Gå til innhold

Noen som skal ned ca.5 kg?


Anbefalte innlegg

Haha, skjønner veldig godt hva du mener - jeg starta på en torsdag, egentlig, liker ikke å veie meg rett etter helga! Men akkurat denne helga føler jeg har gått fint, faktisk. Er vel mest takket være den ekstra motivasjonen en ofte har i starten 😛  Og appen Lifesum! Den er kjekk, man kan scanne strekkoden på matvarer og veldig enkelt føre opp det en spiser. Det er litt mer stress inne på siden her, synes jeg. Men helger kan ofte være krevende uansett, det er så mye som skjer hvor det ofte er søtsaker involvert. Jeg tenker det er viktig å ikke unngå de situasjonene selv om en er sunn og prøver å få i seg litt mindre av sånt noe. Alt med måte, og det er viktig å delta i livet også! 

Jeg har så dårlig fantasi når det gjelder mat, det går i de evinnelige brødskivene stadig vekk. Det kan jo være både sunt og godt, det, men det blir litt mye av det samme, og fort litt kalorier også. I dag skal jeg lage fransk løksuppe til lunsj i stedet - satser på at det blir bra :D Er godt med noe som varmer når det er kjølig ute. 

 

Men jeg får nesten stoppe meg selv - kan skrive evig langt til tider! Vi høres i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

God mandag morgen, damer :)  Jeg hadde en "cheat day" på fredag, men den var planlagt på forhånd. Har lest meg litt opp på akkurat det og tenkte at jeg kan jo prøve. Så om den fredagen har påvirket vekten vites ikke med sikkerhet, men jeg har da i det miste gått ned 0,3 siden forrige mandag allikevel. Veide 60,1 i dag tidlig og må si meg fornøyd med det altså. Jeg vet jo at de siste to kg er utrolig vanskelig å få av seg.

Ellers så har mannen startet opp på lavkarbo, så nå er det litt klabb og babb på hva vi skal spise 😂  Han kan knapt spise grønnsaker og all frukt er helt nei. Så er det meg da som skal ha mine 300 gram med grønnsaker, lite fett og et par frukter hver dag. Jeg følger jo Grete Roede slavisk fordi jeg vet det funker for meg.  He he, det blir mye kylling og fisk i huset nå for å si det sånn 😋  Vi syns jo dette er litt morsomt også, så vi ler og skratter mye av disse valkene våre og hvordan vi skal nå målet med ulike metoder.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag! 

Så bra med vektnedgang, Lillemor! Er jo noe med det at de siste kiloene er vanskeligere å kvitte seg med, altså. 

Haha, jeg måtte le av at mannen din har begynt med lavkarbo, mens du er helt på Grete Roede😂 Blir fort vanskelig å bli enige om middag da. Her har jeg en mann som «bare» syns det er kjedelig når jeg skal få inn ekstra grønnsaker i alt, og det er utfordrende nok😂 Kan forresten ikke se for meg at du har noe særlig med valker med 60,1 kg, altså! 

 Her var vekta litt skuffende, 64,5 kg. Ned fra starten men opp 300 gram igjen fra torsdag. Og jeg som skjerpa meg ordentlig først etter torsdag!😂 Verken vin eller godteri i helga, moderat med mat og både turer og trening. Men, men☺️ 

Jeg gidder ikke å henge meg altfor mye opp i det, skal bare fortsette å holde fokus på alle de små tinga, så går det rett vei etter hvert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gått ned ett gram🙄 Samme vekt som på mandag. Derfor innfører jeg fra idag, veiedag på onsdag😂 Føler meg smalere, og var sikker på jeg hadde gått ned litt! Trodde vekta hadde hengt seg opp, så gikk opp og ned på den greie sikkert 7 ganger🤮 Men har ikke vært flink i helga, så tror det er pga det. Derfor er jeg bombesikker på at hvis jeg tar veiingen på nytt på onsdag, så viser den nedgang👌🤞 Jeg oppdaterer da! 

Hurra for 300 g ned Lillemor! Du er jo snart i mål!!😃😃👏 Og lykke til med "lavkarbo og Roede- mix" 😄 

Og bra du ikke henger deg opp i den lille vektoppgangen Martine! Du veide deg jo egentlig på en torsdag? Da kan du jo veie deg da, så ser du😃 

Gleder meg til å høre fremgangen neste uke damer!🤞👊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så irriterende, Linda! Men ja, ta og vei deg på onsdag også, så får du sjekka☺️ Gleder meg til å se resultatet!👌🤩

Jeg veide meg faktisk i dag igjen, og da fant jeg ut at vekta ikke er helt i hundre😂 Den viste først 64 kg, så viste den 65,5 når jeg sto litt annerledes, og så 63,9, 64,3 og 64,1😂 Så det er ikke godt å si, men rundt der, da🙈 Tror at jeg mest sannsynlig har gått ned litt likevel, i og med at jeg veide meg mange ganger og fikk flest treff åå eller rundt 64,1.Må muligens ha ny vekt:p 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der, ja! Bra jobba! Det var nok litt vann, mat i magen etc som gjorde vekta høyere på mandag. Med 56 kg er du forresten langt under mitt drømmemål (som jeg egentlig ikke prøver så veldig på å nå) om 59 kg😳 

Her viste vekta 63,5 kg, så rundt 500 gram ned, uten at jeg kan si det helt nøyaktig med den vekta vår🙈 Det har vært både drinkkveld med venninner og vennejulebord denne helga, så jeg er godt fornøyd med dette. Planen var egentlig å gå ned saktere, men det er jo gøy når det går litt raskere, da!🤩

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang begge to! Her har det vært veiedag i dag, men vekta har ikke rikket seg siden forrige uke. Jeg må si meg fornøyd allikevel,  for denne uken har vært feiring feiring og atter feiring. Så da blir det så som så med tellingen.

I går var vi i Sverige for å handle litt mat. Så var vi innom godisbutikken for å handle litt til hun yngste her i huset. Jeg plukket KUN snop til hun lille og ingen verdens ting til meg selv. Mannen gadd knapt å kikke innom godtehyllene engang! Jeg hadde en enorm viljestyrke på akkurat det der, for det er ikke der jeg ønsker å bruke flest kalorier. Kjenner altså på at det er ikke godterier og slikt som velter kaloribudsjettet mitt. Det er nok mer "tomme kalorier" som to ekstra osteskiver her og der eller litt (les: mye) ekstra pasta til middagen. Jeg må nok bare fortsette å være helt nazi om jeg skal klare de siste to kiloene.

Så alt i alt så er det jo motiverende i seg selv at man ikke har gått opp i vekt tross feiringer. Så er det fremdeles noen utfordringer i heimen med GR versus lavkarbo  😏  Jeg kan jo i utgangspunktet spise alt, men må velge smart. Det vil si velge det som metter mest, men allikevel passe på å få i meg nok kalsium, frukt og grønt. I tillegg så må jo balansen mellom karbohydrater, proteiner og fett være på plass. Verre er det med mannen som har begrenset utvalg. Vi har alltid pleid å spise det samme til middag, men nå blir alt bare kaos her...      

 Martine, du må gjøre noe med den baderomsvekta 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Linda84 skrev:

500 gram i uka er jo perfekt🙂 Jeg har ikke vært flink. Det startet med bursdagsfeiring, og etter den dagen skeia alt ut. Så jeg gruer meg til å gå på vekta på onsdag🙄 Håper bare ikke jeg har gått opp ihvertfall! Hvordan går det med deg Lillemor? 

Vi postet visst samtidig 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta idag var litt som din Martine😂 Jeg veide alt fra 55.6 til 56.4 kg!! Gikk opp og ned, bytta på hvem fot jeg skulle gå opp med først, tørka av overflaten med jif🤣 Men jeg landa på 56.1 kg! Det var der den var mest, og det var 4!!!(like) de siste gangene jeg veide meg.

Føler meg som 56.1 kg, så vi satser på det👌 Ikke mye nedgang siden forrige onsdag. 200 g. Men det er ihvertfall ned. Er fornøyd med det ettersom det har vært litt for mye mat. Vært feiringer og Sverige tur her også Lillemor🙄 

Bra du har klart å holde vekten stabil Lillemor😃 Vi høres neste alle!💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba med å holde vekta gjennom feiringer og sverigetur, Lillemor! Bra jobba å kjøpe godteri, men ikke til deg selv! For min del er nok utfordringen både smågodt, potetgull, ostepop etc. og ekstra av all vanlig mat🙈 

Haha, den lavkarbogreia er tungvint, altså! Med GR kan du jo spise helt vanlig mat, men med noen smarte valg, som du skriver. Lavkarbo må være mye vanskeligere å kombinere med et vanlig liv, feiringer og sosiale sammenkomster.

Haha, ja, den vekta vår er håpløs😂 Mannen har også lyst på ny, så tenker nok vi kjøper en snart! Vi sparer mesteparten av det som er til overs etter faste utgifter til bryllupet, så jeg må bare tenke litt økonomisk og muligens ta det på neste lønning🙈

Men Linda, det å gå litt NED når du føler du ikke har vært flink er jo kjempebra! Da har du gjort noe rett likevel👍 Noen uker når det er mye som skjer er det kanskje lurt å justere forventningene etter det. I den store sammenhengen betyr det jo ikke noe om en når målet om x antall kilo i uke 51 eller i uke 2. Samtidig er det mye mer motiverende når det går nedover, selvfølgelig😅

Her har jeg begynt å stå i stedet for å sitte på jobb, har hørt at det skal øke forbrenningen en del. Kunne ønske jeg hadde gåmølle under pulten, men det kan jeg nok se langt etter, måtte google, og det var ganske dyrt. 

Vi høres på mandag igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, damer 😃  Ny veiedag for meg og ikke særlig nedgang nå heller, men heller ikke opp. Kroppen har visst stabilisert seg. Det er sikkert greit nok det, men jeg skulle så gjerne hatt av de siste to pyntekiloene! Lurer på om jeg må sette inn ekstra styrke nå de neste to ukene. Nå er det ikke mer julebord og andre festligheter så det burde gå. Så er vi omsider ferdig med feiringer også. Har vært en del bobler og vin de to siste helgene og det blir det nok ikke særlig vektnedgang av. Vi har akkurat kjøpt hus og gleden er stor 😃 Nå har vi landet litt og jeg er klar for noen hvite uker. 

Å stå i stedet for å sitte på jobb er utrolig bra! Ikke bare at man bruker flere kalorier på å stå, men det er også mye bedre for helsa. Kroppen har ikke godt av å sitte så mye. Jeg var veldig flink tidligere å stå når jeg jobbet, men nå i de siste månedene så har det sklidd ut og jeg sitter mer enn jeg står på jobb. Skal gjøre noe med det nå, så takk for påminnelsen, Martine 😉

Jeg syns du er flink, Linda84! Ned ER faktisk ned uansett. Så er det så deilig at man ikke har gått opp når man vet at man ikke har vært fullt så flink som man burde med mat og drikke. 

Målet mitt nå denne uken er å komme under 60 kg. Klarer jeg det i løpet av uken (før mandag) så skal jeg jammen komme innom her og rapportere det! He he, da har jeg et konkret mål for de neste dagene 😉

Hvordan har helgen deres vært da? Her har det gått rimelig greit med mat og snop, men det har blitt litt vin og juleøl... Ikke bra, men det velter neppe hele lasset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og god mandag!

Gratulerer så mye med hus, Lillemor! Klart at sånt må feires!🤗 Bra at du ikke har gått noe opp, men kjedelig å stå helt stille også. Det hjelper nok på at det er mindre feiringer framover, sånt gjør at det blir litt trått med nedgangen. Men, som du skriver selv, digg å ikke gå opp til tross for at en ikke har vært på sitt aller flinkeste👌

Ja, ikke sant, det å stå på jobb føles kjempebra! Jeg har også glemt det litt de siste månedene, men nå er jeg i gang igjen☺️

Ojoj, under 60 - det må bli gøy!! Du må rapportere her hvis du klarer det i løpet av uka, ja!🤩 Veldig greit med konkrete mål å tenke på! Da er det hakket lettere å skjerpe seg. 

Jeg har faktisk store nyheter: på lørdag kjøpte vi ny vekt!🎉 Jeg har ikke fått testet den enda, for jeg måtte reise til familie i annen landsdel en tur på grunn av dødsfall og begravelse. Jeg skal hjem igjen i overmorgen, kjenner det blir godt. Jeg veide meg på den gamle vekta lørdag morgen, den viste 63,0 kg, som er enda 500 gram ned fra forrige veiing. Fornøyd med det - særlig med tanke på at jeg spiste masse smågodt på fredag - men spent på om det er snev av sannhet i det den gamle vekta har fortalt😂 Jeg har ikke så høye forventninger til neste veiing, har vært mye stillesitting fra lørdag av og blir nok det videre også, i tillegg til ar det skjer mye sosialt. Satser på å holde vekta, jeg😅 Men det er mulig jeg skriver her når jeg har testa om den nye vekta veier ca likt som den gamle 🙈

Hva med deg, Linda, har helga gått bra?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Lillemor!😃😃 Så gøy! Og det er jo vanlig at vekta står stille en liten stund, men vi må passe på å ikke gi opp da😄 Og du har jo virkelig vært flink å stått på hele veien!💪👏 Du er en inspirasjon!😂😁

Spennende med ny vekt da Martine! Veie deg på begge samtidig da, og oppdater😅 og 500 g ned er jo fantastisk👏 Jeg skal veie meg imorgen( har nå bytta til onsdagsveiing😅), og jeg håper den står på det samme som sist🙈 Det har vært pepperkakebaking Deluxe her hjemme blant barna, og mor har alltid vært svak for den deigen🙄 Så har blodsukkeret vært lavt, fordi jeg ikke har vært flink til å spise regelmessig. Og den deigen ble fort borte.  Føles ikke ut som man spiser så mye, men når man sammenligner en klump med deig, ifht.hvor liten mengde deig man trenger for å lage en pepperkake, så blir jeg skremt med tanke på hvor mange klumper jeg faktisk tok, og kaloriinnholdet i det😱 Det viser seg imorgen, og jeg kommer med en oppdatering på vekten da👍Ha en fin dag dere😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk GÅTT OPP 1.1 kg!! 57.2 kg viste vekta Istad. Lærer så lenge jeg lever. Selv om jeg lærte for leeenge siden! Pepperkakedeig er ikke noe for meg😭 Jeg har spist mer enn jeg trodde tydeligvis! Jeg skal faktisk ta en ekstra veiing på fredag og se hvordan jeg ligger ann da. Kanskje det er vann🙄 I'll be back💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nei, så kjipt, Linda! Pepperkakedeig er skummelt godt. Til og med når jeg tenker på det nå, tenker jeg at det kanskje er verdt å gå opp en kilo for litt pepperkakedeig😈 Men siden du behersket deg en del, har jeg egentlig tro på at det er litt vann i den vekta der. Det blir spennende å se på fredag!

Her er jeg endelig tilbake hjemme. Det har snødd masse, og gata vår er uendelig idyllisk akkurat nå, med julelys både utenpå og inni husene og med 15 cm snø😍 

Jeg fikk testa den nye vekta også! Den gamle viste i morges 62,9, mens den nye viste 63,1. Den nye er nok rett og jeg har trodd jeg veier litt for lite tidligere. Helt ok, selv om 300 gram «opp» føles litt kjipt. Det kunne likevel vært verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe annet å si enn at jeg melder meg ut for en uke eller to🙁 Er ikke noe vits i at jeg veier meg imorgen eller nå på onsdag for den saks skyld, for jeg har vært et sinnsvakt svakt menneske den siste tiden! Skammer meg over å gå inn her uke etter uke og ikke kan melde om noen særlig vektnedgang. Skjønner ikke hva som går av meg, for jeg har jo vært gjennom dette før,  og bestått med glans! Jeg gikk faktisk Roede kurs midt i jula i fjor, og det var NULL stress! Jeg starter dagen så veldig bra, og sklir helt ut på ettermiddagen! Sitter hver kveld og er kvalm og føler meg dårlig fordi jeg har "ødelagt" denne dagen også. Og hver dag skal liksom være "den siste". Målet mitt fra etter sommeren var å gå ned 4 kg! Jeg har klart 0!!! Har bare vært opp og ned og opp og ned, og nå opp Igjen🤮  Og jeg SKAL ned de idiotiske 4 kiloene! Men det skjer ikke før etter jul har jeg innsett! Hvis jeg ikke faster i 2 uker da!😂 Jeg kommer tilbake snart! Fortsett å skriv her da, for det hjelper på motivasjonen😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen må være på plass, ellers går det ikke i lengden. Kjipt å se at du tar en pause - men gjør heller det og kom tilbake med mer motivasjon på nyåret!👌  Dette klarer du fint - men helst på den sunne måten uten fasting😂

Her er jeg litt misfornøyd med egen innsats på treningsfronten, og jeg har vel egentlig unnet meg vel mye på matfronten også, i det minste nå i helga. Men jammen meg hadde jeg gått ned litt da jeg veide meg i går likevel! 62,6 viste vekta. Det er litt mindre ned enn tidligere, men med tanke på alt smågodteriet jeg spiste i helga og vinen jeg drakk kan jeg ikke klage🙈 

Nå blir det skjerpings på treninga, med styrketrening i dag, pulsstep med ei venninne i morgen og cageball med jobben på torsdag. Utfordring blir vin- og pepperkakekveld til helga.

 

Hvordan har det gått med deg, Lillemor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når man får slike nedturer. Det er lett å miste motivasjonen da. Selv har jeg faktisk også gått opp litt i stedet for ned 🙈  Veier nå 60,5 og det er jo +0,4 det.  Skulle så gjerne vært den andre veien. Jeg vet særdeles godt hvorfor det ikke har gått ned, så jeg har ingenting å klage over sånn sett...  Det blir rett og slett litt for mye av alt, både mat og drikke.

Jeg SKAL under 60 før jul! Jeg gir meg bare ikke altså 😂  Har ikke vært noe flink til å telle kalorier denne uken heller, men nå må jeg naziføre ALT! Har ikke hatt all verdens god start denne uken, men onsdag er en fin "mandag" det også :D   Treningen er heldigvis under kontroll og fremdeles på stell i det minste. 

Flott, Martine! Du har klart å gå ned du. Så når du bare får fokusert litt mer på trening, så skal du se at det går videre nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag morgen. Fremdeles ikke noe nedgang å melde om denne uken heller, men heller ikke opp. Glad for det. Var i selskap i går, men spiste ikke mer enn jeg skulle og forsynte meg grådig av grønnsaker fremfor fet saus og annet tilbehør. Styrte unna det meste av dessertene og kakene også. Så jeg syns jo absolutt at jeg gjorde gode valg. Det ble litt vin til maten, men ikke noe mengder å snakke om. 

Denne uken er siste innspurt før julefeiringen starter. For meg så blir det ikke noe matgilde og masse selskaper, for de har vi allerede gjort ferdig før jul. Satser på at snøen fortsetter å lave ned slik at det blir gode skiforhold, masse trim og frisk luft. Jeg får bare fortsette med å gjøre gode valg. Det hjelper på både humør og kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du ikke har gått opp noe, Lillemor! Det kan jo gå litt i rykk og napp, så det er nok lurt å fortsette med gode valg selv om det ikke alltid synes på at vekta går ned. Veldig bra jobba med å styre unna desserter og feite sauser i selskap, det er ikke alltid bare-bare!

Her må jeg melde om 500 gram opp på mandag (63,1 kg). Jeg har ikke engang prøvd å være flink denne uka, så det fortsetter nok oppover med god margin på mandag også. Tenker jeg bare får prøve å begrense oppgangen nå, så starter jeg ordentlig igjen etter jul. Det går ikke med alt det sosiale og alle fristelsene nå, altså. Men jeg skal prøve å bare spise meg passe mett på all julematen i stedet for stappmett, i det minste:p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg turte å veie meg i forgårs, da var vekta ned på 56,3 kg. Så klart å gå ned bittelitt😄 Så selv om jeg har "meldt" meg ut bittelitt, så prøver jeg å være nogenlunde flink. Ville bare stikke innom her nå og ønske dere masse God Jul og Godt Nytt År😃😃 På nyåret er jeg tilbake! Har kjøpt meg nye ski, og har planer om å være like flink som i fjor, da gikk jeg nesten hver dag😂 Ha en fin jul damer😃🎅🤶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...