Gå til innhold

Intense 4 uker fra 11.06 - 09.07 - slank og "lekker" til juliferien/Fellersferien :)


Anbefalte innlegg

Hei hei :)

Fra i morgen, mandag 11. juni  og 4 uker, blir det et tøft opplegg for å, ja, både komme igang, igjen, med å få ned og kanskje nå mitt mål raskere enn med dette tullet jeg har drevet med de siste ukene. 

Dette opplegget er med rundt 800 kcal fra mandag til og med torsdag, og fredag og helga fra 1100 og opptil 2100 kcal.
Jeg skal følge oppskrifter som er laget for dette opplegget så jeg får i meg alt det jeg trenger av næringsstoffer ol.
Dette skal gi energi og tape kilo.

Jeg sliter med Fobromyalgi, Sjøgren og utmattelse. En del nervesmerter, så går på noen tabletter, så spent på hvordan det gir utslag på vekta.
Kanskje jeg får så mye energi at jeg orker å gå litt turer...
Ja, dere som følger meg vil se hvordan dette blir.

Gleder meg til å starte opp i morgen.

Velkommen til å være med på intensiv nedgang over 4 uker.
Flere som har stagnert, eller gått litt opp før ferien??
Heng dere med :)

Håper dette blir et aktivt forum :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Mihuriel - Takk skal du ha og du er velkommen til å henge på :) 

Ja, da er mandagen i gang :)
Vekt er 73 kg.
Livvide - Ja, jeg har sagt at jeg er gravid og med en mål på nesten 100 cm, så skjønner dere kanskje :)
Men nå skal den ned.

Frokosten i dag er en grønn smoothie med masse godt i, i form av kiwi, avokado, spinat, banan, og frossen mango - lagde den i går, så masse gode smaker i dag. 
2,5 dl blir det på hvert måltid og dette er mektig og håper det holder i mange timer :)
lunsj etter hvert er en kålrotsuppe. 
Middagen består av lags og masse salat med nektarin oppi.
De fleste av måltidene har noe søtt i seg  i form av frukt eller honning/sirup.
Så da tenker en ikke på søtbehovet.
Håper jeg :)  For jeg har spist alt for mye søtt den siste måneden.

Da kommer det mer her i morgen om dagen i dag :)

Tror jeg begynner å bli forkjølet... tåler ikke dette regnet. 
Snørra og øya renner. Irritasjon i halsen. 

Har ofte feber pga all betennelsen, men de gangene jeg følger Ulrika sitt opplegg, bruker jeg å bli bra :)

Flott mandag videre  :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Da er første dagen over og alt inn i andre dagen.
Gårsdagen gikk bra, men ble 950 kcal istedenfor 850, men veldig fornøyd.
Jeg skriver kcal selv om jeg følger opplegg me oppskrift.
Men smoothien ble mer kcal enn det som var beregnet, det var jo 1 banan, 1 osv og da blir det forkjell.
Måtte ha litt vannmelon på kvelden før jeg la meg, klarer ikke sove vist jeg er sulten.

Lagde dobbel laksemeny i går og hadde da laks til lunsj i dag. 
Ikke frokost. 
Så nå er det bare middag igjen, men den kan jeg ikke spiser før rundt kl.18.
3 måltider, hvor frokost fastes noen dager.

Men denne kroppen er ikke normal. 
Flott dag i går med lite kcal og 700 gram opp i vekt... hvor er logikken... 
Men jeg gir meg ikke. 
Istedenfor kyllingfarse tar jeg kyllingfile i dag, så mindre kcal der. 
må nok ha litt mellommåltid i form av gulrot, blomkål, kålrot og eller vannmelon.

Ja, Sekstito - i morgen i morgen men ikke i dag :)
Jeg har ikke noe på programmet så skal nok klare å følge dette opplegget så godt som mulig.
Jeg er jo sta og gir meg ikke :)

God dag videre og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men idag har det vært bra, til tross for ennå en avslutning med kake. 

Den sto jeg over,  og det var en seier for meg. Da følte jeg litt stolthet etterpå, for det var ganske vanskelig....

Lander på ca 1000 kal idag. Den gamle knekkebrød kuren som er børsta støv av igjen.

Skal bruke den, med litt variasjoner nå.  

Og null vin i uka. Har nok unna  meg litt av det. En dum vane, for når en drikker vin, får en lyst på litt å spise og. 

Det er slett ikke sunt heller, lenger... det var jo en stund det var anbefalt et glass om dagen, for hjerte/ kar. Men det er så mye annet det ikke er sunt for, kan være kreft fremkallende bl a. 

Og det vil jeg ikke ha igjen.

Man har godt av å kikke på vanene sine...Også det at man godt kan kjenne på litt sult iblant, en må ikke være mett hele tiden.

Men alt med måte, det er det viktigste av alt.

Imorgen er det busstur, med mat to ganger. Da blir det nok de to gangene. Og kanskje et knekkebrød til kvelds....

vi står på......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Sekstito - Ja, skal en gjøre et skippertak så må en gjøre det skikkelig og legge bort div godsaker for en periode, slik som vin og kaker :)
Men på mitt program et det et glass vin på lørdag :)
Ja, nå er vi i gang :)

I går var jeg på vekta og den viste 600 gram opp... HVA??
Jaja, ble litt over det jeg skulle spise i går, også.
Var så sulten på kvelden og vet jeg ikke får sove vist jeg er sulten, så tok et knekkebrød med tynt lag smøreost og vannmelon -- klarer nok ikke holde meg unna vannmelon... Men jeg drikker ikke vin, så da kan jeg bruke de kcal til noe annet :)
Dropper jeg desserten på lørdag, får jeg nesten 600 kcal ekstra i løpet av uka :)

På vekta, igjen, i dag, jada vet alt dette om å ikke veie seg hver dag... Vekta ned 1 kg siden i går, det vil si 400 gram ned siden mandag :)
I dag har jeg vært sulten sulten sulten - Ja, greit nok at det ikke er farlig, men ikke blitt mett av mine måltider, så dermed ble det nå i kveld litt nøtter, vannmelon og gulerøtter og slikt drar opp i kcal...
Men nå er det 1160 kcal og der er jeg fornøyd med jeg :)
En aktiv dag, ikke i form av tur eller trening, men vært borte fra kl. 8.30 til 16.30, så brukt litt over 1800 kcal etter klokka mi :)

Blir kanskje lettere å holde seg til under 900 kcal om dagen etter hvert.. har jo spist så alt for mye over lengre tid, så tar litt tid å komme seg ned, igjen. Men her er det ingen kjære mor, så harldt og brutalt, så er jeg i gang :) 
Skippertak er nok det som er tingen for meg :)

Flott torsdag til dere som titter innom og til deg, Sekstito :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Dag 4 :)
Måtte på vekta en tur i dag, også :)
1 kg ned siden mandag, det gir motivasjon :) 
Litt over 900 kcal i dag..
Ikke vært sulten heller i dag, men har lyst på noe godt.
Men skal vente til i morgen :) 
Vente til fredag :) 
Skal ha 1400 kcal i morgen, så får jeg se om jeg klarer å spise så MYE ;) 

Sekstito - Leste dine innlegg på den andre siden :)
Er startsvekta di 65 kg.
Du har jo ikke gått opp på lenge du da??
Hva er ditt vektmål disse 4 ukene dine??
Jeg håper jeg klarer 6 kg... men vet det er mye på 4 uker :) 

God fredag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, ikke 65, men 67...Har gått opp og ned som en jojo. Hadde håpa på 4 kg ned på disse ukene, til 63.

For da nærmer jeg meg målet. Skal ta en vurdering når en er på 62, kanskje er det nok......

Idag ble det 1200 kal, og en god del trim. 

Jeg spiser vanlig mat, bare mye mindre. Hvalbiff m grønnsaker nå i kveld, etter noen timers hundetrening, god trim. 

Orker ikke legge  meg sulten....

Har bestemt meg å være flink i morgen også!

 

  • Takk! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alle de gode nye grønnsakene som fåes nå! 

Lettkokte, masse! Nypotet og!

Men må ha litt urtesmør på, laget med ramsløk, som vi har nede ved kysten her, den er supergod som urte tilsetning.

Lurere å bruke lettrømme sikkert!

Og nykål kan man jo bare knaske på, den er god. 

Nå blir det to travle dager, med hundeøving, og jobb, da er en opptatt og kan ta det litt magert.

Blir moro å se på vekta mandag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!

65.5 sto det på vekta idag.

Kanskje klarer jeg ned til 65 i løpet av helga?

Da blir det en pang start, og en kan prøve å legge seg på minus en kilo pr uke. ....

Går en kurv jordbær om dagen, nå er de supergode. 

Og det hjelper å være på farta, uten selskapeligheter....

Ha en fin helg, vi får bite tenna sammen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Ja, nå er det mye godt i grønnsaks - , frukt- og bærdisken :)
Pangstart er godt, det gir motivasjon videre :)
Ser ut som du er på riktig vei nå, Sekstito :)

I går kunne jeg spise 1400 kcal men ble litt over 1500.
I dag kunne jeg spise over 1600 og da havner jeg på 900 kcal... blir kanskje 1000, må jo ha litt vannmelon før jeg legger meg rundt 12 :)

Men i morgen er det tilbake til rund 8-900, men da skal jeg ut å spise, men det er buffe så får finne noe med lite kcal :)

Her er det fortsatt bare 1 kg ned. Hadde håpet på 2 kg, men kroppen min er ikke som andre kropper, så får bare være glad for det det blir, for med en snitt på 1100 kcal inne må jeg bare si meg fornøyd, uansett hva det blir, for vekta hopper opp og ned her...
Men i går fikk jeg kortison injeksjon for allergi. Noe som jeg håper gir en bedre hverdag og smerter en periode og mindre div piller.

God søndag og mandag er det offentlig veiing, så det blir spennende :)
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det 65.5 på vekta idag.

Ned 1.5 kg.

Da står en ny uke for døra. 

Kanskje greier jeg nye 1.5 kg, ned til 64?   Det er drømmen.

Men jeg spiser god mat,  skal passe på det, så en ikke går lei.

Frokost var et stykke grovt brød m makrell i tomat ( den med skikkelig fisk) , masse salat og agurk, Biola melk, tran, og pressa appelsin og lime.

Så blir det jordbær, og grønnsakbiter utover dagen.

Idag er det svine indrefilet til middag, med masse grønnsaker, gleder meg til det. 

Det ligger rundt 12-1300 kal.

Ingen snoking......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Sekstito - Gratulere med flott vektnedgang på en uke :D 
Ja, jordbær er vanndrivende og lite kalorier så kos deg med det som mellommåltid :)
Ja, jeg tror at når vekta går litt opp, igjen, så må en ta et skippertak for å komme ned.
Tror det, også, er viktig å spise veldig variert og god mat.
Masse godt på din dag, også ❤️ 
Hvor mange måltider har du om dagen??
Jeg hadde noe veldig godt og enkelt her om dagen - laks med Burger Blue - en blåmuggost, over.
Stekte først fisken og så la jeg på osten - helt herlig smak, med en god salat til ❤️ 
Et lite tips til deg :) 
Kan være litt vanskelig å snok, merker jeg. Men er jo mett, og har som deg masse grønnsaker og jordbær og vannmelon jeg tar på kvelden.

Her ble det, også, 1,5 kg siste uke og jeg ble liggende på litt over 1100 i snitt den uka. Skulle vært på litt under 1000 kcal, så får se hvordan denne uka blir.
Hadde vært moro med 1,5 kg i uka, ja... 
Magen bare 1 cm ned, så nå må fettet til pers :) Vekk, da regner jeg med at magefettet forsvinner, også.

Min frokost i dag var 150 gram bær, med soya yoghurt over. 
I morgen chiafrø grøt med mandel melk og jordbær og ananas i.
Lunsjen i dag var rester av laksen.

Kyllingsuppe med zucchini i og masse carry :) 
Det lages alltid 2 porsjoner til middag, så da har jeg det til lunsj dagen etterpå.
Så enkelt for meg som ikke er så glad i å stå på kjøkkenet og lage mat. 
Dette opplegget er med minst mulig karbohydrater i form av brød og knekkebrød.
Men har noen knekkebrød med lite karbo så bruker det innimellom om kvelden, vist jeg er veldig sulten.
Vi har 3 måltider, eller 2, noen dager er uten frokost. Men når jeg da spise middag i 17-18 tiden, er jeg veldig sulten rundt 22 tiden, så må ha litt før jeg legger meg. 
Jeg er jo ikke i seng før kl. 24...

Ja, Sekstito - moro at du får det til, også :)
Dette skal vi klare og 4 uker går fort :) 

God dag videre og flott tirsdag :)



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag måtte jeg kikke to ganger på vekta....opp 1 kg til 66.5.

Fra igår....

Da har Kroppen begynt å skjønne hva som foregår, og skal ikke være på samme kurs.

Men skal ligge på ca 1300 P dag, som hele uka, og trene jevnt og trutt, som skal motvirke den " sult reaksjonen" ...

For jeg vet at det nytter...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det 1400 kal idag, og 714 trimkalorier, 3.6 poeng.

Spinning og styrke på senter, og en god tur på beina på Kyststien, med en badeglad hund.

Mindfulness i praksis, godt liv.

En god frokost, litt frukt på dagen, og urtemarinert kylling med masse grønnsaker til middag. Litt sjy saus med urter fra hagen,litt hønsebuljong i. 

Middagen gleder jeg meg til hele dagen, den blir gjerne på  kvelden.

Det går godt an dette her...

Men en må virkelig jobbe med saken, det kommer ikke rekende på ei fjøl.....

Det er fint å kunne skrive litt her hele tiden, motiverende! Holder en på stien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Sekstito - Ja, den kroppen er ikke helt god innimellom. 
Men det er sikkert vann som har hopet seg opp.
Kanskje du hadde fått tømt tarmen godt før du veide deg på mandag.
Med masse trening, som du har, samler jo musklene vann.
Håper det løsner, for deg igjen. 
Ikke moro med oppgang når en har vært flink.

I går spiste jeg litt i underkant av 1000 kcal og fikk ruslet meg en tur, også :)
Men våknet i natt og var så sulten - måtte spise noe for å så sove, igjen og da sov jeg godt :)
Men ble alt for mye inn da.
Men vekta var det samme idag som mandag. 
Fått til en liten tur i dag, også.
Inn litt under 1000 kcal

Flott torsdag til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis datt den kiloen av igjen. Men holder seg på 65.5.

Felles timene på senteret tar ferie i to måneder, det er dumt.

Ifjor fikk jeg ikke vært der i hele tatt på sommeren, for det er jo åpent når en har kort. Bare til å gå innom......

Iår har jeg bestemt meg for å være flink,  og holde på 2 gg i uka, når en er hjemme da. Skal sykle en halv time på egen sykkel ute, og ta styrke på senteret. Det ligger rett nedi her, så skulle bare mangle!

Nå er det to harde dager, for StHans er det stor feiring her, vet ikke om det blir bål iår, men rekefest, med is og jordbær blir det. Og vin.

Vi strever ivei.....Første uka gikk så fint, det er disse tre nå som krever viljestyrke og innsats!

Jeg kommer til å skrive hver dag, trenger det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...