Gå til innhold

SOMMERSLANK! Mitt siste Roede-kurs.


Anbefalte innlegg

Hei! 
Ned 2 kg er bra det, selv om det er de samme kiloene som en hadde gått opp! Ned er ned! :)

Jeg skal absolutt også veie meg en gang per uke, liker det du sier der! Fortsetter bare å veie meg onsdagsmorgener. 
Synes du har vært så flink til å male, Goggeline! Og spennende med beredskapshjem.. 

Og takk for motivasjon, jeg skal virkelig prøve. Har registrert maten i dag. Orka ikke ut på trening, men tar en joggetur i morgen tidlig. I går ble det 13 km joggetur. Det begynner å bli langt nok...! Gøy å se hva man faktisk klarer, om man bare biter tenna sammen. 
Ellers er motivasjonen for å fortsette på SATS veldig liten, jeg er der altfor sjelden. Kanskje jeg skal sjekke ut noe proft yogastudio eller noe annet snacks, bruke pengene på noe nytt og interessant heller.. Skal tenke litt på det! 

Nå skal jeg snart legge meg, driver og står opp ekstra tidlig for å få litt større ro på jobb om morgenen. Så da må jeg også legge meg før. I morgen trenger jeg ikke være på jobb før ni, så da tar jeg altså en joggetur på morgenkvisten. Det gleder jeg meg i grunn til!

 

Stå på, Goggeline! (Og andre som leser her) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så langt du klarer å løpe???‍♀️

Kanskje jeg kommer dit selv en dag, jeg bygger ihvertfall opp kondisen når jeg er så ofte på tur?

Noterer du kalorier? Jeg orker ikke å lese på de forrige innleggene å se om jeg klarer og finne det. Jeg endret inne på innstillinger i dag og da endret inntaket mitt seg til 1300 kcal. og det vet jeg skal holde hardt. Tror jeg må prøve å øke aktiviteten litt så jeg kan spise litt mer. Det blir jo sånn at jo mindre man skal gå ned jo mindre kalorier trenger vi. 

Jeg har også snuset litt på yoga men foreløpig skal jeg ikke melde meg inn i noe. I dag ble jeg ferdig med å male og imorgen ble er møte avlyst så da blir det en ekstra lang tur på meg det kjenner jeg at jeg trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Goggeline! :) Hehe, skjønner godt at du ikke orker se gjennom gamle innlegg. Det viktigste er å holde koken;) 

Jeg har vært litt dårlig på å notere ned kalorier, men nå har jeg begynt igjen. Og vet du hva? Nå begynner det å skje ting med kroppen!

Jeg tror nok også det har sammenheng med at jeg jogger både oftere og innimellom lengre, men kanskje også at jeg har vært noe mer bevisst inntak av mat i det siste. 
Vekta har endelig rikket seg. Registrerte 84,8 (ned fra 85,2) som jeg så onsdag morgen. Men i dag så jeg også 83-tallet, så endelig har det skjedd noe :) Uansett registrerer jeg ikke vekta før enn neste onsdag igjen, så jeg kan jo bare håpe å gå videre ned fra 84,8. 

I går kom jeg meg endelig på SATS, så det hjalp litt på motivasjonen det også. Var jo egentlig bare kjekt å komme seg dit. 

1300 kcal høres lite ut, ja. Jeg synes veldig ofte det er veldig vanskelig å skulle holde meg innenfor 1600. Ja til mer aktivitet heller, men du kjenner jo best din egen kropp, vaner, ønsker osv! :) 
GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Da er helga over, her har det både blitt en god del godteri, men også mye trim. 
I dag har jeg jogget langt, og det ble også en kortere tur i går. Kjenner at forbrenninga er godt i gang, er varm i hele kroppen (uten å føle meg syk, hehe). Veide meg etter joggetur i dag, da viste den 83,8. Det er jo litt gøy at det ser ut til å gå nedover. Men det er uansett onsdags-vekta mi jeg registrerer. Nå på onsdag skal jeg også sende inn vekt til min kursleder (selv om jeg ikke går på kurs akkurat nå). Hun er veldig fleksibel slik sett, og oppfordret meg til å sende henne vekt i starten av september og i starten av oktober ettersom jeg begynner på hold vekten-kurs i november. Det føles veldig bra at vekta endelig går nedover. Litt merkelig at den gjør det (og at jeg er mer motivert) når jeg ikke går på kurs lenger. 
Tror det har ganske mye med treningsmengden å gjøre, og at jeg blir mer motivert når jeg faktisk ser resultater enn at det bare står stille. 

Håper ting står bra til i andre enden også :)
Dere som leser her må gjerne si hei. 
kozkoz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei?

Ja det er så deilig når det endelig løsner og det gjør seg ikke selv. Det er beinhardt og tøft, men så moro når vi går ned. Veldig flink til å trener er du BreaFree.

Disse kaloriene er ikke enkle og vi gjør vel så godt vi kan med å fordele de på best mulig måte for oss om det er litt lørdagsgodis som kommer på bordet eller om det er vårruller til middag.

Her hjemme går det ikke i de sunneste middagene og jeg har heller ikke fått prøvd ut en oppskrift fra GR som egentlig var målet mitt i uka som gikk. 

Kjøleskapet har enda ikke kommet men vi er nå inne i siste uka som vi ble lovet at det skulle komme på lageret så får vi bare vente på levering.

Fortsatt så klarer vi å holde oss helt unna godteri og snop og det blir lettere og lettere. I går på jobb laget de rislapper og hadde is og sjokoladeis, krydderkake og alt mulig snadder men jeg synes det var lett og takke nei. Tok frukt-te med suketter. 

Veiedag i dag og ned 0,9 og jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Jobbet i går og var barnevakt på lørdag så det ble ingen trim i helgen. 

Gj.snitt i uka som gikk: 1580 kcal. og 12,2 TP. 

Deilig å se at jeg kan ligge rundt dette og gå ned allikevel, derfor registrerer jeg dette på en lapp for hver uke som går så får jeg fulgt med. Deilig å slippe og ligge på 1300

Nydelig vær her i Akershus her om dagen så nå skal jeg snart ut og lufte meg. 

Jeg har klart som jeg skrev om litt lenger opp her og løpe litt lenger for hver gang jeg er ute nå. Strålende fornøyd med det også. 

Så ønsker jeg dere en fin uke. ?


 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for 0,9 kg ned, Goggeline! Det er mye!

Glemte helt Grete Roede-oppskrift jeg også, men vi har jo mange fine høstuker foran oss. La oss ikke sette noen tidsfrist på det, så kan vi heller si ifra når vi har gjort det, og tipse om det var verdt å prøve ut ;)

Her ble det laks med salat og ris til middag, veldig godt det! Prøver å planlegge måltidene litt nå som jeg endelig har begynt å gå ned. Vet at det er ganske viktig for å holde koken! Det er såå digg at jeg endelig går ned et par kilo nå som halvmaraton også nærmer seg. Helt klart lettere å løpe med en bittelitt lettere kropp. 

 

Nå skal jeg registrere dagens inntak, og håper jeg klarer å holde meg innen 1600 kcal. 

Synes du var veldig flink som tok fruktte med suketter. Jeg kjøpte meg også en ny te i dag. Tror det er lurt å variere litt og unne seg litt ulike produkter så mange ikke blir lei! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks er jo bare så digg da og vi spiser nok det alt for sjelden. Enig med deg at vi bare kan melde inn hvis og når vi lager en GR-oppskrift. 

Kjempebra at du tar deg tid til å notere kalorier, og for min del er det bare da jeg går ned så det i tillegg til trim er prioritet nr. 1 

Så får huset og alt annet vente???

Det blir lite trim denne uka på meg for imorgen skal jeg møte en kollega og på torsdag og fredag skal jeg passe min 3 år gamle niese. Så er det dugnad her i vellet på lørdag. Får gå en ekstra runde i dag og på søndag.

Jeg er litt rar sånn at jeg må liksom bli ferdig med turen på dagtid....?‍♀️

I dag skal vi ha koteletter, stekte poteter og wok-grønnsaker.

Gleder meg til å høre om veiingen din i morgen. Lykke til!?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mellom-måltid eller når jeg er fysen kan jeg spise dette:

Frukt og noen ganger tar jeg forskjellig frukt og har over Dobbel 0% yoghurt eller mager kesam med vanilje oppå.

Frosne bær er kjempegodt når det har tint litt med det samme oppå.

Nøtter,mandler.

Lompe med laks,salat og en lett smørbar ost.

Rugsprø eller Ryvita med Magerost.

 Gulrøtter er lurt og ha ferdigskrelt i vann i kjøleskap da er det så lett å gå og ta...

Hvis du MÅ ha sjokolade kjøp mørk. Det er ofte sånn at man orker mindre av denne enn vanlig melkesjokolade. ?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gøy når andre rundt ser nedgangen og kommenterer det men jeg vet også at for noen kan det være vanskelig. Vanskelig og ta imot rosen rundt det, men også vanskelig for noen å snakke om det for de vet ikke hvordan motparten (som har gått ned) tar det. (Liksom ja du synes jeg var tjukk før ja....takk for den)

Jeg har skrevet det tidligere at for meg som alltid har vært så åpen rundt meg og min overvekt om det være seg familie, venner, kollegaer ja alle egentlig liker å få kommentarer på nedgangen. 

Denne uka har jeg bare gått mandag og tirsdag og skal gå på søndag igjen. Derfor har jeg prøvd å holde meg litt lavere på kaloriene. Har spist fiskesuppe med fiskeboller 2 dager på rad nå og det ble ikke så mye kalorier det. Tok en baguett ved siden av. 

Jeg har fremdeles ikke kommet i gang med styrketrening, og sånn er jeg med ting jeg ikke liker. Veeeldig vanskelig å komme i gang. Nå har jeg til og med funnet hoppetau når jeg ryddet i garasjen men foreløpig er de ubrukte. Kanskje greie når vinteren kommer og det kan bli vanskelig å gå tur her hvor jeg bor uten fortau og det da blir vanskelig å gå i skogen. ????

God helg?


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) Så koselig å se at du har skrevet. Denne uka har vært travel. Veldig, veldig travel. Men vekta på onsdag viste 83,8, så da var jeg fornøyd, og kunne sende dette tallet til kursleder. Hun har bedt meg om å sende i starten av september og i starten av oktober. I dag (fredag) viste den plutselig 84,5 igjen, jeg satser på at det bare var fordi jeg hadde spist litt mye middag i går kveld. Det hadde vært veldig deilig om vekta kunne landa på f.eks 83,5 før halvmaraton. Så kan jeg jobbe meg videre nedover. Nå begynner jeg også å se det litt selv, og jeg føler meg bedre. Føler det meste blir litt lettere med en litt lettere kropp. Det å gå i trapper, trene, etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er så deilig med alt som blir lettere men jeg er overrasket over hvor stiv jeg fortsatt er. Skulle vært på yoga sikkert men foreløpig har jeg bestemt meg for og ikke bruke noen penger på trening siden jeg så mange ganger i mitt liv har vært støttemedlem. 

Jeg har fortsatt ikke handlet teppe til «treningsrommet» men er nå blitt utfordret av Littvrang fra en annen tråd her til å gjøre styrkeøvelser i kun 5 minutter i ula som kommer og jeg skal klare det. Jeg må begynne nå for ser at huden er ganske slapp etter stort vekttap på ett års tid. 

Gru-gleder meg for veiing i morgen som vanlig men melder alltid inn vekten om det er bra eller dårlig. 

Herlighet nå er det vel ikke lenge til halvmaraton? Hvis jeg glemmer å skrive det så gjør jeg det nå. Lykke til ????‍♀️?‍♀️???❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var som vanlig på vekta i går men styret med noe i hele går føler jeg så fikk ikke skrevet. Jeg hadde gått ned -1,7 og jeg har ikke ord for hvor deilig det var. Nå er det Tot. 28,8 og kun 5,3 igjen. Gj.snitt for uka var 1321 kcal. og 9 TP.

 Handlet mere tøy i går og jammen måtte mye kjøpes i S ellers var resten i M. Det er veldig vanskelig å skjønne at det holder med M når man er vant til og kjøpe XL-XXL

Stadig vekk når jeg titter på tøy så ser jeg på L. Nå er stort sett hele garderoben byttet ut bortsett fra noe pentøy som jeg ikke har fått prøvd og noe «utetøy» som som kan være kjekt å spare til kalde dager for da får jeg ihvertfall andre plagg under. 

Vil bare få avslutte med å si at jeg er så stolt av meg selv og jeg blir også stolt av deg BreakFree og ev. andre, her vet jeg at dere kjemper like mye som meg og jeg trenger ikke repetere hva vi kjemper med eller mot. Det vet vi alle selv. Selv om jeg ikke kjenner noen av dere tenker jeg på dere ofte. Er så glad for at jeg synes det er gøy å logge inn her og lese og skrive. ❤️


 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 Jeg har gjort det og klart å gjennomføre, og måtte skynde meg og skrive det ned. ?Det ble 5 minutter med styrketrening og jeg fikk min sønn til å vise meg noen fine øvelser før jeg gjennomførte. Så tok jeg ca. 7 minutter med forskjellige mageøvelser med tøying fra en bok jeg har og jammen ble jeg sliten og andpusten og det beste: det var moro og gøy og gjøre noe annet enn bare å gå. Mens jeg tok armøvelser satt jeg på en yogaball.

Det var faktisk ganske morsomt også for tidligere på dagen gikk jeg ut til han (sønn) i bare trusa og bh’en og sa: kan du være litt gla i mora di og vise meg noen øvelser som funker for det her og viste frem grevinneheng, hofte/mage og bak lårene hvor det er litt slapt. Så viste han meg noen øvelser for armene og beina, men han sa: «det derre på hofta er fett så det kan ikke gjøres noe med bortsett fra at du er flink og fortsetter og gå ned»

Reine ord for penga?

Som jeg har skrevet før er det vanskelig for meg å tenke at jeg aldri skal bli tjukk igjen og vanskelig og tro at det ikke skal skje, men nå i forhold til kanskje for 2 måneder siden har den selvfølelsen rundt dette steget noen % og jeg føler meg så glad. Jeg ER glad selv om vi ikke spiser snop og godterier lenger og det er vel første gangen i mitt liv jeg kan si det og virkelig mene det. Noe har blitt annerledes i meg denne perioden jeg har holdt på og jeg vet ikke hva det er men det funker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hehe, så herlig å lese alt du skriver, Goggeline! :)
Jeg tenker også på deg og denne tråden oftere enn jeg faktisk svarer. Noen dager raser bare fullstendig avgårde her. Det har blitt noen veldig lange dager på jobb i det siste med samtaler osv. 

Gratulerer så mye med ukas nedgang, knallbra! :D Fortsett å stå på! Du kommer til å nå målet ditt. Og nei, du trenger aldri se deg tilbake. Hiv ut gamle klær, sier bare jeg, du trenger dem ikke mer! 

Her stod vekta stille i går, 83,8, jaja, tenkte jeg. Så viste den 84,2 i dag, men jeg vet jeg ikke skal drive og sjekke hver dag.... Jeg har enkelt og greit vært i dårlig form i helga og nå i starten av uka. Litt krise i forhold til halvmaraton. Sånn egentlig. Hadde da siste langøkt søndag i forrige uke (10 dager siden!!), og så en liten økt på SATS forrige onsdag eller noe. Skal prøve meg på en løpetur nå i kveld. Gleder meg, og gruer meg litt. Håper det går bra. 
Så tror jeg at jeg tar en restitusjonsdag i morgen (har lest noen anbefalinger om det) og så heller en lett tur fredag. Løpet er på lørdag. Målet mitt er å gjennomføre. På en helt grei tid. Kunne sikkert vært mer konkret :D
Vurderer allerede å melde meg på  nye løp utover høsten og til våren. Anbefales virkelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

Stillstand skjer en gang imellom, også oppgang og det er uansett bare og fortsette så kommer nedgangen igjen garantert.?Herlighet og jeg skal heie på deg på lørdag (inni hodet mitt asså) Er det i Oslo? Fy søder og jeg tar av meg hatten ?‍? (som jeg aldri har på ?)

Jeg lurer også på om jeg skal melde meg på noe til neste år. Bor ikke langt unna Oslo og der er det mange forskjellige løp. Skal du løpe alene?

I dag har jeg vært på kurs og imorgen er det møte men håper allikevel jeg får til en gå/løpetur. 

Jeg var ute i går og fikk min personlig rekord på 5 km. på tiden 41:52. Merker at formen blir bedre og bedre?‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått i dag??❤️??‍♀️?

Vært ute i dag og kjenner på formen at den kommer seg. Etter tips fra en annen her inne om å løpe litt lenger opp i bakkene for hver gang jeg er ute merker jeg det veldig godt. Så har jeg byttet ut lydbok med musikk og jeg nærmest «flyr bortover veiene her»?‍♀️?

Tok også 5 minutter igjen med styrketrening og da kun armer i går. 

Igår og i dag har vi lasagne med Hvitløksbaguetter og når jeg spiser det må jeg ha ekstra smør på så det får bare bli litt ekstra kalorier i kveld. For meg er det verdt det.

Er så koselig om kveldene for nå har vi begynt å tenne te-lys igjen og spiser knekkebrød når vi er fysne. Kanskje jeg skal skeie ut med te i kveld??


Gleder meg til å høre?

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med så bra pers på 5 km! :) Nydelig! 

Halvmaraton var en god opplevelse! Det var absolutt tungt og til tider utrolig vondt underveis, men følelsen av å være i mål var veldig, veldig bra. Jeg brukte litt over 2,5 time på halvmaraton. Det er ikke kjempefort, men vet du hva, jeg er fornøyd uansett. Jeg er mye mer fornøyd med at jeg er med der og løper, enn at jeg f.eks hadde vært hjemme. Det har gitt meg SÅ masse motivasjon i hele sommer og i høst. Så i dag har jeg allerede meldt meg på et nytt løp. Det blir Bygdøymila 21. oktober. Blir "godt" å løpe 10  km nå i stedenfor 21 :P Uansett har jeg lyst til å fokusere på å få opp farta, i tillegg til å trene mer styrke, svømming etc. Variere litt! 

Jeg løp alene, men hadde et par venner som også deltok! :) Det er gull å ha litt miljø rundt det. 

Nå skal jeg ut på tur (gå-tur med kaffe i termos), snakkes mer senere ❤️
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader det må være lov å si og det er jo helt rått og at du er så fornøyd og har en god opplevelse med det er så bra????‍♀️Gratulerer med vel gjennomført?

Det var et innslag på TV-2 nyhetene i går om løpet og det var flere der som var helt kjørt og aldri skulle gjøre det igjen.

Også melde seg på et nytt løp igjen så fort da??

Jeg MÅ bare melde meg på noe til neste år. ?‍♀️

Faktisk ny rekord igjen i går på 5 km på 39.28 og det som gjør meg så stolt med det er at det er ikke bare rett frem det er ihvertfall 3 gode og bratte motbakker. Trening hjelper?

Ny veiing igjen imorgen så da er vekta allerede satt frem. I dag blir det kalkun wiener pølser med brød og lomper, gidder ikke lage noe mere fancy middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk! :D Haha, jeg tenkte også underveis at jeg blant annet ALDRI vil prøve meg på et lengre løp enn 21 km! Haha. Det er mer enn nok! Det er virkelig langt! 

Jeg stemmer veldig for å melde seg på noe, og det trenger på ingen måte å være et halvmaraton. Man MÅ heller ikke løpe hele veien på flere type løp og distanser. Sjekk for eksempel ut Rosa Sløyfe-løpet. Jeg vurderer å melde meg på der,  men nå ble det først og fremst Bygdøymila på meg. 

Tida di på 5 km er slett ikke verst, bare så det er sagt. Jeg er ikk enoe særlig raskere. Høres ut som at du er i veldig god form om dagen! 

Hørtes ut som en god middag, det. Her blir det rester fra i går :)
Kjæresten og jeg har vært ute og gått en (unødvendig lang) tur. Var ekstremt stiv i kroppen, så det gjorde veldig godt å komme seg ut i hvert fall. Nå blir det badekar og sofa resten av kvelden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, ja det er virkelig deilig å kjenne formen stiger...Jeg må også ta meg sjøl i nakken og bli flinkere med denne styrken. Selv om totalt 17 min forrige uke er bedre enn ingenting vet jeg at jeg kan klare bedre og at jeg har tid til det er helt sikkert. Slår et slag for styrketrening denne uka asså.? Eller noe annet for deg/dere som er vant til å trene styrke, kanskje prøve noe helt nytt denne uka?

Jeg sjekket faktisk løp i Oslo for 2019 i går men jeg må melde meg på litt senere siden jeg jobber med beredskapshjem så vet man aldri hvordan «ståa» er før litt nærmere. Men jeg skal virkelig prøve og jobbe opp formen gjennom hele vinteren. 

Må bare skrive litt om at jeg er livredd for å gå opp igjen, og jeg har vært akkurat her jeg er nå så mange ganger før også og jeg har skrevet om det flere ganger og, at det er jo det som er problemet for mange av oss her inne at det er ikke noe problem i en periode og gå ned så er det rett opp igjen, og ned, og opp og ned og opp og jeg kan vel fortsette i det uendelige her for min del.?

Det er her jeg/vi må klare og snu tankegangen og jeg lover jeg er på god vei mot det rette her nå. Det er sant at jeg har skjønt at vi (mannen min og jeg) må leve «strengt» ikke bare i hverdagen men også i helgene og skeie ut som «rakker’n» når vi har bestemt det. For oss (for de som ikke husker det) på ferie, på bursdager/fest og til jul. KUN dette og jeg må jobbe med meg selv (hver dag) virkelig og godta at dette er nok og greit. OG DET ER DET???

Jeg sa senest for en time siden til mannen min at jeg skal gjøre ALT denne gangen for og ikke legge på meg igjen.

 Hadde gått ned -0,8 til 73,5 og gj.snitt for uka ble 1504 kcal og 16,6 TP. 

Så er det bare å glede seg til ukas første tur om noen timer og hjem og trene styrke.?Håper jeg....?


 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tok 15 minutter med styrke i dag. Armer, bakside lår og mage. Herlighet og jeg svetta og pusta? Skal prøve og få til 3 økter i uka.

Bare vil anbefale dere og måle dere hvis dere ikke gjør det. Her er et par eks. på meg fra 21/8-17 til 12/9-18

Overarm - 8 cm

Midje - 18 cm

 Bryst - 16 cm

Rumpe - 24 cm

 Hvis noen ikke vet det så kan det være stillstand i vekta men allikevel kan du gå inn i cm. ?


 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det 13 minutter styrketrening til i dag og det er rart det der med at svetten bare hagler og pusten går, og jeg har sett noen har skrevet om det før at dere har opplevd det når dere har byttet trening men herregud at det faktisk er sånn da? Da blir det ikke styrke før på fredag igjen. 

Jeg tenker allerede på lørdag for da skal vi til noen nye bekjente som vi ikke kjenner så godt og mannen min og han andre skal drikke øl, og jeg skal kjøre. Der ligger ikke problemet. Problemet blir at man blir fysen av å sitte sånn og sikkert sulten også. Derfor skal vi spise pizza før vi drar og jeg skal kjøpe med nøtter og superchips så skal jeg prøve å spise litt lite av det og ta små never av gangen. Tar også med bris fordi kullsyre metter.  Fordelen er at jeg skal jobbe på sykehjemmet fa 07:15 dagen etter og at vi har litt over en time å kjøre hjem så da blir det ikke så sent. Jeg vet at jeg har sagt at vi skal skeie ut i selskapeligheter men for meg er ikke dette det akkurat.  

 Sånn har jeg blitt at jeg er livredd for hva det måtte gjøre med vekta. Kanskje litt sykt men sånn er det. Kan prøve å ligge litt lavere på kalorier i forkant da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg fortalte det til svigerinna mi i dag også at jeg tenkte sånn om lørdagen og hun bare «såpass ja, ja da har du virkelig forandret deg, og det er jeg glad for, men du må huske og kose deg også siden du skal og vil leve sånn for resten av livet» 

Og hun har så absolutt rett hva spiller det for noen rolle, bare man ikke skeier ut i hverdagen. ( Det er jo akkurat dette jeg skriver om her inne selv så mange ganger også)

Lovte henne og jeg skal love deg at jeg skal skravle og spise og kose meg og jeg kommer til å gå tur uansett vær den dagen så det går sikkert greit. 

Kjøleskapet kommer på fredag så neste uke skal målet mitt være og ha litt sunnere middager fremover. Har lovet gutta i huset her at taco blir det på mandag siden gutten som bor hos oss skal på avlastning i helgen??

Snakket også med min svigerinne i dag om toppturer og fjellturer så kan hende det blir tur i løpet av neste år, hvor vet vi ikke enda. Endelig ser det ut for meg at jeg kommer meg på en ønsketur. Hun har alltid vært minst 10x sprekere enn meg men nå begynner vi å bli like???


 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

På sofaen nå etter en tur på trening. Kjenner det er hardt å motivere seg etter løpet på lørdag.. Trente intervaller på mølle, samt litt styrke. Tror jeg må begynne på noe styrkeprogram, ta pt-timer e. l. 

 

Jeg er også redd for å legge på meg igjen, særlig nå som det frister med god mat og sofa. Det er kun en ting som kan hjelpe meg å gå videre ned fram til hold vekten starter i slutten av oktober, og det er registrering av kalorier!! Dritkjedelig, men det funker. Jeg er bare nødt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...