned 25,6 og greit fordi jeg skal fortsette når vi kommer hjem igjen. Da har jeg satt et nytt mål på 69 kg. 

I dag er det hyttetur i 2 døgn og jeg skal spise frukt når de andre skal spise godteri? Blir lite trim denne uka så jeg må passe på.

Gj.snitt kalorier forrige uke 1624 og TP 8,6 = - 1,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytteturen gikk bra og jeg skeiet ut med 9 ruter Stratos og en liten bolle med potetskruer med 35% mindre fett. Gått 2 lange turer i går og i dag og skal det imorgen også.

Jeg har tatt fri fra å notere kalorier denne uka og neste uke er vi jo borte og jeg skal heller ikke skrive da. Det jeg noterer er skritt og ev. trim.

Jeg har også bestemt at jeg skal begynne på igjen for fult mandag 23/7 så det er bare litt over en uke med utskeielser. Min mann skal også begynne men venter til sin ferie er slutt og starter 1/8

Helt ærlig skal det bli deilig og slippe å sitte og se på en som «dytter i trynet» og det skal bli deilig at han også går ned for jeg er litt redd for han. Han er ca. 30 kg overvektig og trenger det veldig. Han sier han gleder seg nå. 

 Jeg skal veie meg imorgen tidlig og neste natt, og så mandag 23 igjen for å se hvordan det har gått på cruiset.

Jeg gleder meg veldig til å starte opp igjen og nå nytt mål, og håper dere kommer til å bli aktive her inne igjen. God ferie til dere som har det?☀️??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg veid meg og idag sto vekten på 78,3. Da har jeg gått opp 800 gram siden mandag. Totalt har jeg da klart og gå ned 24,8 til cruiset fra 21/8 og har igjen 4,3 til mitt første mål som var 74 kg. 

Nytt mål når jeg starter på igjen er 69 kg som blir 9,3 kg fra i dag????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har kost meg så veldig på cruise at jeg har ikke ord. Dette er ferie som passer oss. Noe for alle og enhver og for ganen.?? Vekta var det ikke gøy også gå på i dag og på 9 dager gikk jeg opp 3,8 kg??Mye god mat og drikke. Tror mye av det er fra dagen i går på bein/buss i Barcelona og flyturen hjem. I tillegg sliter jeg med do-gåing på nye steder og alltid etter flyturer. 

Jeg jogget faktisk en gang på løpebanen der og det var helt rått. Så flatt og fint og deilig å løpe der. Jeg hadde ikke på Endomondo når jeg løp men i følge rundelengden på banen så ble det rett over 4 km. og det var så godt og se at jeg klarte det. I tillegg gikk min mann og jeg flere turer der senere. 

Håper på et mye bedre resultat neste mandag. Jeg har en hvile uke nå i forhold til å registrere kalorier men jeg har begynt i dag igjen allikevel med bort med alt det usunne og inn med normal mat igjen. Det blir en softis denne uka som er planlagt å spise før min mann begynner å slanke seg på mandag. 

Da begynner han og da begynner jeg å notere kalorier igjen. Jeg har likt mål som jeg skrev sist på 69 kg. Det er bare litt mer og ta av nå. Fra 82,1 til 69 = 13,1 kg men startdato 21/8 og vekt 103,1 blir stående. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Goggeline! Så flink du har vært til å skrive disse ukene! Kjekt å lese oppdateringene dine☺️

Skjønner godt at vekta flyr i været på en slik tur, men de går nok fort av igjen når du nå kommer inn i normale rutiner! Mye vann som samler seg i kroppen når inntak av alkohol og salt/fet mat øker.... jeg har IKKE vært flink til å trene, har hatt en joggetur og det var tungt ? Har også gått opp 1,5kg... men det tar jeg med knusende ro ? Som deg har jeg hatt «fri» fram til i går, men siden jeg hadde bursdag unte jeg meg litt kake som bonusdattera bakte og vin til maten. Men fra i dag er det back to buisness, ferien er tross alt over for min del! Nå sitter jeg i bilen, med treningstøy på, og venter på at den værste regnbygen skal gå over. Jeg SKAL jogge i dag! Har meldt meg på 5km’n på Knarvikmila første helga i september, så her må det tas noen grep... Per dags dato klarer jeg nok knapt halvparten! ?

Vi snakkes ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :) Beklager på det aller største at det ble helt stille for meg. 

Det ble for kronglete for meg å drive inne på mobilen på helt ustabilt Wifi (altså når jeg hadde tilgang til det, på restauranter osv) i USA, så jeg tenkte det var greiest å la være, hadde uansett ikke klart å følge opp. Men ble veldig glad for å se at dere fortsatt er aktive her. Håper dere kan tilgi meg at jeg har vært fraværende, og at jeg kan bli med i praten igjen! :) 

 

Goggeline, så fint at du har kost deg på cruise! :) Skjønner at det ikke er like gøy med 3,8 opp, men forhåpentligvis raser det kanskje av igjen når du kommer inn igjen i dine vanlige rutiner? Du har jo vært beinhard i vår! Ekstra gøy å høre om en god joggeopplevelse! :)Jeg synes det er noe av det beste med å reise, å få til joggeturer der jeg er, se meg omkring. Hvordan har det vært å komme hjem? Ser du har vært så flink til å skrive over her. Er mannen i gang med slankinga også? Det er sikkert du som har inspirert ham! 

 

Mithuriel, hvordan gikk det med joggetur i går? Så flott med Knarvikmila. Slike mål er jo superlure! Ser at ferien er over og at hverdagen er i gang igjen. Var det kjipt, eller var det litt deilig også? Blir gøy å følge deg videre, og jeg lover å følge med her nå og la meg inspirere. 

 Gøy å høre at dere begge to driver og jogger så mye om dagen. Det gjør også jeg! :)

Jeg var i USA i 18 dager. Hadde avtalt med kurslederen min at målet mitt var å holde vekta der borte. Jeg skjønte godt at det kanskje var et litt hårete mål. Men jeg klarte det faktisk. Jeg registrerte ikke så veldig mye mat osv, men tok noen sjekkdager innimellom. Lå slett ikke på 1600 kcal hele tida, det bikket fort 2000. Men jeg var ganske bevisst på at jeg holdt meg mest mulig unna kaker osv, og at jeg tok store porsjoner med grønnsaker og kjøtt. I tillegg prøvde jeg å spise mest mulig vanlige mengder til frokost osv, noe som var litt utfordrende.

Den første uka bodde i på et "leirsted"-lignende sted, og vi fikk servert mye god, men også mye sunn og variert mat. Det gjorde hele saken tusen ganger enklere for min del. 
Deretter var vi fem dager i en stor by og bodde på hotell. Der jogget jeg litt ute. Hadde tilgang på treningsrom siste to dager.
Deretter ble det en uke i New York på hotell. Fristende frokost med bagels... Ble syk og fikk ikke trent så mye, men fikk oppfylt min store drøm om å jogge i Central park siste dag :) Hadde tilgang på treningsrom, men det ble lite av det pga forkjølelse.

I løpet av hele turen ble det hele ti små eller store treningsøkter. Det er jeg veldig stolt av. Det var ikke så veldig harde økter heller. Noen rolige joggeturer et par morgener, både alene og sammen med folk jeg var med på turen. Har også ei venninne som er treningsinstruktør og som dro i gang et par treningsøkter med oss. Det hjalp veldig på motivasjonen! Ellers prøvde jeg meg på litt intervalltrening og styrke da jeg var så heldig å ha tilgang til treningsrom deler av turen. 

Strategien i løpet av turen: Jeg opprettet tidlig et notat på mobilen som het "pengebruk, søtt, alkohol og trening". Der førte jeg inn alt av alkoholinntak, for å ha det svart på hvitt..  Huffameg. Det som gled mest ut på den lista etter hvert ble pengebruk, det orket jeg ikke følge opp!! Men å skrive opp treningsøkter gav motivasjon. Det var også greit å ha på trykk hvor mye alkohol det ble. Ganske bevisstgjørende... Jeg brukte også sånn styrke-arm-emoji hver gang jeg hadde trent, og faktisk vinglass/øl-emoji for hver eneste enhet jeg hadde i meg... Det var litt lurt, for da kunne jeg kjapt telle over hvor mange dager jeg hadde drukket og hvor mange dager jeg hadde trent. 

Her kan dere se utdrag fra lista (vet ikke om dette er så veldig interessant)... Men det gir noen eksempler: 

Dag 1: Reisedag.. 
Dag 2: 3-4 glass rødvin. Jogget 4,5 km og tok 20 min styrke egen kroppsvekt 
Dag 3: 120 kr på is, smoothie og vann(hehe). Spiste stor mangosorbet.Trente styrke 1 time med venninner. 
Dag 4: Drakk 3-4 glass rødvin 
Dag 5: Slapp dag. Spiste chicken and waffels.. 
Dag 6: Jogga 6,5 km med ....., inkludert litt intervaller (at vi byttet på å løpe forbi hverandre). Vi tok 5 min styrke :P Var på vinsmaking.. 
Dag 7: Trente litt styrke igjen med venninner. Drakk 4 øl og 2 glass vin.. . 
Dag 8: jogget 3,7 km og litt styrke. Drakk 1 glass vin og to øl To konfekter og litt blåbærkake. 
Dag 9: To glass rødvin på pizzarestaurant

Dag 10: Jogget 7 km på morgenen. To glass rødvin kveld.. 
Dag 11: Vekt 188/189 pounds (fikk veid meg der..) = ca. 85,2 eller 85,7 eller noe.. 
Trente på mølle, intervaller 45 sek/15 sek pause. 

Osv.. 

Som dere ser har det blitt en del alkohol, men har VIRKELIG prøvd å ikke få i meg så mange enheter. Det ble allikevel en del. Er uansett ganske lei alkoholholdige drikker akkurat nå, kjenner at jeg trives godt med å ikke ha det i meg! Synes det var veldig greit å ha denne lista for å holde oversikten, så det kan jeg anbefale! :)

Jeg gikk på vekta forrige uke da jeg var hjemme, da lå jeg på 85,6. (Var på 85,4 før jeg dro). Jeg skulle egentlig vært hjemme da, men dro ganske rett på spontantur til Sverige med kjæresten, og da var hotellfrokosten virkelig en utfordring. Det var sååå mye godt! Hadde egentlig skrevet til kursleder at jeg skulle "jobbe" med vekta denne uka, fra tirsdag/onsdag forrige uke og til i dag. Men det har jeg ikke gjort. Spontantur gjorde at jeg mistet litt motivasjonen. Har kost meg med både potetgull, sjokolade, gode frokoster og litt godt i glasset. Uansett. Nå er jeg ferdig med kosen for i år, haha. Vil bare spise sunt og trene og føle meg litt freshere! Veide meg igjen i dag, altså en ukes tid seinere, og da viste den 85,5 kg.

Nå vil jeg videre NED! Jeg har pause i nettkurset mitt, neste ordentlige rapportering der er 15. august. Jeg skal nå ta litt tak og faktisk prøve å gå ned de siste tre kiloene som plager meg. Så jeg kommer meg til 82,5. Det blir jogging, styrketrening, vann, søvn og REGISTRERING. Det har jeg gjort altfor lite av i det siste, og da går man ikke videre ned, i hvert fall ikke jeg. 1600 kcal og konsentrasjon! Så kan høsten bare komme! :)
Dette ble langt.... Håper dere har en fin dag! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Jeg er IMPONERT, BreakFree!! Du har virkelig gjort en innsats denne ferien, både med registrering av mat, trening osv, men også med gjennomføring av trening på ferie! At du holdt vekta kan du virkelig være stolt over! *Stor klapp på skuldra!* :D Tror du gjorde noe lurt med å notere deg alkohol og treningsøkter, da holdes fokus og du ser svart på hvitt hva du har gjort. Høres ut som du har hatt en strålende ferie!
 

Jeg har første dag på jobb i dag, startet med to dager turnusfri! :lol: Var litt rart å begynne på jobb når det fortsatt står juli i kalenderen, det har jeg ikke gjort før.... men etter tre uker (!) med sol, god mat og drikke og ikke minst familie, skal jeg ikke klage! Jeg elsker ferie, men ser jo at jeg har et problem med å begrense meg når det kommer til alle godene den medbringer.... jeg liker egentlig hverdager også, nettopp på grunn av rutinene i mat og trening! Så litt trist å begynne på jobb, men deilig på samme tid! Og vet du hva, dette er første gang på så lenge jeg kan huske at jeg ikke har kvidd meg til å begynne på jobb igjen etter en ferie. For meg er det en stor seier! Bekrefter bare at jeg gjorde et riktig valg da jeg gav meg som lærer...!

Det ble jogging på meg, vettu! Jeg var så inderlig bestemt på å få meg en runde, så da det verste regnet gav seg, kastet jeg meg uti det og løp. Har en løpeapp jeg brukte i vinter for å lære å løpe, så jeg startet opp halveis i programmet igjen for å få litt drahjelp. Holdt på i 50 min og fikk vel ca 6km (ikke i ett strekk altså!!). Har 6 uker på meg til løpet, målet er å klare å løpe 3,5-4km av de 5km løypa går. Jeg har egentlig ikke spesielt stort konkurranseinstinkt, så slike løp er jo ikke noe jeg egentlig bryr meg om, men det hjelper å ha noe å jobbe mot for å holde treningssekvensen oppe! Veldig gøy at dere også jogger og ikke minst veldig kjekt å se at formen stadig forbedres!

Kjekt at vi alle er tilbake igjen, det er så ålreit å ha noen å følge i denne "kampen"! ;) Gleder meg allerede til å lese de neste oppdateringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp melding av samboer at jeg kan sanke enormt med kjærestepoeng om jeg tar med kebab på vei hjem fra jobb...!! Gjett om jeg fikk lyst på kebab, da!?! *Arg* <_< Jeg skal kjøpe til han (vil jo selvsagt ha disse kjærestepoengen han skryter av ;)), men jeg skal ikke ha selv! Når skriver jeg det her: "Jeg skal ikke spise kebab etter jobb!" har jeg det svart på hvitt og nederlaget og skammen blir stor hvis jeg sprekker og må innrømme det for dere *haha* :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så hyggelig å høre fra deg så kjapt, Mithuriel! :)
Skjønner godt hva du mener med at hverdag også er ålreit. Som du vet har jo jeg veldig lang ferie som lærer, så det krever litt å holde seg gående når det gjelder sunne valg, ja. Jeg har fortsatt litt ferie igjen, reiser til Hellas med kjæresten i neste uke. Kommer til å føre en lignende logg der nede, tro du meg! ;)

Skjønner ikke helt hva som skjedde, men etter oppdateringen før i dag lagde jeg meg en svær pastaporsjon med laks og pesto, registrerte alt og det kom på over 1000 kalorier. Tenkte "jaja, hvis det er kveldens siste måltid så holder jeg meg innenfor 1800 kcal". Så spiste jeg opp resten av godteriet fra Sverigeturen. Og det var MASSE! 
Men da er jeg i hvert fall kvitt det, haha... 
I morgen skal jeg også jogge, planen er rett og slett å gjennomføre en mil, så da er det bare å gjøre det.. Jeg skal være med på Oslo halvmaraton 15. september, og er nå nødt til å begynne et treningsopplegg inn mot dette løpet. Da trenger jeg noen langturer, og at jeg da bygger på ca. 1 km i uka på langturene (altså 11, 12, 13 osv) fram mot løpet. 
Har ikke jogget en mil på en stund, men det blir en ålreit formtest.. 

Men den varmen --- det blir spennende! 

Bravo for joggeturen din, Mithuriel! Vær stolt av at du gjorde det! :D Viktig å klappe seg selv på skuldra hele veien!!Jeg heier på deg både når det gjelder Knarvikløpet og vektnedgangen generelt! 
Glad for å høre at du føler du gjorde rett yrkesvalg også. Når det er sommer kan jeg ikke forestille meg å ha noen annen jobb, men vet jo at stresset fort kommer og biter en i rumpa så fort skoleåret er i gang.. Så prøver å nyte denne unntakstilstanden... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med joggeturen? Ble det 1mil? Er imponert over at du prøver deg på halvmaraton! Over 1 mil er bare en drøm for meg, men det er helt greit ? Var på joggetur i dag jeg også! Deilig, men sjukt varmt... ? Hadde planer om en tur i morgen også, men siden det er meldt enda varmere i morgen tror jeg at jeg kanskje utsetter det litt.... Hvordan gjennomfører du en treningsøkt og hvordan pusher du deg til å klare litt mer? Trener du sammen med noen eller alene? 

En sånn sprekk er et kjent fenomen...? men som du sier, nå er det ihvertfall snopet borte ? Jeg klarte å motstå fristelsen om å kjøpe kebab i går. Smakte riktig nok på mannen sin, men to tygg er langt bedre enn en hel ? Men fytti så lyst jeg hadde på min egen...! Jeg kjenner at jeg er nok en trøstespiser, eller i hvertfall en som lett tenker «litt (...fyll inn det som passer...)det har jeg jo fortjent fordi ....» Så nå sitter jeg her og jobber ihuga med å ikke gå på en smell selv.... har hatt en heftig vakt på jobb og er helt kjørt... ingen ting gikk som planlagt på banen i dag... ? Krysser fingrene for en bedre dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...