Gå til innhold

SOMMERSLANK! Mitt siste Roede-kurs.


Anbefalte innlegg

Det er ikke alltid like lett å finne denne motivasjonen men det er da jeg som oftest tidligere har logget inn her. Nå er jeg så motivert som bare det og ingenting kan stoppe meg nå for å nå målet mitt.?

Jeg er fortsatt overvektig ifølge bmi og ønsker jo egentlig å gå ned til 69 men ifølge bmi er jeg normalvektig ved 67 så jeg skal jaggu ned dit også bare for å bli det. (Mandag veide jeg 73,5)

MÅ fortelle en episode fra jeg var i Oslo i går (og det er sånne episoder bla.a jeg håper kan være til motivasjon)?

Gikk på Bik Bok for det hang en fin rosa høstjakke utenfor og jeg begynner å skjønne at jeg kan gå rett på M og ikke de større str. (Opptil XXL) som jeg alltid måtte prøve før. Så tok jeg M og gikk i prøverommet tok den på og gikk til den ansatte og spurte om hjelp med hva hun synes og jeg sa hun måtte være ærlig. Gjett hva hun sa? Du kan ta SMALL du... herregud jeg trodde jeg skulle besvime. Så sa jeg tuller du nå? Hun bare nei... Jeg ble så glad så jeg fortalte om minus 30 kg og viste hun magen og alt jeg????Det jeg tror var rart for meg og VELDIG uvant var at jakka var så kort at den gikk liksom bare til hofta og ikke over rumpa som jeg er vant til. Jeg så ganske fin ut også??? Holdt til og med på å glemme en pose jeg hadde i prøverommet også?

Herlighet så glad jeg er for at jeg ikke gir opp denne kampen mot kiloene. 

God helg. ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå gøy opplevelse du hadde på BikBok! Jeg blir veldig glad av å lese det! Synes det er bra at du fortalte det til hun som jobba der :) Håper du kjøpte den jakka!! 

Du må ikke gi opp! Blir veldig inspirert av deg :)

Jeg derimot får kanskje ta en liten smekk på fingeren i dag. Etter å ha holdt ut uten alkohol i 38 dager for meg og 40 for kjæresten, så tok vi oss noen glass vin sammen i går kveld. Det var veldig hyggelig. Og vi lagde brownies og spiste is..! Det til sammen kostet meg ca. 1000 kalorier. Skal prøve å holde meg på matta resten av helga. Men guuuri så deilig det var, da. 
Vi er allikevel enige om at vi ikke "trenger" alkohol lenger, og at vi ønsker det skal bli til sjeldenhetene heller enn at det er noe vi drikker ofte. Lurer derfor på om jeg nå skal ta med resten av vinkartongen ned i boden, når jeg allikevel skal ned dit straks med grillen og diverse ting og tang som bare tar opp plass. 

Har fri i dag, og har vært på en 30 minutters PT-time (gratis). Det var greit å få litt inspirasjon til nye øvelser, også trente jeg litt mer etterpå også ettersom det var såpass kort med henne. Vi kjørte sånn to øvelser om gangen, annenhver. "Supersett". Det jeg gjorde med henne, var: 

-Liten oppvarming på mølla (kanskje 7 min)

Knebøy: 12 x 3 med en liten kettlebell-vekt som jeg holdt inn til brystet 
Biceps + skulderpress: 12 x 3 Små vekter i hver hånd opp i en bicepscurl, og så opp skulderpress, og ned igjen

Rygg: "Roing" stående med kneet på en benk: Løfte en vekt opp fra gulvet og opp til albuen eller hva det blir (vanskelig å forklare, men du har sikkert sett det før..) Først ene armen, så den andre. 12 x 3 
Planken: Stå i planken og ta rumpa fra side til side, ned mot gulvet. 10 til hver side, altså 20 tilsammen. 20 x 3 

Det var alt vi rakk på de minuttene! Etterpå gjorde jeg brystpress liggende på benk, markløft med stang, nedtrekk-apparat (vet ikke hva det heter), utfall bakover med en kettlebell foran brystet, situps på benk. 

Føler det ble en ganske ålreit økt til sammen! 

 

OK, det var dagens snacks fra meg.. Jeg får REGISTRERE i helga og ikke IGNORERE i helga. Du er min helt, Goggeline! Lykke til med superchipsen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kjøpte jakka og gikk med den på lørdag??Spiste chips og chilinøtter og pizza?

Så bra med den PT-timen a. Jeg tok bilder av det du skrev du hadde gjort så skal jeg se om jeg får gjort noe lignende en dag. ?

Bra med vinen da at den ble stående bedre det enn både den OG brownies?

 

 Vi i Akershus har det faktisk veldig fint disse dagene her, mye vind og kaldt men sola skinner☀️ De dagene jeg må kle meg med regntøy/overtrekkstøy bruker jeg ca. 5 min mer på runden enn det jeg gjør med mindre klær. Så da blir det sikkert dårligere og dårligere rundetider utover høsten/vinteren ?

Det var opp her i gården i dag gj.snitt 1726 og 12,9 TP og +0,3  Jeg skal ligge på mellom 1400-1550 ?

 Denne uka er det endel kurs og møter så det blir mindre trim enn vanlig tror jeg så da får jeg passe på med maten. Trente heller ikke styrke på fredag som jeg hadde sagt på forhånd men jeg danset meg igjennom litt husarbeid og matlaging. ? Har fått helt dilla på en som heter Armin van Buuren. 

Kjøleskapet er på plass så nå er det ingen unnskyldning for å ikke lage sunne middager og salater. 

Tenker å arrangere en byttekveld av klær med kollegaene fra sykehjemmet og har spurt virksomhetsleder om vi kan låne kantina. En jeg spurte i går var veldig positiv. 

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg spiser vanlige middager med familien og de er ofte ikke sunne i det hele tatt og i dag hadde jeg heller ikke sunn lunsj siden jeg har vært på personalmøte og der blir det servert mat. At «vanlige» brødskiver kan smake så godt er helt utrolig?

 I dag ble det hverken trening eller tur så da får jeg tråkke på litt ekstra imorgen siden det heller ikke blir tur på torsdag. 


 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk mye trimpoeng da, Goggis! Supert! :D Du holder koken, stå på! Ikke gi deg!

Byttekveld er meeegalurt! Har hatt det med venninner flere ganger. Var faktisk på det senest i helga! Byttekveld er bare positivt, det! :)  Man blir kvitt mye, samtidig som man får noe nytt. I tillegg kan man gi overskuddsklærne til Fretex e.l. Vinn-vinn-vinn-situasjon som både er sosial, økonomisk og bra for miljøet!:) 

Haha, nå la jeg akkurat merke til at det er 2500 visninger på denne samtalen vår, Goggeline. Glemmer helt at det er flere enn oss som får med seg det vi skriver. 
Så til deg som følger med: hei, hei. Hyggelig at det kan være noe å bruke tida si på! Og: Si VELDIG gjerne hei! Dere ser vel hvor treig jeg er til å svare Goggeline..! HELP ME! (PS. Mithuriel, er du der? Kom tilbake til oss<3)

De siste dagene har jeg vært uten data hjemme, så det har blitt så knølete å skulle sitte med mobilen og skrive her. På den positive siden har jeg fått trent ganske mye. Har faktisk allerede trent mandag, tirsdag og onsdag denne uka! Og alt på SATS. Dette er svært ulikt meg, så jeg må si meg fornøyd. 

- Mandag ble det spinning intervall etter jobb. Første spinningøkta mi på evigheter. Tror jeg blir nødt til å fortsette med det innimellom. F.eks annenhver uke, det passer i forhold til jobb.  
- Tirsdag var jeg innom SATS på morgenen for å ta en kroppsanalyse (mer om dette snart!) Trente intervaller etterpå + en lett styrkeøkt. 
- I dag var jeg der igjen, hadde en ny 30 min avtale med en PT etter jobb. Jogget litt lett et kvarter, så viste han PT-en meg masse øvelser. Kan skrive liste senere. Det er PT-dager på SATS, så dette var også et gratistilbud. Effektivt og greit! 

 

Kroppsanalysen: Også dette var et gratistilbud i anledning PT-dager. Jeg meldte meg på med skrekkblandet fryd. Møtte opp 8.30 på morgenen. Vekta viste 85,1. Litt kjedelig at den har hoppet opp dit igjen, men jeg synes ikke det er noe rart - jeg har vært slurvete med både alkohol og søtsaker, PLUSS at jeg ikke har fortsatt å jogge like mye som før. Men så lenge det stopper der går det greit  For å være konkret: Mitt mål akkurat nå, er 82,5.. Heretter blir det null alkohol i uka, kun hvis jeg f.eks skal på fest. Jeg tror det blir min grense. Jeg har tenkt meg videre ned i vekt, og bli der, og da kan jeg ikke drikke. Når jeg drikker alkohol får jeg også lyst på alt mulig annet drit. Godteri, kake, is, potetgull, snus.

OK. Så kroppsanalysen fortalte meg om sammensetningen av fett, muskler osv i kroppen. 


Muskelmassen min ble målt til 34,4 kilo, noe som var over normalen (referanseverdien her lå på 23,5 - 28, 7 for min aldersgruppe, høyde osv). Men det gjør meg jo INGENTING!

Fettprosenten lå på 24,1 kilo (det høres så rart ut, men ja). Her var referanseområdet 12,3 - 19,7. Ergo noen kilo over.  Så kroppen består av 28,3 % fett. Det er ikke så rart, hvis man tenker på at jeg spiste eplekake og is til kveldsmat i går! Haha, neida.. 

Den foreslo også at min idealvekt er 79,2 kilo, altså 5,9 kilo ned. Jeg syntes egentlig at det hørtes veldig riktig ut i forhold til hvordan jeg oppfatter og kjenner min egen kropp. Jeg vet også at det eventuelt blir veldig hardt å skulle gå ned nesten 6 kilo.. Er ikke motivert nok for det. 
Men det jeg har lyst til, er å satse skikkelig på styrketrening framover, og prøve å bytte ut litt av fettet med muskler. Så kan jeg ta en ny måling igjen om et halvt år eller om tre-fire måneder. 
Må også legge til at jeg tok noen av resultatene med en klype salt, da den også målte  midjemålet mitt feil.. Hvordan kan man liksom måle midjemål ved å sende svak strøm gjennom kroppen? Er bare å ta et godt, gammaldags målebånd, det!

Alt i alt var det ganske interessant, og jeg må si jeg ble mer glad enn skuffa. Ble glad for å få bekrefta at kroppen min bestårav av masse muskler. Så ligger det litt fett utenpå der igjen;) Og det er vel ikke så hinsides unormalt. 

Jeje. Jeg må bare understreke ovenfor våre 2000 lesere (hehe) at jeg ikke vil ned i vekt/trene osv bare for å se bra ut. Det er bare en side-effekt. Jeg vil først og fremst være frisk og unngå sykdommer og depresjoner. Jeg føler meg bedre og lever bedre med en kropp som fungerer som den skal. Jeg håper det er det de som leser her også tenker på, at de vil trives i seg selv. Og jeg trives i meg selv med mine 85,1 kilo kropp, inkludert mine 34,4 kilo med muskler som jeg søren meg er ganske glad for. 
Tallet på vekta sier ingenting om hvem du er. 
Tallet på vekta sier ingenting om hvem du er for andre. 
Tallet på vekta sier ikke en dritt om hvor flink du er i jobben din, til å vise folk at du er glad i dem, at du er flink til å lage mat, at du er omsorgsfull, at du er spennende, at du er fantastisk. Så ikke gidd å heng dere ALTFOR mye opp i det. 
For meg har det nesten bare blitt en slags hobby å følge med på vekta, en måte å holde meg i balanse, å føle meg sunn.

For min del tror jeg det kan være lurt å fortsette å ta en kroppsanalyse,  delta i et løp, eller å bare gå en lang tur i skogen på bein eller ski, for å kjenne at denne kroppen fungerer. Det er ikke bare tallet på vekta som betyr noe, det er det virkelig ikke!

Ha en fin kveld, Goggeline, eller dag, ut fra når du leser her! Heier på deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goggis likte jeg???Rått. 

Og veldig flink har du vært til å trene. Ble interessert i kroppsanalyse jeg også. Jeg tok en gang, husker ikke helt når men i 2013 kanskje og jeg finner den ikke. Skulle så gjerne hatt den å sammenligne med. 

Er det så mange som leser her inne jøje meg?Ja Mithuriel hoppet av hun og det er det dessverre mange som gjør og det er jeg lei. Lei av å være med i tråder som etter en stund dør ut. Jeg skjønner at man ikke kan være her inne «for alltid» men da hadde det vært bedre om man faktisk sa i fra. Jeg har snakket så mye med meg selv i mange av disse trådene her at de har jeg kuttet ut. Ikke har jeg startet noen av de heller og det er det jeg synes er så rart at man ikke gidder å følge opp sin egen tråd. Vi er flinke BreakFree, for stort sett så er det du og jeg som skriver her???Jeg har skrevet det før og jeg skal være her så lenge at jeg er HELT trygg på at jeg ikke legger på meg igjen og tenker kanskje det er et par år?

Jeg har tråkket på som vanlig på mine turer når jeg har rukket de og jammen går det unna om dagen. Nå har jeg virkelig brutt noen barrierer mot å jogge i motbakker. Herlighet det er moro å jogge asså og ikke stoppe bare fordi en motbakke kommer. Så er det så sprøtt for akkurat der hvor den bratteste og værste bakken er kommer den råeste og kuleste sangen på hele på hele playlista til Van Buuren og det er som at akkurat den låta hjelper meg opp bakken. Nå løper jeg 3 ganger på runden på 7,6 km og det lengste er vel ca. 4 km av gangen i ett strekk. Så er det et lite opphold med rask gange før jeg også spurter et stykke x 2 og så jogger resten og spurter igjen opp den siste bratte bakken mot huset. 

Tok styrketrening igjen i dag men har dessverre ikke kommet inn i en fast rutine med det. Må bare bli flinkere til det. Holdt på i 20 min. Med bein, armer og mage. 

I dag var det etterlengtet taco til middag. Til uka er det høstferie og vi har ingen planer bortsett fra en dag til Østfoldbadet i Askim. Håper på mye tur. 

Håper selvfølgelig på et bedre resultat til mandag enn sist mandag men nå har jeg fått mensen så da er det vel det som skal ødelegge?

God helg?


 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut at du har tenkt å være her en stund, Goggeline. Jeg husker mitt første møte med Grete Roede-forumet. Jeg tror det var i 2009 eller 2010. Da gikk jeg ned en del kilo helt på egenhånd, kun ved hjelp av en tråd jeg var ganske aktiv i. Det ble mitt "fristed", å skrive der med de andre. Jeg husker ikke hva tråden het engang. 

Synes det høres ut som at progresjonen på joggingen din er helt vanvittig god! Løpeglede er noe av det beste jeg vet. Kan anbefale deg å f.eks kjøpe deg magasinet Runners world, så får du helt sikkert enda mer inspirasjon. Og litt sånn fellesskapsfølelse. Nå er du en løper! 

Denne uka har forsåvidt vært OK, men jeg har hatt en lei krangel med min kjære og nå er jeg litt lei meg. Prøver å få dagen til å gå før jeg ser ham igjen. Har snart tenkt meg på SATS for å trene. Det hjelper på humøret og selvfølelsen. Så driver jeg også og ordner litt i hjemmet. 

Ellers skal jeg sende vekt til kurslederen min til uka, kom jeg på. Sist jeg sjekka (i dag) lå den på 84,3. Sist vekt jeg sendte henne var 83,8 :P Kunne helst tenkt meg at jeg kom meg ned til 83-tallet igjen før onsdagen. Det bør jo egentlig være mulig. Om jeg bare kutter ut sjokolade og faktisk registrerer. Får vel gjøre det nå..! 

God helg, Goggeline! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk jeg er veldig fornøyd med løpingen selv og skal se på det du anbefaler.

Uff sånne krangler er aldri noe morsomt, får håpe dere finner ut av det på best mulig måte. ❤️ Jeg har vært sammen med mannen min i snart 25 år og jeg var 19 da vi ble sammen så det har vært noen «fighter» opp i mellom. Blitt ganske mere rolig de siste årene men jeg må innrømme at det alltid er værst når det er alkohol inne i bildet. Det er en av mange andre grunner for at jeg ikke drikker meg full. Skulle det være at jeg smaker er det maks noen få øl og kanskje en Baylies (eller hvordan det skrives) over mange timer og kjenner aldri noe i hodet. Da vet jeg sjansen for krangling er mindre.

Glemte forresten å kommentere det fine du skrev over om og trives med seg selv og unngå sykdommer o.l og jeg kunne ikke vært mere enig. Dette gjør jeg kun for meg selv og for å få en bedre livskvalitet. For den var dårlig for et år siden kan du si.

Jeg vet om flere som «tar av helt» når de går ned og begynner og gå ut på byen, få større lepper, bli utro og gud vet hva de holder på med og der er jeg ikke jeg ass. Jeg vil være frisk og ja jeg ser jo at jeg ser bedre ut og er kjempeglad for det men jeg forandrer meg ikke av den grunn.

 

Imorgen er jeg like spent på vekta som alltid. Melder inn når jeg har tid.

Jeg skal på sykebesøk til en gammel kollega/venninne som jeg ikke har sett siden mars fordi hun har vært så syk at hun ikke har orket og fått besøk og det bobler inni meg akkurat nå for jeg er så spent på hvordan hun er. Stakkars hun er på psykiatrisk avd.?? 

Ha en fin uke?❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag og -0,9 med 1694 kcal og 14 TP.

Så må jeg bare få skryte litt for nå veier jeg 72,9 og for 1 år og 5 uker siden så var det 103,1 og da har jeg passert 30 kg, faktisk 30,2 (dere vet jo hvor viktige disse grammene er for oss??) og en ting er at jeg er stolt av egen innsats men aller mest så er jeg så utrolig glad for at jeg aldri gav meg, virkelig. Tenk om jeg hadde gitt meg underveis så hadde jeg ikke sittet her nå med den følelsen. Det er asså en lykkerus og noe jeg unner alle som ønsker det og oppleve. Nå er det ørsmå 3,9 kg til det første målet men så har jeg jo underveis bestemt meg for og ta de 2 siste kiloene etter det for å bli normalvektig i følge BMI. 

 Vi har høstferien hjemme i år. Det blir de vanlige gå-turene mine ellers når jeg kan det og så får jeg håpe jeg blir flinkere med styrketreningen.

Så ønsker jeg deg/dere en fin uke???


 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 Jeg leste en artikkel med Jeanette Roede i går om hvordan lettest mulig man skal holde vekten og hun anbefalte å øke 100 kcal pr. dag i en uke og neste uke øke igjen med det samme helt til man når «nullpunktet» som hun kalte det som er når du forbrenner like mye som du får i deg i kcal. pr. dag

Det stod også der at når du har holdt vekten sånn nogenlunde likt i 2 år bør man være stabil.. 

Så da er det ikke tull at jeg minst skal være her 2 år til som jeg har skrevet tidligere???Det blir jo lenger siden jeg ikke er helt i mål, og jeg mener det? Denne gangen skal jeg klare å holde meg nede, det er forskjellen fra nå til de andre «100» gangene jeg har holdt på.


 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du inspirerer, Goggis! Virkelig! :)
Heldigvis har det vanskelige løst seg nå, så jeg har det mye bedre. 
De siste dagene har jeg fortsatt ikke orket å registrere, og da blir resultatene deretter (eller mangelen på resultater). 
Er hjemme hos foreldrene mine nå, og her frister det mye med god mat. Har kost meg litt ekstra i kveld, men i morgen er jeg tilbake med sunn mat og ikke minst trening! 
Har tenkt meg på treningssenter i morgen for å trene styrke, og har også meldt meg på trening på torsdag. I tillegg blir det turer med hunden og litt praktisk arbeid. 
Må sende vekt til kursleder, jeg tror dessverre den er litt høyere enn det jeg sendte sist, men er fremdeles på rundt 84, så det er ikke så halvgærent. Kun noen få uker igjen til jeg begynner på hold vekten-kurs.. 
Jeg tar også høstferien hjemme og hos foreldra mine, så det blir rolig og økonomisk. Det er like greit etter en sommer med veldig mye reising! 

Isj, får alltid dårlig samvittighet av å ikke å ha registrert når jeg begynner å skrive her. Hvordan orker du å gjøre det hver dag? Tips?? :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg veldig til å høre når du besgynner på det nye kurset. Jeg gikk på det i 2004 men finner ikke boka. Håper du slenger inn et par tips eller to etterhvert?

Koselig hjemme hos foreldrene og ja ofte er det ekstra god mat der.

Jeg har ingen spesielle tips til registrering av mat, men jeg bare MÅ ellers går jeg ikke ned. Dette vet jeg av lang erfaring som slanker at hvis jeg slutter med det står vekta stille. Jeg spiser også stort sett det samme både til frokost, lunsj og kvelds. Så det blir en del kopiering fra forrige dag med litt endringer og et mellommåltid som legges inn og middagen. Vi har ofte samme middag to dager på rad også så da kopierer jeg når vi har det så det tar ikke så lang tid. 

Jeg går inn på morgenen og skriver ferdig fra kvelden før, så legger jeg inn frokost og lunsj og middag hvis jeg vet. Så endrer jeg bare på de riktige grammene til etter jeg har veiet og spist. (Etter middag) Så jeg er inne ca. 2 ganger om dagen. På mobilen for den er jo alltid med???

Så bra tingene er bedre mellom dere, aldri godt når det ikke er bra. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har ligget bra hele uka kalori-messig men det er da fryktelig vanskelig å komme i gang med styrketreningen, jeg var litt godt i gang men det har dabbet av igjen. Må prøve igjen til uka men da vet jeg det er kurs på tirsdag og Oslo på torsdag og jeg skal bake gulrotkake til byttekvelden på mandag. Grete Roedes oppskrift så jeg må vel smake litt.? Ganske mange som er positive til det og kommer så det skal bli moro. 

Denne helgen skal jeg jobbe på sykehjemmet og litt som andre jeg har lest som har samme jobb så samler jeg også vann når jeg jobber. Går mye på harde gulv, og sitter lite. Får drikke mye vann så får jeg håpe det gir utsalg positivt på vekta allikevel på mandag. 

Til middag i dag blir det spaghetti, svenske kjøttboller og grønnsaker. 

 God helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men takk for gode tips. Jeg har jo registrert 11564 ganger selv, men jeg får det altså ikke helt til nå om dagen. Men jeg skal. Jeg MÅ! Vekta mi viste 84,5 i dag. Det er helt OK, men skulle nå gjerne sett 82,5 før jeg begynner på Hold vekten-kurset med oppstart 31. oktober. Det er 2,5 uke til. 2 kilo. Kan jeg klare det? Jeg er overbevist om at det som da må til er registrering, trening og å ikke drikke alkohol. Så det er egentlig bare viljen det står på. 

Jeg gleder meg også til det kurset, selv om jeg ikke føler at jeg er helt i mål. Men jeg merker at nå som jeg er i gang med styrketrening så skjer det noe med kroppen uansett. Det liker jeg!
Nå skal jeg på Crosstraining, så blir det å nyte lørdagen bare. I morgen blir det skogstur med ei venninne:) Salige høstferie!

Lykke til med byttekvelden! Det blir så bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så bra du ønsker å snu det for det er virkelig viktig å se hvor mye vi får i oss og det er mange «skjulte» kalorier vi dyttet innpå hvis man ikke har et 100% bevisst forhold til det.

Håper så veldig du klarer å få til det du ønsker?

Jeg sa til mannen min i går at han må gjøre alt han kan for hjelpe meg med og ikke gå opp igjen. Jeg skal ringe til broren min også og be han kjefte på meg hvis han merker jeg går opp igjen for han er alltid så sykt ærlig med meg.?

Nå er det 5 kg til hovedmålet mitt på 67 og i dag hadde jeg gått ned -0,8 og hadde 13,9 TP og 1597 kcal. 

Nå er gulrotkaka ferdig bakt og jeg gleder meg til byttekveld. Så skal jeg dra og ta sol nå og så løpe en tur for det er faktisk det det har blitt til: løpetur istedenfor gåtur og det er så deilig for jeg gleder meg alltid til å komme ut. Det er forskjellen fra denne gangen til tidligere ganger jeg har gått ned. Da har jeg holdt på i en viss periode og gått tilbake til dårlige vaner men jeg ikke bare håper men føler nå at jeg skal klare dette. 

Jeg heier alltid på oss.❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)  Jeg har registrert for i dag, det ble 1900 kcal, så nå skal jeg ikke spise mer (jeg skal egentlig ligger på 1600 hvis jeg vil ned i vekt). Får prøve igjen i morgen, å holde meg innenfor de 1600! :)

I dag ble det en times spinning. Prøvde å ta skikkelig hardt i, så det ble en god økt. Ellers har vi spist laks og deilige grønnsaker til middag. 

Høres virkelig ut som at du bør ta et hold vekten-kurs når du er ferdig, Goggeline! Da får du tett oppfølging! 

5 kilo igjen er jo ingenting. Og det sier jeg, som også gjerne vil ned 5 kilo :P
Du går ned så jevnt og trutt, og holder deg så flott innenfor kalorimålet per dag. I tillegg har du masse trimpoeng. Bravo! 

Kos deg masse med både byttekveld, sol og løpetur. Du klarer det!! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da ble det 1909 kcal i dag. Går sakte, men sikkert ned mot 1600..dagens seier må ha vært å dra på kino uten godis. Kjøpte kaffe og blings på kaffebrenneriet heller! Hadde også en kort treningsøkt etter jobb. 

Ellers merker jeg to utfordringer:

1) blir redd for å ikke ha nok energi tik trening, spiser kanskje litt mye unødvendig på jobb, feks riskaker...! 

2) veldig lyst på noe godt /sitte og såise noe på kvelden..vanskelig å gi seg når man først har tatt ei smørskive til grønnsakssuppa og. Her ble det tre skiver med smør. Blir mer kcal enn 7 selve suppa:p men jaja!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) 
En positiv ting fra uka, og en ting som ikke kommer til å bidra til vektnedgang: 
 

Positivt: Jeg løp Rosa sløyfe-løpet i Oslo torsdag. 5 kilometer, oppover Akerselva til Nydalen. Formen var helt ålreit! 

Forbedringspotensiale: Hadde en skikkelig fuktig kveld i går. Det er lenge siden sist, så jeg tenker det går under radaren for hva som er OK. Men det var en fantastisk kveld ute med mye god øl. Vi var på et sted i Oslo der de har kanskje 40-50 øl på tapp. Prøvde ulike ting for hvert glass. Koselig og gøy. 
Så ble det en tur innom Burger King på vei hjem... Men men! Svei litt for lommeboka og kaloritellinga, men i trivsel fikk jeg 100 poeng! :)

 

Nå må jeg jobbe litt, men satser på å å få trent i morgen :) Håper du/dere har en finfin lørdag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI?

Så flink du er med disse løpene asså? Håper det går bra på vekta allikevel?

Byttekvelden ble en suksess og vi skal prøve å gjennomføre det 2 x i året. Det var så mye i forrige uke at tiden ikke strakk til å skrive her inne, men jeg tenkte på deg uansett. Jeg fikk til og med ikke registrert kcal. hver dag så jeg hoppet over fra onsdag var det vel men allikevel hadde jeg gått ned -0,5 til 71,6 kg. så var det rett på å skrive igjen i går. 

I dag skal jeg besøke graven til faren min som døde som 45- åring i 1997 og så skal jeg besøke sykehjemmet. Jobbet der på søndag og det er alltid koselig. Så skal jeg løpe og skulle gjerne ha kommet i gang med styrketreningen ?

Ha en din uke?


 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så koselig med melding, Goggeline! :)  Gøy å høre at byttekvelden ble en suksess! 
Og grattis med vektnedgang. Her går det helt feil vei, i dag tidlig sjekka jeg, 86. Ikkje bra - men jeg har heller ikke jobbet noe for det, dessverre. Igjen.. Ble en skikkelig utskeielseshelg, dette, med teater&bytur fredag kveld, samt bursdagsfest lørdag kveld! Klarte liksom ikke helt å bekymre meg for det heller! 

I dag skal jeg prøve å få trent litt - kanskje en joggetur. Skal også registrere kaloriene nå - det er jo faktisk bare det som fungerer. 
Om bare to uker (onsdag) begynner jeg med Hold vekten. Jeg ville jo helst nådd 82,5 før den tid, men jeg begynner å se at det kanskje ikke går. Kanskje må målet være 83,8, slik jeg har vært nedom allerede.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har tydeligvis gode dager for tiden matmessig og trim-messing for jeg går nedover hver uke. - 1,3 til 70,3 og 13,6 TP med 1450 kcal. 

Denne uka skal jeg virkelig legge inn en ekstra innsats for å komme under det magiske 70-tallet neste uke. Har ikke vært på 70-tallet siden tidlig 90-tall???

Sorry at jeg ikke er den som er inne og backer mest mulig her for tiden men det skjer så mye på hjemmefronten. Kommer sterkere tilbake snart håper jeg.

Ha det fint ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, det går helt fint! :) Jeg vet slike ting kan gå litt i perioder. Var hyggelig å se melding fra deg her nå. Nå er du virkelig i siget! Håper du klarer 70! :D Jeg er på 84,6 i dag. Jobber meg ned mot 83-tallet igjen, så er det Hold vekten-start neste onsdag igjen. Håper å greie det. Mange fristelser (sosialt sett) nå om høsten! 

Satser på å få trent litt skikkelig denne uka. Også streber jeg etter 1600 kcal! 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...