Gå til innhold

Intense 4 uker fra 11.06 - 09.07 - slank og "lekker" til juliferien/Fellersferien :)


Anbefalte innlegg

Hei hei :)

Ja, i dag var det jeg som fikk sjokk da jeg gikk på vekta.
1 kg opp...
Godt di vekt gikk ned, igjen, Sekstito. 
Håper min gjør det, også...

På NRK2 var det et program som hete Sannheten om trening - Det programmet likte jeg godt.
Får du sett det på nettbrett eller pc bør du se det, Sekstito :)
Der var det om rusen vi fikk av å trene, danse ol - kroppen produsere noe som ligner på canabiss som vi produsere når vi trener :)
Så etter programmet tok jeg en intensiv treningsøkt på 5 min tilsammen og det var tøft for min utrente kropp, så merker nok det i morgen.
Der ble det sagt at en tur på 10 min * 3 om dagen med litt puls, så en ikke klarer å synge, gir veldig bra resultat, så en trenger ikke 10 000 skritt om dagen.
Bare det at når jeg blir veldig sliten og burde holde munn, har jeg lett for å begynne å synge, synes jeg får inn mer oksygen da :) 

Så fra i morgen blir det runden min før frokost og på kvelden, samme med dette kondisprogrammet :D
Merker hvor glad jeg fortsatt er etter denne kondisøkta :D 
Samtidig som programmet gjorde meg glad - jeg må ikke trene mange timer hver dag for å få resultat :)

Ja, hadde jeg klart å drive som deg, Sekstito, hadde jeg gjort det :)
Elsker jo å trene.
Kroppen føles bedre enn før jeg startet på dette opplegget mitt, også, selv om vekta ikke vil ned, så er det masse andre positive forandringer :)

Ja, jeg er inne her hver dag og skriver jeg, også.

Nesten 1200 kcal her i dag, også.
Fikk et kikk på pistasj nøtter litt før på kvelden og det gir fort kcal.
Ikke bra.

Men etter treningen er jeg mett, for jeg blir mett av å gå tur eller trening, så spise jo mindre da. 
Så nå må jeg komme i gang.
Kutter ut smertestillende, igjen, en periode, så kanskje det gir nedgang, også :)

Flott fredag til dere alle som titter innom og særlig til deg, Sekstito :)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med trenings endorfiner har jeg hatt nytte av i veldig mange år. 

En behøver ikke ha lange og harde økter for å få det!

En kan  gå tur i skogen, og tenke at verden er jomen et hardt sted å være, med sykdom, problemer osv.

Og etter en stund kan en rett og slett merke at noe skjer i kroppen, alt blir litt lettere. De kaller det kroppens egen selvproduserte morfin.

Tror det er veldig viktig med lystbetont fysisk aktivitet, de fleste kan finne sin.

Akkurat som vi i dansen,Tjorven, da får en jo nesten vinger å fly med ! 

Ble lite dans for meg i dette året pga flere sammentreff, frivillig jobb bl a som medførte adskillig mer enn avtalt, men fra høsten blir det en "annen dans". Har meldt meg på både det ene og det andre...

For dansen skal jeg aldri gi fra meg......

Idag ble det 200 gr ned, kroppen skjønner hva jeg driver med, og setter på bremsene...

Men om en greier en kilo i uka, er det helt supert!

Igår hadde jeg en god frokost, frukt på dagen og en super hvalbiff til sen middag, med masse vok grønnsaker, og god sjy til.

Blir noe lignende idag!

Ha en fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost og frukt som igår. 

Men fy, så sulten jeg ble utpå dagen, måtte lage meg en god kylling middag. Stor porsjon!

Når en er sulten, er det liksom noe skikkelig protein som nytter...

Og rå grønnsaker, som salat.

Vært på sommersalg og kjøpt meg noen fine klær, de sitter bra, bare hånd taket rundt livet minsker....

Imorgen er det feiring, da er det bare å holde tunga rett i munnen, smake, men i mindre mengder.

Ha en god StHans !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) 

1 kg denne uka blir nok så godt som umulig for meg.
Er ikke nedpå det jeg var på mandag enda, engang....
I dag har magen vært mye bedre.
Fikk tatt mitt 5 min kondisprogram og 20 min gange.
Formen stigende og da kommer humøret, også :)

Har fått en Midtsommer meny fra Ulrika, så i morgen blir det torsk og reker med seleriotstuing, det blir jo interessant :)  og salat.
Masse frukt til dessert - mango, granateple, jordbær og vannmelon pai med kesam til :) 

Så da blir det innenfor det lovlige :) og har 2000 kcal for morgendagen :)
Ingen frokost men en herlig lunsj :)
Får bare håpe maten faller i smak for de som kommer, også... 
Lager potetmos ved siden av :)

I dag var det taco middag med søtpotet, cuacamole, kyllingburgere med tacokrydder og salat... du verden å godt det var :) 

God St. Hans og kos dere masse :) 




 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei Tjorven45 og sekstito, husker dere meg? Er vel ca 6-8 mnd siden jeg var aktiv her inne? Men var aktiv i samme tråd som dere, og det var der jeg følte meg hjemme så håper jeg er like velkommen denne gangen? :D

Kort fortalt siden sist, tatt pause fra studiene da 100% jobb og master ved siden av med en kropp som ikke ville fungere ble for mye. Kjøpte ny bil etter ulykken, solgt den igjen, kjøpt meg leilighet og flytta fra (eks)kjæresten, hatt en operasjon, gått "litt" opp igjen på vekta (skrekk og gru, hvor hadde jeg vært om jeg bare hadde gitt opp? Tipper over 100 kg!) Slutta å stå på hodet, som gav meg så mye mestring, men nå starta på igjen og satt meg det hårete målet om at jeg skal klare å stå henda når jeg skal på treningsferie i november ?  Og når jeg sier at jeg ikke vet hva som blir vanskeligst av å gå ned 8,5kg  (og holde de borte) eller klare å stå på henda til den tiden så skjønner dere kanskje ståstedet :P Har rett og slett ikke hatt noe overskudd til å skulle logge meg på nett og skrive noe her inne, men nå er det lysere tider i vente, sier jeg dagen etter sola har snudd hihi ?

Siden jeg har flytta og dermed ikke har jobben rett ved å kan bruke fasilitetene der, fikk jeg endelig meldt meg inn på treningssenter i går (siden foten fremdeles ikke fungerer slik den skal blir det minimalt med gåing og i allevfall jogging ute). Fikk svar på MR påfredag, jada, fortykning og fremdeles betennelse samt kalkforandring, så spent på å høre hva behandlerene har å si om det når jeg skal snakke med de til uka... 

Har ikke lest hele tråden, men endel. Er så viktig det dere sier med lystbetont trening, og ALT er bedre enn ingen ting. Mestring er så sentralt. Derfor jeg jobber så mye med å stå på hodet igjen, å klare å komme opp, holde seg strak, på gode dager kjenner man fremskritt som at man kan lage positurer, så etter en stund klarer man disse selv på mindre gode dager, og nye gode dager får man til enda noe nytt :D  Jeg forbrenner i allefall mer av å drive med pusteøvelser og bevegelighet på matta enn å sitte i sofaen, se på TV og ha lyst på (og til slutt gi etter for? mat, snakcs, dikke som juice, sjokolade melk osv.)

Ble kanskje litt langt dette...

Var 84,8 kg på vekta i dag, onsdag var jeg 85,3, det høyeste på godt over et år, har ellers ligget på mellom 82-84 siden februar kanskje.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdags morgen sto vekta på 65...det er et magisk tall. 

Det betyr at 2 kg er vekk på disse to ukene...

65!     Det er øvre grense for meg, og det er nå den harde jobben virkelig begynner. 

Igår ble det bare en syltynn frokost, men var i stort lag på kvelden, og det ble  2 skiver loff med masse reker og tilbehør, sjampanje, hvitvin, og jordbær med fløte til dessert.

Tar sikte på ned en kilo til uka....men da må jeg være flink, for det er mange tilstelninger, og det er min store svakhet....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hyggelig å høre fra deg igjen, PolarErMinVenn!

Du er hjertelig velkommen tilbake!

Til oss som aldri gir oss, selv om vekta går opp og ned, og det samme med bilringene...

Du har vært gjennom mye siden sist, og ting ser ut til å stabilisere seg for deg.

Du har vært flink til å ordne opp i mange ting i livet ditt!

Alt til sin tid, har livet lært meg! Ellers kan det gå virkelig ille, om en tror en kan greie alle ting på en gang!

Og vektnedgang er hard jobb, som krever litt overskudd!

Selv om sola har snudd, og det gradvis går mot høst, så er fremdeles det meste av sommer og lyse dager igjen! 

Det er litt lettere å komme igang igjen, når en kan være ute, med joggesko og lette klær.

Synes ikke det er lenge siden vi måtte ha på oss lag på lag, og pigger under tykke støvler...

Ønsker deg lykke til fremover!

Så snakkes vi og gir hverandre støtte her på veien!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

PolarErMinVenn - Selvsagt husker jeg deg :) Godt å se deg igjen ❤️ 
Har jo etterlyst deg på den andre siden innimellom i tilfelle du fulgte med oss :)
Det andre forumet er fortsatt oppe og går, noen kommer og noen går der.
Dette forumet vet jeg ikke om fortsetter etter disse ukene... selv om målet ikke blir nådd...
Men koselig om du blir med her til vi avslutter :)
Ja, det er masse tøffe beslutninger å ta innimellom.  Håper det blir lettere for deg nå.

Ser du allerede er i gang med å gå ned i vekt. 
Velkommen skal du være :)

Sekstito - Ja, å gå ned i vekt er ikke lett. Men holder du 65 i morgen, også, så har du klart deg bra disse to ukene :)

Her vet jeg neimen ikke hvordan det går.
Vekta gjorde et hopp på 1 kilo for noen dager siden og de går ikke fort ned, igjen. 
Kanskje jeg fikk "mensen"... hvem vet... ikke jeg... 
I går da jeg kom hjem fant jeg en pose med chillinøtter og det var veldig godt... 
Det hadde gått så bra før på dagen, men da gikk hele posen ned, så da var jeg ferdig med den fristelsen...
Tok å tømte huset for noen andre fristelser, også...  Nei, ikke i søpla men inn i hode... ;)
Men hatt en fin dag i dag.
Snitt denne uka bli 1310 og litt trening har jeg fått til, også.
Men en skikkelig dårlig dag i dag, så ikke orke trent mine 5 min kondis engang.
Sikkert den usunne maten i gårnatt sin skyld.
Så best å finne senga nå.

Flott mandag til dere begge.
Her er det tannlegen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)
Vært inne å sett på oppskrifter som GR har og tror jeg skal prøve å følge opplegget til dem når jeg blir ferdig med dette jeg driver med nå :)
4 måltid og et mellommåltid er nok det som passer min mage best :)
Nå er det 2 eller 3 måltider om dagen og det blir nok litt lite.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Så hyggelig du har etterlyst meg Tjorven45!❤️ Beklager at jeg har vært totalt fravæernde...?

Jeg blir med her til denne tråden er slutt, så tar vi fatt på den andre sånn skikkelig igjen etter det ;)  Helt i mål kommer vi vel aldri, for når en vakker dag vektmålet er nådd starter kampen om å holde seg der ?

Jeg er ved bedre mot enn på lenge, det er helt fantastisk å kunne trene litt igjen, selv om ikke kroppen fungerer like godt hver dag så er det noen gode dager innimellom, og litt bevegelighet, balanse, stå på hode el.lignende klarer kroppen stort sett. Jeg skal bake sånne cottage cheese rundstykker, har smakt de før, de er sååå gode! Litt sår i ganen nå, så knekkebrød er ikke helt tingen...

Ganske flink i matveien i dag, men ble litt godis etter kveldsmaten, men litt er bedre enn mye. Jeg er på rett vei! Hold meg på 84,8 i dag tidlig, så holder jeg det til onsdag er jeg innafor. God dag mtp aktivitetsnivå, noen korte intervaler på sykkel og en gruppetime på treningssenter (bodybalance)

 

Var på et foredrag på jobb i dag med en ung mann som fortale om hvordan han gikk ned fra 140 il 70 kg, ja han halverte kroppsvekta si. Viktig for han var å spise regelmessig - alltid, kun en porsjon til middag - alltid, og trening 2-3x per uke, noen ganger flere, noen ganger færre, men går mye tur ved siden av (vært stabil siden desember 2017). Han snakket om alt det vi vet vi skal gjøre. Men det gav en boost å høre han snakke om det, se at det FAKTISK funker, men man må finne sin vei og fortsette å holde på når man når platåene og får motgang. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

PolarErMinVenn - Ja, viste jo at du slet da du ble borte, at forholdet antagelig var over. 
Så derfor er det veldig godt å se deg, igjen, her ute og ved godt mot ❤️
Ja, du er inne på noe der, ikke gi opp og begynne å spise når motgangen kommer, for livet er jo en berg- og dalbane, det går opp og det går ned :)
Ja, det tar litt tid før en kommer skikkelig på riktig vei :) 

Så litt om min uke i snitt :)

Ja, matinntaket ble 1300 kcal i snitt per dag.
Har forbrent 1760 i snitt per dag (Ja, Polar er min venn, også, og den viser dette og snitt i skritt :) )
4067 skritt i snitt om dagen.
TP for hele uka er bare 3, de har jeg ført på  selv :)

Vekta venter jeg med til i morgen. Magen har vært litt ute av lage i noen dager, så håper å få tømt meg i morgen ?
I dag var det samme vekt som for en uke siden og det er jo ikke moro... 

I dag har vært en fin dag.
litt over 1000 kcal inn, litt for mye i forhold til programmet, men jeg er fornøyd.
Klokka viser 1800 men har igjen 1,5 time til :)
Gått tur 45 min.

Ang mitt opplegg, så har jeg snudd litt på programmet.
Frokosten tar jeg til kveldsmat.
Jeg er ikke oppe før i 10-11 tiden, og da blir det mat rundt 12, så det får bli lunsjen, heretter.
Middag som vanlig i 17-18 tiden og frokosten blir da rundt halv 10.
jeg er jo aldri i seng før kl.00, det blir nærmere kl. 2 :)
Så håper litt av kveldsmaten er forbrent da.

PolarErMinVenn - du var redd du hadde skrevet for mye første gangen... hva kaller du disse avhandlingene mine da :)

Flott tirsdag til dere begge og nok en dag vi klarer fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja ned er ned sekstiti, og Tjorven45, ingen tvil om det, men om man har jobbet iherdig kan man miste litt piffen alikevel. Har selv blitt flinkere til å faktisk sette pris på alt av nedgang på vekta, uansett hvor lite :) 

Har ikke hatt like god start på uka her. Mandagen var ok, i går og i dag har kroppen vært helt i ulaget, i går endte jeg opp med litt godis i dag har jeg bare sovet etter middag. Tok en naproxen da mensensmerte meldte seg, sovnet på sofaen og våknet gjennomvåt av svette, enda det bare er 17 grader i leiligheten. Tatt meg en dusj nå og skal straks i seng. Spent på om jeg får sove etter å ha sovet i flere timer etter jobb, men kjennes faktisk ut som at det skal gå bra! Om jeg bare klarer å holde meg litt i skinnet nå, så vet jeg jo at 1kg går av når mensen forsvinner igjen, så holder motet oppe :)

Var ganske aktiv på jobb i går og i dag så har fått endel bevegelse. Har gått utover foten, men foreløpig har det vært verdt det ;) Så får vi se om jeg synes det samme i morgen ?

Da er det sommeravslutning med jobb så blir jo en utfordring å holde kcal inntaket nede. Spent på hvordan det gikk med deg og ut å spise Tjorven45?

 

God natt til dere!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

PolarErMinVenn - Ja, får håpe du får sove. 
Lykke til med sommeravslutningen i morgen :)
Ja, mensen er noe svineri og heldigvis ikke hatt det siden 2002, da forsvant livmora :)
Høres ikke ut som du er helt i form i kveld, nei.
God bedring og så får vi håpe det "bare" er mensen.

Her ble det elgekarbonader i dag, og wok grønnsaker, så det gikk bra å spise ute.
Spiste lite på dagen.
Eller jeg våknet faktisk kl. 6 og måtte ha litt mat, spiste og la meg, igjen.
Våknet kl. 9 og var sulten igjen, men fra da og til jeg spiste ute kl. 18.30 spiste jeg ikke annet enn litt jordbær, en gulrot og kålrotbit  :) 
Har jo et magert kosthold for tiden så havnet sånn ca på 1200 kcal i dag.
Ja, dagens program her gått rett vest i dag...
Men i morgen er jeg i rute, igjen :)

Flott torsdag til dere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er veldig travelt, vært både utenlands og på "are" sia...og trena masse med hund. Vi skal på stort stevne i hele helga, med masse hunder og masse folk, mange  konkurranser, blir gøy.

Har ikke fått registrert, men vekta står stille, og det får være greit i sånne urolige tider. 

Får ta det igjen til uka!

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Sekstito - Ja, fint å være på farten, for da tenker en ikke så mye på mat :)
God helg og lykke til med hunden i konkurransen :)

I underkant av 1000 kcal i dag, så det har vært en fin uke.
Så nå håper jeg det synes mer på vekta etter hvert.
Ikke lea meg så mye i dag.
Litt dårlig dag, sovet en del.
Men i morgen blir det bedre :)

Flott lørdag og helg til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Tror nok det bare var mensen, er hvertfall veldig mye bedre nå :)

Ja masse lykke til på stevnet i helgen sekstito :D Og det blir en bedre dag i morgen Tjorven45!

Det har ikke vært den beste uka dette for meg, men det blir bedre nå, det er jeg sikker på. Forskjellen nå fra tidligere er at motet er i behold selv om ting ikke går som planlagt, at man ikke er i form og ikke helt klarer å kontrolere inntaket gjør bare at jeg må jobbe hardere fremover, og det er det liksom. Ikke alt dette at "å det er så tungt, ingen ting hjelper,  jeg gir "snart opp" (når jeg allerede egentlig har gjort nettopp det). Nå har jeg trua. Ikke har jeg noe valg heller, for jeg har fått så nok! Jeg kan velge hvordan jeg vil se ut. Kan ikke velge å være 10 kg lettere i morgen, men jeg kan velge å være 10 kg lettere om 1 år. Men valgene må da tas hver dag, og det skal jeg nå gjøre. Kjennes godt. Har visst kommet et stykke videre i livet ;)

 

Ha en sunn, artig og koselig helg dere!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

PolarErMinVenn -  Ja, det er så godt når en endelig har tatt valget og føler at en har kontroll, den meste av tiden :)
Ja, synes du er flink, jeg, etter alt du har vært gjennom siden i fjor. 
Du har tatt mange valg. Og som du sier, de 10 kg kan være et mål om et år, alt må ikke ned i full fart :)

Dette kostholdet mitt er nok ikke helt det min mage vil ha.
For 1,5 uke siden var det å dra på apoteket for å få noe som stoppet boblinga i magen.
Dette skulle jo være så fint. Forstoppelse, å nei...
Så var det i starten av denne uka og få noe for magen, men det ga jo så magesmerter...
men fikk da tømt meg.
Nå er det et par dager uten å få til noe, igjen... 
Så koste meg med litt lakris og håper jeg slipper å ta pillene... 
Vekta går jo ikke ned, når en er full av dritt ;) hehe....
Nok drittprat :)

I dag skal jeg ha en dag med masse kcal, men har bare 1200 enda... kanskje ta litt mer lakris... tok bare 20 gram.
Men har mer lyst på en gulrot og kålrot enn lakris - ja, da har jeg endelig kommet inn i en sunn hverdag :)
Godt det.
Jeg tåler jo ikke fett, men dette kostholdet er jo magert med masse grønnsaker og litt kjøtt eller fisk.
Men merket i går at egg var ikke det den egentlig hadde lyst på.
Avokado kan jeg heller ikke spise... hjelper ikke at det er sunt fett.

Flott søndag til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Høres ikke helt lett ut med den magen din igjen Tjorven45, men virker alikevel som du har kontroll på det. Jeg er IKKE der at jeg heller vil ha gulrot enn annet usnunt snacks, men takegangen er annerledes alikevel så jeg vet at jeg kommer meg dit snart ;)

De tingene som er grunnen til at jeg er for tung i utgangspunktet sjak ikke få lov å definere meg fremover. Jeg håper dette tankesettet holder fremover :) Bare en uke igjen så er det ferie, og da skal det hvertfall jobbes knallhardt! Lite trening i dag, men ute å syklet litt og litt yoga, tenker det er greit, har planlagt å ha ei god økt i morgen! Har jo faktisk tapesert langveggen på soverommet i dag så har jo ikke bare sitti stille ;)

 

God søndag til dere!

PS: Kjennes godt å være tilbake her ;) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

200 gr opp siden forrige søndag, satser på at det er siste rest av mensen som henger igjen. Men ingen mensensmerter å skylde på nå, en herbalife shake til frokost (vært min frokost nå i snart 6 år!) Så er det ut på en liten tur, håper foten takler det bra, bare en måte å finne ut det ;) Så litt "yoga" - øve på hodestående og litt mot håndstående, bevegelighet og styrke. Har bestemt meg for to økter i dag (om ikke foten protesterer for mye) - den andre økta blir i kveld på treningssenter, hvertfall 2000m på romaskin og 4 kortintervaller på sykkel! - Kjekt å "si det høyt" her inne, nå må jeg gjennomføre :D

Ønsker dere en fin-fin søndag - her skinner faktisk sola i dag ☀️

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

PolarErMinVenn - Jeg går nå inn i min 4 uke, så da blir det lettere og lettere og velge de sunne :)
Synes du fikk mye ut av gårsdagen jeg :)
Du får ikke over overbelaste foten nå så du ikke klarer noe med beinet etter hvert.
Ja, vi satser på at det er mensen som henger i.
Du er inne i en fin stim nå, både i tanker og trening, så dette går bra :)
Godt å ha deg tilbake, også :) 

Lakrisen gjorde nok susen her, for i dag fikk jeg ut en del i hvertfall, så vekta viste 1 kg ned siden tirsdag :) 

Eller har det vært en lat helg. 
Solt meg noen timer hver dag.
Ja, jeg bor på Østlandet, så vi har sol sol sol og hatt det en god stund nå, selv om enkelte dager har kald vind fra nord. 

Litt regn hadde ikke gjort noe, men den første uka ser det ikke slikt ut.
Men jeg elsker sol, så skal ikke klage :) 
Sol om dagen og stor fin måne om natta.

Fin dag har jeg hatt i dag, også :)

Så i morgen er det veiedag så får se om jeg holder vekta eller kanskje har gått ned noen gram til :)

Flott mandag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere er veldig flinke!

Minus 2 kg er flott, Tjorven! En fin begynnelse, og man ser at det løsner! Ja, når magen slår seg vrang, er det ikke greit.

Har hatt mine runder etter kreftoperasjon, men har fått det i lage igjen. Det er alfa og omega om en skal føle seg vel....

PolarErMinVenn, å komme seg inn på den smale sti igjen er hardt arbeid, og det høres ut som motivasjonen din har kommet igjen!

Det ble litt av en helg med stevne....

Kort fortalt, så ble det slik det pleier å bli...mye sosialt med nydelig serverte måltider, og kos på kveldene med alt som hører med.

Det er så fint å være i lag, og jeg nyter det til fulle.

Så får en bare ta det valget.

Klarer ikke å styre unna, det var dog ikke noe fri flyt, men likevel gikk vekta rett opp idag, etter 3 slike dager. Men det er verdt det!

 

Jeg tenker iblant på ei jeg kjente i yngre år, som alltid hadde med egen mat på alle tilstelninger og fester, deltok aldri i felles bespisning. 

Da jeg traff henne mange år etter, sa hun at hun alltid hadde angra på det hun hadde gått glipp av, for det hjalp ikke på vekta likevel, hun ble så sugen på det hun forsaka.

Da venter det meg noen veldig smale dager, og det er helt greit, når en er i vanlig gjenge, ingen fristelser i sikte.

Før onsdag...da er det en båttur. Men da kan en spare til det koldtbordet.

Sommeren er jo igang for alvor, idag blir det stranda og bading her....Det er godt over 20 gr i vannet, og 29 i lufta, skikkelig Syden temperaturer.

Ha en flott dag, dere flinke jenter!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forskning viser at det bare er 20 % som greier å holde vekten etter å ha gått ned mye.

Da er jeg stolt av meg selv, for jeg veide 86 kg for en god del år siden, tok av 20 kg, og de har jeg faktisk ikke lagt på meg igjen.

Men de fem som er igjen har jeg aldri fått noe sveis på, dvs har vel vært nede i 63 i veldig kort periode, men ikke greid å stå i.

Når jeg var russ, ved 18 år, veide jeg 55....Med den vekta idag hadde jeg nok sett ut som et tørka fenalår, i min alder...

Ikke noe drøm akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...