Gå til innhold

Intense 4 uker fra 11.06 - 09.07 - slank og "lekker" til juliferien/Fellersferien :)


Anbefalte innlegg

Hei hei :)

Sekstito - Godt du har hatt en fin helg :)
Ja, vi må kose oss litt innimellom.

Til jeg var 45 år gikk jeg alltid ned om sommeren, var jo så aktiv da. 
Ja, til jeg var 45 år veide jeg aldri over 65 kg. Ja, bortsett da jeg var gravid. Men lå som regel på 50 tallet...
Var slank og flott, med masse muskler. 
Men ble syk og fra 59 kg og til 89 på noen måneder....
Da ble huden strekt, så hadde jeg ikke vært så høyt oppe i vekt hadde jeg ikke vært så "rynkette" i dag. 
Nei, en burde vel legge seg under kniven ;) 
Neida, det var tull...

Ja, så er det et resymé fra siste uka :)
Vekta i dag var 70,4, det er 1 kg ned siden forrige mandag tilsammen er det nå blitt 2,6 kg på 3 uker :D 
1080 kcal i snitt inn.
ca 1800 kcal forbrent om dagen.
Starte ganske bra med å bevege meg, men i helga ble det ikke noe.
Sittet i sola og kost meg bare da :)
Men blir ca 4500 skritt om dagen.
Så uke er ikke så ille.

Så nå er det siste uka på mitt opplegg, men har jo fortsatt igjen noen kilo, så kanskje jeg tar 4 nye.
Hadde håpet på 5 kg disse 4 ukene, men slik blir det nok ikke. 
Men 4 kg håper jeg og at jeg snart ser 69 tallet :)

Flott tirsdag til dere :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Foten er faktsik ok i dag, men kroppen er tom for energi. Tatt det med ro, spent på vekta i morgen og onsdag! Skriver mer i morgen :)

God natt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ned på 66 tallet igjen, etter en smal dag igår.

Idag har jeg faktisk skeia utvmed en soft is med nøttekrokan! Men den var istedet for frokost og lunsj, mens jeg venta på bilen min som var på verksted.

Og Gud, hvor jeg kosa meg med den!

Ikveld ble det kylling, og kokte grønnsaker med dill smør til middag, og litt vin...

Det er jo så innmari sommer her nå, 31 gr idag. Feriefølelsen er helt der, selv om jeg er mest pensjonist, jobber kanskje 30 %, og takk for det!

vi har vært på stranda og bada i godt over 20 gr, og sånn skal dagene bli, så lenge været holder.

Men var tidlig oppe, og fikk en flott runde på sykkel, med mye puls og svette. Herlig!

Imorgen er det buffet på fergetur, men det blir eneste måltidet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Lite søvn og kroppen var ikke i slag i dag, men matmessig en bra dag! Vært på "date" i kveld, så ble litt seint. Kanskje jeg rekker å skrive mer i morgen ?

Hadde jeg skulle spist på buffet så kunne jeg ikke hatt det som eneste måltid. Først og fremst hadde jeg overspist  ? og magen hadde kranglet med et måltid. Men jeg er vant med 3 hovedmåltider og 2-3 mellom-måltider (et knekkebrød, en youghert, en proteinbar, eller et par gulerøtter) Og når jeg klarer å holde dette skikkelig blir det mindre godtesug og overspising av bl.a middag. Skal sies at overspising som jeg nevner her er ikke innenfor den medisinske termen oversoising, men at jeg spiser for mye, og mer når jeg egentlig er mett..

 

Spent på veiinga i morgen, så må komme meg i seng :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i meg nypressa appelsin/ lime juice, og litt Biola om morgenen, litt frukt og masse drikke utover før koldtbordet iettermiddag. Og overspiser gjør jeg ikke, det blir jeg bare kvalm av, men vi sitter til bords hele overfarten på 2,5 time,så det blir smaker på alt mulig.

Vi har nok alle våre metoder. Som vi har tilpassa, etter mye prøving. 

Viktig med mål og delmål, PolarErMinVenn!

Det har alltid hjelpa meg.

og selv om ikke trening er kilo, så er det viktig å holde på hele tiden, ikke noe " sommerferie" der. 

Ser du danser igjen, Tjorven, er det utedans? Vi har jo det her og, men er ikke så flink til å gå dit. Liker best de faste øvingene våre.

Jaja, vi får jobbe videre!

Men fader så disse siste kiloene sitter....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Synes du er kjempeflink jeg Tjorven :) Jeg er med om du tar 4 nye uker ;)

Du er dyktig du også sekstito, og som du sier, vi må finne vær vår vei, den som passer oss og som vi kan leve med. Vekta i dag var 84,6kg, så her går det tregt. Synes faktisk det vart at den ikke hadde gått ned litt til, men kjenner meg trygg på at jeg gjør endel rett nå, så regner  med at den slipper litt taket etterhvert. Jeg skal hvertfall fortesette å jobbe på så jeg ikke får meg en ny smell med oppgang ? Var ganske ødelagt i kroppen etter turen på søndag, men i morgen er jeg nok klar for ei ny økt :D Har trent litt på hodestående og mot håndstående disse dagene jeg ikke har trent noe annet. Hadde jo faktisk ei intervalløkt på mandagen også når jeg tenker meg om. Så litt bevegelse har det nå blitt. Foten er klar for nye utfordringer i morgen og det er jeg EKSTREMT glad for. Til og med meldt fint vær igjen i morgen ;)

 

Ble et kakestykke på jobb i dag. litt unødvendig, men det betyr bare at helgekosen er brukt opp, kanskje like greit.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye 4 uker var fin ide! Mange har jo ferie i august...

Blir gjerne med på den!! 

Skal ei uke på fjellet nå, med venner, men det er ikke de mest matglade, da er det mye lettere. 

Etterpå blir det rolige hjemme uker, da kan man konsentrere seg litt mer.

Skal ikke på ferie før først i september, cruise 14 dager, det blir spennende. Legger opp til masse trim ombord, svøm, treningsklasser, dans. Vet at det blir aktivt!

Og en må tenke seg godt om ved måltider! Tåler ikke så mange dager med utskeielser. Tror det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Motivasjonen fortsetter 84,2 i dag, men veide meg ganske seint, noen timer siden frokst adde det blitt. Var på en veldig hyggelig date i går , det ble biff med saus og pomfri, men var flink resten av dagen. Det blir faktsik date nr 2 i dag, siden vi hadde det så hyggelig i går og jeg straks blir opptatt med besøk og reiser bort :) Det gir jo litt ekstra motivasjon det ;) Skulle bare ønske man hadde starta tildligere, som alltid ?

 

Da blir det 4 nye uker da :D SUPERT!

 

Hvor er du nå sekstito? Lenger nord kanskje :P ?  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei damer :)

Godt dere forsetter når jeg faller av... 

PolarErMinVenn - så spennende med date ❤️ 
Ja, det motiverer kanskje til et skippertak :)
Når skal du bort??
Skjønner at du bor litt nordafor Trondheim?

Sekstito - Du blir borte denne uka som kommer nå, ser jeg.
Så da er vel du borte denne uka, herfra?
Ja, trening er bra og viktig. Det gir muskler som øker forbrenningen :)
Du er flink ❤️

Så var det meg da... skulle ha skrevet mange ganger, men så har klokka gått fra meg.
Det har den vist gjort nå, også.
Ingen god uke, poff, så var det 2 kg opp. 
Tenkt om 2 kg ned kunne gå like fort.. 
Men slik er det ikke. Så ikke noe bra vekt i morgen.

Flott mandag til dere :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Tjorven, godt du endelig fikk skrevet noe :) Heier på deg!! 

Ja jeg bor i Nordland. 

Jeg reiser 14/7, men skal bare til hjemtraktene rundt Drammen en tur, så ingen grunn til ikke å fortsette her inne ;) 

Usikker på om jeg tar med vekta da... I dag var jeg nede på 83,8, ikke ofesiell veiedag, men det betyr at gårsdagens 84,2 ikke var bare dumpa bedpå, men at det går rette veien :D

Vi vet vel alt om å dette av innimellom, både ang skrivingen - tida går veldig fort i fra oss! Men også når det kommer til hva som trengs for en vektnedgang. 2kg opp må desverre jobbes hardt for å få bort, men min teori er at om man henter seg fort inn i gjen så slipper også de kg nokså lett (ifht andre kg). Om det er placebo-effekten som hjelper meg eller ikke det vet jeg ikke, men tar imot all placebo jeg kan  jeg :D Første skikkelige feriedag i dag, er morgenfugel og endel ting som må ordnes før besøket kommer i morgen, samt at det blir ny date i dag igjen ❤️? Så må jeg jo få meg ei skikkelig treningsøkt :D

Flott mandag til deg også Tjorven :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)
Ja, da fortsetter vi inn i uke 5.

PolarErMinVenn - du er virkelig i siget nå ❤️ Flink er du :)

Sekstito - så aktiv som du er går du nok ikke mye opp i vekt :)

I Snitt siste uke har det blitt
1450 kcal inn
Forbrent 1800 kcal.
Gått 3950 skritt per dag.
Ikke trent...

Vekta opp, så venter til i morgen med å registrere.
Vekta har gått jevnt og trutt ned fra 72 kg på torsdag til 71.1 i dag.
Men mandag for en uke siden var 70,4 kg så hvor ble 69 tallet av...

God tirsdag til dere begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja jeg er i siget etter en veldig treg oppstart ? Usikker på om jeg får registert vekt og skrevet så mye de neste 3 dagene da jeg får besøk, så noterte vekta i dag, og den var faktisk på 83,8kg i dag også :D Små seire hele veien. Kan jo fortelle at daten var vellykket og at det blir date igjen når jeg kommer meg nordover igjen om ca 3 uker ❤️ Det er akuratt den motivasjonen jeg trenger for virkelig å holde skjepings i sommer! Har kjøpt meg bil også, for en start på sommerferien jeg har fått :D

Fortsatt god tirsdag, og god onsdag til dere ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig optimistisk fra dere begge to!

og PolarErMinVenn, det er hyggelig å høre om dater og spennende ting! Det er sånt som gjør underverker med vekta! Ønsker deg all mulig lykke til!

Her ble det et skritt tilbake, og sum på de 4 ukene ble litt sørgelig ned 1,5kg.

Jaja, det er sånn at alle monner drar!

Får være fornøyd! 

Håper å få litt roligere uker framover nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det ble en noe for lang tur i dag, dvs steinura ble for lang, så foten er ikke god, men maten går bra. Grilling i dag men skal vel klare å begrense meg der også ?. Som sagt så drar besøket fredag, og jeg lørdag, men det blir ny date på fredag ser det ut til ? I går ble det for lite mat så vekta i dag var nede på 83,2.så bør klare å ha den vekta på lørdag. 

 

Usikker på veiing når jeg drar sørover. Vurderer faktisk å ta den med meg.... Skal måle cm i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei nabo venninne som drar meg med på tur og sykkel iblant....

Idag ble det 3.8 mil...vi var ute i 6 timer, i sola, hadde en lang badepause i et nydelig, lunka ferskvann, og spiste nista vår der.

Helt herlig!

Men kommer nok til å kjenne det i morgen ja... både i knær og andre steder. Har sykkel med mange gir, men ikke elektrisk, så dette måtte bli mange kalorier brent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hadde skrevet innlegg, men det ble borte.. ?

Langtur med foten i dag, så får se hvordan den i er de neste dagene... Har besøk, godt ok med maten, lite mat i går så nede i 83,2 i dag, klarer nok ikke holde den i morgen, men satser på at det blir vekta til helga!

Høres ut som en sykkeltur med ange kalorier brent det der a :D Godt jobba!

Blitt to glass vi her i kveld faktisk. Men jeg drikker kanskje 2 flasker i året, så ingen dårlig samvittighet for det ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

PolarErMinVenn; Moro å lise om ditt liv nå ;) Dette fortjener du etter den tøffe tiden du hadde før jul ❤️ 
Stå på. Synd foten ikke er med, men håper det er noe som blir bedre etter hvert.
Å stå på hode, eller hendene er bare noe jeg har drømt om å klare hele livet  :) 

Sekstito - Du er helt rå. Det er jo lang sykkeltur, men fornuftig å ha med nistepakke :) og ikke stikker innom å kjøper en is eller lignende :)
1,5 er jo 1,5 ned, uansett hvor lang tid det gikk :) De du skal besøke har ikke vekt da??

Så var det meg... 
Begynte å ødelegge for meg selv forrige uke, eller det er ikke riktig å si jeg ødela... kroppen ødela for meg.
Magen bobler og koker og lufta, ja, den må jo ut... Jeg er 9 måneder gravid, ja, ser det ut som, noe jeg ikke er :)
Etter 3 uker hadde jeg gått ned 2,6 kg. 
Etter 4 uker hadde jeg økt 700 gram - så på meg ble det 1,9 kg på de 4 ukene.
Jeg kan ikke skylde på turer med venner og alt det derre der... 
Jeg fulgte opplegget så godt jeg kunne, men med en mage som bobler og ikke får ut annet enn luft, og 800 kcal 5 dager i uka var for lite for meg... 
Å nå ser det ut som jeg, igjen, har fått ødelagt magen... 
De siste 2 dagene har jeg vært på do på morgenen, så håper den er på rett vei nå.

Spist litt over 1300 kcal denne uka og vekta - ja, får se i morgen.  
Skjedde litt for mye i dag, da jeg endelig kom meg ut av senga så glemte å innom vekta.
2 dager med frokost, eller skal jeg kalde det brunsj,  fra GR sitt opplegg nå, så blitt omelett med 2 egg, spinat og tomat, litt cottage cheese  - nam ham og mektig, men litt usikker på om magen liker dette..
Nei, jeg får bare prøve å feile og prøve igjen.

GOd helg  :)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke moro med mageproblemer, det er helt ødeleggende for velbefinnende!

Har hatt mine omganger med det, etter operasjon hvor mye av tarm ble fjerna, for to år siden. 

Men jeg passer på å få i meg fiber i form av havrekli , samt svisker hver dag, og alltid frukt/ grønnsaker, og Biola produkter, også på magre/ el fastedager, så nå går det veldig bra. Magen må liksom ha litt å jobbe med.

Sykling er veldig god, og morsom trim. Mange på min alder har kjøpt El sykkel, og yngre og forresten, om en har helseproblemer. Og blir veldig glad i dem. Jeg har fin sykkel med mange gir, og kan greie en del bakker med det, men i for bratte går man av, og det er også fin trim. En kommer seg ut på tur, kan legge inn nistepauser, og et bad om en bor sånn til.

Idag sto det 66 på vekta, og ny fokus på å se 65, som er er en gyllen strek for meg, det er øvre grense på BMI for normalvekt...

Men!

Hallo i luken!!!

Tok akkurat en liten sjekk på disse talla, som har vært gyldige i mange år.....Men jeg har faktisk krympa fra 1,61 i høyde til 1.59, man gjør det med alderen... For å finne BMI= Man ganger høyden sin med to, og deler vekta si med det tallet.  

Fikk nye tall på BMI ved utregning nå, jeg må faktisk ned i 63 kg for å være på 25, som er øvre grense for normalvekt....63:25281=24.9

Over 63 er jeg altså i gruppen lett overvektig.....

Tankevekker....

I gamle dager var det en regel at man ikke skulle veie mer enn man målte i cm over meteren, pluss/ minus 10% ettersom man var grov eller finbygd.

Det betyr 59 kg for meg, pluss 10 % fordi jeg er grovbygget  = pluss 5.9 kg= 64.9 kg.

Jaha, da var den offisielle anbefaling litt romsligere før......

Da har man et nytt tall å forholde seg til..

Om det da ikke har kommet enda en ny offisiell anbefaling mht vekt?

Ha en fin helg alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Takk skal du ha, Sekstito, det er når jeg driver å tuller med dette lavkarbo tullet at magen min går til aksjon streik og putrer og koker.
Tåler ikke melkeprobukter og bær, så alt dette med masse fett blir bare tull.
Men masse grønnsaker og frukt og litt karbo i form av et rundstykke hver dag og magen trives.
Men så er dette ønske om å gå ned litt i vekt da... så prøver lavkarbo innimellom, men nå har jeg vel lært :)
eh... eller... hehe :)

Tenkte jeg over helga tar en tur på hytta, men utedass... da blir det nok fart på magen, for da vil en jo helst ikke gå på do :D  :P 

Det var et program om el sykken kontra vanlig sykkel, men jeg så det ikke så jeg vet ikke hva resultat ble. Men tror kanskje at el syklen kom godt ut av det ;)

Hehe - Ser at du har krympet,litt, også, Sekstito...

Ja, før var det 66 kg jeg hadde problemer med å komme under, men i år er det vist 70 kg som er blitt det magiske tallet... det går jo ikke an...
Men selv om jeg har krympet 1,5 cm (Det er mye) på noen få år, så er jeg så vidt innenfor normalen på 70 kg... 
Men vil jo ned på 65... 
I dag viste vekta 71 kg, så den rusler nedover litt fra det høyeste som var på tirsdag.
Snitt om dagen denne uka er 1350, men har jo ikke energi til å gå tur eller noen ting.
Torsdag skal jeg til fysio så får se hva som skjer videre da.

I dag blir det vegetar middag, Falafel boller og det er ikke mager mat. 240 kcal på 100 gram, men skal ha bare masse salat og en dæsj gresk yoghurt, så blir ikke så ille med kcal tilsammen :)
Har tenkt å fortsette med 13-1400 kcal om dagen, for å se om magen kommer i gang.
Men drar jeg på hytta på mandag blir det uten nett og alt så sa blir det ferie fra å skrive det jeg spiser.
Men skal ha en skaldyraften og spekemataften med salat og litt potetsalat... så det blir nok ikke så ille... håper jeg...

Håper dere har en flott lørdagkveld og god søndag :)



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du godt innafor BMI normalgrensa med 70 kg. 

Men det er jo ganske store variasjoner, mht grov eller finbygd.

Jeg fikk et nytt delmål nå, på 63 kg. Det er 3 kg av, og greier jeg det, får en se hvordan det er å stå på den vekta som egentlig er min normalvekt.

Det virker jo så lite 3 kg...og så kanskje 3 kg til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ble rart det forrige innlegget, men men. Har bare hatt mobilen å skrive på, og det liker jeg ikke... Er fremdeles innom her innimellom da :) Hadde litt å svare på de forrige innleggene så ville liksom ikke bare innom å si hei :P

 

Håper dere har starta uka bra! Har blitt sommerkyllingsalat til middag to dager på rad her, med mango og jordbær, herlighet så godt!

 

Og grattis med vekta sekstito!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...