Gå til innhold

SOMMERSLANK! Mitt siste Roede-kurs.


Anbefalte innlegg

Hei :)

Håper du fikk en bedre dag dagen etter! La oss bytte ut trøstespising med f.eks trøstesoving :P Eller noe annet som er bra for kroppen! Yoga feks! 

Joggetur ble det, 1 mil i den varmen var veldig tungt, men det gikk med mye vann og å tenke at et rolig tempo var bedre enn ingen joggetur. 

Det som motiverer meg mest er rett og slett løp. Ellers tenker jeg ikke så veldig mye over hvordan jeg trener, at jeg må pushe meg så veldig. Tar det ofte litt i behagelig tempo, hehe :P Kunne helt sikkert ha fått mer ut av treninga om jeg hadde pusha meg selv mer. Men så lenge jeg ikke skal være med i OL tenker jeg det er greit å være mosjonist og holde seg i form. Jeg liker aller best å jogge, ellers forsøker jeg nå å trene litt mer styrke på treningssenter. Er ikke så veldig glad i gruppetimer osv, synes det blir for mye folk å forholde seg til, ogo jeg synes allerede at jeg forholder meg til mer enn nok folk i mitt daglige liv! 

 

Nå reiser vi straks til Hellas. Denne helga har det sklidd ut med fest på fredag og barnedåp med masse kaker og spekemat etc i går. Så jeg orker ikke gå på vekta før jeg drar, tror jeg. Men satser på å føre logg der nede og føre en sunn livsstil. Gleder meg til å jogge på turen også! Satser også på å skrive litt derifra, men kan ikke love daglige oppdateringer!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese om dere igjen og så flinke dere har vært og er?Jeg har lest alt dere har skrevet men kommenterer ikke noe særlig mer til hver enkelt bortsett at jeg må si at jeg er imponert. Blir motivert av dere også.

Mandag veide jeg 79,4 og hadde gått ned 2,7 av mine «pågående» kiloer fra cruiset. Fottsatt er det litt igjen av det jeg la på meg og totalt er det nå 10,4 kg. til 69 kg. Denne uka har jeg startet og notere kalorier igjen og kjenner at jeg ikke er like motivert til å gjøre det som tidligere men jeg gjør det fordi jeg vet det er det som må til for å klare det. Har heller ikke kommet helt igang igjen med med tur gåing som jeg hadde ønsket men jeg vet at det blir bedre når 13 åringen begynner på skole igjen. 

Synes det er deilig å ha et nytt mål og ny dato og forholde meg til. Jeg satte 23. Januar som ny mål-dato. Vet med meg selv at de siste kiloene sitter som støpt og at noe skjer med kroppen når jeg kommer ned til 74 kg. Da begynner slitet. 

Det ble litt mer kos i forrige uke enn planlagt men nå er alt av snop og søtsaker borte og det skal heller ikke kjøpes inn noe mer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gikk/jogget tur i dag og da er det tur nr. 2 denne uka. Skriver kalorier så må si jeg er godt i gang. I tillegg til mine turer skulle mannen og jeg gå kveldstur i nabolaget her hver kveld men har kun gått mandag. Får prøve å motivere til tur igjen ikveld. 

Vi var hos en kollega av mannen i går og ble tilbudt både pizza og sjokoladekake men vi takket høflig nei, fordi vi kom rett fra middagsbordet og at vi nå skal være flinke igjen. Vi snakket om det på kvelden at det er deilig å klare og gjennomføre og si nei. 

Nå skal jeg fortsette med gode resultater og han skal begynne med sine. 

Vi satte oss et mål  i 2016 at vi skulle slanke oss et visst antall kilo begge to så skulle vi bestille tur til Thailand. Men ingen klarte det, før jeg klarte målvekten min 1/7-18. Han stakkars har 31 kg igjen til han når målet sitt. Så nå håper jeg han virkelig klarer dette, ikke pga turen ( jo litt det og så klart?) men pga helsen hans. Han blir jo sliten bare av å gå opp en trapp og det er ikke bra. Jeg er sjeleglad for at han skjønner det selv nå og at han vil gå ned. Han starter egentlig sammen med meg i fjor men klarte det ikke og jeg håper ikke det samme skjer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at jeg velger å fortsette denne livsstilsendringen, men er det en ting som er sikkert så er det at man blir lei. Så fryktelig lei å gå opp og ned de samme kiloene, ikke få spise det man har lyst på, lei av å tenke sunt, spise sunt, notere og tenke kalorier hele tiden, gå tur om det regner eller blåser, snør filler eller det er minus-grader, takke nei til både det ene og det andre. MEN det er så verdt det, jeg har endelig skjønt det at det er bedre alt dette, enn å være tjukk og tiltaksløs og ha vondt både her og der, ha vanskeligheter med både å kle på seg, jobbe, ha sex og føle meg stygg og annerledes. 

På cruiset følte jeg meg mange ganger faktisk fin og søt og mannen min sa til meg: « du er heldig du som ser normal ut nå og det er ingen som tenker at du er tjukk lengre» 

Og det som er kjemperart er å gå i butikker og få på klær helt ned i str.  M. Senest på onsdag så jeg en fin treningsjakke og tok med meg i Str. L men den var for stor så jeg kjøpte M.

Jeg er lav, 1.64 og veier 79,4 kg og har grov benbygning, men ser at det er alt for mye, derfor vil jeg ned ca. 10 til.

For min del hjelper det veldig og logge på her å lese om dere og skrive selv hvordan jeg har det. Føler at jeg får et «press» på meg at dette skal jeg klare for nå har jeg sagt ditt og datt til flere. 

Den FØLELSEN man får når man går ned og faktisk føler seg fin er så deilig og den skal fortsette her i gården???

Jeg heier så veldig på oss og skulle ønske alle klarte sine mål om det tar tid, spiller ingen rolle, bare vi klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle. 

Ny mandag og ny veiedag for min del. Vekta stoppet på 77,8 og da veier jeg faktisk mindre enn før ferien. Rest til mål = 8,8 

Gj.snitt kalorier 1461 og 14,7 TP

I dag blir det ingen gåtur for i dag skal jeg i klatrepark med gutta.

Ellers synes jeg denne uka har gått bra allikevel og jeg sier ikke det bare fordi resultatet ble så bra men i starten av uka gikk det litt trått, og det var vanskelig å komme igang med raske gåturer og jeg gruet meg litt for å notere kalorier igjen men det er så lett når jeg gidder og sette meg ned 2-3 ganger pr.dag og skrive inn det jeg har spist og formen kommer raskt tilbake.

Det har blitt ekstra skritt «gratis» denne uka siden jeg har ryddet i garasjen. 

Mannen min går det også bra med og han er supermotivert og har gått ned 2,3 og jeg må si det har vært deilig og slippe å se at han spiser masse godteri og is. 

 Ha en fin uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOGGELINE! Så flink du er!! Er veldig enig med deg i at det hjelper å logge seg på her og skrive, og ikke minst lese det dere skriver. Selv om jeg har vært veldig dårlig på det i det siste føler jeg at det ligger en viss forpliktelse i det. Selv har jeg ingen unnskyldninger for at jeg ikke har svart før nå. Jeg har dessverre ikke "klart" å logge meg på før nå. Det er selvsagt bare tull, for det er hjernen som har tatt ferie. Jeg er så utrolig enig med deg i at noen ganger blir man bare drittlei, særlig av å gå de samme kiloene opp og ned.

Det er stor fare for at jeg må gjøre akkurat det, om jeg ikke vrir om på feriestilen nå. For her har det sklidd fullstendig ut. Drinker og vin nesten hver eneste dag, lange frokoster der man i bunn og grunn spiser dobbelt så mye som vanlig, litt potetgull på kvelden, eller vingummi... Woops, "en kald øl på stranda sier du? Ta med en til meg og du!!" Slik har det blitt. Jeg har vært i Hellas siden tirsdag, det vil si 6 hele dager, og jeg har 6 hele dager igjen før vi reiser hjemover (takk gud for den lange ferien). Jeg er her med kjæresten min, og han har så å si ingen skrupler med å ta seg en øl eller to eller tre hver dag.  Jeg vet ikke om det er normalt at menn gjør det, men ser jo mannfolka her nede gå rundt med en øl i hånda overalt. Så det er kanskje ikke så uvanlig på ferie. Allikevel hinter jeg om at ha kanskje ikke trenger å drikke så mye? Samtidig - det er jo hans ferie også.... Kanskje er det normalen. Også er det jo slik at jeg gjerne tar meg et glass med et eller annet selv også. Det skal sies at vi har kost oss veldig med god hvitvin, en kald pils eller en drink i solnedgangen. Og at det har vært veldig romantisk! Men jeg kan ikke la det skli ut mer nå. 

Derfor - i dag er det MANDAG. Ja, det er ferie, og ja, jeg er i "syden", men det er faktisk mandag. Jeg har sagt til kursleder at jeg nå sikter meg inn på 84-tallet, men hvordan skal jeg klare det, når vekta viste 86,5 før jeg dro hit? Jeg kan bare håpe at jeg ikke har fått mer opp. Får ikke veid meg før jeg er hjemme. Det er 9 dager til veiing, og jeg tror jeg må være litt streng med meg selv. Veldig kjedelig, og jeg HATER det egentlig litt, men får prøve å fokusere på det positive. At jeg vil føle meg bedre. At jeg blir lettere i kroppen. At jeg får ut vann. At jeg i tillegg til å bli brun, også vil føle meg litt slankere, heller enn at jeg pløser ut igjen. Det hadde vært deilig å starte igjen på jobb i neste uke og føle seg litt fresh. Jeg skal prøve det. Virkelig. Jeg trenger jo ikke egentlig diskutere det med kjæresten heller. Det er bare å gjøre det. Kutte ned på drikking. Ta helt alkoholfrie kvelder. Ikke kjøpe godteri og is HELE tida.. Uff, dette er vanskelig!

 

Er veldig glad for å høre at mannen din er med, Goggeline! HEIA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, bare innom og oppdaterer for å holde meg selv i skinnet. 
Synes jeg har klart meg bedre i dag enn de forrige dagene. Ville egentlig ha helt alkoholfri dag, men det ble et glass rødvin til middagen, som var beef stifado, nam nam. Vi koste oss også med litt dessert. Men jeg synes alkohol er verre enn sjokolademousse, skal jeg være helt ærlig. Viktigere å kutte ned på de flytende kaloriene for min del! Har ellers fått til en liten 35 minutters joggetur i varmen. 
Ny innsats i morgen..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver BreakFree og det er viktig og riktig tror jeg å kose seg i ferien. Det gjorde jeg og jeg la på meg, men kom meg raskt inn på rett spor igjen nå etterpå. 

Søndag drar mannen og jeg på en 3 dagers tur til Riga og da skal jeg også kose meg. Dette er de siste feriedagene våre og lenge til neste ferie. Kos deg videre?og flink er du som jogger på ferie. Det gjorde jeg også og jeg var så stolt. 

Det er jo flest hverdager og det er i hverdagene vi må og bør være flinke. Noe jeg ofte tenker på er dette: «det er ikke mellom jul og nyttår vi legger på oss, men mellom nyttår og jul». 

Jeg var i klatrepark i Oslo i går (Oslo klatresenter) og det gikk hardt utover kroppen. Har blåmerker, sår og vondter her og der men det er verdt det. Det var kjempegøy. Klarte faktisk ikke å jogge i dag for blåmerkene på armene er så vonde at det gjorde vondt når det disset. 

I dag blir det kjøpe-pizza til middag for nå skal fryseren tømmes og vaskes før svensketur på torsdag.

Må bli flinkere til å lage sunnere middager fremover. Det skal jeg ha som mål utover høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å rydde i ytterklær og vinterklær i går og jammen var det gøy å prøve det som hang der. Fikk på meg 2 jakker som ihvertfall har hengt der i 6 år. De var like pene og jeg likte dem like godt som sist de var i bruk. Så prøvde jeg vinterjakka fra i vinter og det så jo bare komisk ut, heldigvis det er ikke det som er problemet. Problemet var at jeg ikke klarte å legge den i posen som skal gå til UFF. Da var det «kilo-trollet» som lurte seg inn i tankene igjen og bare skrek ut: «du må jo ta vare på den i tilfelle du går opp igjen» 

Det er jo det jeg ALLTID har gjort før, tatt vare på klær og har ALLTID gått opp igjen. I alle år, og jeg tenker hva er det som skal til for at jeg skal klare det denne gangen, og holde meg der?

Jeg har vært litt flink underveis denne gangen og kastet/gitt bort for stort tøy, men kunne tydeligvis vært flinkere.

Enda jeg sa til sønnen min (på 22) på mandag at denne gangen tror jeg faktisk jeg skjønner at jeg må være flink for bestandig så jeg ikke legger på meg igjen for det vil jeg IKKE. Jeg merket på han at det var vanskelig å tro på meg og det skjønner jeg godt. Det er vanskelig å tro på det selv. Når jeg skriver dette nå får jeg faktisk tårer i øynene og blir så lei meg når jeg tenker på hvor dum jeg er som tillater meg selv å gå opp igjen gang på gang. Jeg mener det, det kan ikke og jeg vil ikke la det skje denne gangen. Etter kaffen skal jeg gå ned og legge den jakka i posen og vekk med den. 

Jeg tenker at det skal gå bra den her gangen for:

1. Jeg har holdt på snart i 1 år.

2. Jeg har gått ned over 25 kg.

3. Jeg elsker å gå/løpe turene mine.

4. «Kun» 8,8 kg. til mål

5. Og nesten det beste, jeg klarte å begynne på igjen etter utskeielsene i ferien OG jeg synes akkurat nå at det er like gøy som jeg syntes det var før sommeren.

Det er akkurat dette punktet jeg tror det er som redder meg. 

+ Håper jeg fortsetter å logge inn her, selv kanskje etter jeg har nådd målet mitt tror jeg det er viktig. Så jeg henger på og følger dere lenge til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goggeline!

Rørende lesning! Fortsett å logge inn her, du SKAL klare det! Gi den jakka til UFF! 

Skjønner deg SÅÅÅÅÅ godt. Jeg sliter voldsomt etter over en uke på ferie med kjæresten. I dag tenkte jeg: Kun 1600 kalorier i dag. Ikke noe utskeielser. Allikevel ble det to øl (0,33 dl) pluss is på stranda. Gadd ikke engang ta en lett saftis, kjørte på med sånn fløtegreier. Jeg orker ikke kjempe imot. Det er så stress. Gleder meg på sett og vis til hverdag. Veiing om kun en uke, jeg vet ikke om jeg klarer å snu det, jeg. Da må jeg liksom.... Være så sykt sterk, og det kjenner jeg at er utrolig vanskelig. 
Men.. I morgen tidlig skal jeg jogge. Jeg skal! Jeg skal inn her og skrive det når jeg har gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ble den jakka og mere til som gikk i posen. En del pentøy også, ikke bare det som var for stort men man blir jo lei av det gamle og det skal bli gøy å shoppe litt igjen.

BreakFree: Jeg synes du er så flink på ferien. Tenk bare på hvor mange rundt deg som faktisk trener på ferie. Jeg kjenner bare en som gjør det og det er min svigerinne. Fortsett med det når du gidder og kos deg på ferie. Vi må skille hverdag og fest. 

Dessuten tror jeg du klarer og komme inn i det gode sporet når du kommer hjem fordi du fortsatt melder her inne til meg og oss andre som leser det. Jeg tror det og jeg mener det. 

I dag var jeg og 13-åringen jeg er beredskapsmor for i Sverige, og jeg hadde planlagt på forhånd hva som skulle kjøpes i godtebutikken. 

Ingen godteri?Jeg kjøpte kun Pringles til han, tyrkisk pepper og werthers original uten sukker. Det var så deilig og faktisk gå igjennom butikken og klare det og la være. 

Kjøpte ingen klær i dag. Vil gjerne litt nærmere målet før jeg handler noe mere nå.

Hvor mye skal du ned BreakFree? og hvordan ligger du an nå? ( sist du veide deg da før ferien?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Goggeline! Det er veldig koselig å høre at du sier det:) Det ble joggetur på torsdag, 6 km på morgenen. Og nå sitter jeg her i treningstøy igjen, klar for å ta nok en tur. Men maten er det absolutt verre med, det vil si, det er alkoholen som er problemet for meg eller oss. Maten går forsåvidt helt greit. I går hadde vi en stor diskusjon på morgenen, det var veldig kjipt, men så ble vi venner igjen. Og da gikk vi og tok oss en øl til lunsj. Og da smakte det så godt, at vi gikk over til drinker utover dagen. Jeg bare kastet alle mine planer om alkofri dag til side – igjen. Kanskje hadde det vært enklere om jeg ikke tenkte på disse tingene i det hele tatt på ferie, men jeg vet ikke. Jeg trives jo egentlig best med den sunne livsstilen, så det er den jeg streber etter. Men er så lei alkohol, hva det gjør med en. Vær glad du ikke drikker, Goggeline, jeg skal ta meg en hvit måned nå. Er så lei det! 

 

Må si jeg er veldig imponert over Sverigetur uten å kjøpe smågodt. Wow! Det kaller jeg viljestyrke. Det inspirerer meg til å holde meg langt unna alkohol og søtsaker nå i helga. Vi reiser snart hjem til Norge, må innrømme at jeg gleder meg til hverdag på mange måter, selv om ferie selvsagt også er fint. Men lærerferien er lang, og man trenger litt struktur på ting. 

Min plan er å gå ned til 82,5 kilo (ca). Før ferien viste vekta 86,5, da hadde jeg nok gått opp en kilo. Er veldig redd den har gått opp mer nå. Mitt neste delmål er 84-tallet. Jeg kommer til å melde meg på Hold vekten-kurs med en gang, før jeg er ferdig med dette kurset, som begynte så bra, men akkurat nå er jeg redd totalt nedgang bli veldig liten, så er litt lei meg for det:( Så egentlig er det jo bare snakk om en 4-5 kilo, men jeg synes det er vanskelig – det er disse kiloene som sitter så veldig hardt (og langt inne)..! 

Jeg tror jeg skal tenke på dere to (og kursleder!) neste gang jeg skal ta et valg innenfor mat eller drikke. Og meg selv. Liker ikke gå på akkord med meg selv! 

Ha en fin dag!! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å krangle da men godt dere ble venner igjen og stort sett så blir man jo det. Håper det går bra de siste dagene. 

Jeg vet alt om at de siste kiloene sitter som støpt, sånn har jeg det også. Det stopper opp hos meg når jeg veier 74 og siden nytt mål nå er 69 kg. vet jeg at da starter jobben. Veide meg på søndag istedenfor på mandag siden vi dro til Riga på søndag, og på 6 dager hadde jeg gått ned 0,8 til 78.

Her sitter jeg på hotellrommet nå god og mett etter en alt for god frokost og godteri har vi også spist, men som jeg har skrevet tidligere må vi skille hverdag og fest. Nå spiser jeg akkurat det jeg har lyst på og så er det hjem imorgen og start på torsdag igjen. Det er sånn jeg har skrevet før at livet mitt skal være, så får vi se om dette er rett for meg. Nå skal jeg til frisøren å klippe meg. 


 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker egentlig spinning, men det høres litt rart ut at jeg skal skrive dette, men for meg er det sykt kjedelig i Norge. Sier jeg som ikke er noen treningsnarkoman akkurat men vi bodde i Spania i 7 år for noen år siden, og sist jeg var slank i 2011-12 gikk jeg på spinning der og det var noe av det råeste jeg har gjort innen trening. Instruktørene der var så flinke og vi trente hver eneste muskel i kroppen. Tok brystpress og armhevinger og sto igjennom (les: fikk ikke lov til å være nær setet) i hele timer med trening. Og kroppen så veldig bra ut og da var jeg 36 år.

 Så flyttet vi hjem og jeg rett på spinning her og det var de dårligste og kjedeligste timene jeg noen gang har vært på. Så jeg sluttet og det var jo synd men da sluttet jeg også på studioet. Jeg er lei av å være støttemedlem så siden 2013 har jeg ikke meldt meg inn noen gang. Vi har et «karnapp-rom» (karnapp i stue og i kjelleren) så der har jeg begynt å lage treningssted. Det er jo bare en åpen del av hallen, men jeg er så ofte hjemme alene på dagtid at det er jo ingen som kommer til å se meg allikevel. Jeg liker ikke styrketrening, men er så heldig å ha en sønn som driver med dette, så han kan vise meg noen øvelser. Jeg trenger spesielt og få trent armene, synes det er flaut det som «henger og slenger» der. Jeg må bare få kjøpt et teppe siden vi har fliser der. Så har jeg ordnet yogaball, strikker, hoppetau og manualer. Har også egen bok på riktige og gode mageøvelser. Tror jeg drar til Jysk til uka og kjøper teppe.

Så var de siste feriedagene til mannen brukt opp og vi har kost oss i Riga spist, drukket, slappet av, sovet, gått, sett og kjørt buss. De siste Kvikk lunsjene gikk ned på høykant i går kveld, og nå er det igjen hverdag og normalen.

13-åringen som bor hos  ble 14 på tirsdag og nå er han på sommerleier og jeg skal hente han imorgen. Da skal jeg bake ostekake til han siden det var det han ønsket. Da spiser jeg litt av det  i helgen så er det slutt. Skal også jobbe på sykehjemmet i helgen.

Hvis vi ikke blir bedt i noe selskap eller bursdag så har nestemann i huset her bursdag i november, og det er jo overkommelig. Hvis gubben og jeg faktisk klarer det vi ønsker så er det ingen utskeielser før dette, og hvis vi klarer det, DA har jeg stor tro på oss. 

Jeg noterer skritt denne uka men ikke kalorier, det starter jeg med igjen på mandag. Nå venter jeg på reparatør og håper han kommer snart så jeg får kommet meg ut på tur. 

Jeg  jogger endel når jeg er ute og går og det lengste jeg har jogget er litt over 3 km og da var mye av det i nedoverbakke. (På cruiset jogget jeg litt over 4 km på løpebane) og jeg merker at formen kommer seg men det er jo ikke godt når det disser her og der.

Jeg har egentlig lyst å melde meg på ett eller annet løp i Oslo, men har ingen som vil gjøre det sammen med meg og egentlig vet jeg jo ikke hvordan kroppen ville taklet det heller. Men det finnes et løp på 5 km tror jeg så kanskje jeg gjør det til neste år. Jeg skal tenke litt på om det skal være et nytt mål?‍♀️


 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :)
Da er jeg tilbake i hverdagen, tilbake i jobb, og strendene i Hellas føles laaaangt unna.. Dessverre!

Goggeline, 0,8 ned på første veiinga der var jo helt supert! :) Og den spinningen som du opplevde i Spania da du bodde der hørtes jo helt rå ut! Men tror du ikke at du kan finne en spennende spinningtime å gå på i Norge?! Bor du i Oslo, eller hvor var det igjen? (Husker ikke helt hvor du bor, beklager).. Det skal mye til å motivere seg for å trene hjemme, jeg synes det er vanskelig.. Men ære være deg som lager treningsrom altså! Også må jeg si at å delta på et 5-km løp høres kjempebra ut. For meg motiverer det utrolig mye å være med på et løp. Det er masse mosjonister på slike løp, og absolutt mulig å finne noen løp der folk går litt innimellom også. Ikke vent med det, meld deg på!

 

Her viste vekta 85,2 i går. Det er jeg forsåvidt fornøyd med, ettersom jeg da alt i alt har holdt vekta gjennom sommeren. Skulle selvsagt gjerne ha gått ned mye mer. Har igjen en uke på kurs, men er så umotivert for å drive med det. Gidder liksom ikke. Vet ikke hvorfor. Er lei slanking, eller av å tenke på det. Kanskje det ikke betyr nok for meg å gå ned noen kilo til. Men er klar for å holde vekta. Har i hvert fall klart å ta av kjærestekiloene jeg la på meg dette året. 
 

Nå driver jeg og skal finne ut hva slags type Hold vekten-kurs jeg skal gå for. Altså: Face to face eller på nett. Jeg har jo tatt noen Roede-kurs (derav tråd-navnet), og har trivdes mest med nett i forhold til hverdagen, som stort sett er innholdsrik nok fra før. Men jeg tror kanskje jeg skal ta face to face, så det føles litt mer forpliktende. Har også møtt kurslederen (som jeg har hatt på nett flere runder) og hun er veldig koselig. 

30 dager til halvmaraton her, jeg jogga 6 km i går og syntes det var nok.........
Blir spennende! Det blir langtur til helga  hvert fall!

 

Ha en fin dag dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. Glemte helt å si at jeg er godt i gang med hvit måned og stortrives med det. 
Det kan fort bli flere måneder. 

Glemte også å si at jeg kan velge oppstart selv til Hold vekten-kurs, f.eks september, oktober eller november. Jeg lurer på å velge oktober eller november slik at jeg kan prøve å gå ned litt mer på egenhånd før hold vekten-kurs. For der øker man gradvis med ca 500 kcal i uka eller noe slik. Og jeg vil jo eeegentlig ned 3 kilo til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å være på plass igjen sånn helt på ordentlig. Jeg prøvde flere instruktører sist og har ikke lyst å reise langt for å trene og jeg kjenner meg selv, det er kun gøy i starten og vipps så må jeg betale for et helt år. Jeg liker egentlig ikke å trene i det hele tatt men har siden starten den 21/8-17 begynt å elske og gå/jogge tur. Så det tror jeg nok jeg ikke kommer til å slutte med. Så må jeg bare stramme opp litt i tillegg så blir det bra? Bor i Akershus rett utenfor Oslo.

Du kjenner deg jo selv best men for meg funker face to face best, alltid. Det har jeg gjort på de 3 kursene og 1 hold vekten kurs tidligere. Det gjorde jeg også det året jeg gikk på skole for å bli helsefagarbeider. Hadde jeg vært hjemme i stedenfor ute hadde jeg funnet på alt mulig annet å gjøre og jeg synes det gir meg mer og høre på andre kursdeltagere og som du sier så er det mere forpliktende.

Jeg hadde prøvd og gått ned litt mer selv, siden det er det du vil og meldt meg på hold vekten senere. 

Jeg vet alt om og ikke være super motivert men håper du blir det igjen. Du er jo så nær målet nå. Jeg har igjen 8 kg. som jeg har som mål og gå ned til ca. 23. januar.

Hvor langt er halvmaraton igjen? Herregud så sprek og flink du er. Klarer du å gjennomføre det så klarer du de siste kiloene også. Ja skal se på om jeg får meldt meg på noe til neste år så har jeg det og jobbe mot??‍♀️

Så bra med hvor måned, du sparer mange kalorier der ( og forhåpentligvis en del krangler, ikke vondt ment men jeg vet alt om det)

????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått helg og alskens fristelser sier jeg til både dere og meg selv? Opp 1,9 her i gården og det er velfortjent og helt greit. Det går forhåpentligvis fort bort igjen. Faktisk min første tanke når jeg så det var så mye opp på 8 dager var at kanskje jeg trengte den og kanskje det var bra fordi det gjør noe med meg, og det er at jeg vet enda mer i dag enn tidligere at dette må være varig livsstilsendring. Jeg vet jo det og ser jo det på vekta at med en gang jeg skeier ut så går det oppover. 

Jeg tror det nå blir enda lettere for meg å holde meg til min manns og mine avtaler om når vi skal skeie ut. Når den siste biten med ostekake gikk ned i går sa jeg at nå blir det ikke kake før i november på hans bursdag. (Her i huset altså, om vi blir bedt bort blir det et stykke og ferdig.)

 I dag begynner jeg å notere kalorier igjen, kjedelig men viktig for min del. Jeg har «1-års dag» imorgen siden starten av kampen mot kiloene, og da har jeg gått ned 24,2 kg. som jeg er veldig fornøyd med og 9,9 igjen til mål. 

Jeg får støtte av familie, venner og kollegaer og de tror at jeg skal klare både målet mitt og å holde meg der så får jeg virkelig bare håpe det. 

På lørdag jogget jeg 3,1 km i ett strekk og det var så moro, tror kanskje jeg kunne klart litt lenger men da begynte oppoverbakkene og jeg måtte stoppe. 

 Håper det går bedre for dere på deres veiinger?


?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jysk turen blir utsatt til neste uke for å kjøpe teppe til «treningsrommet» og det er så typisk meg, da kommer jeg heller ikke i gang med styrketrening. Har liksom alltid en unnskyldning for ikke å starte. I går leste jeg om en del bra øvelser for «grevinneheng» og det vil ta ca. 12 uker før resultatene blir synlige eller noen blir også helt fine etter 12 uker alt avhengig av hvordan man ser ut. Nå synes jeg selv at jeg ikke er av den værste sorten, men allikevel burde jeg begynne men kommer virkelig ikke i gang. Manualene står på gulvet i gangen nede og hver gang jeg går på badet lyser de mot meg. Irriterer meg at jeg er sånn. 

Uansett har jeg «holdt på» i 1 år i dag og gjennomsnittet på skritt t.o.m i går ble 9298, og det er jeg fornøyd med. Skulle bare ønske jeg ble like flink til annen trening også som gåing/løping. 

Har kommet godt i gang igjen med registrering av mat og i går ble så sunn at jeg lå en del under kalorimessig. Det bekymrer meg ikke for jeg vet det jevner seg utover i uka.

 I dag gleder jeg meg til å se baby, Hellandussen min «lille» niese har nå selv 2 små...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det baby kos med søteste blidfis på 3 MNDR og tur i går med niesen min. Herlighet for noen fine jenter. 

Jeg droppet turen min i dag og dro på Outelt i Vestby og herlighet så mye fint det var der. Jeg tasset rundt i 2 timer og jaggu ble det ny Helly Hansen jakke i turkis som jeg skal gå tur med og 4 nye Craft overterekksbukser, 2 trenings singlet, en annen turbukse, trøye, joggedress fra Bjørn Borg, joggebukse og den fineste overtrekksjakka i babyrosa min favoritt. ?Kjøpte også litt Div. til sønnen og beredskapssønnen og jeg sparte over 7000-, kr i forhold til full pris??? Det er noe å si til gubben det.??? Normale størrelser var det også. 

Da får jeg heller traske på litt fortere eller litt lenger imorgen for og ta igjen fortapt trim. Dårlig vær er det her også i dag. I dag blir det lasagne, salat og baguetter til middag.

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg BreakFree? Var det hardt å begynne og jobbe igjen?? 

Da jeg startet i fjor tok jeg et bilde forfra og et fra siden og jeg tok nye nå igjen på tirsdag og når jeg la de bildene etter hverandre og bladde frem og tilbake så var det helt rått og se på. Hva egentlig 24 kg gjør med en kropp, og da var det dette som gav meg motivasjon til bare å fortsette som jeg gjør. Jeg er jo flink allerede men enda en gang gikk det opp for meg at dette må være varig og for alltid. 

Jeg sendte bildene til lillebroren min og han sa han var så stolt og minnet meg på at jeg hadde fått så mye bedre holdning på kroppen også. Det la jeg faktisk ikke merke til før han sa det men så rett han hadde det, var helt snålt og se.

 I dag er sønnen min hjemme fram til sinkveldsvakt så skal prøve å få han til og vise meg noen bra arm-øvelser. 

Ellers hvis været holder seg blir det pussing og maling av en halv liten hytte til helgen. Vi eier den sammen med noen venner og vi skal male halve hver? Det blir trening for armene.

Er dere flinke til å bruke GR oppskrifter tilmiddag? Jeg er det ikke men håper jeg kan bli flinkere til det utover. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang tar det meg litt tid å komme inn her og skrive, jeg beklager, men jeg tenker på det. Sliter veldig med motivasjonen. Noe som forsåvidt er litt greit og, kanskje jeg begynner å slå meg nogenlunde til ro med denne kroppen? 

Goggeline: Skjønner egentlig godt at du dropper treningssenter. Jeg kunne like gjerne sagt opp sjøl, men har en ganske bra avtale på SATS, og synes derfor det er litt vanskelig å melde seg ut. Men jeg er ikke der langt nær så mye som jeg jogger ute! Så hvorfor gidde å være medlem... Tror jeg tenker mest på at når vinteren kommer kan treningssenteret kanskje være greit å ha allikevel. Jeg vet ikke. En evig kamp det der. 

Ja, jeg er nær målet, skulle tro jeg kunne klare å bite tenna sammen! Halvmaraton er 21 kilometer, ganske så langt! Bare tre uker til nå i helga. Jeg må jogge en lang tur igjen denne helga. Det ble 12 km forrige helg, sammen med kjæresten:)

Goggeline, 24,2 kilo ned! Det er sååå mye! Kjempeflink har du vært!! Så bra at du merker støtte rundt deg. Og ekstra moro at folk ser at en går ned? :) Jeg er også imponert over 3,1 km i ett strekk. Jeg tar ofte gåpauser når jeg jogger! Why not?! :)

Ellers kan jeg melde om at hvit måned går meget bra, savner det ikke en plass, er vel snart to uker passert. Kan godt ta en måned til for min del. Og ellers har jeg meldt meg på hold vekten-kurs med første møte (tok face to face!) i november. Da har jeg litt mer tid på å prøve å knerte disse 3 små kiloene. ALT handler om at jeg må gidde å registrere. Dessverre har jeg ikke hatt ork til dette etter at jeg begynte igjen på jobb. Men jeg håper at jeg skal klare å bite tenna sammen fra og med i morgen! Ligger dønn stille på 85,2. 

Når det gjelder GR-oppskrifter har jeg noen favoritter. Første gangen min på kurs testet jeg veldig mye forskjellig, nå blir det litt mer til at jeg lager ting jeg kjenner til. Men burde / kan jo variere litt mer :)
Liker veldig godt tabascoburger (en kyllingburger med spekeskinke, veldig god), gulrot-og ingefærsuppe, tikka masala er god, lenge siden jeg har lagt GR sin. Tomatsuppa med soltørkede tomater er god (lenge siden jeg har prøvd den og).. Kanksje det kan bli en utfordring til oss?! Teste en ny oppskrift til uka? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode mattips, ja jeg er med å røve en oppskrift til uka og jeg melder inn hvilken det ble.

Herlighet så langt du skal løpe?

Prøv og vær flink nå de siste kiloene og jobb med å finne motivasjonen for å klare det. Du nærmer deg stadig og selvtilliten øker når vi klarer målet vårt. Sett av tid til å registrere sånn ca. 2-3 ganger pr. døgn. Når jeg gjør det er det de eneste gangene jeg går ned. Jeg MÅ registrere og det er jo så kjedelig, men gudskjelov er det bare å kopiere fra forrige dag hvis du spiser sånn nogenlunde likt til feks frokost, lunsj og kveldsmat. Det gjør jeg.

Så bra du meldte deg på hold vekten, det tror jeg er lurt. Jeg vet ikke om jeg skal gjøre det får tenke litt. Først må jeg komme dit jeg vil være og jeg vet denne perioden jeg har framfor meg nå kan være «litt farlig» fordi akkurat nå ser jeg jo passe ut og ikke så overvektig, og det kan i denne fasen være lett og gli tilbake igjen til å bli slapp og tenke « det går jo bra at jeg ikke går ned noe mer». 

Så derfor bestemmer jeg meg for at akkurat nå må jeg tenke motsatt og det er å være ekstra flink fremover.??‍♀️??‍♀️??‍♀️?

 For noen år siden prøvde mannen min og jeg oss på lavkarbo og gikk raskt ned 8 kg og mannen min 12 , men vi ønsker ikke å leve fast uten karbo. Synes det er vanskelig å holde seg helt unna diverse matvarer. Men som jeg har skrevet før så klarer vi nå og skille hverdag og fest i forhold til snop og søtsaker, potetgull.

Det er dét som er forskjellen fra de andre gangene jeg har gått ned i vekt at dette har jeg virkelig skjønt nå. At det er sånn jeg/vi må leve, og det er greit. For det er bedre å være sånn passe som jeg ønsker å være og klare det jeg vil istedenfor å være stor og «ubevegelig». For første gang i mitt liv ( 43 år) synes jeg det å være uten sukker, snop, godis og alt som hører til under det  er greit og bra. Synes det er lett også, bare jeg har annet og dytte innpå når fysingen melder seg. (Gulrot, yoghurt, knekkebrød, frukt,bær,nøtter...)?

Om jeg klarer først målet mitt ( -9,9 ) og senere å holde meg der gjenstår å se.?

Det ble litt maling i går og jeg tenkte å dra bort nå på dagen også og fortsette. Gjorde vondt i armene  mens jeg holdt på men er ikke støl og jeg tar det som trim. Da blir det dét i dag istedenfor tur, kjedelig?

God helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg får lite trimpoeng denne uka fordi jeg må male på hytta istedenfor å gå tur men jeg må jo bare benytte det fine været til det. Spiste også langt over det anbefalte i går og det ble nærmere 2100 kalorier. Jeg var så sulten og spiste kveldsmat 2 ganger? Imorgen håper jeg virkelig jeg tar meg tid til å gå tur. 

I kveld blir det hamburger i brød og imorgen fiskekaker. Er lei av å finne på hva vi skal spise men jeg skal prøve endel GR oppskrifter fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag og det gikk bra allikevel. Ned 2 kg men så hadde jeg jo gått opp 1,9 forrige mandag så da har jeg gått ned 100 gram på 2 uker noe som ikke er bra, men jeg er ihvertfall på god vei nedover og veier nå det minste jeg har gjort på flere år.  7,9 til målet.

Gikk/løp en rask tur på en halv time i går og matmessig var det greit.  Gj.snitt i uka som gikk: 1640 kcal/13,2 TP

Har skrevet det før og jeg kommer til å logge inn og lese og skrive her så lenge det er nødvendig og det er helt til jeg vet at jeg klarer og ikke skeie ut i hverdagen og falle tilbake til gamle synder med å spise snop flere ganger i uka. Først når jeg har nådd målet mitt og klart og holde vekten i et par år tenker jeg at jeg har klart det...

 De sa på GR kurs en gang at uansett hvordan vi føler oss vekt-messig så bør vi veie oss en gang pr uke til ca samme tid på døgnet og med ca likt klær eller uten selvfølgelig hvis du veier deg hjemme på morgenen. Ikke flere ganger siden det var gjort en studie en gang på en rekke kursdeltagere og de som veide seg en gang pr uke hadde gått ned mer enn de som veide seg sjeldnere eller flere ganger pr. uke.

De mener at vi blir mer skjerpet og ikke stresset av å veie 1 x pr. uke.

Denne uka blir det siste innspurt på malingsfronten og noe jeg gjerne skulle gjort ferdig i dag men det regner her nå. Så blir det personalmøte og fosterhjemsmøte  ,kjøring til avlastning og rapport-skriving. 

Hvis noen av dere skulle ha vært inn på tanken med å bli beredskapshjem, avlastningshjem eller fosterhjem ikke nøl med og ta kontakt med kontoret i din kommune eller nærmeste kontor. Jeg angrer ikke på at vi ble det. Har fått beskjed fra avdelingsleder å drive litt reklame og her er jeg anonym så da går det greit.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...